Dof bulls 2022

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
14.05.2022 kl 21:41
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
tobben
DOF 25.12.2021 kl 18:55 393183

Vi fikk siste kontrakt i Australia , og det er vel i Brasil vi forventer neste ? 2022 blir spennende for hele bransjen.
Redigert 26.12.2021 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.03.2022 kl 19:56 5854

Suspekt !
Sitter long da jeg tenker at Dof kan tjene gode penger i 2023-2029. Føler selv at jeg sitter på en ny mpcc case og du vet hvordan det har gått . Er du litt redd så vekt deg heller litt ned og ta noen andre investeringer om du føler for det . Jeg tror som Hypotetic sier at det er utrolig høy giring på Dof aksjen siden den har blitt kjørt i kjellern . Hvorfor selge aksjen i startgropa når du kan være litt mer tålmodig og se med kikkerten på sikten i fremtiden 😉. Vi går en spennende tid i møte her og tradere vil nok prøve seg på stoploser etterhvert . Jeg har vært utålmodig i andre aksjer og bommet hver gang og solgt meg ut for tidlig ( det gidder jeg ikke nå ). Ta som sagt egne valg her …
kongsberg1
06.03.2022 kl 19:40 5862

Det var vel mitt anliggende også, en ting som er helt sikkert er at det sitter folk å regner på dette nå idag for å se på kontantstrømmer som AlanS ser på i sitt senario også. Noe som er helt sikkert suspekt, at det blir vanskelig å holde på aksjene når offshhore igjen blir investerbar for de stor fondene bla annet. Det som kommer til å skje med DOF aksjen da, tror ikke jeg vi er klar over. Det blir nok ikke lett å stole på egen strategi å la de ligge noen år når vi blåser forbi 20 kr på full fart mot 40. Kommer det en bekreftelse eller info fra selskapet som bekrefter at vi er one DOF når stan still en dag er ferdig letter vi her inne. Men de skal betale veldig godt for å få tak i mine 0,5 mill aksjer.
AlanS
06.03.2022 kl 19:21 5781

Sunnyboy,
Dette er bare en grov analyse :-) Jeg påstår ikke at vi ser 10 mlrd i inntjening i 2022, men vi ser nok 10 mlrd dersom rater øker med 25% i snitt og utnyttelsen styrkes med noen %.
Redigert 06.03.2022 kl 20:02 Du må logge inn for å svare
suspekt
06.03.2022 kl 19:17 5750

Jeg tørr ikke tenke tanken, kan egentlig bli mangemillionær bare i dofaksjer.
Jeg tror det ikke før jeg ser det.
Lurer på hva andre i gruppa gjør, har dere satt et kursmål for å selge dere ut?
Jeg tenkte slik i flere år,så snart jeg var i pluss skulle jeg ut, men nå ser jeg at jeg kommer til å få pengene igjen med rentes rente.
Slettet bruker
06.03.2022 kl 19:08 5717

AlanS !
Har du lagt inn salg av skip ( Skandi Sotra , Neptune ) i totalen her !. Blir spennende å se hvor nærme du er på den summen .
AlanS
06.03.2022 kl 18:51 5760

Ingen tvil om at 2022 blir bedre enn 2021 og 2023 blir bedre enn 2022. Personlig tenker jeg mest på selskapets betalingsevne og bryr lite om kursen.
kongsberg1
06.03.2022 kl 18:42 5755

Om dette er realistisk, noe jeg tror vi kan se, hva snakker vi om av betalingsvillighet pr aksje da.
AlanS
06.03.2022 kl 17:35 5853

Jeg har legat en grov analyse for å støtte diskusjoner om utsikter. Lenken - https://tinyurl.com/2p8pb6rw
Første tabell er basert på tall fra Q4 presentasjon og viser beregninger av gjennomsnittlige rater i ulike segmenter.
Der er en forenkling: det brukes 5 skip i Subsea LT siden 6 skip er 50% eid. 2 + 6*50% = 5.
Videre er det en utfordring siden totallet for subsea segmentet på 1 549 mill (plansje 12 Q4 presentasjon) ikke stemmer med summen for prosjekt og LTS segmentene oppgitt på plansjen 13 (Prosjekter 1 024 og LTC 420 mill, til sammen 1 444)

