Hvorfor mobber samfunnet de som ikke kan vaksinere seg?

Frodon
CORONA 19.12.2021 kl 09:16 107625

Det er veldig mange i Norge som ikke kan vaksinere seg, også er det noen som ikke vil vaksinere seg. Hvorfor blir alle disse satt i en bås av samfunnet og mobbet? Det er ca 700-800.000 barn under 10 år som ikke kan ta vaksinen enda. Det var mange eldre som ikke kunne ta 3dje vaksine dose pga kapasitet, det løser seg kanskje nå. Det er en del i Norge med medisinske problemer, som får beskjed av sin lege å ikke ta vaksinen for covid-19. Gravide har for kort tid siden blitt anbefalt av FHI å ta vaksinen for første gang, da INGEN vet langtidsvirkningene på foster enda. Gravide skal også ta influensa vaksinen og det skal gå tid mellom hver sprøyte.

Det er bare 72,29% av den Norske befolkningen som er vaksinert. Det står øverst på førstesiden av VG på nettet. Det er ca 5 415 166 folk i Norge. Dvs det er ca 1,5 millioner uvaksinerte i Norge,

Men det Norske samfunnet synes det er greit å henge ut og mobbe alle disse gruppene? Det er flaut å se holdningen deres. Hvor er jule stemningen hvor vi tar vare på alle? En ting kan jeg love dere, det vil bli sett på som noe forferdelig i fremtiden, hvordan kunne de gjøre noe slikt?? Det dere gjør, får også motsatt virkning av hva dere prøver å oppnå, hvis målet er at flere vaksinerer seg. Bare se på artikkelen under:

«Mediene nører opp under holdninger som skaper et «oss» og et «dem»

Alle uvaksinerte jeg kjenner er redde for å si høyt at de er uvaksinerte.

Jeg er ikke redd for vaksinen. Jeg er kritisk. Jeg er kritisk til at vi velger en ikke ferdig utprøvd vaksine for hele befolkningen som løsning. Jeg er kritisk til at intensivkapasiteten på sykehusene ikke er økt. Jeg er kritisk til at det ikke har vært mer åpen debatt om virkning og bivirkninger av vaksinen – og om behandling av de syke»

https://www.nrk.no/ytring/ansvarlig-og-uvaksinert-1.15772782

"MACRON LOVER Å PLAGE UVAKSINERTE"

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/macron-lover-aa-plage-uvaksinerte.CI4iTH75e?utm_source=share-btn
Redigert 05.01.2022 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
omans
08.01.2022 kl 10:13 1935

Det er faktabeskrivelser, det er vitenskapelig bevist at vaksinerte har mindre risiko for utvikle alvorlig forløp fra covid, mener jeg leste 14 gangern. Covid er farligere enn vanlig influensa, ikke rart influensa dødsraten går ned med alle smittevern tiltakene innført. Du tror det handler kun om ta vaksine eller ei, så blir alt bra. Du tror ikke på vitenskap, det er greit.
omans
08.01.2022 kl 10:21 1920

Den var god, tall viser at det i 2020 var 324 overdosedødsfall i Norge som er høyest siden 2001 eller noe, narkomani er en sykdom i segselv som oftest fører til død om de ikke kommer seg ut. I tillegg var det En økning i alkoholrelaterte dødsfall på 25%.
oivindl
08.01.2022 kl 10:30 1907

Seriøst, Sjakalen?
Hvor ble det av kunnskapsbasert tilnærming?

"Tunge rusmisbrukere lever i snitt 35 år kortere enn resten av befolkningen."

Disse må være godt herdet, ja.
Slettet bruker
08.01.2022 kl 10:33 1908

Helt riktig.

Samfunnene har vært på feil kurs så lenge nå, og pandemi hjelper oss å se hvor gale det er.

kaos og usikkerhet er drømmesenarioet til politikerne, da kan de via mediene "skremme" opp de som ikke holder oversikten, og dernest kan de som den hjelpende samaritan hjelpe oss ut av krisen, dermed. Tror spesielt de eldre og yngre at kan ikke få takket systemet nok, de "redder " oss igjen liksom.

