GRATULERER TIL MSEIS AKSJONÆRER

Slettet bruker
MSEIS 30.10.2018 kl 18:14 22521

Ha en fin kveld. Spretter en øl av godt merke nå!
Redigert 21.01.2021 kl 08:50 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
31.10.2018 kl 08:55 6274

"Prøver å snakke med MSEIS"?? Aksjen har levert minusavkastning siste året, tapte betydelige beløp i Q3 (i strak motsetning til hva dere "for-stå-seg-påere" så spent gledet dere til og Q3 som ikke kunne komme fort nok), og på toppen av det hele skal de hente inn 200 MUSD!!
Dette er ikke rørende omsorg, det er et klassisk tilfelle på at forelskelse i aksjer er den dummeste forelskelsen man kan vikle seg inn i. Men snart får dere 20 kroner for aksjene, kun 6 minutter igjen. Matsern har gått god for dette også han.

Bommet bare med 11 %, er jo ingenting.....
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Vikusen
31.10.2018 kl 09:11 6215

For en start, du må nok "eat crows" nå Sidelinjen. Trur du undervurderte oppkjøpet og fremtidsutsiktene. Matsert 1-0 over sidelinjen.
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
cracker jack
31.10.2018 kl 09:13 6195

Lettet meg for 2/3 på 18+. Tar de tilbake i emisjonen, hva nå den blir på.
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
31.10.2018 kl 09:17 6182

Analyse ute fra sb1m.
Øker fra 20 til 25 kr.
"Creating the definitive OBS market leader"

Deal looks attractive, both financially and strategically
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
31.10.2018 kl 09:19 6172

