Hvorfor mobber samfunnet de som ikke kan vaksinere seg?

Frodon
CORONA 19.12.2021 kl 09:16 107752

Det er veldig mange i Norge som ikke kan vaksinere seg, også er det noen som ikke vil vaksinere seg. Hvorfor blir alle disse satt i en bås av samfunnet og mobbet? Det er ca 700-800.000 barn under 10 år som ikke kan ta vaksinen enda. Det var mange eldre som ikke kunne ta 3dje vaksine dose pga kapasitet, det løser seg kanskje nå. Det er en del i Norge med medisinske problemer, som får beskjed av sin lege å ikke ta vaksinen for covid-19. Gravide har for kort tid siden blitt anbefalt av FHI å ta vaksinen for første gang, da INGEN vet langtidsvirkningene på foster enda. Gravide skal også ta influensa vaksinen og det skal gå tid mellom hver sprøyte.

Det er bare 72,29% av den Norske befolkningen som er vaksinert. Det står øverst på førstesiden av VG på nettet. Det er ca 5 415 166 folk i Norge. Dvs det er ca 1,5 millioner uvaksinerte i Norge,

Men det Norske samfunnet synes det er greit å henge ut og mobbe alle disse gruppene? Det er flaut å se holdningen deres. Hvor er jule stemningen hvor vi tar vare på alle? En ting kan jeg love dere, det vil bli sett på som noe forferdelig i fremtiden, hvordan kunne de gjøre noe slikt?? Det dere gjør, får også motsatt virkning av hva dere prøver å oppnå, hvis målet er at flere vaksinerer seg. Bare se på artikkelen under:

«Mediene nører opp under holdninger som skaper et «oss» og et «dem»

Alle uvaksinerte jeg kjenner er redde for å si høyt at de er uvaksinerte.

Jeg er ikke redd for vaksinen. Jeg er kritisk. Jeg er kritisk til at vi velger en ikke ferdig utprøvd vaksine for hele befolkningen som løsning. Jeg er kritisk til at intensivkapasiteten på sykehusene ikke er økt. Jeg er kritisk til at det ikke har vært mer åpen debatt om virkning og bivirkninger av vaksinen – og om behandling av de syke»

https://www.nrk.no/ytring/ansvarlig-og-uvaksinert-1.15772782

"MACRON LOVER Å PLAGE UVAKSINERTE"

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/macron-lover-aa-plage-uvaksinerte.CI4iTH75e?utm_source=share-btn
Redigert 05.01.2022 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2022 kl 14:11 2482

Ja, ok. Virket som det var mange forskjellige når jeg så lang liste over gjester. Vet ikke hvem ha W er ..aldri hørt om.

Spennende med Russland. Har x kone og barn derfra. Mediene vrenger jo helt på fakta derfra og, så ikke rart at kari og ola gidder se på med argusøyne når det sendes big news fra Putins bakgård :-)))
PipedPiper
08.01.2022 kl 14:17 2473

Denne tråden har blitt en farse der den selvoppnevnte guden sjakalen spyr rundt seg med konspirasjonsteorier og paranoide virkelighetsoppfatninger. Maken til Napoleonkompleks skal man lete lenge etter. Håper ingen er inne er unge og lettpåvirkelige og tror at det er noe som helst sannhetsgehalt i det han sier.
Slettet bruker
08.01.2022 kl 14:20 2467

Alle disse meningsutvekslingene er i ferd med å bli patetiske og innholdsløse.
Det ser ut for at Covideventyret har utviklet seg til å bli en slags religion, noen er troende og noen er tvilende, noen er fundamentalister og noen er ateister.

Det eneste som er sikkert er at det skaper splittelse blant folk som egentlig trenger samhold og det er et trist faktum.
Jeg er tilhenger av religionsfrihet, og mener at voksne folk bør få lov å tro på hva de måtte ønske og fritt foreta sine egne valg utfra det.
Så lenge de holder seg innenfor lovens rammer.

Pressen med Dagbladet i spissen er mer og mer fokusert på å signalisere at roten til alt ondt ligger hos de "uvaksinerte" og trykker opp stadig nye historier om "Antivaksere" som nesten døde av corona både fra inn og utland(https://www.dagbladet.no/nyheter/her-angrer-vaksinemotstanderen/75060574?fbclid=IwAR3VV56HYo-OOEZOe2T3OW2ZC0ya8hXf_6tjVgWdwZ8CtBbP5NB5nfxsOY0) og artikler om hvor mange sykepleiere de "uvaksinerte" legger beslag på(https://www.dagbladet.no/nyheter/gar-utover-alt-annet/75066507?fbclid=IwAR2ENTJSGe5Cqk90BNvNWxXPJVOGB-vMjyJJCBxsMiwbrn415JFSJsjkOLI).

