Hvorfor mobber samfunnet de som ikke kan vaksinere seg?

Frodon
CORONA 19.12.2021 kl 09:16 112835

Det er veldig mange i Norge som ikke kan vaksinere seg, også er det noen som ikke vil vaksinere seg. Hvorfor blir alle disse satt i en bås av samfunnet og mobbet? Det er ca 700-800.000 barn under 10 år som ikke kan ta vaksinen enda. Det var mange eldre som ikke kunne ta 3dje vaksine dose pga kapasitet, det løser seg kanskje nå. Det er en del i Norge med medisinske problemer, som får beskjed av sin lege å ikke ta vaksinen for covid-19. Gravide har for kort tid siden blitt anbefalt av FHI å ta vaksinen for første gang, da INGEN vet langtidsvirkningene på foster enda. Gravide skal også ta influensa vaksinen og det skal gå tid mellom hver sprøyte.

Det er bare 72,29% av den Norske befolkningen som er vaksinert. Det står øverst på førstesiden av VG på nettet. Det er ca 5 415 166 folk i Norge. Dvs det er ca 1,5 millioner uvaksinerte i Norge,

Men det Norske samfunnet synes det er greit å henge ut og mobbe alle disse gruppene? Det er flaut å se holdningen deres. Hvor er jule stemningen hvor vi tar vare på alle? En ting kan jeg love dere, det vil bli sett på som noe forferdelig i fremtiden, hvordan kunne de gjøre noe slikt?? Det dere gjør, får også motsatt virkning av hva dere prøver å oppnå, hvis målet er at flere vaksinerer seg. Bare se på artikkelen under:

«Mediene nører opp under holdninger som skaper et «oss» og et «dem»

Alle uvaksinerte jeg kjenner er redde for å si høyt at de er uvaksinerte.

Jeg er ikke redd for vaksinen. Jeg er kritisk. Jeg er kritisk til at vi velger en ikke ferdig utprøvd vaksine for hele befolkningen som løsning. Jeg er kritisk til at intensivkapasiteten på sykehusene ikke er økt. Jeg er kritisk til at det ikke har vært mer åpen debatt om virkning og bivirkninger av vaksinen – og om behandling av de syke»

https://www.nrk.no/ytring/ansvarlig-og-uvaksinert-1.15772782

"MACRON LOVER Å PLAGE UVAKSINERTE"

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/macron-lover-aa-plage-uvaksinerte.CI4iTH75e?utm_source=share-btn
Redigert 05.01.2022 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
29.12.2021 kl 15:18 2625

Håpløs overskrift på denne tråden. Ingen mobber de som av ulike grunner ikke kan vaksinere seg. Det er de andre uvaksinerte som det blir reagert på og det er ingenting å si på det.
Frodon
29.12.2021 kl 14:38 2654

Da er vell inntektene på de avgiftene øremerket helsevesenet? 😜
Balder67
29.12.2021 kl 14:23 2655

mRNA er ikke en ny teknologi, dette er studert i mange år. Men ikke brukt i så stor skala som med mRNA-vaksinene mot Covid:
https://the-dna-universe.com/2021/04/15/the-history-of-mrna-applications/
Jørgen
29.12.2021 kl 14:05 2690

Du vet at tobakk og alkohol er avgiftsbelagt i Norge mer enn i andre land exvis Danmark ?? . Grunnen er bl.a. belastningen misbrukerne pådrar Helsevesenet !!!
Slettet bruker
29.12.2021 kl 13:58 2699

Det beste hadde kanskje vært at alle som nektet å ta vaksinen, ble skutt og brent.
Slik at det de slipper å lide den lange og vonde virusdøden, og viktigst av alt at de ikke belaster helsevesenet.
https://www.bitchute.com/video/EX8nSwtaHWRx/
PipedPiper
29.12.2021 kl 13:51 2699

Han morten skjønner ikke det engang..
Slettet bruker
29.12.2021 kl 13:29 2723

Kaunis
Vi får håpe at ikke 100% av hele verden dør for da blir det jo nesten ingen igjen ;-).
God Jul, Godt Nyttår, og God Bedring forresten. ;-)
kaunis
29.12.2021 kl 13:07 2746

