Hvorfor mobber samfunnet de som ikke kan vaksinere seg?

Frodon
CORONA 19.12.2021 kl 09:16 112734

Det er veldig mange i Norge som ikke kan vaksinere seg, også er det noen som ikke vil vaksinere seg. Hvorfor blir alle disse satt i en bås av samfunnet og mobbet? Det er ca 700-800.000 barn under 10 år som ikke kan ta vaksinen enda. Det var mange eldre som ikke kunne ta 3dje vaksine dose pga kapasitet, det løser seg kanskje nå. Det er en del i Norge med medisinske problemer, som får beskjed av sin lege å ikke ta vaksinen for covid-19. Gravide har for kort tid siden blitt anbefalt av FHI å ta vaksinen for første gang, da INGEN vet langtidsvirkningene på foster enda. Gravide skal også ta influensa vaksinen og det skal gå tid mellom hver sprøyte.

Det er bare 72,29% av den Norske befolkningen som er vaksinert. Det står øverst på førstesiden av VG på nettet. Det er ca 5 415 166 folk i Norge. Dvs det er ca 1,5 millioner uvaksinerte i Norge,

Men det Norske samfunnet synes det er greit å henge ut og mobbe alle disse gruppene? Det er flaut å se holdningen deres. Hvor er jule stemningen hvor vi tar vare på alle? En ting kan jeg love dere, det vil bli sett på som noe forferdelig i fremtiden, hvordan kunne de gjøre noe slikt?? Det dere gjør, får også motsatt virkning av hva dere prøver å oppnå, hvis målet er at flere vaksinerer seg. Bare se på artikkelen under:

«Mediene nører opp under holdninger som skaper et «oss» og et «dem»

Alle uvaksinerte jeg kjenner er redde for å si høyt at de er uvaksinerte.

Jeg er ikke redd for vaksinen. Jeg er kritisk. Jeg er kritisk til at vi velger en ikke ferdig utprøvd vaksine for hele befolkningen som løsning. Jeg er kritisk til at intensivkapasiteten på sykehusene ikke er økt. Jeg er kritisk til at det ikke har vært mer åpen debatt om virkning og bivirkninger av vaksinen – og om behandling av de syke»

https://www.nrk.no/ytring/ansvarlig-og-uvaksinert-1.15772782

"MACRON LOVER Å PLAGE UVAKSINERTE"

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/macron-lover-aa-plage-uvaksinerte.CI4iTH75e?utm_source=share-btn
Redigert 05.01.2022 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
Winter is Here
06.01.2022 kl 10:24 2452

Dette vil muligens finne sted fra neste uke (ca 14 januar):

"Dersom det viser seg at koronavaksinen også beskytter mot smitte av omikronvarianten, kan regjeringen allerede neste uke foreslå å innføre bruk av koronasertifikat i Norge."

" I praksis vil det være slik at man kan gjøre unntak fra smitteverntiltak, eksempelvis på antallsbegrensninger på arrangementer, eller ved at man ved skjenkestopp kan ha unntak for de med koronasertifikat."

"Nå når vi får mange over på dose tre, så vil koronasertifikatet være en mulighet som vi bør benytte. Det ligger til rette for det, og det er bedre å benytte det og ha åpne virksomheter og trygge arbeidsplasser."

https://www.nrk.no/norge/regjeringen-vurderer-koronasertifikat-fra-neste-uke-_-pa-visse-vilkar-1.15797627

Så Frodon, klar for dose 3 og 4 om dette blir innført ? (Det er Ironi. Jeg håper at du har det bra)
Redigert 06.01.2022 kl 10:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2022 kl 10:24 2456

Ja Hamilton er på ballen med mye utenfor bilen. Enig, Dennis tar de åpne dørene som dukker opp, fortsatt uredd og veldig balansert personlighet. Får han fartøy som Max eller Luis, så er det mye artig racing for oss Nordmenn🏆

