Dof bulls 2022
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
14.05.2022 kl 21:41
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Vi fikk siste kontrakt i Australia , og det er vel i Brasil vi forventer neste ? 2022 blir spennende for hele bransjen.
Redigert 26.12.2021 kl 19:21
Du må logge inn for å svare
AlanS
27.01.2022 kl 19:21
4162
https://www.thb.info/rubriken/frachtabschluesse.html
Frachtabschlüsse
27.01.2022 Unifeeder beschäftigt Feeder „Calisto“: Der 2005 bei Jiangsu Yangzijiang Shipbuilding (China) gebaute 1578-TEU-Carrier erzielt 29.000 Dollar pro Tag
26.01.2022 „Carpathia“ erzielt 42.000 US-Dollar am Tag: Der 2003 bei Hyundai Mipo Dockyard (Korea) gebaute 2824-TEU-Feedermax wird von Pasha Group gechartert
Frachtabschlüsse
27.01.2022 Unifeeder beschäftigt Feeder „Calisto“: Der 2005 bei Jiangsu Yangzijiang Shipbuilding (China) gebaute 1578-TEU-Carrier erzielt 29.000 Dollar pro Tag
26.01.2022 „Carpathia“ erzielt 42.000 US-Dollar am Tag: Der 2003 bei Hyundai Mipo Dockyard (Korea) gebaute 2824-TEU-Feedermax wird von Pasha Group gechartert
AlanS
27.01.2022 kl 19:37
4135
DOF Subsea trenger mye folk nå. 21 stillinger på selskapets side på linkedin - https://tinyurl.com/464d7c6m
Blant annet Senior Project Engineer, Tendering Specialist, Senior Project Engineer, Project and Senior Project Engineering Opportunities (Casual), til og med Design Engineer (Structural). Dette er ikke vanlige maritim stillinger.
Blant annet Senior Project Engineer, Tendering Specialist, Senior Project Engineer, Project and Senior Project Engineering Opportunities (Casual), til og med Design Engineer (Structural). Dette er ikke vanlige maritim stillinger.
kongsberg1
27.01.2022 kl 19:39
4137
Analytiker om Ukraina-uroen: – Oljeprisen vil gå skrikende høyt
Samtidig som etterspørselen stiger vil det ikke komme noen ny produksjonskapasitet inn på markedet de neste tre til fem årene, advarer Wiggen. – Det vil skape et veldig stramt marked.
Dette vil si at verden har mere en nok med å hold tritt med å supplere for frafall i produksjon. Hvordan har de tenkt å dekke den økende etterspørrselen som
kommer ?
Samtidig som etterspørselen stiger vil det ikke komme noen ny produksjonskapasitet inn på markedet de neste tre til fem årene, advarer Wiggen. – Det vil skape et veldig stramt marked.
Dette vil si at verden har mere en nok med å hold tritt med å supplere for frafall i produksjon. Hvordan har de tenkt å dekke den økende etterspørrselen som
kommer ?
AlanS
27.01.2022 kl 21:07
4055
Ukraina saken er bare støy og hysteri.
Underinvestering i leting og feltutvikling er den største utfordringen.
Underinvestering i leting og feltutvikling er den største utfordringen.
suspekt
27.01.2022 kl 21:28
4027
Det er langt fra sikkert. Putin er truende til litt av hvert. Alle kan synse om dette, men konflikten legger utvilsomt en demper på børsene. Nato har ingen ønsker om å gå inn i ukraina. Vanskelig å spå utviklingen av en konflikt her. Husk at russland forsyner europa med 40% av gassen de trenger, så sanksjoner mot russland kan slå begge veier.
AlanS
27.01.2022 kl 22:05
3981
Det som står i media må vurderes kritisk. Alle sider i saken har sine argumenter og motiver. Det gjør Russland også.
Når det gjelder gass fra Russland anbefaler jeg å bygge litt mer kunnskap om saken. Det står litt om det på Gazprom sin hjemmeside https://www.gazprom.com/press/news/2018/june/article433109/ Den første kontrakten mellom Sovjet og vest europeiske selskap OMV var signert i 1968.
For odens skyld bør det presiseres at Russland har ingen forpliktelser til å løse Europeiske gassutfordringer utenom gasskontrakter. Energi handler ofte/alltid om politikk. Gass som strategisk resurs som mangles i Europa, er ikke unntak av dette. Russland hevder at gasseksport er bare business. De nok en stor forretning hvor milliarder er investert i infrastruktur som gjør Russland avhengig av eksport til Europa. Forholdet er derfor gjensidig.
