Hvorfor mobber samfunnet de som ikke kan vaksinere seg?

Frodon
CORONA 19.12.2021 kl 09:16 112817

Det er veldig mange i Norge som ikke kan vaksinere seg, også er det noen som ikke vil vaksinere seg. Hvorfor blir alle disse satt i en bås av samfunnet og mobbet? Det er ca 700-800.000 barn under 10 år som ikke kan ta vaksinen enda. Det var mange eldre som ikke kunne ta 3dje vaksine dose pga kapasitet, det løser seg kanskje nå. Det er en del i Norge med medisinske problemer, som får beskjed av sin lege å ikke ta vaksinen for covid-19. Gravide har for kort tid siden blitt anbefalt av FHI å ta vaksinen for første gang, da INGEN vet langtidsvirkningene på foster enda. Gravide skal også ta influensa vaksinen og det skal gå tid mellom hver sprøyte.

Det er bare 72,29% av den Norske befolkningen som er vaksinert. Det står øverst på førstesiden av VG på nettet. Det er ca 5 415 166 folk i Norge. Dvs det er ca 1,5 millioner uvaksinerte i Norge,

Men det Norske samfunnet synes det er greit å henge ut og mobbe alle disse gruppene? Det er flaut å se holdningen deres. Hvor er jule stemningen hvor vi tar vare på alle? En ting kan jeg love dere, det vil bli sett på som noe forferdelig i fremtiden, hvordan kunne de gjøre noe slikt?? Det dere gjør, får også motsatt virkning av hva dere prøver å oppnå, hvis målet er at flere vaksinerer seg. Bare se på artikkelen under:

«Mediene nører opp under holdninger som skaper et «oss» og et «dem»

Alle uvaksinerte jeg kjenner er redde for å si høyt at de er uvaksinerte.

Jeg er ikke redd for vaksinen. Jeg er kritisk. Jeg er kritisk til at vi velger en ikke ferdig utprøvd vaksine for hele befolkningen som løsning. Jeg er kritisk til at intensivkapasiteten på sykehusene ikke er økt. Jeg er kritisk til at det ikke har vært mer åpen debatt om virkning og bivirkninger av vaksinen – og om behandling av de syke»

https://www.nrk.no/ytring/ansvarlig-og-uvaksinert-1.15772782

"MACRON LOVER Å PLAGE UVAKSINERTE"

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/macron-lover-aa-plage-uvaksinerte.CI4iTH75e?utm_source=share-btn
Redigert 05.01.2022 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
Haltopen
30.12.2021 kl 18:20 2594

Robert Malone som dukker opp på respektable podkasts og programmer med bl.a. Steve Bannon, Tucker Carlson, Glenn Beck, og nå altså med Joe Rogan.

Tipper han fremhever Ivermectin og hydroxycytidine i samme åndedrag som han snakker ned vaksiner?

https://www.google.com/amp/s/amp.theatlantic.com/amp/article/619734/

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Robert_W._Malone
Slettet bruker
30.12.2021 kl 18:07 2607

Det har du jo helt rett i. Mye kloke utsagn fra kopimaskiner til fhi og de troverdige politikere. Tenk selv, løp ut av huset om det brenner, ikke vent på brannbilen. Pass på dine egne, drit i å mene noe om hva jeg gjør med mine. Det kommer for en dag hele dette hysteriet.

Full propoganda i massemedia, og entrykk på Vaksine, klima og alle lever i ei boble i Sosialemedier.

Skremmende, men jeg tjene penger på fumskapen generelt i samfunnet. Noe man enkelt gjlr når man studerer mennesker satt i system, kall det gjerne samfunn.

Ønsker deg og dine i ekkpkammeret riktig godt nyttår.

Det kommer hvertfall jeg til å ha🏆
kaunis
30.12.2021 kl 17:57 2619

Denne tråden har utviklet seg til det rene vanvidd, Alles ansvar til felles beste kastes på bålet til egen arroganse satt helt i forsetet til flere her, misbruk av frihet, ansvar, og demokrati for å fremme sine egne arrogante ansvarsløse og stakkarslighet. Det fins ingen fornuftig grunn til å fortsette denne tråden.
Slettet bruker
30.12.2021 kl 17:28 2635

Mannen som regnes som mRNA teknologiens far Dr. Robert Wallace Malone skal visstnok intervjues på Joe Rogan show i kveld, dette burde være av interesse for den som ønsker litt mer kunnskap ;-)
Tviler på at fakta.com , sannhet.org, eller the ministry of truth.gov vil være særlig positive i forhold til det som måtte komme frem, men for oss som ikke trenger tillatelse fra sannhetskommisjonen for å gjøre oss opp en mening så må jeg si jeg gleder meg til intervjuet.