Det dreier seg om alt annet enn vaksiner eller ikke dette... men det er dette de bruker for alt det er verdt nå.

Vanslige folk skal taes, for en hver pris. Da middelklassen plutselig har alt for god balanse i økonomien til at de lytter med begge ørene når "eliten" taler til folket.... trist som faen som ari kalte det!
Slettet bruker
08.01.2022 kl 10:34 1903

nå refererer du til de som sover på gaten, 5% av de narkomane. Jeg snakker om de andre 95%, som tydeligvis ikke berøres av dette slik som byfolkene har en tendens til å gjre, da de er overrepresentert i statistikken under pandemien.
Slettet bruker
08.01.2022 kl 10:36 1896

https://youtu.be/QZyHI0wo8Pk

Dette er Europa som de tok fra oss. Et Frihetens Tårn i verden. I perfekt harmoni hvilende på en Appolinsk og en Dionyssisk søyle. Vakre frie lykkelige mennesker med en flere tusen års kontiniuitet, Prometheus barn.

Men verdens herskere - disipler av Ahriman - hater frihet, de hater glede, de hater musikk, kunst og ånd. Alt skal reduseres til materie, og veies.

Så krigen kan bare komme, så vi kan renses av blodets rennen og hjertets smerte, og en ny Gullalder atter kan reise seg som fugl Fønix fra asken.
Redigert 08.01.2022 kl 10:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2022 kl 10:39 1889

Jeg tror på vitenskapen, dog sliter jeg med måten informasjonsflyten kanaliseres av den få her i landet som lever av å drukne oss i statistikk. alt for mye usikkert i kommunikasjonen av fakta i pandemien.
Slettet bruker
08.01.2022 kl 10:42 1886

Det er alt for lenge siden vi hadde noe å stå sammen for ja, gjenbygging av land osv. Helt riktig som du er inne på. Nå sitter alle av oss drukna i digitale nettverk, og får ikke tilfredstilt hverken følelser, behov eller mestringsfølelser, gjerne sammen med noen.

Det kan vi jo si er veldig slik for oss som investerer alene i markedene.
omans
08.01.2022 kl 10:53 1878

For noen med slik tilnærming kan det i enkelte tilfeller bli ens bane. Men om en sitter på fjellhytte og aldri kommer mindre enn 2m innpå andre er det ikke så relevant mhp risiko.

Denne karen her kjørte på og fikk smake en fryktelig medisin.
https://www.dagbladet.no/nyheter/spredte-konspirasjonsteorier---dode-med-covid/74795219
Redigert 08.01.2022 kl 10:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2022 kl 10:59 1869

Livet er jo mer enn penger. Ville heller hatt friheten, og et felles prosjekt for de europeiske folk. Men det er den eneste fordelen jeg kan se er at massen følger de små stripene av søtningsmiddel som tynt strøs rundt i labyrinten, mens fra Ensomhetens tårn ser man enkelt hvor gullkisten glimrer. Helt konkret i high leverange high risk oil service. Og etter supersyklusen som der bygger seg opp med sannsynlig pepring av ATHs over hele sektoren etter et årelangt bullrun (Goldman Sachs sier 10 år) inn mot 2024 og videre, muligens i havbunnsmineraler. Benytt deres priviligerte plass på oljebjerget og kjøp Borr, PGS som meg, eller Shelf, MSEIS, BWO, Panoro; og salt deler av pengene i Røkkes kommende "NATO-fond" på toppene.

Bakgrunn:
Les artikkelen under for innblikk i det håpløse avhengighetsforholdet EU har satt seg i i forfold til Russland. Putin følger Aleksandr Dugins inbitt antivestlige russosentriske kapitalismealternativ (multipolar world/ fourth political theory), (Russland noensinne vært redd for å ta store tap?) og han kan selge oljen sin til partneren sin Kina uansett.