Man kan bare lure på hvorfor NATOs generalsekretær utaler seg om energi saker. Har han en agenda og taller for sin egen sak? Begrensing av russiske gassleveranser gjør det mulig å selge norsk gass i Europa til høy pris. Norge tjener enormt på konflikten, ikke sant. Dette er et økonomisk motiv.
Best å stoppe her :-)
Når det gjelder gass fra Russland anbefaler jeg å bygge litt mer kunnskap om saken. Det står litt om det på Gazprom sin hjemmeside https://www.gazprom.com/press/news/2018/june/article433109/ Den første kontrakten mellom Sovjet og vest europeiske selskap OMV var signert i 1968.
For odens skyld bør det presiseres at Russland har ingen forpliktelser til å løse Europeiske gassutfordringer utenom gasskontrakter. Energi handler ofte/alltid om politikk. Gass som strategisk resurs som mangles i Europa, er ikke unntak av dette. Russland hevder at gasseksport er bare business. De nok en stor forretning hvor milliarder er investert i infrastruktur som gjør Russland avhengig av eksport til Europa. Forholdet er derfor gjensidig.
Man kan bare lure på hvorfor NATOs generalsekretær utaler seg om energi saker. Har han en agenda og taller for sin egen sak? Begrensing av russiske gassleveranser gjør det mulig å selge norsk gass i Europa til høy pris. Norge tjener enormt på konflikten, ikke sant. Dette er et økonomisk motiv.
Best å stoppe her :-)
Redigert 27.01.2022 kl 23:31
Du må logge inn for å svare
Kontur
27.01.2022 kl 22:08
3974
Kjøp aksjer og registrer dere i minioritetsgruppen. La oss bestemme kursen videre.
suspekt
27.01.2022 kl 23:45
3857
Greit nok at det er gjensidige interesser her, men det er bare det at norge leverer stort sett for full kapasitet og det er ikke stort mer å gå på.I tillegg skal tyskland stenge ned atomkraft og kullkraft, de vil da komme i en energiskvis. Ved sanksjoner blir økonomien stanset begge veier, og lån som rusland har i vesten blir ikke betalt.
Det kan få store konsekvenser begge veier.
Nok om det, her er det dof som er i fokus. Det er ikke sikkert dof blir skadelidende i stor grad.
Uansett er jeg av den optimistiske sorten , som tror det hele løser seg til slutt, på ett eller annet vis.
Når det gjelder Stoltenberg så skal han ivareta natolandenes interesser, eller usa som betaler mest og har mest innflytelse. han kan ikke agere på egen hånd.
Det kan få store konsekvenser begge veier.
Nok om det, her er det dof som er i fokus. Det er ikke sikkert dof blir skadelidende i stor grad.
Uansett er jeg av den optimistiske sorten , som tror det hele løser seg til slutt, på ett eller annet vis.
Når det gjelder Stoltenberg så skal han ivareta natolandenes interesser, eller usa som betaler mest og har mest innflytelse. han kan ikke agere på egen hånd.
Redigert 27.01.2022 kl 23:52
Du må logge inn for å svare
Er det noen som har troa på noe positivt med Dof tro ..:-).
tobben
28.01.2022 kl 09:28
3645
Vi ser hvertfall ut til å være i en nydelig trend nå :-) Sett i forhold til q1 2021 er jeg virkelig spendt på hvor vi lander i år.
Interessant å se tradere/meglere kjører kurs ned her …:-). Er spent selv på Q4 og om de har kvittet med seg flere kreditorer ..! Er også litt spent på om Dof blir 100 eier av Dof installer . Tilbudet til resterende aksjonærer utløper den 30 Jan Er også spent om det blir en forlengelse av stillstand 31 Jan . Håper vi kommer i en skvis her på supply båter når fler og fler trenger disse …:-).
tobben
28.01.2022 kl 13:32
3560
Ja, det var ikke mange sksjene som skulle til å dra kursen ned ,men det samme gjelder resten av bransjen vår på børsen. Fornøyd med å legge årets første kjøp til denne litt tamme dagen :-)
JALLA
28.01.2022 kl 13:38
3576
Hei, mens jeg venter på en ferge så undersøkte jeg på telefonen nedskrivningene på Dof flåte mot andre sammenlingbare selskap rundt om og finner ut at DOF har nedskrevet mye større verdier en andre samenlingbare selskaper, stemmer dette??? Er det noen som har undersøkt og sett på dette? Er det noen spesiell grunn for dette opp mot verdier på flåten? Kan være et interesant tema å diskutere om hensikten og når dette skal eventuelt snu andre veien?
