AGREEMENT SIGNED - ACQUISITION OF VESSELS




The Board of Jinhui Shipping and Transportation Limited (the ‘Company’) announces that two wholly-owned subsidiaries of the Company entered into two memorandums of agreement on 22 December 2021 for the acquisition of two Supramaxes, each at a consideration of US$17,250,000.

Oj oj oj, her tas det grep for å slippe å dele cash med Norske venner, slu åler dette her.
Bullco
22.12.2021 kl 10:47 4037

Historien gjentar seg🤣
kodenavn
22.12.2021 kl 11:11 3975

Her bygges en fin ensartet supra-flåte som kommer til å bli en pengemaskin.

Prisen på skipene øker jo verdien på resten av skipene til Jin slik jeg ser det, betyr vel en oppskriving av skipsverdier på 4. kvartal.
kodenavn
22.12.2021 kl 11:55 3899

Båtene tjener seg inn ila 2-3 år
Pengemaskin
John68
22.12.2021 kl 12:06 3885

Det var det eneste der kunne ødelægge fremtiden for JIN aktionærer. Nu kommer der 2-4 cent i udbytte og brødrene bruger til stadighed OSE som legeplads for deres eventyr.
Vi er desværre på vej under 10kr - og jeg er snarest helt ude af JIN men blev for grådig.
kodenavn
22.12.2021 kl 12:11 3874

Matematikken vinner til slutt.
Utbytte er ikke alt, selv om det er hyggelig.
Pengene fosser inn, og vil reflekteres i kursen.
Børsens billigste selskap og beste kjøp.
John68
22.12.2021 kl 12:15 3872

Jeg gir dig ret i 95% af alle tilfælde men ikke mere JIN for mig. Det hele ryger i crypto nu ( xrp )

Det mest aktionær fjendske selskab jeg nogensinde har været investeret i.
hofa
22.12.2021 kl 12:15 3891

Sådan er vi jo forskellige, jeg vil ikke have udbytte men værdiøkning i selskabet og køber derfor yderligere op.
John68
22.12.2021 kl 13:05 3773

Du skulle bare vide. Nu er det som sådan ikke udbyttet jeg er ude efter men årene går og jeg have sat næsen op efter stort udbytte da det er det markedet efterspørger, se på sidste Q - rigtig flot og kursen gik i kælderen. Intet stort udbytte så er JIN under 8,- igen.
Ingen er blevet fattige af at tage gevinst.

( Med mere en 2 år i disse crypto har jeg det fint - XRP, SOL, ETH, MATIC and a lot more i dont miss anything )
kodenavn
22.12.2021 kl 13:25 3736

JIN skal ikke i 8 kr.
8 kroner er årlig inntjening pr. aksje.
Så 30.- kan være en fornuftig kurs.

Jin bruker 1,5 kvartal kvartal på og betale ned de 2 skipene,etter det vil de tjene penger.
En annen tiln er at skipsverdien styrker EK for hvert kvartal.
Korte nedbetalinger og korte banklån.
De har en enorm likviditetskontroll og mye cash på bok like mye som gjelden.
Skipene begynner og seile inn cash om ca 2-3 mnd.
Dette kjøpet tyder også på at q4 er nok et sterkt resultat.
20 kr snart denne.
Redigert 22.12.2021 kl 13:44 Du må logge inn for å svare

Og der kjøpte de 2 skip til. Utbytte blir det ikke mye av. I kvartal 4/21 og kvartal 1/22 har de overtatt 4 skip. Og det koster, også ekstrakostnader. Som
det gjorde på de tidligere av kjøpene i år. Og ratene er nedadgående. At JIN skal stige veldig forutsetter at fraktratene ikke faller mer.
Faller fraktratene faller JIN. Og kostnadsnivået i JIN inkl avskrivninger øker, og blir nok over 10.000 pr dag. Dette synes som gambling. Langsiktig
så er det vel historie for at ratene går kraftig ned. Og da er det ikke bra med en bråte eldre skip.
kodenavn
22.12.2021 kl 14:08 3646

De koreansk-eide søsterfartøyene er ikke navngitt, men etter hva Finansavisen forstår, dreier det seg om «Pacific Bless» og «Pacific Crown». Den nettbaserte verdivurderingstjenesten VesselsValue verdsetter dem til 37,76 millioner dollar.

Handlene betyr at Jinhuis flåte, som drives fra Hong Kong, nå vil telle 26 skip, hvorav 10 er kjøpt i løpet av året. VeselsValue opererer med en markedsverdi på 401 millioner dollar.

