AGREEMENT SIGNED - ACQUISITION OF VESSELS
The Board of Jinhui Shipping and Transportation Limited (the ‘Company’) announces that two wholly-owned subsidiaries of the Company entered into two memorandums of agreement on 22 December 2021 for the acquisition of two Supramaxes, each at a consideration of US$17,250,000.
-
«
- 1
- 2 »
Natt1369
23.12.2021 kl 00:00
5386
Hadde det ikke vært for Evergrande, så hadde kursen stått i 30 kr nå, men med de framtidsutsiktene som råder, er det bare et tidsspørsmål før vi er der. Innen mai er mitt bet. Ratene kommer til å holde seg bra igjennom januar, for så å stige voldsomt utover våren!
Årsaken til at kursen holdes tilbake nå, er skattemessig. Man vil unngå gevinstsikring, og nedsalg før nyttår, og holde de tekniske nivåene lengst mulig flatt, samme utvikling ifjor, før det braket løs.
Alle her inne vet at Longsen er desperat, og bidrar særs lite utenom når han selv er inne. Så det beste er å ignorere våset han kommer med til stadighet. 😎
Årsaken til at kursen holdes tilbake nå, er skattemessig. Man vil unngå gevinstsikring, og nedsalg før nyttår, og holde de tekniske nivåene lengst mulig flatt, samme utvikling ifjor, før det braket løs.
Alle her inne vet at Longsen er desperat, og bidrar særs lite utenom når han selv er inne. Så det beste er å ignorere våset han kommer med til stadighet. 😎
Skatte messig salg? Denne har steget 220% i år
Årets Mr clown?
Kjøp noe ordentlig drybulk så går det deg langt bedre.
Kursmål Jin kr 5
Årets Mr clown?
Kjøp noe ordentlig drybulk så går det deg langt bedre.
Kursmål Jin kr 5
Redigert 23.12.2021 kl 00:21
Du må logge inn for å svare
Dette kjøpet var veldig positivt! Som selskapet skriver selv: «the Acquisition will allow the Group to generate more operating income and increase the returns of the Company in the future».
Kan ikke forstå annet enn at med dette så er enda et positivt fundament nå på plass – og at vi kan se frem mot en gradvis reprising av selskapet opp mot substansverdier. Siden JIN også etter disse kjøpene vil bestå som netto gjeldfritt, er regnestykket enkelt: 26 skip x USD 17,5 mill, tilsvarende en pris per aksje rundt kr 35.
Supramax ratebildet fremover - sammen med JINs meget lave cash break-even per skip - forsterker bare en slik prising.
At noen i fullt alvor presenterer et kursmål på kr 5 forstår i alle fall ikke jeg – men realitetene får vi jo alle med selvsyn vite i månedene fremover.
Kan ikke forstå annet enn at med dette så er enda et positivt fundament nå på plass – og at vi kan se frem mot en gradvis reprising av selskapet opp mot substansverdier. Siden JIN også etter disse kjøpene vil bestå som netto gjeldfritt, er regnestykket enkelt: 26 skip x USD 17,5 mill, tilsvarende en pris per aksje rundt kr 35.
Supramax ratebildet fremover - sammen med JINs meget lave cash break-even per skip - forsterker bare en slik prising.
At noen i fullt alvor presenterer et kursmål på kr 5 forstår i alle fall ikke jeg – men realitetene får vi jo alle med selvsyn vite i månedene fremover.
tankardjr
23.12.2021 kl 13:45
5058
Du sier at folk ikke er veldig pålest når de har 25 års erfaring. Vel du virker ikke veldig pålest du heller. Da du kjøpte jin på all time low i nyere tid på 3 til 4 kr så var bildet et helt annet. Det var elendige rater og jin kjempet på å gå i 0 på sitt resultat. Nå sliter brødrene med å investere alle pengene som bokstavelig talt renner postkassa deres fullt med innbetalingerlapper. De velger å kjøpe relativt billige skip og de kjøper ikke den eldste tonnasjen heller sett med asiatiske briller. Det sier meg at de har trua på flere gode år fremover. At du trur at du får denne aksjen for 5 kr er verre enn å være tenåring og fortsatt å tro på julenissen. Etter nyttår og når capesize styrker seg samt når vi begynner å nærme oss Q4 så må du nok gi betraktelig mer enn 11 kr for å være med på ferden oppover. Dagene da du får kjøpt bulk aksjer med ekstremt stor rabatt på tross av at de er value aksjer nærmer seg nok slutten. God jul og la oss håpe jinhui gir oss den aller beste julegaven på etterskudd...
