Hvorfor mobber samfunnet de som ikke kan vaksinere seg?

Frodon
CORONA 19.12.2021 kl 09:16 112823

Det er veldig mange i Norge som ikke kan vaksinere seg, også er det noen som ikke vil vaksinere seg. Hvorfor blir alle disse satt i en bås av samfunnet og mobbet? Det er ca 700-800.000 barn under 10 år som ikke kan ta vaksinen enda. Det var mange eldre som ikke kunne ta 3dje vaksine dose pga kapasitet, det løser seg kanskje nå. Det er en del i Norge med medisinske problemer, som får beskjed av sin lege å ikke ta vaksinen for covid-19. Gravide har for kort tid siden blitt anbefalt av FHI å ta vaksinen for første gang, da INGEN vet langtidsvirkningene på foster enda. Gravide skal også ta influensa vaksinen og det skal gå tid mellom hver sprøyte.

Det er bare 72,29% av den Norske befolkningen som er vaksinert. Det står øverst på førstesiden av VG på nettet. Det er ca 5 415 166 folk i Norge. Dvs det er ca 1,5 millioner uvaksinerte i Norge,

Men det Norske samfunnet synes det er greit å henge ut og mobbe alle disse gruppene? Det er flaut å se holdningen deres. Hvor er jule stemningen hvor vi tar vare på alle? En ting kan jeg love dere, det vil bli sett på som noe forferdelig i fremtiden, hvordan kunne de gjøre noe slikt?? Det dere gjør, får også motsatt virkning av hva dere prøver å oppnå, hvis målet er at flere vaksinerer seg. Bare se på artikkelen under:

«Mediene nører opp under holdninger som skaper et «oss» og et «dem»

Alle uvaksinerte jeg kjenner er redde for å si høyt at de er uvaksinerte.

Jeg er ikke redd for vaksinen. Jeg er kritisk. Jeg er kritisk til at vi velger en ikke ferdig utprøvd vaksine for hele befolkningen som løsning. Jeg er kritisk til at intensivkapasiteten på sykehusene ikke er økt. Jeg er kritisk til at det ikke har vært mer åpen debatt om virkning og bivirkninger av vaksinen – og om behandling av de syke»

https://www.nrk.no/ytring/ansvarlig-og-uvaksinert-1.15772782

"MACRON LOVER Å PLAGE UVAKSINERTE"

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/macron-lover-aa-plage-uvaksinerte.CI4iTH75e?utm_source=share-btn
Redigert 05.01.2022 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
Frodon
21.12.2021 kl 18:17 3177

"NHO mente på sin side at det var et svært inngripende tiltak å stille krav om vaksinering for ansatte. Arbeidstilsynet er også tydelig på hva arbeidsgiver kan krever av sine ansatte og skriver følgende på sine hjemmesider:

– Å spørre om arbeidstakerne er vaksinerte eller kreve at de tar koronatest (PCR- eller hurtigtest) er typiske kontrolltiltak under pandemien. Arbeidsgiver kan i utgangspunktet ikke kreve å få vite vaksinasjonsstatus eller testing. Å ta vaksine er frivillig og er ikke noe arbeidsgiverne kan pålegge arbeidstakerne"

https://e24.no/olje-og-energi/i/Kzea57/oljearbeidere-faar-beholde-jobben-selv-om-de-ikke-vaksinerer-seg
Fluefiskeren
21.12.2021 kl 18:16 3171

Ny vaksine godkjennes. Novawax. Eneste bivirkning er at man får hale.


https://live.tv2.no/koronaviruset?innlegg=1206999121
Balder67
21.12.2021 kl 17:40 3194

