Oppdatering produksjon og oppskalering

Frozen
AZT 19.12.2021 kl 10:04 9090

Ved Q3-presentasjonen ble det opplyst om flere pågående oppskaleringsprosjekter tilknyttet M-SAN HQ, M-SAN HQ ELISA og Proteinase, og med målsetning om ferdigstillelse mot slutten av Q4.

Interessen for disse produktene er visstnok veldig stor, og produktene vil kunne innkorporeres i kunders produksjonslinjer uten store tilpasninger (spesielt M-SAN HQ som et "Plug and Play"-produkt).

Blir spennende å se om det kommer en oppdatering mht disse oppskaleringsprosessene kommende uke.

Dette vil naturlig nok ikke prege Q4-resultatet i særlig grad, men vil gi en veldig viktig indikasjon på farten inn i 2022 dersom AZT lykkes i oppskaleringen - og bør gi et ganske bra "boozt" på nåværende prising..

(For ikke å snakke om potensialet til øvrige eksisterende produkter, med økende interesse fra store aktører i et sterkt voksende marked, og nye prototyper under pågående testing hos ulike kunder.)
bj111
22.12.2021 kl 09:36 7786

https://newsweb.oslobors.no/message/550122

Der kom det, nye lokaler og nye produkter. Fremtiden ser lys ut for AZT og deres aksjonærer.
Frozen
22.12.2021 kl 21:52 7576

Ble ikke noen "boozt" i dag likevel. Vel, vel.

Dagens melding er blant de aller beste AZT har presentert, og indikerer ganske klart at allerede neste år kan bli svært mye bedre enn årets.

Fasinerende å observere at dagens melding kun ble møtt med et skuldertrekk...
bj111
22.12.2021 kl 22:53 7492

Er stabile aksjonærer som stort sett holder seg i ro da de vet dette selskapet vil bli større på sikt. Handelen er preget av vanvittige mengder med småposter på 1 til 100 aksjer og ordreboka kan man til tider bli sliten av å se på da det flyttes poster i et tempo som er sykt. Sier meg at det er robo eller algo som holder på. Mulig det er short posisjoner som dekkes ink. De ser man ikke når de er under 0,5%. Jeg trodde det skulle endres til 0,2 men det har ikke skjedd. Med en gang noen ønsker litt volum så spretter kursen.
Bare tull hele greia. Selskaper vokser og er dønn stabilt i kursen sin. Rett og slett et fantastisk selskap har det blitt trer snuoperasjonen.
rufus01
29.12.2021 kl 12:01 6961

Største eier er iallefall sterk i troen, og fortsetter og øke med over 85k ved siste oppdatering, som strekker seg to dager tilbake i tid.
bj111
30.12.2021 kl 14:50 6681

Ikke overrasket over at største øker, troen på AZT er godt begrunnet om man leser på Twitter siden hans.
Slettet bruker
31.12.2021 kl 01:03 6431

Har noen peiling på stickyness/moat vedrørende AZT?

Må være Oslo Børs sitt mest spennende small cap om de kan fortsette i samme spor.
bj111
03.01.2022 kl 16:11 6081

Begynner å bli et stort svensk eierskap i denne nå.
bj111
05.01.2022 kl 11:51 5755

Blir ikke overrasket om det dukker opp en short posisjon på listen til finanstilsynet snart. Algo har ikke akkurat tjent noe på det tidligere så det er i så tilfellet positivt for gir en god forklaring på det vi har sett de tre siste dagene og de vil slite med å dekke inn dersom det er de som har trukket kursen nedover.
rufus01
05.01.2022 kl 13:26 5672

Ja det er noen merkelige og slik jeg ser det uforklarlige svigninger i kursen i AZT. Men tør ikke utnytte dette til trading, da det fort kan komme melding om oppkjøp, og da vil jeg være inne med alt jeg har :)
oppturen
05.01.2022 kl 13:38 5908

Tom ordrebok og lavt volum ( blir svingninger da)
bj111
05.01.2022 kl 15:53 5799

Tom er den ikke og volumet er helt ok. Den var før jul fortrinnsvis preget av enorme mengder med småposter noe som tilsa at algo var veldig aktiv og slik sett er boka tom om det kun er en aktør. Der vet vi at enkelte på topp 20 var aktive på kjøp og trakk kursen opp. Nå er det noen på salg som har vert aktive og jeg tipper det er noen som setter short. Det har vi sett før Q rapport tidligere. Spørsmålet er om den eller de kommer over 0,5% så det blir synlig.

