Dof bulls 2022

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
14.05.2022 kl 21:41
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
tobben
DOF 25.12.2021 kl 18:55 368370

Vi fikk siste kontrakt i Australia , og det er vel i Brasil vi forventer neste ? 2022 blir spennende for hele bransjen.
Redigert 26.12.2021 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
AlanS
06.05.2022 kl 09:49 2693

https://newsweb.oslobors.no/message/561380
DOF Subsea is pleased to announce that an option has been exercised for the vessel Skandi Africa. The new commitment will now run until February 2024 and will commence in direct continuation with the current commitment.

Skandi Africa is a high-end subsea vessel designed for harsh environment and deepwater subsea construction and flexlay operations.

DOF Group CEO, Mons S. Aase, stated, "Skandi Africa is the most sophisticated vessel in our fleet and we are looking forward to continuing the journey,
delivering successful installation campaigns."
For further information, please contact:
CEO Mons Aase, tel. +47 91 66 10 12
CFO Hilde Drønen, tel. +47 91 66 10 09
Slettet bruker
06.05.2022 kl 09:16 2752

Positivt for Dof …:-). Burde være greie rater på Skandi Afrika nå …!?.
Dofulf
06.05.2022 kl 09:04 2782

DOF Subsea is pleased to announce that an option has been exercised for the vessel Skandi Africa. The new commitment will now run until February 2024 and will commence in direct continuation with the current commitment. Skandi Africa is a high-end subsea vessel designed for harsh environment and deepwater subsea construction and flexlay operations. DOF Group CEO, Mons S. Aase, stated, "Skandi Africa is the most sophisticated vessel in our fleet and we are looking forward to continuing the journey, delivering successful installation campaigns.
https://newsweb.oslobors.no/message/561380
Redigert 06.05.2022 kl 09:06 Du må logge inn for å svare
Dofulf
06.05.2022 kl 09:02 2778

Da er vi igang.
#Fleetfriday this week celebrates Skandi Skansen and team who are supporting the installation of the Hywind Tampen Floating Offshore Windfarm, mooring system. The team report the significant efforts in preparation for the offshore phase of the project are paying off. With an expert subsea and marine team, large back deck, 250t AHC crane and 350t bollard pull, the vessel is ideally suited to the scope of work. As seen here, Skandi Skansen has the deck and crane capacity to deploy and install three suction anchors at once. And, always working towards greater efficiency and safe operations, the team has organised welding-free load-out and deployment utilising re-useable sea fastening frames. Great work team DOF - you make the difference.
https://no.linkedin.com/company/dof-subsea
Offshore OBS
06.05.2022 kl 07:48 2861

Forslag:
1.Skift Nick alle i såkalt arbeidsgruppe
2. Fokuser på supply/subsea markedet og gjerne DOF
3. Delta på GF ELEKTRONISK, påmeldingsfrist 19 mai, stem selvstendig.

Det som å utspiller seg her ødelegger for absolutt ALLE. Om poenget er å påvirke restrukturering i DOF.
gbulk
06.05.2022 kl 00:44 3036

Du oppfordrer selv til ingen direkte kontakter i andre inlegg så hvorfor gjør du det nå.

Du sitter på medlemslisten så du vet hvem jeg er som jeg er redd for at du vil misbruke

Hvis AG ikke har likt å informere inkludert å informere om hvem som er med i AG så vil jeg foreslå å sparke hele AG
inkludert deg selv

AB skal være et talerør for hele gruppen og ikke bare medlemmer av AB

Du er feil mann til å lede AG så vennligst betill en billlett langt vekke MVH Gbulk
Redigert 06.05.2022 kl 00:46 Du må logge inn for å svare
AlanS
05.05.2022 kl 23:45 3080

Du vet hvem jeg er, men jeg aner ikke hvem du er.
AG har ikke plikt til å informere om all interne saker innenfor rammer som bestemmes av fullmakter.
Jeg kan allikevel besvare kort. Jeg tok opp saken i AG. Det ble som det ble. Til slutt sto valget mellom en åpen håndtering i DMG og en alternative løsning med forbehold. Det siste ble valgt og saken var ferdig behandlet.
Min drivkraft i denne saken er ansvar, plikt og personlig integritet.

