REC - Uke 51

KommersK
RECSI 17.12.2021 kl 22:51 40613

Børsen har stengt for uke 50. Men hva skjer i uke 51?
- Fortsetter de utålmodige/nervøse å selge?
- Vil Manchin la seg overtale?
- Og sist, men ikke minst: Hva kommer det ut av den ekstraordinære generalforsamlingen den 22.?
Redigert 17.12.2021 kl 22:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2021 kl 19:48 2629

Nemis har vel nevnt at de skal selge reker for Røkke:))
Slettet bruker
23.12.2021 kl 19:46 2643


Nemis skriver:
"I år har dere lært at "expected to break ground in 2021" og "ambisjon om kunne ta en avgjørelse mot slutten av året" har vært reneste sludder. Akkurat som jeg har forklart dere ukentlig her inne."

Ved offentliggjøringen av avtalen med Hanwha så sier jo Hanwha at de skal åpne ML asap. Målet er at de skal produsere for Q-cells, i US.

Har du ikke fått med deg det? Hvis du ikke fikk det med deg, hva har du trodd avtalen med Hanwha skulle innebære? Tror de fleste som kanskje ikke leste akkurat de linjene som sier at de skal åpne, har trodd at ML skal åpnes, og at ML var helt essensiell for at Koreanerne var interesserte i å gå inn i REC. Men du tok ikke den du...?

God jul til alle!
Slettet bruker
23.12.2021 kl 18:49 2828

Ditt poeng er vel berettighet og man kan virkelig spørre seg hva grunnen er. Jeg tipper at så mange institusjenelle investorer har brent seg på REC og at caset er for komplisert (verdikjede, handelskrig, amerikansk politikk) slik at de såkalte analytikerne ikke evner å følge med.
Slettet bruker
23.12.2021 kl 18:49 2831

Dette er veldig viktig fremover

“The Administration will work closely with Congress to implement this bill to ensure global supply chains are free of forced labor, while simultaneously working to on-shore and third-shore key supply chains, including semiconductors and clean energy,” White House press secretary Jen Psaki said in a statement last week.

Vestlige verden trenger alt innen solar og en stor del av verdens solar produksjon kommer fra Xiinjang. Forsyningskjedene må gjøre endringer... Er ikke store polysilicon kapasitet utenfor Kina. USA ønsker sin egen kjede noe som er klinkende klart, men synd de ikke evner sette fortgang... det hadde de klart hadde det ikke vært for Manchin... Derfor går dette sakte, men tror og håper de jobber knall hardt med dette , og at det på nyåret blir gjort endringene som trengs så solar kan vokse enormt i USA fremover.
Slettet bruker
23.12.2021 kl 17:55 3060

Rec-aksjen har snart gått 10-gangen siste 2 år. Likevel er det ingen av de som står fram og trekker fram aksjer å satse på fram i tid som noengang nevner Rec. Ikke i forfjor, ikke i fjor og ikke i år for 2022. Ikke en, som jeg har registrert. Spesielt, nå med Hanwha på laget og jumpstart av ML annonsert + alle andre triggere rundt fornybar i US (og verden), at ingen tenker at rec-aksjen kan være noe å satse på i 2022. Ingen vet, men det skal bli interessant å se hvor mange av 'favorittene' som gir bedre avkastning enn Rec-aksjen i året som kommer.
Slettet bruker
23.12.2021 kl 17:53 3071

Hehe hvem veit kanske i romjula bra at vi er kvitt Dolly, Donald og kommersk som vi nå håper holder seg til sin øre tråd så vi litt mer seriøse investorer kan snakke om selskapet de ikke greier:)) Fasiten for å lykkes i Rec er og sitte stille og huske at en av verdens største solcelle produsenter har gått inn:)) kjekt å huske for det nye året:)) GOD JUL
Spurs8
23.12.2021 kl 15:51 3394

Når tror jeg at ting står stille til over nyttår. Når den har gjort det før har den stort sett gått nedover. Tror på en liten nedtur nå 14 dager før den slår tilbake på nyåret.
Nsxnsx
23.12.2021 kl 15:44 3450

Skal lure på om "Julegaven" kommer rett etter stengetid i dag ??
KommersK
23.12.2021 kl 15:28 3523

Jeg tror jo dette er lurt, og tenker ganske likt når det gjelder det kortsiktige. Langsiktig også, ser det ut til. Men i mellomtiden er det jo fritt frem for å prøve å gjøre litt god business. Selv om F1 er uenig.
KommersK
23.12.2021 kl 15:24 3554

