Hvorfor mobber samfunnet de som ikke kan vaksinere seg?

Frodon
CORONA 19.12.2021 kl 09:16 112722

Det er veldig mange i Norge som ikke kan vaksinere seg, også er det noen som ikke vil vaksinere seg. Hvorfor blir alle disse satt i en bås av samfunnet og mobbet? Det er ca 700-800.000 barn under 10 år som ikke kan ta vaksinen enda. Det var mange eldre som ikke kunne ta 3dje vaksine dose pga kapasitet, det løser seg kanskje nå. Det er en del i Norge med medisinske problemer, som får beskjed av sin lege å ikke ta vaksinen for covid-19. Gravide har for kort tid siden blitt anbefalt av FHI å ta vaksinen for første gang, da INGEN vet langtidsvirkningene på foster enda. Gravide skal også ta influensa vaksinen og det skal gå tid mellom hver sprøyte.

Det er bare 72,29% av den Norske befolkningen som er vaksinert. Det står øverst på førstesiden av VG på nettet. Det er ca 5 415 166 folk i Norge. Dvs det er ca 1,5 millioner uvaksinerte i Norge,

Men det Norske samfunnet synes det er greit å henge ut og mobbe alle disse gruppene? Det er flaut å se holdningen deres. Hvor er jule stemningen hvor vi tar vare på alle? En ting kan jeg love dere, det vil bli sett på som noe forferdelig i fremtiden, hvordan kunne de gjøre noe slikt?? Det dere gjør, får også motsatt virkning av hva dere prøver å oppnå, hvis målet er at flere vaksinerer seg. Bare se på artikkelen under:

«Mediene nører opp under holdninger som skaper et «oss» og et «dem»

Alle uvaksinerte jeg kjenner er redde for å si høyt at de er uvaksinerte.

Jeg er ikke redd for vaksinen. Jeg er kritisk. Jeg er kritisk til at vi velger en ikke ferdig utprøvd vaksine for hele befolkningen som løsning. Jeg er kritisk til at intensivkapasiteten på sykehusene ikke er økt. Jeg er kritisk til at det ikke har vært mer åpen debatt om virkning og bivirkninger av vaksinen – og om behandling av de syke»

https://www.nrk.no/ytring/ansvarlig-og-uvaksinert-1.15772782

"MACRON LOVER Å PLAGE UVAKSINERTE"

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/macron-lover-aa-plage-uvaksinerte.CI4iTH75e?utm_source=share-btn
Redigert 05.01.2022 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
oivindl
05.01.2022 kl 10:41 2187

Den har jeg sett på tidligere.
Også kikket på bakgrunnen til vedkommende lege.
Ble ikke overbevist.
oivindl
05.01.2022 kl 10:43 2189

Noen eksempler på hva du reagerer på?
Burde ikke være så vanskelig.

Hadde også vært spennende med en analyse😊
Redigert 05.01.2022 kl 10:45 Du må logge inn for å svare
Frodon
05.01.2022 kl 10:44 2183

Jeg tipper at han spiser noe lignende det vi gjør hver dag, men jeg vet ikke 😅

Han har blitt sperret fra diverse tråder før, ikke uten grunn
Redigert 05.01.2022 kl 10:44 Du må logge inn for å svare
oivindl
05.01.2022 kl 10:48 2181

"Han har blitt sperret fra diverse tråder før, ikke uten grunn"

Grunnen er veldig enkel.
Enkelte misliker saklig informasjon, misliker at de blir konfrontert med egne uttalelser og misliker å bli bedt om kilder og dokumentasjon.
De blir faktisk også gretten når jeg kan dokumentere at de ikke har forstått sin egen kilde.
Redigert 05.01.2022 kl 10:49 Du må logge inn for å svare
Balder67
05.01.2022 kl 10:54 2168

newsvoice.se er ikke kjent for å ha så solide vitenskapelige argumenter. Det går mye i Chemtrails, homeopati og mange andre sære temaer.
Her er noen som har sett litt på hva som publiseres på newsvoice.se. https://www.vof.se/blogg/sanningen-om-newsvoice/

oivindl
05.01.2022 kl 10:55 2161

Jeg har ingenting imot folk som er skeptiske.
Men det jeg viser til her, har ingenting med skepsis å gjøre.
Skepsis er jo godt forenelig med vitenskapelig metode, jeg håper virkelig det er utbredt også innen helsevesenet.

Å påstå at det er få i samfunnet som bryr seg om fremtidige barn, har ingenting med skepsis å gjøre.

