Dof bulls 2022
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
14.05.2022 kl 21:41
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Vi fikk siste kontrakt i Australia , og det er vel i Brasil vi forventer neste ? 2022 blir spennende for hele bransjen.
Redigert 26.12.2021 kl 19:21
Du må logge inn for å svare
suspekt
22.03.2022 kl 21:51
4029
Veldig bra dag i dag. Med økt omsetning kommer stigende kurs. Dof er nok blitt en trading aksje, vi ser at den stiger mye på morningen og faller litt tilbake på ettermiddag, men det er mer positivitet i markedet nå en tidligere, tror vi har forlatt krona for denne gang.
Interessen for offshore er stigende. Vi kan ikke forvente 20% hver dag, men tror vi skal raskt opp til 1,50. Kan komme forløsende nyheter snart, kansje noen som vet noe og er tidlig ute?
Interessen for offshore er stigende. Vi kan ikke forvente 20% hver dag, men tror vi skal raskt opp til 1,50. Kan komme forløsende nyheter snart, kansje noen som vet noe og er tidlig ute?
AlanS !
Vet du noe om de tendere petrobas hadde ute for noen mnd siden !. Tror det var noen supply tendere !?. Er det ikke noen kontrakter som utløper i 2022 som det mulig er opsjoner på !?.
Enig med deg at det bra tradere er innom Dof ( blir litt volatilt og doffen har ikke daua da …:-).
Vet du noe om de tendere petrobas hadde ute for noen mnd siden !. Tror det var noen supply tendere !?. Er det ikke noen kontrakter som utløper i 2022 som det mulig er opsjoner på !?.
Enig med deg at det bra tradere er innom Dof ( blir litt volatilt og doffen har ikke daua da …:-).
Redigert 22.03.2022 kl 22:09
Oljeservice vil få mer og mer fokus fremover . Interessen vil også øke for disse aksjene . Blir uansett spennende og se hvor høyt den vil gå om mange vil inn å trade her ( vakuum case etc…). Time will show
Redigert 22.03.2022 kl 22:10
AlanS
22.03.2022 kl 22:17
3960
Enig i at der er mye positivt i offshore. Kunne bare ønske at markedet var mer transparent, spesielt innen subsea, for å kunne leke med tall.
X-43 scramjet
22.03.2022 kl 22:38
3914
Bra omsetning idag på DOF. For en riktig så hyggelig gruppe på denne tråden og. 2 kr kommer fort
JALLA
23.03.2022 kl 09:12
3620
Ser no ut som det kan bli bra omsetning i dag også. Omsatt 1,5 mill de første 15 min.
hypotetic
23.03.2022 kl 09:18
3624
Det er lett å tenke at man bør bytte nå fra verdi (offshore) tilbake til "glassperle aksjer" . Glassperleaksjene fremstår jo mye billigere nå etter verdifall på 30-50%? Finnes det noen som helst mulighet for at de ekstremt populærere "glassperle aksjer" kan falle over 99% slik verdiaksjene eksempelvis DOF og SOFF har falt fra toppen?.
X-43 scramjet
23.03.2022 kl 09:42
3600
1.17, vi er ikke lenger på 70 øre nå. Har god tro på at kraftig oppgang kommer
Positive her er : mer volum = høyere kurs
Når tid kan vi forvente oss en ny børsmelding ifra selskapet? Slutten av uka eller neste uke?
nafa skrev Glassperleaksjer 😃 ?
Tror Hypotetic mener grønne aksjer ( hydrogen etc…) . Litt mindre volum 1 % omsetning til nå og kursen holder seg . Virker som flere holder sine aksjer her inne …:-). Tradere har nok hoppet litt ut igjen og prøver noe annet :-).
Børsmelding må komme den 31/3 eller før om stillstands avtalen . Time will show ( har ikke inntrykk av at Dof har vært så flinke med sine kontrakts meldinger . Det har vel sine årsaker ).
PS : Tar jeg feil med fakta eller noe annet jeg skriver her inne, så håper jeg dere korrigerer meg her eventuelt …:-).
PS : Tar jeg feil med fakta eller noe annet jeg skriver her inne, så håper jeg dere korrigerer meg her eventuelt …:-).
Redigert 23.03.2022 kl 11:16
Ser ut som ca 10-11 mill volum i dag, så igjen ganske bra syns eg :-)
Mulig du har rett men vi er bare litt over 3,5 mill aksjer foreløpig …:-). Tidligere har vi ligget på under 1 mill aksjer så det går riktig vei med volum og kurs . Det blir som sagt flere svingninger fremover og høyere volum tror jeg . Får vi videre stillstand så tror også jeg vi får et løft igjen . Kan ikke annet enn å si at tiden får vise om det skjer . Tradere følger med Dof …:-).