Den sammenligningen du viser til her beviser bare at du ikke helt har forstått hva dette dreier seg om. Jeg gir egentlig blaffen Altså 0,000) i hva andre gjør, bare det ikke går UT OVER ANDRE en dem selv. Denne saken gjelder noe så vanvittig som at vi alle er AVHENGI av at ALLE deltar og gjør sin forbannede BORGERPLIKT, og bidrar så godt de kan for at vi ALLE ikke skal havne i en situasjon hvor vi ikke har kontroll på en farlig EPEDEMI. Da kan vi IKKE AKSEPTERE at noen tar denne saken til en PERSONLIG utfoldelse av egne MENINGER som kan FØRE til KATASTROFE-FARLIGE tilstander. På SYKEHUS, verden over ARBEIDER det mange hundretusen mennesker daglig så mange timer OVERTID for å redde LIV, at det er fare for en kolaps. KOLAPS vil si: Det er veldig få som er i stand til å holde ut dette arbeidspresset og at MESTEPARTEN av de innlagte IKKE FÅR BEHANDLING. Det kan bli så mange døde att lik blir liggende Hjemme, i KØ på sykehus , I gatene osv osv. Da er neste skritt EN NY EPIDEMI og så kan kansje så mye som 50% og enda flere i hele verden dø av dette til slutt. DETTE er et SENARIO vi har hatt tidligere på denne kloden, Men vi reiste ikke på langt nær så mye som i dag, og derfor fikk de ikke så stor utbredelse som COV-+++ får i dag. Jeg nevner , Tæring, Betennelser/ bakterier, Tuberkulose, Spanskesyken/ var en influensapandemi MED SVÆRT HØY DØDELIGHET mellom 1918- 20 tre år. CA 500MILLIONER ble Smittet 25% av verdens befolkning. Svartedauen 1347-1353 Den store mannedøden en antatt byllepest, i NORGE, Bare et levende menneske igjen i et av våre dalfører.. den var bakteriell og ble smittet via rotter. ASIA-syken. Men dette betyr nok ikke noe for dere med deres egen verden virkelighet. Snakk om uansvarlig selvopptatte egoister i fult trav, SKAM SKAM dere. Håper dere får smake COVen så får dere dere en tur på intensiv avdelinger og testet deres teorier.
Slettet bruker
29.12.2021 kl 12:36 2754

13 nov 2020: "Når halvparten av de voksne i Norge er vaksinert, kan vi begynne å leve normalt igjen." Det sier assisterende helsedirektør Espen Rostrup Nakstad.

https://www.nettavisen.no/nyheter/halvparten-ma-vaksineres-for-normalt-liv/s/12-95-3424046646

Nå er langt flere vaksinert, med stadig flere stikk. I mens er sykdommen mutert til noe langt mildere.

Bemerk at WHO, hvor disse modellene og anbefalingene kommer fra, kun er 20% bestående av representanter fra nasjonalstater. Resten er fra privat næringsliv. Bill Gates er største bidragsyter, så følger diverse Big Pharma.

Trøsten får være at verdens rikeste har blitt svært mye rikere, så kanskje det drypper litt av ranet fra fremtidige generasjoner også på oss simple undersåtter
Redigert 29.12.2021 kl 12:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2021 kl 12:36 2750

Dette er mer enn en vaksinekampanje, dette er et medisinsk eksperiment med en helt ny teknologi som ikke tidligere er brukt på mennesker, og som ingen kjenner langtidsvirkningen av.
At folk takker nei til å delta på dette viser bare at det fortsatt finnes noen få mennesker som evner å holde hodet kaldt og fortsatt beholder evnen til kritisk tenkning,
selv om de blir utsatt for en skrekkkampanje som mangler sidestykke i verdenshistorien.
Jeg tror med hånden på hjertet at om 5 år vil alle som har tatt "vaksinen" angre bittert, men hva vet vel jeg ;-)
Kontur
29.12.2021 kl 12:20 2768

Snu på det.
Hva om ingen tok vaksinen og tenkte akkurat likt med de som ikke vil ta .
Hvordan ville situasjonen vært da mtp innlagte, sykt helsepersonell på sykehus, sykehjem, ect?
Der er alltid noen som ikke vil ta vaksine enten til seg selv eller sine barn av ulike grunner, det gjelder meslinger, tuberkulose, polio.
For å ikke få epedimier av denne type sykdommer må en andel vaksinere seg, ca 90%
I de land hvor befolkningen ikke får vaksine herjer fortsatt sykdom og død slik det gjorde også i vår del av verden for 70-100 år siden.
Vi bor i et land vi kan velge. Men enkelt å velge når man tror man skal sitte på den grønne gren uansett valg…
Frodon
29.12.2021 kl 12:13 2784

