Dof bulls 2022

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
14.05.2022 kl 21:41
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
tobben
DOF 25.12.2021 kl 18:55 367948

Vi fikk siste kontrakt i Australia , og det er vel i Brasil vi forventer neste ? 2022 blir spennende for hele bransjen.
Redigert 26.12.2021 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
kongsberg1
28.03.2022 kl 14:11 5046

Det er ingen som vil ha integriteten sin i behold som skriver ned skipsverdier i offshore fremover nå. Så dette ser nok lysere ut en på lang tid når vi har q1 i vår tenker nå jeg. Får vel snart en forlengelse av stan stil også vil jeg tro.
AlanS
28.03.2022 kl 14:12 5068

Det er bare å tukle litt med Nordeas sine tabeller fra 2019. Ville vært fint om Nordea kom med en oppdatering.
Nordea er en av DOF sine kreditorer med pant på NOK 4,5 mrd i flere skip registrert i skipsregisteret til Sjøfartsdirektoratet (https://www.sdir.no/skipssok/).
AlanS
28.03.2022 kl 14:22 5076

Det beste er å fokusere på det DOF kan best. Se hva selskapet skriver om det - http://www.dof.no/en-GB/Capabilities
Når det gjelder havvind kan DOF bidra med det selskapet allerede har, blant annet prosjekt kompetanse og skip.
Investeringer i spesialskip kan vurderes etter gjelden som selskapet har er under kontroll.
Dette er bare min oppfatning.
Slettet bruker
28.03.2022 kl 14:32 5056

AlanS !
Takker for info og link her . Du skriver om spesial skip , tenker du for havvind prosjekt eller subsea ..!?.
Slettet bruker
28.03.2022 kl 14:53 5096

Kongsberg1 !
Tiden vil vise hva som skjer . Satser på at du kan invitere Kongsberg 2-3 på pizza og øl snart …:-). Kansje det blir litt bobler etterhvert her :-). Du er vel godt igang med din vervekampanje !?.
Slettet bruker
28.03.2022 kl 15:18 5255

Tenkte det var det du mente …:-). Takk for svar 👌
AlanS
28.03.2022 kl 15:22 5251

Oddgeir Refvik fra Norsk Skipsfarts forumet lager en fantastisk oversikt over "Orderbook For Norwegian Shipyards". Lenken til den siste versjon -
http://www.refvik.info/Ordreliste/ONS2204.pdf
Dette er en bra kilde for detaljer om skip, blant annet kostpris.
Slettet bruker
28.03.2022 kl 15:32 5221

Veldig bra oversikt .
Hvor bygger man billigst havvind skip nå , må jo bli veldig kostbart fremover om stål priser holder seg på dette nivået . Spesial skip sådan må bli veldig kostbart å bygge og man burde ha gode kontrakter for å bestille et sånt skip .!?.
kongsberg1
28.03.2022 kl 15:42 5209

Korrekt Sunnyboy, bare å begyne oppskrivning av verdier i DOF. Tikk takk
Slettet bruker
28.03.2022 kl 15:52 5208

Tenk tanken !
Valuta gevinst i Q1, flere kontrakter som skal inngåes fremover . Må skrive opp skipsverdier grunnet endring i markedet …!?. Må jo bli bitte litt pluss da …:-).
tobben
28.03.2022 kl 15:53 5203

Det blir tøff prisstigning fremover ja, kjekt å eie " båter av gull" da :-)) Hvis noen er Nordeakunde , hadde det kanskje vært smart å spurt etter en oppdatert analyse, basert på den fra 2019 ? :-)
Redigert 28.03.2022 kl 16:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.03.2022 kl 16:02 5188

Hvilken kurs ser du får deg? :-)
Slettet bruker
28.03.2022 kl 16:05 5181

Tenker du Dof kurs eller tenker du Q1 resultat ..!?.

Personlig så mener jeg Dof har store underliggende verdier som ikke kommer frem her ( triksing ). Mener at Dof er verdt pr. nå ca 1mrd og det betyr ca. Kr 3,30 pr aksje . Får de orden med kreditorer og skaffer seg en nedbetalingsplan ( forskyver antall år / renter ). Da vil det komme frem hvilke verdier som er her ( 2 siffer og et godt stykke opp der ).

Q1 tror jeg på 0msetning ca.2 mrd og et pluss resultat ( valuta etc) 500-600 mil . Amatør som jeg er så blir det sikkert feil …:-).