Men selv etter ratefallet er det solid inntjening for både supra- og panamax-skipene Jinhui driver. Ifølge Clarksons Platou Securities leies slike skip nå ut for 26.200 dollar dagen, mens den akkumulerte snittinntjeningen så langt i år ligger marginalt høyere, 26.700 dollar pr. skip pr. dag.
kodenavn
22.12.2021 kl 14:11 3634

Markedsverdi flåte 401 MUSD = 32,74 pr.aksje.
Kurs 11,20
Selskapet er ca. netto gjeldfritt.
Stoor cash flow.
Kursen skal nordover.

Få dette selskapet vekk fra Oslo børs, så de slipper å lure flere Norske nybegynnere i shippimg.

Kursmål 5
kodenavn
22.12.2021 kl 14:24 3595

Longst: Det hadde jeg også sagt om jeg kjempet for en billig inngang.
Det er bare å kjøpe nå, det blir ikke billigere.

Spetalen sa engang at aksjer går 2 veier enten til 0 eller til 1000 kr. Samtidig sa han 70 prosent av selskapene på børsen går til 0. Så stillongs over hue du har mange selskaper å baise på ose. Jinhui skal kun en vei på 2 års sikt og det er oppover av den ene grunnen 70 prosent av selskapene ikke klarer og det er å ha lav gjeld og tjene penger. Kursmål 40 kr på 1 års sikt

Denne var billig for 1 år siden på 3 kroner, ikke på 11
Forskjellen er bare at på 3 ville ingen kjøpe, løken kjøper på 11.

Få selskapet vekk fra Norge før raten er på 10 k igjen, så slipper flere løk å tape penger her.
Jørgen
22.12.2021 kl 14:51 3530

Spetalen har også sagt, nøkkeltallene vinner alltid! Jinhui kan gå til 50 basert på hva vi kan regne hjem idag. Løp & Kjøp. Årets Julegave i 2020 - jeg tror den er det for 2021 også. God Jul alle dere🎄👍
Jørgen
22.12.2021 kl 14:51 3527

Spetalen har også sagt, nøkkeltallene vinner alltid! Jinhui kan gå til 50 basert på hva vi kan regne hjem idag. Løp & Kjøp. Årets Julegave i 2020 - jeg tror den er det for 2021 også. God Jul alle dere🎄👍

Nybegynnere i shipping, jeg har 23 års erfaring med shipping og tenker å holde meg til det jeg kan og det er å investere i bulk og Jin spesielt!
Du får holde deg til dine tapere og ikke være så avendsyk på oss som tjener på våre investeringer!
Muffe
22.12.2021 kl 15:04 3498

Du virker hissig. Ta tapet ditt å gå stille ut døren. Virker tullete å gjøre det 2 mnd før presentasjonen av Q4, men det valget virker det at du har tatt. Good!
Vi vet Q4 vi blir ekstremt bra!!
Vil få en bedre avkastning fra 11 kroner heri dag, enn hva som vil skje i krypto nå og frem til presentasjon. Men den som lever får se. Adjø!
Ps: gøy at JIN fremdeles vil tjene penger med rater helt nede i 10’

Hvis du har 25 års erfaring på Oslo børs må jeg si de er særdeles dårlig pålest, hadde du gjordt hjemme leksen hadde du aldri valgt Jinhui som satsning i drybulk.
Men skal jeg ta deg på ordet, noe som sikkert er sant, da vet du også meget vel at Jinhui historisk over tid prises med rabatt 50-70% på verdier.
Dette forde erfarne investorer på Oslo børs har gjennomskuet strekene til Jin brødrene for mangfoldige år siden.

Kirsmål 5kr, investorene får aldri noe igjen.
kodenavn
22.12.2021 kl 15:29 3448

Supra-ratene er nå på 22 K, og holder seg bra ift andre segmenter.
Så det tjenes MYE penger, og ratebildet blir bra i 2022.
2023 slår Eexi inn, og supply reduseres og utnyttelsen øker. Ratene vil dra seg opp.

Har selvfølgelig valgt Jinhui fordi det er der jeg har mest igjen for mine investeringer, din vurdering av meg som investor har ingen betydning da jeg alltid ser på aksjer som gir god avkastning som Jin da den kan gå 3gangeren seg på kort tid som jeg har vært med på! Kursmål 30kr 2022!!
kodenavn
22.12.2021 kl 16:11 3369

Markedsverdi flåte 401 MUSD = 32,74 pr.aksje.
Kurs 11,20
Selskapet er ca. netto gjeldfritt.
Stoor cash flow.
Kursen skal nordover.
Kursmål 30.-

Loool hvis jinhui prises historisk over tid med 50 til 70 % rabatt så skal jo jinhui opp i pris. Er jo priset på 70% i forhold til gogl på 0.9 pris bokført. Og gogl er av de billige du har for eksempel 2020 bulkers som er priset over det dobbelte av gogl igjen. Kursmål 20 kr innen Q4 tall og kursmål 40 kr innen nyttår 2023.