Hvor mange ganger har du tenkt å gjenta deg selv? Du greide til og med å skrive din evinnelige gjenganger ''fundamentale og potensiale'' to ganger i samme innlegg nå. Er det ny rekord? ALLE har fått med seg det nå. Og du MÅ bare kritisere alle som ikke gjør som deg selv?
Kan ikke du bare holde deg til å sitte long, og så la andre få holde på med sitt? Er dette for mye forlangt? Donald er ikke i trade-tråden. Han maser for mye om TA, og farer med mye vås, etter min ringe mening.
Du avviste jo at den kunne gå under 20 igjen for bare noen uker siden. Innrømmer du at du tok KRAFTIG feil der? På sånne svingninger er det nemlig mye penger å tjene hvis man treffer. Kan du innse det?
Nei, la oss andre prøve å tjene penger på å trade litt. Er dette for mye for langt? Både Dolly og jeg er ellers helt enige om at den skal opp (kraftig) etter hvert.
Redigert 23.12.2021 kl 15:30 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
23.12.2021 kl 14:11 3773

Ja det er jo derfor de skal starte opp i 2023....fordi det IKKE finnes kunder og null etterspørsel. Og det er jo derfor de skal utvide Butte fordi det ikke finnes kunder og null etterspørsel.

ALT som produseres i Butte legges pr dato på lager. Og det er jo derfor at det annonseres etter nye folk både til Butte og ML... Og det er jo derfor det finnes dokumenter i byrådets saksliste som sier: Rec expansion.

Du ordlegger deg så latterlig at jeg mistenker at du er flau for å legge ut innholdet, men at du ikke har valg siden du får betalt for det. Og fordi du spådde 1 krone når vi var på 3,- Du har dradd det for langt og kommer deg ikke ut av hengemyra uten å totalt tape ansikt.

Om du måtte velge kursmål 1 eller 40 så hadde du nok fremdeles sagt 1,-

God Jul :)
Slettet bruker
23.12.2021 kl 14:01 3857

Hehe nei han feiler for Ta og traiding er vanskelig å følge i den akkurat nå:)) Hardt arbeid for lite. Det tryggeste er å lene seg tilbake og slappe av og forholde seg til det fundamentale og potensiale da ingen vet hvor kursen går i korte øyeblikk:)) God jul og godt nyttår til deg også forhåpentligvis legger du kun ut igjen nå du har solgt på tresifret kurs😉
Redigert 23.12.2021 kl 14:01 Du må logge inn for å svare
mohitas
23.12.2021 kl 13:56 3911

Satser på det.
Personlig har jeg ingen planer om å selge meg ned. Men tenker å leke meg med 10+15 000 aksjer og forhåpentligvis kanskje øke porteføljen på det. (Men mest for at det skal bli litt gøyere å følge med på aksjen) Recsi er og forblir min fremtidige pensjonsplan.
Sirbalo har mye å komme med på teknisk analyse. Men har jo vist seg mange ganger at det ikke er kjørereglene til recsi🤣
Jaja logger av.
God Jul og godt nyttår.
Blir vel sikkert 6mnd før jeg legger ut noe igjen, men lusker i sivet 👍
Slettet bruker
23.12.2021 kl 13:45 3981

mohitas skrev 👍 bra
Takk, takk:)) om man absolutt følge vil følge Ta eller traiding i denne burde man heller følge tråden Sirbalo er i da han greier å kombinere dette med det fundamentale og potensiale.

Dolly, Donald og Kommersk som snakker sammen i sin trader tråd skjønner de fleste er laget for å tjene små ører opp og ned og de ønsker kun at flere skal følge dem.
Totalt blottet for kunnskap om noe som helst om det fundamentale og potensiale. Disse nickene vil forsvinne som alle andre har gjort fra 3kr og oppover:())
Redigert 23.12.2021 kl 13:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2021 kl 13:03 4254

Tja tjente massevis av penger i recsol om du har hørt om det noengang:)) Så vi som forsto det den gangen der de delte opp Rec til sil og sol har vel vært med en stund:)) Holdt meg borte litt etter det, men gikk stort inn på ca 3kr og masse kjøp etter Røkke gikk inn.
mohitas
23.12.2021 kl 12:58 4302

Ja Falco. Måtte tilføre noe jeg også. Etter å være lei av å lese på dine interne krangler. Har forøvrig vært aksjonær lenger enn Røkke i Recsi. Kan du si det samme Falco,
Redigert 23.12.2021 kl 13:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2021 kl 12:51 4365

Hehe men på forumet måtte du:)) ikke rart denne aksje kursen er ustabil når det fortsatt finnes sånne aksjonærer :))
Slettet bruker
23.12.2021 kl 12:47 4434


Ser siste mnd grafen på nordnet så teller jeg 16 dager ned, 7 opp. Er roboter skyld i det? Evt shortvolumøkning som det vel har vært siste par ukene ihvertfall. Eller er det bare som vanlig at kursen ofte siger ned etter gode nyheter. Synes bare REC har gått litt brått ned, ikke lenge den lå over 20, rart den falt under igjen, men men.