Hva trur dere om dette?
Hva trur dere om dette?
Redigert 28.01.2022 kl 13:39
Du må logge inn for å svare
kongsberg1
28.01.2022 kl 14:01
3544
limer inn dette som AlanS la ut for et par dager siden.
En spennende sak.
22 desember 2021 kom finanstilsynet med melding om kontroll av Havila Shipping ASA sin rapportering - https://www.finanstilsynet.no/nyhetsarkiv/tilsynsrapporter/2021/kontroll-av-finansiell-rapportering2/. Kontrollen avdekket vesentlige feil ved nedskriving av skipsverdier. "I kontrollen av Havila Shipping ASA sitt årsregnskap for 2019 og halvårsregnskap for 2020 identifiserte Finanstilsynet vesentlige feil, samt utelatte noteopplysninger. Havila Shipping pålegges å rette tre feil ved foretakets test for nedskriving av skip i henhold til IAS 36 Verdifall på eiendeler Effektene av feilene i foretakets nedskrivingsvurderinger anses av Finanstilsynet å være vesentlig for begge perioder."
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/01/26/7808500/havila-shipping-vil-folge-palegg-fra-finanstilsynet?internal_source=sistenytt
FA melder om at "Havila Shipping har besluttet å innrette seg etter pålegg fra Finanstilsynet etter at selskapet 22. desember mottok en inspeksjonsrapport. "
I dagens børsmelding (https://newsweb.oslobors.no/message/552009) skriver selskapet om at "Detailed, but preliminary assessments, confirm not insignificant effect on results and equity in historical periods, but limited impact on the group's equity on the 2021 annual accounts."
Budskapet til finanstilsynet er tydelig og kravet er begrunnet. Spennende om DOF får og består tilsvarende kontroll.
P.S. Merkelig språkbruk "confirm not insignificant effect" som egentlig betyr "confirm significant effect"
En spennende sak.
22 desember 2021 kom finanstilsynet med melding om kontroll av Havila Shipping ASA sin rapportering - https://www.finanstilsynet.no/nyhetsarkiv/tilsynsrapporter/2021/kontroll-av-finansiell-rapportering2/. Kontrollen avdekket vesentlige feil ved nedskriving av skipsverdier. "I kontrollen av Havila Shipping ASA sitt årsregnskap for 2019 og halvårsregnskap for 2020 identifiserte Finanstilsynet vesentlige feil, samt utelatte noteopplysninger. Havila Shipping pålegges å rette tre feil ved foretakets test for nedskriving av skip i henhold til IAS 36 Verdifall på eiendeler Effektene av feilene i foretakets nedskrivingsvurderinger anses av Finanstilsynet å være vesentlig for begge perioder."
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/01/26/7808500/havila-shipping-vil-folge-palegg-fra-finanstilsynet?internal_source=sistenytt
FA melder om at "Havila Shipping har besluttet å innrette seg etter pålegg fra Finanstilsynet etter at selskapet 22. desember mottok en inspeksjonsrapport. "
I dagens børsmelding (https://newsweb.oslobors.no/message/552009) skriver selskapet om at "Detailed, but preliminary assessments, confirm not insignificant effect on results and equity in historical periods, but limited impact on the group's equity on the 2021 annual accounts."
Budskapet til finanstilsynet er tydelig og kravet er begrunnet. Spennende om DOF får og består tilsvarende kontroll.
P.S. Merkelig språkbruk "confirm not insignificant effect" som egentlig betyr "confirm significant effect"
tobben
28.01.2022 kl 14:20
3519
Det har egentlig kommet godt til syne ved alle skipssalg siste to årene, hvor Dof har fått regnskapsmessige gevinster, mens tilsvarende selskaper har fått "mindre regnskapsmessige effekter". Mulig vår manglende finansiering har vært en grunn ?