Scenario 1 viser beregning av 2022 inntekter basert på q4 resultater. Totallet på 7 387 mill bør justeres opp for å ta hensyn for differansen kommentert ovenfor.
Dersom flåteutnyttelsen og gjennomsnittlige rater blir som q4 vil driftsinntekter bli rundt 7 500 millioner i 2022

Scenario 2 viser beregning av 2022 inntekter basert på økt utnyttelse og en økning av gjennomsnittlige rater på 25%. Totallet bør også justeres opp for å ta hensyn for differansen kommentert ovenfor.
Med utgangpunkt i disse forutsetninger viser beregning en at driftsinntekter i 2022 blir rund 10 000 millioner.

Dette er ikke fasit, men bare en grov scenarioanalyse. Selvfølgelig kan analysen kritiseres, men den tar utgangpunkt i faktiske forhold i q4 og rimelig moderate forutsetninger om økning i utnyttelsen og gjennomsnittlige rater. (Beklager for småting som skyldes kopiering fra excel til googleark)
Redigert 06.03.2022 kl 18:28 Du må logge inn for å svare
tobben
06.03.2022 kl 16:44 5828

Som hypotetic skriver, så vil en oppgang være selvforsterkende. Det vil gå i rykk og napp, hvor mye og kjapt er vanskelig å tippe:-)
X-43 scramjet
06.03.2022 kl 15:47 5930

Er bare i startfasen nå DOF. Vi har bare sett en liten oppgang. Håper 2 kr kommer fort. Kontrakter skal komme, våren er på vei, bedre solskinns dager for oss er i vente
AlanS
06.03.2022 kl 13:07 6112

Til og med en moderat økning i flåteutnyttelsen og rater vil styrke DOF betalingsevne slik at selskapet blir i stand til å nedbetale gjelden raskere enn foreslått i 2019.
En emisjon gir ingen mening dersom kreditorer går med på forlengelse og inntjening øker.
Anbefaler å holde hodet kaldt og vurdere utviklingen kritisk.
Redigert 06.03.2022 kl 13:42 Du må logge inn for å svare
hypotetic
06.03.2022 kl 12:52 6131