Nå er det bare AlanS. Jeg ber om å respektere min identitet. Om du lurer på noe knyttet til AG eller DMG, send mail til dof.minoritetsgruppen@gmail.com.
Redigert 06.05.2022 kl 00:19 Du må logge inn for å svare
gbulk
05.05.2022 kl 23:25 3095

Jeg har ikke diskutert noe anonymt med noen i MG men mangler svar fra deg og andre som er selektive med informasjon

Situasjonen som oppstod i mars hadde du et ansvr for å informere oss andre om noe du ikke gjorde sammen med andre

Dine egne retningslinjer gjelder ikke bare AG men hele MG slik du ønsker det les din egen tekst

Du må ha en skjuldt agenda med hvordan du agerer
Redigert 05.05.2022 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
AlanS
05.05.2022 kl 23:11 3133

Viktig å skille mellom et anonymt forum og minoritetsgruppen.

På FA skriver gbulk til Alans og ingen vet hvem som står bak nickene. Allikevel går det grenser for hva som kan skrives her også.

Det er uheldig at min tilhørighet til AG er avdekket av hstray uten min tillatelse. Dette er en straffbar handling. Han gjorde det for å skade mitt omdømme. Dette er også en straffbar handling. Listen kan bare fortsettes.

AG forholder ikke seg til det som skrives anonymt på FA. Formelle henvendelser bør sendes til DMG postkassen eller gjennom kontaktpersoner som skriver under i sitt eget navn det som kommuniseres.

Retningslinjer gjelder AG og her snakker vi om AG sine fullmakter. I dette tilfellet er fullmakten på plass og saken følges opp. DOF valgkomiteen må gjøres kjent med at DMG ikke står bakk nominasjonen. AG vil også undersøke bakgrunnen for nominasjonen og prosessen.
Redigert 05.05.2022 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
gbulk
05.05.2022 kl 22:12 3144

1 Reglene gjelder for alle ref din egen utgave av retningslinjer
qte
§ 2 Kommunikasjon på vegne av arbeidsgruppen eller minoritetsgruppen
Minoritetsgruppen bruker sin blogg som primær kommunikasjonskanal
Ekstern kommunikasjon krever arbeidsgruppens fullmakt
Ekstern kommunikasjon skal være tydelig og i samsvar med felles forståelse

unqte

2 Hvis du mener dette hvorfor forsøker dere å ta kontakt med valgkomiten i dag. Egne ´´lover ´´for dere??

3 Jeg ba om dette startet med en gang når henvendelse fra VK kom for å gi AG autoritet til å stemme på MG vegne. Det ble tydeligvis ikke fulgt opp av deg.
egenrådig handling

4 Nominasjonen til Styret er en person ikke er lenger en del av AG. Du sa selv når jeg foreslo deg at du ikke var interessert.
Som tidligere nevnt er det veldig positivt at vi muligens får en fra MG sværen inn som kan tale vår sak. Jeg tror at Hans Olav Lindal
vil like å ha en som ikke er fra Møgsters indre krets og har meninger som kanskje ikke sammenfaller med Møgsters ellet mangement. Slik
har jeg oplevd han fra tdligere firma

Gjør deg selv og alle oss andre en stor tjeneste og finn noe annet å fokusere din energi på. Er ikke MPC interessant lengre??
Redigert 05.05.2022 kl 22:22 Du må logge inn for å svare
Dofulf
05.05.2022 kl 20:45 3254

Det kommer vel flere avsløringer, litt spent på Roy Reites reaksjon.
Det har tydeligvis gått litt snart i svingene.
Uansett kan jeg garantere at jeg kommer ikke til å stemme inn en slik løs kanon.
AlanS
05.05.2022 kl 20:14 3314

Det stemmer kun med hstrays sine "de 2" mot "oss 5" som er i virkelighet "oss 2".
Dofulf
05.05.2022 kl 20:07 3321

Takk for svar, det betyr at det JMA skriver alså er feil i sin redegjørelse.

