QFUEL: Gullkalven eller det Sorte får
QFUEL har slitt lenge med dårlig ledelse, elendig kommunikasjon og underdimensjonert anlegg.
Magefølelsen sier at dem nå har snart fikset alt og vi får en POC innen 15 Jan.
Gikk all in og kanskje jævligt dumt, men oddsen på magefølelse pleier å vare bra..
Magefølelsen sier at dem nå har snart fikset alt og vi får en POC innen 15 Jan.
Gikk all in og kanskje jævligt dumt, men oddsen på magefølelse pleier å vare bra..
Redigert 26.12.2021 kl 14:39
Du må logge inn for å svare
Volume
04.02.2022 kl 22:46
3172
Ikke sikker på hva du sikter til. Du misforstår igjen. Det jeg her prøver å fortelle deg er på generell basis en historie hvorledes et oppstartselskap blir til.
spurswild
04.02.2022 kl 22:35
3161
Thesistulling skrev Jeg er så lat at det vokser hår inni håndflata mi.......
Klarer ikke å se grunnen til meldingen. Det har helt en sikker grunn for dere. Si hva du tenker så svarer jeg. Nei, de andre som har vært aktiv i kveld er nok ikke normen.... Med mindre de ønsker å være det....
spurswild
04.02.2022 kl 22:14
3208
Godt du sitter i aksjen da, og ikke meg... Så anbefaler jeg deg til å ta en utdanning, slik at du i det minste kan prøve å gjøre dine slektninger fornøyd. Forskjell til deg, har jeg ikke veldig behov for å si min kompetanse. Siden du er veldig opptatt av det. Ta vare på deg selv. Få ting til å fungere, da må du faktisk begynne å gjøre noe. Jeg vil klare meg. Ikke vær redd for det :)
YNWA250505
04.02.2022 kl 22:07
3193
Jeg har master, men evner ikke å finne hva ledelsen i BASF sa. Arvemidler er d nok av sa farsan så ikke tenk på det. Han lurte mer på hvem som akkurat puttet inn nye 100 mill i Quantafuel. Sikkert evneveike folk. God bedring til Mr.jegharmaster
spurswild
04.02.2022 kl 21:59
3186
Hehe, det du forteller er jo svindel...:) Du sa jo meget bevist at dette var bygget på dokumentasjon for at ting fungerte :)
Volume
04.02.2022 kl 21:57
3196
Her er oppskriften: Du starter med en visjon. Alt ser bra ut. Men du møter mange hinder under veis. Mange gir opp. Men ikke du. Du tror 100% på din visjon. Patent kommer på plass, men kassa er tom. Du klare å overbevise noen om å bli med på reisen videre. Det har gått feil mange ganger før, men denne gangen går det bra. Så må det prosjekteres, planlegges å bygges en pilotfabrikk for å verifisere at visjonen kan virkeligjøres. Dette er oppstartselskap i et nøtteskall. Tomt batteri her nå. Så god natt.
spurswild
04.02.2022 kl 21:56
3197
Som får du gjøre dine egne vurderinger om begrunnelsen. BASF har teknologien og pengene til å være med. De velger ikke å gjøre det. De blir utvannet... Du er jo fortsatt ikke myndig, så send en melding til dine foreldre at du er investert å ønsker å ta beslutninger.... Så får du vurdere hvordan kursen har gått siden du investere.... God bruk av arve midler )
YNWA250505
04.02.2022 kl 21:51
3189
Aksjonærene som er igjen er blandt de mest vellykkede selskapene i verden. Du ber andre om svar, men gidder/klarer ikke å legge ut hva ledelsen i BASF sa om at de ikke deltok i denne emisjonen. Evneveik eller?
spurswild
04.02.2022 kl 21:46
3181
Stiller deg et spørsmål. Hadde du startet å lage andre bedrifter på en teknologi som du ikke vet fungerer eller er lønnsom? Jeg hadde ikke gjort det... Når du ikke kan svare, eller har kunnskap. Hvor kommer du med antydninger som du ikke kan verifisere? Siden du ikke vet det grunnleggende... Emisjon betyr at du ikke eier samme eierandelen som tidligere. Med mindre du er med i emisjonen og vekter det der etter....Vanskelig å snakke med personer som faktisk sliter med dette.... Si mye om aksjonærene som er igjen.
Volume
04.02.2022 kl 21:38
3165
Jeg har ikke direkte svar på alle dine spørsmål. Teknologien fungerer, sier de, men fortsatt beskjeden inntekt. Har ikke peiling på når kontantstrømmen er tilfredstillende. Penger kommer fra emisjoner og lån samt tilskudd fra egen drift. De skal bygge mange fabrikker så det sier seg selv. Men de behøver ikke eie disse fabrikkene 100% selv. Dette er min mening. Er den grei?