Det er ikke lett å spå fremtiden for oss uten krystallkule. Men den naturlige utviklingen av et virus er at det kommer mer smittsomme, men mindre farlige varianter som vil dominere. Det er kanskje dette vi ser med den nyeste varianten ? Har sett at noen mener denne varianten gir mildere sykdom, men det er nok flere uker til det kan konkluderes med rimelig sikkerhet.
Vaksinene er ganske "spisset" mot enkelte virusvarianter, den var veldig effektiv mot det opprinnelige Wuhan-viruset. Senere varianter har i stor grad smittet til også de som er vaksinert. Mener å ha sett at effektiviteten nå er ca 20%, mot over 80% i starten av pandemien (Orker ikke lete opp referanser, så ta det med en klype salt)
Alle blir tiltaks og vaksine-trøtte. Håper det rekker med en runde til med vaksiner, kanskje en Omnikron-variant av vaksinen blir den siste som blir nødvendig som massevaksinering ?
Den største store pandemien som er rimelig godt dokumenter er spanskesyken. Denne tok 2-3 år før den roet seg, uten vaksiner med med veldig mange dødsfall. Kanskje vi må leve med Corona i et år til, og så håpe at det holder å inkludere corona i vaksinen mot sesonginfluensa til de som er utsatt ?
Redigert 21.12.2021 kl 17:43 Du må logge inn for å svare
Winter is Here
21.12.2021 kl 17:10 3239

Men hva tror du blir det neste steget i Norge ? Kor mange som skal ta dose 3 deretter 4 og 5 ? Når skal det stoppe ? Jeg føler mange trodde at man ikke trengte å vaksinere seg så ofte etter de 2 første dosene ? Klarer man å ha minst 80 prosent av befolkningen vaksinert hvert år ? Nå ser det ut som at man må ta 2 doser hvert år nå + ekatra doser mot mutasjoner ? Hvis vaksinen blir en del av influensavaksine, hvor mange vil ta den sammenlignet med antallet som tar dagens influensavaksine ?
Redigert 21.12.2021 kl 17:16 Du må logge inn for å svare
Frodon
21.12.2021 kl 17:05 3244

Det er jo her en av misforståelsene i samfunnet er. De som blir lagt inn på sykehus med corona, er som oftest de som ville bli lagt inn med og uten vaksine. Det visste de ikke til å begynne med, men nå vet vi det. Nakestad tydeliggjorde idag at alvorlig sykdom vil si de som trenger hjelp av pustemaskin. Hvor mange unge uten underliggende sykdommer finner du innlagt på sykehus på respirator?

Ja, det er helt riktig og det ligger under spørsmålet «hvorfor vaksinere seg». Du ser jo eks Fluefiskeren har ikke fått dette med seg. Jeg bruker mest The Lancet for å tilegne meg info, men stoppet å linke til dem her, da ingen gadd å lese det 😜
Redigert 21.12.2021 kl 17:08 Du må logge inn for å svare
Balder67
21.12.2021 kl 16:54 3269

Hvor mange som ville blitt innlagt med eller uten vaksine er vanskelig å anslå. Men det er helt sikkert at det ville vært veldig mange om ikke det var så stor andel av befolkningen som har tatt vaksinen.
Men det er ingen tvil om at de uvaksinerte løper en langt større risiko for alvorlig sykdom. Derfor bør alle som kan vaksinere seg.

PS: Artikkelen du viser til i The Lancet handler om smitterisiko i husholdninger, ikke om det som var spørsmålet her: Hvorfor vaksinere seg.
Men du skal ha for at du faktisk har kommet med en referanse til en pålitelig kilde.
Frodon
21.12.2021 kl 16:43 3285

Haha, det er ikke slik det Norske helsevesenet fungerer ;) Jeg skulle egentlig vært på sykehuset noen uker tidligere, men siden jeg har behandlingsforsikring, hoppet jeg forbi de fleste i køen på privat klinikk. Etter det fikk jeg ny innkalling til sykehuset, med en enda seinere dato
Slettet bruker
21.12.2021 kl 16:35 3293

Hvorfor må de vente 5 måneder med å utrede?
Blir du ikke regnet som vaksineskadet før tidligst om 5 måneder?
Dersom det ikke er tvil om at du har blitt skadet som følge av et pågående medisinsk eksperiment, så vil jeg si det grenser til en forbrytelse å holde den kunnskapen unna offentligheten i minst 5 måneder, samtidig som eksperimentet fortsetter.
Frodon
21.12.2021 kl 16:20 3322

Hvor mange av de innlagte ville vært innlagt uansett om de var vaksinert eller ei?

Kjenner du til The Lancet?

https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(21)00648-4/fulltext
Slettet bruker
21.12.2021 kl 16:17 3333

Snyltere?? Bra det er anonymt forum. Føler for å vri faenskapen ut av deg med vrede og neva :-) Du skal raskt nok få spise dine ord.. eller oppgulp kalles det vel. Når folk som deg, som kun bryr seg om seg og sitt, snakker om ting du ikke har greie på, ja da kan faen komme ut av sin hule.