Q4 nærmer seg og det blir spennende å se hvordan slutten på året ble. Blir og spennede å se hva som sies om fremtiden. 2022 og kanskje de kommende årene.
rufus01
05.01.2022 kl 20:42 5621

Forstår ikke hvordan du kan hevde at det er tom ordrebok. Men de siste dagene har startet med at noen har dumpet aksjer i førauksjonen, så at dette er ett styrt nedsalg er iallefall mitt inntrykk, tidligere var det poster på 400aksjer som ble lagt ut på laveste salg. Nå er det 300 aksjer som gjelder. Ser frem til Q4, slik at man får litt mer kjøtt på benet i forhold til hva som er den "riktige" kursen. Tror det er større sannsynlighet for en positiv overraskelse ved Q4 enn det motsatte. Så langt har de holdt det de har guidet, og tror at de kommer til å gjøre det nå også.....minst :)
Bearwizard
07.01.2022 kl 09:54 5250

Trenden for AZT aksjen har vært et begredelig skue i det nye året. Vi gikk ut av 2021 med en kurs på 94, og nå etter en uke av 2022 ligger vi 10 kroner lavere. Ganske deprimerende å se kursen synke med 2 kroner hver dag. Så hva er det som kan "redde" oss aksjonærer? Må vi vente til Q4 rapport, og sette vår lit til gode tall? Ser også at det er laber aktivitet på AZT tråder...har mismotet tatt overhånd?
bj111
07.01.2022 kl 10:27 5197

Er tall over tid som vil drive aksjen det er det liten tvil om. Nå sitter man i grunn uten særlig guiding fra selskapet, de store kjøpte opp en god del før jul særlig Labull. Hvem som selger seg ned er ikke godt å si men skulle jeg foreslå noe så er det algoritmehandel som noen blir stresset av og selger seg ut. Tenkte det var en short på gang men den er iallefall ikke stor nok til at den vises, må jo over 0,5%.

Q4 er guidet ved at 2021 er guidet, tror ikke på noen store overraskelser derfra, mest spent på hva de sier om fremtiden.

Generelt har jeg inntrykk av at aktivitet på FA forum er nedadgående til fordel for andre forum da FA blir av mange sett på som et useriøst nevrotisk forum. Jeg syntes det er et greit forum så lenge jeg ikke foretar meg noe med porteføljen basert på hva jeg leser her. Gjelder i grunn andre forum også.
AZT på FB er det aktivitet, rett nok ikke av mange. TekInvestor er det og aktivitet, får noen mailer derfra når det er noen som skriver noe.

De aller fleste sitter nok ganske stille, mulig Tellef kjøper litt mer for han handler på slike svakheter som vi nå ser, er det han skriver på FB når han er der.
rufus01
07.01.2022 kl 10:33 5183

Lett og miste motet hvis man sitter og følger med kursutviklingen for tiden ja :). Det er da man må sette seg ned og se på hele bildet. Ingenting indikerer grunnlag for det nedsalget vi har sett den siste tiden. Snarere tvert imot vil jeg hevde. De er godt igang i nye produksjonslokaler, de har lansert nye produkter på grunnlag av etterspørsel fra kunder. De får stadig flere kunder fra alle deler av verden. Så skal man ikke si at det er gode nyheter, men oppblomstringen av omicron har ført til ett massivt testregime over hele verden. Kanskje ser vi ikke store resultater av dette ved Q4, men at det iallefall kommer ved Q1 mener jeg er svært sannsynlig. Alle de største samarbeidspartnerne til AZT har levert knallresultater, noe jeg mener lover godt også for AZT. Vi må ikke glemme at de sitter på produkter det er et skrikende behov for i verden. Vi er enda i startgropen på noe som helt sikkert vil bli veldig bra, personlig tror jeg på en brattere kursutvikling for 2022 enn det vi var vitne til i i 2021. Oppkjøp vil nok komme iløpet av første halvår tror jeg, og da er det greit å være inne.
bj111
07.01.2022 kl 10:57 5138

Det kan komme melding om oppkjøp foretatt av AZT men det kan og komme melding om at noen ønsker å kjøpe AZT. Selskapet er ut av fasen der de lever på emisjoner og beviser kvartal for kvartal at de tjener penger. Dette øker sannsynligheten for at det vil komme en aktør på banen for å kjøpe selskapet. Merket meg at Tellef for første gang som jeg har sett nevnte oppkjøp av AZT på FB for ikke lenge siden. AZT er attraktivt priset sett opp mot sin svenske konkurrent Genovis som av en eller annen grunn ligger milevis over når man måler mot inntekter. Labull har etter det jeg har forstått og aksjer i Genovis men langt mindre enn AZT naturlig nok.