De som er interessert kan varme opp med denne samtalen.
https://open.spotify.com/episode/0aZte37vtFTkYT7b0b04Qz
Episodebeskrivelse
Dr. Peter A. McCullough, MD, MPH, is a board-certified cardiologist who has testified before committees of the US and Texas Senate regarding the treatment of COVID-19 and management of the ongoing pandemic.


Redigert 30.12.2021 kl 18:01 Du må logge inn for å svare
oivindl
30.12.2021 kl 13:00 2694

"Ser du skriver feil bruk av kilder, regner med at du mener bruk av feil kilder, (feil i dine øyne :-))"

Nei, jeg mener feil bruk av kilder.
Altså at man legger ved en kilde som tilsynelatende skal underbygge ens meninger.
Når kilden enten ikke sier noe om saken, eller til og med det motsatte, er det etter min mening feil bruk av kilder.
Når man viser til statistikk som ikke stemmer med det en påstår, er det også feil bruk av kilder.
Meninger argumenterer jeg gjerne mot, men etterspør gjerne begrunnelse eller kilder.
Som feks tittelen på denne tråden.
Man må gjerne tro at grunnlaget for spørsmålet er korrekt, men man må også være forberedt på å få spørsmål om dokumentasjon.
Det er ikke knebling, men helt normalt i en fornuftig diskusjon.
Redigert 30.12.2021 kl 13:01 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2021 kl 12:40 2706

Hva med å imøtekomme argumentasjonen heller enn å avvise argumenter med den begrunnelse at du ikke anerkjenner kilden?
Hvis utviklingen mot et 1984 samfunn fortsetter i dette tempoet er den eneste kilden tilgjengelig snart "the ministry of truth" ;-)
Ser du skriver feil bruk av kilder, regner med at du mener bruk av feil kilder, (feil i dine øyne :-))
oivindl
30.12.2021 kl 12:33 2707

Det er feilinformasjon når man misbruker statistikk.
Det er ikke meningene jeg kritiserer, men feil bruk av kilder.
Slettet bruker
30.12.2021 kl 12:24 2711

Det å beskylde meningsmotstandere for å fare med feilinformasjon har ingenting med vitenskapelig metode å gjøre, hvorfor ikke heller invitere til åpen debatt og la de lærde få fremføre sin argumentasjon fra begge sider, så kan man dra sine konklusjoner deretter.
Man trenger ikke å kneble meningsmotstandere.
Sannheten står støtt på egne ben.
oivindl
30.12.2021 kl 10:33 2769

Fra dagens aviser:
"Voldsom epidemi blant uvaksinerte"

"Det pågår en voldsom epidemi blant uvaksinerte i Norge. – Det er vaksinasjon som redder oss fra en katastrofe, sier Preben Aavitsland ved FHI."
BT, 30. des
Balder67
30.12.2021 kl 10:13 2807

Vaksinen er til fordel for oss alle, ikke bare de eldre. Den gir lavere risiko for alvorlig sykdom også blant de langt under pensjonsalder.
Medianalder for uvaksinerte innlagt på sykehus var 54 år for de siste fire uker:
https://www.fhi.no/contentassets/8a971e7b0a3c4a06bdbf381ab52e6157/vedlegg/2021/ukerapport-uke-51-13.12---19.12.21.pdf

Og hvor mange er blir kronisk syke/langtidssykemeldt etter vaksinen? Har du sammenlignet dette med hvor mange smittede som blir alvorlig syke/dør/post-covid ?
Hvor finner du pålitelige data om dette ?

Vil anbefale å starte her:
https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger%20og%20sikkerhet/Rapporter%20og%20oversikter/Koronavaksiner/20211216%20Rapport%20over%20meldte%20bivirkninger%20av%20koronavaksine.pdf

https://www.fhi.no/nettpub/folkehelserapporten-temautgave-2021/del-1-9/senfolger-etter-covid-19/

Haltopen
30.12.2021 kl 10:08 2809

Det er merkelig hvor raskt "forskere" er ute med å tilbakevise fakta når det gjelder virus og klima. Sitter det titalls av "forskere" i standbymodus for disse jobbene, er de utført på frivillig basis eller er det ett stort kynisk politisk motiv bak det hele?

