Hvorfor mobber samfunnet de som ikke kan vaksinere seg?

Frodon
CORONA 19.12.2021 kl 09:16 112750

Det er veldig mange i Norge som ikke kan vaksinere seg, også er det noen som ikke vil vaksinere seg. Hvorfor blir alle disse satt i en bås av samfunnet og mobbet? Det er ca 700-800.000 barn under 10 år som ikke kan ta vaksinen enda. Det var mange eldre som ikke kunne ta 3dje vaksine dose pga kapasitet, det løser seg kanskje nå. Det er en del i Norge med medisinske problemer, som får beskjed av sin lege å ikke ta vaksinen for covid-19. Gravide har for kort tid siden blitt anbefalt av FHI å ta vaksinen for første gang, da INGEN vet langtidsvirkningene på foster enda. Gravide skal også ta influensa vaksinen og det skal gå tid mellom hver sprøyte.

Det er bare 72,29% av den Norske befolkningen som er vaksinert. Det står øverst på førstesiden av VG på nettet. Det er ca 5 415 166 folk i Norge. Dvs det er ca 1,5 millioner uvaksinerte i Norge,

Men det Norske samfunnet synes det er greit å henge ut og mobbe alle disse gruppene? Det er flaut å se holdningen deres. Hvor er jule stemningen hvor vi tar vare på alle? En ting kan jeg love dere, det vil bli sett på som noe forferdelig i fremtiden, hvordan kunne de gjøre noe slikt?? Det dere gjør, får også motsatt virkning av hva dere prøver å oppnå, hvis målet er at flere vaksinerer seg. Bare se på artikkelen under:

«Mediene nører opp under holdninger som skaper et «oss» og et «dem»

Alle uvaksinerte jeg kjenner er redde for å si høyt at de er uvaksinerte.

Jeg er ikke redd for vaksinen. Jeg er kritisk. Jeg er kritisk til at vi velger en ikke ferdig utprøvd vaksine for hele befolkningen som løsning. Jeg er kritisk til at intensivkapasiteten på sykehusene ikke er økt. Jeg er kritisk til at det ikke har vært mer åpen debatt om virkning og bivirkninger av vaksinen – og om behandling av de syke»

https://www.nrk.no/ytring/ansvarlig-og-uvaksinert-1.15772782

"MACRON LOVER Å PLAGE UVAKSINERTE"

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/macron-lover-aa-plage-uvaksinerte.CI4iTH75e?utm_source=share-btn
Redigert 05.01.2022 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
Computum
03.01.2022 kl 17:40 3055

Man kan lure på hva enkelte er så redde for? Når de ikke er redde for hverken å bli syk av corona. Noen sier tilogmed at de vil heller dø av corona enn å la seg vaksinere. Hva er de så redde for da? Bare å gjøre noe de ikke har funnet på selv?

I USA finner vi en overvekt av vaksinemotstandere blant anarkister og Trump-tilhengere.
https://www.dagbladet.no/nyheter/ropte-heil-fauci/74129160
Mange lar seg forlede av suspekte individer som har fått sin plattform gjennom de "sosiale media". Dette kan bli fatalt for oss alle om det får bre om seg.
Meatskull
03.01.2022 kl 17:49 3046

Om man ikke er redd for bivirkninger av en ny type teknologi MRNA vaksine som ikke er endelig godkjent og ingen kjenner langs tids skadene av så er man ikke glad i livet og helsen man har spør du meg! Så regner med de fleste som meg er redde for bivirkniner men også for hvordan dette kan ha skadelig effekt på arvestoffet/dna etc når det kommer til og lage barn etter vaksinering? Er jo ingen som veit enda om det er trygt!
Skulle jo tro at dette ville være naturlige ting og være redd for? Eller? Jeg tror Trump er bedre en Biden men stoler ikke på trump heller! Tror nok du finner de som er redd for og være forsøks kaniner for ny utvikla vaksiner finnes i alle politiske kretser! Eh hvordan kan det bli fatalt for oss alle? Lol! Du er lett og manipulere for media!
Meatskull
03.01.2022 kl 17:53 3031

vaksina funker jo ikke, fleste land har nå skyhøy vaksinasjons grad og viser seg at det er de landene med med vaksiner som sliter med mest covid!
En vaksine hvor du fortsatt kan smitte andre? Du må fortsatt bruke munnbind? hallo? Munnbind for vaksinerte og du kan smitte andre?
Hva er det du ikke skjønner? Ja men man blir ikke så syk... Sure lol :P
bj111
03.01.2022 kl 17:59 3017

Meatskull skrev Innlegget er slettet
Hm foretrekker bruk av bøter som straff i stedet for balltre. Nei folk får gjøre som de vil. Det er hva jeg mener om denne saken. Ikke tilhenger av det de skal gjøre i Østerrike men heller ikke tilhenger av gruppene som gjør alt de kan for å overbevise andre om at vaksinen er farlig. Satser på at Omikron er begynnelsen på en slutt på pandemien. Hat tatt to doser og innkalt til 3 dose. Avventer den litt fant jeg ut da jeg ikke er i risikogruppe og hater sprøyter. Er og tilhenger av at vaksinene bør fordeles bedre over planeten enn tilfellet er i dag noe som ikke vil skje om de rike land skal pøse på med dose 3,4,5,6 osv. .

Så litt konspirasjon av beste slag. Med to doser har jeg allerede plass på romskipet som Bill Gates har bestilt som kommer med store magneter og suger opp de urene/naive/vaksinerte. Ettersom kvinner blir vaksinert når de har sex skjønner jeg ikke hvorfor kjerringa skal ha mer enn maks en dose. Hun har jo tatt begge dosene fra meg så jeg er vel uvaksinert tross to doser😂😂🧑‍🎄

omans
03.01.2022 kl 18:41 2969

Tror nok ikke tall fra enkelte land I Afrika kan brukes som sammenligningsgrunnlag, de kommer seg jo ikke til test senter eller liknende mange, det er mye uregistrert i fattige land.

Det er ikke til å komme fra at om alle hadde tenkt som du, så ville ikke samfunnet i landet fungert. Men du skal være glad at så mange går i bresjen og gjør det som forventes og hva som må til for å komme tilbake til god livskvalitet. Om du avstår fra vaksine er det naturlig at du også frasier deg enkelte goder i "velferdsstaten" som går på sosiale forhold. Det er ikke noe personlig, men det går på det med smitteforhold. Folk med andre laster som overvekt og livsstil belastede forhold kan ikke smitte andre med dette.
Redigert 03.01.2022 kl 18:42 Du må logge inn for å svare
Meatskull
03.01.2022 kl 18:47 2964

Ikke noe imot og frasi meg ting jeg, sålenge jeg får være i fred og jobbe. vaksinerte smitter også!
men de kan oppta sykehus plass som det skrikes så mye om at uvaksinerte gjør!
Frodon
03.01.2022 kl 18:58 2951

Jeg forventer i det aller minste at du leser hva som blir skrevet på denne tråden. Men forventningene er nok lagt skyhøyt

Det er dokumentert på denne tråden. Hvorfor leser du ikke dokumentasjonen og påstår noe annet?
Jørgen
03.01.2022 kl 19:08 2934

Må bare være tidsspørsmål før innføring av Koronapass. Da kan vaksinerte bevege seg fritt rundt. Resten holder seg hjemme !
omans
03.01.2022 kl 19:16 2922

Vaksinerte kan smitte, det leser alle in news. Men de er bedre rustet. Om man tar innlagte og ser andel av vaksinerte/uvaksinerte ift gruppene de representerer så er nok trenden klar. Sykehusene er til for å ta seg av syke, problemet er når/hvis kapasiteten går over normal belastning. De vaksinerte representerer i mindre grad en fare for dette.

Skulle gjerne sett et samfunn uten folk som belaster sykehus pga livsstil sykdommer, men det er nok en litt lengre vei.
Balder67
03.01.2022 kl 19:18 2936


Effekten av vaksinene er betydelig redusert mot den siste virusvarianten, men er ikke bortkastet. Se denne rapporten fra Danmark med tall fra desember:
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.12.20.21267966v2

Og er det vanskelig å forestille seg at om det ikke var for vaksineringen, ville veldig mange ville hatt bruk for behandling på sykehus:

Fra https://www.fhi.no/publ/2020/koronavirus-ukerapporter/

Uke 51: 59% av nye pasienter innlagt på sykehus med Covid som hoveldgrunn var uvaksinert.
Til tross for at det er under 10% uvaksinerte i Norge.

Vaksinen reduserer sannsynligheten for alvorlig sykdom betydelig.
oivindl
03.01.2022 kl 20:31 2878

"Menneskerettsdomstolen kom torsdag til at statene kan påby vaksinering av innbyggerne"
Winter is Here
03.01.2022 kl 21:18 2825

"FNs menneskerettssjef advarer kraftig mot tvangsvaksinering
FN mener at tvangsvaksinering mot koronaviruset ikke er greit under noen omstendigheter og at det bryter menneskerettighetene."

https://www.adressa.no/nyheter/utenriks/2021/12/08/FNs-menneskerettssjef-advarer-kraftig-mot-tvangsvaksinering-24914286.ece

Frodon
03.01.2022 kl 22:10 2779

Sykt at 2% av befolkningen i Danmark ble smittet på en uke, samtidig vil det sannsynligvis gi hard immunitet raskt, til en ny mutant dukker opp 🙄

Et lite utdrag fra dagens rapport fra Sparebank 1 Markets

«Denmark
The number cases has exploded over the past to weeks, to 4 x previous records, and 2% of the population was infected during last week. Omicron has almost overtaken the market but in new cases growth has slowed but remains high – up 90% w/w, while Delta is declining by 50%, implying R at 1.6 and 0.6 resp.

The hospitalisation rate has fallen just marginally, to 1.4%, vs the 1.6 – 1.8% rate for Delta variant. We estimate a 0.8% hospitalisation rate for Omicron. However, as the no. of new admissions is already close to record high, and given the surge in cases recent days – and a continued 0.8% hospitalisation rate, trouble ahead. In addition, the share of hospital patients that need an ICU bed has not fallen, neither has the no. of days in hospital!«
BergAnton
03.01.2022 kl 23:09 2716

er det påtide og innse at dette er et influensavirus? Jeg mener det, har selv tatt to moderna doser. Og angrer nå på at jeg lot meg vaksinere. Unge friske folk har ingenting og bekymre seg for. Fysisk aktivitet, tilskudd av vitamin D og generell god helse er det viktigste mot covid
Meatskull
04.01.2022 kl 02:34 2848

https://files.ssi.dk/covid19/omikron/statusrapport/rapport-omikronvarianten-31122021-ct18 her står det svart på hvitt. 91.5% av de i Danmark smittet med omnikron er vaksinerte!
omans
04.01.2022 kl 07:12 2791

Fint at de var vaksinerte og beskyttet da, samt at når stor andel av befolkning er vaksinerte vil de også bli mest eksponert. Det handler om hvem som blir innlagt på sykehus og hvor mange. Ikke farlig å bli smittet av noe om man ikke blir syk eller trenger komme på sykehus. Pga smitte spredning er rask, vil den også bre seg til uvaksinerte til slutt og kan få større konsekvenser for visse individer.
Redigert 04.01.2022 kl 07:15 Du må logge inn for å svare
Mdg1
04.01.2022 kl 07:26 2780

Det blir neppe tvangsvaksinering i Norge. Til det er vaksinegraden for høy. Andre land vil nok innføre det. Bogdanof brødrene hadde nok vært i live idag om de hadde trodd at Covid var farlig. Og å sammenligne med Afrika blir vanskelig siden snttalderen i befolkningen er under 40 år mange steder. Det er ikke mange under 40 som dør av covid.
Meatskull
04.01.2022 kl 14:43 2631

Ikke sant. Så hvorfor vaksinere ung skole elever uteb og vite om det skader dems evne til og lage sunne barn i fremtiden? Er ikke det sykt?
Haltopen
04.01.2022 kl 15:01 2613

Det er født barn etter at man startet med vaksinering. Dette til orientering.
CapitaL
04.01.2022 kl 15:19 2597

Hva med dem? de får ikke coronapass og må leve med begrensninger.. noe de sannsynligvis allerede gjør pga svekket helse.

Det får jaggu være grenser for kverulering. Du har stadig vekk heller intet belegg for trådtittelen din. Jeg ser ingen mobing av uvaksinerte.. bare myndigheter som med silkehanskene på oppfordrer til vaksinering.
Slettet bruker
04.01.2022 kl 15:24 2589

Leste litt på vg.no for å se om jeg ble noe klokere. Halvparten av sakene er linker til ulike undersider med forskjellige former for fordumming:
For yngre: Rød Løper med de to homsene som snakker om hvilke realitystjerner som har ligget sammen.
For matinteresserte Godt.no med artikler som Slik koker du egg, eller snobben som har vært på restaurant og syns det er for sterkt, for mye kjøtt eller for store porsjoner (i årets oppsummering presterte han forøvrig å kalle en blomkål med buljong over for Årets kjøttrett).
Eller hva med denne fra i dag for den teknologiinteresserte? En sak av Nikolas Plikk. (Hihi)

(Med fete typer) Lanserer smart kjøkkenkran uten håndtak
(Og ingressen)
Berøringssensorer skal visst være nok.
(Og bildeteksten) Ikke noe håndtak her, nei!

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/470L0V/lanserer-smart-kjoekkenkran-uten-haandtak?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row6_pos2



Men det er altså fra slike aktivt neddummende kilder folket får sin informasjon. Heldigvis begynner realitetene rundt det helt lille nyset (coronita) synke inn også hos almuen. Nå går vi videre folkens, verdens rikeste har allerede tjent mer enn nok på dette harket. Nå vil vi ha det vanlig; eller kanskje til og med gøy!
Redigert 04.01.2022 kl 15:28 Du må logge inn for å svare
Winter is Here
04.01.2022 kl 15:26 2589

Indirekte tvangsvaksinering ? Jeg vet at i Nederland så må man vise koronapass+legitimasjon for eksempel for å ta en kafe osv.

"FNs menneskerettssjef advarer kraftig mot tvangsvaksinering
FN mener at tvangsvaksinering mot koronaviruset ikke er greit under noen omstendigheter og at det bryter menneskerettighetene."

https://www.adressa.no/nyheter/utenriks/2021/12/08/FNs-menneskerettssjef-advarer-kraftig-mot-tvangsvaksinering-24914286.ece
Redigert 04.01.2022 kl 15:28 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
04.01.2022 kl 15:42 2572

Nei. Du vet ikke hva du snakker om. Influensa og Covid-19 har ingenting med hverandre å gjøre så det blir veldig galt å kalle det influensa. Derimot er forkjølelse ofte forårsaket av et koronavirus så det er mye nærmere Covid-19. Her må man holde rede på betegnelsene.
Frodon
04.01.2022 kl 16:51 2528

Åshit, du tror alle under 10 år i Norge lever med begrensninger? Ufattelig lav kunnskap om dette på mange her, selv om jeg har informert om dette i lang tid. Men sterke meninger har de 🙈

Du er jo enda et bevis på trådtittelen, men dessverre klarer du ikke å se det…enda
Knusle
04.01.2022 kl 19:48 2447

Pandemien er over, det er nå kategorisert som en epidemi hos FHI. Det er ikke mer luft i ballongen, og nå blir resultatet at vi enten vender tilbake til normale samfunnsforhold, oppretter solid granskning av hele coronakomplekset i Norge, ELLER de totalitære fremmede kreftene som forsøker å overstyre landet får kontroll. Jeg var før bare en tviler til coronafortellingen, men er nå overbevist om at dette handler om helt andre ting enn vår helse, min helse. Det er ingen andre enn jeg selv som er opptatte av den. Helsemessig har det gått bratt nedover i de fleste vestlige land under "pandemien" og det har ingenting med et virus å gjøre.
Vi har vist oss som en nasjon av suppehoder, sauer og nek. Dessverre. "Expertene" har fått frie tøyler, de aktivistiske galingene har fått makt. Det er farlig.
Så , gå ut og trekk frisk norsk luft ned i lungene. NOK skrekkpropaganda og ufattelig usammenhengende artikler i mediene, ingen logikk og ingen kritiske blikk på hva maktfolket foretar seg denne gangen. Det udugelige maktfolket.
Slettet bruker
04.01.2022 kl 19:55 2441

Kunne ikke vært mer enig
omans
04.01.2022 kl 20:05 2420

Det er andre mobbe problemstillinger i samfunnet som er alvorligere for de det gjelder, dette her er oppkonstruert pga at noen ikke vil bidra i felles innsats. Om alle skulle nektet å ta, ville det vært tilbake til svartedauen antakelig. Ser de er redde for all verdens bivikninger, det er slik konspirasjonsteorier holder på. Uansett hva noen prøver å forklare vender du døve øret til eller trekker inn unger og kronisk syke, evt andre i den definerte gruppa på 10000 individer.