Tja, med den infoen vi har kan det stemme. Men infoen vi har, er jo ikke helt fasit enda 😜
oivindl
29.12.2021 kl 12:01 2778

Tallene i denne linken er ikke offisielle og bekreftede tall.
Carsten1972
29.12.2021 kl 11:47 2780

Hva så dem der ryger og drikker,skal de også selv betale for lunge og leverskader.jøsses det er sku op af bakken.læs nu de links hvalrossen og jeg smider på for hulen da.🤯
Slettet bruker
29.12.2021 kl 11:31 2801

Personlig syns jeg det er flott at det finnes vaksine, og har tatt den. De få som ikke tar den ja de får vurdere dette selv. Det utrolige er at vi i det hele tatt snakker om denne lette forkjølelsen enda, utgjør altså under 1% av innlagte på norske sykehus og så snakker man om muligheten for at helsevesenet bryter sammen? Hva slags helsevesen som ikke skulle tåle 1,2 eller endog 30% økning en periode fatter ikke jeg. Er vi i Afrika på 1700-tallet? Dette tror ingen politikere på selv. Bemerk at FHI feks sier at det er galt og grunnløst å holde videregående stengt nå, - men en etter mitt syn kriminell broiler av en politiker holder skoler stengt for å vise handlekraft, mot bedre vitende. Men jo strengere, jo bedre moral synes å være folkets dom. Og de uvaksinerte er enkle å med statens godkjenning mobbe. Men hvorfor stoppe der, hvorfor ikke innføre kryssamputasjon ved brødtyveri? Er jo unektelig strengt, og dermed moralsk overlegent? Den som gir opp friheten sin for trygghet, vil raskt miste også tryggheten.

Ps Hva om man skriver tallene litt annerledes? Man sammenligner et mikroskopisk tall med et annet, så får man store utslag. Hvor skremmende er det hvis man skriver tallene litt annerledes?

99,9975 prosent av de vaksinerte havner ikke på sykehus

99,9760 prosent av de uvaksinerte havner ikke på sykehus?

- Er en tidobling av dette (som aldri vil komme selv uten tiltak og med aktiv oppfordring til å omgås hverandre) farlig? Selvsagt ikke. Dette er nys
kaunis
29.12.2021 kl 11:14 2819

Denne tråden viser hvor mye galskap som florer blant en liten del av vår befolkning. Siste tall fra innlagte på sykehus grunnet Cov-sykdom.viser at av 15 innlagte er 12.5 ikke vaksinerte= 90% Men dette er sikkert ikke riktig selv om det er personer med høg utdannelse som spesifiserer dette tallet. Dere som ikke har noen grunn til ikke å ta vaksinene har jo gått i svart, og tror dere står over all kunnskapen. Men den dagen dere må støtte dere på denne kunnskapen som de samme personene har, når dere blir syke, ja da stoler dere på dem og ligger der og bever og skjelver og livredde i buksene som harer for at dere skal dø. Hvorfor godtar dere at dere får behandling når dere ikke stoler på medisinske hjelpemidler som en sprøyte. Det er slike mennesker som dere som har ødelagt for alle samfunn der det har vært mulig å få sprøyte, dette koster samfunnene hundrevis av millioner. Mange av dere bruker nok munnbind, men i deres (konspirasjonsverden) er nok også munnbind farlig og ikke utprøvd nok. Men selv om smitte går ned ved innstramminger, som viser at påbud med munnbind virker veldig godt, har dere sikkert deres egne eventyr om at dette også ikke virker. Vi bør vurdere interneringer av dere ved neste korsvei eller store bøter før dere får legehjelp ved en smitte og sykdom.
Slettet bruker
29.12.2021 kl 10:03 1703

Ikke fått noe tilbakemelding på det, men siden den gikk i lungene og jeg mistet smak og lukt for en kortere periode kan vel det tyde på delta?
Frodon
29.12.2021 kl 08:47 1741

Veldig godt å høre at du ble helt frisk igjen 🤩 Vet du hvilken mutant du hadde, eller kan du få svar på det siden du har en lungesykdom? Det jeg tenkte i forhold til mutantene, skal jo liksom Delta kanskje gå ned i lunger og Omikron gjør kanskje ikke det? Burde være en viss forskjell i sykdomsforløpet med de 2 versjonene når du har lungesykdom? 🤔
Redigert 29.12.2021 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.12.2021 kl 02:36 1809

Vel, ved å ikke forsvare sine egne så gjør man fienden en stor tjeneste, slik at fienden kan begå overgrep og etnisk rensing.