Mener å huske i Aksjesladder at Henriksen skrev at "jeg tar alle aksjene deres når kursen har doblet seg og blir med opp når det 10 dobler seg". Kursen i DOF var på bunn 0,38 kr og Henriksen har snitt 0,85kr forteller han nå. De aksjonærene som kom inn på høyeste kurs i DOF historisk har kostpris 600kr. Jeg har selv snakket med en del som har kostpris på mange hundre kroner. Håper virkelig at flest mulig av disse som har holdt ut alle disse årene får snittet seg litt ned. Jeg tror det fremover vil bli veldig volatilt men at den kraftig stigende trendkanalen vil fortsette i lang tid. Når kursen kommer over 5kr mot 10 kr vil vi få en selvforsterkende katalysatoreffekt som vil løfte aksjekursen kraftig videre. Grunnen er at selskapet plutselig blir investerbart også for en rekke aksjefond og større investorer. Ved 5-10 kr ser alle at selskapet (ved emisjon) kan nedbetale all den dyre usikrede obligasjonsgjelden samtidig som de som eier obligasjonsgjelden ikke vil at denne gjelden med helt fantastisk høy rente skal nedbetales. Det er lite trolig at selskapet fremover behøver å gjøre en emisjon på 10kr for cash vil strømme inn helt ekstremt de neste måneder og år. Selskapet har nok cash til å nedbetale det meste av obligasjonsgjelden allerede nå men hvorfor skal de det når det er stor fordel å ha mye cash og beholde obligasjonslånet. Staten ved Eksfin og storbankene kan ikke drive med konkurransevridende virksomhet. Når Staten Eksfin og Storbankene setter opp en ny langsiktig låneavtale også for DOF vil denne helt opplagt ligge på samme nivå som SOFF og Sioff får av dem i dag. For DOF vil dette bety ca 500 - 600 mill/årlig spart. En bedring av resultatet på 550Mill årlig tilsier at et selskap med kraftig bedrede utsikter skal prises ca 11 milliarder høyere. 11 000 000NOK/316 000 000aksjer= 34,81kr per aksje. SOFF aksjen og (de små rederiene) skal nok også reprises kraftig når ratene stiger men SOFF er et rent rederi. De mangler den verdensomspennende prosjektorganisasjonen som DOF har bygd opp strategiske plassert til å dekke hele verden. De har ikke en stor del av flåten sin bygd i Brasil med dertilhørende fortrinn som vil fortsette også fremtiden. Det er en god grunn til at DOF har 50% høyere omsetning enn SOFF og også i fremtiden vil kunne ta seg mye mer betalt og tjene mye mer. Det fundamentale og det faktum at de første nå forstår hvor mye denne aksjen kan stige gjør at veldig mange vil inn og de som sitter i aksjen vil ha mer. Jeg tror kursen nå vil gå veldig mye fortere enn antatt langt over 10kr. I MPCC container steg kursen over 3000% på kort tid etter stor utvanning på 1kr. I DOF har det ikke vært utvanning slik at gearingen og oppsiden er større enn vi noen gang har sett på Oslo Børs . Mange kjenner til fordelen med belåning på eiendom når boligprisene øker. I DOF er aksjen EK ca 2% og 98% belåning. Situasjonen er at boligprisene/ratene for ankerhåndterere har steget fra 70 000kr/dag til 1 Mill/dag. Ratene kan gå mot nivår tilbake før år2014 på over 2 mill/dag. Oljeselskapene er nødt til å overby hverandre for å få sikret skip slik at produksjonen ikke forsinkes. Rater på 1 mill/dag eller høyere har tilnærmet ingen betydning for oljeselskapene kostnadsmessig når oljeprisen er så høy. De taper derimot enormt på forsinkelser. Lars Peder Solstad fortalte i høst at det som er spesielt denne gangen er at markedet kommer kraftigere tilbake noen gang uten at et eneste skip er under bygging og Offshorrederiene kommer ikke til å bygge et eneste skip før gjelden er tilnærmet nedbetalt. De store kostbare OSV og OCV skipene som DOF og SOFF har mange av og som nå mangler i hele verden tar normalt over 3 år å planlegge og bygge. Mange av ankerhåndtererne forsvinner de neste måneder ut fra spotten i Norge til Brasil, Guinea, Asia, Afrika til langtidskontrakter der aktørene betaler mye mer. Det vil fremover komme til å mangle også AHTS. Bare PSV som det fortsatt vil være brukbar tilgang på en periode til men selv disse har nå rater 3-400% høyere. https://www.westshore.no/
Redigert 06.03.2022 kl 14:12 Du må logge inn for å svare
tobben
06.03.2022 kl 12:29 6161

Er nok mange som lar seg blende av mange prosent, men her tenker jeg vi fort snakker kroner :-). Verdsettes selskapet til ca 3 milliarder er kursen plutselig kr 10,- :-) Ikke lang tid før pandemien Dof var der , nå har vi plutselig 100% I Dof Subsea , som er en stor forskjell:-)
Kontur
06.03.2022 kl 12:19 6141

Her er så stor spred i aksjene at aksjekjøp vil tidlig merkes med voldsom oppgang. Jokeren her er hovedsksjonær og hans intensjoner. Sitter der noen navn på gjeld?
Der er i alle sin interesse å få frem verdiene. Spørsmålet er måten det blir gjort på og om alle vil dele…
Sterk minoritet vil følge nøye med.
Som tidligere uttalt er det bare bra at tiden går. Markedet er i full blomst og inntjeningen holder på å bli formidabel.
Ingen tror lenger på noe annet.
X-43 scramjet
06.03.2022 kl 12:17 6134

Denne gang kommer offshore markedet til å ta helt av. Og DOF med sin unike moderne flåte er perfekt til å utnytte kapasiteten. Verdien 1.5 kr aksje er på loppemarked pris, på tide å skrive verdiene kraftig opp i DOF
JALLA
06.03.2022 kl 11:56 6140

Kan vi tenke oss at det kan komme utenlandske offshore selskap på banen som kan tenke seg å få hand om de siste 30-40% i Dof? med minoritets gruppa sine aksjer så vil de besitte over 67% og 2/3 flertall.
På toppen vil de klare å få tilgang til de resterende aksjene til en meget gunstig pris?
Dof har jo flere juveler av datterselskap og eier interesser som de forvalter.
- Dof Subsea
- tilgang til Brasil og Sør Amerika
- Back logg på 15mrd
- Booming marked
- Nye Båter
Listen er lang ned fordeler for å kjøpe DOF og tenker at denne muligheten kommer ikke igjen om de ønsker å komme på banen før alt tar skikkelig av.
Redigert 06.03.2022 kl 11:58 Du må logge inn for å svare
Kontur
06.03.2022 kl 11:10 6156