Magseis last night announced it will acquire Fairfield’ Seismic Technologies business, and by that create the definitive market leader in the Ocean Bottom
Seismic space. The deal looks accretive for Magseis, with the purchase price of USD 233m on an EV basis implying 4.6x 2018 EV/EBITDA vs our estimate of 6x
for Magseis. The acquisition also makes strategic sense in our view, as the two companies are highly complementary in terms of geography and
strengths/weaknesses. The purchase price will be settled with USD 165m in cash and 33.5m new Magseis shares to be issued to Fairfield. The share count is
based on a value of NOK 21 per Magseis share (26% above yesterday’s close), which gives solid valuation support. Based on the 2019 revenue guidance of USD
500m for the combined company and assuming 25% EBITDA margin, we furthermore get a highly attractive 2019 EV/EBITDA of just above 3x. Magseis also
released Q3 results last night, which was spot on our estimates. In the report, the company revealed the size of the BGP contract to USD 150m/NOK 1.25bn,
while only “above NOK 1bn” has been communicated earlier. We expect the Magseis stock to rally today, and highlight the NOK 21 share price the share
consideration to Fairfield is based upon, as well as low forward multiples for the combined Magseis Fairfield. We currently have a Buy recommendation and
NOK 25 target price on Magseis.
• Acquires Fairfield Seismic Technologies business, creating the definitive OBS market leader – Makes strategic sense in our view: Magseis announced last night it will acquire the
Seismic Technologies business from Fairfield Geotechnologies, the current market leader within Ocean Bottom Seismic (OBS). The acquisition includes data acquisition, nodal and system
sale & rental activities as well as the UK subsidiary WGP Group, which Fairfield acquired last year. Fairfield will retain its data licensing business (MC division with focus on US GoM
offshore and US onshore) as well as its data processing division. The combined company (to be called Magseis Fairfield) will have the industry’s largest node inventory. The two
companies are also highly complementary in terms of geography and strengths/weaknesses. Fairfield has a strong presence in the Western Hemisphere (particularly US GoM and South
America) and also has a strong sales force and client relationships. Magseis, on the other hand, has a strong presence in the Eastern Hemisphere (particularly Middle East, North Sea and
South East Asia), and has more modern nodes. Magseis is however a relative newcomer compared to Fairfield, and as such does not have as strong sales force and client relationships.
Combination of the two companies hence makes strategic sense in our view. The combined company will have two operational divisions with P&L responsibility: Western Hemisphere
(Fairfield) and Eastern Hemisphere (Magseis). A third Technology division will cover technology development as well as sales and rental of nodes. The current Magseis management will
remain unchanged while the CEO of Fairfield, Charles. W. Davison, will become Chairman of Magseis Fairfield.
• Acquisition looks accretive for Magseis – Deal multiple at 4.6x EV/EBITDA for 2018 vs our 6x estimate for Magseis: Magseis acquires Fairfield for an enterprise value of USD 233m,
which based on annualized 2018 EBITDA for Fairfield of USD ~50m (Q3 2018 YTD = USD 37.8m) takes the deal multiple to 4.6x EV/EBITDA. For Magseis, we calculate 2018 EBITDA of USD
25m (updated after the Q3 figures which were also released last night) and YE’18 EV of USD 150m, taking our estimated EV/EBITDA to 6x. The deal is as such accretive for Magseis on
2018 financials. The purchase price will be settled with USD 165m in cash (to be financed with new equity and USD 50m new debt from DNB) as well as 33.5m Magseis shares. The
number of shares to be issued to Fairfield is calculated based on a value of NOK 21 per Magseis share (26% above yesterday’s close), which gives solid valuation support in our view.
Looking at the valuation of the combined company, Magseis has issued guidance of total 2019 revenues of USD 500m (implying around USD 300m contribution from Fairfield). If we
assume 25% EBITDA margin (in line with YTD for Magseis) we get an EBITDA level of USD 125m and EV/EBITDA of just above 3x. This is very low. Seismic data acquisition players have
historically traded at 4-5x EV/EBITDA while the technology divisions of Magseis and Fairfield should be valued higher (8-10x EV/EBITDA)? The transaction is expected to close by end of
Q4’18, conditional upon antitrust clearance, financing being secured and GM approval.
• Q3 report reveals USD 150m size of BGP contract – Quarterly numbers spot on our estimates, guidance maintained: Magseis also released its Q3 report last night (initially scheduled
for Thursday), which showed revenues of USD 16m spot on our estimate while EBITDA at USD -0.5m was slightly better than our USD -1.3m. The numbers were below slim consensus
(revenues of USD 23m and EBITDA of USD 3m) as consensus not likely has not taken into account the delayed start-up in South East Asia. In the report, the company revealed an updated
backlog number of USD 215m, which implies that the BGP contract announced earlier this month has a value of roughly USD 150m. This means the contract is valued at around NOK
1.25bn, while the company previously only has said the contract had a value above NOK 1bn. Revenue guidance for 2018 of USD 100 was maintained (although with some timing risk)
while the 2019 revenue guidance of USD 190-210m was held unchanged. We currently have a Buy recommendation and NOK 25 target price on Magseis.
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Vikusen
31.10.2018 kl 09:22 6163

Isåfall tabbet du deg ut cracker jack. Emisjonen blir jo på kr 21 slik eg forstår det?
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Renstrumpa
31.10.2018 kl 09:22 6157

Magseis market cap är 166 MUSD så en nyemission på 150+MUSD är stor.

Tror affären är bra men jag har själv sålt idag för att avvakta villkoren för nyemission. Vilken nivå kan den tänkas hamna på? 16-17NOK?
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
31.10.2018 kl 09:25 6137

Jeg tror også emisjonen blir minimum 21 kr.
De som kjenner selskap(ene) best verdsatte jo største eiers aksjer til 21..
Da vil jeg tro de 50% som sikrer dealen vet hvor landet ligger.

Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Renstrumpa
31.10.2018 kl 09:28 6123

Är det inte ovanligt med emissionskurs som är högre än börskurs?
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
31.10.2018 kl 09:28 6120

Og der har vi grunnen til at noen kjøper aksjen i dag; de tror emisjonen settes på 21 kroner......

Les villkårene i oppdateringen, og det står at emisjonen vil bli gjort gjennom en book-building. Her settes kursen, og den settes av de store aktørene som kun er ute etter å tyne mest mulig rabatt for å gå inn i caset.

Kall det gjerne 1 -0 Matsern for min del, han spådde kurs 20 kr på åpning, jeg så ikke noe til det. Jeg sier bare at emisjonen kommer til å bli satt langt nede i gata, med en heftig utvanning av dagens aksjonærer. Og så lenge noen tror at det nå er penger på gata å kjøpe aksjer på 18 kroner fordi emisjonen skal være på 21 kroner, da tenker jeg at de ikke burde holde på med enkeltaksjer, men sette pengene sine i fond.

