Hvorfor mobber samfunnet de som ikke kan vaksinere seg?

Frodon
CORONA 19.12.2021 kl 09:16 112741

Det er veldig mange i Norge som ikke kan vaksinere seg, også er det noen som ikke vil vaksinere seg. Hvorfor blir alle disse satt i en bås av samfunnet og mobbet? Det er ca 700-800.000 barn under 10 år som ikke kan ta vaksinen enda. Det var mange eldre som ikke kunne ta 3dje vaksine dose pga kapasitet, det løser seg kanskje nå. Det er en del i Norge med medisinske problemer, som får beskjed av sin lege å ikke ta vaksinen for covid-19. Gravide har for kort tid siden blitt anbefalt av FHI å ta vaksinen for første gang, da INGEN vet langtidsvirkningene på foster enda. Gravide skal også ta influensa vaksinen og det skal gå tid mellom hver sprøyte.

Det er bare 72,29% av den Norske befolkningen som er vaksinert. Det står øverst på førstesiden av VG på nettet. Det er ca 5 415 166 folk i Norge. Dvs det er ca 1,5 millioner uvaksinerte i Norge,

Men det Norske samfunnet synes det er greit å henge ut og mobbe alle disse gruppene? Det er flaut å se holdningen deres. Hvor er jule stemningen hvor vi tar vare på alle? En ting kan jeg love dere, det vil bli sett på som noe forferdelig i fremtiden, hvordan kunne de gjøre noe slikt?? Det dere gjør, får også motsatt virkning av hva dere prøver å oppnå, hvis målet er at flere vaksinerer seg. Bare se på artikkelen under:

«Mediene nører opp under holdninger som skaper et «oss» og et «dem»

Alle uvaksinerte jeg kjenner er redde for å si høyt at de er uvaksinerte.

Jeg er ikke redd for vaksinen. Jeg er kritisk. Jeg er kritisk til at vi velger en ikke ferdig utprøvd vaksine for hele befolkningen som løsning. Jeg er kritisk til at intensivkapasiteten på sykehusene ikke er økt. Jeg er kritisk til at det ikke har vært mer åpen debatt om virkning og bivirkninger av vaksinen – og om behandling av de syke»

https://www.nrk.no/ytring/ansvarlig-og-uvaksinert-1.15772782

"MACRON LOVER Å PLAGE UVAKSINERTE"

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/macron-lover-aa-plage-uvaksinerte.CI4iTH75e?utm_source=share-btn
Redigert 05.01.2022 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.01.2022 kl 08:40 2000

Vel,det har aldri vært flere smittet og aldri vært flere vaksinerte samtidig. Om du ikke klarer få det inn med teskje så er det ikke håp for deg.

Tenke sjæl og mene!
Balder67
03.01.2022 kl 00:31 2180

Det føres naturlig nok statistikk over mulige bivirkninger. Du finner rapportene hos legemiddelverket, f.eks her:
https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger%20og%20sikkerhet/Rapporter%20og%20oversikter/Koronavaksiner/20211216%20Rapport%20over%20meldte%20bivirkninger%20av%20koronavaksine.pdf

Det er forholdsvis få som opplever alvorlige bivirkninger. Fordelene med vaksinen er langt større enn ulempen.
Fattig trøst for de som blir rammet, men sannsynligheten for å oppleve alvorlige bivirkninger er liten.
voff
03.01.2022 kl 00:24 2193

Mindre smittespredning. For noe forbannet tull. Det gir jo ikke noe mindre smittespredning å være vaksinert.. Bare sorgen.
BergAnton
03.01.2022 kl 00:07 2214

Det som blir spennende å se er ettervirkningene av vaksinen. Blir lei meg når jeg leser om kvinner som ikke lenger kan få barn, som har kontinuerlig menstruasjon i over 6mnd.. Skal dette snakkes om ? Forskes på ? Gutter i 20årene får hjertebetennelse av moderna. Er dette ok?
oivindl
02.01.2022 kl 23:24 2248

"Vaksinene bidrar også til betydelig mindre smittespredning."
https://www.fhi.no/nyheter/2021/koronavaksine-selv-om-ikke-alle-far-full-beskyttelse-er-det-viktig-at-mange/

"Other researchers have come to similar conclusions. “The data are very clear that vaccinated individuals are less likely to spread the virus to others than unvaccinated individuals,” Christopher Byron Brooke, an assistant professor at the University of Illinois at Urbana-Champaign"
https://www.google.com/amp/s/amp.theatlantic.com/amp/article/620650/
Frodon
02.01.2022 kl 22:44 2286

