Dof bulls 2022

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
14.05.2022 kl 21:41
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
tobben
DOF 25.12.2021 kl 18:55 367955

Vi fikk siste kontrakt i Australia , og det er vel i Brasil vi forventer neste ? 2022 blir spennende for hele bransjen.
Redigert 26.12.2021 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.05.2022 kl 14:03 4337

Hstray !
Var det ikke en etterforsking angående Jon Magne her i vinter !?. Hva var den greia der ?
Rakafant
03.05.2022 kl 14:45 4243

Om Jon Magne velger å takke ja til en styreplass etter forespørsel DOF valgkomite uten å representere DMG blir en sak mellom han og selskapet. Så bør vel gruppen i etterkant ta stilling til om han også kan være et talerør for oss som er med i minoritetsgruppen. Inntil noe annet kommer på bordet har jeg ingen motforestillinger til det for eget vedkommende.
AlanS
03.05.2022 kl 14:58 4202

Helt greit dersom han er nominert som uavhengig kandidat.
Merkelig at hstray fronter Jon Magne som om han er minorittetsgruppens kandidat og ber om å stemme for han.
Redigert 03.05.2022 kl 15:06 Du må logge inn for å svare
hstray
03.05.2022 kl 15:11 4166

AlanS,

Da må du lese riktig. Jeg skrev følgende under.

"Jon Magne har stor oppslutning hos minoritetsaksjonærene i minoritetsgruppen og i arbeidsgruppen. Det viser tilbakemeldinger han har fått på dette forumet siden nomineringen kom"

Anbefaler deg å ringe Jon Magne for mer informasjon rundt prosessen og antar at nominasjonskomiteen har nominert han av en grunn

Jeg personlig startet minoritetsgruppen og vil støtte og stemme på Jon Magne.
Vil anbefale at andre små og store DOF småaksjonærer støtter innstillingen til nominasjonskomiteen og stemmer Jon magne inn i styret.
Og det er selvsagt opplagt at han vil fronte og representere minoritetsaksjonærer i DOF styret.

AlanS
03.05.2022 kl 15:19 4142

Har absolutt ingen bevis på at Jon Magne har stor oppslutning i minoritetsgruppen.
Hvordan vet du at han har støtte i arbeidsgruppen?
Har han nominert seg selv på vegne av minoritetsgruppen?
Redigert 03.05.2022 kl 15:37 Du må logge inn for å svare
kongsberg1
03.05.2022 kl 15:22 4124

Alle som blir spurt av valgkomiteen om å sitte i styret representerer seg selg og ansvaret de tar på seg. Så er det jo slik at sannsynligvis så har valgkomiteen i Dof fått med seg hva som skjer blant småaksjonærene som har blitt en aldri så liten maktfaktor. Så da er det jo fint at de mener det er bra for styret i Dof å ha med seg Jon Magne. Så er det nok en klar forventning at han vil jobbe for Dof og våres sak i styret. Skulle vel bare mangle at gruppen stiller 100 % bak et slik forslag. Det er jo dette vi har jobbet for å oppnådd.
NoomehtOt
03.05.2022 kl 15:29 4084

At det stilles spørsmål til hans kandidatur forstår jeg godt, når det for en liten stund siden ble lagt ut på bloggen at denne personen ikke kunne representere gruppa pga interessekonflikter. Personlig kjenner jeg ikke til hverken sak eller person.
Gruppa burde skrevet et innlegg og ryddet opp i spekulasjonene rundt dette.
hstray
03.05.2022 kl 16:12 3984

Jeg kan si litt kort om saken og prosess i styringsgruppa. Dette er relevant for alle som støtter og er med i minoritetsgruppen.

Jeg velger å ikke navngi Alan S, eller hans nasjonalitet.

AlanS sitter som ansvarlig for medlemsregister, og nettsiden https://dofmg.blogspot.com/, samt gruppens epost adresse.
For en tid tilbake ble tilgangen alle andre i styringsgruppen hadde trukket tilbake, og det er i dag kun AlanS som har tilgang og legger ut informasjon.
Det ble deretter satt i gang en «rødt flagg» aksjon av AlanS med formål etterforske gruppens medlemmer. Flere i styringsgruppen valgte å trekke seg i protest mot aksjonen.