Jeg vet hvertfall at kommer penger og makt som er involvert, jo hardere og raskere går ting.
Computum
30.12.2021 kl 09:38 2833

På tide å begynne å diskutere aksjer igjen?
Heks
30.12.2021 kl 08:24 2895

Hvorfor ikke tror på alle slags konspirasjonteorier fra alle retninger når man tror på alle mulige overnaturlige ting og hendelser som ikke kan bevises, men som man bare MÅ TRO på. Og hvis mange nok deler fantasihistorier så blir fantasi plutselig til en sannhet som ikke lenger kan diskuteres med disse sannhetsvitere. Se på alle religioner i verden og deres avleggere (som er enda mer fundamentale og fanatiske). Det er vel ikke uten grunn at religiøse fundamentalistiske grupperinger er åpen og tilgjengelig for alle slags konspirasjonsteorier >>og det gjelder selvfølgelig også alle disse fantasihistorier, fantasipåstander rund forbi corona og vaksinene. Det er ikke uten grunn at disse fundamentalistiske,fanatiske kristne sekter i USA lar seg inspirere av konspirasjonsteorier. (Se bedehusmiljøene her til lands)
oivindl
30.12.2021 kl 07:06 2958

"Det er merkelig hvor raskt ute forskere og myndigheter er ute med å tilbakevise påstander når det gjelder virus og klima."
-Silverbutt

Det er kanskje fordi feilinformasjonen på dette området florerer. Og med Internett er det blitt svært enkelt å massedistribuere feilinformasjon, og når folk ikke vet hvordan man skal vurdere kilder, kan det bli et stort problem.
Men det gjelder også andre tema enn de du nevner.
Trumps uttalelser ble feks grundig sjekket, noe som åpenbart var nødvendig.

Her en link som viser en sjekk av mange av de påstandene som har blitt servert her.
"https://www.faktisk.no/artikler/z825q/fakta-til-familieselskapet-vaksiner"

Når det gjelder faktasjekk av spørsmålstillingen i tittelen på denne tråden, er jeg usikker på om noen har brydd seg med å sjekke den, da den er så urimelig og dårlig fundert at det neppe er bryet verdt.
Redigert 30.12.2021 kl 07:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.12.2021 kl 06:20 2982

Det er merkelig hvor raskt ute forskere og myndigheter er ute med å tilbakevise påstander når det gjelder virus og klima. Sitter det tusenvis av forskere i standbymodus for disse jobbene, er de utført på frivillig basis eller er det ett stort kyniskt kapitalistisk motiv bak det hele?

Jeg vet hvertfall at kommer penger og makt som er involvert, jo hardere og raskere går ting.
Slettet bruker
30.12.2021 kl 06:16 2995

La meg gjette, du har levd som en fri mann hele livet, reist og kost deg. Nå på fine eldre dager tenker du, jeg har levd ett godt liv, nå skal alle sørge for at jeg lever risikofritt de neste 20 år. Om ikke folk velger å ta en risiko for mitt verdifulle liv så er de egoister.

At folk i sin beste alder,mange av de med små barn har blitt kronisk syke,eller langtidssykemeldte etter vaksinen bryr deg fint lite ikke sant,det er ikke ditt problem.

Så vet ikke hvem som er egoistene jeg,men tror du mangler dybdesyn.
Slettet bruker
29.12.2021 kl 22:36 2116

Med 6 ubrutte grønne dager synes det som om amerikanske investorer ser rett gjennom "Omicold" https://www.zerohedge.com/markets/dow-gains-6th-straight-day-omicold-pivot-erases-30y-bond-bid

Et eneste tiltak midtvinters - er utenkelig. Gratulerer folkens. Covid er so 2020-2021. Intet å se her, lets move on. Ps høyrisk all inn i jan om du gillar pæng ;)
oivindl
29.12.2021 kl 22:20 2138

"Og hvordan vet du hva som er pålitelige kilder?"

Det finnes gode svar på det spørsmålet.
Her finner du mye nyttig:
https://kildekompasset.no/kildekritikk/
Steve Hops
29.12.2021 kl 22:01 2163

Leste overskrifta i saken. Om man er i mot vaksiner så er det bare en ting å gjøre: bli voksen.

Om man tror vaksina er farlig og du får samme symptomer som spedalskhet: bli voksen og les eventuelle bivirkningene.

Om man ikke vil ta vaksina fordi man har sprøyteskrekk - ring en psykolog.