JALLA
28.01.2022 kl 14:21
3517
Med potensiale for fremtidig inntjening og verdifastsettele er jo totalt annerledes i dag en det den var i 2019 så om vi står fremfor en super syklus i offshore næringen de neste årene rundt om i verden vil jo tallene bli helt annerledes i dag og iom at Dof har øket levetiden på skipene så vil jo nedskrivnings verdiene bli mindre og nedskrivnings verdien på skipene må stoppe opp i det minste eller reverseres fremover gitt at supersyklusen blir av........
tobben
28.01.2022 kl 14:25
3504
Ikke så vanskelig å se hvilken effekt det vil få på balansen og Ek andelen fremover om så skjer JALLA :-)
kongsberg1
28.01.2022 kl 15:26
3559
Hadde vi fått et Q1 det lukter svidd av nå, så vil sikkert mange ha tak i våre aksjer tenker jeg.
Med en olje pris som krabber mot 100 dollar vil dette bli enda mere interessant. Fint at dette ikke går rett opp, men har en fin rolig stigning over tid.
Med en olje pris som krabber mot 100 dollar vil dette bli enda mere interessant. Fint at dette ikke går rett opp, men har en fin rolig stigning over tid.
Redigert 28.01.2022 kl 15:44
Du må logge inn for å svare
hypotetic
28.01.2022 kl 16:01
3528
Tidewater opp til 5% allerede langt over 16 kr Kan ikke skjønne noe annet enn at det må bli oppkjøp her hvis disse aksjene er attraktive i utlandet og ikke i Norge.
tobben
28.01.2022 kl 16:12
3514
Da er Tidewater tilbake til kurs før corona :-) Utrolig om det ikke snart ligger en refinansieringsløsning på bordet vårt! Markedsutsiktene er jo utrolig lyse
AlanS
28.01.2022 kl 16:33
3492
https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/01/28/7809833/equinor-er-ute-etter-rigger
Equinor er ute for å sikre rigger for 2024 og videre. Sier mye om aktivitetsnivå fremover.
Equinor er ute for å sikre rigger for 2024 og videre. Sier mye om aktivitetsnivå fremover.
AlanS
28.01.2022 kl 16:57
3483
My AHTS kontrakt i Brasil?
https://transparencia.petrobras.com.br/licitacoes-contratos/contratos
Google translate: AGREEMENT IS INTENDED FOR TIME CHARTERING, BY THE SHIPOWNER TO THE CHARTERER, OF AHTS-ANCHOR HANDLING TUG SUPPLY TYPE VESSEL / (orig) CONTRATO TEM POR OBJETO O AFRETAMENTO POR TEMPO, PELA FRETADORA À AFRETADORA, DE EMBARCAÇÃO DO TIPO AHTS-ANCHOR HANDLING TUG SUPPLY
4600655719 NORSKAN OFFSHORE LTDA 13/09/2021 10/03/2025 Contract Value/Valor do contrato: R$ 148.781.571,58
4600655720 NORSKAN OFFSHORE LTDA 13/09/2021 10/03/2025 Contract Value/Valor do contrato: US$ 18.050.211,90
Dagraten er cr USD 35,700 gitt BRL/USD= 5.4. 60% er i BRL og 40% i USD.
Sensitivitet mot USD/BRL
USD/BRL 5 4.5 4
Dagrate (tusen USD) 37.5 40.1 43.4
Kontrakten burde vært meldt.
https://transparencia.petrobras.com.br/licitacoes-contratos/contratos
Google translate: AGREEMENT IS INTENDED FOR TIME CHARTERING, BY THE SHIPOWNER TO THE CHARTERER, OF AHTS-ANCHOR HANDLING TUG SUPPLY TYPE VESSEL / (orig) CONTRATO TEM POR OBJETO O AFRETAMENTO POR TEMPO, PELA FRETADORA À AFRETADORA, DE EMBARCAÇÃO DO TIPO AHTS-ANCHOR HANDLING TUG SUPPLY
4600655719 NORSKAN OFFSHORE LTDA 13/09/2021 10/03/2025 Contract Value/Valor do contrato: R$ 148.781.571,58
4600655720 NORSKAN OFFSHORE LTDA 13/09/2021 10/03/2025 Contract Value/Valor do contrato: US$ 18.050.211,90
Dagraten er cr USD 35,700 gitt BRL/USD= 5.4. 60% er i BRL og 40% i USD.
Sensitivitet mot USD/BRL
USD/BRL 5 4.5 4
Dagrate (tusen USD) 37.5 40.1 43.4
Kontrakten burde vært meldt.