tankardjr
23.12.2021 kl 19:59
4897
Dette ser lysere og lysere ut. Ikke noe risiko og luftslott i jinhui som i mange andre selskaper. Ny oppdatering fra Fearnleys 23 desember
Capesize
After the Cape rates took a massive hit last week, a floor was eventually reached this week at index average around low USD 20,000 level. In the pacific, the c5 freight was seen in the range of low to high 9s and a TC value presently at USD18000 level. Capes and Newcastlemaxes waiting to discharge in China have dropped by 50 vessels the last four weeks.
Brazilian fixing activity has been limited and freight was dropping by USD 2 to present value of USD 22 pmt.
The Atlantic has been balanced for a relatively long period of time, but rates came off in line with general values and on the back of a couple of spot fixtures. the value of a TA round lost some 10k to present mid 20,000s.
On the period side, there is a demand for tonnage both index linked and at fixed rates but a general lack of ships. In line with our view, owners are expecting a positive development as we get into January.
Panamax
Something of a holiday feel to the market mostly, however in places there appeared minor signs of life. The North Atlantic remained under pressure despite some fresh cargo, generally bids were getting hit along with some failing of tonnage, whilst further South talk of slightly better bids for end January/beg February arrival saw some renewed optimism, but most were erring on the side of caution for now. Asia saw some improved activity with a supported Indonesian market has led to some marginally better bids, whilst there appeared pockets of resistance on some of the longer round voyages on deferred dates but still the early tonnage count appeared to overshadow further out.
Supramax
Limited activity with holiday sentiment kicking in. All routes traded down. Very little fresh orders from Atl, mainly from ECSA, tick more activity from USG. Cont remained fairly balanced with more forward cargoes appearing for Jan dates with breach.
Ultramax open N Cont was fixed to the US East Coast at usd 28,000. Supramax open in Houstun was fixed for fhaul at low usd 40,000.
Negative sentiment also from the Pacific. In addition some delayes added by Typhoon Rai. Supramax was fixed basis delivery China for an Australian round in the low usd 20,000s.
Supramax was fixed bss Gresik via Indonesia redelivery Vietnam at usd 26,000. Usual clinker rounds to China were fixed at low usd 20,
Capesize
After the Cape rates took a massive hit last week, a floor was eventually reached this week at index average around low USD 20,000 level. In the pacific, the c5 freight was seen in the range of low to high 9s and a TC value presently at USD18000 level. Capes and Newcastlemaxes waiting to discharge in China have dropped by 50 vessels the last four weeks.
Brazilian fixing activity has been limited and freight was dropping by USD 2 to present value of USD 22 pmt.
The Atlantic has been balanced for a relatively long period of time, but rates came off in line with general values and on the back of a couple of spot fixtures. the value of a TA round lost some 10k to present mid 20,000s.
On the period side, there is a demand for tonnage both index linked and at fixed rates but a general lack of ships. In line with our view, owners are expecting a positive development as we get into January.
Panamax
Something of a holiday feel to the market mostly, however in places there appeared minor signs of life. The North Atlantic remained under pressure despite some fresh cargo, generally bids were getting hit along with some failing of tonnage, whilst further South talk of slightly better bids for end January/beg February arrival saw some renewed optimism, but most were erring on the side of caution for now. Asia saw some improved activity with a supported Indonesian market has led to some marginally better bids, whilst there appeared pockets of resistance on some of the longer round voyages on deferred dates but still the early tonnage count appeared to overshadow further out.
Supramax
Limited activity with holiday sentiment kicking in. All routes traded down. Very little fresh orders from Atl, mainly from ECSA, tick more activity from USG. Cont remained fairly balanced with more forward cargoes appearing for Jan dates with breach.
Ultramax open N Cont was fixed to the US East Coast at usd 28,000. Supramax open in Houstun was fixed for fhaul at low usd 40,000.
