Hvorfor mobber samfunnet de som ikke kan vaksinere seg?

Frodon
CORONA 19.12.2021 kl 09:16 112806

Det er veldig mange i Norge som ikke kan vaksinere seg, også er det noen som ikke vil vaksinere seg. Hvorfor blir alle disse satt i en bås av samfunnet og mobbet? Det er ca 700-800.000 barn under 10 år som ikke kan ta vaksinen enda. Det var mange eldre som ikke kunne ta 3dje vaksine dose pga kapasitet, det løser seg kanskje nå. Det er en del i Norge med medisinske problemer, som får beskjed av sin lege å ikke ta vaksinen for covid-19. Gravide har for kort tid siden blitt anbefalt av FHI å ta vaksinen for første gang, da INGEN vet langtidsvirkningene på foster enda. Gravide skal også ta influensa vaksinen og det skal gå tid mellom hver sprøyte.

Det er bare 72,29% av den Norske befolkningen som er vaksinert. Det står øverst på førstesiden av VG på nettet. Det er ca 5 415 166 folk i Norge. Dvs det er ca 1,5 millioner uvaksinerte i Norge,

Men det Norske samfunnet synes det er greit å henge ut og mobbe alle disse gruppene? Det er flaut å se holdningen deres. Hvor er jule stemningen hvor vi tar vare på alle? En ting kan jeg love dere, det vil bli sett på som noe forferdelig i fremtiden, hvordan kunne de gjøre noe slikt?? Det dere gjør, får også motsatt virkning av hva dere prøver å oppnå, hvis målet er at flere vaksinerer seg. Bare se på artikkelen under:

«Mediene nører opp under holdninger som skaper et «oss» og et «dem»

Alle uvaksinerte jeg kjenner er redde for å si høyt at de er uvaksinerte.

Jeg er ikke redd for vaksinen. Jeg er kritisk. Jeg er kritisk til at vi velger en ikke ferdig utprøvd vaksine for hele befolkningen som løsning. Jeg er kritisk til at intensivkapasiteten på sykehusene ikke er økt. Jeg er kritisk til at det ikke har vært mer åpen debatt om virkning og bivirkninger av vaksinen – og om behandling av de syke»

https://www.nrk.no/ytring/ansvarlig-og-uvaksinert-1.15772782

"MACRON LOVER Å PLAGE UVAKSINERTE"

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/macron-lover-aa-plage-uvaksinerte.CI4iTH75e?utm_source=share-btn
Redigert 05.01.2022 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
https
23.12.2021 kl 11:25 2027

Naturens lov er at de med best arveegenskaper overlever, de andre dør ut. Dette gjelder spesielt virus. Før vaksinene kom hadde virusene med best smitteevne de beste egenskapene. Etter vaksinene kom har virusene med en kombinasjon av høy smitteevne og evne til å snike seg unna vaksinene de beste egenskapene.
Balder67
23.12.2021 kl 10:46 2072

Virus muterer ikke på grunn av vaksinering. Hvordan virus muterer er grundig forklart i artikkelen vist til tidligere:
https://videnskab.dk/krop-sundhed/coronavirus-muterer-hele-tiden-hvorfor-hvordan-og-er-det-godt-eller-farligt

Og den legen du viser til sier også det samme. Lytt ved 23:00 : Her sies det akkurat det som alt er kjent: et virus vil kunne mutere på en slik måte at en vaksine kan bli lite effekt. Hun sier IKKE at virus muterer på grunn av vaksinen.

Ellers: Legen du har funnet på Youtube har en alternativ tilnærming:

Mette Mouritsen MD*
Psychotherapist and Mindfulness Instructor
https://www.gavinpublishers.com/article/view/consciousness
Frodon
23.12.2021 kl 10:45 2073

Hehe 😉 Vi er lei i Norge også, men her er det så mange som ikke har skjønt dette enda. Her vil de fleste ha diktatur og brudd på menneskerettigheter 🙈😢
Frodon
23.12.2021 kl 10:28 2097

Eller omskrevet til fakta «Frodon skriver ting som ikke passer din agenda, for alle andre ting som blir skrevet her, som passer din agenda, er helt ok».