Redigert 28.01.2022 kl 17:06
Du må logge inn for å svare
Kontur
28.01.2022 kl 17:20
3469
DOF managment kan godt komme med noe godt nytt når de endelig foreligger.
Burde være mye positivt å melde om nå fremover.
Kanskje en Capital Market Day - Offshore/Subsea
Oljen spås videre oppgang 100-150$
Ratene stiger, EBIT 2022 vil etter alle solemerker vise strålende økning.
Regner med bankene får med seg dette og gleder seg over at offshorekrisen nå kan avblåses.
Burde være mye positivt å melde om nå fremover.
Kanskje en Capital Market Day - Offshore/Subsea
Oljen spås videre oppgang 100-150$
Ratene stiger, EBIT 2022 vil etter alle solemerker vise strålende økning.
Regner med bankene får med seg dette og gleder seg over at offshorekrisen nå kan avblåses.
AlanS
28.01.2022 kl 17:30
3476
Kontrakten er fra 13/09/2021. Skipet er uspesifisert, men trolig en av de minste, eldre AHTSene.
kongsberg1
28.01.2022 kl 17:48
3455
Sier vel litt om hva som ligger foran oss, dette var jo en kontrakt på 3,5 år.
AlanS
28.01.2022 kl 18:47
3429
Det ser ut at dette stemmer. Merkelig at skipet ikke er spesifisert og opplysninger om kontraktsvarighet er forskjellige.
Redigert 28.01.2022 kl 18:52
Du må logge inn for å svare
AlanS
28.01.2022 kl 20:11
3365
https://www.oedigital.com/news/493801-westwood-offshore-drilling-market-bounces-back
January 26, 2022 Westwood: Offshore Drilling Market Bounces Back
The global offshore rig market experienced a significant year-on-year growth at the close of 2021, up 200% from 2020, energy intelligence group Westwood Global Energy Group said Wednesday.
According to Westwood, the offshore rig market has been bolstered by significant engineering, procurement and construction (EPC) spend, closing last year at $41.7bn, close to 2019 levels.
Westwood's analysis shows that global rig contract fixtures, including options exercised, totaled 142 in 4Q 2021, representing 54,829 rig days, a 155% increase compared to the previous quarter, "adding some much-needed optimism following a period of turbulence."
Westwood said that industry growth was globally uneven with Africa, Southeast Asia and the North Sea falling behind due to the pausing of major drilling projects in response to political and legal uncertainty.
“Several major drilling regions, including North America, South America, and the Middle East have experienced minimal fall out. In fact, South America has fared particularly well, ending last year in better shape than before the pandemic. Brazil remained particularly buoyant, with high EPC spend coupled with no instances of contract cancellations resulting in continued drilling throughout the period.”
January 26, 2022 Westwood: Offshore Drilling Market Bounces Back
The global offshore rig market experienced a significant year-on-year growth at the close of 2021, up 200% from 2020, energy intelligence group Westwood Global Energy Group said Wednesday.
According to Westwood, the offshore rig market has been bolstered by significant engineering, procurement and construction (EPC) spend, closing last year at $41.7bn, close to 2019 levels.
Westwood's analysis shows that global rig contract fixtures, including options exercised, totaled 142 in 4Q 2021, representing 54,829 rig days, a 155% increase compared to the previous quarter, "adding some much-needed optimism following a period of turbulence."
Westwood said that industry growth was globally uneven with Africa, Southeast Asia and the North Sea falling behind due to the pausing of major drilling projects in response to political and legal uncertainty.
“Several major drilling regions, including North America, South America, and the Middle East have experienced minimal fall out. In fact, South America has fared particularly well, ending last year in better shape than before the pandemic. Brazil remained particularly buoyant, with high EPC spend coupled with no instances of contract cancellations resulting in continued drilling throughout the period.”
tobben
28.01.2022 kl 20:30
4995
Ser ut som BRL nå endelig peker oppover mot kr2,- igjen.Stor tro på god vekst i økonomien fremover :-)
AlanS
29.01.2022 kl 11:22
4809
Chervorn leverte kvartalstall for 2021 Q4 og årstall for 2021. (https://www.chevron.com/-/media/chevron/stories/documents/4Q21-earnings-press-release.pdf)
- earnings of $5.1 billion ($2.63 per share - diluted) for fourth quarter 2021, compared with a loss of $665 million ($(0.33) per share - diluted) in fourth quarter 2020
- full-year 2021 earnings of $15.6 billion ($8.14 per share - diluted), compared with a loss of $5.5 billion ($(2.96) per share - diluted) in 2020.
