Hvorfor mobber samfunnet de som ikke kan vaksinere seg?

Frodon
CORONA 19.12.2021 kl 09:16 107953

Det er veldig mange i Norge som ikke kan vaksinere seg, også er det noen som ikke vil vaksinere seg. Hvorfor blir alle disse satt i en bås av samfunnet og mobbet? Det er ca 700-800.000 barn under 10 år som ikke kan ta vaksinen enda. Det var mange eldre som ikke kunne ta 3dje vaksine dose pga kapasitet, det løser seg kanskje nå. Det er en del i Norge med medisinske problemer, som får beskjed av sin lege å ikke ta vaksinen for covid-19. Gravide har for kort tid siden blitt anbefalt av FHI å ta vaksinen for første gang, da INGEN vet langtidsvirkningene på foster enda. Gravide skal også ta influensa vaksinen og det skal gå tid mellom hver sprøyte.

Det er bare 72,29% av den Norske befolkningen som er vaksinert. Det står øverst på førstesiden av VG på nettet. Det er ca 5 415 166 folk i Norge. Dvs det er ca 1,5 millioner uvaksinerte i Norge,

Men det Norske samfunnet synes det er greit å henge ut og mobbe alle disse gruppene? Det er flaut å se holdningen deres. Hvor er jule stemningen hvor vi tar vare på alle? En ting kan jeg love dere, det vil bli sett på som noe forferdelig i fremtiden, hvordan kunne de gjøre noe slikt?? Det dere gjør, får også motsatt virkning av hva dere prøver å oppnå, hvis målet er at flere vaksinerer seg. Bare se på artikkelen under:

«Mediene nører opp under holdninger som skaper et «oss» og et «dem»

Alle uvaksinerte jeg kjenner er redde for å si høyt at de er uvaksinerte.

Jeg er ikke redd for vaksinen. Jeg er kritisk. Jeg er kritisk til at vi velger en ikke ferdig utprøvd vaksine for hele befolkningen som løsning. Jeg er kritisk til at intensivkapasiteten på sykehusene ikke er økt. Jeg er kritisk til at det ikke har vært mer åpen debatt om virkning og bivirkninger av vaksinen – og om behandling av de syke»

https://www.nrk.no/ytring/ansvarlig-og-uvaksinert-1.15772782

"MACRON LOVER Å PLAGE UVAKSINERTE"

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/macron-lover-aa-plage-uvaksinerte.CI4iTH75e?utm_source=share-btn
Redigert 05.01.2022 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
Frodon
20.12.2021 kl 15:09 2163

Spesielle ting du liker. Men da støtter du også brudd på menneskerettigheter?
Slettet bruker
20.12.2021 kl 15:12 2143

Jeg ser at du kaller det en spøk og håper du mener det ;-), men vi har kultur og tradisjon i Vårt gode fedreland for å gå løs på enkeltgrupper og du trenger ikke å gå tilbake til krigens dager. Husker at i tiden før det ble kjent at ABB var aktøren bak Utøya masssakeren, var det mange gode nordmenn som allerede hadde begynt å banke opp mørkhudede nordmenn og utlendinger, for det måtte jo selvfølgelig være muslimer stod bak udåden.
kaunis
20.12.2021 kl 15:12 2148

Vi kan ikke gjøre annet en oppfordre, for de vi har menneskerettigheter som det kan brukes mot alt som kan lukte av tvang. Det jeg har skrevet er rettet mot de som ikke har noen grunn til ikke å ta sprøyter/vaks. Det er jo beklagelig for de som får div.plager etter vaksineringen. Det kan jo likeså være at hadde de ikke tatt vaksine kunne de risikert å dødd av COV. Alt er mulig vi har ingen garanti, Men ingen kommer unna det moralske ansvaret vil alle har for at vi yter vår del, for det begrensende arbeidet mot spredning (bruk av munnbind) og særlig for de som blir syk tross alle forholdsregler, kan forvente at det er plass til dem på en intensivavdeling. Det verste av alt ,er de som skulle hatt en livsforlengende behandling som ikke får det pga så mange som unødvendig må hjelpes på intensivavdelinger og opptar personell til sin behandling. Vi snakker om MORAL og ANSVAR og det kan INGEN prate seg bort fra. Men noen har kansje ikke noe av dette?
Frodon
20.12.2021 kl 15:13 2145

