Capsol noteres på growht mandag 20.12 -potensielt enorm oppside?

Slettet bruker
CAPSL 18.12.2021 kl 13:09 15355

CO2 Capsol noteres fra NOTC til mer tilgjengelige Growth på mandag 20.12. Det er det andre selskapet innen det sterkt økende markedet innen karbonfangst. Capsol har en markedsverdi på 1,3 milliarder som er en brøkdel av Aker Carbon Capture som er verdt ca. 15 milliarder. Jeg tenker denne differansen i verdi er til fordel for Capsol og viser et enormt potensiale for oppside, begrunnet med;

- Capsol har glimrende teknologi som har mange fordeler mot konkurrende teknologier innen karbonfangst.
- Lav markedsverdi på selskapet ref. ACC som forsvarer en 10x hvis det kommer noen flere kontrakter.
- Opplysninger fra intervjuer etc. med ledelsen tilsier stor pågang med henvendelser til selskapet og mange aktiviteter som kan materialisere seg i kontrakter.
- Har landet kontrakter og samarbeidsavtaler f.eks. Stockholm Exergi som skal fange 800.000 tonn Co2 i året.
- Kapitaliserer selskapet for å rette seg imot nye markeder og utvikle nye produkter og markedsføring av teknologien gjennom samarbeidspartnere. Samt rette seg imot markeder med potensiale som Nord-Amerika.
- Flere kjente selskaper og personer lastet opp ref. Carbon Transition og Bjørn Simonsen som er CEO i SAGA Pure (via eget selskap Simonsen Invest AS).
- Enormt moment og fokus på Co2, ref. avgiftsøkning for utslipp som vil øke og Bidens satsing på feltet i nylig vedtatte tiltakspakke. Ikke minst klimafokuset fremover ref. Glasgow.

Hva tenker dere?

***************************
Dette innlegget er ikke ment som et investeringsråd, men kun som tanker omkring et selskap jeg har i fokus. Hver enkelt investor må gjøre sine vurderinger før investering i et selskap. Jeg kan være investert i selskapet på tidspunktet innlegget skrives.
Redigert 15.01.2022 kl 13:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.12.2021 kl 13:18 8394



Kjøp på første handelsdag er risky! Når en vet inngangsprisen til dei største investorene så er det lett å tenke seg at her vil det pumpes ut aksjer over en lav sko i starten.
Tro på selskapet men avventer inngang.


###
Nær 80 prosent av nynoteringene i år har gjort det dårligere enn Oslo Børs fra dag én. – Det er en dårlig strategi å kjøpe aksjer første handelsdag, sier investeringsdirektør Robert Næss.
Publisert 6. des. 2021 kl. 20.59

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/12/06/7784151/robert-naess-i-nordea-advarer-smasparere-mot-borsnykommere
Redigert 18.12.2021 kl 13:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.12.2021 kl 13:27 8381

Sant, men her er det ikke kjørt noen EMI så ingen som skal lempe ut aksjer, snarere tvert imot skal de kanskje prøve å få kjøpt så billig som mulig før den tar av for så å lempe ut om noen dager?
rvmossi
18.12.2021 kl 13:56 8339

Tror ikke det svinger ned. Enten blir det en betydelig oppgang eller så blir den stående å «grinde» aksjer fordi noen av de tidlige investorne er fornøyd med gevinsten. Når de aksjene er borte vil den allikevel dra seg oppover. Dette scenarioet ser jeg for meg hvis det IKKE slippes news på Mandag. Her kan alt skje, men konsensus er at den kommer til å stige betydelig gjennom 2022. Er veldig glad jeg er inne, og Mandag blir helt utrolig spennende.
takumi
18.12.2021 kl 14:27 8279

Veldig bra trådstart, hadde tenkt å lage en tråd om dette selv, men det var fint å se den allerede var laget!

Jeg må si jeg er veldig spent på mottakelsen på mandag. Såvidt meg bekjent har flere av de klassiske bjellesauene allerede solgt seg ut (eksempelvis fredly) og tror at de som sitter igjen nå er investorer med lengere tidshorisont enn første noeringsdag! Uansett er historen full av kjendisinvestorer som selger seg ut av selskaper før eventyret knapt har begynt(ref Spetalen i NEL), så skulle vi se en dipp på mandag er jeg rimelig sikker på at den blir kortvarig og ikke særlig stor.

Med den lave mcapen selskapet har i forhold til sammenlignebare selskaper og med opplysningener fra ledelsen om at de nærmest rennes ned av forespørsler som er interessert i teknologien har jeg ingen kvaler med å sitte solid plantet en god stund her. CO2-fangst er nok en løsning flere og flere selskaper pent ser seg nødt til å implenmetere i driften sin og jeg kan ikke skjønne annet enn Capsol kommer til å ta sin del av den kaka. Og ettersom de allerede har fått kontrakt om å levere karbonfangstteknologi til det som skal bli Skandinavias største karbonfangstenhet, vil jeg si at det beviser at teknologien de besitter er blant de aller aller beste.