Fremtiden ser ut til å kunne bli spennende her i fremtiden <3
Balder67
21.12.2021 kl 16:15 3333

Den viktigeste grunnen er helt opplagt:

- Mindre risiko for alvorlig sykdom og sykehusinnleggelse.

Det lyser mot deg om du ser status for innlagte på sykehus her:
https://www.fhi.no/nyheter/2021/ukerapport-covid-19-for-uke-49-er-publisert/

Fordelen med vaksinen er langt større enn ulempene.
kaunis
21.12.2021 kl 16:05 3352

Du ser ikke skogen for bare trær. HOVED årsaken til den sterkt økende menneskemengden på planeten Jorden, skyldes i hovedsak av fattigdom og relegion. Noen de påstår som var en guuds sønn skulle ha sagt, eller var det en av de mange profetene: "Du skal ikke la din sæd falle til jorden men fylle en kvinnes buk med den" dette er tatt så alvorlig at millioner av kvinner har gått gravide hele sitt liv etter mannens befaling. Vi hadde nok ikke hatt spanskesyken om det ikke ble fødd for mange barn i forhold til økonomien. Hadde vi ikke hatt medisiner ville det kansje ikke vært mennesker på jorden i dag, og hadde vi ikke hatt vaksine mot Cov- ville vi kansje ikke hatt noen som kunne hjelpt oss å overleve og vi hadde gått en hungersnød i sikte pga mangel fagfolk på alle plan. Og hadde vi ikke hatt så mange meninger i dag så hadde vi ikke hatt denne tråden så lang og uendelig kjedelig fylt av påstander, usannheter, dumskap, innkonsekvenser, snyltere, osv osv.
Redigert 21.12.2021 kl 16:06 Du må logge inn for å svare
Frodon
21.12.2021 kl 15:51 3367

De er like smittsomme med og uten vaksinen, så hvorfor ta vaksinen da?
Frodon
21.12.2021 kl 15:50 3369

Ja, lite tvil om at det er pga vaksinen. Men offisielt må det utredes på sykehuset først
Fluefiskeren
21.12.2021 kl 15:23 3398

Det synes ikke jeg. Selv om de ikke er så dårlige så er de like smittefarlige.

Her er forresten en som endelig vil slå et slag for fellesskapet selv om han er skeptisk.

https://www.nrk.no/norge/okning-i-antallet-som-tar-forste-vaksinedose-1.15780893
Slettet bruker
21.12.2021 kl 14:58 3427


Beklager Frodon , men det hadde jeg ikke fått med meg.
Aksepterer de du omgås/legen din at det er et resultat av vaksine, eller mener de at det må være noe annet?
Frodon
21.12.2021 kl 13:19 3488

Det er veldig synd å høre, en utfordrende sykdom. Får håpe hun også blir bra igjen etter hvert ❤️

Litt rart at de gir vaksinen til unge folk uten underliggende sykdommer, som har liten sannsynlighet for å få alvorlig sykdom av viruset?
Slettet bruker
21.12.2021 kl 13:10 2369

Så da er det greit at svært mange dør fordi det blir født flere🤔 en logikk forbeholdt et knippe statsledere det ikke endte så veldig godt med til slutt.
Slettet bruker
21.12.2021 kl 13:09 2376

Exen min og har bivirkninger av vaksinen, fått utviklet Me og har vært sykmeldt i lang tid.
Håper du kommer deg til hektene sakte men sikkert ❤️
Slettet bruker
21.12.2021 kl 13:05 2391

Dødd i hopetall siste 2 år, men planetens befolkning har økt med 150millioner på samme tid. Å Se ting i perspektiv er ikke så lett.