Slettet bruker
04.01.2022 kl 20:20 2409

Konspirasjonsteorier. Hva har det med denne tråden å gjøre? Når erman det og når er man skeptisk til det som serveres? Pust med magan, ta egne voksne valg og la deg ikke styre av disse mengder med tvilsomme tall og desperasjon etter å få i alt og alle risikosprøytene. Har ikke vi som folk en rett og plikt til å egne avgjørelser??
Balder67
04.01.2022 kl 20:23 2408

Er pandemien over i følge FHI ? Hvor står dette? Jeg finner ikke noe om at pandemien er over på nettsidene til FHI.
omans
04.01.2022 kl 20:32 2391

Jo, pga så mange fornuftig tenkende i landet er det høy vaksinasjonsgrad, så Norge kan avstå fra tvang som virkemiddel. Av to risikoforhold, er risikoen uten sprøyta mye høyere. Konspirasjonsteorier serveres bl.a her, bare å se hva noen skriver, i tillegg er det mye slike ytringer dette forbundet med de som ikke vil ta, Ifm det skal være så usikkert etc, kanskje det kan bli født unger m skavanker etc. Det er frivillig ja, men om alle hadde takket nei, ville nok samfunnet ikke åpnet opp før etter 8 år antakelig, like lenge som svartedauen varte.
Frodon
04.01.2022 kl 22:50 2333

Jeg synes ikke mobbing er greit uansett hvilken problemstilling det er. Fullt mulig vi får mye psykiske problemer pga isoleringen, da kan vi jo i det minste spare oss for mobbingen.

Jeg er ikke imot at folk tar vaksinen, hvis du trodde det? Men folk må jo få lov til å velge selv fra sin situasjon, synes jeg. Har jeg noen gang skrevet om en gruppe på kun 10.000 mennesker? Eks gravide har vært en gruppe som ikke fikk anbefaling av FHI før i august 2021 om å ta covid-19 vaksinen. Det er en gruppe som har vært i stor tvil til vaksineringen, fordi det har vært veldig lite studier på påvirkningen i graviditeten og ungene. Da synes jeg vi skal respektere denne gruppen, som avler frem den neste generasjonen i landet vårt. Men ca 90% på denne tråden vil isolere og mobbe de som ikke vil vaksinere seg, hvor blant annet gravide har vært representert. Og når jeg har gjort de oppmerksom på denne gruppen, har ikke en eneste person her til nå skrevet noe støttende til den gruppen. Synes du ikke det er rart?

Takk for at du kalte meg fornuftig tenkende, første komplementet jeg har fått ifra deg, loool
Frodon
04.01.2022 kl 23:20 2309

Det virker som mange er opphengt i den bitte lille gruppen i Norge, som lever etter konspirasjonsteorier og har dratt alle uvaksinerte under den kammen? 🙈 Både den gruppen og gruppen som ikke vil vaksinere seg, utgjør noen få prosenter av den Norske befolkningen. Merkelig at folk fortsatt tror de ødelegger livene til resten 😂

Egne avgjørelser? Ikke i følge kommunister 🙄🤔
Frodon
04.01.2022 kl 23:24 2305

Vi kan da holde samfunnet oppe, ikke noe problem det? Litt avstand, munnbind, hjemmekontor for de som kan, mye vanlig fornuft og bygge ut sykehus kapasiteten. Hva er billigst? Stenge ned?
Meatskull
04.01.2022 kl 23:36 2290

Norge hadde avstått fra tvang uansett! Ellers hadde mange som var for tvang blitt drept som resultat!
Jeg hadde heller sittet inne i fengsel resten av livet en og la noen vaksinere min forlovede! Hadde vært et lett valg for meg! Men feiginger som deg som bare er tøffe bak et tastatur tør nok ikke så mye annet en og være tøff bak et tastatur!
MHRA Data shows a 3016% increase in number of women who’ve lost their unborn child as a result of having the Covid Vaccine
https://rightsfreedoms.wordpress.com/2021/06/23/mhra-data-shows-a-3016-increase-in-number-of-women-whove-lost-their-unborn-child-as-a-result-of-having-the-covid-vaccine/
https://www.gov.uk/government/publications/coronavirus-covid-19-vaccine-adverse-reactions/coronavirus-vaccine-summary-of-yellow-card-reporting#annex-1-vaccine-analysis-print
Meatskull
04.01.2022 kl 23:43 2278

https://www.eviemagazine.com/post/study-miscarriage-rate-covid-vaccine
Study Shows That Up To 8 In 10 Women Had A Miscarriage After Getting The Covid Vaccine Before The Third Trimester