Jeg skal gi dere et litt vink på hvordan dette fungerer. De to tilretteleggerne ringer rundt til sine kunder, og sier de skal gjøre en plassering i MSEIS. De selger inn storyen så godt det lar seg gjøre, og starter typisk med topp 40 på aksjonærlisten, før de jobber seg rundt mot andre potensielle investorer.

Disse andre, kall det gjerne eksterne, vil da se på kursen siste månedene, og ikke minst se på daglig omsetning i aksjen. Der vil de se at kursen har vanket mellom 16 - 18 kroner, med et daglig volum som tilsvarer promiller av det som skal hentes inn. Deretter melder disse investorene inn om de er med eller ikke, og melder inn volum og kursen disse ønsker å betale.

De vil på dette tidspunktet vite at man kommer seg ikke ut av aksjen dersom de ønsker det uten å bruke måneder på det og drepe kursen, og prisen de er villige til å betale for å gå inn vil derfor være preget av disse forutsetningene. Så for de som tror at kursen settes på 21 kroner håper jeg de tar seg bryet med å snakke med sin megler eller andre de kjenner for å verifisere hva en book-building prosess er. Det er enkelt forklart en auksjon; legg inn dine bud (pris og volum), og match dette mot aksjene som skal plasseres. MSEIS MÅ ha inn 150 MUSD her, og kjøperne sitter med all makt, og det vet de.
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Renstrumpa
31.10.2018 kl 09:32 4891

Känns som volymen försvann i aktien nu. Räknar med att den kommande dagar faller tillbaks lite och att nyemissionskurs sätts kring 16NOK.
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2018 kl 09:33 4892

Jæims, du er inne på noe der. Emi blir med stor sikkerhet 21kr++
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
31.10.2018 kl 09:35 4883

Vi får nå se.
Nå blir dette et selskap som går fra å være nærmest på forsøks og utviklingsstadie til å ha 4 mrd i omsetning.
Når analytikerne (sålangt) anser dette for å være en god deal og vi alle har sett SBX og TGS snakke om OBS som markedet som vokser, ja da vet i allefall jeg hvor veddemålet plasseres.
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
trigger1
31.10.2018 kl 09:40 4860

Fra sidelinjen: les rørende omsorg som ironi.. Litt snedig at en som åpenbart er knallnegativ til mseis bruker så mye energi på å snakke ned aksjen, krydret med forsåvidt valide poenger knyttet til å gå inn i "smale" aksjer. Short?
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
31.10.2018 kl 09:41 4862

Trigger 1, jeg skjønte selvfølgelig at det er ironi, og at dere hater meg for å påpeke elementære facts omkring selskapet som "ødelegger" for de våte drømmene deres. Nå er den siste at Matsern sier at emisjonen blir satt på + 21 kroner, helt utrolig hva som mangler av elementær kunnskap.

Les villkårene i oppdateringen, og det står at emisjonen vil bli gjort gjennom en book-building. Her settes kursen, og den settes av de store aktørene som kun er ute etter å tyne mest mulig rabatt for å gå inn i caset.

Kall det gjerne 1 -0 Matsern for min del, han spådde kurs 20 kr på åpning, jeg så ikke noe til det. Jeg sier bare at emisjonen kommer til å bli satt langt nede i gata, med en heftig utvanning av dagens aksjonærer. Og så lenge noen tror at det nå er penger på gata å kjøpe aksjer på 18 kroner fordi emisjonen skal være på 21 kroner, da tenker jeg at de ikke burde holde på med enkeltaksjer, men sette pengene sine i fond.

Jeg skal gi dere et litt vink på hvordan dette fungerer. De to tilretteleggerne ringer rundt til sine kunder, og sier de skal gjøre en plassering i MSEIS. De selger inn storyen så godt det lar seg gjøre, og starter typisk med topp 40 på aksjonærlisten, før de jobber seg rundt mot andre potensielle investorer.