Med ordene til professor emeritus Rögnvaldur Hannesson:
"Er det noen som tror at europeerne vil «straffe» russerne ved å stenge av deres leveranser av gass? Uttalelser fra både NATO og amerikanerne om «konsekvenser» hvis russerne finner på å invadere Ukraina lyder mest bare pinlige."

Enkelte sammenhenger synes åpenbare:
1 Stoltenberg vender tilbake med ett eneste mandat: å bidra til at Norge i sikkerhetspolitisk øyemed hurtigst mulig utbygger all tilgjengelig norsk olje/gass (og setter fart på utvinningen av sjeldne mineraler)
2 Støre sier oljefondet nå skal bli politisk. Det er dette som er den egentlige grunnen for Nicolai Tangens ansettelse i oljefondet. Bemerk at forgjengeren Ynge Slyngstad får 5% for å lede det kommende Aker Asset Managment, dvs 50 millarder av 1000 milliardersfondet. De snakker på innpust og utpust om grønne investeringer, men dette handler åpenbart i all hovedsak om olje/gass. Mine kilder sier Aker vil få mye støtte til å ta kontroll særlig over afrikansk offshore olje og gassforekomster.

= Vi står foran en ubeskrivelig gullalder for seismikk og rigg.

Bakgrunn
https://seekingalpha.com/article/4477220-eu-energy-policy-is-a-trainwreck

In the grip of a severe energy crisis, the EU is contemplating severe economic sanctions against its largest source of energy imports, over a possible conflict in Ukraine.The crisis already left the Nord Stream 2 pipeline in limbo, which increases the odds of the Power of Siberia 2 pipeline pitting the EU & China in direct competition.

The current high energy price environment in Europe risks becoming more or less permanent, given recent events that center around the Ukraine crisis. Europe's energy security challenges have their root in the 2014 confrontation over Ukraine. The EU severely misjudged its own natural gas import needs then. It figured that climate change initiatives will severely diminish natural gas demand. It also overestimated LNG availability, especially coming from America's shale boom

Contrary to past expectations, EU demand for Russian gas increased about 25% in the 2014-2019 period. In response to further delays to the Nord Stream 2 pipeline, it seems Russia may have been nudged towards a final decision on the Power of Siberia 2 pipeline project. If it will be built, it will pit the EU and China against each other for gas from the same fields, with China probably favored as a customer by Russia, given closer relations.

Europe risks a worsening outlook beyond 2022, which risks a dramatic deindustrialization trend throughout the economy

Russia never signed up to be Europe's safety cushion in case that its energy policies fail. 
Redigert 08.01.2022 kl 11:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2022 kl 11:12 1849

HAHAHA. Så du putter meg i boksen med konspirasjonmannen? Jeg lever trygt og godt, men synd jeg må holde meg vekk fra eiendommen i Frankrike. Hybel i Oslo står tom, der inne har jeg lite å gjøre. Dette også når vi ikke har pandemi. Omans, du er politiker eller gammel auf ungdom, det er jo helt tydelig, du har hakk i plata. Fjellhytta i er et høyfjellshotell, med alt annet enn konspirasjonsteorier, vil hevde jeg lever på høyde med de fleste. Men ja, jeg er en 1% person, jeg styres ikke av andre, har mine egne lover og regler m du vil, men slik får du altså frihet, den friheten ikke aksjeprofit kan kjøpe til deg. Hvorfor bygge cash når rotteracet er dominerende? Aldr forstått den måten å tenke på.

Mannen min er utdannet psykolog, men jobber med helse o omsorg.

Jeg har bidratt til fred på flere kontinenter, så kom ikke her og døm oss for å ligge sannsynligvis noen hakk over deg i det moralske kartet, pga min uvaksninerte tilstans/status, så føler du og flere fra Andeby at dere kan ta dere friheten til å sette meg i bås!?