Annet spørsmål, sitter dagens ledelse i REC i Norge? Kanskje de forandre på det mtp ny CEO? Beste hadde vel vært å ha hovedbasen nærmere markedet og produksjonen, ihvertfall de neste årene nå fremover.
mohitas
23.12.2021 kl 12:46 4435

Bullfight skrev Dårlig timet
Skrev jeg tidspunkt å pris jeg gikk ut på? Nope😁 er ikke sånn at jeg løper rett på forumet etter å ha gjort en handel.
mohitas
23.12.2021 kl 12:39 4508

For første gang i min Recsi historie valgte jeg faktisk å selge en liten post. Har lekt litt med å bruke 15000 aksjer på trading. Valgte å selge 10000 denne gang. Er komfortabel med det.

Og om toget skulle gå før jeg kjøper meg inn igjen så har jeg flere andre investeringer jeg kan putte de inn i. Sitter fortsatt på en stor recsi post til meg å være.

Tror forøvrig ikke vi får noe nytt fra selskapet før det nye styremedlemmet trer inn en gang i løpet av januar. Så blir nok ørkenvandring i minst to uker til før vi får noe melding. Min teori, ingen fasit.
Småplukker
23.12.2021 kl 12:30 4552

Hehe, hans mangel på å se hvor verden er på vei og hva som er i emning er imponerende. Sol, batterier, wafer - Rec er i smørøyet på alle tre.
Og Hanwha sin satsing har trygget caset noe så inni hampen. Men Nemis får messe på med sine store skylapper hengende. Kanskje han våkner en dag (men tviler).
Slettet bruker
23.12.2021 kl 12:29 4564

Hehe Nemi har ikke vært oppdatert siden perioden han hausset i vei med Rec og etterpå la aksjen for hat:)))
Redigert 23.12.2021 kl 12:30 Du må logge inn for å svare
Opportunist1
23.12.2021 kl 12:25 4608

...... og Godt Nytt År.
At du ikke har skjønt enda at du er totalt uinteressant og ubetydelig er ufattelig trist. Samme oppgulpet hver gang.
Slettet bruker
23.12.2021 kl 12:23 4632

Du har snakket ned REC helt siden den var på 3kr. REC er opp rundt 500% siden den gang. Hva skal til for at du innser at du har gjort en kjempetabbe?
nemi's
23.12.2021 kl 12:16 4684

Selvfølgelig er ikke oppstart i ML avhengig av BBB. REC har sagt det i årevis - at de har regnet med at de skal få selge til Kina. TT sa 15feb20 at i slutten av 2020, så ville REC være være tilbake i Kina for fullt. Og akkurat den handelsavtalen fase1 US-Kina utløper nå om 8 dager. Det markerer straks slutten på to år med all verdens lykke i ML, og hos TT.

Oppstart er avhengig av at det finnes etterspørsel etter noe som kan produseres i ML. Det er det ikke, og derfor er ML stengt ned.

Det finnes heller ingen fabrikker noe sted i verden som er planlagt, prosjektert eller finansisert, og som etterspør noe som kan produseres i ML. Og slike fabrikker tar år å bygge. Jeg forklarte dere for ett år siden hvordan det kom til å gå med Violet Power; det finnes ingen som investerer i noe som ikke kan driftes lønnsomt i US, og i konkurranse med all verdens annen teknologi som dessuten driftes lønnsomt.

I år har dere lært at "expected to break ground in 2021" og "ambisjon om kunne ta en avgjørelse mot slutten av året" har vært reneste sludder. Akkurat som jeg har forklart dere ukentlig her inne.

Jeg ser at aksjen RECSI frisk og fin i dag også, og det er jo det viktigste. Selv om selvskapet RECSI er bedrøvelig.
Slettet bruker
23.12.2021 kl 12:12 3540

For å svare direkte på det du spør om Nsxnsx.

Jeg blir ikke overrasket om det kommer en melding allerede i dag. Dette har ligget i kortene lenge. Likevel er jeg villig til å gi selskapet all tid selskapet trenger, fordi jeg tenker på REC som en investering over de neste årene.

