Hvorfor mobber samfunnet de som ikke kan vaksinere seg?

Frodon
CORONA 19.12.2021 kl 09:16 107943

Det er veldig mange i Norge som ikke kan vaksinere seg, også er det noen som ikke vil vaksinere seg. Hvorfor blir alle disse satt i en bås av samfunnet og mobbet? Det er ca 700-800.000 barn under 10 år som ikke kan ta vaksinen enda. Det var mange eldre som ikke kunne ta 3dje vaksine dose pga kapasitet, det løser seg kanskje nå. Det er en del i Norge med medisinske problemer, som får beskjed av sin lege å ikke ta vaksinen for covid-19. Gravide har for kort tid siden blitt anbefalt av FHI å ta vaksinen for første gang, da INGEN vet langtidsvirkningene på foster enda. Gravide skal også ta influensa vaksinen og det skal gå tid mellom hver sprøyte.

Det er bare 72,29% av den Norske befolkningen som er vaksinert. Det står øverst på førstesiden av VG på nettet. Det er ca 5 415 166 folk i Norge. Dvs det er ca 1,5 millioner uvaksinerte i Norge,

Men det Norske samfunnet synes det er greit å henge ut og mobbe alle disse gruppene? Det er flaut å se holdningen deres. Hvor er jule stemningen hvor vi tar vare på alle? En ting kan jeg love dere, det vil bli sett på som noe forferdelig i fremtiden, hvordan kunne de gjøre noe slikt?? Det dere gjør, får også motsatt virkning av hva dere prøver å oppnå, hvis målet er at flere vaksinerer seg. Bare se på artikkelen under:

«Mediene nører opp under holdninger som skaper et «oss» og et «dem»

Alle uvaksinerte jeg kjenner er redde for å si høyt at de er uvaksinerte.

Jeg er ikke redd for vaksinen. Jeg er kritisk. Jeg er kritisk til at vi velger en ikke ferdig utprøvd vaksine for hele befolkningen som løsning. Jeg er kritisk til at intensivkapasiteten på sykehusene ikke er økt. Jeg er kritisk til at det ikke har vært mer åpen debatt om virkning og bivirkninger av vaksinen – og om behandling av de syke»

https://www.nrk.no/ytring/ansvarlig-og-uvaksinert-1.15772782

"MACRON LOVER Å PLAGE UVAKSINERTE"

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/macron-lover-aa-plage-uvaksinerte.CI4iTH75e?utm_source=share-btn
Redigert 05.01.2022 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
Frodon
12.01.2022 kl 16:53 1710

Hehe ;) Føler at det ikke var noen måte å vinne her ;) Men det var jeg full klar over også. Lite info, lite studier og valget mellom dritt eller møkk, lool.
Slettet bruker
12.01.2022 kl 16:51 1718

Frodon skrev Enig med deg
He he, skjebnens ironi frivillig ta vaksinen.
Skadet av vaksinen.
Langtidssykemeldt.
Få 5 måneders venting på sykehusbehandling /diagnostisering.
Bli regnet som uvaksinert.
Beskyldt for å være en kynisk egoist.
Bli beskyldt for å legge beslag på alle ressursene i helsevesenet.
Skal man le eller gråte.
Det riktige er å gråte det beste er å le.
(Blir du regnet som vaksinert med en dose?)
Redigert 12.01.2022 kl 16:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.01.2022 kl 16:36 1743

Du trenger ikke å forsvare Australias humanitære politikk eller innsats.
Sa bare at de var kommet ett steg lenger på veien.
Slettet bruker
12.01.2022 kl 15:02 1796

Jeg har for min egen del egentlig offisielt avsluttet diskusjonen om hvor mange % bedre det ene er i forhold til det andre, og hvor mange innlagte med hvilken som helst vaksinestatus, og hvor my verre alt sannsynligvis hadde vært uten vaksine, det refereres i øst og vest til tvilsomme spesialister og det er enorme pengesummer i omløp.
Jeg støtter at alle som vil ha vaksinen skal få den, og at alle som ikke vil ha den får være i fred.
Gi meg gjerne et dokument som sier at jeg kommer sist i behandlingskøen for Covid uten vaksine, og jeg signerer gladelig.
Men slutt å bygge opp en hatkampanje mot oss som tør å stå på egne ben.
Redigert 12.01.2022 kl 16:59 Du må logge inn for å svare
oivindl
12.01.2022 kl 15:00 1801