Jon Magne ønsket ikke å trekke seg, og det ble satt i gang en prosess som minnet om utpressing for at han skulle trekke seg fra gruppen. Bla ble det satt tidsfrister hvor det ville bli lagt ut informasjon om han på nettside etc. deriblant at han var under etterforskning av gruppen.
I realiteten var det AlanS som hadde iverksatt en etterforskning uten gruppens mandat eller godkjennelse, og han ble bedt om å stoppe. ¨
Dette ble ikke fulgt opp av AlanS
AlanS satt deretter opp ett sett med retningslinjer samtlige i arbeidsgruppen skulle godkjenne innen en frist neste dag. Ingen i gruppen godkjente retningslinjene, og undertegnede fikk informasjon om aktiv utmeldelse fra gruppen. Dette var også en prosess uten mandat og godkjennelse fra øvrige gruppe.
AlanS har idag satt i gang ny prosess mot Jon Magne hvor han får frist til i morgen kl. 1500 med å trekke seg fra nominasjon, tillegg skriver han at han vil ta kontakt med nominasjonskomiteen i DOF.

Har bedt Jon Magne som har blitt spurt av nominasjonskomiteen å stille til styrevalg komme med en presentasjon av seg selv og bakgrunn for nominasjon.
Tror ikke AlanS vil legge den ut på nettside, men den kan legges ut på bloggen her. Jeg har ikke hatt noe ønske om å legge ut informasjon om intern strid, men ser det dessverre som nødvendig da AlanS ikke representerer en samlet minoritetsgruppe.
gbulk
03.05.2022 kl 16:16 3972

Alan S, vg svar på følgende

- Er det du som skriver bloggen?
- Hvem er med i arbeidsgruppen?
- Hadde det vært diskutert i AG om at man ikke skulle stille en kandidat før du skrev ditt innlegg på blogg og i dette forum?
- JMA´s presentasjoner i media er saklig og gode så jeg vil støtte han som styre rep

Jeg er forundret over den info som kommer frem og det virker som noen kanskje har skjulte agendaer og ønsker å ´´bestemme ´´alt



gbulk
03.05.2022 kl 16:22 3970

Dette er sjokkkerende og må stoppes snarest før det gjør stor skade

Alan S bør ekskluderes snarest
AlanS
03.05.2022 kl 16:31 3939

Jeg må bare svare siden det du gjør holder ingen kritikk. Du avdekker opplysninger som du ikke har fullmakt til å bruke.

Det er flere medlemmer i arbeidsgruppen som har ansvar for drift av gruppen og jeg er blant dem, hstray representerer ikke arbeidsgruppen siden han ikke godkjente regler som ble utarbeidet med utgangspunkt i den interne saken i mars.

Jon Magne Asmyr har trykket seg fra arbeidsgruppen i mars og har ingen fullmakt til å representere verken minoritetsgruppen eller arbeidsgruppen.

Til slutt finner jeg det uakseptabelt at hstray henviser til min etniske bakgrunn. Han mener tydeligvis at dette må være grunnen til å ikke stole på meg.
nafa
03.05.2022 kl 16:33 3933

Er det vesentlige ting for utviklingen for DOF framover stridighetene handler om, eller er det bare en maktkamp mellom flere som ønsker å sitte i styret ?
Her handler det vel om tillit eller ikke for den foreslåtte person til styret.
I utgangspunktet får vi vel bare ha tillit til personen og sørge for ro i gruppa. Ellers er det nok stooor fare for at vi bare ødelegger for alle hvis dette får fortsette !!
Redigert 03.05.2022 kl 16:35 Du må logge inn for å svare
gbulk
03.05.2022 kl 16:38 3946

Kan vi få en full kopi av reglene og hva den interne saken i mars gjaldt

Avventer svar på mine spørsmål

Gjerne response på bloggen
AlanS
03.05.2022 kl 16:40 3943

gbulk,
Jeg har ansvar for bloggen, men innleggene skrives av medlemmer i arbeidsgruppen og godkjennes før publisering.
Jeg har også ansvar for registrering og vedlikehold medlemsregisteret.