Ser ut som spotten tømmes for skip AHTS og PSV . Mulig vi ser høyere rater fremover …!?.
Legg merke til kjøp /salg kl.11.42.14 …. Se kontoer og antall aksjer ….:-).
Kontur skrev Finst ikke ledige båter
Det var det jeg mente å se …:-). Mulig vi får litt høyere rater da ..!?.
Er det April sesongen starter i Nordsjøen ..?.
Er det April sesongen starter i Nordsjøen ..?.
Redigert 23.03.2022 kl 12:12
Ifølge kontur så er det riktig .
Kontur
23.03.2022 kl 12:53
3484
Regner da ikke med de som ligger «kalde» Dof har vel 2 som ligger der. Begge solgt mener jeg
Dofulf
23.03.2022 kl 13:10
3443
PSVen Skandi Captain ligger i opplag på Storebø. DDWOffshore sin AHTS Skandi Peregrino som DOF har management for ligger i opplag i Davanger
https://ddwoffshore.com/about-us/
HISTORY
In 2007, DDW Offshore was founded to own and operate a series of six anchor-handling (AHTS) to be built at Aker Yards’s shipyard in Vietnam (now Vard Vung Tau). The six vessels were delivered between 2010 and 2012 with one unit being sold to a third party upon delivery in 2010. In 2009, Akastor became 50% shareholder and owned the company together with DOF ASA. The company was in the period from 2009 to 2020 named DOF Deepwater AS.
Following DOF Deepwater debt restructuring discussions initiated with the Lenders in 2020, DOF Deepwater changed name to DDW Offshore and Akastor has taken full ownership of the shares in the company on October 12, 2020.
https://ddwoffshore.com/about-us/
HISTORY
In 2007, DDW Offshore was founded to own and operate a series of six anchor-handling (AHTS) to be built at Aker Yards’s shipyard in Vietnam (now Vard Vung Tau). The six vessels were delivered between 2010 and 2012 with one unit being sold to a third party upon delivery in 2010. In 2009, Akastor became 50% shareholder and owned the company together with DOF ASA. The company was in the period from 2009 to 2020 named DOF Deepwater AS.
Following DOF Deepwater debt restructuring discussions initiated with the Lenders in 2020, DOF Deepwater changed name to DDW Offshore and Akastor has taken full ownership of the shares in the company on October 12, 2020.
Redigert 23.03.2022 kl 13:25
Er det store utgifter knyttet til å få en PSV/AHTS ut fra opplag . Er det Dof som bestemmer om Skandi Peregrino skal ut i drift . Eier er vel Akastor nå ?. Bare lurer litt her ..!.
Tusen takk Dofulf .
Kontur
23.03.2022 kl 15:12
3195
Kanskje du ikke er så langt av veien.. Flere jeg har snakket med mener året under ett vil havne et godt stykke opp på 3000 tallet.
Det meste går nå veien.
Nå må managment, banker, styre, kredittkomite, ect benytte riktige prognoser/budsjetter når de sitter å legger finansieringsplanen.
Tipper de har blitt tatt på sengen av den bratte markedsoppturen.
Markedet vil etter absolutt alle solemerker være knallbra i lang lang tid, dvs i mange år nå fremover.
Store demonstrasjoner nå rundt om i verden pga energimangel (India, osv)
Det meste går nå veien.
Nå må managment, banker, styre, kredittkomite, ect benytte riktige prognoser/budsjetter når de sitter å legger finansieringsplanen.
Tipper de har blitt tatt på sengen av den bratte markedsoppturen.
Markedet vil etter absolutt alle solemerker være knallbra i lang lang tid, dvs i mange år nå fremover.
Store demonstrasjoner nå rundt om i verden pga energimangel (India, osv)
AlanS
23.03.2022 kl 15:35
3164
Tidewater Inc. (TDW) 21.94 +1.34 (+6.50%) https://finance.yahoo.com/quote/TDW?p=TDW
PHLX Oil Service (OSX) 78.77 +1.22 (+1.57%) https://www.investing.com/indices/phlx-oil-service
PHLX Oil Service (OSX) 78.77 +1.22 (+1.57%) https://www.investing.com/indices/phlx-oil-service
JALLA
23.03.2022 kl 15:36
3158
Hvordan slå valuta ut i dette kvartal? De hadde vell sikret over 1.9 milliarder for Q1 og rater er vell bedre gjemt over så lagt så det er ikke utenkelig at vi lander rundt 800 millioner i EBITDA.
AlanS
23.03.2022 kl 15:39
3156
https://www.marinelink.com/news/fortescue-future-industries-buys-psv-mma-495253
Australian offshore vessel owner MMA Offshore has completed the sale of the vessel “MMA Leveque” to a subsidiary of Fortescue Future Industries (“FFI”) for US$7.75M.