Hus at du må ut av hybelen til mor og gjøre annet enn å trade litt aksjer for å finne deg selv.
Slettet bruker
08.01.2022 kl 11:14 1845

Kort fortalt.

Jeg har frihet, jeg har penger og jeg har ett lykkelig liv. Dette skjedde først når jeg sluttet å utvikle teknologi, kom meg ut av rotteracet og tilbringer lite tid i våre største landsbyer, som Oslo, Bergen osv.
Slettet bruker
08.01.2022 kl 11:22 1842

Må skyte inn, ja MDG går inn i en rolig fase :-) Oljealderen kommer inn i noen gode år nå. Det er gledelig. Må nok fordele kapitalen litt mer over i storeulv prosjektene, litt for mye i Røkke hirarkiet as we speak.. Lan Marie og Rasmussen vil nok måtte finne seg noe radialt nytt å rope om. Og godt er det...
Slettet bruker
08.01.2022 kl 11:24 1832

Denne karen hadde vel mye god info etter hva jeg hørte, men var ikke alene om å ha fest hjemme med uvaksinerte. De sier han døde med corona, ikke vet jeg. Hvem som dør av eller med, det er det ingen som tørr lage statistikk på, da ville sykehussjefer auropa rundt fått litt juss å bryna seg på. Sinnsyk hele opplegget.
Slettet bruker
08.01.2022 kl 11:25 1837

Denne Wolfgang Wee fyren. Hva tenker du om han og podcastene hans?
oivindl
08.01.2022 kl 11:52 1821

Nei, jeg referer ikke til de som bor på gata. Det er din udokumenterte tolkning.
Hvilke statistikk for de 95% andre har du tilgang til?
Slettet bruker
08.01.2022 kl 12:05 1810

Syns du skrev om overdosestatistikk, det gjelder stort sett de narkomane som er synlige. De er en minoritet, de fleste narkomane ser ut som deg og meg. Overdoser har ingenting med covid og gjøre heller.

Kan jeg få tippe at du etter lærerkarrieren din har blitt engasjert i politikken? Alt du bygger opp samtaler på er kilder og nå udokumentert tolkning..

Jeg er en person som handshake er godt nok, så muntlige avtaler teller like mye som kontrakter osv. Selvsagt har jeg hold i hva jeg uttaler meg om, ellers så holder jeg kjeft.

Vår alles Erik Jensen som har kanskje mest innsikt i disse miljøene fra topp til bunn, har gitt meg inføring i disse talene, så du må gjerne ringe han å få det verifisert, men det skal være unødig, da de fleste vet slike ting.
Redigert 08.01.2022 kl 12:07 Du må logge inn for å svare
oivindl
08.01.2022 kl 12:10 1891

"Jeg har bidratt til fred på flere kontinenter, så kom ikke her og døm oss for å ligge sannsynligvis noen hakk over deg i det moralske kartet,"

Vel, da skjønner vi hvorfor det arbeidet går så dårlig😊 (ikke seriøst ment, men slike kommentarer er det plenty av her inne, også fra en fredsarbeider)

Jeg har lest flere på HO som fremhever sin egen innsats på ulike områder, pengegaver, frivillig arbeid mm, gjerne ofte med tilføyelse at de er litt bedre enn andre.

Her inne får du finne deg i å bli vurdert etter hva du skriver, og det er mye som dessverre peker i motsatt retning av hva du selv fremhever.
Stoikeren ser jeg lite til.

"så føler du og flere fra Andeby at dere kan ta dere friheten til å sette meg i bås!?"

Er det ikke frihet du etterstreber 😊(en digresjon)

Selv tar du den friheten (å sette i bås) som en selvfølge, som den gode menneskekjenneren du er.
Men bommer dessverre, med eller uten hjelp fra Lilly Bendris.