FRA JMA sin redegjørelse
https://finansavisen.no/forum/thread/149714/view

Sitat:Jeg har full forståelse for at flere av dere støtter Alan S ift analysene og det arbeidet han legger ned i å innhente informasjon og informere om markedsforhold. Han har over tid gjort en formidabel jobb ift dette. Det som derimot har skjedd i kulissene er ikke kjent, hans metoder er uakseptable og har medført til full oppløsning og at 5 personer av 7 av gruppens medlemmer underveis har trukket seg fra arbeidsgruppen. Det i seg selv bør være svar godt nok ift det som har skjedd i kulissene. Smarte minoritetsaksjonærer klarer å legge samme 2 + 2.

Dette stemmer jo ikke med hva AlanS sier.
Redigert 05.05.2022 kl 20:09 Du må logge inn for å svare
AlanS
05.05.2022 kl 19:48 3378

Med forutsetning at nick 4 byttes ut med UkjentP, er fremstillingen korrekt.

Presisering
Nick 6 og 7 utmeldte seg etter hstray og JMA forsøkte å legge min varsling dødt.
Nick JMA trukket seg med visse forbehold som er i brudd nå fra JMA sin side
Nick hstray aksepterte ikke retningslinjer og hans engasjement opphørte pga det. Han var ikke kastet ubegrunnet.
Redigert 05.05.2022 kl 20:13 Du må logge inn for å svare
Dofulf
05.05.2022 kl 19:35 3394

Det er jo litt forskjellige versjoner ute å går så hva skal vi tro?
I utgangspunket besto arbeidsgruppen av følgende 7 personer
1 Nick: AlanS
2 Nick: JMA
3 Nick: Hstray
4 Nick: UkjentP
5 Jim Øystein Holden
6 UkjentX
7 UkjentY

Etter internopprydding i slutten av mars trakk nick nr 2 seg frivillig og nick nr 3
nektet å godta retningslinjer og ble ekskludert fra gruppen. Samtidig valgte nr 6
og 7 å trekke seg fra Arbeidsgruppen. I følge redegjørelse fra JMA trakk 5 stykker seg.

Fra slutten av Mars har Arbeidsgruppen bestått og består av følgende 2 eller 3 personer
1 Nick: AlanS
2 Nick: UkjentP
3 Jim Øystein Holden

Har jeg forstått dette riktig?
Redigert 05.05.2022 kl 19:53 Du må logge inn for å svare
AlanS
05.05.2022 kl 18:44 3488

Om 10 dager settes i gang maritimarbeidet med Hywind Tampen
Date Vessel Charterer Scope of Work Comm. Rate
01/04/22 NORMAND SIRIUS DOF Subsea All duties - Hywind Tampen 15/05/22 RNR
01/04/22 HAVILA VENUS DOF Subsea All duties - Hywind Tampen 15/05/22 RNR
01/04/22 BB OCTOPUS DOF Subsea All duties - Hywind Tampen 15/05/22 RNR
Slettet bruker
05.05.2022 kl 18:19 3539

Emisjon i PGS er gjennomført , hva med Dof . Er det noe av det samme vi vil oppleve tro ( refinansiering ).!?.
AlanS
05.05.2022 kl 17:37 3652

Det er nok behov for refinansiering siden ballongordninger har gått ut på dato. Disse må refinansieres eller forlenges.
Obligasjonen må også refinansieres eller forlenges.
Gjeden til BNDES er langsiktig og betjenes iht 2020 avtalen hvor noen lettelser var innvilget.
Slettet bruker
05.05.2022 kl 17:30 3685