Mener forøvrig å ha lest at de hadde planer om å time notering med avsløring av en eller flere avtaler så satser på at det blir en jevn strøm av nyheter allerede i juleuka. Lykke til alle sammen, blir spennende!
TekkR
18.12.2021 kl 14:49 8237

Her er det muligheter for stor oppgang på mandag! Ingen emi vil gjøre det til en flaskehals å få inngang. Nå vil flere fond kjempe om å bli med. Capsol har fått inn mange henvendelser i uken og sier selv de har flere prosjekter i sluttfase mot kontrakt. Hvis nye kontrakter annonseres på mandag sier det pang. 2022 blir uansett et meget spennende år med vekst for Capsol!
Mkitt
18.12.2021 kl 14:57 8225

Enig i det du skriver her. Mener også og ha sett at de har kommentert at de har en strategi med tanke på nyheter rundt og etter notering. Tror kanskje vi kan være vitne til FOMO tendenser de første ukene hvis selskapet kommer med nyheter/kontrakter de første dagene/ukene. Hvis flere eller noen meglerhus spår kursmål eller kommer med framtidige vekstprognoser tror jeg vi får et betydelig kjøpepress. Tippe kurser osv fra åpning blir veldig spekulativt da denne aksjene kan svinge mye, men vil gå utifra at flere store investorer har tatt noe gevinst eller er long og ikke har noe behov for og holde kursen nede lengere. Som vi har sett på NOTC før at det har kommet store salgsposter ut rundt 27- 30kr.
Slettet bruker
19.12.2021 kl 11:04 8001

Noen som tipper sluttkurs mandag og siste børsdag i januar? Jeg tipper 35 på mandag og 105 siste børsdag i januar.
TekkR
19.12.2021 kl 12:20 7912

35 er absolutt realistisk. Selv tror jeg den bygger seg opp til et veldig hopp førstkommende torsdag. Som sagt, alt avhenger av hvilke nyheter/kontrakter som slippes. Mest sannsynlig blir det noen store kontrakter! De har jo selv sagt de ikke går på børs før de har nye kontrakter å vise til!
takumi
19.12.2021 kl 12:51 7856

Det som er morsomt er jo at selskapet har sagt de er finansierte for prosjektene de har framover så det vil derfor ikke komme en emisjon som hindrer oppgang nå i starten! Og skulle det komme en emisjon etterhvert vil det sannsynligvis være fordi de har fått store kontrakter hvor de trenger penger for å takle "voksesmertene". Jeg tipper 40kr i løpet av første uka og jevn stigning deretter
4580
20.12.2021 kl 09:58 7567

Ble vel ikke som man håpet på, men børsklimaet er ikke bra i disse dager.
Slettet bruker
20.12.2021 kl 11:28 7420

Mye som skal lempes ut fremover, mange har gått inn på rundt 10 kroner og under.
Slettet bruker
20.12.2021 kl 12:09 7331

Er nok ikke store informasjonen som skal til fra selskapet / Sparebank 1 Markets på samarbeidsavtaler, nye og kommende kontrakter vi vet er på vei før denne får riktig prising :)
Akkurat nå er Capsl på 1,32 mrd, ACC på 15,3 mrd......
takumi
20.12.2021 kl 13:33 7178

Litt sur dag å noteres på, men ser ut som den er på vei oppover igjen nå. Må si jeg er litt overrasket over hvor lite pr som har vært i forbindelse med noteringen, Forventer egentlig at at kursmål fra meglerhus og artikler i finanspressen er på vei, men mulig det skal times med andre forhold.

Ser forøvirg at det ble meldt idag tidlig om at de har hatt flere møter med såkalte høykvalitets investorer og at de vurderer å akselerere vekstplanen basert på responsen fra investormøter. Dette tyder jo på at det er ting på gang og de har tidligere sagt at en eventuell kapitalinnhenting kun vil bli gjennomført dersom selskapet bestemmer seg for å akselerere sine vekstambisjoner, og det anses som verdiøkende for selskapet og dets aksjonærer.