Dette vil selvfølgelig bidra til å skape forakt mot de som ikke kan eller ønsker å vaksinere seg. Pressens faglige utvalg bør kanskje komme på banen når det drives en type journalistikk som bygger opp om forakt og i stadig større grad hat mot en gruppe som har liten mulighet for å forsvare seg mot denne formen for "stigmatisering"
Slettet bruker
08.01.2022 kl 14:34 2439

Det er nå engang slik at AP og AUF spesielt blir lært opp til å bruke mobbing, når de ikke har kompetanse til å svare med folkeskikk. Dette er som du sier en uting idag, men kan bli mye mye verre påsikt. Man merker en enorm forskjell på mediene etter regjeringsskiftet. Det som er vanskellig er at det blir ikke gjort noe med. Tvert imot så lar man dette foregå, i stor stil hele landet og utover i europa.

Flere og flere vil leve som jeg, ta avstand fra det sinnsyke som skjer. Det fine er at sannheten innhenter alle luringer tilslutt, uansett om du er politiker eller greta Tunberg foresatt. Imens så får folk trives med brød og sirkus.

Jeg merker at jeg føler jeg har fått oppnådd hva jeg ønsket med informsjonsflyten her inne når det gelder Pandemien, så får vi se hvordan investeringene går mens idiotiet fortsetter par år til. Er jo once in a life time mulighet her nå i markedene.

satte meg målsettinger inngangen 2020, nå er jeg over halvveis, så siste del av planen går paralelt med pandemi i 2024 over målstreken. Så får vi se hva frykten til mobberne har gjort med portefølgjen her på OSLO.

Takk for nyttig/unyttig debattrunde på lørdann Øyvind. Vi har 2 forskjellige måter å leve på, det skaper mangfold.

Ha en fin dag videre og hell og lyke i markedene i uke2 i 2022 :)
Slettet bruker
08.01.2022 kl 14:42 2448

Der kom du ut av dyna og ja. Ingen tvil om at du hvertfall har 106 i IQ, men som vi vet er det farlig, for det er nok til at du tror du er endel av de tenkende, men 106 er ikke nok til å ha innsikt i deg og ditt, ei heller hva som skjer i samfunnet rundt deg.

Du snakker om unge kropper. Du har takk og lov ingen barn i huset, så håper du fortsetter slik, for denne mobbingen på bakgrunna v null innsikt selv, er ødeleggende for barn og unge. Så ser helst at du nå tar del i pandemien, passer på dine nærmeste eldre og toner ned dette angrepet på meg, med tanke på gudesnakk.

Gud finnes ikke, jeg er in egen herre, det burde du prøve også.

Husk smittevern, hold avstand og kast egoismen på bålet, da vil du ikke være så bitter Kolli.. kjør fint med varetaxien din, det er glatt ute idag ;-) nuss
Slettet bruker
08.01.2022 kl 14:43 2453

Den dagen du møter meg, vil du tenke alt annet enn paranoid, du vil bli overrasket over de deilige brystene mine som du aldri kan få.. men så liker jeg menn, skikkelige menn!
PipedPiper
08.01.2022 kl 15:03 2426

Saklig😄 Jeg lover å la brystene dine være i fred Sjakalen🙂
oivindl
08.01.2022 kl 15:15 2424

"denne mobbingen på bakgrunna v null innsikt selv, er ødeleggende for barn og unge."

Eh, skrev ikke du nylig at barn og unges hjerner er ødelagt? Det er selvfølgelig oppbyggende for barn og unge og slett ikke mobbing.
Slettet bruker
08.01.2022 kl 15:36 2401

Mannslinger bryr seg ikke om bryster lenger. Det var før det at varm kvinnekropp, buldrende motorer, skummende øl, hvinende gitarer og blanke våpen fikk fram gliset. Nå er det soyamelk og glitter i skjegget som de chatter om med vennene, med bena lydig i kryss https://www.minmote.no/mote/mann/a/jBmbXA/menn-pimper-skjegget-med-glitter-og-det-er-fantastisk