Sunnyboy alt kan gå den rette veien gjeldskonverteringen må parkeres og det er ikke gjort ennå, det samme med refinansieringen. Er det på plass kan du sitte helt trygt i Dof i 20 år
AlanS
05.05.2022 kl 17:27 3650

Det er faktisk et godt spørsmål hvordan er det mulig at jeg som et aktivt medlem ikke fikk mulighet til å vurdere kandidatlisten og avgi min stemme. Jeg aner ikke hver som er nominert.
Dette er fordi arbeidsgruppen ikke var involvert i dette.
Arbeidsgruppen forholder seg til sine fullmakter og retningslinjer.
Slettet bruker
05.05.2022 kl 17:21 3671

Rater i spotten øker ….:-). Ser ut som om vi må hive oss opp på hesten nå ….
AlanS
05.05.2022 kl 16:57 3744

Her er retningslinjer https://dofmg.blogspot.com/p/styrende-dokumentasjon.html

Det var opprinnelig 7 medlemmer i AG, 2 av disse hadde fullmakter til representere gruppen. Resten av medlemmer ønsker å være anonyme
Flertallet bestemte at ag forholder seg til filmmaker som medlemmer har gitt oss: registrering, medlemsarbeid, vedlikehold av registeret, og drift av bloggen som er en primær kommunikasjons middel for ag.
I mars oppstå en situasjon i ag som førte til intens intern kommunikasjon hvor hstray og JMA forsørte å legge dødt forhold som ble varslet (begge erkjente det har på FA)
Som følge utmeldte 2 medlemmer seg med engang siden de ønsket ikke å være involvert i diskusjoner av avdekket forhold.
1 medlem trukket seg frivillig med forbehold.
1 medlem aksepterte ikke retningslinjer og hans engasjement opphørte pga manglende aksept av retningslinjer.
Ingen var kastet ut som hstray hevder.

Da er 3 aktive medlemmer i ag igjen. Der som er kommatert nå gjenspeller synet til flertallet blant disse.
Det er bare aktive medlemmer som har stemmerett.

Viktig å ta hensyn til at vi snakker om en interessegruppe som styres med dugnadsinnsats.
Redigert 05.05.2022 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
gbulk
05.05.2022 kl 16:31 3809

Hvilken retningslinjer finnes for AG???

Sitt eget skjønn uten at alle medlemmer blir spurt??

Finnes det regler for å informere alle medlemmer om hvem som er i AG til enhver tid. Her har tydeligvis 7 AG medlemmer feilet
og hvis du er såkalt leder og skal legge saker ut på blogg så er du det største problemet
X-43 scramjet
05.05.2022 kl 16:28 3833

Det er fortsatt flere muligheter å kjøpe DOF nå, er veldig billig i forhold til de underliggende verdier. Har bestemt meg for at denne skal jeg laste opp i hver måned, holde godt på aksjene. Er enig med Hypotetic at denne kan plutselig stige kraftig, det har ikke skjedd foreløpig, men den har doblet seg fra 70 øre til 1.4 kr. Stille før stormen, DOF har mye mer å gå på
AlanS
05.05.2022 kl 16:24 3859

1. Retningslinjer gjelder medlemmer i arbeidsgruppen.
2. Arbeidsgruppen hadde ikke fullmakter til å diskutere noe som helst med valgkomiteen.
3. Arbeidsgruppen hadde ikke fått tid til å skaffe fullmakten fra minoritetsgruppen. 3 dager er ikke nok for å lage dokumentasjon og foreta avstemning. Det er vanlig å gi minst 2 uker.
4. Vi nektes innsyn i bakgrunnen for nominasjon av et tidligere medlem i arbeidsgruppen. Vi vet ikke som ble nominert og hvem som undertegnet kandidatlisten. JMA hevdet at det var flere.
Redigert 05.05.2022 kl 16:25 Du må logge inn for å svare
gbulk
05.05.2022 kl 16:02 3933

