Hvorfor mobber samfunnet de som ikke kan vaksinere seg?

Frodon
CORONA 19.12.2021 kl 09:16 107038

Det er veldig mange i Norge som ikke kan vaksinere seg, også er det noen som ikke vil vaksinere seg. Hvorfor blir alle disse satt i en bås av samfunnet og mobbet? Det er ca 700-800.000 barn under 10 år som ikke kan ta vaksinen enda. Det var mange eldre som ikke kunne ta 3dje vaksine dose pga kapasitet, det løser seg kanskje nå. Det er en del i Norge med medisinske problemer, som får beskjed av sin lege å ikke ta vaksinen for covid-19. Gravide har for kort tid siden blitt anbefalt av FHI å ta vaksinen for første gang, da INGEN vet langtidsvirkningene på foster enda. Gravide skal også ta influensa vaksinen og det skal gå tid mellom hver sprøyte.

Det er bare 72,29% av den Norske befolkningen som er vaksinert. Det står øverst på førstesiden av VG på nettet. Det er ca 5 415 166 folk i Norge. Dvs det er ca 1,5 millioner uvaksinerte i Norge,

Men det Norske samfunnet synes det er greit å henge ut og mobbe alle disse gruppene? Det er flaut å se holdningen deres. Hvor er jule stemningen hvor vi tar vare på alle? En ting kan jeg love dere, det vil bli sett på som noe forferdelig i fremtiden, hvordan kunne de gjøre noe slikt?? Det dere gjør, får også motsatt virkning av hva dere prøver å oppnå, hvis målet er at flere vaksinerer seg. Bare se på artikkelen under:

«Mediene nører opp under holdninger som skaper et «oss» og et «dem»

Alle uvaksinerte jeg kjenner er redde for å si høyt at de er uvaksinerte.

Jeg er ikke redd for vaksinen. Jeg er kritisk. Jeg er kritisk til at vi velger en ikke ferdig utprøvd vaksine for hele befolkningen som løsning. Jeg er kritisk til at intensivkapasiteten på sykehusene ikke er økt. Jeg er kritisk til at det ikke har vært mer åpen debatt om virkning og bivirkninger av vaksinen – og om behandling av de syke»

https://www.nrk.no/ytring/ansvarlig-og-uvaksinert-1.15772782

"MACRON LOVER Å PLAGE UVAKSINERTE"

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/macron-lover-aa-plage-uvaksinerte.CI4iTH75e?utm_source=share-btn
Redigert 05.01.2022 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2021 kl 21:49 2941

Virker som du ikke har fulgt med i timen her. De uvaksinerte er overrepresentert på intensiv avdelingene. Jeg skjønner at noen ikke kan ta vaksinen ut fra en medisinsk tilstand. Men de som kan men heller velger å ikke ta vaksinen må det få konsekvenser for da i form av egenandeler på innleggelse eller bøter, mange av disse personene er i alderen 20-40 år og høyst mobile i sammfunnet.Hvis man er vaksinemotstander i 2022, har man ikke fulgt med i timen i det hele tatt. Uten vaksiner så hadde vi hatt en mye høyere dødelighet i samfunnet generelt og fortsatt slitt med bla kopper, tuberkolose, mm. Men hvis man er så trangsynt at man ikke evner å skjønne dette så er det lite håp, det blir som å gå rundt å tro at jorden er flat.
voff
19.12.2021 kl 21:57 2928

Det var da voldsomt til skråsikkerhet. Vaksinen mot tuberkulose-BCG ble avsluttet for mange år siden,-med begrunnelse at den var UVIRKSOM. Norge var forøvrig det siste land der den var i bruk . I USA var den forbudt.
Slettet bruker
19.12.2021 kl 21:57 2926

Ja nå er det essensielt å kunne bestemme over døgnet selv. Aksjeverdier gjør oss jo frie, men alle mine nærmeste arbeider i forsvaret og helse. Selv lever jeg som for 1000 år siden, langt fra ubrant. Tross at jeg har jobbet med byutvikling og teknologiutvikling siden 2000. Jeg ble skremt engang i 2008 over hva samfunn vi bygger med apper og droner, frem mot høyaktiv luftfart for alle. Autonomiteten skremmer meg såpass nå, etter sosialemedier og de 5-6 aktørene i sillicon valley, som i bunn og grunn styrer folks mindsett.

