!!Nom!! Raketten har startet, ta plass!!Nom.

Boss 99
NOM 22.12.2021 kl 16:00 112473

Ta plass ikke stå att på perrongen. Det blir nordover til jul..
Redigert 02.06.2022 kl 10:33 Du må logge inn for å svare
Winter
27.06.2022 kl 17:46 4614

Nyhetene om finansiering vil vel også inneholde emisjonskurs, og etter kurspresset (nedover selvfølgelig) så vil vel ikke snittet av de siste x-dagers handel være så
veldig unna dagens kurs. Jeg tenker det må komme positive nyheter etter at finansieringen og emisjonskursen er offentliggjort før kursen eventuelt går sørlig oppover. Ellers må man kanskje vente til etter emisjonen og håpe at andre store fond eller kapitalsterke personer skal inn.

Dessuten med tanke på hvor inni he***te lang tid dette har tatt så blir jeg ikke overrasket om mange små og noen større aksjonærer sier seg fornøyd på endel lavere kurser og stagger videre oppgang etter alt er i orden, rett og slett fordi man tar litt gevinst og vil videre.
Mulla3
27.06.2022 kl 17:52 4605

Ingen tvil om at raketten har startet, men den går feil vei. Ned over 30% på 6 mnd.
Det er jo lovende dersom en har shortet aksjen.
Bjørkeris
27.06.2022 kl 19:08 4635

Kjedelige greier. Skulle sett melding om:
Finansiering på plass (plan)
Byggestart
Økt kundeliste/intensjon om kontrakt.
Boss 99
28.06.2022 kl 08:56 4511

Håper de greier å få dette ferdig før ferien.
Boss 99
28.06.2022 kl 09:14 4509

Er det noen som vet noe?
Boss 99
28.06.2022 kl 12:00 4318

Klart for bygge start i sommer for Keliber.. Tuttut
Audietron
28.06.2022 kl 12:18 4299

Viktig å holde kursen lav ser det ut til
Boss 99
28.06.2022 kl 13:58 4188

Ser ut for at robot Jenny ble tatt litt på seng. Men selger unna på aksjer utlånt av Nordnet. Der er det ingen begrensinger skjønner dere.
Woopwoop
29.06.2022 kl 07:29 3883

Firda har laga ei oppsummering av klassekampen sin debatt, legg den under copy/paste. Den og kan høyrast her: https://klassekampen.no/arrangementer/naturens-soppelkasse?fbclid=IwAR1Nvfbrd4EW5-2Ksoa5OAlJMzeEijnwNWaPLpgdNSqoo09Fkh_6Hpl2Gmg



Nordic Mining-sjefen på natur-debatt i Førde: – Eg håpar å gjere spådomane dykkar til skamme
PIKANT DEBATT: Klassekampen arrangerte open debatt om Engebøsaka på Pikant. Sofie Marhaug (Raudt), Ivar Fossum (Nordic Mining) og Anne-Line Thingnes Førsund (Naturvernforbundet). Debatten vart leia av Kk-redaktør Mari Skurdal.
PIKANT DEBATT: Klassekampen arrangerte open debatt om Engebøsaka på Pikant. Fv. Anne-Line Thingnes Førsund og Ivar Fossum. Foto: BENT ARE IVERSEN
Åpne deleknapper for artikkelen
28.06.22 22:33

Bent Are Iversen
Ivar Fossum i Nordic Mining kjenner seg trygg på at Engebøprosjektet deira er eit miljøvenleg prosjekt. Måndag møtte han til debatt med ihuga gruvemotstandarar for å forsvare det synet.

Vise din egen annonse her?
For abonnentar
– Eg skal ikkje prøve å overtyde mine med-debattantar, dei er ganske sett i sine oppfatningar.

Det var noko av det første Nordic Mining-sjef Ivar Fossum sa då han møtte opp til gruvedebatt i Førde.

Arrangementet «Naturens søppelkasse» var ein del av avisa Klassekampen sit sommarbåt-turné, og gjekk av stabelen på Pikant mat- og vinhus måndag kveld.

