Hvorfor mobber samfunnet de som ikke kan vaksinere seg?

Frodon
CORONA 19.12.2021 kl 09:16 112822

Det er veldig mange i Norge som ikke kan vaksinere seg, også er det noen som ikke vil vaksinere seg. Hvorfor blir alle disse satt i en bås av samfunnet og mobbet? Det er ca 700-800.000 barn under 10 år som ikke kan ta vaksinen enda. Det var mange eldre som ikke kunne ta 3dje vaksine dose pga kapasitet, det løser seg kanskje nå. Det er en del i Norge med medisinske problemer, som får beskjed av sin lege å ikke ta vaksinen for covid-19. Gravide har for kort tid siden blitt anbefalt av FHI å ta vaksinen for første gang, da INGEN vet langtidsvirkningene på foster enda. Gravide skal også ta influensa vaksinen og det skal gå tid mellom hver sprøyte.

Det er bare 72,29% av den Norske befolkningen som er vaksinert. Det står øverst på førstesiden av VG på nettet. Det er ca 5 415 166 folk i Norge. Dvs det er ca 1,5 millioner uvaksinerte i Norge,

Men det Norske samfunnet synes det er greit å henge ut og mobbe alle disse gruppene? Det er flaut å se holdningen deres. Hvor er jule stemningen hvor vi tar vare på alle? En ting kan jeg love dere, det vil bli sett på som noe forferdelig i fremtiden, hvordan kunne de gjøre noe slikt?? Det dere gjør, får også motsatt virkning av hva dere prøver å oppnå, hvis målet er at flere vaksinerer seg. Bare se på artikkelen under:

«Mediene nører opp under holdninger som skaper et «oss» og et «dem»

Alle uvaksinerte jeg kjenner er redde for å si høyt at de er uvaksinerte.

Jeg er ikke redd for vaksinen. Jeg er kritisk. Jeg er kritisk til at vi velger en ikke ferdig utprøvd vaksine for hele befolkningen som løsning. Jeg er kritisk til at intensivkapasiteten på sykehusene ikke er økt. Jeg er kritisk til at det ikke har vært mer åpen debatt om virkning og bivirkninger av vaksinen – og om behandling av de syke»

https://www.nrk.no/ytring/ansvarlig-og-uvaksinert-1.15772782

"MACRON LOVER Å PLAGE UVAKSINERTE"

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/macron-lover-aa-plage-uvaksinerte.CI4iTH75e?utm_source=share-btn
Redigert 05.01.2022 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
24.12.2021 kl 12:49 2297

Det med k eller c er litt artig. Norsk språkråd sier at det skal skrives korona. Ikke corona. Jeg skiver alltid korona.

Hvis man ser på media skriver NRK og Aftenposten konsekvent korona.

Dagbladet og VG skriver konsekvent corona. Nettavisen blander, men mest corona.

Mange skriver også China istedenfor Kina og Brazil i stedet for Brasil. Og atter andre skriver Congo i stedet for Kongo. Vi blir bare mer og mer påvirket av engelsk. Litt synd synes nå jeg.
tobo581
24.12.2021 kl 12:49 2288

Dette ligger nok i at folk ønsker å tilhøre en gruppe. Den andre gruppen tar feil og gjør feil. Igjen ... Nå er det å ikke ta en vaksine grunn nok til å bli utstøtt. . Vaksinerte smitter også, så det er egentlig ikke noen grunn til hat-ytringer.
WHO stiller seg forresten skeptisk til den hellige boosterdosen. Forstår logikken deres. Håper ingen stikker hull i bildekkene eller noe på grunn av det.😄
Så blir det bedre i 2022. God Jul i kohortene. 🎄
oivindl
24.12.2021 kl 12:37 2296

Opprinnelsen finner du her:
"Konspirasjonsteoretikarane kasta seg over tastaturet etter spøken til Kaveh Rashidi i humorprogrammet Nytt på nytt."
https://www.nrk.no/norge/lege-kaveh-rashidi-spokte-om-at-pandemien-var-falsk-_-da-vakna-konspirasjonsmiljoet-1.15769842
Redigert 24.12.2021 kl 12:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.12.2021 kl 11:44 2325


Ja, det var jeg som skrev feil, men blir fortsatt riktig, så kan du velge om du bruker c eller k alt etter hvilket språk.
oivindl
24.12.2021 kl 11:25 2340

