Hvorfor mobber samfunnet de som ikke kan vaksinere seg?

Frodon
CORONA 19.12.2021 kl 09:16 107893

Det er veldig mange i Norge som ikke kan vaksinere seg, også er det noen som ikke vil vaksinere seg. Hvorfor blir alle disse satt i en bås av samfunnet og mobbet? Det er ca 700-800.000 barn under 10 år som ikke kan ta vaksinen enda. Det var mange eldre som ikke kunne ta 3dje vaksine dose pga kapasitet, det løser seg kanskje nå. Det er en del i Norge med medisinske problemer, som får beskjed av sin lege å ikke ta vaksinen for covid-19. Gravide har for kort tid siden blitt anbefalt av FHI å ta vaksinen for første gang, da INGEN vet langtidsvirkningene på foster enda. Gravide skal også ta influensa vaksinen og det skal gå tid mellom hver sprøyte.

Det er bare 72,29% av den Norske befolkningen som er vaksinert. Det står øverst på førstesiden av VG på nettet. Det er ca 5 415 166 folk i Norge. Dvs det er ca 1,5 millioner uvaksinerte i Norge,

Men det Norske samfunnet synes det er greit å henge ut og mobbe alle disse gruppene? Det er flaut å se holdningen deres. Hvor er jule stemningen hvor vi tar vare på alle? En ting kan jeg love dere, det vil bli sett på som noe forferdelig i fremtiden, hvordan kunne de gjøre noe slikt?? Det dere gjør, får også motsatt virkning av hva dere prøver å oppnå, hvis målet er at flere vaksinerer seg. Bare se på artikkelen under:

«Mediene nører opp under holdninger som skaper et «oss» og et «dem»

Alle uvaksinerte jeg kjenner er redde for å si høyt at de er uvaksinerte.

Jeg er ikke redd for vaksinen. Jeg er kritisk. Jeg er kritisk til at vi velger en ikke ferdig utprøvd vaksine for hele befolkningen som løsning. Jeg er kritisk til at intensivkapasiteten på sykehusene ikke er økt. Jeg er kritisk til at det ikke har vært mer åpen debatt om virkning og bivirkninger av vaksinen – og om behandling av de syke»

https://www.nrk.no/ytring/ansvarlig-og-uvaksinert-1.15772782

"MACRON LOVER Å PLAGE UVAKSINERTE"

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/macron-lover-aa-plage-uvaksinerte.CI4iTH75e?utm_source=share-btn
Redigert 05.01.2022 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
Frodon
21.12.2021 kl 13:19 3389

Det er veldig synd å høre, en utfordrende sykdom. Får håpe hun også blir bra igjen etter hvert ❤️

Litt rart at de gir vaksinen til unge folk uten underliggende sykdommer, som har liten sannsynlighet for å få alvorlig sykdom av viruset?
Slettet bruker
21.12.2021 kl 14:58 3328


Beklager Frodon , men det hadde jeg ikke fått med meg.
Aksepterer de du omgås/legen din at det er et resultat av vaksine, eller mener de at det må være noe annet?
Fluefiskeren
21.12.2021 kl 15:23 3299

Det synes ikke jeg. Selv om de ikke er så dårlige så er de like smittefarlige.

Her er forresten en som endelig vil slå et slag for fellesskapet selv om han er skeptisk.

https://www.nrk.no/norge/okning-i-antallet-som-tar-forste-vaksinedose-1.15780893
Frodon
21.12.2021 kl 15:50 3270

Ja, lite tvil om at det er pga vaksinen. Men offisielt må det utredes på sykehuset først
Frodon
21.12.2021 kl 15:51 3268

De er like smittsomme med og uten vaksinen, så hvorfor ta vaksinen da?
kaunis
21.12.2021 kl 16:05 3253

Du ser ikke skogen for bare trær. HOVED årsaken til den sterkt økende menneskemengden på planeten Jorden, skyldes i hovedsak av fattigdom og relegion. Noen de påstår som var en guuds sønn skulle ha sagt, eller var det en av de mange profetene: "Du skal ikke la din sæd falle til jorden men fylle en kvinnes buk med den" dette er tatt så alvorlig at millioner av kvinner har gått gravide hele sitt liv etter mannens befaling. Vi hadde nok ikke hatt spanskesyken om det ikke ble fødd for mange barn i forhold til økonomien. Hadde vi ikke hatt medisiner ville det kansje ikke vært mennesker på jorden i dag, og hadde vi ikke hatt vaksine mot Cov- ville vi kansje ikke hatt noen som kunne hjelpt oss å overleve og vi hadde gått en hungersnød i sikte pga mangel fagfolk på alle plan. Og hadde vi ikke hatt så mange meninger i dag så hadde vi ikke hatt denne tråden så lang og uendelig kjedelig fylt av påstander, usannheter, dumskap, innkonsekvenser, snyltere, osv osv.
Redigert 21.12.2021 kl 16:06 Du må logge inn for å svare
Balder67
21.12.2021 kl 16:15 3234

Den viktigeste grunnen er helt opplagt:

- Mindre risiko for alvorlig sykdom og sykehusinnleggelse.