Det samme har jeg etterspurt mange ganger på denne tråden, ikke et eneste svar fra disse som kan alt 😬 Merkelig at disse spørsmålene ikke starter flere tanker hos folk? At denne mobbingen er skadelig for samfunnet, eks ved tapt verdifull arbeidskraft som du skrev, er det ingen tvil om. Skuffende å se svaret til Arbeidstilsynet også

Jupp, godt å ha eget helsepersonell hjemme, så jeg slipper å bli lurt av «infoen» fra myndigheter, FHI, media osv 😜 En stund siden jeg var i Kystvakten, så skal ikke skryte på meg noe der 😅
Slettet bruker
02.01.2022 kl 22:33 2307

Skal ikke se bort fra at flere og flere slutter å informere om status, da dette er mobbing av verdifull arbeidskraft. Og det er rett som hun sier. Det lukter merkelig av dette med ekskludering av ekspertise som ikke sier akkurat hva som passer nyhetsbildet og narrative vi serveres. Alle ville hatt et mer balansert forhold til info om det kom fra forskjellige synspunkter. Tross alt så drukner man i en slags propoganda, og ting haster No så inni helvete i disse dager, tro hvorfor?

Vi som lever med helse folk og stammer fra yrkesmilitære, vi er vandt med disse forenklede fosser av ensidig info. Det er slik politikk fungerer.
Frodon
02.01.2022 kl 21:53 2337

Hva tenker dere om denne saken? Kommer folk til å juge til arbeidsgiver?

https://www.nettavisen.no/nyheter/fikk-jobbintervjuet-avlyst-etter-vaksine-svar-oppfordrer-deg-til-a-revurdere-beslutningen/s/12-95-3424224819
Redigert 02.01.2022 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Vergil
02.01.2022 kl 21:15 2362

Tenker kanskje tiden er inne for en rekyl… Falt mye siden ath, etablering i flere land, plattformuavhengig og en teknologi i utvikling. Mvh
Frodon
02.01.2022 kl 20:45 2400

Hei Vergil. Jeg kan dessverre ikke nok om selskapet til å uttale meg 😊 Hva tenker du om selskapet?
Slettet bruker
02.01.2022 kl 19:01 2497

Det er alltid en ting alle er enige om og det er at det er "de andre" som har feil. ;-)

Men det som foregår "live" foran øynene våre nå kan lett være tidenes største forbrytelse mot menneskeheten.
Så temaet er i det minste interessant.. :-)

Over og Ut.
Redigert 02.01.2022 kl 19:55 Du må logge inn for å svare
Frodon
02.01.2022 kl 19:00 2501

Jeg har egentlig sluttet å drøfte med folkene her, kan ikke huske at mer enn 4-5 stk har vært enig i noe som helst jeg har skrevet 😅 Stiller jeg kritiske spørsmål tilbake, står de ubesvart. Og det skjønner jeg godt, for folk her skriver mye rart som ikke er gjennomtenkt 🤪 Dokumenterer jeg innlegg, blir de misforstått med vilje. Omtanke/sympati/empati er nesten fraværende 😢 Men, det er nok vi to som er problemet 🥳😉
Winter is Here
02.01.2022 kl 18:55 2520

Her blir man ikke enig uansett tror jeg, det er ingen eller veldig få som vil endre sin mening. Så det er mulig at det er helt meningsløs diskusjon 🎪🎪🎪

Men det er mulig at i 2024 kommer det nye data som fører til at vaksinen trekkes fra markedet 😀
Redigert 02.01.2022 kl 18:57 Du må logge inn for å svare
Frodon
02.01.2022 kl 18:54 1869

Jeg skjønner godt at du ikke kommenterte de andre punktene.

Befolkning Kina ca 1,4 milliarder, folk med covid-19 (i følge oversikten til VG) 115.254
Befolkning Norge ca 5,4 millioner, folk med covid-19 (i følge oversikten til VG) 397.639. Norge hadde 49.013 smittet siste 14 dagene. Norge har mer enn 200 døde med covid-19 siste mnd

Skal legge til at jeg har null tillit til at noen av smitte tallene er riktige
Slettet bruker
02.01.2022 kl 18:23 1927

https://www.zerohedge.com/markets/its-2022-and-pandemic-over

What I didn’t expect to happen so fast was the sudden narrative and policy shifts in the face of the undeniable reality that Omicron has ended the pandemic. Super-contagious yet mild in effects, with ultra low hospitalizations and near-zero fatalities, Omicron is nature’s detente with humanity. An all natural herd immunity (except for the part where it was probably, originally cooked up in a lab).

