Dof bulls 2022
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
14.05.2022 kl 21:41
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Vi fikk siste kontrakt i Australia , og det er vel i Brasil vi forventer neste ? 2022 blir spennende for hele bransjen.
Redigert 26.12.2021 kl 19:21
Du må logge inn for å svare
Bullfight
23.03.2022 kl 17:39
4983
Oslo (Infront TDN Direkt): DOF Subsea Australia er tildelt en kontrakt av Woodside Energy Limiteds for Enfield XT Retrieval and Offshore Support Services.
Det fremgår av en melding onsdag.
Kontrakten inkluderer prosjektledelse, ingeniørarbeid, fabrikasjon og dekommisjoneringstjenester, og forventes utført i tredje og fjerde kvartal 2022 ved å bruke DOF Subseas MPSV Skandi Hercules.
Petter Jensen Petter.Jensen@tdndirekt.com Infront TDN Direkt
Det fremgår av en melding onsdag.
Kontrakten inkluderer prosjektledelse, ingeniørarbeid, fabrikasjon og dekommisjoneringstjenester, og forventes utført i tredje og fjerde kvartal 2022 ved å bruke DOF Subseas MPSV Skandi Hercules.
Petter Jensen Petter.Jensen@tdndirekt.com Infront TDN Direkt
Kontur
23.03.2022 kl 17:48
4966
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2022/03/23/7840407/treffsikker-hedgefondforvalter-ser-brent-oljen-i-150-dollar-i-2022?internal_source=sistenytt
Bull bull
De som skal snakke for gjeldskonvertering må enten lyve godt eller snakke til en forsamling som ikke følger med.
PS. Det er de samme folkene som tok opp lån som nå snakker om konvertering.
Dette kan de nå ikke lenger fortsette med da markedet er tilbake til bedre enn da lånene ble tatt opp.
Bull bull
De som skal snakke for gjeldskonvertering må enten lyve godt eller snakke til en forsamling som ikke følger med.
PS. Det er de samme folkene som tok opp lån som nå snakker om konvertering.
Dette kan de nå ikke lenger fortsette med da markedet er tilbake til bedre enn da lånene ble tatt opp.
JALLA
23.03.2022 kl 17:59
4944
skal jeg være ærlig så tror jeg DOF må leie inn flere båter fremover både til Sør amerika og til Asia regionene. De har ikke nok tonnasje for å dekke opp det som kommer fremover er nå min mening. Største problemet er vell sør amerika? Isåfall må de bruke det de har i Brasil og leie inn resten tenker jeg.
AlanS
23.03.2022 kl 18:01
4929
Støtter din vurdering av at krav om konvertering ikke kan begrunnes med økonomiske utfordringer. Småaksjonærer vil ikke støtte dette heller.
Kan styret som fremmer forslag om (betydelig) konvertering kastes sammen med forslaget?
Om jeg ikke tar feil, kan nye forslag sendes inn etter innkalling til GF.
Kan styret som fremmer forslag om (betydelig) konvertering kastes sammen med forslaget?
Om jeg ikke tar feil, kan nye forslag sendes inn etter innkalling til GF.
JALLA
23.03.2022 kl 18:03
4933
I dag er Skandi Hercules på kontrakt for $150.000 frem til 30.09 og regner med at den nye kontrakten er verdt opptil det dobbelte om ikke mere.
AlanS
23.03.2022 kl 18:12
4923
Takk. Dagraten er solid. minst USD 27 mill eller rund NOK 240 mill mer i ordreboken 2022.
Spennende å se hvordan ordreboken 2022 ser ut nå.
Vil ledelsen svare på mail om vi ber om orientering om ordrebokstatus etter kontrakten?
Har følgende oversikt over DOF sin flåte - https://docs.google.com/spreadsheets/d/1piKGHbuu20itM7m9hflhyuYwDAuCTZHF6-AoSIjExN8/edit#gid=1430694210
Tar imot kommentarer og kritikk. Registrering av kontakter som ikke er skipspesifikke, blant annet IMR kontrakter i Brasil er utfordrende. Regner med at alle prosjektskip er i bruk.
Spennende å se hvordan ordreboken 2022 ser ut nå.
Vil ledelsen svare på mail om vi ber om orientering om ordrebokstatus etter kontrakten?
Har følgende oversikt over DOF sin flåte - https://docs.google.com/spreadsheets/d/1piKGHbuu20itM7m9hflhyuYwDAuCTZHF6-AoSIjExN8/edit#gid=1430694210
Tar imot kommentarer og kritikk. Registrering av kontakter som ikke er skipspesifikke, blant annet IMR kontrakter i Brasil er utfordrende. Regner med at alle prosjektskip er i bruk.