Skjønt det finnes unntak ;) mvh Den Glade Vandrer
Redigert 08.01.2022 kl 15:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2022 kl 15:55 2381

grad av underutvikling er jo individuelt, og med oss som garanti for kontroll, så sier det seg selv, med dagens - ofre de gamle tankesettet, så fanges ikke dette opp utenfor inderst i vitenskapen, samme som testonivået til ekornutgaven av mannen anno 2022. vi er berørt mer enn vi erkjenner. selvsagt tar det 50 år å se dummskapen for brød og sirkus menneskene. men jeg gjør mitt til å bidra til opplysning og skaper daglig ryggrader på folk som ber om støtte. vaksinehysteriet er bare siste utg av verktøy i unerkastelses senariet.

hva er dere så redde for. Mørket, tenke selv, høre deg selv tenke eller er det batre konforten som holder deg fast i narrativet?
Slettet bruker
08.01.2022 kl 15:56 2385

maskara - maskarama... lørdagsunderholdning for rause bamser i rosa sløyfer...
PipedPiper
08.01.2022 kl 16:04 2375

Når menn ikke lenger tørr å holde opp dørene for kvinner fordi de er redd det kan oppfattes som meetoo har vell samfunnet fått de mennene de fortjener?. At dere kritiserer oss i ettertid når dere har fått den likestillingen dere har skreket om er bare frekt.
Slettet bruker
08.01.2022 kl 16:08 2362

Når menn sitter å pisser, ja da er det faen ikke rart kvinner knuller kvinner <3
Slettet bruker
08.01.2022 kl 16:27 2346

Etter å ha livnært meg som dørselger i 25 år, fittegal, tørst som et bybud og atpåtil swingers, kan jeg bekrefte at kvinner er det kåte kjønn. Og de er desperate etter å bli sett og begjært. Jo fler som kjøper bambuset om man skal være så snill og varsom, dessto mer på de som tar det de vil ha, eller i det minste prøver å hamre gjennom akkurat sin vilje.

Men de redde, de fragmenterte, de uten tro, håp, en ide om noe større, de skamfulle og usikre, de som tror at alle mennesker er like mye verdt kun for å være født, lydige inntil det selvutslettende, de uten historie - som bare flyter med - er drømmeforbrukeren / ideal-undersåtten og derfor klekkes de som i kyllinghus; ren kjøttvekt som kan presses til firkanter og stables til nytte for storkapital og diverse overmyndigheter og høyvelbårenheter
Redigert 08.01.2022 kl 17:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2022 kl 17:20 2293

Man er født alene, man dør alene. Dette vet begge kjønn, og som du sier, de kneler om vi må. Menn og kvinner med gummi i ryggraden, med norges "elite" som referansepumkter og sosialemedier som playground. Ja, jada ender vi op med en situasjon hvor menneskelige lyster blir borte. Det er gudsjelov mer mennesker utenfor offentligheten enn motsatt og når pNDEMIEN ER OVER, ONE WAY OR THE OTHER, SÅ SKAL ET SEGREGERT SAMFUNN IGJEN FINNE SEG I HVERANDRE DA UTENFOR ANONYME BORGER SOM HER INNE. Vær snill med de som gir a seg selv, ydmykhet er bra, men må man grave ned avskum så må man det også. Jeg var på kunstskjøyter her om dagen, de mannfolka som der prøver å gå med hodet hevet blir kuet med engang de kommer ut i teslaen sin og tøflus får kjjeft for å ha blunket til meg og mine utsrålende fordeler :-) La menn være menn og ta for deg som kvinne, det er slik naturen gir oss spillerom!
Slettet bruker
08.01.2022 kl 17:21 2294

tester capslock knappen tilfelle hardt vær utover aftenen..beklager
Frodon
08.01.2022 kl 17:41 2059

Hehe, er det noe annet å bruke disse forumene til, enn å lodde stemningen i forhold til pengeplasseringer? 😉 Håper du har kikket på aksjen med ticker WWI
Frodon
08.01.2022 kl 18:01 2031

Alene mødre som er hjemme på dagtid, er de enkleste 😉
Slettet bruker
08.01.2022 kl 18:14 2018

Og resepsjonister på hotellet, som kjeder seg på nattevakt i en eller annen gudsfolatt dal 🍒
Redigert 08.01.2022 kl 18:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2022 kl 18:22 2013

vet ikke helt hvor i shipping jeg velger å legge inn litt tryk, ute av mpcc nå. Ja, her inne fikk jeg ye inn i studiene om mennesker satt i system. snevert med pandemi mangfold, men vi er da et par på ene katen, så får mobbestrukturen vokse videre i motsatt ende av tabellen..de fleste her inne lar det skli inn i normalen, dessverre
Slettet bruker
08.01.2022 kl 18:23 2013

hehehe, vannpumpetanga og litt staking av hull, liker vel alle i hverdgen :-)
Slettet bruker
08.01.2022 kl 18:24 2011