Det lyser mot deg om du ser status for innlagte på sykehus her:
https://www.fhi.no/nyheter/2021/ukerapport-covid-19-for-uke-49-er-publisert/

Fordelen med vaksinen er langt større enn ulempene.
Slettet bruker
21.12.2021 kl 16:17 3234

Snyltere?? Bra det er anonymt forum. Føler for å vri faenskapen ut av deg med vrede og neva :-) Du skal raskt nok få spise dine ord.. eller oppgulp kalles det vel. Når folk som deg, som kun bryr seg om seg og sitt, snakker om ting du ikke har greie på, ja da kan faen komme ut av sin hule.

Fremtiden ser ut til å kunne bli spennende her i fremtiden <3
Frodon
21.12.2021 kl 16:20 3223

Hvor mange av de innlagte ville vært innlagt uansett om de var vaksinert eller ei?

Kjenner du til The Lancet?

https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(21)00648-4/fulltext
Slettet bruker
21.12.2021 kl 16:35 3194

Hvorfor må de vente 5 måneder med å utrede?
Blir du ikke regnet som vaksineskadet før tidligst om 5 måneder?
Dersom det ikke er tvil om at du har blitt skadet som følge av et pågående medisinsk eksperiment, så vil jeg si det grenser til en forbrytelse å holde den kunnskapen unna offentligheten i minst 5 måneder, samtidig som eksperimentet fortsetter.
Frodon
21.12.2021 kl 16:43 3186

Haha, det er ikke slik det Norske helsevesenet fungerer ;) Jeg skulle egentlig vært på sykehuset noen uker tidligere, men siden jeg har behandlingsforsikring, hoppet jeg forbi de fleste i køen på privat klinikk. Etter det fikk jeg ny innkalling til sykehuset, med en enda seinere dato
Balder67
21.12.2021 kl 16:54 3170

Hvor mange som ville blitt innlagt med eller uten vaksine er vanskelig å anslå. Men det er helt sikkert at det ville vært veldig mange om ikke det var så stor andel av befolkningen som har tatt vaksinen.
Men det er ingen tvil om at de uvaksinerte løper en langt større risiko for alvorlig sykdom. Derfor bør alle som kan vaksinere seg.

PS: Artikkelen du viser til i The Lancet handler om smitterisiko i husholdninger, ikke om det som var spørsmålet her: Hvorfor vaksinere seg.
Men du skal ha for at du faktisk har kommet med en referanse til en pålitelig kilde.
Frodon
21.12.2021 kl 17:05 3145

Det er jo her en av misforståelsene i samfunnet er. De som blir lagt inn på sykehus med corona, er som oftest de som ville bli lagt inn med og uten vaksine. Det visste de ikke til å begynne med, men nå vet vi det. Nakestad tydeliggjorde idag at alvorlig sykdom vil si de som trenger hjelp av pustemaskin. Hvor mange unge uten underliggende sykdommer finner du innlagt på sykehus på respirator?

Ja, det er helt riktig og det ligger under spørsmålet «hvorfor vaksinere seg». Du ser jo eks Fluefiskeren har ikke fått dette med seg. Jeg bruker mest The Lancet for å tilegne meg info, men stoppet å linke til dem her, da ingen gadd å lese det 😜
Redigert 21.12.2021 kl 17:08 Du må logge inn for å svare
Winter is Here
21.12.2021 kl 17:10 3140

Men hva tror du blir det neste steget i Norge ? Kor mange som skal ta dose 3 deretter 4 og 5 ? Når skal det stoppe ? Jeg føler mange trodde at man ikke trengte å vaksinere seg så ofte etter de 2 første dosene ? Klarer man å ha minst 80 prosent av befolkningen vaksinert hvert år ? Nå ser det ut som at man må ta 2 doser hvert år nå + ekatra doser mot mutasjoner ? Hvis vaksinen blir en del av influensavaksine, hvor mange vil ta den sammenlignet med antallet som tar dagens influensavaksine ?
Redigert 21.12.2021 kl 17:16 Du må logge inn for å svare
Balder67
21.12.2021 kl 17:40 3095