Jeg har ikke behov for å forsvare Australias humanitære politikk eller innsats, men fant heller ikke her noe om folkemord.
Carsten1972
12.01.2022 kl 14:53 1813

Så du tror altså at der i indlægsliste til vacinen under hvad den indeholder står.(en lille smule covid)😂😂😂😂😂😂.hvad stor du er grunden er til vi først må vide hvad der er i om 55 år.🤔🤔🤔.💀💉🧪💊
Balder67
12.01.2022 kl 14:40 1831

Medinske grunner til å avstå fra vaksiner må som nevnt avklares med den enkelte. Du kan lese om hva som bør vektlegges her:
https://www.fhi.no/nettpub/vaksinasjonsveilederen-for-helsepersonell/vaksinasjon/vurdering-av-kontraindikasjoner/

"Husk at denne vaksinen er bregenet på en virusvariant som er mer eller mindre borte nå, og at den uansett aldri hjalp noe særlig for å stoppe hverken spredning eller sykdom."
Den var veldig effektiv mot både smitte og alvorlig sykdom. Etter at vaksineringen kom skikkelig i gang i Norge raste smittetall nedover. Helt til Omikron-varianten dukket opp. Vaksinen er ikke særlig effektiv mot smitte lenger, men reduserer risiko for alvorlig sykdom mye. Bare dette er en god grunn til å vaksinere seg.
En omikorontilpasset versjon av viruset kommer, og ta gjerne den når den er tilgjengelig. Passer bra med dose to om de som ikke er vaksinert tar første nå ?
Og at det er mulig å lage en tilpasset vaksine så raskt er en av de store fordelene med mRNA. Det blir gjort små endringer i virkestoffet, resten er som før. Og effektivitet er under testing.

Din innebygde motstand mot virus blir langt bedre om du er vaksinert. Det er ikke vaksinen som bekjemper viruset om/når du får det. Det er ditt eget immunforsvar. Vaksinen er "bootcamp" for immunforsvaret.
Redigert 12.01.2022 kl 14:42 Du må logge inn for å svare
Øretriller
12.01.2022 kl 14:37 1842

Noe som er "morsomt" er at vaksinekritikere ikke vil ha en liten del av viruset inn i seg som vaksine, men er helt ukritiske til å la seg bli sjuke av et virus vi ikke aner åssen kommer til å slå ut for mange. Ser en på tall på folk som fremdeles sliter over 1 år etter infeksjon, så bør en være litt skremt for å si det slik... Vi har ca 400-500 hundre tusen smitta i Norge og MANGE flere kommer til å oppleve infeksjon framover.
Frodon
12.01.2022 kl 14:23 1850

«FHI: 69 prosent lavere risiko for innleggelse med omikron

Blant de 138 innlagte var 49 prosent uvaksinert, 18 prosent hadde fått to doser og 24 prosent hadde fått tre doser»

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/fhi-69-prosent-lavere-risiko-for-innleggelse-med-omikron.cXjZDo0jX?utm_source=share-btn
SoLong
12.01.2022 kl 14:06 1868

Inndra førerkortet til uvaksinerte, så de ikke sprer smitten.
Slettet bruker
12.01.2022 kl 13:38 1888

"Det er svært få medisinske grunner til ikke å la seg vaksinere."
Ettersom det er svært få grunner til ikke å vaksinere seg, kunne du tenke deg å liste opp disse få grunnene?
At FHI vil at flest mulig, eller aller helst alle skal ta vaksinen, tror jeg hele Norges befolkning har fått med seg nå.
Husk at denne vaksinen er bregenet på en virusvariant som er mer eller mindre borte nå, og at den uansett aldri hjalp noe særlig for å stoppe hverken spredning eller sykdom.
Såvidt jeg har skjønt er Pfizer igang med en vaksine mot Omicron som kommer i Mars, de som tror at den vil bli bedre burde kanskje oppfordres til å vente til den kommer?
https://www.rnz.co.nz/news/world/459390/pfizer-boss-says-omicron-targeted-vaccine-is-most-likely-outcome
Hvordan de har funnet ut at denne er bedre og at den blir klar allerede i Mars vet ikke jeg, men man skal som kjent stole på ekspertene og FHI. https://www.bitchute.com/video/7YPX2MKBrhJN/

Personlig velger jeg min innebygde motstand både mot virus og tyranni.