Tema for dagen var Engebøprosjektet, som gruveselskapet Nordic Mining har i Sunnfjord kommune. (Sjå faktaboks)

I tillegg til Fossum sat stortingspolitikar Sofie Marhaug (R) og Anne-Line Thingnes Førsund frå Naturvernforbundet i panelet. Klassekampens redaktør Mari Skurdal leia debatten.

Kom frå Oslo

Sjølv om det var flystreik, rakk Fossum debatten ved å køyre bil til Førde. Derimot rakk han berre så vidt å svare på alle påstandane frå sidekvinnene Marhaug og Thingnes Førsund.

Sistnemnde er kanskje den ivrigaste stemma på motstandar-sida av Engebøprosjektet, og let ikkje høvet gå frå seg. Ho hamra laust med argument og karakteristikkar, som truleg var svært innøvde.


Vise din egen annonse her?
Det frammøtte publikumet, som truleg utelukkande var gruvemotstandarar, klappa ivrig på innlegga til Thingnes Førsund.

– Gruvedrift er store og lange prosessar, og då gjeld det å finne balansen mellom natur og næring. Det gjeld for så vidt i alle bransjar, men gruvebransjen er spesiell. Vi er overtydde om at vi har funne ei god løysing. Alle alternativa vi har sett på, blir dårlegare, sa Fossum vidare.

– Dette er ekstremt dårleg miljøpolitikk. Vi er nøydde til å finne meir miljøvenlege måtar å vinne ut mineral på, sa Marhaug.

– Har brukt 15 år

Klassekampen-redaktør Skurdal hadde også utfordra Fossum om å fortelje litt om kva dei kunne gjere med restmassane, i staden for å dumpe dei.

– Vi reknar med 50 millionar tonn restmineral, ikkje 400–500 millionar slik som det blir sagt. Dette har ingen stor verdi, og ein kan ikkje frakte dette særleg langt før det blir det blir ulønsamt. Men det er godkjent for tildekking av ureina havbotnar, og det er 17 hamner i landet som treng tildekking. I tillegg kan det kanskje brukast til å lage kunstige øyar utanfor Danmark, sa Fossum.


Vise din egen annonse her?
– Dette er fantasiar, ikkje realitetar, svara Thingnes Førsund.

– Fossum har ikkje beskrive dette nokon stad i prosjektet sitt. Løyvet dei har gir moglegheit til å sleppe ut 4 millionar tonn i året. Og denne godkjenninga om tildekking, den har vi leita etter men ikkje funne. No har de brukt 15 år og framleis ikkje komme opp med eit berekraftig prosjekt, sa ho vidare.

Thingnes Førsund viste også at det i si tid var eit lite fleirtal i kommunestyra i Naustdal og Askvoll som gav grønt lys til prosjektet, trass protestar frå dei mykje større nabokommunane Flora og Førde.

– Her er et eit lite mindretal som har dominert over eit stort fleirtal, sa ho.

Ho viste også til ein ei undersøking som Norstat gjorde for Naturvernforbundet i desember 2021, som sa at berre 9 prosent av befolkninga meiner gruveselskapa bør få lov til å «deponere avfallsstoff i sjø, slik det er planlagt i Førdefjorden.»


Vise din egen annonse her?
– Handlar ikkje om å kurere kreft

– Sjødeponi er særskilt ille for livet i Jøssingfjorden. Der er det framleis ikkje liv, 40 år etterpå. No samlast dei politiske partia om å redde Oslofjorden, og så vil ein ta ein levande fjord her, sa Marhaug og la til:

– Dette handlar ikkje om å kurere kreft. Eg meiner dette ikkje er rett prioritering, sa Raudt-politikaren.

Ho sikta då til at titan-minerala frå Engebøfjellet i hovudsak vil gå til å lage kvitfarge, og ikkje til produksjon av titan som metall.

Marhaug viste også til at klima- og miljøvernminister Espen Barth-Eide i desse dagar går i bresjen for å opprette ei havmiljølov. Ha kalla det pinleg at Norge då ikkje klarer å ta vare på sine eigne fjordar.

– Vi opplever at dagens regjering og deira fagetatar står veldig støtt kring vårt prosjekt. Deponering på 300 meter er den tryggaste løysinga, sa Fossum.