Covid blir i løpet av jan/feb og kanskje mars noe som kun the True Believers frykter. Til sist blir denne typen argumentering rett og slett for gjennomsiktige, fra puppets som Blair, Trudeau osv.

Trudeau: “People who are fiercely against vaccination. They are extremists who don’t believe in science, they’re often misogynists, also often racists.”

Vi får nok ikke den høyst fortjente hardhendte offentlige piskingen på torget av samtlige Coronaprofitører som hadde passet Hvalross' psykologi, disse StorRotte som mot bedre vitende og massivt tydelig lett tilgjengelig emipiri for egen vinning har løpt samfunnets mest subversive og mest grådige krefters sivilisasjonsundergravende ærend gjennom skremming, narring og bevisst svindel; så la oss bare straffe frihetshaterne med å hurtig gå videre med livene våre. La latteren, gleden og frihetens trompeter atter gjalle!
Redigert 02.01.2022 kl 18:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.01.2022 kl 18:16 1944

Det er jo litt Ironisk om Frodon legges inn på Sykehus som følge av å ha tatt "vaksinen", at han alikevel regnes som uvaksinert, og havner i gruppen for innlagte uvaksinerte.
Redigert 02.01.2022 kl 18:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.01.2022 kl 18:12 1958

Tipper vi sitter her på nyåret 2024 og drøfter det samme, fortsatt.
Slettet bruker
02.01.2022 kl 18:11 1968

Corona har blitt til Coronita. Omicold tydeliggjør tendensen som mange så allerede ved Delta eller lenge før. Intet å se her. Lets move on (skal prøve å unngå å si det forslitte C ordet i 2022) https://www.google.com/search?q=coronita&client=ms-android-samsung-rvo1&source=android-browser&prmd=isvxn&sxsrf=AOaemvIUV7brFzFwBQuewiDQWmIWFa3ATA:1641143339776&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiVp6uux5P1AhUI_CoKHTlSDbsQ_AUoAXoECAIQAQ&biw=360&bih=630&dpr=3#imgrc=vjiLUZ8aM3yYDM
Redigert 02.01.2022 kl 18:12 Du må logge inn for å svare
oivindl
02.01.2022 kl 18:09 1966

"Ja, det har jeg også sagt mange ganger, hvorfor lærer vi ikke av Asia som kan dette?"

Og Kina vaksinerer for harde livet.

"COVID-19 vaccination in mainland China is an ongoing immunization campaign against severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) in mainland China, in response to the ongoing pandemic in the region."

"1,207,413,000[1] (fully vaccinated)"
https://en.m.wikipedia.org/wiki/COVID-19_vaccination_in_mainland_China

Kina har godkjent syv ulike vaksiner.
Frodon
02.01.2022 kl 18:07 1969

Det jeg synes er rart, er at ingen er opptatt av dette. Ikke myndighetene, ikke media og ikke befolkningen. Hvorfor ønsker ingen et riktig fokus? Skjønner jo at det billigste alternativet til myndighetene er å lure befolkningen. Eller så måtte de jo brukt penger på å bygge ut kapasiteten 😜
Frodon
02.01.2022 kl 18:03 1980

Hehe 😉 Det er like merkelig å måtte si slikt til folk 2 år inn i en pandemi, på samme måte som 90% av diskusjonene på denne tråden er total bortkastet tid 🙈
Frodon
02.01.2022 kl 17:57 1991

Er det nød godkjenningen av vaksinen du tenker på? Jeg tenker på bivirkningene. Mine er ikke engang registrert enda, det skjer KANSKJE om 5 mnd
Frodon
02.01.2022 kl 17:54 1996

Hvem av punktene siktet du til? Og hvilken statistikk? Tenker du på den befolkningen som bor i Norge?
Slettet bruker
02.01.2022 kl 17:54 2000

Er det egoistisk at folk ikke gidder å trene og spise sunt?
og er det helt greit at politikere og FHI topper får stå frem i beste sendetid i de største mediene å kaller dem uansvarlige de som ikke (løper og spiser brokkoli),og hevder de er tankeløse egoister, som får helsevesenet til å kollapse?