Redigert 12.01.2022 kl 13:40 Du må logge inn for å svare
Tm3P
12.01.2022 kl 13:32 1897

Hvor mange uvaksinerte under 45år uten underliggende sykdommer er det som ligger inne på intensiv? Er man eldre eller i en annen risikogruppe burde man absolutt ta vaksinen, men er man ung og frisk ser jeg ikke den store nødvendigheten. Tok vaksinen selv mest for at jeg ikke skulle risikere å smitte andre videre, men viser seg jo at vaksinen er veldig lite effektiv på det området.
Balder67
12.01.2022 kl 12:50 1158

" Når det er noen få hundretusen i Norge som ikke vil ta vaksinen, da burde ikke dette være et tema engang. Folk generelt har misforstått disse tallene og det hjelper ikke å informere dem heller, dessverre"

Her er litt informasjon som ikke er til å misforstå:
Det er en overvekt av uvaksinerte voksne på sykehus, til tross for at de utgjør mindre enn 10% av den voksne befolkningen:

Vaksinestatus: Innlagt Intensivavd. Medianalder
Uvaksinert 115 57år
Fullvaksinert 2doser 23 64år
Fullvaksinert 3doser 16 61år
(Fra FHI ukerapport U52)

"Det er svært få medisinske grunner til ikke å la seg vaksinere.
Jeg vil anslå at det samlet kan dreie seg om noen få tusen voksne personer. Godt under 10.000, sier Aavitsland"
https://www.aftenposten.no/norge/i/QyEbQW/noe-har-endret-seg-den-siste-tiden-se-hvem-som-legges-inn-paa-norske-s
Redigert 12.01.2022 kl 12:58 Du må logge inn for å svare
Balder67
12.01.2022 kl 12:42 1163

I artikkelen er det nevnt voksne: "Ovaccinerade i Quebec utgör endast 10 procent av den vuxna befolkning - men utgör ungefär hälften av dem som läggs in på IVA."

Vil tro at de aller fleste har forstått at det er de voksne som har størst risiko for alvorlig sykdom og død. Derfor er de i Canada som i Norge sett på hvor stor andel av de voksne det er som er uvaksinert. Ser ut som det er ganske likt som i Norge( ca 10% voksne er ikke vaksinert).

FHI mener at det er få som ikke bør ta vaksinen:
"Det er svært få medisinske grunner til ikke å la seg vaksinere.
Jeg vil anslå at det samlet kan dreie seg om noen få tusen voksne personer. Godt under 10.000, sier Aavitsland"
https://www.aftenposten.no/norge/i/QyEbQW/noe-har-endret-seg-den-siste-tiden-se-hvem-som-legges-inn-paa-norske-s

Av de ca 300 000 voksne som ikke er vaksinert, er det bare en liten andel som ikke bør vaksineres. Hvem som bør avstå av medisinske grunner må bli avtalt med lege/sykehus for hver enkelt.
https://www.fhi.no/sv/vaksine/koronavaksinasjonsprogrammet/koronavaksinasjonsstatistikk/
Redigert 12.01.2022 kl 12:44 Du må logge inn for å svare
oivindl
12.01.2022 kl 12:30 1189

"Folkemord starter ofte på denne måten."

Venter du folkemord i Norge i nærmeste fremtid?
Er du ikke litt på villspor nå?
oivindl
12.01.2022 kl 12:28 1191

"Har du ikke lest at jeg har skrevet dette minst 20 ganger nå?"

Det innlegget du svarer på, var ikke en kommentar til deg eller hva du har skrevet.
oivindl
12.01.2022 kl 12:21 1209

"De uvaksinerte er grunnen til at andre folk ikke får behandling på sykehusene, og dør som følge av det."

Slik leser ikke jeg artikkelen.
De informerer saklig om situasjonen, slik de bør.
Det finnes da masser av artikler om helseskade ved røyking og usunn livsstil. Økt dødelighet og økt fare for sykdommer. Det mangler heller ikke på kampanjer for å få folk til å slutte å røyke eller legge om livsstilen.
Skulle bare mangle at helsevesenet og pressen ikke skulle informere om det.
Passiv røyking og skadevirkninger pga det, har vi også mye informasjon om.
"Passiv røyking er spesielt skadelig for barn."