Når man ser hva EU og Vesten holde rpå med mot egne borgere, med syke lønninger for å gjøre ingenting, så klarer je ikke se noe positivt i vente, og er meget bekymret for generasjoner som skal fortsette. Jeg klarer meg, lever som jeg ønsker, jeg bestemer og kommer ikke til å løpe etter bjellesauer i finans eller i politikk.

Ser det kommer flere og flere som snakker vårt språk her på tråden. Vi er kanskje uenige om vaksineprogram, men viktigste er at med eller uten, så er avstand til andre, nye rutiner og ærlighet rundt dette , det som teller! :-)
Redigert 19.12.2021 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.12.2021 kl 21:59 2929

Der kom overskrifts kompetansen frem igjen.. spar meg for de billige utkastene der a!?
Slettet bruker
19.12.2021 kl 22:06 2906

Er bare å jonie Trump og Qanon å leve i fornektelse. Lykke til
Slettet bruker
19.12.2021 kl 22:10 2921

Verken Biden eller Trump er noe jeg behøver ta stilling til, statene eller andre stater, vil aldri styre mine hverdagslige sysler eller forstyrre min kunnskap. Mannen min er professor og tidligere psykolog. Han hevder mobbere vil alltid fremstå som flokkdyr, da de sjelden setter seg godt nok inn i hva de prøver å delta i meningsutveksling. Hvorfor denne aggresjonen? Hvorfor ikke som Frodon sier, kan vi gjennomleve en pandemi som en pandemi, ikke tro at alle andre nn seg skal fikse problemene??! Uforståelig!
Frantzen
19.12.2021 kl 22:11 2917

Blir litt satt ut av diskusjonen her .Har ikke folk her fått med seg som Oljerigg skriver at "De uvaksinerte er overrepresentert på intensiv avdelingene"
Frodon
19.12.2021 kl 22:15 2908

Hva med de gravide? Er du klar over hvor mange ganger jeg har nevnt de gravide på denne tråden og til nå er det ikke en eneste person som har forsvart dem. Hva synes du om det?

«Hun opplever at mange av pasientene fikk med seg de tidlige rådene fra Folkehelseinstituttet om å unngå vaksinering i første trimester.

– Det har ført til at mange kvinner har spurt seg om hvorfor det er ok å vaksinere seg senere. Budskapet vårt nå er at ingen undersøkelser så langt tyder på at vaksinering er farlig for fosteret, heller ikke i første trimester. Vaksinering er heller ikke farlig mens man prøver å bli gravid, sier overlegen.

I august 2021 utvidet FHI anbefalingen om vaksinering i svangerskapet til å gjelde for alle gravide»

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/5GO04E/uvaksinerte-gravide-intensivbehandlet-da-har-man-to-pasienter-aa-behandle
Frodon
19.12.2021 kl 22:18 2911

Jeg har merket på armen etter den vaksinen fortsatt 😜 Og jeg vet fortsatt ikke den dag idag om jeg fikk den ekte vaksinen eller den falske, for det var det ingen som fikk lov til å vite den gangen 🙈
voff
19.12.2021 kl 22:33 2897

Til herr/frøken Sjakalen. Er veldig enig i det du skriver. Forøvrig vil jeg nevne vaksinen mot AIDS . Det ble forsket på fire kontinent .Over mange år. Kostet ti-talls milliarder . Resultatet viste at de som tok den ekte vaksinen hadde STØRRE sjans til å utvikle AIDS enn de som tok narrevaksinen.Prosjektet ble avsluttet.
Frodon
19.12.2021 kl 22:34 2904

Forsvaret og helse er en god kombo 💪 Vi har også mye helsearbeidere rundt oss. Trygt og godt hvis noe skulle skje 😅 Selv om kona tuller med at hun ikke tar med jobben hjem 🤔 Pluss hun sier at hvis jeg blir dement, er det rett på pleiehjem. Forhåpentligvis får jeg ikke det med meg hvis det skjer 🤪

Hvorfor skal veldig få mennesker ha det aller meste av pengene? Alt av nisjer blir borte. Håndstyrte droner med skytevåpen? Første gang jeg så det på youtube, tenkte jeg at det må være dumt å gi slike ideer til terrorister 🙈

