Hvorfor mobber samfunnet de som ikke kan vaksinere seg?

Frodon
CORONA 19.12.2021 kl 09:16 115669

Det er veldig mange i Norge som ikke kan vaksinere seg, også er det noen som ikke vil vaksinere seg. Hvorfor blir alle disse satt i en bås av samfunnet og mobbet? Det er ca 700-800.000 barn under 10 år som ikke kan ta vaksinen enda. Det var mange eldre som ikke kunne ta 3dje vaksine dose pga kapasitet, det løser seg kanskje nå. Det er en del i Norge med medisinske problemer, som får beskjed av sin lege å ikke ta vaksinen for covid-19. Gravide har for kort tid siden blitt anbefalt av FHI å ta vaksinen for første gang, da INGEN vet langtidsvirkningene på foster enda. Gravide skal også ta influensa vaksinen og det skal gå tid mellom hver sprøyte.

Det er bare 72,29% av den Norske befolkningen som er vaksinert. Det står øverst på førstesiden av VG på nettet. Det er ca 5 415 166 folk i Norge. Dvs det er ca 1,5 millioner uvaksinerte i Norge,

Men det Norske samfunnet synes det er greit å henge ut og mobbe alle disse gruppene? Det er flaut å se holdningen deres. Hvor er jule stemningen hvor vi tar vare på alle? En ting kan jeg love dere, det vil bli sett på som noe forferdelig i fremtiden, hvordan kunne de gjøre noe slikt?? Det dere gjør, får også motsatt virkning av hva dere prøver å oppnå, hvis målet er at flere vaksinerer seg. Bare se på artikkelen under:

«Mediene nører opp under holdninger som skaper et «oss» og et «dem»

Alle uvaksinerte jeg kjenner er redde for å si høyt at de er uvaksinerte.

Jeg er ikke redd for vaksinen. Jeg er kritisk. Jeg er kritisk til at vi velger en ikke ferdig utprøvd vaksine for hele befolkningen som løsning. Jeg er kritisk til at intensivkapasiteten på sykehusene ikke er økt. Jeg er kritisk til at det ikke har vært mer åpen debatt om virkning og bivirkninger av vaksinen – og om behandling av de syke»

https://www.nrk.no/ytring/ansvarlig-og-uvaksinert-1.15772782

"MACRON LOVER Å PLAGE UVAKSINERTE"

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/macron-lover-aa-plage-uvaksinerte.CI4iTH75e?utm_source=share-btn
Redigert 05.01.2022 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
Haltopen
05.01.2022 kl 11:29 2176

For en retorikk. Ber folk motargumentere påstander du slenger ut og meninger du tillegger dem.
Redigert 05.01.2022 kl 11:35 Du må logge inn for å svare
Mdg1
05.01.2022 kl 11:26 2187

Det er enda ikke rapportert et eneste dødsfall for barn etter å ha tatt vaksine mot covid. Jeg vet antivaxerne bruker en database der man registrerer dødsfall i en gitt tid etter vaksine. Problemet er at de fleste av disse dør i trafikkulykker og andre ulykkeshendelser.
Mdg1
05.01.2022 kl 11:09 2202

Tanken bak koronapass er å beskytte de uvaksinerte fra å bli smittet. Samfunnet har ikke råd til flere nedstenginger og det er helt greit at smitten sprer seg blant de vaksinerte. De ender uansett veldig sjelden på sykehuset om de ikke har alvorlige underliggende sykdommer. Om smitten sprer seg blant uvaksinerte har vi derimot et problem da mange av disse ender opp på sykehus og som ikke er dimensjonert til å ta hånd om mange ressurskrevende covid pasienter
oivindl
05.01.2022 kl 11:08 2195

Spørsmålet er bare så håpløst idiotisk og fordummende.
Jeg aksepterer ikke forutsetningen for spørsmålet, så enkelt er det.
Frodon
05.01.2022 kl 11:05 2199

Hvorfor bryr du deg ikke om eks barn og gravide? Er det ikke rart hvordan du unngår spørsmålet? 😅😅
oivindl
05.01.2022 kl 11:05 2194

Nei, heldigvis bare et fåtall.
oivindl
05.01.2022 kl 11:04 2185

"Bekymringen er stor i helsevesenet for folk som deg. Det er takket være folk som deg at vi fortsatt har pandemi og at helsevesenet sliter."