Det er ikke lett å spå fremtiden for oss uten krystallkule. Men den naturlige utviklingen av et virus er at det kommer mer smittsomme, men mindre farlige varianter som vil dominere. Det er kanskje dette vi ser med den nyeste varianten ? Har sett at noen mener denne varianten gir mildere sykdom, men det er nok flere uker til det kan konkluderes med rimelig sikkerhet.
Vaksinene er ganske "spisset" mot enkelte virusvarianter, den var veldig effektiv mot det opprinnelige Wuhan-viruset. Senere varianter har i stor grad smittet til også de som er vaksinert. Mener å ha sett at effektiviteten nå er ca 20%, mot over 80% i starten av pandemien (Orker ikke lete opp referanser, så ta det med en klype salt)
Alle blir tiltaks og vaksine-trøtte. Håper det rekker med en runde til med vaksiner, kanskje en Omnikron-variant av vaksinen blir den siste som blir nødvendig som massevaksinering ?
Den største store pandemien som er rimelig godt dokumenter er spanskesyken. Denne tok 2-3 år før den roet seg, uten vaksiner med med veldig mange dødsfall. Kanskje vi må leve med Corona i et år til, og så håpe at det holder å inkludere corona i vaksinen mot sesonginfluensa til de som er utsatt ?
Redigert 21.12.2021 kl 17:43 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
21.12.2021 kl 18:16 3072

Ny vaksine godkjennes. Novawax. Eneste bivirkning er at man får hale.


https://live.tv2.no/koronaviruset?innlegg=1206999121
Frodon
21.12.2021 kl 18:17 3078

"NHO mente på sin side at det var et svært inngripende tiltak å stille krav om vaksinering for ansatte. Arbeidstilsynet er også tydelig på hva arbeidsgiver kan krever av sine ansatte og skriver følgende på sine hjemmesider:

– Å spørre om arbeidstakerne er vaksinerte eller kreve at de tar koronatest (PCR- eller hurtigtest) er typiske kontrolltiltak under pandemien. Arbeidsgiver kan i utgangspunktet ikke kreve å få vite vaksinasjonsstatus eller testing. Å ta vaksine er frivillig og er ikke noe arbeidsgiverne kan pålegge arbeidstakerne"

https://e24.no/olje-og-energi/i/Kzea57/oljearbeidere-faar-beholde-jobben-selv-om-de-ikke-vaksinerer-seg
Balder67
21.12.2021 kl 18:20 3026

Den er i det minste ikke mRNA-vaksine som enkelte er skeptisk til. Kanskje dette kan få flere til å ta imot vaksinen?
https://finansavisen.no/forum/thread/143900/view/4067057
Fluefiskeren
21.12.2021 kl 18:50 2998

Tja. Det var ikke mange som ønsket seg Astra Zenica heller.
oivindl
21.12.2021 kl 19:35 2949

"Det er jo her en av misforståelsene i samfunnet er. De som blir lagt inn på sykehus med corona, er som oftest de som ville bli lagt inn med og uten vaksine."
Hvor har du det fra?
Stemmer dårlig med statistikken.

"Uvaksinerte utgjør over halvparten av de sykeste pasientene, viser tall fra Helse Sør-Øst."
"8 prosent av befolkningen er ikke vaksinert mot covid-19. Likevel utgjør denne gruppen over halvparten av de sykeste koronapasientene."
https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/de-sykeste-koronapasientene-er-ikke-vaksinert-1.15771711
oivindl
21.12.2021 kl 19:42 2941

Her linker du til en artikkel i Lancet som ikke sier noe om spørsmålet du stiller.
voff
21.12.2021 kl 19:48 2927

Ser at oivindl holder det gående. Det er visst særdeles viktig for han å ha rett. Det var en uke tallene viste det han skriver. Hvordan er statistikken pr NÅ. ?Personlig finner jeg det sannsynlig at Frodon har rett. Vi søker vel sannheten? Eller letes det kun etter noe som bekrefter det man tror.?
kaunis
21.12.2021 kl 19:48 2930

Det er alltid tungt å lese/se sannheten i sine øyner og er sannheten så slående at en ikke får til å bruke hjerne på en sosial måte, er styggord og simpel tale det som kommer først. Får håpe du forstår nivået ditt her når du får tenkt deg om.
skikongen
21.12.2021 kl 19:49 2923

Problemet er ikke covid, vaksinerte eller uvaksinerte.
Dette er problemet:
"Norges samlede sykehuskapasitet er på 10.800 senger.
I 1964 hadde vi 24.000 senger."