PIKANT DEBATT: Klassekampen arrangerte open debatt om Engebøsaka på Pikant. Sofie Marhaug (Raudt), Ivar Fossum (Nordic Mining) og Anne-Line Thingnes Førsund (Naturvernforbundet). Debatten vart leia av Kk-redaktør Mari Skurdal.
DEBATT: Sofie Marhaug (Raudt), Anne-Line Thingnes Førsund (Naturvernforbundet), Ivar Fossum (Nordic Mining) og Mari Skurdal (redaktør i Klassekampen). Foto: BENT ARE IVERSEN
PIKANT DEBATT: Klassekampen arrangerte open debatt om Engebøsaka på Pikant. Sofie Marhaug (Raudt), Ivar Fossum (Nordic Mining) og Anne-Line Thingnes Førsund (Naturvernforbundet). Debatten vart leia av Kk-redaktør Mari Skurdal.
UTESERVERING: Publikum besto truleg for det meste av gruvemotstandarar. I alle fall var det ivrig respons på innlegga til Thingnes Førsund. Foto: BENT ARE IVERSEN
PIKANT DEBATT: Klassekampen arrangerte open debatt om Engebøsaka på Pikant. Sofie Marhaug (Raudt), Ivar Fossum (Nordic Mining) og Anne-Line Thingnes Førsund (Naturvernforbundet). Debatten vart leia av Kk-redaktør Mari Skurdal.
FRÅ STORTINGET: Sofie Marhaug representerer Raudt og Hordaland på Stortinget og sit i Energi- og Miljøkomiteen. Foto: BENT ARE IVERSEN
– Rart vi får til noko som helst

Thingnes Førsund hevda at konsulentselskapa som vert brukte, leverer konklusjonar på bestilling.


Vise din egen annonse her?
– Med denne samfunnsbeskrivinga er det rart vi får til noko som helst i landet vårt, viss det er så korrupt som det blir omtala her, svara Fossum.

Tvert om, meiner han, at mange kjem til dei og spør etter jobb.

Fossum brukte mykje taletid på å argumentere for kor miljøvenleg dei har gjort prosjektet sitt, mellom anna med tanke på klimagassutslepp.

– Titan er no eit kritisk metall. Til dømes kan det erstatte kobolt i litiumbatteri, sa Fossum vidare og peika på at koboltutvinning i Afrika særskilt er knytt til store etikk- og miljøproblem.

Her skal det merkast at Nordic Mining også er medeigar i et litium-gruve i Finland.

Ikkje i mål med finansieringa

Nordic Mining har tidlegare sagt at dei har behov for kring 2,2 milliardar kroner i finansiering.

– Korleis går det med den finansieringa? spurde redaktør Skurdal.

– Vi jobbar framleis med det. Avklaringa om konsesjonen som kom i mai har vi venta lenge på, sa Fossum og forklarte dette som eit slags startskot for dei.


Vise din egen annonse her?
Ut over dette var Fossum ordknapp om kor mykje finansiering som står att.

Det rivaliserande gruveselskapet AMR vart også eit tema i debatten.

– Vi ser ikkje deira prosjekt som noko realistisk løysing. Dei har ikkje utvikla det til noko som kan likne på eit realistisk prosjekt. Det er ein utopi at ein ikkje skal få behov for å lagre restmassar, sa Fossum.

– Viser korleis dei held seg til krav

På slutten av debatten fekk kvar deltakar ein siste appell:

– Det blir sagt at Norge har det reinaste oljen i verda, og om Svalbard blir det sagt at Norge har det reinaste kolet. No er det snakk om den reinaste gruvedrifta. Det går an å vinne ut mineral på meir miljøvenlege måtar. Kostnaden er at det vert mindre lønsamt. Men viss ikkje Norge kan endre på botnlinja, kven kan det då, spurde Marhaug retorisk.

– Den same dagen som Vestre gav løyvet og skjerpa krava, byrja Nordic Mining å rive eit tak med asbest. Dette viser korleis dei held seg til krav, sa Thingnes Førsund.


Vise din egen annonse her?
Ho sikta då til rivearbeidet som Entreprenørservice utførte på vegner av Nordic Rutile på Engebø.