Skriver du på en ny sitkom fra helsevesenet, eller hva er dette?
Ser for meg at de høye herrer i helsevesenet diskuterer hva man skal gjøre med folk som tror helsevesenet for en stor grad består av fornuftige, oppegående folk.
Det må jo bekymre dem sterkt, for det er de selvfølgelig sterkt uenig i.
Ingenting sprer vel smitte mer enn det.
Mdg1
05.01.2022 kl 11:03 2189

For å sett det litt i perspektiv. Sannsynligheten for å dø når man tar narkose ved en operasjon er 18 ganger høyere enn sannsynligheten for å dø av blodpropp ved Astrazeneca vaksinen vi stoppet å bruke i Norge. Så man bør altså være minst 18 ganger så redd. Så til sannsynligheten for å dø. 650000 døde av covid i USA i 2020-21. I en vanlig influensasesong i USA dør ca 20-30 tusen. Så sannsynligheten for å dø av covid er ca 25 ganger større enn å dø av influensa som mange sammenligner med. Og det er tall der vi har stengt ned samfunnet for å hindre kontakt mellom folk for å stoppe smitten. Hva tror folk hadde vært resultatet uten nedstenginger og vaksiner? Sikkert mange millioner dødsfall bare i USA og sykehus som ikke hadde kunne tatt imot syke. Man skal altså ha veldig gode grunner for å la være å vaksinere seg
Frodon
05.01.2022 kl 11:01 2199

Får håpe det blir satt ned en uavhengig kommisjon til å granske alt dette. Også håper jeg folk våkner litt mer opp igjen 🙄
oivindl
05.01.2022 kl 10:55 2213

Jeg har ingenting imot folk som er skeptiske.
Men det jeg viser til her, har ingenting med skepsis å gjøre.
Skepsis er jo godt forenelig med vitenskapelig metode, jeg håper virkelig det er utbredt også innen helsevesenet.

Å påstå at det er få i samfunnet som bryr seg om fremtidige barn, har ingenting med skepsis å gjøre.

Snarere mangel på skepsis til egne ideer.
Balder67
05.01.2022 kl 10:54 2220

newsvoice.se er ikke kjent for å ha så solide vitenskapelige argumenter. Det går mye i Chemtrails, homeopati og mange andre sære temaer.
Her er noen som har sett litt på hva som publiseres på newsvoice.se. https://www.vof.se/blogg/sanningen-om-newsvoice/

oivindl
05.01.2022 kl 10:48 2233

"Han har blitt sperret fra diverse tråder før, ikke uten grunn"

Grunnen er veldig enkel.
Enkelte misliker saklig informasjon, misliker at de blir konfrontert med egne uttalelser og misliker å bli bedt om kilder og dokumentasjon.
De blir faktisk også gretten når jeg kan dokumentere at de ikke har forstått sin egen kilde.
Redigert 05.01.2022 kl 10:49 Du må logge inn for å svare
Frodon
05.01.2022 kl 10:44 2235

Jeg tipper at han spiser noe lignende det vi gjør hver dag, men jeg vet ikke 😅

Han har blitt sperret fra diverse tråder før, ikke uten grunn
Redigert 05.01.2022 kl 10:44 Du må logge inn for å svare
oivindl
05.01.2022 kl 10:43 2241

Noen eksempler på hva du reagerer på?
Burde ikke være så vanskelig.

Hadde også vært spennende med en analyse😊
Redigert 05.01.2022 kl 10:45 Du må logge inn for å svare
oivindl
05.01.2022 kl 10:41 2239

Den har jeg sett på tidligere.
Også kikket på bakgrunnen til vedkommende lege.
Ble ikke overbevist.
Slettet bruker
05.01.2022 kl 10:31 1775

Her blir århundrets oppvask, det kommer dem ikke unna med. Strømkrisa blir peanøtter. De har skapt et vi og dem samfunn, noe de ikke har forutsetninger for å håndtere. Time Will show. Dog vil ikke dette påvirke med og mine særlig mye. Man må ta ko troll over eget liv, forholde seg til de med noe enkel tilnærming osv.
Frodon
05.01.2022 kl 10:27 1781

Uff, og som vanlig, er det kun noen veldig få som reagerer på dette. De fleste synes dette er fint. Tror du det blir noe opprydding når pandemien er over, eller vil overgrepene bare bli oversett og alle lever lykkelig uvitende videre?
Slettet bruker
05.01.2022 kl 10:27 1778

Du har til informasjon skrevet utrolig mye her inne, så veldig vanskelig å analysere deg er det jo ikke. Dog vet ikke jeg hva du spiser til frokost.🙂
Frodon
05.01.2022 kl 10:25 1781

Bekymringen er stor i helsevesenet for folk som deg. Det er takket være folk som deg at vi fortsatt har pandemi og at helsevesenet sliter.

Dette er ting du kommer til å vite/lære deg, men det er på et tidspunkt hvor det ikke er viktig mer og ingen bryr seg.

Klarer du å holde muligheten åpen for at du tar feil?
oivindl
05.01.2022 kl 10:03 1814

"Jeg har studert mennesker satt i system i over 35 år."

Og likevel er du så dårlig menneskekjenner.
Og kanskje enda verre, du tror du kan si noe om personene her inne basert på anonyme innlegg?
Slettet bruker
05.01.2022 kl 10:00 1820

Om du forstod nok her i samfunnet, ville du fått sjokk. For de fleste som er skeptisk har en rolle i helsevesenet. Det er kanskje ikke så rart?
Slettet bruker
05.01.2022 kl 09:59 1822

Vel, man kan jo bare ønske ham lykketil med dette 😅
oivindl
05.01.2022 kl 09:49 1834

Det finnes altså slike holdninger i helsevesenet.
Det gir grunn til bekymring.
Slettet bruker
05.01.2022 kl 09:46 1839

Ja så feil kan man ta. Jeg har studert mennesker satt i system i over 35 år. Utviklet teknologi siden starten på 2000tallet, og eid aksjer i maaange år. Teknologi har jeg sluttet med da det tar, livet av mennesket. Aksjer trives jeg med og studiene av mennesker og dyr gjør jeg hver dag, etter først å ha tatt, ett par slag på sjakkbrettet. Er ganske trygg på at jeg har noe mer oversikt over hele bildet iforhold til avg snowflakes.

Nivået her inne er på samme nivå som min sønn som ikke har startet voksenlivet.

Frykt ikke sannheten, lær deg å leve med den.!
oivindl
05.01.2022 kl 09:43 1847

Sikkert derfor CNN tar opp problemet.
"Up to 3,200 pedophiles worked in French Catholic Church since 1950, independent commission SAYS"
Kilde: CNN
oivindl
05.01.2022 kl 09:41 1850

Og noe sier meg at du uttaler deg på sviktende grunnlag.
Til tross for at du prøver å fremstille deg som kunnskapssøkende.
Meatskull
05.01.2022 kl 09:29 1878

Yet another producer at CNN is in trouble in yet another child-rape scandal.