De skarve 400 covid-pasientene utgjør dermed bare noen få prosent av sykehuskapasiteten. I stedet for å skylde på dette viruset burde vi heller rette skytset mot de som er ansvarlige for den elendige kapasiteten/beredskapen vi har.
Redigert 21.12.2021 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
Frodon
21.12.2021 kl 19:51 2920

La han holde på, virker som det gleder han 😉

Jeg har tilgang til mye tall materiale, synd jeg ikke kan legge det ut her 😜
Frodon
21.12.2021 kl 19:52 2938

Det er helt riktig. Har prøvd å vise dem fakta her, men interessen er dessverre ikke der. Keep up the good work 💪
Knusle
21.12.2021 kl 19:57 2923

Jeg er UVAKSINERT.
Det er ganske syke saker som foregår i landets befolkning, og da spesielt blant de som tilhører media og pratemakerne ellers. De som stikker de formynderske fjesene sine frem og sprer ut galle over de som VELGER noe annet enn de selv.
Jeg vet mye om corona, om vaksiner og generelt om helse. Jeg vet også en del om manipulasjon.
Folk får velge hva de vil. Jeg aksepterer at folk vil ha disse skuddene, som vil bli mange. De smitter like mye, de blir syke både av corona og av vaksineskader. Det hevdes at de blir mindre alvorlig syke, men det finnes ikke dokumentasjon på dette. det er en fortelling til de som skal ha vaksinene, det er halmstrået til de som pusher på med dette gigantiske eksperimentet.
Nå kommer snart koronapass, og ytterligere alvorlige angrep på menneskene i dette landet. Jeg er spent på når folk får nok.
Corona er TALL, og det bør være endel rasjonelle tallknusere på et forum som dette. Da kan man lett finne mange feil i FHI sine fortellinger om corona.
Takk. Lykke til alle dere som plages av injeksjonen.
oivindl
21.12.2021 kl 20:04 2911

Ingen link fra meg der.
Frodon
21.12.2021 kl 20:10 2910

Bare å beklage på vegne av befolkningen, pøblene har sluppet fri.

Det er helt riktig, men de ønsker at vaksinen skal bli tatt uansett 🥳 Jeg tror ikke coronapasset kommer, Nakestad og FHI ser ikke nytten av det. I tillegg bryter det Norsk lov og menneskerettighetene 🙈

Jeg har sluttet å bruke tid på å dokumentere fakta til de på denne tråden, de svarer ikke på det eller later som det ikke eksisterer.
Frodon
21.12.2021 kl 20:12 2895

Det var fortsettelse på «Her misforsto du»

Og da misforsto du igjen 😬
skikongen
21.12.2021 kl 20:15 2895

👍 Godt å høre at det finnes andre informerte mennesker der ute som ikke sluker rått alt myndighetene kommer med.
oivindl
21.12.2021 kl 20:17 2888

Vel, skikongen.
Her fikk du i hvert fall presentert en problemstilling på en fornuftig måte.
Riktignok et annet, men likevel viktig tema.
oivindl
21.12.2021 kl 20:22 2868

"Jeg har sluttet å bruke tid på å dokumentere fakta til de på denne tråden, de svarer ikke på det eller later som det ikke eksisterer."

Jeg har nettopp påpekt at linken din til Lancet ikke sier noe om problemstillingen din.
Frodon
21.12.2021 kl 20:57 2820

Det eneste jeg har sett, er at du misforstår. Gjør du det med vilje?
Slettet bruker
21.12.2021 kl 21:12 2785

Det er nå 337 innlagte, en nedgang fra 373 i går. Og det er krise i helsevesenet? Lurer virkelig på hva som kommer til å skje når de vaksinerte blir lagt inn med perikarditt, myokarditt og andre flotte bivirkninger av vaksinen. Da kan vi begynne å snakke om krise.
Redigert 21.12.2021 kl 21:13 Du må logge inn for å svare
Balder67
21.12.2021 kl 21:13 2778

Når du sier at " Det hevdes at de blir mindre alvorlig syke, men det finnes ikke dokumentasjon på dette."
Hvordan kan da denne rapporten tolkes ?

https://www.fhi.no/nyheter/2021/ukerapport-covid-19-for-uke-49-er-publisert/