En klar økende tendens til interesse for offshore og oljeservice nå.
Flere ønsker seg inn for å kunne delta på festen.
Og det er måten å gjøre det på om en ønsker posisjon i DOF, å kjøpe aksjer over OSE.
Tror noen har spekulert i at bankene ville gå for konvertering av noe bankgjeld også «liksom kreve» konvertering av obligasjonsgjeld. Vil tro der sitter noen kjente navn på denne uksikrede obligasjonsgjelden.
Et sånt løp vil i såfall bli nedstemt.
DOF tjener nå penger
Verdier har av ulike grunner (hvorfor må managment svare på) blitt skrevet voldsomt ned. Disse må nå skrives opp igjen i takt med tiltagende marked.
EK vil snart være svært positiv
Aksjonærverdiene kommer nå mer og mer til syne.
Vi er inne i en reprising, hvor høyt vi skal blir spennende å se
Vi snakker om adskillige MRD kroner
Slettet bruker
06.03.2022 kl 01:06 6526

AlanS !
Den er grei , si ifra når du oppdaterer topp 50 lista di da 👌
Tenkte litt på om det kom noen tyngre investorer på lista.
Redigert 06.03.2022 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.03.2022 kl 01:05 6471

Det var bare en tanke om du hadde sett noen ..!? Takker for svar .
AlanS
06.03.2022 kl 00:51 6504

Sunnyboy, får se hvordan det går i neste uke. Dersom omsetningen er høy, blir det for mye trading og dermed endringer. Å bruke tid på å analysere endringer utover topp20 som DOF publiserer, er unødvendig.
hypotetic
06.03.2022 kl 00:15 6520

Det vil etter hvert synliggjøres på aksjonærlister.
Slettet bruker
06.03.2022 kl 00:01 6492

AlanS !
Hadde det vært mulighet om å oppdatere topp 50 lista di !?.

Legg gjerne inn flere datoer så vi kan se tradere på den lista …( siste 2 uker ).
Redigert 06.03.2022 kl 00:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2022 kl 23:40 6528

Hypotetic !
Har du oversikt om det er noen fond /banker /meglerhus som kjøper seg opp i Dof her ?. Hadde vært fint om du deler dette med oss !?.
Redigert 05.03.2022 kl 23:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2022 kl 23:36 6497

Disse gutta regner på casen og de kommer tilbake på dette neste sending … DE FØLGER MED ….:-),
Slettet bruker
05.03.2022 kl 23:34 6485

Hypotetic !
La oss håpe at det kan være likebehandling av konkurrenter i oljeservice . Da blir jo casen Dof det eneste selskapet som klarte seg igjennom denne nedturen som har vart i 7-8 år nå . Restrukturering koster gjerne fort 1 mrd i kostnad ( seadrill hadde vel det ). Har du hørt aksjesladder fra freddan så er det litt morsomt hvordan de legger dette frem …:-). De har ved tidligere snakket dritt om Dof , og hører tonen er litt anerledes . De vil jo ikke bare si positivt om de ønsker lav inngang !.
X-43 scramjet
05.03.2022 kl 23:26 6501

Henriksen vil sikkert ikke gå glipp av den fremtidige festen som kommer i DOF med super bra offshore marked. Han nevnte SDRL og som i Q2 vil være ferdig med rekonstruksjon og vurderte å gå inn der når den tid kommer
hypotetic
05.03.2022 kl 23:10 6522