Har du fremdeles problemer med å ta vaksina. Tenk på det slik. Potensielle bivirkninger er de samme som du får eventuelt i en litt tung bakrus/hard treningsøkt bare at den varer i noen dager.

Det er ingen som vil straffe de som ikke vil ta vaksinen. Det er heller det at du kan bli utsatt for smitte og faktisk smitte mennesker med lavt immunforsvar. Ergo det er temmelig idiotisk og egoistisk å ikke ta vaksinen.

Så enkelt er det.

Takk for meg
Balder67
29.12.2021 kl 21:53 2181

Det er ikke snakk om å stå på "feil side av en sak". Dette er vitenskap: publiser dine funn og la andre vurdere og etterprøve resultatene. Da opparbeides tillit og troverdighet.
Det finnes mange referanser her:
https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/fakta-om-koronavirus-coronavirus-2019-ncov/?term=&h=1#referanser

Skaff informasjon på slike steder fremfor youtube, facebook, dette forumet....:


Slettet bruker
29.12.2021 kl 21:02 2230

"Godt mulig at han var en dyktig mikrobiolog i på universitetet, men etter at han sluttet der og engasjert seg i bla. denne saken har han mistet all troverdighet."

Så dersom man engasjerer seg i det du (og mange med deg) mener er feil side i en sak, så mener du all troverdighet er borte automatisk, og at hans argumentasjon er helt uinteressant.

At han har bakgrunn som professor (21 år) i mikrobiologi og hygiene ved et anerkjent Tysk universitet har derfor ingen verdi i dine øyne?

Hva er det han hevder som er vås??
Og hvordan vet du hva som er pålitelige kilder?
Redigert 29.12.2021 kl 21:08 Du må logge inn for å svare
Karsten07
29.12.2021 kl 21:00 2234

Farlig å dra alle over en kam.. Viktig å se at her er det mange årsaker og mange perspektiver. Vi er født med fri vilje, som også er grunnsteinen i vårt demokrati.. Hva naboen velger og ikke velger blir i siste instans en privatsak, og ikke noe som man må forsvare ovenfor andre som ser det anderledes. Er i grunn det så stor forskjell mellom ytterpunktene.. De som innbitt dømmer de som ikke tar vaksinen og vaksinemotstanderene? I min verden blir de bedrevitere på hver sin kant med lite rom for de som befinner seg et sted i mellom disse ytterkantene.
Redigert 29.12.2021 kl 21:03 Du må logge inn for å svare
oivindl
29.12.2021 kl 20:29 2265

"mange eksperter mener kan gi varige skader på vårt naturlige immunforsvar..."

Vet ikke hvem disse ekspertene er, men her er en påstand som er tilbakevist.
CLAIM
COVID-19 vaccines weaken the immune system; “Idaho doctor reports a ‘20 times increase’ of cancer in vaccinated patients”
VERDICT
Usupported
DETAILS
Inadequate support: No data is provided to support the claim that there has been a 20 times increase of cancer in vaccinated patients. There is also no evidence supporting the claim that COVID-19 vaccines weaken the immune system"
https://healthfeedback.org/claimreview/no-scientific-evidence-for-claim-by-pathologist-ryan-cole-that-covid-19-vaccines-weaken-the-immune-system/
Balder67
29.12.2021 kl 20:13 2295

Wikipedia kan være en god oppsummering av saker, men da må også artikkelen ha gode referanser. Følg disse for å se om artikkelforfatteren har noe å fare med.
Du kan starte med denne i dette tilfellet (det er mange flere som er krititiske) : https://en.wikipedia.org/wiki/Sucharit_Bhakdi#cite_note-antivax-3

Godt mulig at han var en dyktig mikrobiolog i på universitetet, men etter at han sluttet der og engasjert seg i bla. denne saken har han mistet all troverdighet.

Det er ikke for deg jeg poster disse sakene, du er ikke mottagelig for denne informasjonen. Det er mest med tanke på å ha en motvekt til mye av våset som kommer her på forumet. Kanskje noen som er usikre på hva som er pålitelig informasjon finner mer pålitelige kilder.
Anbefaler å starte her: https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/fakta-om-koronavirus-coronavirus-2019-ncov/?term=&h=1
Slettet bruker
29.12.2021 kl 20:05 2305