F.eks nybyggere i USA som som ikke ville ty til vold, de ble slaktet ned uten å forsvare seg selv. Å vende det andre kinnet til gir de mest voldelige friere tøyler, der de fredelige selv blir utryddet.
Slettet bruker
29.12.2021 kl 02:30 1817

Det er bare synsing som aldri blir dokumentert. Det har vært en stor underdødelighet i 2 år nå, dvs at folk med dårlig immunsystem og i risikogruppene som har fått forlenget livet midlertidig pga alle tiltak. Det blir ikke tatt med negative aspekter med slike rapporter , kun direkte relasjoner mtp COVID.
Har selv hatt COVID i senere tid(smittet av uvitende vaksinerte) og det gikk helt fint, selv om det tok 14 dager å bli helt frisk. Kan tillegges at jeg også har lungesykdom, og at påvirkning av Covid kan sammenlignes med allergiproblemer jeg har.

Så det jeg vil frem til, jeg går ikke rundt og smitter andre, for hvis jeg er syk så holder jeg meg hjemme. Er jeg ikke syk så tar immunforsvaret seg av jobben. Hva tenker du om vaksinerte og hvorfor de er så smittsomme?
Slettet bruker
29.12.2021 kl 00:17 1876

https://www.tandfonline.com/doi/epub/10.1080/13571516.2021.1976051?needAccess=true&;

INTERNATIONAL JOURNAL OF THE ECONOMICS OF BUSINESS2021, AHEAD-OF-PRINT, 1-32

https://doi.org/10.1080/13571516.2021.1976051

Covid-19 Lockdown Cost/Benefits: A Critical Assessment of the Literature

Douglas W. Allen

Department of Economics, Simon Fraser University, Burnaby, Canada

















Men ja, vi må lytte til vitenskapen (ikke Vitenskapen den høytidilige. Ekte vitenskap har alltid noe å bevise.) "Keep calm and carry on" sa de ved muligheten for den Totale Utslettelse i England når Andre VerdensKrig tok til.

Så hvorfor brukes mest vulgære propagandametodene som burde være forbeholdt overlevelseskrig på et nys?
Slettet bruker
29.12.2021 kl 00:01 1894

Hva om vi ikke går via Zerohedge, blir det mer interessant da?

https://www.tandfonline.com/doi/epub/10.1080/13571516.2021.1976051?needAccess=true&;
Enig i at kildekritikk er viktig.
Kanskje grunn til å være kritisk til disse også da ??

https://www.bitchute.com/video/Kcarao3qrkLH/
Mener å huske at fluefiskeren ikke annerkjenner videoer fra bitchute så du kan se her. https://www.youtube.com/watch?v=DC1h6l-eXJw
Redigert 29.12.2021 kl 00:02 Du må logge inn for å svare
oivindl
28.12.2021 kl 21:08 1959

Ville vært kritisk til den kilden.
"Zero Hedge (or ZeroHedge)[b] is a far-right[12] libertarian[17] financial blog,[13][14] presenting staff-written articles and aggregating news and opinions from external sources."
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Zero_Hedge

"Original content is posted anonymously under the pseudonym Tyler Durden. It was created in 2009 by Daniel Ivandjiiski, a Bulgarian former investment banker in the U.S. ZeroHedge has been accused of spreading conspiracy theories and was temporarily suspended from Twitter in early 2020."
https://adfontesmedia.com/zerohedge-bias-and-reliability/
Fluefiskeren
28.12.2021 kl 21:05 1959

Det er nå litt av noen nettsteder du bruker.

« The site has been described as "far-right" and "pro-Trump" after it was first established as a strong voice offering counter-culture takes in finance and politics. »

The financial blog Zero Hedge was permanently suspended from Twitter on Friday after it published an article identifying a Chinese scientist it claimed created the deadly Wuhan coronavirus.

A report from Buzzfeed News first captured on the controversy, which labeled Zero Hedge a "far-right" and "pro-Trump" news site, reflecting the long way the site has come since it began posting insider financial knowledge and humor in around the 2008 financial collapse.

Since its rise to popularity among Wall Street insiders, Zero Hedge has since become best known for its sensationalist headlines and gruff take on the world's news.»