Jeg blir skremt over innføring av corona pass. Hva er det som skjer? Hvor blir det av menneskerettighets kjemperne? Psykologer kommer til å tjene masse penger her 😬

Godt å se noen likesinnede igjen her. De fleste har jo holdt kjeft lenge fordi de blir hengt ut for sine meninger. Men nå turte de kanskje å skrive, når de så at vi var flere? Det er helt riktig, samfunnet må finne den neste veien i pandemien sammen. Ikke la dette splitte oss, men gjøre oss sterkere rustet for fremtiden. Tenk om Russerne kommer,…da er det ingen som tenker på vaksinering mer 🤣
Bullinvestor
19.12.2021 kl 22:45 2879

Vi mennesker er forskjellig det er selvsagt lov. Personlig er jeg mere skeptisk til viruset enn selve vaksinen. Flertallet som ligger på intensiv her hjemme er jo uvaksinerte, det i seg selv gir jo litt trygghet at vaksinen sansynligvis fungerer. Jeg tror hadde vi fått inn disse Svenske tilstandene fra 2020 inn i Norge nå, så hadde mange flere vaksinert seg, brutalt sakt. Enhver må bare ta sine valg. Alle uvaksinerte snakker hele tiden om disse lave dødstallene, tror ikke de skjønner den totale sammenhengen her. Er jo bare å se seg litt rundt sammenlignet med Sverige og mange andre europeiske land hvor det ikke har gått så bra! Viktig å være litt kritisk men ekspertene med forskerne. leger, regjering m.m, må man lytte til.
voff
19.12.2021 kl 22:46 2879

Så vidt jeg vet ,er det ingen andre land som bruker BCG. Tuberkulose florerer bl.a. i Russiske fengsel -med 20-30 stk på samme celle. Vaksinerer de ?
oivindl
19.12.2021 kl 23:26 2830

"Etter sommeren 2009 tilbys BCG-vaksine i barnevaksinasjonsprogrammet til barn med en eller to foreldre fra land med høy forekomst av tuberkulose. Disse anbefales BCG-vaksine ved 6 ukers alder."
https://www.fhi.no/nettpub/vaksinasjonsveilederen-for-helsepersonell/vaksiner-mot-de-enkelte-sykdommene/tuberkulosevaksinasjon---veileder-f/
oivindl
19.12.2021 kl 23:38 2819

"Så vidt jeg vet ,er det ingen andre land som bruker BCG."
-voff

"Among the 180 countries with available data, 157 countries currently recommend universal BCG vaccination, while the remaining 23 countries have either stopped BCG vaccination (due to a reduction in TB incidence), or never recommended mass BCG"
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3062527/#!po=47.0000
voff
19.12.2021 kl 23:44 2801

Da er det merkelig at man sluttet å bruke BCG pga at den var uvirksom. Det var forklaringen. Sverige sluttet for lenge siden.
oivindl
20.12.2021 kl 00:00 3059

Det var usikkerhet om virkningen for voksne, ikke for barn.

"While most experts agree that BCG is efficacious against severe forms of childhood TB, its efficacy against TB in adults is highly variable"
voff
20.12.2021 kl 00:05 3077

Takk for ærlig svar oivindl . Da vet vi det.
oivindl
20.12.2021 kl 00:08 3076

Det er vel betryggende at vaksiner som ikke virker etter hensikten ikke slippes på markedet.
"no HIV vaccines have been licensed for the market yet."
https://en.m.wikipedia.org/wiki/HIV_vaccine_development

Men nå nærmer det seg kanskje.
markie
20.12.2021 kl 00:08 3080

du kan få noen tall som foreligger, så kan du tenke over om du fremdeles synes det er greit det som foregår... Der på snart 2 år fra februar 2020 til 16 des 2021 død
1204 mennesker av eller MED viruset. Det gjennomsnittsalderen er over 80 år.
Det er registrert over 45.000 med bivirkninger. Under 25.000 av disse er gjennomgått. Av de som er gjennomgått er det registrert 4200 og godkjent som ALVORLIGE BIVIRKNINGER. Noen av disse har fått livene sine ødelagt. Mange yngre mennesker. Dette på under 1 år.
Fremdeles over 20 000 som ikke er gjennomgått. Så en kan forvente at antallet vil øke.
Så kan du stille deg spørsmålet: Er det rett å skade friske oppegående mennesker som har livet formann seg for å redde noen eldre som har levd livet? Er alltid vondt å trist når noen vandrer videre, men det er naturlig at eldre folk er kommet til veis ende. Men det er IKKE naturlig at staten skal påføre unge friske en sprøyte som de ikke vet skadeomfanget av, og langt mindre langtidsbivirkningene.

