Covid Tiltak frem til mars

Slettet bruker
BRIT 25.12.2021 kl 08:53 813

Dyster spådom - tiltak til mars
21 minutter siden - 09:22
Stian Drake

Vitenskapelige rådgivere for den britiske regjeringen har spådd at eventuelle nye coronarestriksjoner vil vare til mars.

Årsaken skal være et ønske om å redusere antall dødsfall knyttet til covid-19.

Det skriver Sky News.

Avisa viser til en forskningsartikkel, som viser at hvis man innfører restriksjonene fra 28. desember til slutten av mars, så vil man redusere antall coronadødsfall med 39 prosent.

https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=81209

Skal det bli slik at hele verden innfoerer strenge tiltak og nedstengninger hvert andre kvartal?? Ett kvartal hvor alt er aapen hvor smitten sprer seg som ild i toert gress, etterfulgt av strenge tiltak og nedstengninger, for og saa aapne samfunnet igjen hvor smitten sprer seg paa nytt, etterfulgt av nye strenge tiltak om og om igjen, da kan dette vare i aarevis??

Tror den eneste maaten vi kan bli kvitt Covid paa er og slutte og vaksinere, la alle faa covid slik at man oppnaar bedre immunitet og til slutt flokkimmunitet. Leste ett sted at de som har hatt Covid, er ti ganger mer beskyttet mot og bli syke igjen enn de som har vaksinert seg. Saa hvis man ikke gjoer dette, og fortsetter med med kontinuerlig vaksinering, kan pandemien vare forever, med aapning, stengning, aapning, stengning til evig tid. Noe som vil bli en meget dyr affaere, baade for den ene og den andre. (bortsett fra vaksine selskapene)
Redigert 25.12.2021 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.12.2021 kl 23:35 663

Smitterekord i Frankrike: Over 100.000 nye smittetilfeller siste døgn! Nye tiltak paa gang i Frankrike.

Helsemyndighetene opplyste lørdag om 104.611 nye smittetilfeller, og det er tredje dag på rad med smitterekord.

Mandag skal president Emmanuel Macron holde et regjeringsmøte der de skal diskutere nye koronatiltak.

Smitten ventes å øke ytterligere som følge av den svært smittsomme omikronvarianten av viruset.

https://www.nettavisen.no/nyheter/smitterekord-i-frankrike-over-100-000-nye-smittetilfeller-siste-dogn/s/12-95-3424224068?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR3ur9X5Dr4Vblrawfd6bgJV8Az0MRZCAFETH4AAa8irhGdEnmKkhxNo0fY#Echobox=1640462064
Marketwatch
27.04.2022 kl 20:44 370

Merkelig konklusjon du har i siste avsnitt. Har ikke du fått med deg at det ikke er mulig å oppnå flokkimmunitet når det gjelder covid. Jeg fikk covid for en måneds tid siden, dette hindrer ikke at jeg kan få covid igjen om kort tid. Jeg er vaksinert tre ganger, og fikk et mildt sykdomsforløp, til tross for at jeg tilhører risikogruppene. Mn konklusjon er: dersom ikke det store flertallet vaksinerer seg, blir man nødt til å holde på med nedsteninger, daman som et liberalt samfunn må hensynta de som ikke vil/kan vaksinere seg. Kina har lav vaksinegrad/vaksiner med dårlig beskyttelse, du ser hvilke tiltak de må innføre i disse dager. Nei, vaksinering som gjør covid mindre alvorlig, inntil mutasjoner forhåpentligvis ufarliggjør sykdommen!