Hvem av dem? Poenget med denne tråden er å gjøre folk generelt klar over at det er mye mobbing av uvaksinerte, både de som ikke kan ta den og de som ikke vil ta den. Folk på denne tråden støtter både mobbing og brudd på menneskerettigheter. Også sklier dette seff ut i alle mulige retninger 😜😅
Slettet bruker
20.12.2021 kl 15:35 2115

La meg formulere spørsmålet annerledes så blir det kanskje lettere å skjønne.
Om du hadde Diktatorisk makt i Norge hva ville du gjort med de som etter din mening ikke hadde noen grunn for å takke nei til "vaksinen"??
Redigert 20.12.2021 kl 15:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2021 kl 15:35 2108

MORAL, ANSVAR osv.

Hadde hjulpet godt med slikt fra uvitende vaksinerte. Men vanskelig å fatte hvor mye der menes, dog lite der basert på kunnskap.
kaunis
20.12.2021 kl 15:47 2085

Da er det personlig, jeg har ingen sans for at noen uten grunn skal snylte på at andre tar en vaksinen (ingen vet om en vil reagere negativt) og holder sykehusene intakt for de som har bidratt og alikevel blir smittet. Det gjelder også andre beskyttelsesmetoder, maske,avstand, forsamlinger og lignende risiko faktorer.
Slettet bruker
20.12.2021 kl 16:02 2057

Tror du alle som er skeptisk til å delta i den eksperimentelle utprøvingen av mRNA"vaksine" ikke er i stand til skaffe seg kunnskap?
Jeg tror at de aller fleste som takker nei har brukt mye mer tid på å sette seg inn i hva dette er for noe enn de som villig stiller seg i kø for stadig nye boosterdoser som "fagfolk" sier kanskje kan redusere risiko for den seneste varianten/mutasjonen.
Stol på vitenskapsfolk sies det, men når "vitenskapsfolkene" ber deg ta en eksperimentell injeksjon fordi at det "kanskje" kan hjelpe mot noe, så er det ikke vitenskap, men forskning.
Jeg kjenner ikke lovverket så godt, men regner med at det er lov å eksperimentere på en enkelt individer i en befolkning dersom de selv ønsker det og blir informert om at det medfølger en viss risiko, men derfra til å påtvinge de som ikke ønsker det å delta på eksperimentet , det er jeg HELT SIKKER på at er brudd på de mest grunnleggende rettigheter i hele Verden.
Redigert 20.12.2021 kl 16:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2021 kl 16:07 2041

Vi er helt enige om det. Men jeg savner at de som mobber oss, at det var mer kunnskap, ansvarsfølelse og moral som det nevnes. Vi som er godt belest vet hva dette går i.
Tigerberget
20.12.2021 kl 16:20 2011

All statistikk tilsier at vaksinen gjør deg mindre syk og i de fleste tilfeller forhindrer innleggelse på sykehus.
De fleste av oss har mellom 7 og 13 vaksiner i kroppen fra før for å beskytte mot alvorlig sykdom, så hvorfor i alle dager ikke bare ta en til for å unngå å bli så hardt rammet?
Frykten mot covidvaksine er bare oppkonstruert i deres eget hode pga YouTube og annet fjas.
På tide å ta en realitycheck.

Frodon
20.12.2021 kl 16:23 2005

Synes du det er ok å henge ut, presse og mobbe de som ikke vaksinerer seg?
Slettet bruker
20.12.2021 kl 16:25 1993

He he
Så du mener at de snylter på at du tar vaksinen, det må være dagens ;-)
kaunis
20.12.2021 kl 16:27 1989