Jeg tror alle parter nå synes fortsatt standstill er beste løsning når markedet endrer seg så rask i positiv retning. Jeg vil tro rentefondene som nok eier det meste i obligasjonsgjelden også blir mer komfortable med fremtidsutsiktene og dette lånet. De har en god rente som de trolig ikke vil få på andre obligasjoner i andre næringer. De ser i likhet med aksjonærene i DOF fordelen av at obligasjonene stiger i verdi. For et rentefond er dette en fantastisk positiv utvikling og de ønsker selvfølgelig ikke å ødelegge for DOF. Deres usikrede obligasjoner i datterselskapet vil bli mest skadelidende hvis de lager ekstrakostnader og konflikter med aksjonærene og selskapet. Siste forlengelse " proposed resolution received 100.00%, 96.33% and 100.00% of the votes in DOFSUB07, DOFSUB08, and DOFSUB09", Det er altså tilnærmet ingen motstand mot forlengelse i disse obligasjonene. Forståelig nok når renten er såpass høy. Potensialet i DOF aksjen er stort når Eksfin og storbankene tilbyr å overta all gjeld langsiktig med en rente tilsvarende som SOFF og SIOFF har fått fra statlige Eksfin og storbankene. DOF har krav på likebehandling fra Statlige Eksfin og storbankene noe som tilsier en rente på ca halvparten av den renten DOF betaler nå. Vi snakker da om 500-600Mill i lavere årlige rentekostnader. Legger man dette inn i regnskapet ser man at DOF egentlig klarer å betjene gjelden sin.
Redigert 05.03.2022 kl 23:13 Du må logge inn for å svare
hypotetic
05.03.2022 kl 22:25 6564

Ble mektig imponert over Henriksen i Aksjesladder som denne fredagen forteller at han har kjøpt DOF til tross for at han tror DOF har over 30 milliarder i gjeld. Ser at han plutselig har kjøpt godt over 1 mill aksjer så da kan han umulig være skremt av selv 50-60% mer gjeld enn det som er faktisk gjeld i selskapet.
xcountry70
05.03.2022 kl 17:22 6849

Hvordan erstatte russisk gass til Europa ? De europeiske produsentene får ett stort ansvar for å sikre energiforsyningene de neste 5 år. Disse refleksjonene gjelder kun Nordsjøen og temaet er gass.

1) Eksisterende felt må bidra mer. Dette gjøres ved øke uttak der myndighetenes konsesjon setter begrensing. eks Troll.
2) Rørledningskapasitet blir fort/er en begrensing
3) Alle prosjekter som kan gi mer gass, blir prioritert og akselert
4) Boreprosjekter vris mot gass
5) Alt forebyggende vedlikehold som sikrer høy regularitet av produksjon til neste vinter SKAL og må bli gjort denne sommeren og etterslepet er trolig stort .
6) Boreprosjekter nær eksisterende felt infrastruktur blir akselert og prioritert
7) Leting tar seg opp i slutten av 5 års perioden,

Jeg kan ikke forstå annet enn at båt behovet blir massivt i tidene som kommer når pandemi grepet slippes . Det er produksjonsplattformene med boreanlegg som kommer til å bli den store forbrukeren og behovet er enormt. Det trengs utstyr, lagerplass og slam volum ute nær plattformene for sikre maksimal effektivitet på boreanlegg som skal gi ny produksjon og høy regularitet på produksjonsanleggene.

Kontur
05.03.2022 kl 16:25 6897

Alle tegn og beregninger tyder på at oppgangen såvidt har begynt.
Skal Dof kursen holdes nede må det komme noe negativ nytt ifra selskapet selv. Hva nå det skulle være.
Markedet er knallsterkt ratene fyker oppover og jeg vil tro at analytikere vil komme på banen i dagene som kommer da dette er av stor nyhetsinteresse. Det snakkes om at de større båtene som Skansen kan oppnå rater opp imot 2 Mnok, om dette er i nærheten av å stemme vil analytiker kalkulatorene gå varme og anbefalingene komme.
Da kan vi snakke om opptur,
Husk det vi har sett til nå er kun noen 10 øringer, vent til vi snakker kronestykker pr dag…
Slettet bruker
05.03.2022 kl 14:58 6953

Hypotetic har nevnt tidligere her inne at vi vil oppleve volatilt fremover som vi er i nå . De som vil inn nå må det til høyere kurs om de skal ha mange aksjer . Tiden vil vise hvordan kursen går . Siste ukene så har det vist seg at det lønner seg å være tålmodig ..!.
X-43 scramjet
05.03.2022 kl 14:52 6978

Ser bra potensiale og parallell mellom DOF og PGS i forhold til olje markedet i Brasil, at ting blir super bra i 2022. Offshore markedet for DOF og seismikk leting av blokkfelt for PGS. Med olje dollar på nesten 120, så får vi elleville rater. Oppgangen i DOF har knapt begynt
Slettet bruker
05.03.2022 kl 14:30 7031