Dragrace på Gardermoen er ikke det slutt på da? Mente det var et dødsfall og slutt på den kjøringa. Mulig jeg tar, feil, ikke vært fast på Østlandet eller i Norge siste årene.. Men husker hvertfall Martin på Lyngås.. Hadde vært varmt med munnbinn i sola og støvet😅 regner med Martin hadde kledd munnbinn😅
Frodon
06.01.2022 kl 10:13 2467

Kanskje Hamilton kan ta en kamp mot mobbingen snart 😅 Har sett alle løpene til Dennis siden han begynte å kjøre formel 4. synes forbikjøringene hans minner om Verstappen metoden. Har du vært på Dragrace på Gardermoen?
Slettet bruker
06.01.2022 kl 09:45 2491

Å ja sånn ja. Eg tog han ikkje😅 Dennis må vi støtte ja, har skikkelig trua på karrieren hans. Cheko drar videre en dag og da trur jeg Dennis får muligheten.

Ja, eneste grunn til å reise etterhvert er f1 løpene. Spennende tider i f1 fremover.
Frodon
06.01.2022 kl 09:37 2506

Hehe ;) 240 var etter 10% reduksjon. Høres ut som vi må dra å se Dennis Hauger sitt første formel 1 løp live sammen om noen år, når det er trygt å reise igjen ;)
Redigert 06.01.2022 kl 09:38 Du må logge inn for å svare
Frodon
06.01.2022 kl 09:36 2516

Hvor mange uvaksinerte i alderen 30-40 år er lagt inn på Norske sykehus med alvorlig sykdom pga covid-19, som ikke har underliggende sykdom?
Slettet bruker
06.01.2022 kl 09:35 2522

Diplomer skal man spare på😅 vil si at jeg hadde vært noe sikrere på egen situasjon i en 2021 scuderia Ferrari på bane i Belgia, enn i en 240 på norske veier🤣
Slettet bruker
06.01.2022 kl 08:49 2577

Tja. Det er hvertfall det de ønsker at vi skal tru.

Det ble brukt bilbelte teori her tidligere.

Bilbelte hjelper, men ikke om man kjører i 300kmt inn i en annen bil, eller om du kjører uti vannet så drukner du med bilbelte sannsynligvis. Så man kan ikke sporadisk følge en teori. Man må tilpasse seg situasjoner. Er det trygt med 10 vaksine skudd? Hjelper ikke å ha skutt milloner av doser og si at bivirkningene er så få, noe de ikke er forøvrig.

Men alle disse sprøytene skal jobbe i årevis i kroppen og da finner man ut hva som skjer med kroppen.. 🙂
Redigert 06.01.2022 kl 08:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2022 kl 08:45 2596

Vel, i min verden er best beskyttelse å unngå smitte. Så visst, noen kommer nærmere meg en 2 meter så kjeppjages de unna. Dette burde ikke være så vanskelig.. Men staten ønsker skatteinntekter og kjører på med barnehage og skole. Da får du en umulig. Oppgave visst, du må på jobb og leke med smittede.

Om landet stengte ned skikkelig en kort periode, forbyr reising og selvsagt. Drikk vik og pils hjemme.

Dette med at barn og unge må i skolen pga helsa dems kan slite psykisk av hjemmeskole, det kjøper jeg ikke. Det er bullshit. Husk hvordan vi levde i digital verden før pandemi, mens nå skal absolutt alle snuse hverandre i ræva som bikkjer. Kostnaden blir da en langvarig situasjon med av og på med tiltak og smittevern.

Steng ned landet, alle tåler 1mnd eller 2 i lukket fengsel vettu👍
omans
06.01.2022 kl 08:24 2635

Poenget er at vaksiner beskytter bedre, ingen vaksiner ingen annen beskyttelse enn immunforsvaret en har fra før av og man stoler på det.
Redigert 06.01.2022 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2022 kl 08:16 2649

Like viktig som å snakke alder er helsetilstand, geografisk hjemmehørende og gener/opprinnelsesland.

De aller fleste som dør av smitte, dør i Oslo.

Kommer de igang med corona pass nå, så vil dødstallene stige raskt i Oslo og andre større landsbyer.