Jeg kan dokumentere 100% av mine skriverier, men hver gang jeg gjør det, kommer det usakligheter tilbake. Hvis du hadde en agenda om fakta, burde det ikke hatt verdi for deg?

Jeg vet allerede svaret ditt, derfor er det 0 vits å svare deg 😉
Carsten1972
23.12.2021 kl 10:24 2106

Hvis man tror man kan aflyse julen i dk fordi lille Peters næse løber så🤮vi er trætte i dk.de kan bare prøve at lave noget der minder om diktaturet i Østrig,så skal i se løjer.🤕🤛🤯
oivindl
23.12.2021 kl 10:17 2118

Du slenger ut påstander som du verken klarer å begrunne eller forsvare.
Dessverre gjelder det både sak og usakligheter.
Frodon
23.12.2021 kl 10:12 2140

Det er veldig bra, får håpe det fortsetter slik 😉

Dette er et lute utdrag fra rapporten til Sparebank 1 Markets fra mandag og hander om uken tidligere. Er noe endret rundt dette nå?

«Denmark
Omicron cases are exploding:
Omicron cases up 11 x last week. 14’ were infected, up from 1.200 – in a ‘fully’ vaccinated population
Other strains were up 1.2 x. 45’ were infected last week, up from 37’
Late last week, Omicron approached some 35% of the virus market, and will very likely take it all in some few days as mobility falls due to restrictions/individual behaviour – but not sufficient to stop the Omicron from spreading rapidly
Danish researchers report than 1% of those infected need hospital treatment, in line with the earlier strains (which though have reported higher rates) . If they are correct, a disaster of course, given the explosion of cases. Hospital data will be essential the coming week! So far, no explosion»
oivindl
23.12.2021 kl 10:10 2141

Carsten1972 skrev I lige måde.😄
"WHO-sjef Tedros Adhanom Ghebreyesus ber verdens land prioritere vaksine til land der knapt noen har fått, fremfor å tilby egne fullvaksinerte innbyggere påfyllingsdoser."

Dette burde være forståelig.
Vaksine til flere er viktigere enn tredje dose.
Her inne er det jo nettopp å droppe første dose som har vært poenget.
Stikk i strid med det artikkelen beskriver.
Carsten1972
23.12.2021 kl 10:10 2149

Links til dette emne er sparsomme for de læger der prøver at pippe lidt om det kommer i modvind og trues. Men lyt til denne læge. https://www.youtube.com/watch?v=hW-HfaurCno Tager 24 min. Covid handler jo ikke om sygdom længere, men politik og penge.🥲
Redigert 23.12.2021 kl 10:18 Du må logge inn for å svare
Frodon
23.12.2021 kl 10:08 2143

Det er ingen vits å svare han, han har en helt annen agenda enn fakta 😉
Frodon
23.12.2021 kl 10:07 2148

Svare deg? Hvorfor det? Det eneste jeg lurer på med dine innlegg er om du misforstår med vilje eller om du ikke skjønner mer? Jeg heller nok mot alternativ 2, da du ikke svarer på det 😉 Lykke til, får håpe du får en fin jul 😊
Carsten1972
23.12.2021 kl 10:04 2154

Her i Danmark syntes jeg tendensen er på fremmarch.folk bevæger sig frit rundt i samfund med omikron.dem jeg snakker med mærker det jo knap nok.et par dage med snot host og ømhed,og det var så det.folk gider da ikke gå i isolation pga at næsen løber,vi må videre.🏃
Balder67
23.12.2021 kl 09:55 2167

Carsten1972 skrev Du tar kæmpefejl.
Hva underbygger den påstanden ? Hvorfor tar jeg feil ?
Du må da ha noen argumenter for dine påstand.