“In 2021, we delivered record free cash flow and accelerated our progress towards a lower carbon future,” said Mike Wirth, Chevron’s chairman and chief executive officer.
!!! Viktig !!! - Worldwide net oil-equivalent production was 3.12 million barrels per day in fourth quarter 2021, a decrease of 5 percent from a year ago.
Fallende produksjon er et resultat av manglende investeringer i leting og produksjon. Klart at påstander om supersyklus i oljeservice hvor service selskap vil styre markedet, er velbegrunnet. Olje og gass selskap har klart behov for å øke produksjon. De har mye penger også.
- earnings of $5.1 billion ($2.63 per share - diluted) for fourth quarter 2021, compared with a loss of $665 million ($(0.33) per share - diluted) in fourth quarter 2020
- full-year 2021 earnings of $15.6 billion ($8.14 per share - diluted), compared with a loss of $5.5 billion ($(2.96) per share - diluted) in 2020.
“In 2021, we delivered record free cash flow and accelerated our progress towards a lower carbon future,” said Mike Wirth, Chevron’s chairman and chief executive officer.
!!! Viktig !!! - Worldwide net oil-equivalent production was 3.12 million barrels per day in fourth quarter 2021, a decrease of 5 percent from a year ago.
Fallende produksjon er et resultat av manglende investeringer i leting og produksjon. Klart at påstander om supersyklus i oljeservice hvor service selskap vil styre markedet, er velbegrunnet. Olje og gass selskap har klart behov for å øke produksjon. De har mye penger også.
AlanS
29.01.2022 kl 13:32
4810
Tidewater
15.51+0.13 (+0.85%) At close: January 28 04:00PM EST
16.35 +0.84 (+5.42%) After hours: Jan 28, 05:58PM EST
Analysen til Simply Wall Street (https://tinyurl.com/2d7dj7jp) er meget positiv, Bildet https://tinyurl.com/yckpdnns illustrer forventninger.
Et annet poeng er at intensjonelle investorer eier nesten 80% av aksjer.
15.51+0.13 (+0.85%) At close: January 28 04:00PM EST
16.35 +0.84 (+5.42%) After hours: Jan 28, 05:58PM EST
Analysen til Simply Wall Street (https://tinyurl.com/2d7dj7jp) er meget positiv, Bildet https://tinyurl.com/yckpdnns illustrer forventninger.
Et annet poeng er at intensjonelle investorer eier nesten 80% av aksjer.
JALLA
29.01.2022 kl 15:34
4760
Det er vell ikke lenge før de skip som liggter i spotten i Norge drar på andre oppdrag tenker jeg. Når prisene går opp rundt om er det ikke lengre vits å ligge i spotten og vente på oppdrag. Under våren blir jeg overasket om Dof har skip (AHTS) igjen i spotten.
Dofulf
29.01.2022 kl 18:14
4703
https://www.linkedin.com/company/dof-subsea/posts/?feedView=all
Perfect timing to feature Skandi Constructor and team in #FleetFriday this week as a few of our followers left comments about the vessel last week (thanks, it’s great to hear your memories and experiences). Great also to celebrate the offshore wind contract award announced earlier this month (https://lnkd.in/gU-46-aS
) and to flag it’s just over a month until DOF Subsea will attend Floating Wind Solutions Houston. Don't miss our abstract presentation on the Thursday afternoon: Hywind Tampen Project - Driving Commercialization with Collaboration. Karl Daly, VP Offshore Wind will be there, along with colleagues from our Houston office, to discuss leading solutions to assembly or installation of floating wind systems. Learn more http://www.dofsubsea.com
#floatingwind #houston #dof #floatingwindsolutions #hywindtampen
Perfect timing to feature Skandi Constructor and team in #FleetFriday this week as a few of our followers left comments about the vessel last week (thanks, it’s great to hear your memories and experiences). Great also to celebrate the offshore wind contract award announced earlier this month (https://lnkd.in/gU-46-aS
) and to flag it’s just over a month until DOF Subsea will attend Floating Wind Solutions Houston. Don't miss our abstract presentation on the Thursday afternoon: Hywind Tampen Project - Driving Commercialization with Collaboration. Karl Daly, VP Offshore Wind will be there, along with colleagues from our Houston office, to discuss leading solutions to assembly or installation of floating wind systems. Learn more http://www.dofsubsea.com
#floatingwind #houston #dof #floatingwindsolutions #hywindtampen
suspekt
29.01.2022 kl 18:37
4747
Alle her på tråden løfter dof og markedet opp i skyene, bare positive innlegg om hvor bra alt skal bli.