Slettet bruker
21.12.2021 kl 12:59 2411

Når det etter 2 dagers debatt der mantraet har vært at vaksine er farlig, at vi blir lurt av myndighetene, mangler forskning et , så er det litt sent å trekke offerkortet. At enkelte får bivirkninger det er ikke til å unngå når man vaksinerer såpass bredt. Enkelte får bivirkninger av diverse medisiner også, det vil likevell ikke si at helsevesenet skal slutte å bruke medisinener. Men dere lever vel kun av det dere høster selv og bruker noen urter dere finner i skogen som medisin, slik tilfellet var før den moderne legevitenskapen kom. Det er bivirkinger innenfor mye medisin, det dør sivile i krig også når de som fører legitim strid angriper. Jeg vil kalle vaksinering i et befolkningsperspektiv en medisinsk nødvendighet under en pandemi i likhet med at det i mange tilfeller er uungåelig med colleteral damage i krig av militær nødvendighet. Uansett er det viktigste å begrense skadeomfanget mest mulig for å oppnå en ønsket effekt. I vaksinedebatten handler dette om at færre dør av bivirkningene enn av selve sykdommen derfor er vaksinen nødvendig. I Norge har vi et svært godt helsevesen og generell folkehelse, av den grunn har vi på mange måter vært skånet for mye av den elendigheten denne sykdommen har medbragt, slik er det ikke i store deler av verden der har folk dødd i hopetall. Vi lever i en tid der uansett om man vil det eller ei er del av et globalt samfunn derfor er vaksine viktig. Her må man tenke større enn seg selv og høre på myndighetene, de forsøker ikke å lure dere selv om dere har en oppfatning av det.
Slettet bruker
21.12.2021 kl 12:27 2453

Hehe

Det er jo litt å tenke på at unge kvinner skal ta såpass til ansvar i denne solidariteten...dyrkjøpt erfaringen!
Frodon
21.12.2021 kl 12:13 2459

Hehe 😉 Frister det med en anti-vaksine godkjent som nød bruk? 😂

Kom dette frem i studiene til vaksine selskapene?

«Det er økt forekomst av menstruasjonsforstyrrelser hos unge kvinner etter at de ble vaksinert mot corona, viser de første resultatene fra Folkehelseinstituttets befolkningsundersøkelser blant kvinner i alderen 18-30 år»

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/fhi-kartlegging-oekt-forekomst-av-menstruasjonsforstyrrelser-hos-unge-kvinner-etter-vaksinasjon-mot-korona.Wcbh9ZTQ9?utm_source=share-btn
Slettet bruker
21.12.2021 kl 11:51 2475

Ja, det er alltid slik at man blir opplyst tilstrekkelig. Jeg har ikke blitt veldig påvirket av vaksiner man nå snakker om, men heller ikke blitt overbevist om at jeg har tatt feil siden 2010.

Ja, når vi får anti vaksine, da blir det nok mer fristende :-)
Redigert 21.12.2021 kl 11:52 Du må logge inn for å svare
oivindl
21.12.2021 kl 11:46 2477

"Jep .og det der sker nu er at alle der er vaccinerede er tosset over at de godt kan se de er blevet taget i røven.og prøver at få alle til at tage den så de da kun har begået sammen fejl som næsten alle andre.Enkel og såre simpel menneskelig psykologi."

For en håpløs påstand.
Kan legge til at tallene for nyvaksinerte i Norge doblet seg forrige uke, fra ca 1000 per dag til ca 2000 per dag. Samtidig som naturlig nok antallet uvaksinerte går ned.
Kilde: Camilla Stoltenberg på dagens nyheter.
Redigert 21.12.2021 kl 11:48 Du må logge inn for å svare
Frodon
21.12.2021 kl 11:42 2487

Takk for det ❤️ Veldig trist å høre og du fremstår absolutt ikke som et offer ❤️ Bare synd de ikke klarer å gjøre deg frisk igjen. Burde det ikke fulgt med en «anti»-vaksine? 😅🙄

Det går nok et lys opp for de fleste her også etter hvert. Ikke lenge siden jeg kom over et klipp fra barne tv på NRK hvor ungene sang stygt om neger barna. Klippet var fra 80/90 tallet 🙈

Det er mye mørketall og om noen år vet vi mye mer enn idag. Da har garantert jeg også endret mening om masse ting 😅
oivindl
21.12.2021 kl 11:41 2496

"Hyttefolket – de første uansvarlige
Nordmenn ble tidlig advart mot å reise til hytta for å unngå smitte....
Deretter blusset det opp i kommentarfeltene og kritikken haglet mot norske hytteeiere. Nå i desember 2021 gjentar dette seg."