RECSI er min eneste og største investering på børsen. Jeg er knall positiv og selger ikke, selv om vi er på 40kr på mandag, fordi jeg tror på tresifret aksjekurs i fremtiden. Min "trader" periode ble over for lengst, når jeg fikk smake hvordan det er å tape en mill. Aldri igjen. Nå er det kun fundamentet som taler og jeg ignorerer aksjekurs og markedsverdi. Kjøper nok for 100.000kr rett etter nyåret, uavhengig av aksjepris.

Døm selskapet etter fundamentet og ikke etter hva markedet priser selskapet til å være verdt. Spesielt når det kommer innenfor vekst aksjer. Som alltid, REC kan være en game-changer for mange av oss små aksjonærer og gjøre livet enklere, finansielt - gitt at REC treffer, og slik som ting ser ut nå på både makro og mikro nivå så jobbes det i ett sett for at REC vil treffe. Man må nesten være en idiot for å ikke klare å utnytte mulighetene som vil ligge til rette og jeg tror ikke at Aker og HS er idioter ^^

God jul til deg også! :)
Redigert 23.12.2021 kl 12:18 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
23.12.2021 kl 12:06 3590

Gleder meg til det kommer en like overaskende melding som ved Hanwha sitt inntog....som INGEN forutså.

Jeg forutser nå en nye melding...raskt, men er jo ingen som er enig med meg. Så det er nok ingen som kommer til å posisjonere seg som meg heller :)

GOD JUL ALLE :)
Slettet bruker
23.12.2021 kl 11:50 3720

Ikke stress med aksjekurs. La den sjonglere noen prosenter her og der. Spiller ingen rolle. Fremtiden til REC er soleklart basert på forutsetningene som vil ligges til rette for selskapet i fremtiden. Utrolig positivt at vi får en bekreftelse av ledelsen om at REC ikke er avhengig av BBB, noe flere av oss har nevnt gjentatte ganger.

De neste årene bør bli utrolig spennende samtidig som det bør berike oss ekstremt. Aksjen er fremdeles ekstremt underpriset, hvis man tar de underliggende verdiene og fremtids prospektene i betraktning. Markedet er ikke villig til å synliggjøre disse ennå, men så lenge caset fortsetter å treffe, så vil alle verdiene bli synliggjort i fremtiden. Da snakker vi verdier som får dagens markedsverdi til å se ut som peanøtter. Akkumuler, akkumuler, akkumuler. Ikke tenk på avkastning nå, men avkastning du kan realisere i fremtiden. Det er min tankegang. Fått flyttet noen aksjer mellom privat beholdningen min og bedrifts beholdningen og ser frem til å fortsette å akkumulere i neste år.

Ønsker alle en riktig god jul!
Skalleknarp
23.12.2021 kl 11:28 3876

Da er det vel bare å gå inn for julelanding i RECSI. Det vil komme en del avklaringer frem i tid som vi er mange som venter på. Er nesten sikker på at de fleste av disse i allefall de første som kommer, vil være kursdrivende og med retning Nordover. Bla vil HS komme på banen og opplyse - vise i praksis sine planer. BBB avklares - forhåpentligvis passerer Senatet. Da snakker vi nok juestemning i RECSI ("Halleluja) Vel, vel skal ikke dra dette lenger. Kopler av HO nå og ønsker alle skribenter (Både hausere og baisere) en riktig god jul.
Redigert 23.12.2021 kl 12:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2021 kl 11:14 3995

Et bra Rec-år, får vi vel si, går mot slutten. Det tikker og går mot bedre tider. Kursen hopper som haren hopper, men det lever vi godt med. En god strategi, tenker jeg, er å ha mye aksjer og mye penger....Da kan du selge litt når den stiger mye og kjøpe litt når den faller mye. Over tid blir det mange nye aksjer av det. For opp og ned går den jo hele tiden (beste tråd-tittel).
God Jul.
spanjolen
23.12.2021 kl 10:54 4154

Ja heldigvis. Ellers så hadde det jo bare blitt rette linjer/nivåer på kursen….
Slettet bruker
23.12.2021 kl 10:49 4208

Jepp. Heldigvis er det flere algoritmestyrte roboter som arbeider samtidig - noen på selg og noe på kjøp. Inni mellom må «menneske» gå inn å bryte noen mønstere, som feks ved endringer som robotene ikke vet (eks Covid-19, selskapsnyheter som åpne av ML, eller forbudt mot kull😂 etc).
omac
23.12.2021 kl 10:27 4384

God jul, og må alle få mange harde pakker under treet i år! Utenom en, han vet hvem han er, håper han får kun ullsokker som er akkurat for liten slik at de må nesten brukes men er likevel ubehagelig.