Negative sentiment also from the Pacific. In addition some delayes added by Typhoon Rai. Supramax was fixed basis delivery China for an Australian round in the low usd 20,000s.
Supramax was fixed bss Gresik via Indonesia redelivery Vietnam at usd 26,000. Usual clinker rounds to China were fixed at low usd 20,
SuMay
23.12.2021 kl 21:44
4814
Supert, jeg akkumulerer, kjøper gjevnt og trutt. Om papirhendene er ute av Jin aner jeg ikke, men vi er tilbake til daglig latterlig lavt volum. Som sagt, jeg akkumulerer. Så får tiden vise. God Jul til dere, Jin-Brothers 🤠
Bare og lene seg bakover og vente på q4.
Underprisingen vil snu plutselig når brikkene faller på plass hos husene.
Underprisingen vil snu plutselig når brikkene faller på plass hos husene.
Muffe
26.12.2021 kl 16:46
4349
Krysser fingrene for ett lite rykk ut av denne unaturlige dumpa vi ligger i, før nyttår!
Lim Gordon
26.12.2021 kl 23:40
4191
Før i tiden, da bulkmarkedet var slik som nå, stevnet rederiskutene ofte mot trøbbel i form av elendige rater. Fordi rederiene endelig hadde råd til å investere i ny tonnasje og gjorde det, selv om alt tydet på overbooking. De investerte for å slippe å betale skatt. Det gjør Jin også, men tidene er helt annerledes, prognosene er gode for flere år fremover og, etter all sannsynlighet, har selskapet hatt en finger eller to med på å holde børsverdien nede. Hvis min antagelse er riktig, vil de kjøre løpet henimot kvartalsrapporten i februar. Å kjøre løpet et helt år til, virker usannsynlig, selv om det sikkert er mulig. Men fortsatt ulovlig.
Redigert 26.12.2021 kl 23:51
Du må logge inn for å svare
mithra
27.12.2021 kl 13:04
3986
Lim: Helt konkret- hva er det du mener de gjør for å holde børsverdiene nede ??
Når aksjekurs ikke gjenspeiler noe av verdier eller inntjening og kontantbeholdninger det bare og vente,opp eller ned betyr mindre da tyngdekraft og fundementale regler alltid slår inn.
Ned i dag noen er leie og det er bare og utnytte sånn mitt hode fungerer.
Ned i dag noen er leie og det er bare og utnytte sånn mitt hode fungerer.
Lim Gordon
27.12.2021 kl 17:22
3769
Det har jo oppstått en del ideer om Jinhui Shipping og brødrene Ng. Det kan vel, relativt enkelt, forklares med at det er en fremmed kultur og at deres shippingsfære ligger et stykke unna vår. Men ikke lenger enn at våre redere bruker de samme triks for å skaffe seg uberettiget fortjeneste som Jin gjør. Derfor, når Finansavisen slår stort opp at brødrene forsyner seg vel mye av lasset, klarer jeg ikke å mobilisere den store frustrasjonen, jeg har sett det før. For bransjen er universell, de har lært av hverandre. Hvem som har lært bort, er ikke godt å si. Men at shippingverdenen er full av tjuvtriks, det er det ingen tvil om. Så også den norske.
Skipene er jo registrert på Bermuda, et populært sted blant redere, for å betale minst mulig skatter og avgifter, samtidig som sjenerende kontroll holdes til et minimum. Det har vært antatt her at rederiet har et spesielt avhengighetsforhold til Kina, som gjør at de trader mye der, men det regner jeg med har sine økonomiske grunner. Mange østenrederier holder seg i Stillehavet/Det indiske hav for å unngå vestlig kontrollregime. Det gjelder, blant andre, fra ITF, jeg regner med at Jin ikke betaler godkjente ITF hyrer.