Jeg hevder ikke at immunforsvaret kan stanse alle angrep på vår organisme, om det var tilfelle ville vi vært udødelige.
Det som jeg mener er skummelt er manipulere immunforsvaret med eksperimentelle metoder som ikke er skikkelig utprøvd , og som mange eksperter mener kan gi varige skader på vårt naturlige immunforsvar og kanskje bidra til å skade eller ødelegge dette ekstremt "finstemte instrumentet" slik at det aldri vil fungere normalt igjen.
Å utføre dette eksperimentet på hele verdens befolkning samtidig, er i bestefall galskap. Særlig når det gjøres for å bekjempe en sykdom som er en vanlig influensa for folk flest
Svartedauden var en bakteriesykdom som lett kunne stoppes med antibiotika i dag
Frodon
29.12.2021 kl 18:52 2346

Beklager, men jeg skjønte ikke engang hva du siktet til. Hva tror du om min situasjon, som gjør at du skriver et slikt innlegg?
Slettet bruker
29.12.2021 kl 18:03 2401

Ironisk at du bruker wikipedia som kilde ;-)
Hvis man sier det enkelte mektige folk ikke vil høre (uavhengig av om det er sant eller ikke), mister man ofte troverdighet, jobb og blir anklaget for antisemittisme, sånn har det blitt :-)
Men dette bør gjøre ham kvalisisert.
Sucharit Bhakdi; born Sucharit Punyaratabandhu, 1 November 1946, in Washington, D.C.) is a retired Thai-German microbiologist.
In 2020 and 2021 Bhakdi became a prominent source of information about the COVID-19 pandemic, claiming that the pandemic was "fake" and that COVID-19 vaccines were going to decimate the world's population.[3][2]
He was a professor at the University of Mainz, where from 1991 to 2012 he was head of the Institute of Medical Microbiology and Hygiene.
Redigert 29.12.2021 kl 18:05 Du må logge inn for å svare
oivindl
29.12.2021 kl 17:51 2418

"Hvilken følge disse injeksjonene vil ha for det naturlige immunforsvaret ( som har funket i tusenvis av år)"

Hvor var dette immunforsvaret under svartedauden?
Kan gjerne ha behov for hjelp innimellom.
"Over 50 million people died, more than 60% of Europe's entire population at the time."
https://www.drugs.com/slideshow/deadly-diseases-1248
Gudrunyo
29.12.2021 kl 17:51 2422

Valg har konsekvenser. I dette tilfelle negative konsekvenser som jeg unner deg helhjertet. Må le av at du prøver å ta opp en fakkel for mennesker som garantert ikke vil ha deg som deres talsmann, å stue deg selv med folk som ikke KAN ta vaksinen enten av aldersgrunner eller medisinske grunner LOL!! Du står ikke med de som ikke kan vaksinere seg, ei heller er du et offer for urettferdighet. Du er et offer for dine egne valg. Og her sitter du, fordi folk i din umiddelbare nærhet vil ikke høre et eneste ord av dette du sitter her og syter av. Å si noe slikt er sosialt selvmord som du selv antyder, så du må ty til et aksjeforum for å klage din nød over hvor "urettferdig" du er behandlet. Det er ikke noe synd på deg, og jeg håper de konsekvenser du lider av ditt valg blir ditt eget personlige helvete. Det fortjener du.
Carsten1972
29.12.2021 kl 17:47 2423

Og det er en god ide Jørgen. Vi er heldigvis begyndt at sætte afgiften op på tobak.
Frodon
29.12.2021 kl 17:30 2451

Det er mange som mobber de som ikke kan vaksinere seg, også på denne tråden

Håpløst at ikke befolkningen skjerper seg, det gjelder også folkene på denne tråden. En ting er de som mobber, det er enda verre å se så mange overse det
Redigert 29.12.2021 kl 17:31 Du må logge inn for å svare
Balder67
29.12.2021 kl 17:27 2452

Ser ikke ut til at denne legen har mye troverdighet. Virker ikke som om noen seriøse aktører vil ha noe med han å gjøre.
Så det er ikke mange som mener at dette er en som er kvalifisert til å mene noe om dette.