PE blir lavere og lavere jo flere betalte skip.
Hva og hvem som priser Jin så lavt er umulig og vite,men det har nok med usikkerhet i spotmarkedet BDI fra tidligere.
Ser en på verdistruktur EK og cash er de unaturlig lavt priset da de heller ikke har gjeld over cash.
Markedet er bullish i lang tid fremover og mye kan komme som utbytter.
Strategien er og kjøpe skip som ved neste opptur også kan sendes i TC for og sikre fremtidig inntjening.
Med flere skip er mulighetene mange og utbytter er det ikke travelt med men det kommer nok flere fremover q4 og 2022.
Kan bli en sinnsyk rakett om utsiktene er riktige.
De burde kanskje kjøpe en analyse for og sjokke markedet.

Ja, prisen er latterlig lav. Virker fullstendig feil priset. Skjelden vi opplever slike gaver. Dessuten kjøper de nå skip i sin beste alder og under bokført verdi. Neste lønning går rett i Jin aksjer. Vurderer å låne finansiere flere aksjer, noe jeg aldri har gjort før.

Du må ikke sammenligne prisingen på Gogl med Jinhui, dette har jeg forklart deg utallige ganger siste året.
Det er stor forskjell på et kvalitet kontra kvantitet selskap,
Tenk en gang, Gogl betaler ut 20-22 kroner i dividende på 3 kvartaler, er det ikke fantastisk? for et selskap.
Muffe
22.12.2021 kl 20:07 3055

Du er på feil tråd! Dette er JIN.. Gogl er neste til venstre. Snakkes aldri;)

Jeg fatter ikke hvorfor noen stadig fortsatt vektlegger om selskapene betaler utbytte eller ikke. Respekterer at noen vektlegger dette og kjøper selskap som betaler utbytte, hvis det er relevant. Jinhui vet vi gjør ikke dette. Da forholder en seg til det, men det betyr ikke at en slik praksis innebærer annen verdsettelse. Verdsettelsen av Equity påvirkes ikke av utbytte eller ikke. Slik er teorien, selskapene kan bruke pengene kun 1 gang. Betaler ut utbytte reduserer dette Quity og aksjen faller tilsvarende. Til slutt hvorfor sammenligner man GOGL og Jinhui ? GOGL har hoveddelen i Capesize segmentet mens Jinhui er i Supramax. Capesize har falt fra 80.000usd dagen til rundt 20.000 usd dagen og Supramax fra ca 40.000 usd dagen til 20-25.000usd dagen. Jinhui klarer seg fint med slike rater pga. lav kost pr dag. Vesentlig lavere enn GOGL. Jeg tror Jinhui vil gjøre det bra neste år. Som det sises nøkkeltall vinner til slutt. Rabatten Pris /BOK blir nok neppe null men forhåpentlig mindre etterhvert som selskapet bygger Cash. Så langt har selskapet brukt Cash til å kjøpe mer tonnasje. Ledelsen virker veldig Bull på fraktmarkedet frem over. Da seer jeg ingen grunn til også være Bullish !

Hadde jinhui hatt lån på skipene som Gogl og samtidig kjøpt nybygg til senere tid også på det meste lånte penger og istedet betalt utbytte for nåværende resultater og risikert emisjoner i et dårlig marked er forskjell på strategier.
Jin kunne med letthet satt hele skipsflåten i TC og betalt 10 kr pr år i utbytte om markedet skulle komme opp igjen,men 20 000 usd ville holde som dagens TC rater.
De eier ikke gjeld,de eier nå 24 skip 100%,det er forskjellen på Jin og alle andre bulkselskaper.
Jinhui tåler rater på 3000 usd pr dag med hele flåten i dag,husk det før en sender negative signaler,det kan bli en dumhet alle du ikke vil ha på deg på forumet.
Med lånte penger er gearing høy,med 100 eide skip er gearingen sikret både i opp og nedturer uten emisjoner gogl har hatt flere av.



Hjelpe lite på med utbytte på 22 når kursen gikk ned fra 105 til 72.

Shipping kjøper man når alt er elendig , Gogl på 37 og Jin på 3, Jin er ikke noe å spare på, for der får en ikke noe igjen.
I Gogl er allerede 22 kroner tilbakebetalt når q4 er over.

Shippimg uten dividender vil ingen eie