Veldig bra at gruppa holder seg nogenlunde inntakt fra Januar …:-).
Redigert 28.03.2022 kl 16:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.03.2022 kl 16:16 5148

Dof kursen :-)
Slettet bruker
28.03.2022 kl 16:21 5224

Se svaret mitt ..:-). Redigerte på samme innlegget jeg hadde ,
Redigert 28.03.2022 kl 16:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.03.2022 kl 16:32 5193

Nesten 2 % omsetning idag folkens ..:-). Mulig vi får noen hyggelig bevegelser som sist denne uka ..!?.
kongsberg1
28.03.2022 kl 16:41 5173

Var meget sterk avslutning i dag, de prøvde å selge den ned på slutten, var for mange på kjøperen i dag til å lykkes med det. Så brukte de nok opp litt krutt på fredag siste to timene også.
Dofulf
28.03.2022 kl 16:50 5181

De har nok et profesjonelt firma som styrer kursen. Et par minutter før slutt kom det også plutselig opp en kjøper på over 400K aksjer på 1,07. hvor det plutselig ble overført aksjer fra en konto til en annen. 6 mill omsetning er det normale fortiden.
Slettet bruker
28.03.2022 kl 16:52 5172

De prøver ser jeg …:-). Hadde vært morsomt om flere kjøper så disse tradere / meglerhus mister flere aksjer . Veldig bra at gruppa er stabil med alt det vi har vært igjennom siste 3 uker ..:-).
Slettet bruker
28.03.2022 kl 16:55 5182

Tror det samme som deg Dofulf . Trodde at børs stengte kl.1625 men ser at det er bevegelser gjerne 2-3 minutter etter dette . Kan noen forklare her inne hvorfor !?.
Slettet bruker
28.03.2022 kl 16:58 5319

De som styrer kursen her inne sitter på 20-40 kontier ser det ut som ( min personlige mening ) . Ser det spesielt på kursbevegelser på morran, og gjerne etter kl. 1530 …:-).
AlanS
28.03.2022 kl 20:10 5069

Tror at jeg delte lenken før https://www.theedgemarkets.com/article/rising-demand-and-vessel-availability-shortages-will-drive-day-rates-says-woodmac
Rising demand and vessel availability shortages will drive day rates up, says WoodMac
KUALA LUMPUR (March 3): Recovery is on the horizon for the offshore installation market.
In a commentary on Thursday (March 3), energy research and consultancy Wood Mackenzie (WoodMac) senior research analyst for upstream supply chain Krystal Alvarez said that’s good news for the marine installation vessel fleet that instals umbilicals, risers and flow lines for offshore oil and gas projects.
Day rates
Alvarez said there were some significant contract awards in 2021 across all sectors of the supply chain, including integrated SPS-SURF (subsea, umbilicals, risers and flow lines) awards, subsea tree awards and floating rig fixtures.
She said as many as 28 major SURF contracts were awarded, an increase of three over 2020, but still down from the record 54 contracts awarded in 2019.
“Higher utilisation rates, coupled with moderate cost inflation, will result in 5% to 8% increases in vessel day rates year-on-year through 2026,” she said.
Alvarez said Asia, Europe and Latin America will drive growing demand from now until 2026. “In fact, 2022 will be about 34% higher than 2021 levels.
“Demand is set to recover across segments, including subsea tree awards, fixed and floating oil and gas facilities,” she said.


Competition for vessels will intensify
Alvarez noted that the Tier 1 fleet shrank by 10% in 2021 as assets were sold for scrap or released from charter contracts.
She said Subsea 7 reported utilisation of its active fleet in the third quarter of 2021 at 94%, the highest in the last five years.
“We will start to see contracts awarded this year for installation campaigns in 2024 and 2025 and expectations for demand will increase competition for a shrinking option of vessels.
“There is risk of some demand being pushed due to ongoing prioritisation of advantaged projects,” she said.
Cost inflation
Alvarez added that day rate vessel cost increased 8% in 2021, and for 2022 alone, she expects an additional increase of 7%.
“Preferred vessels may become hard to secure. “This will increase the risk of project delays and higher day rates associated with vessel availability.
“Rising labour and fuel costs will affect the picture too — they make up an average of 37% of a deepwater pipelay asset,” she said.
Redigert 28.03.2022 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
kongsberg1
28.03.2022 kl 20:33 5065

Fin og underbyggende av etterspørrselsøkningen som vi har kommentert her lenge AlanS
Slettet bruker
28.03.2022 kl 20:53 5243

Stemmer det at stålprisene er opp 65% siste mnd , lest det på andre tråder . Da må det isåfall bli veldig kostbart med nybygg men da burde også skip prises deretter ( oppskrivning ) .
kongsberg1
28.03.2022 kl 21:23 5206

Helt korrekt det du sier, er også kommentert før.
AlanS
29.03.2022 kl 09:01 4853

https://newsweb.oslobors.no/message/557874
DOF Subsea Atlantic contracts update

DOF Subsea is pleased to announce multiple new contracts within Renewables and Oil & Gas in the North Sea.
The projects, to be delivered in 2022, total more than 185 vessel days excluding any optional work. Skandi Acergy, Skandi Constructor, Skandi Hera and selected third-party vessels will be utilised in the offshore execution phases. All awards include project management, engineering, procurement and logistics - to be delivered by our integrated subsea expert teams across Bergen and Aberdeen. Several of the awards are EPRD (Engineering, Preparation, Removal and Disposal) decommissioning contracts, and DOF Subsea is planning to deploy multiple vessels in-field during the execution.