Rart da at de som ikke er vaksinert søker lege og opptar plasser for andre som må dø?. Konsekvensen av å lese såkalt kunnskap er at en kan bli ledet av den som skriver og så hjelper det lite om en mot når en ligger for døden og trenger hjelp av de som er vaksinerte. Dere må slutte å være så inkonsekvente at bare dere får sutre over hvor farlig en medisin kan være og da så. Det hjelper ikke i det hele tatt mot COV om du ikke er vaksinert, men hjelper for den som er det om en blir syk, EN BLIR IKKE SÅ SYK som UTEN vaksinen og 50% av 8% var syke nylig, DVS at 92% av vaksinerte hadde like mange innlagte på Norske sykehus som de uvaksinerte 8%. Dette er tallenes tale, dette er virkeligheten, men motstanderne mener dette ikke har noe med deres rett til å ikke bli vaksinert. Hvorfor lar dere, dere bli innlagt på¨SYKEHUS når dere vet på forhand at dere ikke trenger det, det er jo derfor dere ikke vaksinerer dere. Men kansje det er noen logiske koplinger en plass som ikke virker .
Slettet bruker
20.12.2021 kl 16:31 1973

Imponert over tankesettet, sikkert stolt over måten du konkluderer.

Det fine med kriser er som sagt at man får en bekreftelse på hva slags folk vi er blitt. Nervøse og sinte høner som klukker i hylekor. Mobber alt de ikke forstår, setter sin lit til en slags elite i byen, som aldri har gjort et arbeidsslag for annet enn seg og sitt.

oivindl
20.12.2021 kl 16:31 1980

"Vi er helt enige om det. Men jeg savner at de som mobber oss,..."

Når voksne oppegående mennesker hevder seg mobbet fordi noen anbefaler vaksine, så er det en kraftig nedvurdering av de som faktisk blir mobbet. Barn og unge som kvier seg til hver eneste skoledag, uten mulighet til å gjøre noe med det.
Hadde de blitt kvitt mobbingen ved å ta en enkel vaksine, er jeg ikke i tvil om hva de ville valgt.
Slettet bruker
20.12.2021 kl 16:32 1976

Denne tråden er fånyttes. Det er ikke ett gram synd på dem som velger å ikke vaksinere seg i en eller annen form for affekt og opposisjon til myndighetenes anbefalinger. Vi har ingen tradisjon i Norge at myndighetene forsøker å lure innbyggerene, å påstå det er konspiratorisk og kan ikke underbygges med fakta. Jeg skjønner at noen ikke kan ta vaksinen av medisinske årsaker det får man ikke gjort noe med, men de som på ren trass ikke vil la seg vaksinere må ta seg en stor slurk med TA SEG SAMMEN, manne eller kvinne seg opp og bli kvitt sprøyteskrekken eller hva det enn måtte være og følge myndighetenes soleklare anbefaling om å vaksinere seg. Skjerpings!
Slettet bruker
20.12.2021 kl 16:33 1992

Spar meg for slik egoisme.

Noen av oss klarer seg selv, men du er kanskje en slik som roper etter antibiotika når nesa snufser. Ligger hjemme når du er fyllesjuk etter julebordet...
kaunis
20.12.2021 kl 16:34 1980

Kall det for hva du vil, hadde ingen av oss vaksinert oss hadde det gått som i Sverige over 8000tusen døde der og ca 200her. Der var klokskapen så stor at de ikke innrømte feilen får de måtte det, og det var statsministeren som måtte gjøre det, og ikke klokskapen. He he de uvaksinerte bør stå sist i køen.og avgi plass til de vaksinerte, det vil jo være "så man reder så ligger man" et vell akseptert ordtak her til lands.
oivindl
20.12.2021 kl 16:35 1970

"setter sin lit til en slags elite i byen, som aldri har gjort et arbeidsslag for annet enn seg og sitt."

Nå er du så langt ute i konspirasjonsteorier som det er mulig å komme.
Bra valg av nick, by the way.
Slettet bruker
20.12.2021 kl 16:38 1953

Her var det mange representanter fra Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei.
oivindl
20.12.2021 kl 16:40 1945

Hva i all verden i min kommentar, fikk deg til å skrive den kommentaren? Jeg anklager deg for å innta rollen som mobbeoffer, helt uten grunn. Og du svarer med å mobbe😊
Slettet bruker
20.12.2021 kl 16:40 1951

Kjell Aukrust sa tæll far sin som 4-åring "Åffår er det farli å skjæra ta seg hue?"

Je, bare spørr i forhold tæll vaksine og coronasjukdom, "Er det itte mindre farli med ett kutt i finger´n enn å skjæra ta seg hue?"