Redigert 23.03.2022 kl 18:35
Du må logge inn for å svare
kongsberg1
23.03.2022 kl 19:57
4711
Hei tobben, slipper du inn Kongsberg3 på tråden.
Her kan du melde inn aksjene dine Kongsberg3
https://dofmg.blogspot.com/2022/03/tilbakeblikk-til-2019-og-scenario-2022.html
Her kan du melde inn aksjene dine Kongsberg3
https://dofmg.blogspot.com/2022/03/tilbakeblikk-til-2019-og-scenario-2022.html
Redigert 23.03.2022 kl 20:06
Du må logge inn for å svare
AlanS
23.03.2022 kl 20:20
4711
https://theseabay.com/Public# har en widget på høyre side som viser utvikling av gjennomsnittlige PSV og AHTS rater i UK og NCS ila 12 siste uker og 12 siste måneder .
Imponerende utvikling i AHTS segmentet.
Imponerende utvikling i AHTS segmentet.
Redigert 23.03.2022 kl 20:23
Du må logge inn for å svare
Nå mangler vi bare Kongsberg 4-9 så har vi talla på tastaturet …:-). Bra med flere aksjonærer i gruppa ….:-).
AlanS
23.03.2022 kl 20:43
4663
Det går ann å bruke romertall som gir flere muligheter :-) https://no.wikipedia.org/wiki/Romertall
Det var bare en spøk :-)
Det var bare en spøk :-)
Syns vi skal fleipe litt i gruppa også , viktig og ha litt takhøyde her inne ….:-).
AlanS
23.03.2022 kl 21:02
4612
I følge https://theseabay.com/Public# er Skandi Foula i opplag fra 02/03/22
https://maritimt.com/nb/batomtaler/skandi-foula-042002
«Skandi Foula» er søsterskip av «Skandi Rona»...
Fitjar Mek. Verksted AS leverte 14. april sitt nybygg nr. 17 til DOF Rederi AS, Austevoll.
Ser ut at DOf vil ikke bruke penger på service. Neste salgskandidat?
https://maritimt.com/nb/batomtaler/skandi-foula-042002
«Skandi Foula» er søsterskip av «Skandi Rona»...
Fitjar Mek. Verksted AS leverte 14. april sitt nybygg nr. 17 til DOF Rederi AS, Austevoll.
Ser ut at DOf vil ikke bruke penger på service. Neste salgskandidat?
Redigert 23.03.2022 kl 21:11
Du må logge inn for å svare
Dofulf
23.03.2022 kl 21:18
4569
Mulig det, men
https://www.marinetraffic.com/no/ais/home/shipid:313984/zoom:14
La til kai på Langevåg, vis a vis Bømlo skipsservice den 7/3. Vil anta at det kanskje er installasjon av
Batteripakke eller annen oppgradering.
https://www.marinetraffic.com/no/ais/home/shipid:313984/zoom:14
La til kai på Langevåg, vis a vis Bømlo skipsservice den 7/3. Vil anta at det kanskje er installasjon av
Batteripakke eller annen oppgradering.
Tror på det med batteripakke da Dof er med på gruppe med flere aktører ( tenker grønt ). Leste det et sted men husker ikke hvor …!.
Du får starte en vervekampanje i nabolaget ..👌
kongsberg1
23.03.2022 kl 22:23
4394
Kongsberg 1-3 sitter vel i løpet av morgendagen på 800k til 900k aksjer i doffern. Ikke dårlig det Sunnnyboy.
Det er shit bra Kongsberg 1👌…. Satser på at det blir storfest på Kongsberg til sommeren ☀️☀️☀️🎉🎉🎉
Redigert 23.03.2022 kl 22:28
Du må logge inn for å svare
drekkapilsen
24.03.2022 kl 00:05
4252
Foula må vel gjennom klassing. Tviler på at Dof vil bruke penger på det nå. Båten er vel egentlig utdatert og for gammel for Nordsjøen, den selges nok straks. Samme med resten av PSVene i den serien der. Rona er vel solgt allerede. Om 1 år er det vel ca 10 PSVer igjen
JALLA
24.03.2022 kl 07:29
4050
Har vi noen verdifastsettelse på uttrykk som Mons bruker her"This is a substantial contract award. It builds on successful campaigns delivered in the past for our client and grows our decommissioning track-record in the APAC region,” said Mons Aase, CEO of DOF Subsea"
Har han gitt utrykk noen gang hva Substansiel betyr i kroner noen gang?
Har han gitt utrykk noen gang hva Substansiel betyr i kroner noen gang?
Års rapport 8 april , får vi noe guiding da for 2022 . Tenker det er en grunn til at de ikke nevner tall på kontrakter de inngår .