Jeg er hytteeier, var uenig i hytteforbudet, fulgte det selvfølgelig, men følte meg på ingen måte mobbet.
Ikke av myndighetene, ikke av media og ikke av alle mulige kommentarer på HO.
Mobbing er langt mer alvorlig for de som faktisk blir rammet av det.
Frodon
21.12.2021 kl 11:29 2511

Takk for det min Danske broder ❤️ Alt ordner seg hvis man virkelig vil 😉 Håper det går bra med dere i Danmark, ser smittetallene er på full vei opp 🙈

Godt at noen er enige, selv om det er få av oss 😅
Carsten1972
21.12.2021 kl 11:12 2544

Tror du har ret i at der vil komme noget frem når vi kommer længere ud i prosessen.jeg tror endda det vil vælte frem.💪
Slettet bruker
21.12.2021 kl 11:03 2571

Jeg tok vksine for 12 år siden. Fikk store smerter og sjelvende muskler og sener, stiv i kroppen enda. Også endt opp på 2/3 inntekt. Men vi får stå på, tenke selv og masse lange gåturer holder meg noenlunde i form, tross alt. Skjer ikke at jeg gjør samme blemme igjen. Stå i det, vi kommer ut av dette. Har valgt og ikke fortelle om min erfaring, ifare for å virke som offer. Men her inne betyr ikke historiene mye for folket. De får kaste ut påstander og la seg styre over at det offentlige.

Sannsynligvis får vi endel historier som din når man kommer lenger ut i prosessene.

God bedring Frodon!
Carsten1972
21.12.2021 kl 10:56 2600

Rigtig kedeligt med dig min norske broder.må du komme godt igennem, og blive frisk igen.iøvrigt er jeg enig med dig i alt hvad du skriver.🇳🇴🇩🇰😍
Carsten1972
21.12.2021 kl 10:53 2611

Jep .og det der sker nu er at alle der er vaccinerede er tosset over at de godt kan se de er blevet taget i røven.og prøver at få alle til at tage den så de da kun har begået sammen fejl som næsten alle andre.Enkel og såre simpel menneskelig psykologi.
Frodon
21.12.2021 kl 10:37 2637

Takk for det. Du er faktisk den første som viser omtanke her ❤️
Fluefiskeren
21.12.2021 kl 10:11 2673

Men medisiner og vaksiner gjør noe at det ikke blir så store innhogg i befolkningen. Tipper det er flere mennesker på Jorda enn da pandemien brøt ut.
Slettet bruker
21.12.2021 kl 09:50 2728

Hadde ikke såpass mange mistet livet av spanskesyken, ville vi muligens hatt godt over 10 milliarder mennesker på planeten idag, og de økologiske skadene ville vært vesentlig verre enn de faktisk er nå.
95% av mennesker er ikke smarte nok til å se verden fremover for mer enn 1 måned av gangen, og det er tydeligvis viktigere at flest mulig lever lengst mulig selvom den kollapsen av økosystemer vil ta livet av majoriteten av planetens befolkning i fremtiden. Virus kan være en ulykke for enkelte personer og familier, men for menneskeheten en nødvendig naturlig prosess.
MacJoJo
21.12.2021 kl 09:36 2752

Nei, de uvaksinerte er ikke late og uansvarlige, Av Per Waagen, Stavanger.-21. desember 2021

De uvaksinerte utsettes nå for en svertekampanje uten sidestykke. Det virker som om de fleste har glemt vaksine-katastrofen i 2009.

Noen dager ut i covid vaksinekampanjen sa min nabo gjennom 20 år, «Åh.. nå kjenner jeg to slike som deg»

– Jeg hadde nettopp fortalt at jeg venter med vaksinen da jeg ikke er i risikogruppen, og fordi samfunnet mangler kunnskap om vaksinens langtidsvirkninger. Det var ikke populært. Naboens utspill kan menes som en spøk, men vitner likevel om en splittelse av befolkningen.

Hyttefolket – de første uansvarlige
Nordmenn ble tidlig advart mot å reise til hytta for å unngå smitte. Helsevesen og kommuner lurte på hvem som skulle hjelpe alle de syke hytte-turistene? Deretter blusset det opp i kommentarfeltene og kritikken haglet mot norske hytteeiere. Nå i desember 2021 gjentar dette seg. Det er et trist skue.