Snarere mangel på skepsis til egne ideer.
Frodon
05.01.2022 kl 11:01 2147

Får håpe det blir satt ned en uavhengig kommisjon til å granske alt dette. Også håper jeg folk våkner litt mer opp igjen 🙄
Mdg1
05.01.2022 kl 11:03 2137

For å sett det litt i perspektiv. Sannsynligheten for å dø når man tar narkose ved en operasjon er 18 ganger høyere enn sannsynligheten for å dø av blodpropp ved Astrazeneca vaksinen vi stoppet å bruke i Norge. Så man bør altså være minst 18 ganger så redd. Så til sannsynligheten for å dø. 650000 døde av covid i USA i 2020-21. I en vanlig influensasesong i USA dør ca 20-30 tusen. Så sannsynligheten for å dø av covid er ca 25 ganger større enn å dø av influensa som mange sammenligner med. Og det er tall der vi har stengt ned samfunnet for å hindre kontakt mellom folk for å stoppe smitten. Hva tror folk hadde vært resultatet uten nedstenginger og vaksiner? Sikkert mange millioner dødsfall bare i USA og sykehus som ikke hadde kunne tatt imot syke. Man skal altså ha veldig gode grunner for å la være å vaksinere seg
oivindl
05.01.2022 kl 11:04 2133

"Bekymringen er stor i helsevesenet for folk som deg. Det er takket være folk som deg at vi fortsatt har pandemi og at helsevesenet sliter."

Skriver du på en ny sitkom fra helsevesenet, eller hva er dette?
Ser for meg at de høye herrer i helsevesenet diskuterer hva man skal gjøre med folk som tror helsevesenet for en stor grad består av fornuftige, oppegående folk.
Det må jo bekymre dem sterkt, for det er de selvfølgelig sterkt uenig i.
Ingenting sprer vel smitte mer enn det.
oivindl
05.01.2022 kl 11:05 2142

Nei, heldigvis bare et fåtall.
Frodon
05.01.2022 kl 11:05 2147

Hvorfor bryr du deg ikke om eks barn og gravide? Er det ikke rart hvordan du unngår spørsmålet? 😅😅
oivindl
05.01.2022 kl 11:08 2143

Spørsmålet er bare så håpløst idiotisk og fordummende.
Jeg aksepterer ikke forutsetningen for spørsmålet, så enkelt er det.
Mdg1
05.01.2022 kl 11:09 2150

Tanken bak koronapass er å beskytte de uvaksinerte fra å bli smittet. Samfunnet har ikke råd til flere nedstenginger og det er helt greit at smitten sprer seg blant de vaksinerte. De ender uansett veldig sjelden på sykehuset om de ikke har alvorlige underliggende sykdommer. Om smitten sprer seg blant uvaksinerte har vi derimot et problem da mange av disse ender opp på sykehus og som ikke er dimensjonert til å ta hånd om mange ressurskrevende covid pasienter
Mdg1
05.01.2022 kl 11:26 2135

Det er enda ikke rapportert et eneste dødsfall for barn etter å ha tatt vaksine mot covid. Jeg vet antivaxerne bruker en database der man registrerer dødsfall i en gitt tid etter vaksine. Problemet er at de fleste av disse dør i trafikkulykker og andre ulykkeshendelser.
Haltopen
05.01.2022 kl 11:29 2124

For en retorikk. Ber folk motargumentere påstander du slenger ut og meninger du tillegger dem.
Redigert 05.01.2022 kl 11:35 Du må logge inn for å svare
oivindl
05.01.2022 kl 11:45 2513

Fra en av kildene i artikkelen:

"More people are writing to tell us that in many cases, we didn’t mention a person’s vaccination status. There is a good reason for that. None of the clubs want to reveal this information. None of their sponsors want to reveal it. The players have been told not to reveal it. Most of their relatives will not mention it. None of the media are asking this question. So what should we do? Stop this now?"

Helseopplysninger er personlige og konfidensielle. Her lager man en sak uten dokumentasjon.
Alle slike dødsfall bør sjekkes grundig, men konklusjoner kan man ikke trekke på forhånd.
Frodon
05.01.2022 kl 12:02 2495

Jeg er mer usikker på hvorfor barn skal få vaksinene. Er det mange barn som er alvorlig syke eller døde av covid-19?
Frodon
05.01.2022 kl 12:04 2493

Ser du at han skriver beskyttende om eks barn og gravide? Når jeg prøver å hjelpe dem, går han til angrep. Men det er greit?

Hva tenker du om å beskytte eks barn og gravide?

Hva tenker du om dette?

"MACRON LOVER Å PLAGE UVAKSINERTE"

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/macron-lover-aa-plage-uvaksinerte.CI4iTH75e?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row20_pos1
Haltopen
05.01.2022 kl 12:13 2478

"Ser du at han skriver beskyttende om eks barn og gravide? Når jeg prøver å hjelpe dem, går han til angrep. Men det er greit?"

Etter det jeg kan se argumenteres det for at vaksine beskytter barn og unge, og gravide, mot alvorlig sykdom. Det er da vitterlig beskyttende, er det ikke? Er ikke det å bry seg?