Har arbeidsgruppen medlemenes autoritet til å agere slik overfor valgkomitene. Nei vi har ikke blitt spurt

Viser til følgende i retningslinjer for medlemmer
qte
Ekstern kommunikasjon skal være tydelig og i samsvar med felles forståelse

unqte

Ingen av oss har blitt bedt om at medlemmer av MG kan agere slik dere har gjordt overfor valgkomiten

Slutt snarest dette blir for flaut
hypotetic
05.05.2022 kl 15:40 3976

Makta er vel aksjonærene som i DOF er over 2/3 småaksjonærer. Det som er unikt i DOF er at over 34% av småaksjonærene har forberedt seg allerede ved å sette seg på en liste der småaksjonærene samlet kan kommunisere og stemme ned konverteringsforslag hvis dette er ufordelaktig. Ut fra retningslinjene er det svært tvilsomt om grunnlaget for gjeldskonvertering er tilstede lenger..... Det skal da ikke være "håp" om at den finansielle situasjonen skal kunne bedres de neste perioder. For flyselskapene fikk vi en slik situasjon der mye av markedet for forretningsreiser falt bort i stor grad og det ikke var "håp" i sikte. For Subsea og suply er det annerledes fordi vi har i tillegg til mer behov for olje og Offshore fått nye markeder innen havvind, havbunnsmineraler og carbon capture . Signalene er entydige nå helt motsatt av for kort tid tilbake. Vi går inn i et marked som blir bedre enn noen gang. Spørsmålet er vel nå kun hvor lenge til politikerne og banker velger å boikotte fornyelse av disse lånene når alle ser at vi er på kritisk lave olje og gass nivåer og er på full fart inn i en energikrise. Jeg tror det bare er å fortsette standstill til man får langsiktig fornyelse av alle lån. Jeg bekymrer meg ikke over standstill for det er beste løsning frem til politikere og banker snart tar inn over seg at det har vært totalt uansvarlig og feil å boikotte og nekte lånefornyelse for denne næringen. De vil nok snart starte å behandle denne viktige næringen med normal respekt fordi de gradvis innser at den er helt nødvendig også de neste tiårene.

Redigert 05.05.2022 kl 15:50 Du må logge inn for å svare
AlanS
05.05.2022 kl 15:25 4014

Dette må regnes på.
Gjelden er ikke konsolidert og fordelt mellom ulike selskapet. Obligasjonsgjelden hører til DOF Subsea. BNDES gjelden er knyttet til Norskan og DOFCON JV.
Spørsmål er da hvilken del av gjelden vil konverters og hvor konverteringen finner sted. Dette har betydning for hvilke aksjer kreditorer får og til hvilken kurs gjelden blir konvertert.
Ha du noen tanker om det?
Offshore OBS
05.05.2022 kl 14:58 4045

Ikke uenig, men tror dessverre makta har lagt opp til konvertering.
Men en konvertering der dagens aksjonærer sitter igjen med 30-40 prosent av selskapet. Det er noe helt annet enn i Seadrill, Solstad, Siem , HAVILA mm
Redigert 05.05.2022 kl 15:01 Du må logge inn for å svare
hypotetic
05.05.2022 kl 14:24 4072