Blir uansett spennende å se utviklingen utover uka, forløpig oppfører den seg ganske likt som på NOTC mellom 26-29 kr. Jeg ser ihvertfall ingen grunn til at den skal dumpes noe særlig lenger ned enn nå, men som alltid - time will tell :)
upsidedown
20.12.2021 kl 14:30 7072

Skal de gå til 105 på en FEED-kontrakt i Stockholm?
Må være tidenes selskap dette. Har lest gjennom prospektet og utover eget skryt er det ikke mye å gripe fatt i.
Slettet bruker
20.12.2021 kl 14:44 7024

Vel, les artikkelen, og se investeringsviljen i Aker Carbon fra dette fondet. Mulig du ser sektoren i ett annet lys da:

https://e24.no/boers-og-finans/i/G3eXLx/gigantfondet-traff-blink-i-tesla-naa-satser-de-paa-roekke

Sitat:

"Vekstpotensialet innen karbonfangst er enormt. For en industri som sement, der vi også har eierinteresser, er det helt avgjørende for å kutte utslipp, og vi tror vi er helt i starten av noe som vil ta av de neste ti årene, sier Chris Davies"

Kilde: E24

Capsol har en bedre og rimeligere teknologi, større kontrakter, og meget god status på prospektmengde / LOI / MOU
Redigert 20.12.2021 kl 14:46 Du må logge inn for å svare
Fjellheim
20.12.2021 kl 14:48 7002

Jeg leste også den G.O. og ble bare ennå sikrere på at dette er et veldig godt sted å være investert :) Jeg gjør det via Carbn.
upsidedown
20.12.2021 kl 16:11 6868

Det er en vesentlig forskjell på ACC, så denne sammenlikningen blir meningsløs.

ACC fikk en FEED hos BP på Teeside 15. desember og har ikke engang børsmeldt det ut i markedet. ACC er også det eneste selskapet i verden som tilbyr abonnement der kjøper betaler per tonn med CO2 som er tatt hånd om.
Fjellheim
20.12.2021 kl 16:30 6812

Ulik teknologi og løsninger men målet er det samme; karbonfangst. Veksten i dette markedet blir enorm.
Slettet bruker
20.12.2021 kl 16:57 6740

Syntes dette var en helt OK debut. Det har ikke skjedd noe som skal tilsi at selskapet skal være noe mer verdt i dag enn på fredag da vi fortsatt var på NOTC.

Selvfølgelig noen som ønsker å gevinstsikre på en mer likvid børs, vi må nok ha noen kontrakter og noe nytt før vi kan forvente noe mer oppgang. Jeg hadde vært mer bekymret om vi hadde hatt 30% stigning.
rvmossi
20.12.2021 kl 17:03 6716

Helt enig. Nyheter kommer
upsidedown
20.12.2021 kl 17:48 6625

Dette ville ha bekymret meg…

On 23 December 2020, the Company entered into an investment agreement with certain new investors and its existing shareholders to fund the increased activity of the Company. Pursuant to the investment agreement, new investors were provided with an unconditional right to subscribe for 7,739,938 shares at a subscription price of NOK 3.23 per share. As of today, a total of 2,950,619 shares have not been subscribed for. These options may be exercised at any time and consecutively by written notice to the Company, but no later than 30 days following the Company entering into its first license agreement.

Men jeg er ikke aksjonær…
Fjellheim
20.12.2021 kl 18:38 6517

Jeg er ikke så urolig siden jeg sitter i Carbn som er stor aksjonær i Capsol. Dersom det blir kapitalutvidelse i Capsol, for å akselerere veksten, vil helst sikkert Carbn delta. Selskapet har nettopp skaffe seg 40 millioner på konto fra seismikkbiblioteket, så der trengs det heller ikke emisjon. Vi får se. Føler meg relativt komfortabel med Carbon Transittion sine posisjoner både i olje og fornybar.
Slettet bruker
20.12.2021 kl 21:02 6321

Veldig spent på kontraktsbaseb Q1 og Q2 sammenlignet med nærmeste konkurrent. Skal bli veldig interessant å se status etter hvert som nyhetene kommer fra selskapet.

Unner for min del både ACC og Capsol å lykkes.
HP17
20.12.2021 kl 23:02 6131

Alle nye selskaper hausse opp fra starten på ose. Så også denne. Dere er klar over hvor mye aksjen har gått før den ble notert på Growt? Alle grønt er suksess, vel her er det mye å bevise fremover. En får bare håpe det ikke blir konvertering til aksjer?
takumi
20.12.2021 kl 23:52 6052

Jeg har sittet siden 5 kr, men jeg har ingen planer om å selge enda. Med en mcap på drøye 1,3 milliard mener jeg den har mye å gå på fremdeles. Må huske på at utenom den kontrakten med petrofac har de enda ikke har meldt kontrakter og det til tross for at de etter sigende, har mange henvendelser. Hvis man i tillegg tenker på alle kravene til co2-rensing EU og land over hele verden i stadig økende grad kommer til å kreve framover, kan jeg ikke skjønne annet enn at denne blir fin å sitte i på både kort og lang sikt.
SAMISKBONDE
21.12.2021 kl 10:29 5796