Skjønte det, men likevel :-)
Slettet bruker
24.12.2021 kl 10:02 2383

Det er bare et klipp fra en gammel film :-)
oivindl
24.12.2021 kl 09:56 2387

Forsiktig med sånne linker.
Skal ikke se bort fra at noen her inne sluker denslags rått.
Frodon
23.12.2021 kl 19:36 2517

100% enig, hvis jeg ser bort ifra tilfeldigheten med omstokking av bokstavene 😉
Slettet bruker
23.12.2021 kl 19:15 2539

Det er ingen tvil om at vaksinen har en viss effekt, og dermed må de som bestemmer naturlig konkludere med at befolkningen som helhet kommet best ut med vaksiner an mass til alle. Da slipper de ansvaret for de som dør eller får men av covid, selv om vaksinen for noen kan ha stygge, farlige og foreløpige ukjente bivirkninger.

De driter i enkeltmennesket, og det er der hver og en må velge det som er rett for seg. Hver og en må velge om de sjanser på bivirkninger av vaksinen eller men av covid.

Det som til de grader er underkommunisert, er at for samfunnet som helhet er vaksine riktig, men kanskje ikke for deg som enkeltmenneske.

Å bli pushet inn i en oppfatning om at vaksinen er totalt ufarlig (som er helt feil til en viss grad) og at de som velger å ikke ta den blir til de grader stigmatisert og mobbet er totalt forkastelig. Dette minner om massesuggesjon som vi vet kan få folk til å tro på og gjøre de styggeste umenneskelige ting under egen hjernevask. De vaksinerte koser seg med godhetstyrani, hvor flinke de har vært og delta i dugnad, og misbruker godhetsfølelsen til å tyrannisere uvaksinerte til å ta den.

Stokker du om bokstavene Omnicron Delta så får du Media Control. Tilfeldig selvfølgelig…

Hadde jeg vært ansvarlig myndighetsoverhode, leder av Ryanair, interesser i legemiddelbransjer, selvfølgelig jeg hadde slakta uvaksinerte til de grader.



Redigert 23.12.2021 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2021 kl 19:06 2554

Etter WWII hadde vi Nurnberg-prosessene. Der ble det detablert det som i dag refereres til som Nrefereres til som Nurnberg-koden. Den slår fast at ingen kan eksperimenteres på eller behandles mot sitt utrykkelige samtykke.
Når elitister i media og politikk på denne måten hverken hhar etikken eller loven på sin side så benytter de Satan sitt ultimate våpen:splitt og hersk manifistert som mobbing av "de ureine".

https://duckduckgo.com/?q=wwii+nuremberg+trial+and+vactinations&atb=v283-1&ia=web
Så hvordan skal da politiske elitister og journalister med dragning mot sosialismens tkollektivisme da kunne flytte de politiske stømningene i retning av stadig økende totalitarisme?
JO, i kommunikasjonen mellom elitist og journalist så etableres det en aksept for mobbing av de som blir definenert som ureine. Selve identifiseringen av mobbing er i seg selv også identifisering av totalitarisme hos Elitister. Hvorfor er det det? Fordi vi i den situasjon vi rer i, fra Elitister venter argument basert på vitenskap og dens prinsipp.
Elitistenes dialog bygger nå opp mot ei "Jødestjerne"(cv19sertifikat) i kampen for Kollletevismens totlitarisme slik vi ser den bla. i Kina og i en rekke sosiale plattformer på nett.
La oss ikke glemme at Elitistenes totalitarisme tok livet av 160 millioner enkeltmennesker bare i forrige århundre alene!
La deg ikke mobbe til lydighet under elitismen. Du har både loven og etikken på din side!!!
Redigert 23.12.2021 kl 19:16 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
23.12.2021 kl 17:42 2599

Så helsemyndighetene ved FHI og Helsedirektoratet aner ikke hva de snakker om da de hele tiden bruker denne begrunnelsen?

Vi har vært flinke her i landet, men i andre land har det nærmest vært katastrofale tilstander på sykehusene. Det kan skje i Norge også og det kan komme veldig fort.