Haallingdal kjører full gass på storefjell med frisørbransjen par ganger i året... dugger fælt på vinduene da..
Slettet bruker
08.01.2022 kl 18:25 2015

vi får ta med oss alt vi kan i fortsettelsen :-) skål til medinvestorer
Slettet bruker
08.01.2022 kl 18:40 1991

:-) ja, det får man legge til...


mere synd enn sand hvertfall ;-)
Redigert 08.01.2022 kl 18:40 Du må logge inn for å svare
omans
08.01.2022 kl 19:32 1955

Kan fortsatt ikke forstå hvorfor ikke det bare er å ta vaksina og bli ferdig med det, ikke bate komme med all verdens andre bortforklaringer og unnskyldningger/løsninger.
Redigert 08.01.2022 kl 19:37 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
08.01.2022 kl 19:38 1945

Noen kommer aldri over trassalderen dessverre.
Slettet bruker
08.01.2022 kl 19:40 1941

Tenker du på meg nå eller generelt? Tydeligvis har du ikke fått med deg min historie. Og på generelt grunlag, så pust med magen par uker så lysner det hos dere, en du må bare glemme dette med normale tilstander, det er en ny normal, det ser du vel.
Slettet bruker
08.01.2022 kl 19:41 1938

Du er jo den mest trassige her.. forstår du hva situasjon vi er i?det ligger mer i dette en en åpen pub eller ikke. Og at det forsvinner noen klovner fra sener ..det kan ikke jeg hjelpe med liksom :-)
omans
08.01.2022 kl 19:53 1918

Alle har en historie, din er nok ikke mer spesiell enn andres selv om du innbiller deg det. Siden du er relativt grov i språkbruken gjaldt det det denne gangen. Du unnviker det enkleste spørsmål av alle, men forstår det byr på problemer forsåvidt.
Redigert 08.01.2022 kl 19:55 Du må logge inn for å svare
Frodon
08.01.2022 kl 19:56 1937

De er flink til å unngå spørsmålene de tydeligvis ikke hadde tenkt igjennom før valget om konklusjon ble tatt 😜 Også kom det noen jordskjelv de ikke var forberedt på…noen synkehull åpnet seg. Godt de ikke er en del av kansellerings gjengen i hvert fall…alltid mulig å finne en positiv vinkling 🤩
Slettet bruker
08.01.2022 kl 20:15 1907

Coronasplitten er som tatt ut av Playboka til Karl Marx sette befolkningene opp mot hverandre splitte å herske. Uvaksinerte mot de vaksinerte. Vaksinene blir brukt til å skille saueflokken fra ulvene. Skammens president Macron er I førersetet i Europa han skal plage de uvaksinerte, wow han inviterer til en ny fransk revolusjon. Kansleren i Østerrike er blitt coronasyk fullvaksinert med booster, allikevel skal han tvangsvaksinere befolkningen, 3600 euro i bot eller fengselsstraff hvis du ikke vaksinerer deg. Og til dere som tror dette er normalt ta dere en titt på sidene til World Economic Forum. For meg handler det ikke lenger om vaksine men frihet og er det noe som er verdt å kjempe for er det nettopp frihet!
True
08.01.2022 kl 20:27 1896

Verden hadde blitt et mye fredeligere sted dersom folk bare var litt mer samarbeidsvillige. Du kommer ikke langt med et stort ego, unødvendig motstands-holdninger og konspirasjonsteorier.

Jeg har avtalt 3 dose for min del rett som det er neste uke. Big deal - jeg har fortsatt min frihet...
Slettet bruker
08.01.2022 kl 20:55 1868

Fint for deg uansett folk tror på hva de vil tro på! Konspirasjonskortet blir rett og slett for dumt for meg alt er åpent på sidene til WEF. ELITEPOLITIKERE OG OG FINANSELITEN FREKVENTERER WEF. Det er også en del vaksinerte som føler dette som en tvang.
Slettet bruker
08.01.2022 kl 21:03 1863

Dette er riktig
SoLong
08.01.2022 kl 22:05 1811

Nå som vi har fått vaksinepass, så burde vi gjøre det enklere og få det ut som jakkemerke
Slettet bruker
08.01.2022 kl 23:33 1753

Hva vil du si om meg da

Antivax
Ikke vaksinert GR. Helse
Ikke vaksinert frykt bivirk
Konspirasjinsteoretiker
Ikke GR prinsipp med loven
Delvis vsksinert
Full vsksinert
True
09.01.2022 kl 00:07 1735

Kjenner ikke deg, så det vet jeg dessverre ikke.