spurswild
04.02.2022 kl 21:29
3175
Må sikkert derfor du sa at du var 16... Ingenting er jo bedre at du er demt.... Da har du en unnskyldning... 250505
YNWA250505
04.02.2022 kl 21:26
3169
Jeg har MASTER faktisk hehehehe lurer på om du faktisk er yngre enn meg jeg Spursfan
spurswild
04.02.2022 kl 21:26
3085
Er du sikker på at du fikk lov å gå ut av foreldrene dine? Siden de åpenbart vet at du ikke bør sitte ved en PC? Ellers har du virkelig kommet til neste steg? Mye tyder på det motsatte.... Du får sende meg en melding når du har master fra NHH.. Antar at dine valgfag poeng ikke strekker helt opp til det..
spurswild
04.02.2022 kl 21:22
2196
Virkelig? :) Er ferdig å prøve å si noe til deg, siden det er åpenbart at du mangler kunnskap, ellers hadde du ikke fortsatt å repetere deg selv.... Lykke til. Er sikkert mange som synes du er kunnskapsrik..... Lykke til! Dessverre tror jeg de fleste som kan sette seg inn i informasjon og historikken din, at de kanskje ikke kjøper når du sier det. .Det min følelse... Merkelig :)
YNWA250505
04.02.2022 kl 21:20
2198
Hehehehe sitte å skryte på forumet at du har master hahahaha. Men har du fortsatt ikke funnet hva BASF ledelsen har meldt? Ikke master i å finne frem info i alle fall. Du vil altså ikke få frem alle aspekter men kun baissing. Få se om du finner kommentaren fra BASF nå da.
Volume
04.02.2022 kl 21:20
2196
Har ikke deltatt her så lenge, så jeg har ikke peiling. Hva tror du?
Volume
04.02.2022 kl 21:18
2197
Hva mener du at min ærlighet ikke står høyt? Dette må du svare på.
Kunnskap er hva jeg har ikke mer eller mindre. Sannsynligvis minimalt i dine øyne.
Kunnskap er hva jeg har ikke mer eller mindre. Sannsynligvis minimalt i dine øyne.
spurswild
04.02.2022 kl 21:14
2206
Volume skrev Hva mener du med å angripe deg?
Hehe, virkelig??? :) Hva hadde vært status om personer her inne hadde hørt på meg, istedenfor deg og andre? :)
Volume
04.02.2022 kl 21:12
2188
Hva mener du med å angripe deg?
Redigert 04.02.2022 kl 21:12
spurswild
04.02.2022 kl 21:09
2194
Skal selvsagt ikke si du er evneveik, men det er jo for meg åpenbart at ærlighet og kunnskap ikke står høyt.... Hvis det gjør det, så kommer du med løgner. Så du får selv velge hvilken kategori du vil gå under....
Nanoq
04.02.2022 kl 21:07
2204
Vi kan jo håpe på at det er noen potensielle partnere der ute som synes at produksjonen i Skive nå har nådd et så tilfredsstillende høyt og stabilt nivå så de synes det er attraktivt å komme inn som partner i Esbjerg m. fl. selv før PoC blir meldt.
Har ellers tillit til at PoC vil være på plass før Q1 er slutt. Dette skal jo nødig utvikle seg til en marathon-øvelse i tålmodighet.
Har ellers tillit til at PoC vil være på plass før Q1 er slutt. Dette skal jo nødig utvikle seg til en marathon-øvelse i tålmodighet.
Volume
04.02.2022 kl 21:07
2207
Hva er det jeg skal svare på? Hva mener du med at jeg er eivneveik? Hvilke beskyldninger mener du jeg kommer med? Hvilke løgner mener du jeg beskytter?
spurswild
04.02.2022 kl 21:06
2162
Merkelig, siden du var så veldig påstående... De startet først å selge bøker på internett og utviklet seg fra der. Så å si at amazon produserte noe, blir veldig spesielt.... Så når du ønsker å angripe meg, helt greit, men da fortjener jeg at du har din kunnskap intakt. det har du ikke. Du har null troverdighet for alle andre enn de som måtte tro du er en gud...
Volume
04.02.2022 kl 21:01
2158
Kanskje klosset formulert av meg. Jeg er for opptatt av gammeldagse industrielle problemstillinger. Jeg har heller ikke detaljekunskaper om Amazon utover at de selger mange ting og er en slags handleplattform. Men det jeg forsøkte å si er at slike selskaper som Q må gjennom mange trinn med prøving og feiling før de får frem et produkt de mener de kan ga videre med. Deretter går det med mye tid og ressurser til å finne noen som er villige til å finansiere en pilot. Går dette bra så må man finne noen som vil være med på å finansiere en fullskala-fabrikk. Da har det tatt flere år og mye penger.
spurswild
04.02.2022 kl 20:55
2154
Har hatt diskusjoner med deg tidligere. At du ikke forholder deg til fakta, bør de som mener dette er et bra case. Når de hører på deg.... Dette kan alle lett se selv i lovverket, samt i noter i årsregnskapet. Jeg har hele tiden visst ditt kunnskapsnivå, kjekt at andre kan lese om det nå også.... Før det blir slettet... :)
rischioso
04.02.2022 kl 20:55
2092
For deg oppfattes nok det som kunnskapsløshet og løgn - nettopp fordi det er fakta - toppet med påstanden om evneveik fra en som selv mener han kun presenterer fakta forteller jo sitt ...