Ingen i minoritetsgruppen har fullmakt til å nominere minoritetsgruppens kandidater til styret i DOF. Arbeidsgruppen har fullmakt i henhold til minorittetsgruppens formål og oppgaver beskrevet på bloggen.
Videre er vanlige prosedyrer i organisasjoner: for å gjøre noe må man ha fullmakt. Om man ikke har fullmakt, må det fremmes forslag og besluttes. Ingen har gitt Jon Magne fullmakt.

hstray kan stilles til ansvar for sine handlinger siden han prøver å skade min omdømme.
AlanS
03.05.2022 kl 16:48 3918

Regler - https://dofmg.blogspot.com/p/styrende-dokumentasjon.html
Gruppens formål - https://dofmg.blogspot.com/p/om-gruppen.html

Jeg har ikke rett å skrive noen på bloggen etter utspillet til hstray. Dette må andre i arbeidsgruppen gjøre. Jeg mener at jeg er inhabil i saken.

Det var en intern sak som jeg ikke har fullmakt til å informere om. Jeg kan bare si om det var avdekket forhold som ble varslet som rød flagg. Jeg var utsatt for personlig og usaklig angrep og var villig til å orientere gruppen om rød flagg forhold siden jeg mener at disse var uakseptable.
Redigert 03.05.2022 kl 16:53 Du må logge inn for å svare
gbulk
03.05.2022 kl 16:55 3894

Takker

- Har andre i AG adgang til medlems reg
- JMA trakk seg fra AG i mars så teknisk sett er han ikke en rep for AG men jeg vil gjerne at vi har en i styret som kjenner MG´s ønsker og forventninger
- Jeg foreslo deg som rep men det ønsket du tydeligvis ikke men det var jo på grunn at du satt på info som du ikke delte.
- Personer som ikke deler nødvendig info har ikke lenger min tillit
- Når det gjelder regler så er jo disse ikke sluttført og kommunisert se følgende på slutten av dokumentet
qte
(Arbeidet pågår) Vedtekter
unqte
Slettet bruker
03.05.2022 kl 17:02 3866

Burde det ikke komme en redegjørelse på Mail istedenfor å ta det her inne på forumet . Viktig at det som foregår er ryddig her …!?.
AlanS
03.05.2022 kl 17:06 3846

Jeg har ingen planer om å bli med i styret, men noen har tydeligvis det og de bryr ikke seg om andre, kun om seg selv og sine egne fordeler.

Retningslinjene er godkjent i arbeidsgruppen. Vedtekter er noe annet.

Arbeidsgruppens ble enig i at medlemmenes identitet ikke skal avdekkes. FA er en feil plass til å dele sensitive opplysninger.
Redigert 03.05.2022 kl 17:16 Du må logge inn for å svare
gbulk
03.05.2022 kl 17:16 3795

Dette er et flaut svar. La oss få full oversikt over retningslinjer og vedtekter

Sunnyboy, enig at dette burde vært kommunisert på email men når de velger å ikke
å informere oss og vi ikke har noen lukket email gruppe har vi problemer å vite hva som foregår

Det som har kommet frem de siste timer er forferdelig synd

Ingen skal kunne herske over en gruppe og være selektiv med hva man viderfordeles
Redigert 03.05.2022 kl 17:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.05.2022 kl 17:29 3760

Det er en email liste som gruppa har . Kan ikke de sende Mail til oss og skrive noen ord så vi er litt mer informert her . Ta dette her inne på forumet blir rett og slett for dumt . Det er min personlige mening . Hstray som var med å startet dette ,burde komme med også en Mail til oss her .