Slettet bruker
23.12.2021 kl 17:28 2613

Jeg er ikke mot vaksine. Smell på hele dusinet på meg at alle andre som vil om vi fortere får igjen vår frihet. Det burde være selvsagt å bevege seg fritt og jeg hadde ment det samme om dødstallene hadde vært 10 ganger høyere; dvs fremdeles for lave til å kunne kalles en egentlig pandemi.
oivindl
23.12.2021 kl 17:15 2632

Og det beste vi voksne kan gjøre, er å ta vaksinen.
Da blir forhåpentligvis restriksjonene mindre omfattende.
Å skjelle ut resten av befolkningen hjelper fint lite.
Slettet bruker
23.12.2021 kl 17:07 2650

Det baserer seg på en modell. Det har aldri vært i nærheten av å være sprengt kapasitet. Sykepleiere sier det ikke på noe tidspunkt har kunnet sammenligne seg med influensasesongen 2018, feks. Null tiltak bortsett fra på gamlehjem er det eneste riktige, og har vært det minst i ett år
Redigert 23.12.2021 kl 17:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.12.2021 kl 17:06 1557

Godt å se at jeg ikke er alene, får håpe folk begynner å tenke igjen før det er for sent.

God Jul alle sammen både Vaksinerte og Uvaksinerte

https://brandnewtube.com/watch/it-039-s-beginning-to-look-a-lot-like-genocide-everywhere-you-go_sS4RYGPdxYSbDfl.html
Fluefiskeren
23.12.2021 kl 16:56 1572

Rart du ikke skjønner at tiltakene skal redde sykehusene. De ligger nå helt på kanten. Helsepersonell blir også syke og mange orker ikke mer og slutter. Kapasitet fra andre avdelinger blir overført til akuttavdelingen med det resultat at det går ut over pasienter med andre sykdommer. Hadde det vært ubegrenset kapasitet hadde det vært sluppet opp mer for lenge siden. Alternativet er å nekte å ta imot koronapasientene.
Slettet bruker
23.12.2021 kl 16:36 1581

Takk! God jul :)

Neste år må stå i frihetens og gledens tegn.
Redigert 23.12.2021 kl 16:44 Du må logge inn for å svare
Carsten1972
23.12.2021 kl 16:32 1591

Er der nogle der kan skrive, så folk ikke kan undgå at fatte budskabet, så er det sku dig,Hvalross.ha en god jul deroppe i Norden.💪🎄
Slettet bruker
23.12.2021 kl 16:22 1604

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/x8wd7j/forklar-oss-hvorfor-de-unge-maa-ta-stoeyten-igjen

Man lager en tafatt gjeng. Lydige, redde fragmenterte forbrukere. I min ungdomstid hadde vi aldri i livet latt oss kvele halvt ihjel på denne måten. Trist å ofre hele generasjoner for at oldefar skal få sitte i sitt eget piss på gamlehjemmet enda noen måneder, maktoverføring til byråkrati og storkapital, - og for å piske lydighet inn i undersåttene. En stor skandale at vi enda holder på med dette surret. Kanskje var det riktig å stenge ned i mars 20, - men så langdrygt og unødvendig for det som har utviklet seg til et nys? Den totale skandale. Jeg skal aldri stemme på noen av disse partiene ever i livet. Har vi vært tålmodige? Altfor! Rart ikke folket raser og krever coronaprofitørenes hode på et fat. Vel det viser vel bare at aktiv neddumming over tid fungerer. Historie nesten ute av skolen. Kun holdningsarbeid ... Dannelse er å se flest mulig tv-serier. Moralsk holdning å være for mest mulig regler. Alvorlighet og pessimisme = seriøsitet. Helsebyråkraten som gudesubstitutt. Hvor er leken, gleden, friheten?

Vel, du må finne den selv. Men det som våre unge utsettes for er hjernevask. De knuses på lydighetens alter, og det burde gjøre oss alle fullstendig rasende.
Redigert 23.12.2021 kl 16:31 Du må logge inn for å svare
Carsten1972
23.12.2021 kl 15:11 1649

Du har da en fantastisk måde at formidle dit budskab på. Lykke til.🎄
Frodon
23.12.2021 kl 15:02 1658

Jule spirit altså, brenne folk på bålet? Eller hvilket sted tenkte du? 😅
PipedPiper
23.12.2021 kl 14:55 1667

God Jul til alle dere som har mulighet til og har tatt i mot vaksinen. Dere andre kan brenne et vist sted😆
oivindl
23.12.2021 kl 14:44 1673