Spennende år foran oss og enda mer spennende om man ser 5 år frem i tid.
Bearwizard
10.01.2022 kl 12:05 4761

Hadde håpet på at ny uke ville bety en korreksjon oppover igjen, men nei…det ligger an til ny nedtur på et par kroner. Aksjekursutviklingen siden nyttår ligner jo på unnarennet i en hoppbakke. Det er vanskelig å «skylde» på robotene også siden nedturen i dag er på relativt høyt volum. Noen som kan tilby en rasjonell forklaring?
oppturen
10.01.2022 kl 12:19 4714

Nå er det vel brudd i støttenivåer nedover så TA løkene skal vel da ut ?

Ser en stort på det så viser vel inflasjonstallene nå retningen til rentebanen fremover. Sikkert flere som går ut av vekstaksjer og over til f.eks. renter.
Med en PE på nærmere 100 ser nok mange eksperter (fond etc) på AZT som risky fremover. Veksttakten har gått kraftig ned i 2021 så for å gjenta meg selv AZT har jeg stor tro på, men i det korte bildet er jeg bekymret for kursen.
SAN salget ble negativt påvirket av at produksjonskapasiteten i verden har måttet prioritere covid-19 vaksine, med ny booster dose og fortsatt mange uvaksinerte i verden vil jeg tippe SAN vil bli negativt påvirket av dette også minst i H1 2022.
På den positive siden kan det føre til en vanvittig rekyl når det løsner 😀
Slettet bruker
10.01.2022 kl 14:37 4555

Tipper det er shortsalg som har ført til reduksjonen den siste tiden.
Hadde man planer om å selge seg ut hadde vel de fleste valgt slutten av fjoråret.

B
bj111
10.01.2022 kl 15:15 4489

PE nærmere 100, den er på 60 for AZT og 60 rundes jo av til 100 om man syntes slikt gir et godt bilde, betyr det at om PE går under 50 så vil du skrive nærmere null da?

Tipper egentlig short for som det sies, skulle man ta gevinst så ville det vært mys smartere å gjøre det før nyttår. Vi har sett short posisjoner over 0,5% komme før Q tidligere, så får vi se om de er smarte og holder seg under denne grensen. Det tenker nå jeg ville være smart for short har ikke vært noen kurshemmer i AZT tidligere.
Slettet bruker
10.01.2022 kl 15:28 4449

Om noen minutter får vi svaret på om de evt. Har krysset 0.5% grensen allerede.

https://ssr.finanstilsynet.no/

Noen som vet hvor mange dager forsinkelse det er i shortregisteret??




Ser ut som siste oppdatering er fra fredag.
Redigert 10.01.2022 kl 15:32 Du må logge inn for å svare
bj111
10.01.2022 kl 15:33 4431

Krysset ikke grensen på fredag så vi får se i morgen om de har krysset i dag. Tror bare det er en dag forsinkelse.
Bearwizard
10.01.2022 kl 16:19 4352

Nøyde seg ikke med et par kroner ned….vi dobler til 4☹️
rufus01
10.01.2022 kl 16:34 4311

Ja hvor lenge skal dette fortsette, veldig overrasket over denne utviklingen. Har ingen problemer med nedgang i kursen dersom det er fundert på resultater eller andre forhold. Men her virker alt å gå på skinner, allikevel er vi vitnet til ett styrt nedsalg som nå har vart i snart to uker. Gleder meg til Q4 for da får vi iallefall fasit, er det shortere som er årsak til nedgangen. Ja så håper jeg de får svi skikkelig :)
bj111
10.01.2022 kl 16:47 4273