Men den informasjonen burde ikke helsevesenet gå ut med av hensyn til røykere som kan føle seg mobbet?

https://www.helsenorge.no/helse-og-miljo/passiv-royking/
Redigert 12.01.2022 kl 12:21 Du må logge inn for å svare
Frodon
12.01.2022 kl 12:15 1217

Det dukker stadig opp ny viktig informasjon, som i hvert fall kvinner under 30 år burde hatt før de ble presset, mobbet osv til å ta en nød vaksine

«FHI anbefaler kvinner under 30 å velge Pfizer
I et informasjonsbrev om vaksinasjonsprogrammet til norske kommuner anbefaler Folkehelseinstituttet (FHI) kvinner under 30 år om å velge coronavaksinen fra Pfizer.

Etter tidligere meldinger om hjertemuskelbetennelsene myokarditt og perikarditt anbefalte FHI det samme for menn i oktober 2020»

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/fhi-anbefaler-kvinner-under-30-aa-velge-pfizer.0IOEjUe68?utm_source=share-btn
oivindl
12.01.2022 kl 12:03 1227

Det er vel ingen tvil om at dine skriverier klart kan kategoriseres som mobbing.
Ikke minst når du også selv anser deg for å være overlegen på moral og kunnskap.
Klassisk mobbeforsøk det.

At du bommer på din vurdering av meg, fritar deg på ingen måte.
Frodon
12.01.2022 kl 11:53 1234

Skiller de på de som ikke kan vaksinere seg og de som ikke vil vaksinere seg? Og hvem bestemmer om man er blant gruppen over de som ikke kan vaksinere seg, loool
Frodon
12.01.2022 kl 11:48 1251

Det er noe av det jeg har reagert så sterkt på, at de ikke engang skiller på de som ikke kan ta vaksinen og de som ikke vil ta vaksinen. Når det er noen få hundretusen i Norge som ikke vil ta vaksinen, da burde ikke dette være et tema engang. Folk generelt har misforstått disse tallene og det hjelper ikke å informere dem heller, dessverre
Frodon
12.01.2022 kl 11:43 1266

Hva er det som er så vanskelig å forstå her da? Gravide er bekymret for sitt ufødte barn. Det er lite studier rundt gravide og vaksinen. Det er kort tid siden FHI begynte å anbefale gravide å ta covid-19 vaksinen i det hele tatt og det er også på tynt grunnlag. I tillegg må gravide ta influensa vaksinen og det må gå tid mellom alle disse sprøytene. Har du ikke lest at jeg har skrevet dette minst 20 ganger nå?
Frodon
12.01.2022 kl 11:39 1205

Dermed var dine anklageleser om mobbing feil og en unnskyldning er på sin plass. Er du MANN nok da?
Frodon
12.01.2022 kl 11:37 1290

Velkommen til laget blant de få. På denne tråden har mobberne samlet seg i klynger og de skjønner ikke selv hva de holder på med en gang. Så vanlig har denne mobbingen blitt nå, dessverre. Jeg tar avstand fra mobbing av uvaksinerte og synes folk må få ta valgene selv i et fritt demokratisk Norge
Slettet bruker
12.01.2022 kl 11:36 1292

Registrerer at du ikke vil kalle det mobbing, jeg kaller det heller ikke mobbing, men beskyldninger om indirekte medvirkning til drap.
Disse beskyldningene fremføres i full offentlighet med støtte fra politiske, medisinske og redaksjonelle autoriteter og får stå mer eller mindre uimotsagt.
Jeg mener at dette er en skandale. https://www.nored.no/Etikk/Vaer-Varsom-plakaten .

Folkemord starter ofte på denne måten.
Balder67
12.01.2022 kl 11:28 1299

"Det har du faktisk helt rett i, og derfor synes jeg det er interessant at om du skulle komme til å dø innen 28 dager etter en positiv "corona" test så er dødsårsaken alltid Corona. "

Dersom sykehuset kan påvise at du dør av komplikasjoner på grunn av corona, så stemmer nok det. Blir du påkjørt av bussen etter en positiv test, så er det neppe korona som er årsaken. En sammenheng mellom sykdom/hendelse må påvises.
Balder67
12.01.2022 kl 11:23 1310

Det er ikke feil at de uvaksinerte belaster sykehus urimelig mye og tar derfor opp ressurser som kunne blitt brukt bedre. Men alle koronapasienter får behandling, jeg har ikke hørt om at det blir gjort forskjell på vaksinerte/uvaksinerte.
Det er en overvekt av uvaksinerte voksne på sykehus, til tross for at de utgjør mindre enn 10% av den voksne befolkningen. Her er tall for intensivpasienter de siste fire uker: (FHI ukerapport U52):

Vaksinestatus: Innlagt Medianalder
Uvaksinert 115 57år
Fullvaksinert 2doser 23 64år
Fullvaksinert 3doser 16 61år

Det er frivillig med vaksinen, men alle som kan oppfordres sterkt til å ta den. Det er ca 300 000 voksne som ikke er vaksinert, til tross for at de aller fleste kan.