FFI plans to convert the 74.87 meters long platform supply vessel to dual fuel with the objective of operating almost totally on green ammonia.
---
MMA LEVEQUE (IMO: 9418743) is a Offshore Supply Ship built in 2010
Australian offshore vessel owner MMA Offshore has completed the sale of the vessel “MMA Leveque” to a subsidiary of Fortescue Future Industries (“FFI”) for US$7.75M.
FFI plans to convert the 74.87 meters long platform supply vessel to dual fuel with the objective of operating almost totally on green ammonia.
---
MMA LEVEQUE (IMO: 9418743) is a Offshore Supply Ship built in 2010
Trur du treffer midt i blinken her, muligens det blir litt sterkere..
AlanS ja, ser ut som en fin framgang tidewater er på 52week high for øyeblikket
AlanS ja, ser ut som en fin framgang tidewater er på 52week high for øyeblikket
Hvor stor er den kontrakten Dof subsea fikk i Australia idag ..!?. De skal bruke Skandi Herkules …:-).
Redigert 23.03.2022 kl 16:16
JALLA
23.03.2022 kl 16:20
3081
Det er jo en grei jobb om man baserer seg på den legden som står oppført.
The contract includes Project Management, Engineering, Fabrication, and decommissioning Services and is expected to be undertaken in Q3 and Q4 2022, using DOF Subsea's MPSV Skandi Hercules.
The contract includes Project Management, Engineering, Fabrication, and decommissioning Services and is expected to be undertaken in Q3 and Q4 2022, using DOF Subsea's MPSV Skandi Hercules.
Redigert 23.03.2022 kl 16:22
Mente om det var en bra inntjening på den jobben …!?.
AlanS
23.03.2022 kl 16:32
3042
tobben skrev Som vanlig ikke et ord om verdi
Beklager - fikk ikke med den siste meldingen
Synsing gjelder ESSO kontrakten
Har mistanke om at Ross Candies eller Chloe Candies vil brukes, men det er bare min synsing basert på kontrakts lengde på 2 år
http://www.dof.no/en-GB/Media-Center/Story?Action=1&NewsId=6324&M=NewsV2&PID=7199
DOF Subsea, a subsidiary of DOF ASA, has entered into an agreement with Otto Candies for the charter of the Jones Act compliant vessel Chloe Candies for a firm period of two years.
http://www.dof.no/en-GB/Headlines/News-Item?Action=1&NewsId=6311&M=NewsV2&PID=596
DOF Subsea Australia Pty Ltd, a subsidiary of DOF Subsea AS, has signed a three-year firm plus 2 x 1 year options contract to provide an MPSV to Esso Australia Pty Ltd.
Synsing gjelder ESSO kontrakten
Har mistanke om at Ross Candies eller Chloe Candies vil brukes, men det er bare min synsing basert på kontrakts lengde på 2 år
http://www.dof.no/en-GB/Media-Center/Story?Action=1&NewsId=6324&M=NewsV2&PID=7199
DOF Subsea, a subsidiary of DOF ASA, has entered into an agreement with Otto Candies for the charter of the Jones Act compliant vessel Chloe Candies for a firm period of two years.
http://www.dof.no/en-GB/Headlines/News-Item?Action=1&NewsId=6311&M=NewsV2&PID=596
DOF Subsea Australia Pty Ltd, a subsidiary of DOF Subsea AS, has signed a three-year firm plus 2 x 1 year options contract to provide an MPSV to Esso Australia Pty Ltd.
Redigert 23.03.2022 kl 16:39
JALLA
23.03.2022 kl 16:42
3034
Slettet brukerskrev Mente om det var en bra inntjening på den jobben …!?.
Dette er det andre som kan kalkulere bedre en meg, tenker Alan S er god på dette. Vi kan ihvertfall regne 120 dager jobb om ikke mere.
Her er det mye mer en båtcharter.
Tror ikke Allan S fikk med seg kontrakten som kom i ettermiddag med woodside
Her er det mye mer en båtcharter.
Tror ikke Allan S fikk med seg kontrakten som kom i ettermiddag med woodside
Redigert 23.03.2022 kl 16:45
AlanS
23.03.2022 kl 17:07
2958
Ja, den fikk jeg ikke med.
Du er helt rett i at DOF får mer enn typisk charterrate. DOF er ikke et vanlig supplyrederi som Hegnar hevder. Det er store verdier i prosjektorganisasjonen som ikke gjenspelles i regnskapet.
Du er helt rett i at DOF får mer enn typisk charterrate. DOF er ikke et vanlig supplyrederi som Hegnar hevder. Det er store verdier i prosjektorganisasjonen som ikke gjenspelles i regnskapet.
Redigert 24.03.2022 kl 08:56