Så var det børskursen da. Man stikker jo nesen frem, når man kommer med slike antagelser, men basert på min generelle tillit til rederier, og det siste halvårs erfaring med Jin’s kurs, så sniker mistanken seg frem. Man vet jo, i utgangspunktet, at meglere som får i oppdrag å kjøpe en vesentlig aksjepost, har sine metoder til å hindre at kursen løper løpsk under prosessen. Så, hvis det jeg beskrev, er riktig, er det ikke noe nytt. Men tilbake til Jin. Historisk sett har den vel oppført seg som andre rederiaksjer, men det siste halve året har den avveket kraftig, ved at den har gått fra 18.- ned nærmere 10.-, og nå stoppet rundt 11.-, med Baltic Dry rate på mellom USD 25.000-35000.-/dag. Og da må jeg få minne dere om at kursen, i mange måneder av 2018, med Baltic Dry rate mellom USD 9.000-11.000/dag, lå på rundt Kr 7 -, selv med svært dårlige fremtidsutsikter.
Normalt, når substansen er høy, og god stigning forventet, trekker selgerne seg oppover i prosessen, for å selge seg dyrt, Det skjer ikke nå i Jin, etter noen øres stigning, legges det en passende sperre et trinn eller to ,opp, slik at selgere må hoppe over for å selge. Og så legges det et passende gulv under, som fanger dem opp. Hvem som driver dette, i stor stil vet ikke jeg, men jeg har jo lurt på om aksjene stammer fra Jinhui Holdings store post i Singapore, eller at de betaler noen andre for å gjøre jobben. Nå kjenner jeg jo ikke skattereglene i Hongkong, men jeg regner jo med at spart selskapsskatt og økt investeringskapital, kan ha noe med det å gjøre. Men da har vi kanskje noe godt i vente i januar/februar.
Skipene er jo registrert på Bermuda, et populært sted blant redere, for å betale minst mulig skatter og avgifter, samtidig som sjenerende kontroll holdes til et minimum. Det har vært antatt her at rederiet har et spesielt avhengighetsforhold til Kina, som gjør at de trader mye der, men det regner jeg med har sine økonomiske grunner. Mange østenrederier holder seg i Stillehavet/Det indiske hav for å unngå vestlig kontrollregime. Det gjelder, blant andre, fra ITF, jeg regner med at Jin ikke betaler godkjente ITF hyrer.
Så var det børskursen da. Man stikker jo nesen frem, når man kommer med slike antagelser, men basert på min generelle tillit til rederier, og det siste halvårs erfaring med Jin’s kurs, så sniker mistanken seg frem. Man vet jo, i utgangspunktet, at meglere som får i oppdrag å kjøpe en vesentlig aksjepost, har sine metoder til å hindre at kursen løper løpsk under prosessen. Så, hvis det jeg beskrev, er riktig, er det ikke noe nytt. Men tilbake til Jin. Historisk sett har den vel oppført seg som andre rederiaksjer, men det siste halve året har den avveket kraftig, ved at den har gått fra 18.- ned nærmere 10.-, og nå stoppet rundt 11.-, med Baltic Dry rate på mellom USD 25.000-35000.-/dag. Og da må jeg få minne dere om at kursen, i mange måneder av 2018, med Baltic Dry rate mellom USD 9.000-11.000/dag, lå på rundt Kr 7 -, selv med svært dårlige fremtidsutsikter.
Normalt, når substansen er høy, og god stigning forventet, trekker selgerne seg oppover i prosessen, for å selge seg dyrt, Det skjer ikke nå i Jin, etter noen øres stigning, legges det en passende sperre et trinn eller to ,opp, slik at selgere må hoppe over for å selge. Og så legges det et passende gulv under, som fanger dem opp. Hvem som driver dette, i stor stil vet ikke jeg, men jeg har jo lurt på om aksjene stammer fra Jinhui Holdings store post i Singapore, eller at de betaler noen andre for å gjøre jobben. Nå kjenner jeg jo ikke skattereglene i Hongkong, men jeg regner jo med at spart selskapsskatt og økt investeringskapital, kan ha noe med det å gjøre. Men da har vi kanskje noe godt i vente i januar/februar.
Redigert 27.12.2021 kl 21:47
Du må logge inn for å svare
Her var det mange kloke innspill Lim – takk for at du delte.
Jeg har selv lurt på hvem i all verden som er villig til å selge en aksje for kr 11, når ren likvidasjonsverdi lett regnes frem til kr +30 og hvor selskapsinntjeningen per aksje bare i 2022 ligger an til å bli kr 11.