Siste ord var det likevel Fossum som fekk:

– Eg håpar å gjere spådomane dykkar til skamme i åra som kjem.
Boss 99
29.06.2022 kl 07:58 3846

Tingeling er god i gruvedrift. Ikke den ting denne dama ikke vet.
Woopwoop
29.06.2022 kl 09:11 3813

Hehe. Ja, ho skulle vore næringsminister ho der.
Audietron
29.06.2022 kl 11:12 3725

Tar det aldri slutt på dei som vi gi vekk aksjer i dette selskapet?
Boss 99
29.06.2022 kl 11:19 3724

Det er er spill for galleriet.
Boss 99
29.06.2022 kl 13:22 3726

Jaja da er det bare en dag til i denne mnd . Så da hvis ikke den kommer i morgen . Så er det ikke lenge til jul. Håper meldingen kommer før den da. Seig pining uansett.
Audietron
29.06.2022 kl 13:37 3843

Ser ikkje ut til at markedet trur på finansieringsmelding dette kvartalet.
Winter
29.06.2022 kl 17:49 3671

"– Vi reknar med 50 millionar tonn restmineral, ikkje 400–500 millionar slik som det blir sagt."

Nå ble vel kanskje 400-500 millioner restmineral noe som ble nevnt i debatten, utslippsvedtaket er vel for 250 millioner som er det mest nevnte tallet hos motstanderne. Allikevel det at Fossum sier at man regner med 50 millioner tonn restmineral er nytt for meg, Jeg mener at jeg tidligere har lest for en del stund siden at de kanskje kom ned til rundt 75 millioner, men 50 millioner har jeg ikke hørt.

Dersom dette stemmer er det jo en fantastisk reduksjon fra 250 millioner som utslippsvedtaket er godkjent for.
X-43 scramjet
29.06.2022 kl 18:09 3706

2.2 milliarder i finansiering trenger NOM. Har troen på dette, men avventer i forhold til dette med finansieringen. De må bare begynne å utvinne mineraler, vi trenger innovativ teknologi, dette har tatt tid
gakk_gakk_piip
29.06.2022 kl 23:19 3572

Fantastisk er vel ikke ordet. Opprinnelig plan var å ta ut 250 millioner tonn i løpet av 50 års drift. Ny plan er å ta ut 57 millioner tonn malm i løpet av 39 år. Areal for driftsområdet er uendret. Isolert sett ikke noen höjdare. Men selvsagt kjekt med mindre behov for sjødeponi, evt. mye sjødeponi å gå på når de etter 39 år går vestover og dypere ned...
gakk_gakk_piip
29.06.2022 kl 23:22 3566

250 millioner dollar er vel nærmere 2.5 milliarder. og så kan man sikkert legge til litt for Ukraina, Russland, transportpriser, strømpriser, osv. Det sagt så tror jeg 110% på at Ivar fikser biffen - for en gangs skyld har han vært ganske bull og da er det ingenting som tilsier at han ikke skal levere...
Boss 99
30.06.2022 kl 08:25 3391

Jepp hva bringer dagen Skuffelse eller glede? Skuffet har vi blitt så mange ganger i NOM at det er ikke tall på det. Så håper ........ det kommer meldinger kl 0900
Bjørkeris
30.06.2022 kl 08:34 3453

Drømte at næringsministeren/staten gikk inn med finansiering. Det hadde vært noe! Mineralene må jo frem og ut i markedene, og da kan jo Norge ta en ledende rolle med så miljøvennlig fremstilling som mulig.
Boss 99
30.06.2022 kl 08:37 3456

Den gjengen som sitter der evner ikke å se lenger en sin egen nesetipp.
Audietron
30.06.2022 kl 08:41 3546

Selger Keliber for 483 mill
Ratta
30.06.2022 kl 08:41 3569

Keliberposten solgt NOK 483 million
Marketcap 726 mill
Null gjeld

Keliber er da over 2 kr pr nom-aksje
Redigert 30.06.2022 kl 08:48 Du må logge inn for å svare
Boss 99
30.06.2022 kl 08:45 3568