Dropp å ta dette her inne er min mening …..
AlanS
03.05.2022 kl 17:30 3754

gbulk,
for å være saklig bør vi se på spesifikke forhold.
Situasjonen er at
- en person som har trukket seg fra arbeidsgruppen og mistet fullmakt til å representere gruppen ble kontaktet av DOF valgkomiteen fordi han var DMG talerør før.
- han burde egentlig informert DOF valgkomiteen om at han ikke har fullmakt til å representere gruppen.
- han kontakter annen person som også mistet fullmakt og de bestemmer for å nominerer vedkommende til styret
- DOF valgkomiteen fikk listen og vedkommende er nominert

Er dette greit?
hstray
03.05.2022 kl 17:41 3711

Kun AlanS som har tilgang på medlemsregister, vi andre er kastet ut og utestengt for flere mnd siden
hstray
03.05.2022 kl 17:43 3704

Jeg informer utelukkende om faktisk prosess i minoritetsgruppen, og har ikke ønske om å skade omdømme eller bringe nasjonalitet inn i diskusjonen.
Er kun AlanS som legger ut innlegg på blogg i dag, og har tilgang til medlemsregister.
Samtlige som bidro til bloggen valgte å melde seg ut av arbeidsgruppen når AlanS start sin etterforskningsprosess av gruppens medlemmer. Jon Magne ble som kjent utsatt for utpressing og mafialignende metoder og ble presset ut, og jeg ble utmeldt når jeg ikke valgte å ikke godkjenne retningslinjer som AlanS hadde skrevet på egenhånd uten mandat fra gruppen.
Alan har tatt full kontroll over gruppa da han kontroller medlemsregister og blogg.
AlanS skriver « du avdekker opplysninger som du ikke har fullmakt til å bruke.»

Vi opplyser minoritetsgruppens medlemmer kun om faktiske forhold i gruppen, det fortjener dem å vite og jeg har aldri godkjent/underskrevet på dine retningslinjer.

I dag kom du med krav om at Jon må trekke seg fra nominasjon innen kl. 15 i morgen, og følgende informasjon ble sendt fra AlanS til bla Jon Magne og undertegnede
«Du bes om trekkes deg som minoritetsgruppers kandidat til styret innen 15.00 den
4 mai 2022.
Om dette ikke skjer blir valgtkomiten orientert om at din nominasjon er falsk. Valgkomiteen kan også orienteres om hvorfor du sluttet i arbeidsgruppen.»


Når denne informasjon etter hvert blir lagt ut på blogg er det viktig å opplyse om at AlanS ikke representerer minoritetsgruppen, eller en samlet arbeidsgruppe/styringsgruppe men primært seg selv.
AlanS
03.05.2022 kl 17:56 3654

Du legger ut deler av eposter uten samtykke og forsøker å skade min personlige omdømme.
hstray, jeg regner med at du er klar over om ditt personlig ansvar for det du holder på.
hstray
03.05.2022 kl 17:59 3643

Du viser til fullmakt etc. Har du noen fullmakt til å gjøre noe som helst?

Det var en flertallsavgjørelse i arbeidsgruppa på at du skulle innstille ditt arbeid. Det valgte du å ignorere dette, og satt igang en ugyldig prosess i arbeidsgruppa med å ekskludere medlemmer med høy kompetanse.

I prinsippet har arbeidsgruppen vært død etter prosessene du iverksatte

Du er blitt tilbud å være talsperson, det ønsker du ikke. Hadde du frontet gruppen hadde muligens du blitt kontaktet av valgkomiteen.

Vil nominere Jon Magne som ny leder av Minoritetsgruppen . Han er samlende kandidat og er innstilt på å jobbe for minoritetsaksjonærene i styret.
hstray
03.05.2022 kl 18:18 3600

AlanS, vi er nødt til å opplyse minoritetsgruppens medlemmer som faktiske prosesser og at nettside representerer ditt syn og ikke en samlet minoritetsgruppe.

Når du kommer med nye trusler om at Jon skal henges ut på nettside pga en aktiv etterforskning av han, samt du skal ta kontakt med valgkomiteen å opplyse om at Jon ikke har støtte fra gruppen, er det viktig å opplyse minoritetsgruppens medlemmer om om faktisk prosess som skader/ødelegger vår sak.