Det er i alle fall sikkert at når JIN nå har brukt 2021 til å øke flåten sin med 30% og fremdeles er netto gjeldfri som selskap så har kontrollerende eier og ledelse gitt seg selv en fantastisk mulighet for å gi meravkastning både i 2022 og årene fremover.
Håper at brødrene Ng så smått begynner å bli klare for å vise verden hvor dyktige de har vært med skipskjøpene sine, hvor flinke de er til å drive rederi og hvor lønnsomt det er å eie aksjer i JIN (ikke minst for dem selv). Det må jo være mye mer gøy enn å bli konstant misforstått og æreskjelt flere ganger i uka....
Skal vi våge oss med kursmål per 31/12 2022 på kr 30?
Jeg har selv lurt på hvem i all verden som er villig til å selge en aksje for kr 11, når ren likvidasjonsverdi lett regnes frem til kr +30 og hvor selskapsinntjeningen per aksje bare i 2022 ligger an til å bli kr 11.
Det er i alle fall sikkert at når JIN nå har brukt 2021 til å øke flåten sin med 30% og fremdeles er netto gjeldfri som selskap så har kontrollerende eier og ledelse gitt seg selv en fantastisk mulighet for å gi meravkastning både i 2022 og årene fremover.
Håper at brødrene Ng så smått begynner å bli klare for å vise verden hvor dyktige de har vært med skipskjøpene sine, hvor flinke de er til å drive rederi og hvor lønnsomt det er å eie aksjer i JIN (ikke minst for dem selv). Det må jo være mye mer gøy enn å bli konstant misforstått og æreskjelt flere ganger i uka....
Skal vi våge oss med kursmål per 31/12 2022 på kr 30?
Jinhui er et Bermuda registrert selskap med lover,Kontor i Hong kong,og trades på OB.
Utbyttepolitikk: Beløpet og tidspunktet for eventuelle utbytteutdelinger i fremtiden vil blant annet avhenge av vår overholdelse av betingelser i våre kredittfasiliteter, inntjening, økonomiske forhold, kontantposisjon, Bermuda-lov som påvirker utbytteutdelingene, restriksjoner i våre finansieringsavtaler og andre faktorer. I tillegg er erklæringen og utbetalingen av utbytteutdelinger til enhver tid underlagt vårt styres skjønn.
Utbyttepolitikk: Beløpet og tidspunktet for eventuelle utbytteutdelinger i fremtiden vil blant annet avhenge av vår overholdelse av betingelser i våre kredittfasiliteter, inntjening, økonomiske forhold, kontantposisjon, Bermuda-lov som påvirker utbytteutdelingene, restriksjoner i våre finansieringsavtaler og andre faktorer. I tillegg er erklæringen og utbetalingen av utbytteutdelinger til enhver tid underlagt vårt styres skjønn.
mithra
27.12.2021 kl 22:22
3480
Hvis noe skjer mht til Jin sin store post i Singapore , vil det vises i aksjeregisteret uansett hvor stort eller lite det er .
Jinhui skal kraftig reprises men akkurat nå er den nedoversolgt så det suser av sikkert gevinster.
Opp i Usa ikveld alle compiditors.
Selge på dette nivået for knapper og glansbilder tyder på korte penger eller gevinster.
At noen prøver og fremstå som eksperter og si at Jin ikke skal ha mye høyere aksjeverdi blir selvsagt bare for dumt.
Om et selskap skaper verdier mot og ikke betale utbytter skal belønnes i høyere aksjeverdier,mens ved utbytte tap av verdier på aksjekurs tilsvarende utbytte.
Gjeldsituasjon er og viktige indikatorer på kort og lang sikt.
Jin velger og ikke betale utbytte og betale ned flåten og nye skip innen 1 år.
Når denne flåten som er sterkt verdiskapende spesielt i et sterkt marked gi enda mere utbytter på et senere tidspunkt.
Gearing utbytte blir kjempestort jo flere skip mens nedsiden sikres ved lavere bdi for hvert skip med utrolig lave kostnader finans og drift.
Avkastning mot verdier i jin mot da den var 4 kr er ikke og sammenlikne og med dagens cash og utvidede flåte som betales av sterke rater burde denne utviklingen forsterke aksjekursen med tilsvarende verdi økning.