Det er langt flere innlagte på norske sykehus som har valgt å gi f.... i egen helse, enn det er uvaksinerte som har tatt et bevisst valg om å takke nei til noe som trådstarter er et levende bevis på at kan være farlig.
Redigert 02.01.2022 kl 17:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.01.2022 kl 17:43 2019

Kan slippe en artig hemmelighet. Jeg kremter og latesom hoster litt når det blir trangt på butikken😅 enklere å få folk unna slik...
Frodon
02.01.2022 kl 17:23 2047

Hmm, de få i Norge som lever etter konspirasjonsteorier…har de så mange venner? Kan umulig være så mange venner som er enige med dem? Trodde de holdt seg mest på internett? Men i USA ser den gruppen enorm ut, tipper den gruppen utgjør en langt større trussel der enn i Norge. Eller hva tror du?
PipedPiper
02.01.2022 kl 17:21 2055

Det gjør heller ikke folk fra Rusland, Polen,Latvia osv. Gjett hvilken statistikk disse menneskene topper idag?
Frodon
02.01.2022 kl 17:20 2066

Ja, det har jeg også sagt mange ganger, hvorfor lærer vi ikke av Asia som kan dette? Tidlig i 2020 sa Norske myndigheter at Norge aldri ville bli stengt ned pga et viruset. Det var det bare kommunistiske land som Kina som gjorde slikt 😅 Kan ikke huske å ha sett noen journalister som har tatt tak i de utsagnene i ettertid heller 🙈 Munnkurv?

Tenk at Norske politikere sto å klemte journalister på tv midt i pandemien og sa at nå er landet åpnet igjen. Også er det de uvaksinerte som er problemet? 😜

Jupp, pandemien hadde blitt kortet ned med litt avstand og munnbind der det ikke var mulig å holde avstand. Jeg sliter fortsatt i butikken med alle disse som skal stå inntil hverandre i køene. Føles som jeg er eneste som tørr si noe til dem 🙈 Tror de fortsatt køen går raskere ved å stå nærme hverandre?
Frodon
02.01.2022 kl 17:13 2075

Det er ikke greit å vite, men forskning/studier/informasjon og at covid-19 vaksiner blir skikkelig godkjent (ikke bare til nød bruk), kan hjelpe.

Pr dags dato er det lite info om hvor farlig viruset er blant friske normale mennesker uten underliggende sykdommer, som ikke eks røyker. Jeg har spurt FHI og Norske myndigheter om slik type info i lang tid. Enten vet de lite om dette eller så vil de ikke at befolkningen skal vite. Hva tror du?

Tidlig i pandemien var det noe forskning som viste at folk med en viss blodtype var sterkere mot viruset. Stemmer det fortsatt?

Jeg savner skikkelig info fra myndighetene og det er nok mange som savner det. Jeg stoler ikke på dem mer 🙈
Haltopen
02.01.2022 kl 17:12 2072

De aller fleste mennesker tenker selv, samme i hvilken bås du setter dem i. Hvilken informasjon en person som tenker selv legger til grunn for sine valg med er like interessant. Alle valg man tar er influert av informasjonen man tar til seg.

For øvrig kom det nylig ut forskning på hvem som er mest potensielt utsatt for smitte..

Contracting COVID-19: a longitudinal investigation of the impact of beliefs and knowledge

Certain individuals—such as those who are politically conservative or who endorse conspiracy theories—are less likely to engage in preventative behaviors like social distancing. The current research aims to address whether these individual differences not only affect people’s reactions to the pandemic, but also their actual likelihood of contracting COVID-19.

https://www.nature.com/articles/s41598-021-99981-8
PipedPiper
02.01.2022 kl 17:08 2072

De fleste som tenker på seg selv, og gir f i alle andre mener du vell?
Slettet bruker
02.01.2022 kl 17:00 2088

De fleste som tenker selv, har No endt opp i en 10% kohort. Og slik blir det nok uansett.
Slettet bruker
02.01.2022 kl 16:57 2094

Når man ser Kina stenger ned mimlionby grunnet 159 smittede eller hva det var. Så må man regne med at de har mer kontroll på dette, da de ligger noen hundre skuddår foran oss på det meste.

Imitt hode er dette så enkelt som at vi må adabt and adjust. Ingenting skjer her om alle som tar, vaksiner kun forventer en normal hverdag. Sånn er det. Vi uvaksinerte er ikke endel av problemet, med mindre vi gjør som vaksinerte, som kan finne på og kose seg på kino eller løpe ut og inn hos bestemor på hjemmet osv.

Hvor lenge vi skal bruke på å knuse den koden er uvisst, men jeg beklager meg på 2-3 år med nedstengning av og på, om ikke alle samler seg rundt den nye måten å leve på, frem til dette er over.

Paradokset er jo at de som prøver å gå min samvittighet dårlig, er de samme som har det travelt med å få tilbake normalen. Og de evner ikke forstå at de er endel av løsningen, sammen med alle andre som snidder hverandre med 1 eller 2 meter..

Tror frykten tar overhånd hos de fleste, så litt stoisme hadde vært å foretrekke... Men men.
Redigert 02.01.2022 kl 17:01 Du må logge inn for å svare