Viss flere kjøpere sitter med sine aksjer så blir der mindre tilgjengelig for salg . Høyere volum = høyere kurs . Det er viktig å tenke på at mange har begynt å regne på denne casen og da øker interessen . Aksjesladder har pratet denne ned før men nå har de fattet interesse . Hør på aksjesladder fra freddan og gjør deg opp din mening . Sitter long da jeg har troa på at Dof har liv laga og at etterspørselen tar seg veldig opp fremover . Som du ser på kursbildet så ser du tradere /meglerhus ønsker kurs ned men de mister sine aksjer når det er sånn moment som nå . Det mangler bare nå at analytikere fin regner på supply …:-). Vi har som sagt stillstand som er et mindre lokk oppå oss nå . Har lært at tålmodighet lønner seg over tid ..:-).
tobben
05.03.2022 kl 14:26 7029

Øker eierandelen i Skandi Iceman , så øker vel også bokført verdi ? Øker verdien av BRL , så øker vel også bokført verdi i NOK på verdier i Brasil ? Men enig i at det er veldig mye uklart rundt tallene våre. Etter mitt syn ,er det etterhvert et stort «EK potensiale i balansen» , vi får nok mange svar etterhvert som «analysegjengene» kaster blikket på sektoren vår.
suspekt
05.03.2022 kl 14:09 7062

Hvordan kan neste uke bli i dof? Skal vi oppover forbi kr 2?? Eller falle noe tilbake?
AlanS
05.03.2022 kl 13:56 7052

Kjøp av gjeld påvirker ikke verdien av eierandeler, kun kjøp av eierandeler. Verdien til eierandeler økte med 1 mlrd i 2021 til tross for salg av flere skip.
tobben
05.03.2022 kl 13:34 7008

Vil vel tro at det er endringer i USD og BRL som skaper avvikene hos Dof ? I tidsrommet er det også konvertert gjeld til EK i Dof og kjøpt gjeld med betydelig rabatt.
AlanS
05.03.2022 kl 13:11 6977

Regnskaps nøtter
Kilde: DOF q4 2021 http://www.dof.no/Files/PDF/DOF%20ASA/IR/2021/554992_DOF_ASA_Q4_2021.pdf side 17.

Assets/Eierandeler
2021 - 18 052
2020 - 18 657
Endring: minus 605

2021
Depreciation/Avskriving - 1 334
Impairment/Nedskriving - 501
Til sammen - 1 835

Hvordan kan selskapet forklare at reduksjonen i den bokførte verdien av eierandeler er nesten 3 ganger mindre enn avskriving og nedskriving.

De som ønsker, kan se på tilsvarende endringer hos SOFF https://www.solstad.com/wp-content/uploads/2022/02/SOFF-4Q-Report-2021.pdf
Total fixed assets/Eierandeler (side 23)
2021 - 20 866 744 , 2020 - 22 200 199
Endring: minus 1 333 455

2021 (side 22)
Depreciation/Avskriving - 1 264 151
Impairment/Nedskriving - 45 049
Til sammen - 1 309 200

Hos SOFF er endringen i den bokførte verdien av eierandeler er omtrent som nedskriving og avskriving.

DOF sitt regnskap er en samling av harde nøtter.
tobben
05.03.2022 kl 13:08 6922

Ja, det kommer nok analyser etterhvert som sektoren vår har begynt å koke. Med utviklingen på råvaresiden , er nybygg et godt stykke unna, og vi er knapt verdsatt til det kranen på Skandi Afrika koster :-))
Kontur
05.03.2022 kl 12:47 5213

Om en i det hele tatt skal sammenligne med Soff så skal Dof kursen opp til ca 4,50.
De fleste med innsikt mener at Dof sitter på en mye mer verdifull flåte enn soff med større inntjening. Usikkerheten ligger selvsagt i hva som kommer på finansieringssiden.
Forrige gang en trodde at finans var i orden spratt kursen opp i 2,85. Men det var i et mye dårligere marked og uten 100% eierskap i Subsea.
I et godt marked som det kan se ut som om vi er inne i nå snakker vi fort om børsverdier rundt 9-10 mrd
Så kan jo hver enkelt sette seg ned med kalkulator og se hvilke oppside som ligger her.
tobben
05.03.2022 kl 11:33 5310