" Hus at du må ut av hybelen til mor og gjøre annet enn å trade litt aksjer for å finne deg selv."
God, nedlatende kommentar fra en fredsmekler.
oivindl
08.01.2022 kl 12:14 1885

"Syns du skrev om overdosestatistikk,"

Hvorfor syntes du det.
Jeg tok med et utsagn om forventet levealder.
oivindl
08.01.2022 kl 12:17 1884

"Kan jeg få tippe at du etter lærerkarrieren din har blitt engasjert i politikken?"

Der bommer du igjen.

"Selvsagt har jeg hold i hva jeg uttaler meg om, ellers så holder jeg kjeft."

Da burde du åpenbart holdt kjeft litt oftere.
omans
08.01.2022 kl 12:22 1870

Du tror fortsatt dette handler om deg. Men det gjør det ikke, det var et eksempel i ene enden med den karen, det er mange skeptikere der ute, og du skrev om for lite info etc..., når jeg skriver fjellhytte var det nok litt i overført betydning. Enkelte er nødt til å drive virksomhet fra sentrale steder for at samfunnet skal fungere.
Du forsvarer liksom vaksine skepsis/motstand mot egne personlige forhold. Det er ikke hva det handler om, det er på generelt basis.
Redigert 08.01.2022 kl 12:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2022 kl 12:24 1861

Presset øker ikke, idiotene brenner sine bruer og skjærer av den siste greina de sitter på... banksektren er i sin site fase med ansatte uansett, analytikere og såkalte meglere gså er snart på museeum. Men det som blir gøy er å se hvor langt de drar det, kan bli kostbart for mange det der :-) Og vi andre tjener 50lapper uansett hva de hyler ut ;-) Popcorn
oivindl
08.01.2022 kl 12:28 1861

Nå er jo ikke du den som er best på dokumentasjon eller eksempler, men du skal få likevel.
Der lå jo ett i svaret og ett i kommentaren før.

Men la oss ta utsagnet om at en eller kanskje to generasjoners hjerne er ødelagt.
Slettet bruker
08.01.2022 kl 12:37 1847

Ja, godt eksempel. Mener du at det ikke er mobiltlf og ipads osv på barn fra 14 år og nedover - ett godt stykke?

Motstrider du at det er skadelig for menneskehjernen å bremser utviklingen i den perioden som hjernemassen vokser? (opptil 14 år snitt)

Når du legger til frykten som gjennomsyrer barna og de som ikke tenker selv i eksempelvis klimahysteriet, så enda verre.

Putt inn hva de unge med mobilen gjør npr de er på mobilen, altså sosialemedier i hopetall.. så enda verre..

Du som er fra lærerrket kan vel selv finne denne tyseren som på oppdrag fra dansk skolevesen gjorde studiet på om jeg ikke husker feil 10 års gjennomføring.

Konkusjonen er at en gå tur i skogen var så produktiv for jernen og dets utvikling at iforhold til dette med teknologi iform av flate skjermer ... dag og ntt.

når du legger til at gjennomsnitt mennesket i norge er 6 timer på facebook alene, pluss snap, insta, tvitter, og mange andre.. pr døgn, så klarer tilogmed de største tekhhodene og enes om hvor sinnsykt stort dette problemet er og tørr ikke tenke på hva det har gprt med 2-3 generasjner, når vi har fast om 1 generasjon.. la oss si 2035 ish

Med tanke på at dette er arbeider utarbeidet for skolevesenet iforhold til om læreprogrammer i skole osv er gunstig eller ikke for hjernen og dens utvikling, så er det viktig å snakke om.
Slettet bruker
08.01.2022 kl 12:44 1840

tja. sant nok. Men jeg mener vi står ovenfor en revolusjon innen arbeidsmarkedet, det har siste 15 år vist oss, og vi tar ikke innover oss at det er snart 8 av 10 jobber borte, i særs Norge, da vi er helt i front på å drukne i teknologi og digitalisering, samtidig kommer AI dyret, det blir dødaren for middelklassen. For meg utgjør ikke dett noe trusler, jeg er den jeg er og slik blir det til jeg reiser til andre siden.