Rakafant
03.05.2022 kl 18:21 3585

Bra at vi får luftet ut litt av de interne stridighetene i minoritetsgruppen. Siden jeg var forslagstiller den 26.08.21 med hensyn til å blåse nytt liv i den tidligere "DOF Aksjonærgruppen" som så ble videreført som DOF Minoritetsgruppe er det imidlertid beklagelig å registrere at noen setter person foran sak. Jeg har derfor i dag registrert meg på møtepotalen via Dof sin hjemmeside og kommer til å stemme for forslaget til nytt styre i DOF slik valgkomiteen har foreslått på GF den 29.05
Min begrunnelse er som følger: Jon Magne Asheim (JMA) har ved noen anledninger frontet våre synspunkter i media på en helt grei måte. Hans identitet er kjent og han er på eiersiden.
"Alan S" sier meg svært lite. Hvem han er og om han er aksjonær eller har en skjult agenda har jeg ingen holdepunkter for å vurdere. Påstanden om at minotitetsgruppen ikke ser seg tjent med en styreplass fordi vedkommende ikke får noen reell makt faller på sin egen urimelighet. Jeg tenker at vi er tjent med å ha et talerør i styret selv om vi ikke kan være en avgjørende faktor.
Jeg gjør oppmerksom på at jeg ikke har vært involvert i minoritetsgruppens styre og stell siden den ble stablet på beina. Godt valg!
hstray
03.05.2022 kl 18:32 3552

Bra forslag.

Jeg foreslår videre at AlanS gir fra seg medlemslisten til en "uavhengig" person eks Rakafant og vi kaller inn alle medlemmer i minoritetsgruppen til ett møte.
En samlet minoritetsgruppe bestemmer retningen videre
AlanS
03.05.2022 kl 18:40 3526

Dette er en falsk påstand.
Du kan driver med svartmaling av meg så mye du vil, men når en person sier at han slutter i arbeidsgruppen frivillig, betyr at han har ansvar for sin egen beslutning.
Du aksepterte ikke retningslinjer og derfor var ditt engasjement i arbeidsgruppen avsluttet.
Dette er fakta og det er helt uforståelig hva du driver med.
AlanS
03.05.2022 kl 18:50 3494

Bare for ordens skyld må det presiseres at
1. minoritetsgruppen (DMG) ikke har vurdert behov gruppens representasjon i styret
2. ingen har DMGs fullmakt til å diskutere styrerepresentasjon med DOF valgkomiteen
3. ingen har fullmakt til å nominere kandidater til DOF valgkomiteen

I realiteten fikk Jon Magne telefon fra DOF valgkomiteen fordi han var DMGs talerør før og og ble spurt om DMG er villig til å nominerte sine kandidater. Han laget listen og sendte den til DOF valgkomiteen.

Det er en situasjon vi befinner oss i.
AlanS
03.05.2022 kl 19:04 3468

Litt om meg selv:
Jeg har doktorgrad i offshoreteknologi og prosjektledelse, sivøk i finansiering og investering, og litt til og 10+ år erfaring i oljebransjen som analytiker og noen år som forsker.
Jeg er også en stor aksjonær i DOF og jeg har tro på selskapet .
Jeg vil ikke misbruke min posisjon i DOF minoritetsgruppen til min egen fordel og har null toleranse for at andre gjør det.
Jeg har ingen planer om å være med i DOF styret.
Er det noe mer dere vil vite om meg?
Redigert 03.05.2022 kl 19:22 Du må logge inn for å svare
hstray
03.05.2022 kl 19:08 3452

Alle opprinnelig medlemmer i styringsgruppen kan bekrefte dette.

Jon Magne ble utsatt for russiske metodeverk som flere av gruppens medlemmer omtale prosessen.

Du satt igang en etterforskning du ikke mandat til, du truet deretter med å legge ut informasjon om Jon Magne på nettsiden såfremt han ikke trakk seg. Når omsider Jon Magne ikke valgte å trekke seg, ble det lagt ut informasjon om oppkonstruert etterforskning. Det kalles ikke å trekke seg frivillig.

Det stemmer at jeg ikke godkjente retningslinjer som resten av medlemmene i styringsgruppa heller ikke godkjente som var utformet av deg på egenhånd.

Du tok kontroll over nettside,medlemsregister og har benyttet den makten det ga til å styre gruppen uten noen form form for demokratiske prosesser.