Flott!!!! Kunne ha vert det dobbelte hvis emi hadde vert holdt.
Redigert 30.06.2022 kl 08:49 Du må logge inn for å svare
OZZY
30.06.2022 kl 08:51 3533

bare å hive seg på.
Boss 99
30.06.2022 kl 08:56 3556

Selg på nyheter
Boss 99
30.06.2022 kl 09:15 3454

Litt penger er bedre en mye penger. Må bare le folk er noe raringer.
densomlurer
30.06.2022 kl 09:47 3396

Kan noen forklare hvorfor aksjen fortsatt er så lav? Spør ikke fordi jeg er irritert eller utålmodig, jeg skal sitte i 10 år, men hva er det markedet er bekymret for nå? Virker jo som alt bare faller mer og mer på plass :)
8472
30.06.2022 kl 09:51 3475

Forventer ingenting fra Vestre, men bør vel være mulig å hanke inn noen midler fra EU. EU la i 2020 til titan på listen over kritiske råvarer. Med krigen i Ukraina begynner sårbarheten å vise seg.

Airbus (OTCPK:EADSF) has publicly called for the European Union to hold off imposing sanctions on the metal titanium, which is used to manufacture critical components of its aircraft, from landing gear and fasteners to the pylons that connect an engine to a wing; consulting firm Alix Partners says ~65% of Airbus' titanium supply comes from Russia.

Titanium has so far been kept off the EU and U.S. sanction lists, but many buyers have reduced their exposure to Russian sources, including Airbus rival Boeing, which previously purchased about one third of its titanium from Russia but said at the onset of the invasion of Ukraine that it would suspend its titanium joint venture in Russia and halt purchases of the metal from there.
Bjørkeris
30.06.2022 kl 09:52 4498

Jeg har gjort meg de samme betraktninger, men jeg tror rett og slett ikke andre aksjonærer går inn før det er mer konkrete planer;
Tror ting endres drastisk når;
1) Finansiering er helt på plass
2) Byggestart - plan for fremdriften
3) Når anlegget åpner = tar helt av.
OZZY
30.06.2022 kl 09:53 4488

ja du sier noe. den som vet men jeg vil tro robbotene jobber for harde livet hvis husene har satt de på ned.
Kvike11
30.06.2022 kl 09:58 4462

Er ikke imponeret og de sælger til denne lave pris.
Dagsværdien af investeringen blev pr. 1. kvartal 2022 vurderet til at være omkring NOK 396 millioner
og de tjener lidt..
Kursen står stille, vil de nu komme et udbytte på 3 nkr pr aktie.
Alle havde store forventninger til Keliber, kan godt være at de oprindeligt kun betale ca 75 millioner, det har intet med værdien idag.
Kursen står faktisk stille idag, kun 4 % op.
Føre var
30.06.2022 kl 10:04 4432

Med en halv milliard i startkapital så kommer nok storinvestorene snart tenker jeg:)
densomlurer
30.06.2022 kl 10:15 4379

Tror du har rett her! Tenker at #1 og #2 er relativt uproblematiske fremover, og at det bare er snakk om å være tålmodig i noen måneder til.

Jeg kan ikke forstå at det er roboter som holder prisen nede, kjøper ikke den helt før noen kan forklare det. Men prisen var jo faktisk på ~4.8 i januar, og mye har komt på plass siden da, så at det forekommer noe spekulering er jo ikke umulig.

Jeg sliter også med å forstå at store investorer ikke skal gå inn før #3 er på plass - på ett eller annet tidspunkt etter #2 bør jo risikojustert pris begynne å nærme seg 10-12kr? Ikke min intensjon å hype opp her, gjerne korrigér meg om jeg er ute på viddene :)
Boss 99
30.06.2022 kl 10:36 4306

Ja verdien på sjappa er jo under en milliard. Bergenseren styrer showet. Kan det bli slik at noen kommer inn og eier over 50% og legger ned hele d...
Føre var
30.06.2022 kl 10:47 4271

https://www.nrk.no/vestland/rutil-for-100-milliardar-i-sunnfjord-1.12337111

Hvor mye er bare rutilen i engebøfjellet verdsatt til i dag? Dette var i 2015. Nå er jo dette for hele Sunnfjord da,







Redigert 30.06.2022 kl 11:36 Du må logge inn for å svare