Det er ingen som følger Jin og er derfor en bombe om multipler skulle komme frem.
Ta plass.
Opp i Usa ikveld alle compiditors.
Selge på dette nivået for knapper og glansbilder tyder på korte penger eller gevinster.
At noen prøver og fremstå som eksperter og si at Jin ikke skal ha mye høyere aksjeverdi blir selvsagt bare for dumt.
Om et selskap skaper verdier mot og ikke betale utbytter skal belønnes i høyere aksjeverdier,mens ved utbytte tap av verdier på aksjekurs tilsvarende utbytte.
Gjeldsituasjon er og viktige indikatorer på kort og lang sikt.
Jin velger og ikke betale utbytte og betale ned flåten og nye skip innen 1 år.
Når denne flåten som er sterkt verdiskapende spesielt i et sterkt marked gi enda mere utbytter på et senere tidspunkt.
Gearing utbytte blir kjempestort jo flere skip mens nedsiden sikres ved lavere bdi for hvert skip med utrolig lave kostnader finans og drift.
Avkastning mot verdier i jin mot da den var 4 kr er ikke og sammenlikne og med dagens cash og utvidede flåte som betales av sterke rater burde denne utviklingen forsterke aksjekursen med tilsvarende verdi økning.
Det er ingen som følger Jin og er derfor en bombe om multipler skulle komme frem.
Ta plass.
La oss tro (og håpe) at så er tilfelle ikke bare for Jinhui Holding sin 56% eierandel men også eierandelene til Ng brødrene privat – samt eierandelene som ledende ansatte (og venner) besitter…
Som sagt: hvem i all verden selger aksjer med verdi kr +30 for kr 11…! De må i så fall vite noe som få andre på tråden er klar over (og i tråden her er det flere som har lang shipping erfaring og som har gått inn og ut av aksjen siden tidlig 2000 tall…!).
Som sagt: hvem i all verden selger aksjer med verdi kr +30 for kr 11…! De må i så fall vite noe som få andre på tråden er klar over (og i tråden her er det flere som har lang shipping erfaring og som har gått inn og ut av aksjen siden tidlig 2000 tall…!).
Bra innspill Masekråka – her ligger jo absolutt alt til rette for at også 2022 blir et bra år for aksjonærene – kanskje for 2022 også hva gjelder utbytte og mulig tilbakekjøp av aksjer for å få kursen opp?
Bare for å kommentere innspillene dine punktvis:
Bermuda og Bermuda lov ift utbytte: Å være Bermuda registrert deler de med en drøss av andre norsk registrerte rederier – inkludert flere fra JF sfæren slik som GOGL, FRO og SFI. Alle disse betaler som kjent utbytte…
Hong Kong: Et google-søk viser at dette fremstår som nærmest et skatteparadis uten restriksjoner på utbytte, withholding tax e.l. Hvis noen vet om evt begrensninger her så mottas alle innspill med stor takk.
Kredittfasiliteter og finansieringsavtaler: JIN har knapt noe gjeld så helt usannsynlig at bankene har noe som helst utover minimumsbegrensninger på likviditetsbeholdning.
Inntjening: Som kjent tilsvarer denne for året 2022 dagens aksjekurs på snaut kr 11 (!) så neppe noen «showstoper» på dette punktet.
Økonomiske forhold: Med balansen til dette selskapet som finnes det knapt noen begrensninger…! Med dagens cash beholdning på mellom USD 52 mill (Q3) og USD 80 mill (antatt Q4) så er dette neppe noe problem. Legger man til verdipapirbeholdningen på USD 60 mill og eiendommen deres på USD 30 mill, og anser begge disse også som likvide midler så er problemet enda mindre…
Tilbakekjøp av aksjer: styret har allerede sikret seg en årlig rullerende godkjennelse på tilbakekjøp av inntil 30% av utestående aksjer. Med likviditeten som finnes i selskapet så er det i alle fall ikke evnen det står på…
Styres skjønn: Som sagt – det må jo være gøy for styret å vise hvor dyktige og aksjonærvennlige de er etter at de store økonomiske løftene nå (sannsynligvis) ligger bak dem…
Bare for å kommentere innspillene dine punktvis:
Bermuda og Bermuda lov ift utbytte: Å være Bermuda registrert deler de med en drøss av andre norsk registrerte rederier – inkludert flere fra JF sfæren slik som GOGL, FRO og SFI. Alle disse betaler som kjent utbytte…
Hong Kong: Et google-søk viser at dette fremstår som nærmest et skatteparadis uten restriksjoner på utbytte, withholding tax e.l. Hvis noen vet om evt begrensninger her så mottas alle innspill med stor takk.