Disse andre, kall det gjerne eksterne, vil da se på kursen siste månedene, og ikke minst se på daglig omsetning i aksjen. Der vil de se at kursen har vanket mellom 16 - 18 kroner, med et daglig volum som tilsvarer promiller av det som skal hentes inn. Deretter melder disse investorene inn om de er med eller ikke, og melder inn volum og kursen disse ønsker å betale.

De vil på dette tidspunktet vite at man kommer seg ikke ut av aksjen dersom de ønsker det uten å bruke måneder på det og drepe kursen, og prisen de er villige til å betale for å gå inn vil derfor være preget av disse forutsetningene. Så for de som tror at kursen settes på 21 kroner håper jeg de tar seg bryet med å snakke med sin megler eller andre de kjenner for å verifisere hva en book-building prosess er. Det er enkelt forklart en auksjon; legg inn dine bud (pris og volum), og match dette mot aksjene som skal plasseres. MSEIS MÅ ha inn 150 MUSD her, og kjøperne sitter med all makt, og det vet de.

Men dere vil få hjelp av eksisterende store aksjonærer som via sine kanaler vil ha alt å hente på å løfte kursen mest mulig før book-buildingen starter. Jo høyere kurs dess mindre utvanning, pretty basic knowledge.
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Vikusen
31.10.2018 kl 09:41 4318

Vi får se sidelinjen. Kanskje for kortsiktige investorer så kan den få seg ein dupp ved emisjon. Men den kommer til å gå godt ved lenger horisont. Dersom aksjen går godt fremover så vil jo emisjonskursen bli høgere uansett.
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
31.10.2018 kl 09:48 4293

Vikusen, der skal jeg gi deg helt rett. Jeg har etterlyst en friskere satsning fra MSEIS side, og den kommer nå ved å ta grep og innfase deler av virksomheten til en konkurrent i sin egen. Det er et godt skritt i riktig retning, men fortsatt må det tjenes penger her...

Noen fokuserer på at omsetningen samlet vil være 500 MUSD, men hva betaler man for å få denne omsetningen, og over hvor mange år vil det ta før den eventuelt er tjent inn? Selskapet må hente 200 MUSD for å få tak i denne omsetningen, det er netto cash rett ut. Men en tommelfingerregel er at investorene driter i topplinjen hvis ikke bunnlinjen henger med, og Q3 i går viste jo at årets guiding fra selskapet er ikke i nærheten av å innfris.
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2018 kl 09:53 4277

Nå er det bare å sitte rolig i båten og nyte de gode fundamentale nyhetene. Baissere får hyle så mye de vil.
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
2bi
31.10.2018 kl 10:12 4215

Hei Fra Sidelinjen og takk for sist!

Vi er alle skuffet over at Q3 ble så dårlig som det ble.
Som jeg har uttrykt tidligere hadde jeg mine tvil til om det kom noen inntekter fra nord Europa og sør Asia operasjonen på Q3, det gjorde det altså ikke.
Det ble også 45 dager delay på oppstart i sør Asia pga man måtte vente på noen tillatelser (permit) men de er nå igang der.
I tillegg til det ble det også en pause før gjengopptak av operasjon med Artemis Athene, det påvirket også Q3.
Det er verdt å merke seg at guidingen for 2018 fortsatt holdes til 100MUSD men nå med et forbehold om timing og at noen av disse inntektene kan komme på Q1 2019 (så vidt jeg forstår grunnet de 45 dager utsettelse med denne tillatelsen i Asia).
Så det med at selskapets guiding ikke er i nærheten av å innfris stemmer ikke, de har ikke guidet noe som helst for Q3 resultat og holder fortsatt på 2018 totalt resultat 100MUSD (med de forbehold jeg nevner).

Jeg forstår ikke helt den voldsomme negativiteten din nå Fra Sidelinjen, når vi snakket om dette for en stund siden mente du at Magseis satset for lite.
Du mente at ikke ikke selv trodde på sine spådommer om underskudd av noder i 2019.
Nå har de altså inngått avtale med en produsent (Kitron) om å produsere flere noder, doblet guidingen fra 2018 (100MUSD) til 200 MUSD i 2019 og nå har de altså tenkt å kjøpe en konkurrent og dermed vokse vesentlig.
Hvis jeg forstår deg riktig mener du nå at det plutselig er negativt at de må hente kapital for å finansiere dette?
Er det ikke litt å møte seg selv i døren og først mene at det er negativt at det ikke satses mer også når det satses mer er det plutselig negativt at denne veksten ikke er gratis?