At du gidder å linke til en sånn høyreekstremistisk tulleside.

https://www.businessinsider.com/who-is-zero-hedge-finance-blog-that-spread-coronavirus-misinformation-2020-2?r=US&IR=T
Slettet bruker
28.12.2021 kl 20:49 1980

https://www.zerohedge.com/covid-19/covid-lockdowns-will-be-remembered-one-greatest-policy-failures-ever

Den Totale Skandale. Simpel vinningskriminalitet? Forbrytelse mot menneskeheten? Eller bare grov og utilgivelig dumskap?
Slettet bruker
27.12.2021 kl 00:33 2242

Spanskesyken kom ikke fra Spania, men fra Kentucky
Frodon
26.12.2021 kl 23:19 2304

Feige mennesker har sannsynligvis reddet mange menneske liv…ved å ikke ta igjen i en kamp 😜😅😉🥳

Hvorfor blir Spania hardt rammet når det kommer globale pandemier? 🤔
tomcat66
26.12.2021 kl 23:04 2335

Kan ikke dere skrullinger finne et annet forum å spre deres sinnsyke konspirasjonsteorier på.
Kanskje samles på et julebord og diskutere videre, bare samle mest mulig av dere på et sted :-)
Jørgen
26.12.2021 kl 22:24 2386

Statistikken viser med all tydelighet at vaksinen virker, når flertallet av innlagte er uvaksinert. 6 av 10 innlagte er uvaksinert viser tallene i det siste. Vi vet at ca 90-92% er nå vaksinerte, altså 8-10 % er ikke vaksinert. Regn sjøl og du får at risikoen for å bli lagt inn er ca 15-20 x stor som uvaksinert. Attpåtil er gjennomsnittlig alder på innlagte ca 47 år som uvaksinert og 73 år som vaksinert. Det er en statistisk signifikant forskjell ! Ja jeg tror du må ta inn over deg at tallene her blir stygge hvis vaksinen ikke fantes eller ble tatt av flertallet.
Slettet bruker
26.12.2021 kl 22:00 2421

Hei Jørgen, flott at du sammenligner med spanskesyken. Kanskje vi skal sammenligne COVID med svartedauden også?
Ved spanskesyken døde var det ikke i hovedvekt eldre og svake som døde,men mange yngre. Og planetens befolkning sank betraktelig,den økte ikke betraktelig som nå. Finn noen andre sammenlignbare pandemier eller hold kjeft. Du skal bare rettferdiggjøre vaksinene fordi du selv har tatt de, men vet du hva, du har ikke reddet en kjeft,og du kommer aldri til å gjøre det. Feige mennesker har aldri reddet menneskeliv.
Slettet bruker
26.12.2021 kl 20:55 2477

Tror kanskje du skal bruke litt mer tid på etterforskningen før du konkluderer med hva som er "navleskuende og egoistisk"(særlig punktet " få om noen alvorlige bivirkninger") med mindre du ikke regner død som en alvorlig bivirkning så har du kanskje ett poeng. ;-)
Hvis du mener vaksinen virker så synes jeg du skal forklare hva den virker imot??
Frodon
26.12.2021 kl 20:45 2491

Uff, beklager at jeg ikke er tydelig nok. Har rettet opp teksten over også, da det var mulig å misforstå den (og da gjør det selvfølgelig noen her det)

«Er det flere damer i alderen 20-49 år som har hatt problemer med vaksinen, enn damer i alderen 20-49 år som har fått alvorlig sykdom fra covid-19 i Norge?»
Winter is Here
26.12.2021 kl 20:45 2489

De virker, men det gjenstår å kartlegge/dokumentere langtidseffekter...
Redigert 26.12.2021 kl 20:45 Du må logge inn for å svare
Jørgen
26.12.2021 kl 20:40 2501

Du påstår at vaksinene er eksperimentelle ? Nå er det satt snart 10 mrd vaksiner globalt på ca 12 mndr og datagrunnlaget er sjeldent stort. Hvilke andre vaksiner har man fått utviklet, godkjent og satt på så kort tid ? Endatil har man nå store tall og et godt erfaringsgrunlag. Få om noen alvorlige bivikrninger. Alternativet hvis vi ikke hadde hatt vaksiner, så ville sykdom og død vært enomt. Under Spania-syken døde 50-100 mill mennesker globalt. Jeg synes det er navleskuende og egoistisk og ikke ville ta vaksinen pr 2021. Det er overbevisende data nå som beviser at vaksinene virker. Færre havner på sykehus og færre blir alvorlig syke.