Om par dager vil smittetallene synke, etter en falsk stigning nå par dager, ifb med skolestart.

Ingen garanti for å komme gjennom dette verken med sterk kropp, masse vaksiner.

Kina stengte ned millionby igjen, 11 smittede mener jeg det var, de har nulltoleranse for menneskelig samvær. Kanskje vi skjønner pandemi likegodt om par år, desverre.

Det er heller ingen garanti for rett svar på hurtigtaster. Fadderbarn av meg og mannen min, tok 3 hurtigtaster, noe vi gjør for å være sikre på svar og evt dårlige produkter. Hun ble positiv 3ganger, men ingen indikasjoner utenom. Så vi tok en test i kommunen, den ble svaret negativ. Så nok engang viser det seg at dette me d tall og statistikk sannsynligvis er helt på jordet.
Redigert 06.01.2022 kl 08:19 Du må logge inn for å svare
omans
06.01.2022 kl 08:07 2668

Av de som utvikler alvorligste sykdom nå iflg sykehusene og hva som kommer frem, er uvaksinerte i alder 30-40 år og tror de er normalt friske folk i utgangspunktet. Ingen garanti for ikke utvikle alvorligere forløp selv uten underliggende sykdom, selv om kanskje flertallet får mildere symptomer. Se bare landslagskeeper i fotball Jarstein. Han har vel fortsatt ettervirkninger, ble ganske tøft rammet.
Slettet bruker
06.01.2022 kl 00:05 2747

Det er i krisetider at man ser hvem man slipper innpå seg. En som sa:
Hva skal jeg med uvenner, når jeg har slike venner🙂
Slettet bruker
05.01.2022 kl 23:22 2787

Kanskje hvis du ser litt på denne filmen så blir det litt lettere å skjønne hva som skjer.
https://www.youtube.com/watch?v=09maaUaRT4M
Frodon
05.01.2022 kl 23:09 1578

Samtidig i Italia

«ITALIA INNFØRER VAKSINEKRAV FOR DE OVER 50 ÅR»

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/italia-innfoerer-vaksinekrav-for-de-over-50-aar.XJkgBaTK7?utm_source=share-btn

Og i Frankrike:

«MACRON LOVER Å PLAGE UVAKSINERTE»

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/macron-lover-aa-plage-uvaksinerte.CI4iTH75e?utm_source=share-btn

Mens i Norge er myndighetene og vaksineforsker ikke helt på samme sted. Hvem av de er validert? Hvem skal vi tro? Føles som JA/NEI til EU på nytt 😜

«PANDEMIEN ER OVER FOR DE FLESTE, TROR VAKSINEFORSKER

– Nei, svarer statsministeren til NRK»

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/pandemien-er-over-for-de-fleste-tror-vaksineforsker.0YEfiVKH5?utm_source=share-btn

Medmenneskeligheten er så og si helt borte på denne tråden. Det er kun noen få som fortsatt vet hva det er på denne tråden, så det var kanskje en av de største skuffelsene med hele tråden. Spørsmålet er om det har noe med pandemien å gjøre? 😬
Redigert 05.01.2022 kl 23:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.01.2022 kl 22:30 1613

Påtide at dere tar innover dere hva som skjer. Det er en pandemi, det er veldig mye smitte nå (hvertfall masse testing). Fullstendig overload i mediehus og konsulentene jobber 24/7 for å gi politikerne noe å spy ut, og drukner oss alle i sitt vanvitige orkester.

Alle har det så travelt, alle skal ha fysisk kontakt, al
Og alle oppfører seg som roboter. Ingen tenker selv, noe som gjør oss fattige.

Hva tenker dere som er bestemt på at vi skal og bør og må og blablabla. Hva tenker dere gjøre når det ender opp med at dere tok så feil at sykehuskapasiteten sprenges av syke og utslitte folk med vaksine, helsearbeidere og ikke minst. Dette inn i en ny hverdag med robots og autonomi, AI osv. Arbeidsledighet, høyere matpriser, strømpriser, drivstoffpriser, skatt på aksjer og skatt generelt. For å nevne noe.. Alt som stater endrer av lover, som igjen ikke har skjedd demokratisk, men tvunget gjennom.