Jeg har ikke satt meg så mye inn i dette varslede oppkjøpet enda og vet ikke så mye om Fairfield.
Foreløbig er vi opp 6.6% i dag på 6 mill i omsetning, så markedet er i alle fall ikke bare negativ til dette oppkjøpet i alle fall.
Hadde garantert vært ned på bare Q3 resultat i alle fall.
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
31.10.2018 kl 10:30 4171

Hei 2bi!

Jeg er nok redd for at du leser meg feil hvis du oppfatter at jeg er voldsom negativ til dette, for det er jeg ikke. Jeg er uendret skeptisk til bransjen som investering og forretningside, og stoler fortsatt ikke på selskapets guiding. Det er som om det var for en måned siden, og har vist seg å være en riktig approach.
Jeg leser også nå at CEO er mer forsiktig når han snakker om dynamikken i det som ventes i 2019, selv om han har nødt til å opprettholde en sterk tro på året skal han lykkes med å hente inn denne kapitalen. (Hvis ikke hadde han ikke vært rett mann å ha som CEO).

Nå må du også huske på at guidingen som er doblet er som resultat av inntektene fra salget av utstyret, ikke fordi de har økt volumet av undersøkelser. Man får inn cash for å kvitte seg med utstyr, som igjen reduserer muligheten til å delta i kommende undersøkelser frem til de får bygd opp nytt. Ikke noe feil i det, men viktig å forstå HVA det er som gir dobling, og det er altså salget av utstyr, ikke dobling av etterspørselen av tjenester.

Og som jeg skrev over; det er positivt at selskapet tar sats og booster på, og hadde jeg vært aksjonær i selskapet med sterk tro på segmentet, hadde jeg gledet meg over at de bretter opp armene og gjør grep. Men, og det er her jeg mener mange blir bevist misledet av visse skribenter her; denne veksten kommer ikke uten at andre må ta en vesentlig del av regningen og ikke minst risikoen ved å skyte inn egenkapitalen som trengs, og de gjør ikke dette uten at risk / reward går i deres favør.

Den favøren kommer ikke før de får en akseptabel rabatt målt mot de parametrene jeg henviser til (daglig omsetning i aksjen, regnskapstall og rabatt målt mot siste tids kurser). Jeg skjønner at ikke alle forstår disse mekanismene, men book-building har sjeldent for vane å ende opp med en aksjekurs 27 % OVER siste stegningskurs, som noen her later til å tro og forespeiler andre. Derav min, kall det gjerne negativitet. Jeg finner det ekstremt uryddig å villede folk til å tro at emisjonen blir satt på 21 kroner, når den garantert må settes til en betydelig rabatt på siste omsetningskurs som var 16.60 kroner.

Utover det håper jeg for alle aksjonærers del at selskapet lykkes, og jeg er helt enig i at et kvartals resultat spiller ingen trille in the long run; enten tror man på forretningsideen eller så gjør man det ikke. Så det er ikke negativt at de henter kapital isolert sett og ønsker å vokse, jeg sier bare at man skal vite at å hente 1.6 milliarder kommer med en kostnad for aksjonærene, det er ikke en gavepakke man spretter champagnen for, i alle fall ikke hvis man ser på hva dette vil gjøre med aksjekursen de nærmeste ukene.
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
dotcom
31.10.2018 kl 10:43 4137

Fra Sidelinjen: " Derav min kall det negativitet; det er ekstremt uryddig å villede folk til å tro at emisjonen blir satt på 21 kroner, når den garantert må settes til en betydelig rabatt på siste omsetningskurs som var 16.60 kroner."
Jeg er i hovedsak enig i det du skriver, men "garantert rabatt fra 16.60"? Dette må du vite er feil. Dette er et oppkjøp som for alle praktiske formål gir et "nytt" selskap. Her vil kalkulatorene komme frem, bytteforholdet på 21 kroner vil bli vurdert i forhold til om det er godt eller dårlig, ordrebok og fremtidig potensiale vil også bli vurdert, og prisen i emisjonen vil bli satt ut fra hva investorer er villige til å betale for å få en bit av kaka. Det er vel ekstremt optimistisk å tro at det skal bli over 21 kroner, men det er ikke usannsynlig at det havner oppunder 21 kroner. Det kan selvfølgelig også bli mye lavere, det vil tiden vise.
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
2bi
31.10.2018 kl 10:47 4121

Okay, tusen takk for tilbakemelding, jeg setter pris på å lese dine meninger.