Er ekstremt synd at oppvasken kommer her, og at vi ikke fremstår som samlet. Sannheten er imidlertid at du tok kontroll over gruppen og kastet oss andre ut.

Minoritetsgruppen må opplyses om faktiske prosesser og AlanS som i idag driver nettside, og har kontroll over epost konto representerer ikke gruppen.

Redigert 03.05.2022 kl 19:10 Du må logge inn for å svare
AlanS
03.05.2022 kl 19:14 3435

hstray,
Skal dokumentasjonen av de faktiske forhold som jeg varslet og utløste interne diskusjoner offentligjøres på bloggen? Minoritetsgruppen kan ta stilling til de underliggende forhold istedenfor dine påstander som er bare din synsing.
Det at du bruker interne opplysninger for å skade min omdømme taler ikke i din favør. Vennligst, var saklig.
Redigert 03.05.2022 kl 19:24 Du må logge inn for å svare
hstray
03.05.2022 kl 19:25 3403

Vi må opplyse om faktiske realiteter. Det er ingen andre enn deg som har vært involvert iht varsling, og pågående intern diskusjon.
Resten av gruppen ville legge dette dødt

Våre påstander er fakta og kan begrunnes. Vi ønsker ikke å skade ditt omdømme, og trekker derfor ikke inn navn eller nasjonalitet
NoomehtOt
03.05.2022 kl 19:33 3370

Kall inn alle medlemmer til møte, send ut en møteplan og saksliste. La oss ta en demokratisk avgjørelse på hvem som skal representere medlemmene. Ønsker en snarlig avklaring om hvem som styrer gruppa og hva de står for.
AlanS
03.05.2022 kl 19:34 3367

Skal dokumentasjonen offentligjøres for å vise hvilke forhold du ønsket å legge dødt?
hstray
03.05.2022 kl 19:50 3325

Da syntes jeg du også skal offentliggjøre informasjon om prosessen du kjørte mot Jon Magne.

Intern felles dialog hvor en maisveksling går frem og tilbake som danner grunnlaget ditt for denne etterforskningen din

Foreslår at du endrer navn på bloggen til Aleksanders blogg som fremmer Aleksanders syn.
AlanS
03.05.2022 kl 20:06 3277

Nå avdekker du mitt navn i tillegg til min bakgrunn. Du har ikke min tillatelse til å bruke mine personlige opplysninger her. Skal jeg avdekke ditt navn og opplyse om din erfaring med en liknende sak.

Prosessen var 100% saklig fra min side:
- jeg registrerte alvorlig forhold
- jeg varslet gruppen
- jeg ble bedt om å legge saken dødt.
- vedkommende engasjert i disse forhold fikk tilbud om å slutte frivillig.
- det kom mange ubehagelige kommentarer uten at arbeidsgruppen kunne ta stilling de underliggende forhold
- jeg foreslo valg mellom offentliggjøring av dokumentasjonen og muligheten for vedkommende å trekke seg.
- dokumentasjonen ble ikke offentligjort.

Jeg støtter ditt forslag om offentliggjøring av korrespondansen fordi jeg var saklig og ryddig og mener at jeg var og er rett.
Skal vi starte med det du skrev om min etniske bakgrunn?
Redigert 03.05.2022 kl 20:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.05.2022 kl 20:09 3274

Er det en grunn til å plage AlanS noe så jævlig?? Har ikke vært noe annet enn hjelpsom til de grader her på denne tråden med info/deling og oppmuntring til å holde og se gjennom skiene å se sola til slutt. Forbaska unødvendig
hstray
03.05.2022 kl 20:25 3230

Arbeidsgruppen erfaring med samarbeid med deg er at du gjør det du selv ønsker, og bryr deg lite om flertalls avgjørelser.

Du har etter at du fikk kontroll over medlemslister og blogg kastet alle ut, og har benyttet dette maktgrunnlaget for hva det er verdt

Bloggen representerer derfor ikke lengre gruppens syn, men din private oppfatning og holdninger.

ta med utpressingsforsøket i din oppsummering og din generelle udemokratisk prosess som har ødelagt arbeidsgruppen.

Du henger deg opp i etnisk bakgrunn. Jeg nevner det ikke.