Og tar så vitenskapen feil ? Til og med de Danske ? :
https://videnskab.dk/krop-sundhed/coronavirus-muterer-hele-tiden-hvorfor-hvordan-og-er-det-godt-eller-farligt
oivindl
23.12.2021 kl 09:53 2177

"Still no consensus on the health consequences of the Omicron variant"

Altså, ingen konsensus vedrørende helsemessig konsekvens av omocron.
Det er lenge siden det ble antydet at den varianten kunne være mildere, altså færre innleggelser.
Men det har jo ikke vært poenget i denne tråden.
Forøvrig har du fått rikelig med kommentarer til dine linker. Men du vegrer deg tydeligvis for å svare på dem.
oivindl
23.12.2021 kl 09:46 2469

"Læg mærke til at han netop Sir at denne overvacinering i nogle lande gir mutationer og mer spredning"

Da har du nok misforstått.
Mutasjonene foregår i land med lav vaksinedekning.
Han tar ikke til orde for at vi skal avstå fra første vaksine, snarere tvert i mot.
Han ønsker at flere skal få første dose, stikk i strid med det enkelte her inne mener.
Vår tredje dose er av mindre betydning enn første dose til uvaksinerte. Derfor bør vi droppe tredje dose og heller vaksinere i andre land.
Frodon
23.12.2021 kl 09:43 2469

Det er helt riktig, jeg har også skrevet det her, men de fleste her har ikke skjønt disse tingene enda. Det er også mye av grunnen til at vi har pandemi enda og kommer til å ha det lenge til 🙈

Gi vaksinen til de gamle, de med underliggende sykdommer og de i risikogruppene, så får vi stoppet pandemien mye raskere 😉
Frodon
23.12.2021 kl 09:40 2486

Afrika har da lite vaksinering, men smitten og innleggelsene stopper opp? Har de oppnådd hard immunitet raskere enn de rike landene, som bruker nød vaksiner?

Her er kopi av et lite utdrag fra rapporten til Sparebank 1 Markets, som jeg la ut her på mandag, som INGEN kommenterte. Har sagt det flere ganger, totalt bortkastet tid for meg å bruke til på fakta her….da ingen kommenterer det. Rapporten er på 177 sider. Som sagt, jeg har et helt annet materiale enn de fleste her, men det er jo ikke lov å legge ut. Dere får som regel samme info i media etter hvert 😜

«Last week: The virus
Still no consensus on the health consequences of the Omicron variant, and other data points are confusing too – 3 weeks into the 5th wave

South Africa
Growth in new cases slowed further last week, and in the Gauteng province there is no growth at all, from incredible high growth rates the previous weeks. How come? Mobility is not that much reduced. Is herd immunity reached? What is the real infection rate with Omicron??

Growth in hospitalisation slowed in both Gauteng and in S-A in total. The hospitalisation rate has fallen to 6% from some 20% in average during earlier waves (but data have been volatile). Of those hospitalised:
approx. 9% need treatment in a ICU unit, down from 15 – 20% - a 50% reduction
3% need treatment in a ventilator, down from 7 – 10%, a 66% reduction
14% are given oxygen, down from approx. 20%, a 40% reduction
In sum, if 1/3 as many as hospitalised as with Delta, and 66% fewer of them need the most intensive care in a ventilator, the health risk when infected by Omicron may be some 1/10 of a that from a Delta infection«
Balder67
23.12.2021 kl 09:39 2482

Det er feil at vaksinen gir flere mutasjoner.
Les her om mutasjoner, til og med på et språk du trolig kan godt:
https://videnskab.dk/krop-sundhed/coronavirus-muterer-hele-tiden-hvorfor-hvordan-og-er-det-godt-eller-farligt

Virusmutasjoner kan skje i alle celler som er infisert av virus. Mutasjoner er en feilkopi/unøyaktighet og det er rene tilfeldigheter. Men jo mer virus som finnes i omløp, jo flere skadelige mutasjoner kan oppstå. Derfor bør flest mulig vaksineres.
Og det er det saken over handler om: Vestlige/rike land vaksinerer sine innbyggere med "booster", men alle de som ikke får vaksinen i fattige land vil gi mulighet for flere mutasjoner. Som igjen slår tilbake på oss alle.
Carsten1972
23.12.2021 kl 09:30 2490