Kredittfasiliteter og finansieringsavtaler: JIN har knapt noe gjeld så helt usannsynlig at bankene har noe som helst utover minimumsbegrensninger på likviditetsbeholdning.
Inntjening: Som kjent tilsvarer denne for året 2022 dagens aksjekurs på snaut kr 11 (!) så neppe noen «showstoper» på dette punktet.
Økonomiske forhold: Med balansen til dette selskapet som finnes det knapt noen begrensninger…! Med dagens cash beholdning på mellom USD 52 mill (Q3) og USD 80 mill (antatt Q4) så er dette neppe noe problem. Legger man til verdipapirbeholdningen på USD 60 mill og eiendommen deres på USD 30 mill, og anser begge disse også som likvide midler så er problemet enda mindre…
Tilbakekjøp av aksjer: styret har allerede sikret seg en årlig rullerende godkjennelse på tilbakekjøp av inntil 30% av utestående aksjer. Med likviditeten som finnes i selskapet så er det i alle fall ikke evnen det står på…
Styres skjønn: Som sagt – det må jo være gøy for styret å vise hvor dyktige og aksjonærvennlige de er etter at de store økonomiske løftene nå (sannsynligvis) ligger bak dem…
Kommer noen av Dere her inne komme med ny tråd der verdibasert analyse på jin?
Kan det være kursmål på 20-60kr vi har med og gjøre?
Kan det være kursmål på 20-60kr vi har med og gjøre?
Kan det være jin som har kjøpt belnor i dag fra Belships til 13 mill usd?
Ukjent kunde skrives det men dette er et 2011 skip som passer godt inn her.
13 mill usd er fristende .
Ukjent kunde skrives det men dette er et 2011 skip som passer godt inn her.
13 mill usd er fristende .
oppturen
30.12.2021 kl 00:08
2868
13 mill er rest lån + pris over bokført verdi.
I tillegg kommer differansen mellom rest lån og bokført verdi (egenkapitalen) så salgsprisen er trolig rundt 18 mill.
I tillegg kommer differansen mellom rest lån og bokført verdi (egenkapitalen) så salgsprisen er trolig rundt 18 mill.
skvisen
31.12.2021 kl 18:24
2610
Godt Nytt År til alle Jin bros.
Ett fantastisk år med +220%
Personlig ble det også enkeltaksje rekord med såvidt over millionen realisert for første gang + utbytte. Tolmodigheit lønner seg.
Ser nå meget lovende ut også for 2022 med 10 nye skip og hyggelige rater. Ikke usannsynlig med nye 220% i året som kommer.
Ett fantastisk år med +220%
Personlig ble det også enkeltaksje rekord med såvidt over millionen realisert for første gang + utbytte. Tolmodigheit lønner seg.
Ser nå meget lovende ut også for 2022 med 10 nye skip og hyggelige rater. Ikke usannsynlig med nye 220% i året som kommer.
thypoon
01.01.2022 kl 21:40
2371
Indonesia innfører eksportforbud for kull. Tolkes svært positivt for Cape, men er vel særs negativt for Jin?! Håper på billig inngang hvis dette fører til stort fall..
Hei Thypoon - og riktig godt nyttår til deg og alle som følger JIN!
Spm: hvorfor spesielt negativt for JIN? I følge selskapets q2 presentasjon laster JIN knapt kull - primært «minerals» som andre på tråden beskriver som nikkel…
PS billig inngang er nå!
Spm: hvorfor spesielt negativt for JIN? I følge selskapets q2 presentasjon laster JIN knapt kull - primært «minerals» som andre på tråden beskriver som nikkel…
PS billig inngang er nå!
thypoon
01.01.2022 kl 23:42
2268
Flott, ja ville vært utrolig hvis jin ble billigere enn den allerede er! Nå satser vi på et nytt strålende år i
Jin, godt nyttår!