Etter å ha kommet solid over krona, tenker jeg sammenligning i børsverdi med Solstad er mest aktuelt. Da er det vel kjapt kr 5,- vi snakker om ? :-))
Redigert 05.03.2022 kl 11:34 Du må logge inn for å svare
Bullfight
05.03.2022 kl 09:05 5474

Noen som er flink på TA og hvor ligger neste tekniske motstand ?
Dofulf
04.03.2022 kl 23:56 5718

Det går nok bra det
Hadde nettopp en fredags snaps med en av mine venner hvor jeg mimret litt fra en av mine tidligere ekspidisjoner hvor vi blant annet diskuterte invasjonen i Tsjekoslovakien i
1968 med en russer som deltok. Jeg er tidligere samboer med Far East russian og kan
bekrefte at vanlig russian ikke er i nærheten av slik oppførsel som nå utføres i ukraine.
Jeg ønsker ikke å bringe inn slik politikk inn i dette forumet eller hvordan det påviker kursen.Tragedien som nå skjer vil bli et problem for oss alle og jeg har dyp medfølesle for alle det gjelder.
Forøvrig er jeg enig i hva xcountry70 sier på dette forumet, definitivt en der er vert å lytte til.
Ser at kursen har steget til 1,48 idag, i mitt budsjett er det oppført kr 1,50 for april og 10 kr i desember.

PS: tobben: fortsatt flere hundre tusen i papir tap men det går likar nå.

https://www.youtube.com/watch?v=HKHAOsYxkgg
https://www.youtube.com/watch?v=7Z37K6g6jBw&list=RDMM8tVDYsHOoQE&index=25
AlanS
04.03.2022 kl 23:46 5735

Helgens nøtt.
Forutsetninger:
2021 Q4 presentasjon - http://www.dof.no/Files/PDF/DOF%20ASA/IR/2021/Q3%20Financial%20Presentation%202021.pdf
plansje 12
Operating Revenue/ Driftsinntekter i Subsea segmentet 1549 mill inkludert skipssalgs gevinst på 5
plansje 13
Operating Revenue/ Driftsinntekter i Projects - 1 024 mill
Operating Revenue/ Driftsinntekter i Long term Chartering - 420 mill
Til sammen - 1 444 mill.

Hvor er det ble av 105 mill eller 100 mill dersom skipsalgs gevinst ikke tas med? Samme gjelder q3 hvor, men forskjellen er noe mindre 85 eller 41 dersom skipsalgs gevinst ikke tas med.
Slettet bruker
04.03.2022 kl 21:08 5966

Tobben !
Det var bare info til gruppa og ingenting mer enn det . Tror som deg at dette er veldig bra trend vi har foran oss .
PS: som du sikkert vet så har jeg kommentert sirkus klovnen våres her på forumet . Han skal få en kalkis av meg i posten som enten er grønn , men helst med klovn på som takk for at jeg droppet og høre på ham …:-).
Redigert 04.03.2022 kl 21:21 Du må logge inn for å svare
tobben
04.03.2022 kl 20:50 5995

Dette ordner seg fint selv med denne omsetningen. Sjekk Tidewater så langt idag :-))
Slettet bruker
04.03.2022 kl 20:45 5969

Vil bare si til gruppa her som jeg også er en del av …:-). Jeg følger veldig mye på ordrebildet her og det er kun av egen interesse og har ikke blitt tjukk ihuet ennå til info :-). Legg merke til ordrebildet etter kl.1525 hver dag …. Hadde vært jævlig morro om vi kunne kødde litt her … Dere ser hva som skjer om dere titter på bevegelser …:-).
X-43 scramjet
04.03.2022 kl 20:32 5969

Spennende å se veien videre i DOF. Blir nok videre oppgang neste uke med masse optimisme i offshore markedet. Ingen nyheter, stiger 40% på en rød børs, bra gjort.😃
tobben
04.03.2022 kl 19:48 6027

Tenker komma må flyttes et hakk bakover før det er aktuelt å selge noe ja :-))Har sagt det hele tiden , mine aksjer leker jeg ikke med i ordrebildet mot roboter.