Og jo, alle kan endre livet itide, særs alle dere som fisker etter penger her inne. Det er mer snakk om man har vilje og ser hva som kommer. Finnes ingen grunn til at det skal være så jævlig mange utesteder, konserthus osv. evolusjonen går med eller uten vårt samtykke, adapt and adjust, de som ligger i føringen på disse ting, lever i suksess, fra egen målstokk... utrolig nok , men når jeg sier jeg ser boorgerlønn i fremtiden, da er det virkelig endringer i horisonten.
Slettet bruker
08.01.2022 kl 12:45 1841

så hvorfor mobber du en død mann i et inlegg til meg?

etter hva jeg har lest om garder, så var han meget kompetent på sine områder, dette med konspirasjon som mediene skriver om, har jeg ikke satt meg inn i, dessverre.
Redigert 08.01.2022 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2022 kl 12:47 1838

..hvorfor dør de ikke av corona, de som har utslitte lunger, laber helseoppfølging og vil jeg si, ikke prioritert av borgerskapet?
omans
08.01.2022 kl 12:54 1826

Det er ikke mobbing, er dagbladet som brakte saken og må stå for innholdet. At det er en fryktelig medisin er hevet over enhver tvil. Hva består mobbingen av?
Det var et forsøk på svar på generelt basis, på hvor ille det kan gå om man drar det for langt, ikke et svar til hvordan det kan gå med deg, ift vaksinemotstand pga for lite info. Kanskje spiller det ikke så stor rolle hva grunnen er, om man er ihuga konspirasjonsteoretiker, eller bare avstår pga det er for lite info og man føler det er tryggere uten en injekson som man er mistenksom mot. Så lenge det er frivillig å møte opp til vaksinering, så stopper en diskusjon rundt dette der, det er jo greit. Man kan være forsiktig å håpe man ikke blir smittet, eller man kan stole på legevitenskapen og være beskyttet som forskning viser.
Redigert 08.01.2022 kl 12:59 Du må logge inn for å svare
oivindl
08.01.2022 kl 13:12 1798

Fant ingenting her som tilsier at to generasjoners hjerner er ødelagt.
Interessen for friluftsliv og toppturer er høyere en noensinne i aldersgruppen rundt 20 år.
Disse hører definitivt inn under denne gruppen med ødelagte hjerner.

Jeg savner nyanser i dine uttalelser.
De virker ekstreme i mange sammenhenger.
oivindl
08.01.2022 kl 13:15 1793

Du stiller spørsmål uten at premisset for spørsmålet er klart eller dokumentert.
Samme som trådtittel.

Jeg kunne jo svart tilbake:
Hvorfor hater du alle mennesker?
Ikke spesielt konstruktivt.
Slettet bruker
08.01.2022 kl 13:23 1786

Skjønner ikke helt tankesettet ditt nå. Men det er vel menigen. Jeg har ingen hat, det er det ikke plass til hos meg.

Man kan ikke benekte faktum i samfunnet, men man kan stille spm til alt surret som kommer fra de offentlige. de driter seg ut gang på gang. bare se ferskvaren acer, en varslet katastrofe.

se på galskapen av klimahysteriet. ikke rot i virkeligheten.
Slettet bruker
08.01.2022 kl 13:30 1782

Hvorfor må man være vaksinemotstander eller konspirasjonsteoretiker i denne sammeneng. Det holder å være tilstrekkelig trygg på egen helse, jeg vet om veldig mange i helsevesenet som ikke stler på egen helse og dermed er redd for vaksiner. De har også en litt mer balansert historie enn den mediene legger ut med intervju av slitne kari fra frogner, som tar doble vakter osv. Slitsomt å jobbe mye, men hva faen det er pandemi!