"Vi skulle selvfølgelig ønske oss at en større del av befolkningen vaksinerte seg. Definitivt. Folk må ikke bare tenke på seg selv, man må tenke på alle rundt også, sier intensivsykepleier Sissel Marie Brun på Akershus universitetssykehus (Ahus)."
https://www.nrk.no/osloogviken/_-de-som-er-sykest-av-de-koronainnlagte-na_-er-ikke-vaksinert-1.15766022
Frodon
23.12.2021 kl 14:32 1700

Tror ikke det er så mange vaksinemotstandere her, det er heller forskjellige meninger om hvordan, på hvem og når vaksiner skal brukes 😜 De aller fleste vil ha hjelp når de kommer på sykehus. Av det jeg kan huske, er det ikke så mange her som vil ha eksperimentale midler, bortsett fra nød vaksine (og kanskje nød pille) for covid-19. Hva tenker du om dette? Har du sett noe til mobbingen, presset eller uthenging av uvaksinerte?
Frodon
23.12.2021 kl 14:26 1706

Hvilke konspiratoriske tolkningene? De som vil bryte Norske lover og menneskerettighetene?
Frodon
23.12.2021 kl 14:24 1703

Men, hvorfor skjønner ikke folk så elementære ting? Viruset gir seg aldri, vil befolkningen skjønne hva som skal til?
Carsten1972
23.12.2021 kl 14:17 1696

Se så se så.du er jo et ganske fornuftigt menneske når du skriver som du gør her,jeg vælger at tro at vi 2 sagtens kunne have en fornuftig snak om tingenes tilstand.tror du nok kan give mig ret i af dette godt kan være en stor del af problematikken her.😁
oivindl
23.12.2021 kl 13:51 1712

Tillater meg å kopiere svaret fra Pia Hass til videoen.

'Som du selv siger, så leder man efter alt, der kan bekræfte ens valg. Det gør du jo også selv, når du står og venter på "Vi skal leve bussen". Du er selv endt i en position, hvor du maler verden sort / hvid. Kritisk stillingtagen er bedst, når den praktiseres af alle parter, begge sider, og af budbringerne selv. Vi er faktisk nogle der lever og ikke blot overlever i frygt. Også selvom vi er vaccineret eller ej 🙂"
Skalleknarp
23.12.2021 kl 13:12 1735

Har ikke lest alle innleggene her men er det slik å forstå at vaksinemotstandere heller ikke vil ha injisert botemiddel for Covid når man evt.havner på intensiven? Det er mange nye eksperimentale midler på markedet nå uten særlig lang historikk mht bivirkninger. Hvis ikke hva er forskjellen?
Redigert 23.12.2021 kl 13:49 Du må logge inn for å svare
oivindl
23.12.2021 kl 13:06 1757

Bare så det er nevnt, Amnesty International støtter heller ikke Frodon og hans meningsfeller.
"Krev at selskapene leverer vaksinedoser til fattige land NÅ!"
https://amnesty.no/aksjon/den-store-vaksine-krisen

Der kan du også signere på oppropet, Frodon.
Oppfordring herved avsendt.
Carsten1972
23.12.2021 kl 13:06 1756

Du lyder som et sølle menneske, der nok mest af alt trænger til et ordenlig kram,men god jul til dig også.husk gode mennesker formes af deres tilgang til modgang.😁
oivindl
23.12.2021 kl 12:22 1779

"Jeg kan dokumentere 100% av mine skriverier, men hver gang jeg gjør det, kommer det usakligheter tilbake."

Du kan jo starte med å dokumentere denne påstanden.
Balder67
23.12.2021 kl 11:38 1827

Kort oppsummert så stemmer nok det.

Og vi ender mest sannsynlig opp med et virus som er mindre farlig, men spres seg lettere. Vi er ikke der enda at det er ufarlig fordi veldig mange blir smittet samtidig og noen blir alvorlig syke. Helt ufarlig blir det nok aldri, det er fortsatt skummelt med influensa for enkelte.

Grunnen til at jeg poster mye under denne tråden er ikke nødvndigvis for å overbevise de skeptiske her inne, det tror jeg ikke er mulig. Men kanskje opplyse de usikre som leser innleggene her, så de ikke blir dratt med i de nærmest konspiratoriske tolkningene vi ser her.

God jul !