Tror jeg det kommer noe ydmykhet? Eller beklagelse fra de som roper høyest (dere har jo plutselig blitt så solidariske og da er dere vel det når støvet legger seg i 2024)?

Selvsagt ikke, for da har dere startet den nye hverdagen og hylekoret er glemt..

Men mens vi venter, skal vi ikke tjene oss noen kroner på aksjer og være enige om at mobbing gjør vi ikke, tvinge noen prøver vi ikke, se oss i speilet og spør deg selv, om du kan stå inne for og bidra til denne galskapen, eller kan jeg gjøre ting annerledes?

Pass på de gamle og svake, la ungene styres av skolen som før, ikke sett noe i armen på barna!

Vurder om deg selv, trenger du hjelp av vaksine? Eller vil du la kroppen styre dette selv, isåfall, hold deg iform, spis riktig og hjelp naboen med snøen om han sliter

Medmenneskelighet er det som står på spill her, mister vi dette, ja da kan vi bare drite i hva som hender de neste 2årene og videre ut tidenher på jorden!
Redigert 05.01.2022 kl 22:44 Du må logge inn for å svare
oivindl
05.01.2022 kl 22:08 1646

Tror det kan være greit å presisere hva anekdotisk bevis er:

"Et anekdotisk bevis er en form for tankefeil der en «viten» bygger på et enkeltstående tilfelle (ev. et begrenset antall enkeltstående tilfeller) som ikke kan bestrides. Beviset er dermed i logisk forstand et ugyldig argument"
Redigert 05.01.2022 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
Frodon
05.01.2022 kl 21:27 1703

Det er 6 mnd ventetid på å komme inn på sykehus i Norge, også før pandemien og helt garantert etter pandemien også. Statestikken over bivirkninger blir ikke riktige på lang tid enda.

Du skriver «Ingenting tyder så langt på at det vil være alvorlige langtidsvirkninger av vaksinen». Dette stemmer vell ikke?
Redigert 06.01.2022 kl 09:34 Du må logge inn for å svare
Haltopen
05.01.2022 kl 19:23 1777

Ingenting tyder så langt på at det vil være alvorlige langtidsvirkninger av vaksinen. Virkningene til nå tilsier den er tryggere enn å få virusinfeksjon uten å være beskyttet av vaksine. Dette gjelder personer i alle aldre.

At du potensielt har fått alvorlige bivirkninger av vaksinen er selvfølgelig synd og beklagelig. Hvis dette er sant håper jeg du får den hjelpen, støtten og utredningen du har behov for.

På en annen side sitter det personer som ikke har vært vaksinert som har langtidsvirkninger av viruset, og i verste fall dødd.

Derfor må man se på de store studiene som tar for seg samtlige personer som har vaksinert seg og/eller blitt smittet. ikke anektodiske bevis på et anonymt forum.
Redigert 05.01.2022 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Frodon
05.01.2022 kl 19:17 1794

Hva sikter du til nå? Blind vold i Norge?
Frodon
05.01.2022 kl 19:13 1798

Nå vet jeg ikke hva alle som leser her mener, men de fleste som skriver her, burde åpne øynene snart. De som ikke skriver, hvilken vei samtykker de? Vet veldig mange ikke tørr/klarer/vil ta opp kampen, slik vi to prøver på. Får håpe noen av dem har øynene åpne 😜
Frodon
05.01.2022 kl 19:10 1804

Tenk litt selv nå, ikke bare løp i forsvar.

Hvorfor skal vi dytte en nød vaksine, som ingen vet langtidsbivirkningen av, inn i unge friske mennesker, som sjelden blir syke av covid-19?
Redigert 06.01.2022 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
Frodon
05.01.2022 kl 19:04 1830

Gøy du sier 2 meter…offisielt har det hele tiden blitt brukt «meteren». Men i følge FHI sin egen plan, skulle det helst være minst 2 meter hvis mulig. Kommunene har også brukt 2 meter internt, men på de offisielle sidene står det 1 meter. Hvorfor bruker de annen avstand selv enn det de råder andre?