Skulle tatt seg ut når jeg var ute for telemarksbataljonen og bynne å si i oppdrag i ørkenen at jeg er sliten orker ikke doble vakter!? Men for å gi våre helsearbeidere mer fritid , så må vaksinerte som er 90 % av oss, våkne opp og ta del i smittevern, ta del i bekjempelse av viruset, og det gjør man desverre ikke bare ved å putte i seg ei sprøyte eller 10 liksom, det krever endel mer enn som så. Det er smått utrolig for meg at du som virker som en reflektert og kunnsapsrik person, ikke er villig til å ta del i dette, du er ev de som mener at visst jeg vaksinerer meg, så er vi tilbake til det noen ser som normalen...
Slettet bruker
08.01.2022 kl 13:43 1777

Han kan vel ha fine gjester, men det blir fort for pratsomt om et og et enkelttema for min smak. Er mest interessert i ideologiene og operativsystemene BAK hendelsene og strukturene som styrer verden; og eventuelle alternative totalsystem å bygge et verdenssyn og dermed virkeligheten på.

Putins husfilosof Alexander Dugin gir et interessant alternativ til globalistisk kapitalistisk liberalisme (og dets aksepterte dissidentformer kulturmarxisme, neo-konservatisme, og sosialdemokrati), samt det tyvende århundres kollektivistiske ideologier inkl. avleggere.
Se denne av stram filosofisk/politisk interesse, eller bare for å få en edge ved å forstå Putins beveggrunner. På kjøpet får du en dissekering av vår rådende verdensorden som vi innbilles er uten ideologi eller alternativ:https://youtu.be/vDmdo6Px8Hk

Ønsker man å bevege seg godt ut på viddene i skjæringspunktet okkultisme/konspirasjonsteori (bare husk at ingen besitter den hele og fulle sannhet) er det høyst underholdende og inspirerende å lytte f.eks til den åpenbart schizofrene, men hyperintelligente Jason Jorjani, som maler med den helt brede pensel:
https://youtu.be/iTA5sc71uqI
Redigert 08.01.2022 kl 13:57 Du må logge inn for å svare
omans
08.01.2022 kl 13:55 1760

Den siste setningen igjen, der tar du opp eksemplet med degselv, noe som er gjennomgående. Det spiller nok ikke stor rolle fra eller til for samfunnet om du tar vaksine eller ei. Det er samfunnet samlet totalt sett. Jeg tenker på en som motstår fra å ta vaksine i utgangspunktet er en motstander. Siden dette er en oppfordring for å løse situasjonen. Men siden det er frivillig er det opptil hver enkelt å bli med slik det er lagt opp. Det er mulig å ha flere tanker i hodet enn hva man legger ut i innlegg her, det handler ikke om bare enkeltpersoner som kan gjøre sikre grep, man så pensjonister som isolerte seg i bobil, for å holde viruset på avstand etc. Det kan de gjøre pga livssituasjon etc.

De om det i helsevesenet som ikke tar vaksiner, om de er redd for vaksiner så er det deres frykt, pussig at de frykter mer en vaksine enn et farlig virus. Det er helt tullerusk.
Redigert 08.01.2022 kl 13:56 Du må logge inn for å svare
oivindl
08.01.2022 kl 14:02 1752

"Skjønner ikke helt tankesettet ditt nå."

Det var jo betryggende, det var et forsøk på å illustrere hvordan jeg oppfatter en del av dine innlegg.
Slettet bruker
08.01.2022 kl 14:07 1745

Helseansatte vet mer en de fleste, og de frykter ikke viruset nei, de frykter vaksinen og ønsker ikke leve i usikkerheten.

Nå er det slik at vi har kotroll, bare vi holder oss unna pub/disko, sydeturer, knulle alt og alle på byen.

I hverdagen klarer vi å holde huset for oss selv, vi klarer samles rundt bålpanner, gå turer i skog og mark. Ja, selv på arbeid klarer du og be folk holde seg unna med 1,2 eller mer meter. Det handelr om å være interessert å bringe verden videre. Men kan se ut som vi helt unødig, kommer til å ha coronasituasjonen minst 2 år til..