Din sammenligning med røykere er sammenlignbart: det var for en del år siden en stor kampanje for å få folkt til å slutte å røyke. Det er også frivillig å røyke og heller ikke ulovlig, men alle vet at det er skadelig. Men press/kampanjer for å få folk til å slutte med røyking er akseptabelt, siden gevinsten er åpenbar. De ble innført begrensinger for røykere: ikke lenger lov å røyke innendørs, høyere avgifter, dyrere helseforsikring.....
Samme med vaksinering: det er en tydelig gevinst for den enkelte og samfunnet at de som kan vaksinerer seg. Så derfor er det stort fokus på dette. Vil ikke kalle det mobbing, men sterkt press og tydelig informasjon er på sin plass.
Slettet bruker
12.01.2022 kl 11:16 1327

"Og om en stakkar får hjerteproblemer etter vaksinen, betyr ikke dette nødvendigvis at det er på grunn av vaksinen. At to hendelser er i tidsmessig nærhet, betyr ikke automatisk at det er en årsakssammenheng."

Det har du faktisk helt rett i, og derfor synes jeg det er interessant at om du skulle komme til å dø innen 28 dager etter en positiv "corona" test så er dødsårsaken alltid Corona.
Redigert 12.01.2022 kl 11:17 Du må logge inn for å svare
repsol
12.01.2022 kl 11:07 1344

Quebec inför särskild skatt för ovaccinerade (Finwire)
2022-01-12 09:11
Quebecprovinsen i Kanada inför en särskild skatt för de som vägrar att vaccinera sig för att kompensera för deras oproportionerliga kostnader för hälso- och sjukvården samt uppmuntra fler människor att ta vaccinet. Det uppger provinsens premiärminister François Legault, skriver den kanadensiska tidningen Globe And Mail.

Exakt hur stor skatten kommer bli framgår inte, men den kommer att vara på ett "signifikant" belopp, enligt premiärministern.

Ovaccinerade i Quebec utgör endast 10 procent av den vuxna befolkning - men utgör ungefär hälften av dem som läggs in på IVA.

Filip Lindkvist
Nyhetsbyrån Finwire

Balder67
12.01.2022 kl 10:58 1349

Står det noen artikler i Dagbladet om hvem som går med på å behandle syke, uvaksinerte? Jeg finner ikke noe om dette, har du link?

Og om en stakkar får hjerteproblemer etter vaksinen, betyr ikke dette nødvendigvis at det er på grunn av vaksinen. At to hendelser er i tidsmessig nærhet, betyr ikke automatisk at det er en årsakssammenheng.
Slettet bruker
12.01.2022 kl 10:58 1354

Mener du at det er riktig at helsevesenet skal sende ut pressemeldinger og at avisene skal produsere artikler som i bunn og grunn sier:
De uvaksinerte er grunnen til at andre folk ikke får behandling på sykehusene, og dør som følge av det. https://www.dagbladet.no/nyheter/gar-ut-over-alt-annet/75066507
Det "media" da gjør i samarbeid ,med helsevesenet er faktisk mye verre enn mobbing, de beskylder de som ikke kan, eller vil ta vaksinen for å forårsake andres død, noe som også er kjent som drap.
Å rette slike anklager direkte mot en gruppe. (som ikke har gjort noe ulovlig)t, kan medføre at det oppstår en farlig situasjon for denne gruppen.
Kan ikke huske å ha lest reportasjer i Dagbladet om "Sverre 52 som valgte å røyke 30 Prince om dagen, og nå ligger på lungeavdelingen og tar opp ressurser for helsevesenet" https://www.dagbladet.no/nyheter/her-angrer-vaksinemotstanderen/75060574?fbclid=IwAR3VV56HYo-OOEZOe2T3OW2ZC0ya8hXf_6tjVgWdwZ8CtBbP5NB5nfxsOY0og ikke vil jeg lese om det heller.
En pasient er en pasient, og ikke et propagandavåpen.

Redigert 12.01.2022 kl 11:20 Du må logge inn for å svare