Blir spennende å se på presentasjonen nå klokken 11!

Forresten, hvis du hadde kjøpt aksjer for nøyaktig en måned siden hadde du nå vært opp 12%.
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
31.10.2018 kl 10:52 4099

Dotcom, jeg har tidligere jobbet som aksjemegler i over 10 år, og vært med på over hundre book-buildinger lik dette. De mest etterspurte casene gjøres kanskje med 2 - 3 % rabatt på sluttkursen, typisk i en del Fredriksen-aksjer på det hotteste.
Mer illikvide og tynt handlede aksjer som investorene ellers ikke titter på eller vurderer, må dessverre agere ut fra disse realitetene; de blir ikke handlet i og da må rabatten være betydelig. Jeg skjønner at mange av dere her inne tenker og tror at dette blir en pengemaskin uten like som alle egentlig burde kaste seg over, men dere har jo selv sett at dette ikke er virkeligheten. Volumet er fraværende, og aksjen har bare falt og falt målt mot alle referanser som oljepris og seismikksektoren som bransje. Dette vet jo også investorene som eventuelt hopper på nå, og det er jo ingen stor revolusjon at MSEIS kjøper Fairfield, det er samme bransje, og investorene har ikke villet være i den. Kaken er ikke så attraktiv at folk løper til for å få en del av den, det gjør at jeg står støtt når jeg sier at aksjonærene og selskapet må ta til takke med at dersom skal de få inn denne kapitalen, må de gi en rabatt som vekker interesse for caset.
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2018 kl 11:00 4070

Fra sidelinjen. Tror du burde tone ned litt, du har åpenbart ikke peiling på hva du snakker om.
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
31.10.2018 kl 11:05 4054

Det blir et veddemål dette,som alt annet.
Jeg TROR det er flere som interesserer seg for MSEIS+fairfield som tilsammen blir markedslederen med OBS og samtidig blir større enn f.eks spektrum og polarcus tilsammen i omsetning.

Jeg vil tro det kommer noe info om emigjennomføring og evt garanti fra de største eierne i nær framtid.
Hva tenker fairfield med sine aksjer til 21 kr om emikurs blir 14 som du antyder?

Kortene blir delt ut på nytt nå.
Selskapet blir spennende.
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
31.10.2018 kl 11:08 4040

Det vet du at jeg har, og et avvik på dine spådommer for dagen i dag og realitetene viser at du er på tynn grunn. Fasiten kommer om noen dager eller uker når book-buildingen er ferdig, veldig spent på hvordan du skal klare å stå inne for det du har skrevet om dette siden i går kveld og annonsert at emisjonen vil havne.
Håper forresten ølen smakte!
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2018 kl 11:11 4032

Fra sidelinjen.. Hva med dine spådommer? Du sa at PGS skulle doble seg fra 40kr til 80kr. Hva skjedde? Den falt 50%.
Vær så snill, slutt med tullet ditt
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
31.10.2018 kl 11:16 4012

Jeg solgte PGS på 37.70, det sier vel hva jeg mener om aksjen? Jeg annonserte det også godt på tråden at jeg var ute av den. Det sparte meg for et betydelig fall, og viser at jeg vet veldig godt hva jeg holder på med. Hva kan du vise til, annet enn å rope Kjøp et par tusen ganger på MSEIS og EMGS??
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2018 kl 11:39 3961

Velger å sitte long. Satser på dobling av kursen innen 12 mnd.
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
2bi
31.10.2018 kl 11:40 3966

Er det noen som har en link hvor man kan se opptak av webcast Q3 presentasjonen?
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2018 kl 12:02 3926

Hva du annonserer er lite relevant «fra sidelinjen». For alt hva vi vet, kan du sitte med tap i PGS. Derfor er du besatt av mine tråder
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
31.10.2018 kl 12:11 3904

Ja, noe sånt.....
Tipper MSEIS fort kan ende i minus når bøkene lukkes i dag, og at menigheten innser at fablingen om 21 kroner i emisjonskurs er fundamentert på absolutt null innsikt om børs og hvordan investorene tenker og posisjonerer seg.