Vi er jo pro doffere alle sammen.
Markedet ser ikke ut til å ha samme syn, verken på dof eller markedet. Omsetningen har falt i det siste, kursen ligger rundt 0,70 stabil. Dersom alt ligger til rette for en oppgang burde noen store se det og begynt å kjøpe, børsen ligger jo ofte godt i forkant av forventet utvikling, ofte 6 mndr. De fleste kjøper aksjer om forventet oppgang litt frem i tid.
Dersom det blir en god gjeldsløsnig for aksjonærene, vil det løsne godt i dof, tror jeg.
Kjøpte litt til på 0,68 sist uke, tror det er billig på sikt, men ikke vet jeg, kun løse tanker.
Vi er jo pro doffere alle sammen.
Markedet ser ikke ut til å ha samme syn, verken på dof eller markedet. Omsetningen har falt i det siste, kursen ligger rundt 0,70 stabil. Dersom alt ligger til rette for en oppgang burde noen store se det og begynt å kjøpe, børsen ligger jo ofte godt i forkant av forventet utvikling, ofte 6 mndr. De fleste kjøper aksjer om forventet oppgang litt frem i tid.
Dersom det blir en god gjeldsløsnig for aksjonærene, vil det løsne godt i dof, tror jeg.
Kjøpte litt til på 0,68 sist uke, tror det er billig på sikt, men ikke vet jeg, kun løse tanker.
tobben
29.01.2022 kl 19:18
4740
Det er vel litt mer fokus og analyser som mangler suspekt? Den siste ukas kraftige oppgang og siste analyse av Tidewater er et godt eksempel synes jeg. Mulig oppgangen kommer hit til Norge når de fleste rederiene legger frem q42021 mot slutten av februar?
xcountry70
29.01.2022 kl 19:51
4701
Viser til analyse fra Nordea publisert i 2019 ., DOF_Commissioned_Research_290119.pdf- fant dessverre ikke link, så om noen har den kan den legges til i kommentarfeltet. I denne analysen er verdien av DOF estimert basert på grundige vurderinger av kontantstrømmene til DOF. Eg holder Deepwater utenfor og har ikke korrigert for kjøp og salg etter den tid. Basert på dette oppgies følgende verdsettelse av DOF : Scenario 1 med høye priser ; 22670 Million kroner. scenario 2 No signifiant improvment : 20381 Million kroner. Legger vi til grunn samme tall på kontantbeholdning og gjeld , er aksjeverdien; High :8,8 kroner Low: 1,4 kroner. Basert på en forventet refinansiering med 50% prosent rabatt skulle det gi en aksjeverdi på 4,4 - 0,7 kroner, alt etter hvilke scenarioet man ser for seg,
Poenget med dette over er at vi over tid har vist til flere prognoser her i denne gruppen som viser ett stigende marked og disse bekreftes og tildels overgåes. Det betyr at verdien av kontantstrømmene frem i tid må på ett eller annet tidspunkt overstige verdien som ligger i regnskapet i DOF. Dette tidspunktet må vi snart ha passert.
Poenget med dette over er at vi over tid har vist til flere prognoser her i denne gruppen som viser ett stigende marked og disse bekreftes og tildels overgåes. Det betyr at verdien av kontantstrømmene frem i tid må på ett eller annet tidspunkt overstige verdien som ligger i regnskapet i DOF. Dette tidspunktet må vi snart ha passert.
Redigert 29.01.2022 kl 19:53
Du må logge inn for å svare
tobben
29.01.2022 kl 20:05
4676
Ser ut som Dof har 6 fantastiske båter bygget i tidsrommet 2015-2019 er det noen oversikt på hva disse kostet å bygge i forhold til dagens bokførte verdi ?
Xcountry70 !