Kan vi som stor aksjonær ( gruppe ) kreve innsyn på inngåtte kontrakter ( verdi ) eller kommer vi da i boksen ( insidere ) ?.
Kan vi som stor aksjonær ( gruppe ) kreve innsyn på inngåtte kontrakter ( verdi ) eller kommer vi da i boksen ( insidere ) ?.
AlanS
24.03.2022 kl 07:55
3998
Takk. Enig i at det er lite mening ved bruk av penger på klassing og batteripakke i dette tilfellet.
Bra at selskapet vil fokusere seg på Subsea. DOF sine store AHTS har mer enn nok å gjøre i Brasil.
Bra at selskapet vil fokusere seg på Subsea. DOF sine store AHTS har mer enn nok å gjøre i Brasil.
JALLA
24.03.2022 kl 08:00
4004
Burde vært en guiding av beskrivelser: eks. Substanisel =$150-250 mill. Alle med innsyn i driften som betyr at det kan være kursdrivende informasjon vil havne i den kategorien.
AlanS
24.03.2022 kl 08:00
4025
Selskapet kan bes om opplysninger og har opplysningsplikt. Orienteering om samlede kontraktsverdi og regnskapsmessige effekter av skipssalg er vanlig praksis. Dette er ingen innsideinformasjon.
Takker jalla .
kongsberg1
24.03.2022 kl 08:35
3978
Dette er en meget god beskrivelse av DOF og at vi ikke er et vanlig rederi. Meget viktig melding, kommer nok til å skape mange diskusjoner rundt omkring i investeringsselskaper i dag tidlig. Blir spennene å se på utviklingen på doffern i dag.
Kontrakten inkluderer prosjektledelse, ingeniørarbeid, fabrikasjon og dekommisjoneringstjenester, og forventes utført i tredje og fjerde kvartal 2022 ved å bruke DOF Subseas MPSV Skandi Hercules.
Petter Jensen Petter.Jensen@tdndirekt.com Infront TDN Direkt
Kontrakten inkluderer prosjektledelse, ingeniørarbeid, fabrikasjon og dekommisjoneringstjenester, og forventes utført i tredje og fjerde kvartal 2022 ved å bruke DOF Subseas MPSV Skandi Hercules.
Petter Jensen Petter.Jensen@tdndirekt.com Infront TDN Direkt
Er det noen som vet om gruppa har fått svar på sin forespørsel til Dof management …!?.
AlanS
24.03.2022 kl 09:03
3895
https://offshore.braemaracm.com
Skandi Iceman har "DOF SS fr May" som "next charterer". SS betyr trolig Subsea. Ingen melding om dette så langt.
Skandi Iceman har "DOF SS fr May" som "next charterer". SS betyr trolig Subsea. Ingen melding om dette så langt.
Redigert 24.03.2022 kl 09:12
Du må logge inn for å svare
Kontur
24.03.2022 kl 09:17
3859
Ser Sveaas og andre får god oppmerksomhet rundt det lille rederiet sitt og hvor mye det har steget i verdi.
Samme med kontrakt som DOF fikk i går. Burde ikke den vært litt oppmerksomhet rundt.
Send mail til Managment om de kan si litt mer om den.
Tips Finansavisen og E24 om kontrakten, viktig at mediene forstår at både gode og dårlige nyheter kommer frem slik at markedet har hele bildet.
Ett oppslag ala Mons sin advarsel trekker ned kursen, et oppslag ala kontrakt i Australia og nesten alle båter i arbeid trekker opp kursen.
Samme med kontrakt som DOF fikk i går. Burde ikke den vært litt oppmerksomhet rundt.
Send mail til Managment om de kan si litt mer om den.
Tips Finansavisen og E24 om kontrakten, viktig at mediene forstår at både gode og dårlige nyheter kommer frem slik at markedet har hele bildet.
Ett oppslag ala Mons sin advarsel trekker ned kursen, et oppslag ala kontrakt i Australia og nesten alle båter i arbeid trekker opp kursen.
AlanS
24.03.2022 kl 09:23
3845
Det var en stund siden vi så noe positivt om DOF i pressen. Men ordbruk endret seg og begrep som kriserammede er borte.
hypotetic
24.03.2022 kl 09:29
3833
https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/03/23/7840138/himmelferd-for-christen-sveaas-viking-supply-ships?internal_source=sistenytt
Hvis det blir himmelferd og man blir søkkrik av å eie fire ankerhåndteringsskip (AHTS) og 30 prosent av to forsyningsskip (PSV) (de billigste skipene) som Viking Supply gjør. Hvordan blir da ferden for de som eier 30 OCV (de største mest kostbare leading ships),. 15 av de kraftigste Ahts i verden, 14 PSV, 73 Rover samt et world wide prosjektselskap for denne virksomheten?