Jin, godt nyttår!
Lim Gordon
02.01.2022 kl 13:54
2115
Ja, nå får vi se hva det nye året har å by på fra Jin-hold. Vil det bli mer bevegelse i aksjen, eller har de fortsatt interesse i å holde den nede. Legg merke til at Supra nå får bedre betalt enn Cape, og at bulkaksjene i US gikk godt på fredag, begge forhold bør bidra til en bra dag imorgen.
Redigert 02.01.2022 kl 14:03
Du må logge inn for å svare
fjettis
02.01.2022 kl 18:28
1983
JIN - flåte 26, netto årsresultat 20MUSD, mcap 1,2MRD
WEST - flåte150, netto årsresultat 80MUSD, mcap 1,4MRD
Hva sier dette dere? Hvem er billig?
WEST - flåte150, netto årsresultat 80MUSD, mcap 1,4MRD
Hva sier dette dere? Hvem er billig?
Beklager fjettis, mer for meg i alle fall blir det litt latterlig å sammenlikne JIN med WEST – sistnevnte et selskap som gikk konkurs for et par år siden, som ikke eier et eneste skip og som har som forretningsmodell å sjonglere kort vs lang markedsrisiko (og hvor feilvurderinger nettopp var bakgrunn for falitten… Er det noen spesiell grunn til å tro at det denne gangen skal gå stort bedre?).
Nei, bedre da å kjøpe netto gjeldfrie JIN hvor også supramax forward kurvene nå synes å nærme seg contango igjen…
Nei, bedre da å kjøpe netto gjeldfrie JIN hvor også supramax forward kurvene nå synes å nærme seg contango igjen…
fjettis
02.01.2022 kl 19:10
1919
Takk for svar. Jeg er bare nysgjerrig på andres oppfatning. Doble beholdning i WEST eller kjøpe JIN.
Rett meg gjerne på netto resultat på jin for 2021 om det ikke stemte
Rett meg gjerne på netto resultat på jin for 2021 om det ikke stemte
Netto resultat for JIN ved utgangen av Q3 var USD 110 mill og så kan du legge på mellom USD 20 og USD 30 mill for Q4, så er du ikke lang fra hva som blir resultatet for året 2021 (her skal det sies at selskapet ikke tjente all verden i Q1 og at store deler av dette resultatet kom via oppskrivning av flåteverdien så det blir litt som å sammenlikne epler med pærer dette her…).
For å regne ut hva JIN tjener fremover så kan du jo ta utgangspunkt i driftskostnader per skip på lave USD 4,900 per skip per dag, gange dette med 26 skip og legge inn mellom 95% og 98% oppetid pluss den hyren per skip du tror mest på. Ikke bekymre deg over finanskostnader for disse er faktisk positive grunnet en betydelig likviditetsbeholdning i selskapet.
For å regne ut hva JIN tjener fremover så kan du jo ta utgangspunkt i driftskostnader per skip på lave USD 4,900 per skip per dag, gange dette med 26 skip og legge inn mellom 95% og 98% oppetid pluss den hyren per skip du tror mest på. Ikke bekymre deg over finanskostnader for disse er faktisk positive grunnet en betydelig likviditetsbeholdning i selskapet.
Max Payne
02.01.2022 kl 22:26
1686
Teknisk sett ser det bra ut for JIN. Kursen har flatet ut etter fallet og viser tegn til å snu opp. Brudd opp gjennom 10.80 utløste signal om videre oppgang. Fundamentalt ser det også bra ut. Ratene er veldig høye!
Kursmål: 20 kroner innen mai.
Og nei, spiller ingen rolle om et selskap betaler utbytte eller ikke. Vekst er like bra! Det er en grunn til at Warren Buffet aldri betaler utbytte. Å investere overskuddet i nye båter høres riktig ut.
Kursmål: 20 kroner innen mai.
Og nei, spiller ingen rolle om et selskap betaler utbytte eller ikke. Vekst er like bra! Det er en grunn til at Warren Buffet aldri betaler utbytte. Å investere overskuddet i nye båter høres riktig ut.
-
«
- 1
- 2 »