Økning i antall innleggelser: Bekymret for gravide som ikke har tatt vaksinen
https://www.nrk.no/norge/flere-gravide-legges-inn-med-covid-19_-_-alle-er-uvaksinerte-1.15738668

"Hva tenker du om å beskytte eks barn og gravide?"

Jeg tenker man må beskytte alle i samfunnet. Det inkluderer barn, unge, voksne, gravide, eldre og syke. Alt tyder på at vaksine beskytter mer mot alvorlig sykdom enn ikke-vaksinert - bivirkninger inkludert.

Motargumenter er etter det jeg kan se misvisende og ikke basert på vitenskapelig grunnlag. Er du enig i dette? Hvis ikke - kan du vise til vitenskapelig data som tilsier vaksinen er farligere enn viruset?
Redigert 05.01.2022 kl 12:42 Du må logge inn for å svare
bj111
05.01.2022 kl 12:19 2466

Glad jeg bor i Norge, selv om jeg er fullvaksinert kan jeg ikke si jeg har noe til overs for den retorikken jeg ser fra Macron. Han har det tippet helt over for.
At EU nå mener vaksine er bedre enn å ha gjennomgått sykdommen ut fra gyldighet på koronapass å dømme gjør at en kan undres hva de tenker med. Er da ingenting som tyder på at vaksinen gir bedre forsvar enn gjennomgått sykdom.
Frodon
05.01.2022 kl 12:23 2443

Jeg kan ikke se at du svarte på noen av spørsmålene mine. Hva er grunnen til det?
Frodon
05.01.2022 kl 12:28 2443

Hva skjedde i Frankrike egentlig? Først var det nesten ingen vaksinerte der og de var blant landet med mest motstand mot vaksinene. På ca 1 år ser det bildet totalt motsatt ut? 😅

Det er dessverre mye ubesvarte spørsmål. Det jeg setter spørsmålstegn ved, er om myndighetene prøver å finne alle svarene? Husker jeg stilte myndighetene en del spørsmål i begynnelsen av 2020, de tingene har de fortsatt ikke funnet ut av. Eks det du spør om her. Vil de ikke vite eller vet de, men vil ikke at vi skal vite?
Balder67
05.01.2022 kl 12:29 2442

Vaksinering og andre tiltak er for å beskytte alle, inkludert barn og gravide. Var det ikke det du spurte om ?
Frodon
05.01.2022 kl 12:40 2424

Spørsmålene finner du i innlegget mitt. Jeg trenger vell ikke og klippe og lime de inn i et innlegg til deg?

Er det noe teknisk feil med forumet, eller ser dere andre alle spørsmålene mine i gjeldende innlegg?
BergAnton
05.01.2022 kl 12:44 2406

er så enig med deg. Det er da bevist at gjennomgått sykdom, gir bedre beskyttelse enn en vaksine. Hvis du har tatt to doser som mange har, og gjennomgår en sykdomsperiode, skal dette være det absolutt beste i forhold til beskyttelse. Med to vaksiner er det også minimalt med symptomer. Så hvorfor i all verden må man fra februar ha tatt dose nr 3 for å få reise rundt i EU?? Vi ble lovet frihet med 2 doser. Ok, nå lover de dette med 3 doser, hva med til sommeren da denne ikke hjelper lenger? Da kommer nr 4. Så nr 5 osv osv. For dette viruset kommer ikke til å bli borte.. Hvor mange doser mener dere man burde ta?
Haltopen
05.01.2022 kl 12:48 2392

Jeg har oppdatert innlegget slik at det er mer oversiktelig for deg.

Kan du svare på hvilken vitenskapelige informasjon du legger til grunn for at vaksine ikke beskytter barn og gravide ?
Slettet bruker
05.01.2022 kl 12:48 2390

Ikkeno galt med skribent og skriverier, dog muligens feil briller på leseren👍
Frodon
05.01.2022 kl 12:51 2383

Og hvorfor blir ikke vaksinene oppdatert, slik at de fungerer bedre mot dagens mutasjoner?

Hvor godt fungerer eks 1 dose covid-19 vaksine for en som er uvaksinert?
bj111
05.01.2022 kl 12:53 2375

Skulle tatt dose 3 i dag, utsatte det og usikker på om jeg i det hele tatt gidder å ta den. Er ikke i det de har definert som risikogruppe og er lite interessert i å ta vaksine bare for å ta den. Syntes de snakker med to tunger og i Norge. De roper etter de uvaksinerte og ber de ta vaksinen. Samtidig så høres det ut som at etter to doser så har man ikke noen effekt. I neste setning så er man godt beskyttet Syntes det har blitt helt tullete nå og skulle helst sett Erna og Høye tilbake for syntes kommunikasjonen fra den kanten var mye tydeligere og klarere enn de som snakker i dag. Snart på tide at fru Stoltenberg tar seg en pause så man kanskje skjønner hva hun mener der hun sender ut signaler i hytt og pine.
Alle skal vist få Omicron i løpet av januar februar og mars og hvordan er det om man får det som nyvaksinert? Si jeg tar vaksine 3 i morgen men ble smittet i dag? Da har vel kroppen et dobbelt angrep den skal håndtere?
BergAnton
05.01.2022 kl 12:59 2357