Det som er helt unikt og veldig spesielt i DOF sammenlignet med andre tilsvarende selskap der det har vært restruktureringsvarsler i lang tid (2år) er at småaksjonærene ikke har solgt. Bankene har ikke overtatt småaksjonærenes aksjer. I alle andre selskap i tilsvarende situasjon har banker og meglerhus overtatt småaksjonærenes aksjer og det er ikke mulig å få med seg stor del av aksjonærene på å stemme ned et uhensiktsmessig eller forfordelende forslag. Det har vist seg at er mulig i DOF når småaksjonærene eier 2/3 av selskapet. Det blir nok litt rokering fremover av aksjonærer men jeg tror likevel det ikke blir noe problem å få med seg nok småaksjonærer hvis vi skulle bli utsatt for urimelige forslag. Den enorme rabatten som forståelig oppsto de siste 2 år da oljen ble gitt bort og båtene lå i opplag er egentlig helt uforståelig for meg at ikke snart blir redusert mye mer.... Siste emisjon i DOF var vel på over 20 kroner? og da var utsiktene vesentlig dårligere enn i dag.... Når tallene kommer med rateforbedringene, verdiøkningene og valutagevinstene vil jo selv de som kun evner å se bakover komme til å kjøpe aksjer til mangedobbel kurs av i dag... Ser frem til å kunne gratulere til alle i DOF som har holdt ut. Gratulerte i går til alle de som holdt ut i PGS der vi var en del som kjøpte mye aksjer og påpekte dumskapen da pgs aksjene for noen måneder siden gikk under 1,4kr/stk. De som har fulgt med vet jeg var aktiv i SOFF på 3kr og nå sier jeg bare rett ut her.... DOF priset til 0,3 Milliarder er totalt feil og det verste og mest åpenbare eksempelet på feilprising noen gang historisk! Dof er den mest opplagte minst 10 doblings kandidaten jeg noen gang har sett!!!! Senest innen neste år er jeg overbevist at kursen er minst 10 ganger høyere hvis vi står imot utvanning som nå er totalt grunnløst å presse igjennom!!! Prising av DOF aksjene tror jeg er minst 4 milliarder innen neste år. Utvanning er nå ikke engang tema på generalforsamlingen. Selvfølgelig ikke for det ville vært skammelig/tarvelig å foreslå!!. Utvanningsforslag etter valutagevinstene i 1 kvartal og utsiktene som er bedre enn noen gang historisk og denne gang uten noen nybygg på verft er jo totalt galskap!!!! Det må eventuelt være et helt åpenbart forsøk på å frata eksisterende aksjonærer oppsiden i deres aksjer!!!!
Redigert 05.05.2022 kl 14:27 Du må logge inn for å svare
Kontur
05.05.2022 kl 13:21 4125

Spennende tider
At markedet er rekordsterkt er hevet over enhver tvil. Markedet har kommet sterkere og raskere tilbake enn noen kunne våge å håpe på.
Mangel på skip kommer som et resultat av ekstremt mange oppdrag kombinert med at mange båter er tatt ut av drift siste årene.
Ratene peker rett opp. Inntjeningen må nå være helt fantastisk. Og det stopper ikke nå, markedsutsiktene ser også bare bedre og bedre ut.
Det betyr at oljeservice løftes utav flere dårlige år og inn i det flere vil kalle en supersykel. Noe flere og flere nå åpent tar til orde for og uttaler (Trøim, W Buffet, m.fl)
Rederiene sine balanser kommer nå i orden igjen da skipsverdiene skrives tilbake til helt andre nivåer med det som resultat at EK blir positiv.
Enda mer gledelig er det finansinstitusjonene (banker, fond, ect) er på vei tilbake i og med at de og ser at det er her i olje og gassnæringen pengene er å hente.
Senest i forgårs så vi hvor smidig PGS ordnet sin refinansiering. Investorene sto i kø og emisjonen var fulltegnet på minutter. Lån ble fornyet og kan rulleres slik de skal i en velfungerende næring hvor "hjulene går rundt"
Dette vil kunne bety at DOF prosessen mye enklere kan falle på plass.
Oppskriften er lett tilgjengelig.
Her bør hver og en ta sine posisjoner i DOF
X-43 scramjet
05.05.2022 kl 10:18 4336

At DOF klarte 1.37 Idag, er positivt. Stabiliserer seg på 1.30. Sist gang vi så dette, var i mars. Jeg håper vi er endel høyere før kvartalsrapporten