Mutationer dannes i de vaccinernes kroppe,for mig er det logik.så derfor,er det de vaccineret der driver og forlænger smitten.beklager. OG kom så,der må skydes.😃.det rent tekniske vil jeg lade andre om at forklare,men kort fortalt har det noget at gøre med at spikeproteinet må ændre sig for at komme ind i en vacinert krop.
Redigert 23.12.2021 kl 09:45 Du må logge inn for å svare
Carsten1972
23.12.2021 kl 09:23 2503

Læg mærke til at han netop Sir at denne overvacinering i nogle lande gir mutationer og mer spredning.det skrev jeg for nogle dage siden, og der var der netop nogle der ikke andet hvad jeg snakker om,de tror troligt at mutationer kommer fra syge mennesker(det er løgn,)men nu kan i jo tá den med Tedros.
Balder67
23.12.2021 kl 09:09 2533

Dette er ingen utrolig nyhet eller påstand. Dette er et velkjent problem ved smittsom sykdom: De vestlige/rike landene har de beste medisiner og vaksiner til sin egen befolkning.
Og land med mindre ressurser har flere syke, som igjen vil gi flere mutasjoner/varianter. Som igjen slår tilbake på de rike landene når smitten spres igjen.

Det er ikke bare for humanitær hjelp at Covax/GAVI finnes. Det er også en viss egeninteresse i at fattige land får vaksiner
Men Bill Gates er involvert i Covax/GAVI, skulle ikke overraske meg om noe ser noen problemer med det ?
https://www.gavi.org/our-alliance/about

https://www.gavi.org/vaccineswork/if-were-not-careful-booster-vaccines-could-end-giving-coronavirus-boost
oivindl
23.12.2021 kl 08:50 2536

Det finnes ikke støtte for noen av dine påstander i artikkelen du viser til.
Problemet er ikke at vi vaksinerer, problemet er at det mangler vaksiner i store deler av verden.
"WHO-sjef Tedros Adhanom Ghebreyesus ber verdens land prioritere vaksine til land der knapt noen har fått, fremfor å tilby egne fullvaksinerte innbyggere påfyllingsdoser."

Det er en helt annen problemstilling som mange har tatt til orde for.
Men det argumentet har ikke vært noe poeng for deg eller dine meningsfeller.
Redigert 23.12.2021 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
Frodon
23.12.2021 kl 06:39 2603

Nå støtter WHO også mine utrolige påstander, loool. Må være et kjempe tilbakeslag for de fleste på denne tråden. Men jeg er 100% sikker på at de ikke oppfatter det slik 😅😅

«Program for å gi alle påfyllingsdoser kommer trolig til å forlenge pandemien, snarere enn å få en slutt på den, sier Tedros»

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/47Xv96/who-rike-land-forlenger-pandemien
Slettet bruker
23.12.2021 kl 00:39 2683

En statsansatt lakei var på radio i stad for å advare alvorlig mot "cherry picking" og forskjellen på ekte vitenskap og pseudovitenskap.

Men hva er forskningen i denne siste fra propagandaministeriet? https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/v5zVXm/flat-smittekurve-kan-skjule-omikron-oekning

Skal vi være redde fordi det i en ikke-voksende smittekurve skal skjule seg en høyere andel av en mindre alvorlig sygdom?

Hva enn for at Nækkis og resten av skurkelaget skal tjene mere penger ...

Strengt tatt minner den meg om denne. Om hvor anstøtelig det er at menn misliker og bli kalt f....
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/0GblvA/eit-ord-med-ufortent-daarleg-rykte


"Vi drøymer om ei verd der alle kjønn – og kjønnsorgan – er likestilte. I ei slik verd er det ikkje farleg for menn å bli assosierte med noko kvinneleg".