Myndighetene i dette landet har feilet totalt. På 2 år har de ikke bygget flere intensivplasser. Hadde brukt alle pengene de har brukt på testing og erstatning til bedrifter til å bygge intensivplasser og utdannelse til flere intensivpleiere? Så hadde de ikke vært nødvendig med nedstengingen. I tillegg hadde alle disse som ikke no får jobbe vært i jobb og landet hadde gått så mye bedre.
I smittevernloven heter det at det skal være hensiktsmessig for at de skal ha lov å ta den i bruk. Men er dette vi ser i dag hensiktsmessig?
Så vidt jeg kan se, så er det ikke det.
Svaret ligger i tallene, og de svarer helt tydelig at det ikke er det!
Alle disse tallene finner du på FHI og helsedirektoratet sine sider om du ikke tro på det jeg har skrevet.
oivindl
20.12.2021 kl 00:20 3054

"Fremdeles over 20 000 som ikke er gjennomgått. Så en kan forvente at antallet vil øke."

Selv om de ikke er gjennomgått, er de kategorisert, og disse er kategorisert som mindre alvorlige.
voff
20.12.2021 kl 00:24 3054

Ingen grunn til å førsøke å bagatellisere disse tallene. Poenget er å ikke ha en agenda, -da får man jo de svar man håper på.Virkeligheten-Sannheten-er vel det vi ønsker.
Slettet bruker
20.12.2021 kl 08:15 2901

I disse dager er det mye stoerre sjangse for aa bli smittet av en som er vaksinert fremfor fra en som ikke er vaksinert. For de som ikke er vaksinert er forsiktige, mens de som er vaksinert deltar fullt ut i samfunnet, noe som gjoer at det er mye stoerre sjangse for at de baerer viruset.

Vaksinene har farlige bivirkninger. Den kan skape alt fra blodpropp til hjertelidelser. Slik at det er forstaaelige at folk med underliggende sykdommer ikke vaksinerer seg.

I tillegg kjenner man ikke langtidsbivirkningene fordi vaksinene ikke har gjennomgaatt en normal forskningsperiode slik alle andre medisiner og vaksiner maa gjoer foer de blir godkjent. Det begynner saa smaatt og komme data, hvor blant annet antallet hjertlidelser oeker kraftig for de som er vaksinerte med Pfizer eller Moderna.

I loepet av ett par aars tid kan disse vaksinenes bivirkninger fort vise seg og blir tidenes medisinske skandale, siden pigg proteinet i de siste forskningsrapportene viser seg og vaere ett toksin. Derav alle bivirkningene, og bivirkninger som vil komme paa ett senere tidspunkt.
Redigert 20.12.2021 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
CapitaL
20.12.2021 kl 08:41 2880

Mange påstander fra deg her.. Hvilket belegg har du f.eks for å påstå at uvaksinerte er mer forsiktige enn vaksinerte?

Det er nå satt 9 milliarder vaksinedoser i verden.. Det er trolig en skjult agenda bak vaksineprogrammet for å løse overbefolkningen en gang for alle... eller? ;)

Nei, innfør Coronapass øyeblikkelig.. på tide at vaksinenekterne blir pålagt restriksjoner.