DOF Subsea has also received several new frame agreements. Within one frame agreement, DOF Subsea will deliver continuous survey services for a Renewables project in Taiwan throughout 2022.

DOF Subsea has also received a frame agreement with a major North Sea Operator, unlocking access to DOF Subsea`s integrated services within IMR (Inspection, Maintenance and Repair), construction, SURF and decommissioning.
---
Meldingen handler om
1) kortere kontrakter hvor bruk av skip er bare en del av arbeidet.
2) En rammeavtale innenfor fornybar i Taiwan
3) En rammeavtale på NCS .
Lovende
Redigert 29.03.2022 kl 09:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2022 kl 09:10 4829

Ser ut som det blir nok og gjøre fremover ..:-). leie inn skip kommer også med ser jeg . Burde være litt størrelse på dette tro ..!?.

Ordre inngang 2022 har løftet seg bra nå , mangler litt ifra Brasil nå ..:-).
Redigert 29.03.2022 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.03.2022 kl 09:16 4805

Ser jo nå, ekstremt bra ut for Dof detta :-) masse å gjøre framover
tobben
29.03.2022 kl 09:24 4775

Det bærer hvertfall preg av stor forsiktighet med å inngå langsiktige avtaler for tiden, her skal åpenbart ratene tynes oppover :-)) Tikk-takk :-))
Slettet bruker
29.03.2022 kl 09:31 4750

Tobben !
Det er isåfall positivt at Dof management tenker de baner !?. Må uansett si at det er bra det blir mer og gjøre fremover med prosjekter som innebærer inntjening utover bare skipene ..:-).
AlanS
29.03.2022 kl 09:38 4735

Korte prosjekt oppdrag som haster kan bli meget lukrative.
Det bør også legges merke til at DOF vil leie inn skip. Dette betyr at egne skip ikke er tilgjengelig :-)
DOF er ikke et vanlig rederi som lever av chartering. DOF er en subseaentreprenør som leverer tjenester og prosjekter.
Redigert 29.03.2022 kl 11:03 Du må logge inn for å svare
AlanS
29.03.2022 kl 11:30 4499

Bare et enkelt regnestykke som viser hvilket ratenivå kan forsvare investering i et stort og avansert AHTS skip.
Nybygg Stor AHTS
Kostpris kr 1 000 000 000
Lån(90% av kostpris) kr 900 000 000
rentefoten pr. termin 6%
antall terminer(år) 10
Terminbeløp kr 122 281 162
Opex 0 (betales av kunden)
Capex(2,5%) kr 25 000 000 (klassing, oppgradering, osv)
EBIT(10%) kr 100 000 000 (skipet må skape verdi)
Utnyttelse 90%
Daglig, finansiering kr 372 241
Daglig, totalt kr 752 758

Ved færre terminer og høyere rente blir beløpene større. Opex kan komme i tillegg dersom dette ikke dekkes av kunder.
Dette er minsteratenivå som trenges for å sikre nybygg. Ved skipsmangel kan rater bli bedre en det.
Redigert 29.03.2022 kl 13:08 Du må logge inn for å svare
AlanS
29.03.2022 kl 11:35 4481

https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/03/29/7843013/dof-tildelt-flere-nye-kontrakter
"DOF-aksjen har steget mer enn 90 prosent på Oslo Børs siden årsskiftet. Bare den seneste uken er offshorerederiet opp mer enn 20 prosent."
tobben
29.03.2022 kl 12:10 4392

He-he og " oppgangen " har knapt startet :-))
AlanS
29.03.2022 kl 12:13 4389

Spennende hvordan ordbruket har endret seg.

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2022/03/28/7842706/hever-oljeaksje-til-himmelen?internal_source=sistenytt
Oddvar Bjørgan er bull på det meste som har med olje å gjøre
Redigert 29.03.2022 kl 12:17 Du må logge inn for å svare
suspekt
29.03.2022 kl 13:34 4213

Kommer fra et utbombet nivå da, med nesten ikke omsetning. De første 100-200 prosentene er bare for å løfte oss opp så vi er stående. Fra 50 øre til krona er 100%. men det er fortsatt extremt billig. Når vi er oppe på 3-4 kr begynner vi å løfte oss.
Det kan komme fort nå slik markedet utvikler seg.
Slettet bruker
29.03.2022 kl 16:11 3936

20 store salgs poster på 25 stk aksjer ….:-).