This time, the suspect is Rick Saleeby, a producer for The Lead With Jake Tapper. Saleeby appeared in court yesterday to answer a protective order filed by his former fiancée. Så du stoler på cnn du da. Blir jo ikke mer mainstream en cnn. Pedo etter pedo ledere som blir tatt der. Samt alle gutta dine. Bil gates og alle var jo med på epstein sitt fly og koste seg med mindre årige jenter. Bil gates støtter de avisene du leser med flere hundre millioner dollar. Så fint at du velger og stole på pedofile!
Frodon
05.01.2022 kl 09:13 1902

Skiller som vanlig ikke på de som ikke kan vaksinere seg og de som ikke vil vaksinere seg. Helt håpløst

«Frankrikes president Emmanuel Macron lover å fortsette å plage uvaksinerte til siste slutt»

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/macron-lover-aa-plage-uvaksinerte.CI4iTH75e?utm_source=share-btn
Frodon
05.01.2022 kl 09:12 1901

Hun synes du er klant de verste, som har minst kunnskap. Men det er ikke din skyld at du er feil informert
Slettet bruker
05.01.2022 kl 09:06 1920

Noe sier meg at du kan være av typen som tenker at forskni g.no og tekniskukeblad.no (TU. NO) er formidlere av "god" kilde. Nrk og nettavisene osv. Det er akkurat det samme som i finans. Støy, støy og støy. Innemellom finner man noe gull man kan bruke.

Studerer man selv temaer, går dypt inn i hva man lurer på, så kan man likevel ende opp med å ta en metode å utelukke sannheter via logikk og kunnskap. Ofte er det jobbet hardt med å skape narrative, og aktørene kan ikke snu om, selv om de ser feil osv. Se på klimahysteriet, der er det mange arbeidsledige om man ikke "skaper" arbeid i arbeider.

Robot samfunn...
oivindl
05.01.2022 kl 09:00 1938

"Alt ligger dokumentert på denne tråden,"

At veldig få i samfunnet bryr seg om fremtidige barn? Et samfunn som for en stor del består av besteforeldre, foreldre og kommende foreldre bryr seg ikke?

Vet din kone hva du holder på med?
Leser hun hva du skriver?
Vet hun at du tar henne til inntekt for mye av det du skriver?
Støtter hun dette?
I tilfelle ja, er jeg virkelig bekymret for hvilke holdninger som finnes i helsevesenet.
oivindl
05.01.2022 kl 08:53 1951

"Tror du at myndigheter og legemiddelselskap ønsker vaksinere alle, for deretter være åpne om Evt bivirkninger"

I følge din teori, skulle vi da enda ikke ha hørt om bivirkninger.
Men det enkeltpersoner oppfatter som bivirkninger, behøver nødvendigvis ikke være det.

Og hvis du spør om jeg tror all verdens helsepolitikere og myndigheter er korrupte og uærlige, så tror jeg ikke det.

Anonyme nettsider som blåser opp tvilsomme nyheter og samtidig ber om donasjoner og pengegaver, har jeg derimot liten tiltro til.
Minner mer om fanatiske religiøse sekter, men selvfølgelig har de sin menighet.
Prøv å ettergå disse oppslagene og se hvilke kilder de bruker og sjekk om de har dekning for sine påstander.
Frodon
05.01.2022 kl 08:48 1969

FHI og regjeringen er de verste jeg har vært borte i denne pandemien. Ikke fordi de har vært de verste på feil informeringen, men de burde ikke jugd i det hele tatt og det har de dessverre gjort mye
Frodon
05.01.2022 kl 08:46 1975

Alt ligger dokumentert på denne tråden, hvis du i hele tatt bryr deg nok om å lese deg opp…noe du ikke har giddet til nå

Du er forøvrig blant de som bryr seg aller minst om både barn, gravide osv på denne tråden. Hvorfor bryr du deg ikke om dem? Istedenfor prøver du alt du kan å vri på ting, noe du overhode ikke har suksess med
Grantchester
05.01.2022 kl 08:13 2035

Noen som vet de oppdaterte IFR og CFR tallene for Norge ?