Jeg lurer fortsatt på hvor god beskyttelse en dose covid-19 vaksine gir mot Omikron på en uvaksinert. Er det ikke rart at ingen her kan svare på det? Må en uvaksinert ta 3 doser for å få god beskyttelse mot Omikron? 😜
Fluefiskeren
05.01.2022 kl 19:00 1836

Du burde visst at overdødeligheten i USA skyldes korona. Har vært kjent i lang tid.
Frodon
05.01.2022 kl 18:59 1839

Er det mulig? Nivået her var lavt og synker stadig 😅 Håper ikke det sitter barn å leser hva de voksne skriver her 😂😂
Frodon
05.01.2022 kl 18:57 1838

😅😅 Skulle til å si det selv, mer blind vold i Norge. Jupp, respektere folk og kulturene ditt du kommer, så går det meste bra 🥳
Redigert 06.01.2022 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
Frodon
05.01.2022 kl 18:53 1845

Bare fordi jeg lurer på om det står noe om hva dødsfallene klassifiseres som?
Slettet bruker
05.01.2022 kl 18:52 1852

Du sier du deler kilder.. Du nevner ting vi alle har vært innom tidligere. Jeg forsker på ting for meg, ikke for å tale til folket. Det refereres til statlige sider. Man refererer til tall fra sykehus og omsorgssenter. Masse ting går om og om igjen i denne tråden. Men ingen klarer å bebatere om problemet vi har. Det er mobbingen av uvaksinerte. Tror du og andre at jeg ville mobbet deg og dine om du velger motsatt valg som jeg gjør.... La være og skyld på andre, gjør noe med de tingene du kan og la være å bry deg om hva jeg og mine. Gjør av valg her i livet.
Slettet bruker
05.01.2022 kl 18:47 1871

Skal vi ikke bare kjøre på å se til at bikkjene får sine smeller? Seriøst...
Haltopen
05.01.2022 kl 18:44 1873

Den generelle tanken er at siden også barn og unge kan bli alvorlig syke (dog sjelden) i tillegg til å være smittebærere - bør også denne gruppen vaksineres.

Hvorfor er du bekymret over vaksinasjon av unge og friske mennesker? Hvilken informasjon tilsier at man bør være bekymret?
Haltopen
05.01.2022 kl 18:43 1881

Jeg registrerer at du unnlater å svare på konkrete spørsmål. At du leser alt og så sorterer er jo bra. Kan du ikke gi eksempel på den informasjonen du sitter igjen med etter sorteringen?

Hvis du driver med egen forskning - hvorfor deler du ikke den med resten av oss? Eller forteller om metodene dine?

Det er alså bare den ene siden som må henvise til kilder og vitenskap i denne diskusjonen. Er det rettferdig synes du?
Frodon
05.01.2022 kl 18:21 1916

Jeg fant ingenting der om hvorfor vi skal vaksinerer den unge friske befolkningen som ikke har underliggende sykdommer.
Slettet bruker
05.01.2022 kl 18:01 1941

Koster 100lapp å få i posten.. Men ekte eller ikke ekte pass. Hva er det som sprer smitte? Folk som absolutt må ut å drikke, reise osv. Eller de som skjønner pandemi og lar det være 2 meter mellom seg selv og andre?? Med og uten vaksine nr 1,2,3. Så kan du velge om du putter inn med vaksine 4,5,6 og 7 i denne omgang...
Slettet bruker
05.01.2022 kl 17:58 1949

Der kom barnehumoren
Slettet bruker
05.01.2022 kl 17:53 1957

Hjelper godt å ha folkeskikk og som du sier, gå med norsk pass og gullfargede nippps.. Da kan man møte på noen tilbud. Farligste situasjonen jeg har vært i i sivil, er en gjeng marokkanere i Stockholm. Skjørtejegere