Redigert 20.12.2021 kl 16:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2021 kl 16:40 1955

Ja det er visst det. Men mangfoldet er jo søtt. Tilogmed i Målselv AP
Winter is Here
20.12.2021 kl 16:48 1937

Jeg tror det svenske tallet er over 15 tusen mennesker (per idag) ikke 8. Mye mer enn det man hadde i Norge, Danmak og Finland til sammen (selv om tar hensyn til folketallet). Svenskene har ikke gjort så mye da de ikke hadde økonomi til tiltakene som ble innført i andre Nordiske land.
Redigert 20.12.2021 kl 16:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.12.2021 kl 16:53 1914

Har ikke sett at noen av de som velger å avstå fra "vaksinen" ber folk synes synd på dem.
De er stort sett voksne mennesker som har gjort et valg utfra den kunnskapen de har tilegnet seg på ulike måter.
Kanskje begår de en stor feil ved å velge å takke nei til "vaksinen" ikke vet jeg.
Om noen År har vi sannsynligvis fasiten.
Det eneste jeg vet er at om du ikke tar vaksinen så kan du i-allefall ikke bli skadet av den.
oivindl
20.12.2021 kl 16:54 1910

Hadde jo håpet at dette svaret om dokumentasjon var ironi, men åpenbart ikke.
"Selvfølgelig kan jeg det, alle kan det. Har du ikke fått med deg dette underveis?"
Frodon
20.12.2021 kl 17:17 1863

Jeg blir overrasket over at ikke «alle» får med seg slikt underveis i pandemien, samtidig kommer det jo fryktelig mye informasjon hele tiden. Det er sikkert mye jeg ikke har fått med meg.

Hvis du ønsker den informasjonen, er den tilgjengelig for alle. Bare å søke opp selv
Slettet bruker
20.12.2021 kl 17:23 1845


Hvor i køen mener du at de som røyker bør stå?
oivindl
20.12.2021 kl 17:33 1834

Det er en god bortforklaringer, men duger dårlig som dokumentasjon.
Men å dokumentere dine påstander tar du åpenbart ikke så høytidelig.
kaunis
20.12.2021 kl 18:56 1774

Det er ikke relevant i denne sammenhengen og helt ut på jodet og enda litt lenger, men jeg skal forklare deg forskjellen. Røyking er helt frivillig og IKKE smittsomt, den går i 99% av tilfellen kun på egen helse, men kan være ubehagelig for andre. Den ene % kan være de som bor i samme rom som kan bli skadet i det lange løp av stadig innånding av andres røyking. Særlig røykere som vil sikre seg muligheten til en overleve av smitten fra/av en COV-19 variant bør sikre seg 3 vaksineringer. Er vedkomne så klok at han ikke vil vaksinere seg, bør vedkomne skrive sitt testament om han /hunn skulle bli smittet. Det er jo lungene som blir fylt med slim til slutt, som dreper. En får ikke ut alt og det hoper seg opp, det blir en form for kvelningsdød .
Tigerberget
20.12.2021 kl 18:59 1775

Selvfølgelig.
Hvem er disse bedreviterne som hever seg over legevitenskapen?
Tror de at de vet mer om vaksinen enn dem som har fremstilt den og anbefaler den?
For noe sprøyt.
Når de ber om å bli satt i gapestokk så værsågod.

Presiserer at dette gjelder vaksinemotstandere som er friske og raske. Ikke dem som av fysiske og medisinske årsaker ikke tåler en vaksine.
Slettet bruker
20.12.2021 kl 19:11 1758

Du er så liten i denne sammenhengen at det er ikke verdt å bruke tid på nazier som deg. Brød og sirkus. Lykke til fremover, du får nok et fint år med den innstillingen. Troll
Slettet bruker
20.12.2021 kl 19:12 1762

Hvorvidt det er relevant kan diskuteres.
Røyking er helt frivillig og ikke veldig smittsomt så langt er vi enig, men det du kritiserer de som takker nei til vaksinen for er jo at de kanskje vil påføre helsevesenet ekstra arbeid p.ga sine valg, er det noen som er kjent for å fylle opp lungeavdelingene rundt omkring så er det så-vidt jeg vet røykere og de har gjort det i mange tiår.
Slettet bruker
20.12.2021 kl 19:22 1742

Dette er saklig, i mangel på argumenter er nå plutselig dem som ikke er antiwaxers nazister😅😅.