Er det usikkerhet og frykt som gjør at folk blir stygge med hverandre? Usikkerhet rundt et virus som utgjør en fare for risikogrupper, og frustrasjon over dem som ikke vaksinerer seg? En ting er sikkert, og det er at angst og frustrasjon sjelden fører noe godt med seg.

Realiteten er at på to år har viruset tatt færre liv i Norge enn én hard influensa-sesong, og heldigvis med lavere dødelighet enn influensa, slik det ser ut nå. De som blir syke er i mindretall, og de som dør har høy alder.

Svineinfluensa i 2009
Bakgrunnen for mitt eget valg med å avvente covid-vaksinen en stund, går tilbake til 2009 når vi som nybakte foreldre satt på helsestasjonen og skulle ta stilling til svineinfluensa-vaksinen.

Myndighetene og FHI varslet katastrofe om ikke alle tok vaksinen. «30% av nordmenn vil bli smittet, 14000 må legges inn og 3000 på intensiv», skrev Nettavisen 29 juli 2009. “300.000 kan bli svineinfluensasyke på én uke”, sa FHI til VG,

Så vi tok vaksinen i 2009.

En tid etter viste det seg at vaksinasjonen ødela livet til flere hundre barn i Norden. Dette var bivirkninger som ble kartlagt i etterkant – det var nemlig ikke tid til å gjøre langvarige tester før folket skulle vaksineres.

“De fleste pasientene utviklet narkolepsi i løpet av de første åtte månedene etter at de ble vaksinert (i 2009). Men flere år senere har man fått inn pasienter som har utviklet sykdommen”, sa forskningsleder ved Nasjonalt Kompetansesenter for narkolepsi, til NRK i 2014.

Smittevern-ekspert Preben Aavitsland sa i ettertid: «Dette er den mest alvorlige vaksine-katastrofen i moderne tid». På tidspunktet for hans uttalelse til NRK var det registrert 548 alvorlige bivirkninger av Pandemrix-vaksinen, og 2 millioner nordmenn var blitt vaksinert.

Daværende helsedirektør Bjørn Inge Larsen sa til TV2 i 2012 at myndighetene neppe ville ha anbefalt vaksinen til barn om de hadde visst om bivirkningene da vaksinen ble gitt.

Nå har de fleste glemt disse barna og prisen de måtte betale.

Aftenbladet ignorerer dette i sin artikkel 20 februar i år, hvor avisen også assosierer uvaksinerte med folk som tror jorden er flat.

En studie publisert av Carnegie Mellon University, juli 2021 med nært 5 millioner deltakere, viste at dem med doktorgrad var mest skeptisk til covid-vaksinene. Hva er sjansen for at disse tror at kloden er flat?

«De uansvarlige – de som ikke vil – de som ikke gidder»
18 november 2021 skrev Aftenbladet i sin leder at dem som er avventende med denne vaksinen, er “late”, og kommentator Hilde Øvrebekk skrev en uke senere at de uvaksinerte er uansvarlige. Harald Birkevold sier i sin Aftenbladet-podcast at “De uvaksinerte er problemet”.

Det mangler ikke på adjektiver i Aftenbladets gjengivelse av samfunnets sort får.

Aftenbladet viser liten forståelse av hvorfor 20% av befolkningen er avventende med denne vaksinen. Leger, forskere og helsepersonell verden over mener covid-vaksinasjonsprogrammet er utført uklokt og i hastverk.

Det finnes ikke langtidsdata om effekt og bivirkninger fra de mest brukte vaksinene, og flere påpekte tidlig at det er uklokt å starte vaksinasjon midt i en pandemi. Det står tydelig hos Legemiddelverket at koronavaksinene har fått en betinget godkjenning, for å kunne vaksinere, selv når verden ikke har langtidsdata om effekt og bivirkninger.

Som TV2 skrev i desember 2020 tar det vanligvis 10 år å godkjenne en vaksine slik som Pfizer. Men nå ble den godkjent etter 10 måneder. Likevel blir vi som venter med vaksinen kalt konspirasjonsteoretikere når vi påpeker det Legemiddelverket skriver på egne nettsider.

Betydelige plager fra vaksinen
“Det er åpenbart at vaksinen ikke beskytter mot smitte, men vi er beskyttet for det alvorlige forløpet”, sier immunolog Anne Spurkland til NRK, 8 desember i år.