Trådtittelen er forøvrig helt bak mål.. Det er forskjell på de som ikke kan vaksinere seg av medisinske årsaker og de som bare oppfører seg som trassige unger.
Slettet bruker
20.12.2021 kl 08:42 2882

Ja, resultatet av denne vaksineringen ser vi vel ikke før om 1 eller 2 år. Har hørt om flere som plutselig har utviklet kreft kort tid etter at vaksinen er satt. Og aktive mennesker som har vært på tur og plutselig falt død om. Et litt morsomt svar jeg fikk fra en vaksinert da jeg spurte om hun viste hva vaksinen inneholdt og om faren ved alvorlige bivirkninger, "Ja, noe skal en vel dø av". Høres ut som det er helt ok å dø av en vaksine, enn å dø av corona med en prosentvis fare på 0,02% eller noe slikt. Kaller det som skjer nå for "Keiserens nye klær". Realistisk og logisk tankegang er totalt fraværende hos enkelte, og det er det som er så skremmende.
Redigert 20.12.2021 kl 08:59 Du må logge inn for å svare
CapitaL
20.12.2021 kl 08:51 2876

Falt disse aktive menneskene plutselig døde om av kreft?

Ok.
Slettet bruker
20.12.2021 kl 09:14 2846

Ja, kan vi også gjøre det slik at alle elbileiere betaler strømkostnadene over la oss si, 70øre pr. osv!
Slettet bruker
20.12.2021 kl 09:16 2847

Absolutt. Her er det påtide å våkne opp for egoistene som tror fullvaksinert kropp kan bare leve som "normalt" , kvalmende, men utrolig nok så er det slik de ser på verden og pandemi :-)
Upup
20.12.2021 kl 09:17 2845

De aller fleste over 60 er vaksinerte, da er det ikke så rart at også vaksinerte blir lagt inn på sykehus.

Poenget er vel at hvis alle voksne som tåler vaksinen vaksinerte seg, så ville det bli færre sykehusinnleggelser.
Hun som skrev artikkelen virker ikke å være i kategorien av de som ikke kan vaksinere seg, hun har tatt et personlig valg.
Hun arbeider delvis med eldre, og mener de ikke har noe med om hun er vaksinert eller ikke.
Fremstår som en person som er mest opptatt av egne ønsker og behov, og at andre tilpasser seg henne.




Slettet bruker
20.12.2021 kl 09:21 2813

De fleste som er smittet i eldresenter eksempelvis er smittet fra besøkende, ikke ansatte.
Frodon
20.12.2021 kl 09:22 2810

Jeg er fortsatt enig i det 😉 Jeg lurer på hvordan vi kan bli kvitt presset på uvaksinerte, mobbingen, uthengingen osv. Hvis vi kan roe ned den delen, vil kanskje flere av dem vaksinere seg også 😊
CapitaL
20.12.2021 kl 09:26 2806

Hvorfor skal vaksinerte leve under restriksjoner pga de som nekter å vaksinere seg?
Det er faktisk helt fritt å velge å la være å vaksinere seg.. selv med innføring av coronapass. Forskjellen fra i dag er at disse nekterne da tvinges til å ta et valg, nemlig å bli pålagt restriksjoner eller ta vaksinen. Du synes kanskje det er bedre med kollektiv avstraffelse? ala å straffe hele skoleklassen pga en drittunge som nekter å stå fram og innrømme skyld?

Har forresten noen av dere nektere tenkt på de som vil dø i sykehuskø fremover pga nektere som opptar intensivplasser? Da begynner vi å snakke bivirkninger av nekting også...
Redigert 20.12.2021 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
oivindl
20.12.2021 kl 09:28 2804

"I disse dager er det mye stoerre sjangse for aa bli smittet av en som er vaksinert fremfor fra en som ikke er vaksinert. For de som ikke er vaksinert er forsiktige, mens de som er vaksinert deltar fullt ut i samfunnet, noe som gjoer at det er mye stoerre sjangse for at de baerer viruset."

Det er jo naturlig når andelen vaksinerte øker.
Selv om vaksinerte også kan bringe smitte videre, er de mindre smittefarlig enn uvaksinerte.
Hvor har du det fra at uvaksinerte er mer forsiktige?
Spørs om det gjelder alle.
MacJoJo
20.12.2021 kl 09:28 2801

Av Jan Myhre -17. desember 2021 | 22:03

Kan det tenkes at de som blir syke, ligger på intensiven og dør på denne tiden av året, er de samme som ville vært det om de var vaksinert eller ei? Bli med på et tankeeksperiment.