En ting er mangelen på fakta, men det sammen med en argumentasjonsstruktur hvor logikken ikke sverger til syllogismer og en retorikk som ikke sverger til enthymemer så er det jo ikke rart at du ikke når frem - ei heller blir tatt på alvor ....
Men du skal ha for å prøve - det skal ingen ta i fra deg ... ;)
En ting er mangelen på fakta, men det sammen med en argumentasjonsstruktur hvor logikken ikke sverger til syllogismer og en retorikk som ikke sverger til enthymemer så er det jo ikke rart at du ikke når frem - ei heller blir tatt på alvor ....
Men du skal ha for å prøve - det skal ingen ta i fra deg ... ;)
Redigert 04.02.2022 kl 21:08
rischioso
04.02.2022 kl 20:51
2095
RE - Det er kun regnskapsloven og aksjeloven som virker....
* Ok, ja men da gir det jo så absolutt mening - at innleggene dine ikke gir mening overhodet selv uten fakta ...;)
* Ok, ja men da gir det jo så absolutt mening - at innleggene dine ikke gir mening overhodet selv uten fakta ...;)
spurswild
04.02.2022 kl 20:51
2070
Du svarer jo på ingenting. Snakker kun svada. Så får de som følger deg eller mener du kommer med noe kunnskap vurdere dette... Du er jo evneveik.... Kommer du med beskyldninger, i det minste prøv å beskytte dine løgner...
spurswild
04.02.2022 kl 20:44
2076
Hva de sier og hva de gjør er to forskjellige ting. Jeg stoler mest på handlinger. Hva du måte ønske av vurderinger velger du selvsagt selv. Likevel er det vel naturlig å tro at de må svare til eiere og andre aktører. Så hvis de hadde ment at denne investeringen hadde vært lønnsom. ville de ikke økt sin andel eller opprettholdt den? Som sagt, jeg har kun en master. Du er jo tross alt en arving.....
Volume
04.02.2022 kl 20:44
2077
Først må den fullskalafabrikken de nå har fungere tilfredsstillende. Da sier de selv at den genererer et årlig overskudd på 80 mill NOK. I Tillegg får de 25 mill fra Kristiansund. Historien kunne slutte der og aksjonærene kunne delt dette overskuddene. Men - forretningsmodellen inkludere høyere ambisjoner enn dette. Meget høyere. Her skal det rulles ut flere fabrikker og man skal ta markedsandeler i stort tempo. Her er det mange «om beinet». Så hovedpoenget nå er å ha teknologien og sikring av råstoff. Parallelt Skivefabrikken har de nå greid å sikre råstofftilgangen i flere Europeiske land og i Emiratene. Skivefabrikken er i gang og nærmer seg PoC, men det viktige nå er tempoet i utrulling av nye fabrikker.
YNWA250505
04.02.2022 kl 20:38
2088
Hva sa BASF ledelsen. Har du tregt for det? Tipper du ikke klarer å finne hele svaret deres. Få se hvor flink du er nå
spurswild
04.02.2022 kl 20:35
2086
Mener du virkelig at Amazon ikke har noen tekniske oppfinnelser? Kjekt å vite.... Det er vel det selskapet som hadde mest tekniske oppfinnelser for å bruke internett..... Så du er virkelig kunnskapsfull :) La dine 2000 kr. gå til andre ting, så kan de som tror på deg heller bruke pengene på cafe....Mer verdi der....
Redigert 04.02.2022 kl 20:36
spurswild
04.02.2022 kl 20:30
2102
Er dog ikke jeg som sier at de tjente penger fra første dag. Det var en av dine venner.... Likevel svarer du jo ikke andre spørsmål som du burde. Ikke la det gå ut over andre.... Vil gjerne spør deg: hvor kan du dokumentere at dette er banebrytende? Hadde det vært sannsynlig for at teknologien hadde fungert, hadde selvsagt den største eieren vært en del av emisjonen. De har størst kompetanse for dette, samt at beløpet de investerer er ubetydelig. Fortsatt har de en fortjeneste på investeringen. Tenk over det.... Kunnskap er ikke du er veldig opptatt av. Ser jeg... Synd. Du kun brukt arven bedre!
Volume
04.02.2022 kl 20:25
2110
Hei. Dette er ikke sammenlignbart med Amazon. Amazon var kun en forretningsidé. Ingen teknisk oppfinnelse. Ikke sammenlignbart. Her må du skille snørr og barter.
YNWA250505
04.02.2022 kl 20:24
2118
Hehehehe du er jo totalt tåkelagt. Ingen av de selskapene tjente penger fra første stund. Og at du forventer at Quantafuel med sin banebrytende nye teknologi skal gi pluss før de er i gang sier det meste om din forståelse. Slå opp Vekstselskap og kom tilbake med din definasjon. Fant du ikke svaret ledelsen i BASF ga på hvorfor de ikke deltok i emisjonen. Svaret passet vel ikke inn med baissingen din skal jeg finne den for deg?