Det er mange som jeg. dog ikke mer en 1 % av samfunnet. Sånn er det i hele kloden. det er 1% individene som klarer leve i frihet, har tid til å ta vare på alle i sin flokk. lære barne opp til det som venter de.

Hva tror du er måten å få bukt med situasjonen, og samtidig få igang økonomien.. ja, tilogmed få igang dette kulturlivet som er sååå "viktig""
Slettet bruker
08.01.2022 kl 14:08 1750

Alle disse meningsutvekslingene er i ferd med å bli patetiske og innholdsløse.
Det ser ut for at Covideventyret har utviklet seg til å bli en slags religion, noen er troende og noen er tvilende, noen er fundamentalister og noen er ateister.

Det eneste som er sikkert er at det skaper splittelse blant folk som egentlig trenger samhold og det er et trist faktum.
Jeg er tilhenger av religionsfrihet, og mener at voksne folk bør få lov å tro på hva de måtte ønske og fritt foreta sine egne valg utfra det.
Så lenge de holder seg innenfor lovens rammer.

Pressen med Dagbladet i spissen er mer og mer fokusert på å signalisere at roten til alt ondt ligger hos de "uvaksinerte" og trykker opp stadig nye historier om "Antivaksere" som nesten døde av corona både fra inn og utland(https://www.dagbladet.no/nyheter/her-angrer-vaksinemotstanderen/75060574?fbclid=IwAR3VV56HYo-OOEZOe2T3OW2ZC0ya8hXf_6tjVgWdwZ8CtBbP5NB5nfxsOY0) og artikler om hvor mange sykepleiere de "uvaksinerte" legger beslag på(https://www.dagbladet.no/nyheter/gar-utover-alt-annet/75066507?fbclid=IwAR2ENTJSGe5Cqk90BNvNWxXPJVOGB-vMjyJJCBxsMiwbrn415JFSJsjkOLI).

Dette vil selvfølgelig bidra til å skape forakt mot de som ikke kan eller ønsker å vaksinere seg. Pressens faglige utvalg bør kanskje komme på banen når det drives en type journalistikk som bygger opp om forakt og i stadig større grad hat mot en gruppe som har liten mulighet for å forsvare seg mot denne formen for "stigmatisering"
Redigert 08.01.2022 kl 14:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.01.2022 kl 14:10 1745

Minst farlig er vaksinen (men det skulle bare mangle). Så følger sykdommen. Klart mest skadelig for samfunnet er tiltakene. Er overbevist om at vi om 10 år lett vil kunne se at tapet av rene leveår var mye større av tiltakene enn sykdommen. Det hadde vært best å gjøre absolutt intet! (Unntatt å gjøre vaksiner tilgjengelig for de som ønsker det som med de andre influensaene. Altså helt vanlig, og ikke ekstremistisk.) Så er det kvaliteten på leveårene som nødvendigvis synker ettersom det bedrives krig mot menneskets naturlige frihetstrang. Dertil kommer det moralske forfallet og intellektuelle forråtnelsen ved at man har klart å legge samfunnet åpent for manipulasjon og utnyttelse ved å gi en 1:1 likeverdighet mellom kart og terreng. Dvs at modellen om hva som kan skje, sidestilles med forholdene ute i felten.

Bevis i rene tall på at vi på et eneste punkt i pandemien har vært i nærheten av sprengt kapasitet (og ikke som i virkeligheten med langt færre innlagte, underdødelighet og mulighet for å uten større vanskeligheter kunne ta unda 10-20 ganger flere på intensivavdelingene motas med takk. Da kommer vel den slitte "det er pga tiltakene". Men vet vi det? Eller er det tvert om slik at vi med aktiv massespredning av industriell skala kunne håndert dette, og vært ferdig (slik de nå tar til orde for i Danmark?)
Redigert 08.01.2022 kl 14:26 Du må logge inn for å svare