Lite interesse for denne her.
Fjellheim
21.12.2021 kl 10:37 5755

Nyhetsstrøm kommer :) da øker også interessen.
Triggly
21.12.2021 kl 10:48 5725

Noteringsraketten uteble, og første melding selskapet kom med på børs var antydning om kapitalinnhenting/emisjon.
Aksjen har allerede økt mye de siste månedene i påvente av noteringen, og nå selger de utålmodige seg ut.
Tviler på at det blir noe ordentlig oppgang før selskapet kommer med en nærmere avklaring for mulig emisjon.
Slettet bruker
21.12.2021 kl 11:07 5653

Enig der. Noteringen er som forventet, og videre forventning er positiv informasjon, og påfølgende kurskorrigering opp mot potensialet i selskapet og markedet.

Informasjonsflyten fra selskapet før / under / etter notering har vært lav, så tatt i betraktning dette er jeg godt fornøyd med kursutviklingen. Det ligger i kortene at det vil komme mange positive nyheter fra selskapet fremover.

Kortsiktige svingninger i aksjen er for min del uinteressant da jeg sitter helt i ro.
Fjellheim
21.12.2021 kl 11:08 5648

Som tidligere nevn er alternativet å kjøpe Carbn om man er litt usikker. Da får man både oppgangen uten emisjon, samt økt eksponering ved en eventuell lav emisjonskurs. Pluss diversifisering med olje og flere fornybare selskaper.
Marketwatch
21.12.2021 kl 12:48 5487

Var ikke noe genistrek av CEO å antydemulig emisjon på dagen for notering. Dersom de trenger penger, hvorfor ikke da foreta emisjon i forbindelse med noteringen. Virker nærmest amatørmessig dette, får for deres del håpe at de kan melde kontrakter snart for å rette opp inntrykket.
Redigert 21.12.2021 kl 12:56 Du må logge inn for å svare
sigar
21.12.2021 kl 13:07 5412

Bra kjøp nå kanskje? Denne dippen var ønske tenkning i siste del på notc.
Slettet bruker
21.12.2021 kl 13:26 5656

Personlig så avventer jeg inngang.
Her blir det nok mulighet å komme inn vesentlig lavere.
Emisjon kommer, og en emisjon til vekst er ikke negativt, men det er også 3 mill opsjoner uteståande på 3 kr stk.
Hva blir en eventuell emisjon satt på? 10- 15 - 20 kr??
takumi
21.12.2021 kl 13:33 5618

Enig, slike uttalelser skaper bare usikkerhet og vi vet jo alle at markedet liker usikkerhet svært dårlig. Forhåpentligvis får de ryddet unna dette rimelig snart. Ser forøvrig at volumet er jo ikke allverdens så det er nok utålmodige småsparerne som står for fallet vil jeg tro.
Ticker
21.12.2021 kl 14:00 5521

Kjøpte meg inn tidlig på dagen da den startet opp, så kom melingen ifra CEO om mulig emisjon på dagen for notering............?
Utrolig amatørmessig uttalelse når det ikke er bestemt noe verdens ting foreløpig.
Ja nå går aksjen i kjelleren for mange vil redde god gevinst og avvente denne såkalte "mulige" emisjonen
Håper virkelig de har noen gode kontrakter rundt hjørnet ellers har de drept sin verdi på børsen OTC fullstendig før året er omme
VanDiemen7
21.12.2021 kl 14:02 5506

Denne ble ordentlig rævpult, som vi sier på godt nordnorsk.
Slettet bruker
21.12.2021 kl 14:12 5459

haha, kan ikke gjøre så mye annet enn å le.

De kan virkelig ikke være så dumme at de kjører en sånn melding uten et par ess i ermet, isåfall er det helt katastrofe.
Fjellheim
21.12.2021 kl 14:24 5392

Ja, skikkelig panikk men er dette kun på grunn artikkelen som antyder at det kan kanskje komme en kapitalutvidelse, fordi interessen fra solide investorer er så stor?
Det ligger da unektelig ikke bare negativt stoff i den artikkelen. Faktisk handler det om å akselerere veksten de ser komme. Panikk gir god inngang for de som vil inn.
Ticker
21.12.2021 kl 14:25 5388

Gir meg en aldri så liten dejvu mot Flyr som meldte at de trengte penger "en gang i fremtiden"
Vi så jo hva det gjorde med aksjekursen.
Det eneste som mangler i Capsol nå er at det blir en rettet emisjon mot de som har store lommebøker, så de kan berike seg på
små aksjonærer. Er jo blitt meget hot nå og utelukke små aksjonærene selv om det er klare regler på rettede emisjoner.
Men det er det ingen tilsyn som bryr seg om dessverre.