Jeg er ingen antivaxxer. Men livserfaring har også gjort at jeg heller ikke er blindt myndighetstro. Mange vil si at jeg er alt for grundig – når jeg engasjerer meg i noe vil jeg gjerne analysere det ned til minste detalj. Når jeg nå blir bedt om å sprøyte en helt nyutviklet vaksinetype inn i kroppen ser jeg det som såpass alvorlig at det må analyseres. Jeg er jo først og fremst ansvarlig for min egen helse – og ivaretar andre sin ved å følge smittevernrådene.

Først fikk jeg høre at jeg måtte ta vaksinen fordi viruset var så dødelig. Nå viser det seg at det antakelig er mindre dødelig enn de årlige influensavirusene. At den påstått trygge AstraZeneca vaksinen jeg skulle få viste seg å bli tatt fra markedet etter noen tragiske dødsfall hos relativt unge og friske folk er også en annen sak (men noe jeg husker, og tar med i analysen).

Så fikk jeg høre at jeg måtte ta vaksinen for å beskytte min stakkars bestemor. Nå viser det seg at vaksinerte videresmitter like mye som uvaksinerte. Det var ikke det de sa i fjor (igjen noe jeg husker, og tar med i analysen).

Nå får jeg høre at jeg må ta vaksinen fordi uvaksinerte er overrepresentert på intensiven.

Hmm – myndighetene har tydeligvis feilinformert tidligere, kan de gjøre det også nå? Tall på smittede, sykehusinnlagte og døde er det ikke lett å skremme med lenger. Alle de kategoriene er tilbakevist. Intensivpasienter – kan det være det siste, lille halmstrået?

I stedet for å dra deg inn i en lang avhandling om usikkerheten rundt disse intensivtallene, som innbefatter så få og er over så kort tid at det ikke er rett å trekke gyldige slutninger fra, vil jeg invitere deg med på et tankeeksperiment, fulgt opp av noen spørsmål:

Det dør, er sykehus- og intensivinnlagt omtrent like mange på denne tiden av året som det var i fjor samme tid. Den ene store forskjellen er at nå er 90% av de over 18 år fullvaksinert. Dersom vaksinen var så effektiv som lovet, skulle vi ikke da ha sett det på statistikken? Det nokså nye argumentet om at «vaksinene beskytter ikke 100%» tar jeg mer som en bortforklaring, og er ikke med i analysen.

Den andre store forskjellen på i fjor og i år er at det er ulike virusvarianter som herjer. I fjor herjet Wuhan og Alfavarianten, akkurat nå Delta. Kan det da tenkes at de som blir syke, ligger på intensiven og dør på denne tiden av året, er de samme som ville vært der om de var vaksinert eller ei? Dette er jo en normal tid for virusspredning. Hvert eneste år mellom oktober og mai opplever vi ventede og uventede dødsfall og intensivinnleggelser på grunn av luftveisinfeksjoner. De fleste ventede grunnet alderdom eller alvorlig sykdom, men også akutte innleggelser av det vi trodde var friske personer. Under influensasesongene 2016-18 ble det registrert rundt 3100 døde, til tross for at mange i risikogruppene var vaksinert. 3100 er flere enn både døde og intensivinnlagte til sammen under hele pandemien.

Vi blir eldre og eldre, og sykere og sykere. Gjennomsnittsalderen på registrert døde av Covid-19 er omtrent lik gjennomsnittlig levealder. Det er normalt at noen i en slik alder og med underliggende sykdommer ikke overlever et for dem alvorlig virus. Det er unormalt at vi vaksinerer barn for å beskytte disse.

Med i vurderingen må også at vaksinen som tilbys nå ikke er så effektiv mot nye virusmutasjoner. Er det da lurt å vente til utpå nyåret da en mer spisset vaksine kan være tilgjengelig, eller har vi da fått enda en ny mutasjon som også denne nye vaksinen virker dårlig mot? Faktum er at vi alltid vil ligge bak viruset.

Flere virusforskere går nå også ut og advarer om at vaksinene er skadelige. Hvorfor får vi ikke en åpen debatt mellom disse, produsentene og myndighetene slik at vi kan vurdere selv? Sett i lys av bivirkningsstatistikken vi har er tiden for en slik debatt overmoden. Men kritiske røster synes ikke å være særlig velkomne, av en eller annen grunn.

Selvsagt må bivirkningsrisikoen også med i vurderingen. De som sa at svineinfluensavaksinen var trygg i 2009 er jo akkurat de samme som nå sier at Covid-19 vaksinene er trygge, inklusiv AstraZeneca, så de stoler jeg ikke på.