Det som samtidig er kjent, er at mange allerede lider av problemer fra vaksinen. Fordi, 7 desember 2021 skriver Legemiddelverket at der i Norge registrert 4083 alvorlige bivirkninger siden vaksineprogrammet startet. Totalt i pandemien er der registrert 3721 innleggelser, inkludert intensive.

FHI og Legemiddelverket har fått svært mange meldinger om varige endringer i menstruasjon hos norske kvinner, og sier det skjer for første gang i Norge etter en vaksine. Dette er alvorlige bivirkninger og får lite dekning i media. Disse tilfellene blir ofte avvist som anekdotiske og ubetydelige, forteller Aftenposten 30 juni 2021.

Men det stopper ikke med blødninger hos kvinner.

Hos menn er det betennelse i hjertet (myokarditt) eller hjerteposen (perikarditt) som ofte går igjen. Betennelse i hjertet er alvorlig med sjanse for varig skade på hjertet. Nå i covid-tiden blir tilstanden beskrevet som lett forbigående med bilder av smilende ungdom fra sengekanten. “Ingen grunn til panikk”, skriver VG, 8 oktober 2021.

«Vi skal ikke bagatellisere dette. Det er snakk om betydelige plager.» – sier overlege Sigurd Hortemo i Legemiddelverket, om bivirkninger fra covid-vaksinene. Man kan lure på hva Aftenbladet mener om Hortemo. Lat og uansvarlig?

Aftenbladet plasserer ansvaret
Avisen avslutter sin leder 18 november med, “Det store flertallet som har sagt ja til å delta i vaksine-dugnaden, opplever at veien til målet blir lengre og tyngre på grunn av de som sier nei. Det er ikke urettferdig å plassere ansvaret der det hører hjemme.”

På lederplass skyves altså ansvaret for nedstenging og sykdom over på de covid-uvaksinerte.

Så jeg spør, hvordan ble det overhodet mulig og akseptabelt å kritisere mennesker som er opptatt av vaksinens sikkerhet?

I stedet for å kjøre en nøytral og objektiv rolle som avis, kaster Aftenbladet bensin på bålet og setter den covid-vaksinerte majoriteten opp mot de få som med god grunn velger annerledes.

En svertekampanje uten sidestykke
Det har i de første ukene av desember 2021 dominert et ensidig og nærmest koordinert bilde av corona-situasjonen i media, hvor de uvaksinerte har fått skylden for både nedsatt sykehusbemanning og følger for andre pasienter. Det nevnes knapt at sykehusbemanning har vært et problem i årevis.

Dagbladet skrev om studier i 2015 og 2016 som bekreftet at underbemanning går ut over pasientsikkerheten, lenge før corona-tiden. Det gav ikke mindre polarisering når FHI i all hast publiserte en villedende og overdreven rapport om en kommende omikron-krise, noe som nok engang medførte nedstengninger av norske bedrifter. En uke senere tok FHI selvkritikk og sa til Aftenposten at det var en overdrivelse, men da var jo skaden skjedd.

Nøyaktig den samme feilen gjorde FHI i 2009 også.

Med det lille jeg har beskrevet og dokumentert her, dekker jeg bekymringene til tusenvis av mennesker i Norge som avventer denne vaksinen.

Der er en risiko i å motta en vaksine som samfunnet ikke har langtidskunnskap om. Den som sier noe annet er uærlig. Det skal være opp til hver enkelt å velge vaksinering eller ei. Dårlig bemanning av sykehus er et resultat av dårlig politikk og ikke uvaksinertes valg for egen helse.

Burde ikke også media vise noe forståelse og respekt for at enkelte stiller spørsmål rundt nasjonal ledelse og haste-vaksinering av en hel befolkning?

Det fremstår som usikkert hvorvidt Aftenbladet og øvrige i det hele tatt har reflektert over slike spørsmål.

https://steigan.no/2021/12/nei-de-uvaksinerte-er-ikke-late-og-uansvarlige/
MacJoJo
21.12.2021 kl 09:30 2763

Om du hadde fulgt litt med ville du sett at kritikere ikke kommer til i MSM, evt kommer til i svært liten grad.

I fagskrifter er saken en annen, de leses ikke av "mannen i gata".