Ta gjerne en titt på denne hvis du er interessert i å høre sannheten.

https://www.youtube.com/watch?v=h80w8DYBKY0

Han er utestengt fra blant annet twitter nå for å snakke imot pfizer.. Flere doktorer i usa som mister lisensen sin for å si sannheten. Det er trist, men det viktigste er vel at store selskaper skal tjene enorme summer på galskapen.
Frodon
05.01.2022 kl 12:59 2357

Da er det kanskje ikke så rart at det er ekko her 😅😅

Rart at de ikke har noen svar på disse spørsmålene, når de tydeligvis har konkludert på slutten 😜

Begynner nesten å mistenke at det er en person med 40 forskjellige nick vi skriver med 🥳😷🤣
Haltopen
05.01.2022 kl 13:04 2345

Han er utestengt fra twitter for å spre "debunked" covid misinformasjon. Enkelt og greit.

Hvorfor stoler du mer på slike personer eller fra verifiserbare, etterettelige kilder med vitenskapelig datagrunnlag?
Redigert 05.01.2022 kl 13:04 Du må logge inn for å svare
Frodon
05.01.2022 kl 13:05 2342

Helt enig, men hvordan ble det slik? For store endringer som de ikke rekker å holde følge med? Er virkelig de få uvaksinerte, som ikke vil ta vaksinen, et så stort problem? Skulle likt å sett tall på innlagte som ikke KAN ta vaksinen vs de som ikke VIL ta vaksinen
Slettet bruker
05.01.2022 kl 13:13 2321

Blir nysgjerrig. Kan du nevne i fleng disse verifiserbare og etterrettelig kilder.. På forhånd takk!
Slettet bruker
05.01.2022 kl 13:18 2303

Ja det er mange bastarder her. Det blir tynnere og tynnere suppe man serverer, og vi kan bare håpe at flere og flere starter kritisk tenkning.

Tror også at mange er svimle av alt fra Stoltenberg, nakstad og disse politikerne. For å ikke snakke om nrk journalister som snakker på inn og ut pust.. Som om vi alle skal dø neste uke, ikke lett å holde styr på alt de gulper ut i tide og utide. Ikke en dag i julen heller, klarte de holde kjeft om corona. Eneste positive med corona dekningen er at det er lite plass til klimahysteriet, kanskje litt grunnet strøm fadesen. Noe som burde få folk til å innse at demokratiet absolutt ikke gjør sitt beste for folket, tvert imot heller😅
Haltopen
05.01.2022 kl 13:24 2290

her på tråden spres det for eksempel artikler fra uetterettelige kilder som f.eks.
https://rightsfreedoms.wordpress.com/2021/06/23/mhra-data-shows-a-3016-increase-in-number-of-women-whove-lost-their-unborn-child-as-a-result-of-having-the-covid-vaccine/

MHRA Data shows a 3016% increase in number of women who’ve lost their unborn child as a result of having the Covid Vaccine

Artikkelen er basert på: https://www.gov.uk/government/publications/coronavirus-covid-19-vaccine-adverse-reactions/coronavirus-vaccine-summary-of-yellow-card-reporting#annex-1-vaccine-analysis-print ,

med følgende konklusjon: Both studies found that the occurrence of miscarriage was equally likely amongst unvaccinated women as amongst women at the same stage of pregnancy who were vaccinated in the previous 3 to 5 weeks. These studies provide strong evidence for no increased risk of miscarriage in association with the mRNA vaccines in current use. Data on the COVID-19 Vaccine AstraZeneca is less extensive but is consistent with these findings.

Evidence for pregnancy outcomes other than miscarriage is accumulating as more pregnancies reach full term. Currently available evidence does not suggest any increased risks of pregnancy complications, stillbirths, preterm births or adverse neonatal outcomes following vaccination in later pregnancy.

Sjakalen, hvor henter du informasjonsgrunnlaget ditt?
Redigert 05.01.2022 kl 13:28 Du må logge inn for å svare
Balder67
05.01.2022 kl 13:31 2278

Vitenskap er kritisk tenking. En skikkelig artikkel/publikasjon er gjennomgått og kritisert av andre innen samme fagfelt: fagfellevurdering.
En som disputerer for en doktorgrad vil få en opponent i panelet som er den som skal stille de mest kritiske spørsmålene.

Ralling på Youtube eller konspiratoriske nettsider er i beste fall tynn suppe.