Skjønner at du synes det er lite relevant, fordi dette stikker hull på dine planer om å villede andre uvitende inn dette caset. Helt utrolig å påstå at denne skulle i 20 kroner eller høyere i dag, grøss og gru. Håper ikke for mange lot seg villede av dette og kjøpte aksjer til over 18 kroner i dag?
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2018 kl 12:32 3863

Omsetningen i aksjen er mindre enn 10 mill kroner. Kan ikke tolkes i noen spesifikk retning, annet enn at øretrillere herjer i aksjen. 30-40 mill kr så begynner vi å snakke.
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2018 kl 12:34 3860

de som sitter fortsatt i aksjen blir utvannet snart, det kommer gigant EMI !! Kurs mellom 11-13 NOK. Bare å selge nå ! Det var en mulighet å selge seg ut i morges
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
31.10.2018 kl 12:44 3838

Jeg tror jeg vet om en kandidat som gjorde akkurat det, ved å forfekte andre til å tro at kursen skulle over 20 kroner eller mer. Siste rest av goodwill og kred burde for lengst være brukt opp nå, alle ser hvor dette bærer, selv om det sikkert gjør vondt. Sånn er det ofte med forelskelser som ikke blir som man ønsker seg, men det går over så lenge man blir rasjonelle fremfor følelsepreget i sine investeringer. Det fundamentale vinner alltid til slutt.
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
31.10.2018 kl 13:02 3794

Haha.. nok en skremmer som har hengt seg på.

Vi skal over 20kr rimelig kjapt, bare hold på aksjene
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Odi.1
31.10.2018 kl 13:04 3789

De våkner ikke før rundt 2-3 tiden i US , Just Say :-)
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Vikusen
31.10.2018 kl 13:04 3790

Sidelinjen morsomt kor mye du skal engasjere deg her nå alle veit du kjøpte deg inn i Borr rett før korreksjonen. Selskap som er begynnt å vrake riggene sine for å få inntekt. Tydelig at du ikkje er den som må snakke om rette investeringer. Magseis har vert ner i 14 kr og det er mange her som sitter fint i pluss. Mange har nok solgt seg ner og gevinstsikret på elendig volum. Blir kvitt disse nå så fortsetter magseis å vokse. Q4 så blir det levert.
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Jæims Bånn
31.10.2018 kl 13:06 3784

Dette er emi til et oppkjøp som dobler størrelsen på selskapet.
Det er ikke emi til løpende drift..
12 kr i emikurs har ikke jeg tro på i det hele tatt.
Effekten av oppkjøpet har jeg derimot tro på,og det har også meglerhuset sb1m.
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Fra Sidelinjen
31.10.2018 kl 13:29 3735

Vi får se hvor lenge de som har inngang på 14 kroner er i pluss da, tipper det ikke blir så lenge til samtlige aksjonærer er i minus.

Selvfølgelig har SB1M tro på MSEIS, de kommer til å tjene grovt på å hente inn 1.2 MRD til kassen sammen med DNB, og har bare nødt til å selge inn dette så godt de kan. De har ikke råd til å ikke klare cut'n her, og med det så kommer det positive outlook på selskapet de skal emittere for. Det er forøvrig samme meglerhus som kuttet kursmålet fra 30 til 20 NOK for noen måneder siden.... Ikke rart jeg sluttet i denne bransjen og startet min egen forvaltning på heltid.

Ute av BORR på 39.20 for noen uker siden, skal ikke inn i en eneste oljeserviceaksje på lenge. Toget er gått nå og har begynt å reversere hva angår momentum, men skal vurdere PGS under 20, BORR under 28 og SUBC rundt 90. Kanskje tar jeg et lodd i emisjonen i EMGS hvis den settes på 1 NOK eller deromkring, får se når den tid kommer.
Redigert 20.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare