REC - Uke 51

KommersK
RECSI 17.12.2021 kl 22:51 40616

Børsen har stengt for uke 50. Men hva skjer i uke 51?
- Fortsetter de utålmodige/nervøse å selge?
- Vil Manchin la seg overtale?
- Og sist, men ikke minst: Hva kommer det ut av den ekstraordinære generalforsamlingen den 22.?
Redigert 17.12.2021 kl 22:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.12.2021 kl 21:13 5988

REC har aldri sagt de er avhengig av BBB for å starte opp. De sa at ingen avtaler ville landes før BBB var avklart. Men at de godt kunne starte opp selv om BBB raknet. Men så lenge verden venter på hva som skjer der, vil ingen gå inn i noen avtaler med REC.

Ingenting er egentlig forandret. Uavhengig av hva som skjer med BBB vil ML kunne starte opp. Men man skal ikke forvente at noenting skjer før en avklaring kommer.
Opportunist1
22.12.2021 kl 22:46 5483

Helt riktig som du sier. Generalforsamlingen ansetter ikke CEO. Det er det styret som gjør.
Compilation20
22.12.2021 kl 23:18 5255

Selskapets styre utvides fra fire til fem
styremedlemmer. Seung Deok Park velges som nytt
medlem av styret. Kristian Monsen Røkke velges
som styreleder, og Kjell Inge Røkke fratrer som
styremedlem og styreleder.

Nå kan alt skje fremover...🤛☝️
Holo
23.12.2021 kl 00:20 4980

Det ble spurt om ny ceo og om avhengighet av bbb. I korte trekk var svaret at det fungerte bra med James May i dag og ikke kom til å bli utnevnt ny ceo i romjulen - muligens litt ut i januar (som passer tidsmessig med Hanwha inn som eier og med styremedlem, noe som fort kan ha en sammenheng.

Ble også sagt at det var en del punkt som måtte på plass før oppstart av ML, men at det ikke var noen endring i forhold til tidligere kommunisert oppstart for 2023 og at det ikke var enten eller avhengig av BBB. Februar / Q-4 pres ble antydet som mulig fornuftig tidspunkt for en oppdatering rundt dette. God helg og god jul!
omac
23.12.2021 kl 07:53 4377

Da er det bare å lukke Nordnet i lang tid enda, REC fortsetter å være traderaksje i tiden frem til da eller BBB og svinge på 15-19.
Bjellesauen
23.12.2021 kl 08:03 4307

De fleste har vel ikke bare RECSI i sin portefølje? Eller?
omac
23.12.2021 kl 08:05 4305

Det må du nesten spørre de fleste om
Stonks_
23.12.2021 kl 08:14 4240

80 prosent av min portefølje på Oslo børs er i Rec
Slettet bruker
23.12.2021 kl 08:31 4093

Ja, selskapet jobber videre. Hanwha sitt styremedlem inntrer når transaksjonen gjennomføres i januar. De betaler som kjent 20 pr aksje.
Slettet bruker
23.12.2021 kl 08:54 3916

Ja uff utrolig lenge omac til Q4/feb der vi kan vente oppdatering. Samtidig gjentar de at Ml åpning ikke er avhengig av BBB.. uff og uff:)))
manman01
23.12.2021 kl 08:57 3883

All in her, med snit rundt 15.6
Bjellesauen
23.12.2021 kl 09:01 3832

Selv har jeg 8-10 aksjer i min portefølje som jeg prøver å "pleie" på beste måte. Største post i RECSI, med et litt for høyt snitt pr.dd. Den får bare stå til det skjer det som skal skje!
Skalleknarp
23.12.2021 kl 09:10 3734

Best guess, men det kommer vel noe info slik at kursen holder seg i allefall innenfor NOK 20 skal dere se... (?)
Slettet bruker
23.12.2021 kl 09:14 3702

Satsingen fremover er det vel ikke mye og si på sol over hele fjøla:))Ikke rart en av verdens største solcelle produsenter betalte premie for å komme seg inn:))
Noen spekulerer i at det lenge å vente selv om vi snakker om Q4/feb:)) Det er nå man har muligheten til å komme seg inn før de store begynner å hamstre da vil det gå extremt raskt oppover:))

https://www.pv-magazine.com/2021/12/23/us-government-identifies-land-to-support-100-gw-of-solar/
Redigert 23.12.2021 kl 09:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2021 kl 09:18 3657

🥇 Alt ser ut til å gå på skinner. Utvidelse i ML og oppstartsplaner bekreftes fra CEO i går.

MLs «erstatnigskost» er på nær 18 milliarder (kanskje mer med dagens priser på materialer).

Butte utvider og er solgt ut. Erstatningskost på nær 12 milliarder (kanskje mer med dagens priser på materialer)

2 milliarder på bok.

REC er som en koffert med en million i. Og så lukker man lokket - og selger den til verdien av en koffert, og glemmer pengene som ligger under lokket👀

Det er ikke mulig at de underliggende verdiene ikke blir priset inn i det markedet som vokser seg fram i fornybar og bilindustrien.
Redigert 23.12.2021 kl 09:19 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
23.12.2021 kl 09:20 3683

Vi får være enige om at vi er litt uenige her :)

Spes med tanke på at du sier at INGEN vil inngå avtaler med Rec før det er avklart ??

Avtalen med Hanwha er jo beviset på det motsatte. Ellers synes jeg du har utrolig flotte innlegg som jeg leser med stor interesse :)
Slettet bruker
23.12.2021 kl 09:28 3625

Takk. 15-19 altså. Fint med folk som vet kursutviklingen og deler med oss som ikke vet. Får vel selge i dag da, siden vi er i øvre del av intervallet - eller?
omac
23.12.2021 kl 09:35 3572

Kjør på
Slettet bruker
23.12.2021 kl 09:35 3630

Du får spørre traderne/shorterne de spretter opp som paddehatter når det er nedgang:))

Nye tråder skrevet med CAPS LOCK med alt fra 15 til 10 kr i håp om og skremme ut noen:)) De gir hverandre støtte i trådene med diverse nick og mener at vi er hårsåre og ikke tåler kritikk:)). Selv om de ikke er villig til å diskutere selskapet da kunnskapen dems åpenbart er minimal:)))

De har forsvunnet en etter en oppover fra 3kr, felles for disse er de bruker spåkule og ikke skjønner det fundamentale og potensiale som oss litt mer erfarne vet alltid vinner til slutt:))))
Redigert 23.12.2021 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
omac
23.12.2021 kl 09:41 3558

Jeg trader ikke, men for 3 dager siden var vi på 16.5. Hvorfor skal vi ikke innom 15 tallet de neste 1-2 månedene om det blir nyhetstørke? Og ikke fortell at Hanwha kjøpte på 20 derfor skal vi ikke, markedet betaler det markedet kjøper og selger for.

Jeg skal kjøpe for noen 100k men jeg avventer de neste ukene for inngang
Redigert 23.12.2021 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
23.12.2021 kl 09:51 3483

https://finansavisen.no/nyheter/politikk/2021/12/23/7793936/biden-vil-kanskje-stille-til-valg-igjen-hvis-trump-gjor-det?internal_source=sistenytt

Det er det ingen vits i om ikke han får løst konflikten med Manchin. Trump kommer til dekket bord om ikke Biden får gjennom sitt prestisje prosjekt BBB.
Slettet bruker
23.12.2021 kl 09:51 3481

Det fine med kjøp og salg av aksjer er at en har lov til å tenke selv, lese seg opp og gjøre sine egne vurderinger. Det kan til og med være lurt. Eksperter, journalister, bjellsauer og andre sauer står neppe fram for at JEG skal tjene lenger. Tvert i mot. Alle har en agenda - sin egen.
Slettet bruker
23.12.2021 kl 09:54 3560

Seriøst Omac selv om det er nyhets tørke som du nevner så vil ikke det si at man gir bort aksjene sine:))
Hør hva selskapet sier til deg CEO blir sikkert valgt inn i januar og I feb kan vi altså vente oss oppdatering om ikke før .
Vi vet ting kan komme overraskende her det så du sist med at en av verdens største sol celle produsenter betalte premie for å komme seg inn.

Tror du ikke noen vil sørge for de er porsjonert lenge før den tid vi er på slutten av året og ting nærmer seg kraftig:))
Du nevner at den kan gå i 15 på grunn av at den har vært i 16,50 mener du også at den kan gå i 3kr på grunn av at den har vært der før:)). Ja alt kan skje men sannsynligheten er minimal.
Kan sikkert stå i 40-50 kr også før Q4, men sannsynligheten er ikke stor for det heller før vi er blitt servert nyheter:)))
Redigert 23.12.2021 kl 09:55 Du må logge inn for å svare
omac
23.12.2021 kl 09:59 3520

Vi får være uenig om kursens svingninger fremover, jeg har fått mange navn de siste månedene etter jeg har spådd den i kjelleren, jeg fikk som oftest rett selv om jeg ikke så 12 tallet for noen måneder siden. Markedet er irrasjonelt og 1-2 måneder er en evighet for mange. Husk nå at at REC sa at det kom en avklaring om ML i 2021, det skjedde ikke(vi har noen dager igjen). 99% av aksjonærene leser ikke her på forum og blir løftet opp av den gode stemningen her, ei heller tuner de inn på EOGF for å plukke opp hint om ML.

Nei, brent barn skyr ilden, jeg avventer melding eller lavere kurs før neste inngang,
Slettet bruker
23.12.2021 kl 10:01 3489

Ja omac du fikk rett, men jeg har hatt rett siden 3kr er jeg konge av den grunn?:)))

Ps: Har ikke du gitt uttrykk for at du er longer Omac du leter etter ny inngang sier du?: )) skjønner da hvorfor du alltid er negativ:)))
Redigert 23.12.2021 kl 10:05 Du må logge inn for å svare
omac
23.12.2021 kl 10:04 3526

Nå skjønner jeg ikke argumentet, jeg har da aldri påstått den skal til 3 kroner eller noe annet, jeg snakker om de 1-2 neste månedene. Det fine med denne øvelsen er at vi uansett får en fasit så å argumentere på fortiden er ikke så viktig. Jeg bare sier hva jeg tror om REC sine bevegelser. Jeg selv er tungt lastet så det lange bildet har jeg høy tro på, det er den stille perioden som er uforutsigbar.
Slettet bruker
23.12.2021 kl 10:07 3505

Du skriver
Nei, brent barn skyr ilden, jeg avventer melding eller lavere kurs før neste inngang,

Etterpå skriver du jeg er tunglastet:)) Om du mener det er mye negativt nå burde du selge:))

Du begynte også dagen med å skrive at her er det bare og logge av men er her hver dag med negativitet:))
Redigert 23.12.2021 kl 10:09 Du må logge inn for å svare
omac
23.12.2021 kl 10:12 3444

Ja nå mente jeg neste inngang som å handle mer. Ingenting er 100% men å holde litt igjen nå etter EOGF er min taktikk nå før jeg handler.

Og jeg sa logge av Nordnet, ikke her, her er det altfor gøy å diskutere til at jeg logger av
Slettet bruker
23.12.2021 kl 10:16 3463

Hehe ok, God jul Omac:))snakkes i romjulen:))
spanjolen
23.12.2021 kl 10:24 3365

God formiddag alle Rec’ere.
Ser det er mye snakk om innganger. Selv følger jeg TA for kortsiktig handel men har begynt å vektlegge mer og mer å bygge opp long beholdningen. Innganger er da ikke så viktig for long beholdningen da denne er mere på det fundamentale. For meg blir Rec mer og mer en investerings aksje.. tror ikke man trenger å si mere om det. Men tilbake til trading. Her her det nå en periode man kan vente store svingninger om man har kort horisont og da er selvfølgelig inngang viktig. Man må huske på det når man leser innlegg. Man skifter taktikk hele tiden og innlegg viser dette klart. Det jeg mener er at man må ha to strategier på en gang😎.

Som Sa2Ri sa, short strategien er å benytte seg av usikkerheten i ett papir ved å manipulere/forsterke svingningene i en aksje for å skape fortjeneste. Altså forsterke sinus kurven👍👍. Uansett god jul til alle og lykke til uansett strategi..
omac
23.12.2021 kl 10:27 4386

God jul, og må alle få mange harde pakker under treet i år! Utenom en, han vet hvem han er, håper han får kun ullsokker som er akkurat for liten slik at de må nesten brukes men er likevel ubehagelig.
Småplukker
23.12.2021 kl 10:46 4239

Hehehe, jeg lo!!!
Slettet bruker
23.12.2021 kl 10:49 4210

Jepp. Heldigvis er det flere algoritmestyrte roboter som arbeider samtidig - noen på selg og noe på kjøp. Inni mellom må «menneske» gå inn å bryte noen mønstere, som feks ved endringer som robotene ikke vet (eks Covid-19, selskapsnyheter som åpne av ML, eller forbudt mot kull😂 etc).
spanjolen
23.12.2021 kl 10:54 4156

Ja heldigvis. Ellers så hadde det jo bare blitt rette linjer/nivåer på kursen….
Slettet bruker
23.12.2021 kl 11:14 3997

Et bra Rec-år, får vi vel si, går mot slutten. Det tikker og går mot bedre tider. Kursen hopper som haren hopper, men det lever vi godt med. En god strategi, tenker jeg, er å ha mye aksjer og mye penger....Da kan du selge litt når den stiger mye og kjøpe litt når den faller mye. Over tid blir det mange nye aksjer av det. For opp og ned går den jo hele tiden (beste tråd-tittel).
God Jul.
Skalleknarp
23.12.2021 kl 11:28 3878

Da er det vel bare å gå inn for julelanding i RECSI. Det vil komme en del avklaringer frem i tid som vi er mange som venter på. Er nesten sikker på at de fleste av disse i allefall de første som kommer, vil være kursdrivende og med retning Nordover. Bla vil HS komme på banen og opplyse - vise i praksis sine planer. BBB avklares - forhåpentligvis passerer Senatet. Da snakker vi nok juestemning i RECSI ("Halleluja) Vel, vel skal ikke dra dette lenger. Kopler av HO nå og ønsker alle skribenter (Både hausere og baisere) en riktig god jul.
Redigert 23.12.2021 kl 12:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2021 kl 11:50 3722

Ikke stress med aksjekurs. La den sjonglere noen prosenter her og der. Spiller ingen rolle. Fremtiden til REC er soleklart basert på forutsetningene som vil ligges til rette for selskapet i fremtiden. Utrolig positivt at vi får en bekreftelse av ledelsen om at REC ikke er avhengig av BBB, noe flere av oss har nevnt gjentatte ganger.

De neste årene bør bli utrolig spennende samtidig som det bør berike oss ekstremt. Aksjen er fremdeles ekstremt underpriset, hvis man tar de underliggende verdiene og fremtids prospektene i betraktning. Markedet er ikke villig til å synliggjøre disse ennå, men så lenge caset fortsetter å treffe, så vil alle verdiene bli synliggjort i fremtiden. Da snakker vi verdier som får dagens markedsverdi til å se ut som peanøtter. Akkumuler, akkumuler, akkumuler. Ikke tenk på avkastning nå, men avkastning du kan realisere i fremtiden. Det er min tankegang. Fått flyttet noen aksjer mellom privat beholdningen min og bedrifts beholdningen og ser frem til å fortsette å akkumulere i neste år.

Ønsker alle en riktig god jul!
Nsxnsx
23.12.2021 kl 12:06 3592

Gleder meg til det kommer en like overaskende melding som ved Hanwha sitt inntog....som INGEN forutså.

Jeg forutser nå en nye melding...raskt, men er jo ingen som er enig med meg. Så det er nok ingen som kommer til å posisjonere seg som meg heller :)

GOD JUL ALLE :)
Slettet bruker
23.12.2021 kl 12:12 3542

For å svare direkte på det du spør om Nsxnsx.

Jeg blir ikke overrasket om det kommer en melding allerede i dag. Dette har ligget i kortene lenge. Likevel er jeg villig til å gi selskapet all tid selskapet trenger, fordi jeg tenker på REC som en investering over de neste årene.

RECSI er min eneste og største investering på børsen. Jeg er knall positiv og selger ikke, selv om vi er på 40kr på mandag, fordi jeg tror på tresifret aksjekurs i fremtiden. Min "trader" periode ble over for lengst, når jeg fikk smake hvordan det er å tape en mill. Aldri igjen. Nå er det kun fundamentet som taler og jeg ignorerer aksjekurs og markedsverdi. Kjøper nok for 100.000kr rett etter nyåret, uavhengig av aksjepris.

Døm selskapet etter fundamentet og ikke etter hva markedet priser selskapet til å være verdt. Spesielt når det kommer innenfor vekst aksjer. Som alltid, REC kan være en game-changer for mange av oss små aksjonærer og gjøre livet enklere, finansielt - gitt at REC treffer, og slik som ting ser ut nå på både makro og mikro nivå så jobbes det i ett sett for at REC vil treffe. Man må nesten være en idiot for å ikke klare å utnytte mulighetene som vil ligge til rette og jeg tror ikke at Aker og HS er idioter ^^

God jul til deg også! :)
Redigert 23.12.2021 kl 12:18 Du må logge inn for å svare