3,05 kr ned men som oppturen gjør så runder vi av. Ja kjedelig start på det nye året. Hva det kommer av kan man bare gjette men mange faktorer kan spille inn som ikke handler om AZT for der går det så de suser mot megatrenden som Tellef har snakket mye om på FB. Men USA rente er ikke bra, Inflasjonstallene er ikke gode, rentene vil stige fremover og hvor mye er ikke godt å si, tror økonomene bommer som vanlig. Omikron er en litt snodig sak, på en side skulle massetesting og vaksinering være bra for helseaksjer samtidig kan omikron vise seg å være slutten på pandemien noe som rammer korona aksjer og AZT har noe feilaktig og noe riktig blitt puttet i den boksen. Så har man USA, NATO og Putin som ikke er så gode venner for tiden. Kina med sitt eiendomsselskap som kanskje går konkurs. Med det samme vi er der borte så er ikke USA og Kina så gode venner heller for Taiwan er en liten potensiell hodepine. I det hele tatt ser verden litt urolig ut og vekstaksjer kan lide under det til de leverer noe som viser at de følger guiding. AZT har pr i dag ikke noen guiding ute for 2022 eller lengre frem. Siste var på 20 - 25% vekst pr år men målet er nådd langt tidligere enn de forutså. Men i Tromsø går nok livet sin vante gang, ordre tikker inn og det jobbes nok med både produkter, kunder og kanskje til og med et oppkjøp av et annet selskap. Det r heller ingen umulighet at det plutselig ligger et bud på AZT på bordet selv om jeg ikke tror det skjer nå. Men verden er urolig på mange felt nå men i AZT er det nok mer glede enn uro. Vi får nok vite litt på Q fremleggelsen og jeg håper det dukker opp en short eller to her som gir en forklaring på nedsalget. De store økte inn mot jul og jeg tror derfor ikke at det er de som står for dette salget, men noen kan ha lånt ut en drøss med aksjer til noen som leker seg. Holder på det jeg har og vurderer å øke noe dersom fristelsen blir enda større enn den ble i dag da vi surret under 80.
oppturen
17.01.2022 kl 15:28 3714

Det kan bli stygt om ikke guidingen oppnås…
xjack
17.01.2022 kl 15:42 3689

Nå er det godt og vel en uke til Q4 foreligger. Dersom det måtte ligge slik an at AZT ikke er i stand til å innfri lovnaden omsetningsvolum, da hadde dette blitt meldt tidligere. Ser ikke bort fra at det kan ligge svært positive overraskelser når fjoråret oppsummeres!
pakarbo
17.01.2022 kl 16:00 3648

Eg trur også her kan ligge positive nyheter ved Q4
Redigert 17.01.2022 kl 16:00 Du må logge inn for å svare
bj111
17.01.2022 kl 16:13 3619

Syntes allerede det er stygt så den usikkerhet som ligger her fra mindre aksjonærer er nok til en viss grad priset inn. Kommer det store overraskelser så sender det jo kursen den ene eller andre vei. Ved dette kvartalet er det jo særlig hva de sier om de kommende mange kvartaler som er det interessante eller det er hva jeg er spent på. Så vil tallene kanskje kunne gi deg en kjøpsmulighet for du vet jo veldig godt hvordan denne oppfører seg etter å ha vært med i mange år.
Jeg har vurdert nå flere ganger å selge noe annet som jeg ikke er like entusiastisk over for å øke i AZT men har vel bestemt meg for å vente til Q4 er lagt frem. Kommer det dårlig ut og kursen raser så effektuerer jeg nok den tanken da raset nok er midlertidig. Går kursen under 75 før Q4 så er det mulig jeg handler for da er aksjen slik jeg ser det billig sett i et lengre perspektiv.
10 dager til.
xjack
19.01.2022 kl 16:13 3242

Formalitetene ligger vel til rette for at produksjon og salg kan gå med forrykende fart de neste 3 årene - jf. News på hjemmesiden:
"ArcticZymes AS is delighted to achieve ISO 13485:2016 recertification. ISO 13485:2016 is an internationally recognized medical device standard that demonstrates excellence in Quality Management System´s (QMS) and best practice in product development, manufacturing, and supply of the products to meet the needs of customers and pertinent regulatory requirements. ArcticZymes AS continuously works to strengthen its QMS to ensure that all …

Read More"
oppturen
21.01.2022 kl 21:54 2952

Da kjøpte jeg meg inn igjen med en liten post, tipper COD salget har vært meget bra i Desember så salget redder seg iland over guiding.
Mest spent på SAN for AZT sin del, da det er her de store volumene må komme i fremtiden.
Bare må sitte med litt ihvertfall over Q 😀
rufus01
21.01.2022 kl 22:58 2898