På mine eldre dager er jeg også blitt mer var for interessekonflikter, «kameraderi», «follow the money» og forretningsetikk. Uten å dra detaljer kan man vel si at Pfizer ikke får toppscore i vurderingen. Synes også at det nå er svært mange som uttaler seg av egeninteresse; karriere, prestisje, penger. Slik «støy» må også med i en analyse. Det vil si disse uttalelsene må fjernes fra en objektiv analyse. Det er viktig at de som presenterer tall har kunnskap, at man er etterrettelig og edruelig. Ikke sett for mye av det de siste par årene.

Alle disse punktene handler om tillit. Myndighetenes oppførsel under pandemien har ført til at den langt fra er på topp. Støre oppfordrer alle til å vaksinere seg, og at det er viktig med både første, andre og tredje dose. Men hva vet han, hvem forteller han hva han skal si og mene?

Jeg tar gjerne vaksinen – men først må noen bevise at den er så effektiv og trygg som man påstår. Uten kun å vise til Pfizer sine studier. Det skal vel ikke være jeg som må motbevise? Så langt har jeg for det meste hørt: «vi tror», «vi antar», «sannsynligvis» og lignende uttrykk fra helsetoppene – unntatt når det gjelder vaksinene. Der er de helt sikre på effekten og tryggheten. Da kan det jo ikke være vanskelig å bevise?

Inntil bevisene foreligger heller jeg mest til at alt er som det alltid har vært; de som dør, ligger på intensiven og blir syke på denne tiden av året, er de samme som ville vært der om de var vaksinert eller ei. Heldigvis er det slik at ca. 99,7% i min aldersgruppe ikke merker noen ting eller «står han av» hjemme, som det står i artikkelen fra 2017.

https://resett.no/2021/12/17/det-er-helt-normalt-det-er-bare-vi-som-er-blitt-unormale/
Slettet bruker
20.12.2021 kl 09:31 2791

Capital

Du er virkelig helt ute paa jordet. Normalt maa nye vaksiner og andre medisiner igjennom minst ett 5 aars testloep foer de blir godkjent. Aarsaken er at tidligere medisiner som har vist seg og virke bra, plutselig har begynt og ta livet av pasientene etter en 2 til 4 aars tid. Dette omfatter ogsaa tidligere vaksiner.

Og ikke godkjenne vitenskapelige fakta, gjoer deg til en molbo. Naar det er saa tore sjangser for og faa varige skader av vaksinene, maa folk selv faa lov til aa velge om de vil ta sjangsen med og faa covid istedenfor aa vaksinere seg. Og spesiellt siden de fleste overlever covid uten problemer.
Redigert 20.12.2021 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
Frodon
20.12.2021 kl 09:34 2794

Det har jeg også opplevd siden vaksineringen begynte. Så jeg går ut ifra at generelt har de uvaksinerte vært mer forsiktige, selv om det helt sikkert finnes unntak. Eks uvaksinerte har ikke like enkelt kunnet dra på bade ferie i utlandet. Jeg håper virkelig at det ikke kommer masse skumle langtidsbivirkninger 🙈 Det er jo lagd veldig mange forskjellige vaksiner, selv om vi skriver mest om Moderna og Pfizer.
Slettet bruker
20.12.2021 kl 09:36 2788

Huff. Slike påstander om at vaksinerte må leve begrenset pga uvaksinerte er på nivå med en full sjømann. Beklager, jeg kan ikke bruke tid på å forklare ting til folk som åpenbart har bestemt seg for at deres enkle tankegang er rett.. litt som politikere!
Frodon
20.12.2021 kl 09:38 2795

Coronapass strider mot Norsk lov og menneskerettighetene. FHI sier også at coronapass ikke hjelper mot smittespredning. Hvorfor tenker du at det er greit å bryte menneskerettigheter? Hvis eks MDG mener at boligen din forurenser for mye, den må rives. Da synes du det er helt ok?

Veldig bra at du skiller på de som kan vaksinere seg og de som ikke kan vaksinere seg. Det er veldig mange som ikke gjør det, også på denne tråden. Kan ikke se du har kommentert innleggene til de som mobber her?