Jeg er ikke like flink som deg og forståelse på regnskap . Du forklarer veldig enkelt for oss andre her inne og det setter jeg pris på . Analysen som ble forlagt av Nordea i 2019 så veldig gjennomført ut i forhold de ser av verdier i Dof . Tror vi som er i minoritetsgruppa ser mye av det samme her . Tror vi alle her i gruppa undres over hva er grunnen til at Dof sin kurs er der den er !?. Tradere / meglerhus som kjører kurs opp og ned på øre trilling … !. Hva er grunnen til at de kjører kurs raskt ned igjen !. Tjene mest mulig penger …!?. Har ikke vært mye penger å tjene på øretrilling med så lite. Omsetning her . Er personlig veldig glad vi har blitt så store nå , at vi faktisk har en stor stemme nå når forslaget etter stillstand kommer på bordet her etterhvert . Utrolig glad for at mange av dere bidrar med info rundt Dof her . Sammen har vi en stor stemme her …:-).
Jeg er ikke like flink som deg og forståelse på regnskap . Du forklarer veldig enkelt for oss andre her inne og det setter jeg pris på . Analysen som ble forlagt av Nordea i 2019 så veldig gjennomført ut i forhold de ser av verdier i Dof . Tror vi som er i minoritetsgruppa ser mye av det samme her . Tror vi alle her i gruppa undres over hva er grunnen til at Dof sin kurs er der den er !?. Tradere / meglerhus som kjører kurs opp og ned på øre trilling … !. Hva er grunnen til at de kjører kurs raskt ned igjen !. Tjene mest mulig penger …!?. Har ikke vært mye penger å tjene på øretrilling med så lite. Omsetning her . Er personlig veldig glad vi har blitt så store nå , at vi faktisk har en stor stemme nå når forslaget etter stillstand kommer på bordet her etterhvert . Utrolig glad for at mange av dere bidrar med info rundt Dof her . Sammen har vi en stor stemme her …:-).
Er det ikke mange av disse båtene som går på 8+8 kontrakt ..!?.
tobben
29.01.2022 kl 20:28
4696
Poenget mitt er ikke kontraktene, men virkningen av verdsettingen på balansen vår. De siste årene er det ikke bare ordinære avskrivninger som er tatt , men store nedskrivninger i tillegg. Dette har resultert i en negativ EK, spørsmålet blir da : hvor stort er gapet mellom nybyggpris og bokført verdi på disse 6 relativt nye båtene ?
xcountry70
29.01.2022 kl 20:50
4655
Alt etter hvordan man ser det :
1) Måke 57 skip til salgs i en konkurs : veldig lav verdi ~ verdiene i DOF sitt regnskap
2) Bygge 57 skip : Altfor dyrt
3). Hva kan skipene tjene ? Kontantstrøm
Pslv er verdt ca 5900 millioner basert på kontantstrøm.
1) Måke 57 skip til salgs i en konkurs : veldig lav verdi ~ verdiene i DOF sitt regnskap
2) Bygge 57 skip : Altfor dyrt
3). Hva kan skipene tjene ? Kontantstrøm
Pslv er verdt ca 5900 millioner basert på kontantstrøm.
AlanS
29.01.2022 kl 20:52
4682
DOF har flere avanserte skip som ble bygget i 2010 og senere. Her er bare skip med kostpris over kr 700 millioner.
Skandi Vitória (2010), Skandi Vega (2010), Skandi Iguaçu (2011), Skandi Niterói (2011), Skandi Skansen (2011), Skandi Urca (2014), Skandi Africa (2015), Skandi Angra (2015), Skandi Paraty (2016), Skandi Açu (2016), Skandi Buzios (2017), Skandi Olinda (2018), Skandi Recife (2019).
Skandi Vitória (2010), Skandi Vega (2010), Skandi Iguaçu (2011), Skandi Niterói (2011), Skandi Skansen (2011), Skandi Urca (2014), Skandi Africa (2015), Skandi Angra (2015), Skandi Paraty (2016), Skandi Açu (2016), Skandi Buzios (2017), Skandi Olinda (2018), Skandi Recife (2019).
Tobben !
Da er vi på noe som heter value in use om jeg ikke bommer helt her … !? . Inntjening kontra verdi på skip …!?.
Da er vi på noe som heter value in use om jeg ikke bommer helt her … !? . Inntjening kontra verdi på skip …!?.
tobben
29.01.2022 kl 21:32
4652
En solid kontantstrøm er det som trengs for å få gang på gjeldsbetalinga .Der er vi straks etter mitt syn. Verd å lese analysen fra Nordea ( selv om den er noen år )