Håper å tror det var ett klokt valg oppturen 🤞😀
Bearwizard
21.01.2022 kl 23:08 2879

Velkommen tilbake 😊. Håper og tror at Q4 blir bra, men jeg sitter i aksjen med flerårs perspektiv, så det viktigste blir guidingen
Bearwizard
26.01.2022 kl 11:54 2440

Det er da utrolig stille på AZT trådene om dagen. I morgen legges Q4 frem, men selv det fører ikke til noe annet enn total taushet. Er det neglebiting som gjelder? Slik jeg ser det bør salget ligge oppunder 40 mill. for at rapporten skal tas imot positivt av markedet. Jeg tror at kursutviklingen opp- eller ned kan bli ganske så stor avhengig av tallene. Sannsynlighete for det ene eller det andre...50/50 kanskje? Any takers?

PS. Savner mange skribenter (Josef med flere)...
Dr_Eval
26.01.2022 kl 12:24 2386

Jeg tror 32mill salg vil være nok til å skyte fart oppover på 90-tallet. Med 40mill som du sier, skal vi nok over 100kr igjen.
Frozen
26.01.2022 kl 13:10 2306

Sitter bare og venter på en mulig FOMO-effekt utover dagen, med mindre algoritmene klarer å stagge den (slik roboten(-e) har klart å styre kursen så langt i januar).

Tipper også at omsetningen for 2021 blir over guidingen, men er mest spent på om hva de sier om guidingen for 2022. Umulig å gjøre noen egne vurderinger så lenge stort sett alle kundeforhold er konfidensielle, men blir ikke overrasket om de tar sikte på en omsetning opp mot, eller over, kr 170 mill for 2022. Mulig det er noe optimistisk, men nye produkter, økt produksjon og stadig økende interesse i markedet gjør at jeg velger å være optimist.

Ikke lenge før vi venner oss til 3-sifret kursnivå, selv med svært aktive algoritmemaskiner...
rufus01
26.01.2022 kl 14:44 2201

Jeg tenker at siden lite eller ingen nyheter kommer ut, så er det ikke så mye å diskutere rundt AZT. Bortsett fra det som kommer frem i presentasjonene, så det blir spennende i morgen. Ingen tvil om at markedet er avventende i forhold til resultatet. Klarer de guidingen så tror jeg det vil bli svært godt mottatt, faller de betydelig under så blir det nok en tung dag. Men for den langsiktige vil det uansett være forbigående. Alle som følger med bør vite at pilene peker bare en vei for dette selskapet og det er opp!
Fünke
26.01.2022 kl 15:12 2139

Jeg er egentlig mer spent enn på lenge. Spesielt er jeg interessert i se at den forventende økningen i salget til bioprocessing-markedet begynner å materialisere seg i større grad. Alt som gjelder corona er velkommen som en bonus på toppen. Det er helt umulig å si om salget i Q4 ender på 20 mill eller 50 mill. For kursen sin del på kort sikt tror jeg vi trenger et kvartal som overgår de to siste for å stadfeste den grunnleggende veksten.
Slettet bruker
26.01.2022 kl 15:15 2132

Det er ikke mange vekstaksjer på Oslobørs som går.med overskudd..

Nå som det er varslet videre renteoppgang fremover, vil vekstselskaper som måtte trenge påfylling av kapital, se seg nødt til å godta vesentlig rabatt på emisjonskursene.. Folk er mer skeptisk til å kaste penger etter Euronext growt selskaper.

AZT skiller seg ut ved å være et vekstselskap i tillegg til å være gjeldfritt, ha godt med penger på bok og ikke minst GÅR MED OVERSKUDD.
bj111
26.01.2022 kl 15:22 2102

Det er ekstremt viktige forskjeller du trekker frem der R_offe. Selskapet er helt unikt i skyen av vekstselskaper på OSE som stort sett ikke går med overskudd. I Bio/Farma er det nesten en ensom svane da de aller fleste ikke har noen produkter og lever av emisjoner. De som har produkter tjener sjelden nevneverdig mer enn de bruker. Så uansett hvordan Q4 kommer ut i morgen fortsetter fremtiden å være lys for AZT.

Veldig populært å selge/kjøpe 32 aksjer for tiden. De kunne vel heller valgt 27 som en påminnelse om at Q4 kommer den 27.01 ;-)