Fra: https://en.wikipedia.org/wiki/Sucharit_Bhakdi

Sucharit Bhakdi; born Sucharit Punyaratabandhu, 1 November 1946, in Washington, D.C.) is a retired Thai-German microbiologist.
In 2020 and 2021 Bhakdi became a prominent source of misinformation about the COVID-19 pandemic, claiming that the pandemic was "fake" and that COVID-19 vaccines were going to decimate the world's population.[3][2]

He was a professor at the University of Mainz, where from 1991 to 2012 he was head of the Institute of Medical Microbiology and Hygiene.[4]
The university has disassociated itself from Bhakdi's views on the Coronavirus pandemic.[5]
In 2021 Bhakdi's publisher broke off relations following the appearance of an online video in which Bhakdi made antisemitic comments.[6]
Slettet bruker
29.12.2021 kl 17:05 2467

Det finnes folk som er bedre kvalifisert enn både deg og meg som mener noe annet.
https://doctors4covidethics.org/dr-explains-basic-immunology/
Balder67
29.12.2021 kl 16:58 2477

Covid kommer nok til å ende opp som en del av sesonginfluensa som vi kjenner i dag. Det er den naturlige utviklingen at mindre farlige, men mer smittsome varianter vil dominere etter en tid. Da er det kanskje nok med en årlig influensavaksine for de sårbare/syke i fremtiden ?

Dersom din vaksinestatus, som jeg antar et uvaksinert, tilhørte flertallet vill vi sett veldig mange alvorlig syke og sannsynligvis døde. Se bare hvor mye de relativt få uvaksinerte utgjør av innlagte på sykehus i dag: ca 60% selv om det er langt færre som er uvaksinert.

Og nei: det er ikke vaksinen som bekjemper viruset, det er ditt eget immunforsvar. Vaksinen er "bootcamp" for ditt immunforsvart til den dagen det ekte viruset dukker opp. Immunforsvaret ditt fungerer som det har gjort før, bare bedre forberedt.

https://www.fhi.no/contentassets/8a971e7b0a3c4a06bdbf381ab52e6157/vedlegg/2021/ukerapport-uke-51-13.12---19.12.21.pdf

Slettet bruker
29.12.2021 kl 16:34 2509

Da er vi nesten enig, hverken vanlig influensavaksine eller covidvaksine er særlig effektiv og begge ble tidligere kun anbefalt eldre og syke som kanskje ikke ville tåle en infeksjon.
Det var derfor løgn å hevde at "pandemien" var over når alle hadde fått sine to doser med "vaksine" og alle tiltak, masker og annet fjas kunne skrinlegges.
Dersom det hadde blitt gjort kjent for det Norske folk at man skulle ta 2 doser + (boosterdoser hver 3dje måned) og starte prosedyren på nytt for hver gang det kom en ny mutasjon, så tror jeg min vaksinestatus hadde tilhørt flertallet.
Hvilken følge disse injeksjonene vil ha for det naturlige immunforsvaret ( som har funket i tusenvis av år) er det som er mest spennende og skremmende.
Balder67
29.12.2021 kl 16:11 2531

Influensavaksinen vil aldri gi en varig beskyttelse siden dette er mot virus som muterer til nye varianter. Derfor er dette en vaksine som tilpasses årets varianter så godt som mulig. Så slik sette er vaksinen "ny" hvert år. Men likevel trygg, det er svært få som får alvorlige bivirkninger.
https://www.fhi.no/nettpub/vaksinasjonsveilederen-for-helsepersonell/vaksiner-mot-de-enkelte-sykdommene/influensavaksinasjon/#vaksine-mot-pandemisk-influensa
Ikke ulikt det vi ser med Koronaviruset : nye mutasjoner gjør at vaksinene blir mindre effektive. Og da må den justeres.
Og som vist til over: mRNA vaksiner er mye lettere å tilpasse og er heller ikke nytt, metoden er bare brukt i større skala enn tidligere.
https://the-dna-universe.com/2021/04/15/the-history-of-mrna-applications/
Slettet bruker
29.12.2021 kl 16:02 2542

Det har vært forsøk på å finne en effektiv og trygg vaksine mot influensa i over hundre år, og det har blitt brukt store ressurser på dette uten å lykkes.

Etter covid hysteriet ble sparket i gang klarte i løpet av noen få måneder ikke mindre enn tre selskaper å komme på banen med slike vaksiner (Moderna, Pfizer og Astra-zeneca) dette i seg selv burde få alarmklokkene til å ringe hos de tenkende blant oss.
Når man i tillegg vet at selskapene fikk betalt for å "forske" frem disse produktene,
fikk forhåndsolgt produktene til nesten hele kloden for nesten hvilken pris de måtte ønske,
og samtidig ble fritatt fra alt ansvar i forbindelse med skader som kan relateres til disse produktene.
Hvem kan takke nei til en slik deal?
Det er en grunn for at folk som Bill Gates er superduperrike ;-)

"En enkelt død er en tragedie; en million dødsfall er en statistikk. ” - Joseph Stalin