Er du redd for omicron NÅ? Vel ... ta anstøt ...
Redigert 23.12.2021 kl 00:50 Du må logge inn for å svare
Frodon
22.12.2021 kl 18:56 2787

Gratulere med fin gevinst 🤩 Hva tjente du 600k på idag? Short i AkerBP? 😜
Redigert 22.12.2021 kl 19:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.12.2021 kl 13:15 2854

"Hvor mye av dette som er eller kan imøtegås av annen ekspertise, er vanskelig å vurdere."
Og nettopp derfor er det oversendt til domstolene slik at de som er anklaget kan imøtegå/tilbakevise dette. (Gjentar at jeg fortsatt ikke tror det kommer til å bli noen sak;-)), men informasjonen er i-allefall ute, og dokumentert.
Redigert 22.12.2021 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
oivindl
22.12.2021 kl 11:00 2930

Den linken ser i hvert fall ut til å inneholde faglige vurderinger som det er verdt å vurdere.
Så omfattende og faglig komplisert at man nok må være fagperson for å vurdere den.
Hvor mye av dette som er eller kan imøtegås av annen ekspertise, er vanskelig å vurdere.
Slettet bruker
22.12.2021 kl 10:38 2958

Nydelig dag dette :-) tjent inn 600K på morgenen. Nå er det snart ut å handle inn for resten av året, med min uvaksinerte deilige kropp i høye heler. Håper du overlever all krenkingen idag også ;-) Haha..
Upup
22.12.2021 kl 10:19 2988

så du tror da altså på at disse personene er "tiltalt"? Hvem som helst kan vel sende et brev til en domstol med beskyldninger om hva det skulle være. Ønsker advokat Rose lykke til :-) (godt mulig den delen av historien også er fabrikkert)
Slettet bruker
22.12.2021 kl 10:16 2989

Hvordan står det til i konspirasjonsrådet i dag? Biden forsøker å lure egne borgere til å ta vaksinen? Nürnbergprosesser mot regjeringer som har innført vaksinepass? Regner med krenkemusklene har fått ny næring😅
Slettet bruker
22.12.2021 kl 10:05 3015

Fint at du lenker for meg jeg fant det på Facebook og kjenner ikke til Nina Cappelen fra før , hvem som har skrevet dette tullet er ikke viktig :-)

Har ikke noen tro på at dette stjernegalleriet noen gang kommer til noen rettsak(så naiv er ikke engang jeg ;-)), men det er jo dette dokumentet

https://www.docdroid.com/WUjv6iw/icc-complaint-7-1-pdf

som bør være er av interesse for de som ønsker kunnskap om hva som har foregått de siste snart to årene.
Upup
22.12.2021 kl 10:04 3022

Århundrets største sak hahaha, fant dette gullkornet:

"​Det betyr ikke at Fuellmich og hans samarbeidspartnere ikke kommer til å fortsette arbeidet med å forberede rettssaker som vil ligne på de opprinnelige Nürnberg-rettssakene. Advokaten opplyser at det vil være ekte dommere, ekte advokater og ekte vitner, men juryen vil være folket som kan følge rettssakene via livestream. Fuellmich forventer at dette vil skje snart, og senest innen utgangen av året.

Advokaten var imidlertid tydelig på at rettferdighet IKKE vil skje gjennom dagens rettssystem, særlig ikke i Tyskland."

Så de skal arrangere rettsak der de selv plukker ut advokatene, dommeren og vitnene :-) så får "folket" bestemme via livestream
ja dette hørtes ut som en seriøs gjeng
oivindl
22.12.2021 kl 09:17 3069

Litt mer fra bloggen hvor hun siterer advokat Fuellmilch:
"Men de har mye penger. Hvorfor har de disse pengene? Fordi de har stjålet dem fra oss gjennom sine selskaper. Og de er redde for at vi har funnet ut av det, og vi har funnet ut mye av det. Så de trengte noe for å distrahere oppmerksomheten vår. Og det var slik de fant opp Corona."
http://www.ninacappelen.com/blogg