Hvis det blir himmelferd og man blir søkkrik av å eie fire ankerhåndteringsskip (AHTS) og 30 prosent av to forsyningsskip (PSV) (de billigste skipene) som Viking Supply gjør. Hvordan blir da ferden for de som eier 30 OCV (de største mest kostbare leading ships),. 15 av de kraftigste Ahts i verden, 14 PSV, 73 Rover samt et world wide prosjektselskap for denne virksomheten?
hypotetic
24.03.2022 kl 09:53
3770
Hovedeier, konkurrenter, strategiske investorer og absolutt alle som potensielt vil ha mye aksjer er enig om kun en ting. Aksjekursen må ned lavest mulig slik at den som vinner budkampen om selskapet får mest mulig aksjer fra småaksjonærene. Samtlige ekstreme oppturer jeg har vært med på i aksjemarkedet har vært kjennetegnet av at aksjen fremstår som uforklarlig svak, upopulær, underinvestert, usikker spres fra alle hold, aksjen er udekket av alle analytikere ++++ før kursoppgangen kommer helt uventet og helt plutselig... Eneste jeg har lært fra tidligere er at man må sitte langsiktig på slike aksjer. Det kan virke fristende å ta gevinst når en slik aksje dobler seg men man vet ikke om oppgangen var klarsignalet for en rask femdobling. En 5 dobling vil gi tilsvarende prising som SOFF. Det burde være innenfor rekkevidde for DOF som har 50% større inntekter, betydelig mindre gjeld, og en verdensomfattende prosjektorganisasjon som SOFF ikke har. NB: Jeg sier ikke at SOFF er dyr snarere tvert imot.
Redigert 24.03.2022 kl 09:55
Du må logge inn for å svare
Kontrakter tikker inn som Mons sa…:-).
ted46
24.03.2022 kl 10:12
3934
Ser ut som de har startet å höre på hva som blir sakt her,melding kl 10.
Jupp , nå kommer kontrakter du har spurt om ..:-).
Nok en gang ingen verdi …:-). Mulig Dof subsea gjør det gratis …..:-). Må bare fleipe litt rundt dette bare ..
Nok en gang ingen verdi …:-). Mulig Dof subsea gjør det gratis …..:-). Må bare fleipe litt rundt dette bare ..
Redigert 24.03.2022 kl 10:32
Du må logge inn for å svare
AlanS
24.03.2022 kl 10:30
3902
https://newsweb.oslobors.no/message/557417
DOF Subsea awarded SURF contract for the Skandi Constructor
DOF Subsea Canada is pleased to announce the award of the first SURF project for the Skandi Constructor from VAALCO ENERGY. DOF Subsea will perform subsea construction and installation services to support the subsea reconfiguration associated with the replacement of the existing Floating Production, Storage and
Offloading unit ("FPSO") with a Floating Storage and Offloading vessel ("FSO") at the Etame field, offshore Gabon. Engineering and design work has commenced
with subsea work forecasted to begin in July and expected to be completed by September 2022.
The Skandi Constructor was upgraded in 2021 with a 250 ton AHC crane and outfitted with 2 new XLXc ROV system and is currently working in Trinidad under multiple contracts managed by DOF Subsea USA performing commissioning and IMR tasks before returning to the North Sea for other commitment in Q2.
----
"a 250 ton AHC crane and outfitted with 2 new XLXc ROV system" er en betydelig investering som var umulig uten kreditorenes godkjennelse.
DOF Subsea awarded SURF contract for the Skandi Constructor
DOF Subsea Canada is pleased to announce the award of the first SURF project for the Skandi Constructor from VAALCO ENERGY. DOF Subsea will perform subsea construction and installation services to support the subsea reconfiguration associated with the replacement of the existing Floating Production, Storage and
Offloading unit ("FPSO") with a Floating Storage and Offloading vessel ("FSO") at the Etame field, offshore Gabon. Engineering and design work has commenced
with subsea work forecasted to begin in July and expected to be completed by September 2022.
The Skandi Constructor was upgraded in 2021 with a 250 ton AHC crane and outfitted with 2 new XLXc ROV system and is currently working in Trinidad under multiple contracts managed by DOF Subsea USA performing commissioning and IMR tasks before returning to the North Sea for other commitment in Q2.
----
"a 250 ton AHC crane and outfitted with 2 new XLXc ROV system" er en betydelig investering som var umulig uten kreditorenes godkjennelse.
Redigert 24.03.2022 kl 10:36
Du må logge inn for å svare