QFUEL: Gullkalven eller det Sorte får

Holymoses25
QFUEL 26.12.2021 kl 14:26 230919

QFUEL har slitt lenge med dårlig ledelse, elendig kommunikasjon og underdimensjonert anlegg.

Magefølelsen sier at dem nå har snart fikset alt og vi får en POC innen 15 Jan.

Gikk all in og kanskje jævligt dumt, men oddsen på magefølelse pleier å vare bra..
Redigert 26.12.2021 kl 14:39 Du må logge inn for å svare
thief
20.01.2022 kl 21:43 6383

Svaret kommer vel senest til uka🙂merkelig om ikke de kommer i mål nå,når både det kjemiske og mekaniske skal være fikset.Og at ledelsen går så bombastisk ut,som å kommunisere at de er sikre på at PoC går i orden og dette innen kort tid. Regner med en voldsom oppgang,ved positiv melding 💰
HP17
20.01.2022 kl 21:47 6506

Kom deg inn i morgen formiddag Hammers og bli med på en 50%-100% oppgang på mellom 0-3 dager etter PoC meldes.
rischioso
20.01.2022 kl 21:58 6532

RE - Høres logisk ut - for kassa tømmes daglig og inntektene uteblir!

* Finnes jo ingen logikk i den påstanden - om kassa tømmes hver dag så må den jo også fylles opp daglig og ikke vente til PoC kommer - også finnes det inntekter - inntekter som er økende ... ;)

Når PoC først er en realitet så vil pengeinnhenting være det minste problemet - det står allerede svært pengesterke partnere på vent som selskapet nylig signerte en MoU med:

09.12

His Excellency Saif Humaid Al Falasi, Group CEO, ENOC said “This agreement strongly supports the UAE’s strategic initiative to make a significant contribution to global sustainability, and we are privileged to take part in this journey with Quantafuel and Dubal Holding. Driving innovation and implementing sustainable operations is at the heart of what we do, and we look forward to exploring opportunities which will help build a sustainable, circular economy.”

https://newsweb.oslobors.no/message/548848
Redigert 20.01.2022 kl 21:58 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
21.01.2022 kl 07:05 6257

Folk glemmer fort:
Signed MoU with ENOC and Dubal Holding1 for the development of large scale PTL plants
Strategically located sites evaluated

https://fitinvestmentideas.com/2022/01/12/quantafuel-main-points-from-the-investor-presentation/
Volume
21.01.2022 kl 07:18 6392

Du har gode poenger her Hammers. Men husk at flere millioner ble brukt til oppgradering av Skive. Jeg ser også for meg en mulig emisjon, men da knyttet til bygging av en ny fabrikk. Esbjerg skal bli 4 ganger så stor som Skive. Denne må finansieres på en eller annen måte.
PHOinvestor
21.01.2022 kl 08:28 6389

Sitter med en fornemelse om att POC melding legges ut mandag, før børssen starter,
Blir litt merkelig att å løse innmatingen av plast, skal være ett hinder for att vi ikke klarer å løse ett av verdens største problemer.

Med de miljøkrav som EU innfører i 2022,blir mange av dagens løsninger enten pålagt store avgifter, eller forbudt.
Forbrenning av plast blir nå pålagt avgifter, som jo er helt riktig ut fra ett forurensningssynspunkt..
Redigert 21.01.2022 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Volume
21.01.2022 kl 08:42 6332

Slik jeg forstår de siste meldingene så er innmating av plast for lengst løst.
Bulldog
21.01.2022 kl 09:15 6256

Et selskap Maalen-Johansen trekker frem, er Quantafuel. Selskapet meldte tidligere i desember at det er nærmere «proof of concept», og med BASF som største eier mener Maalen-Johansen at Quantafuel også er en attraktiv oppkjøpskandidat.

– Det vil bli viktig for store selskaper å få kontroll på teknologien i det videre kappløpet, så selskaper som kan vise til en drift i tillegg til å sitte med en patentert teknologi eller prosess, vil være meget attraktive, sier han. https://www.globalassets.no/siste-nytt/tre-eksperter-dette-er-borsens-heteste-oppkjopskandidater/
rischioso
21.01.2022 kl 10:31 6180

Ikke meldinger, men meldingen - ikke for lengst, men nylig - for knappe 7 dager siden for å være litt presis ... ;)
rischioso
21.01.2022 kl 10:47 6185

Mye mulig jeg har knekt PoC koden når det kommer til (tids) linje - kanskje mer linje enn tid ... ;)

Med referanse til diskusjonen rundt def av PoC hvor vi har diskutert muligheten for at det fortsatt er den gamle fra Bøhn som står ved lag som sa følgende:

(1) 2 linjer i 1 uke?

eller den nye varianten formidlet av journalist etter Pareto presentasjonen

(2) 1 linje i 2 uker?

Noterer meg prosessen listet opp i presentasjonen av 12.01 - nederst på slide 9 som sier følgende i gitte rekkefølge:

Turnaround - Cold and hot commissioning - Feeding Plastic - "Proof of Concept" - Get 2nd line readyfor operation - Ramp-up with one additional line per quarter

* Her fremstår PoC FØR linje 2 noe som tilsier at PoC kjøringen er planlagt på 1 linje og da mest sannsynlig i 2 uker. Hvis så og legger vi til grunn at plast materen ble meldt reparert den 12.01 + 14 dagers kjøring så er PoC å forvente den 26.01 (+/- 1 dag) med forbehold om alt går knirkefritt.

MEN vi må også legge til grunn det som står med små bokstaver rett under:

PoC = X days of continuous operation with average Y% uptime on any of the lines, at XX% capacity with at least YY% oil yield at an acceptable customer specification

Siden selskapet ikke ønsker å binde seg opp til et definert antall dager så virker PoC å være avhengig av flere variabler enn kun oppetid og load og disse kjente variablene (oil yield og customer specification) med ukjente kriterier er det kun selskapet som sitter på og således kan det ta både lengre og kortere tid enn 14 dager.

https://newsweb.oslobors.no/message/551219

* Uansett, PoC er nær, veldig nær - og den kan i teorien komme hvilken dag som helst uten at vi ble så veldig mye klokere av den grunn ... ;)
Redigert 21.01.2022 kl 11:05 Du må logge inn for å svare
thief
21.01.2022 kl 11:07 6170

Satse på den får i boks i løpet av de neste dagene 🙂Fylte på litt på 27tallet i dag.Burde bli veldig lønnsomt,når PoC smeller inn.
Nanoq
21.01.2022 kl 11:15 6183

Enig...og tror vi skal glemme hva Bøhn har sagt for ½-1 år siden vedr. PoC-definisjonen.
En forlengelse av PoC-testen fra 7 dager til 10-14 dager vil kraftig øke tilliten til selskapets tekniske yteevne og prestasjoner framover. Dette er viktig etter de siste månedenes tekniske skuffelser og forsinkelser.

Selskapets ledelse inkl. storaksjonær og strategiske storpartner BASF vet, at investorenes tillit er meget viktig for en rask og smertefri ekspansjon framover hvor mange store investeringsbesluttninger skal treffes.
rischioso
21.01.2022 kl 12:03 6144

Ja - enig, så kjenner vi til at linje 1 har vært oppe å gå en stund og i desember så ble linje 2 kjørt i gang uten utfordringer og på høy load så da forstår vi det slik at sammen med at PoC måles på linje 1 så er også linje 2 i gang og linje 3 forberedes. Selskapet meldte også at de har som mål å få 1 ny linje opp og gå i kvartalet da alle 4 linjer er identiske noe som tilsier at alle 4 linjer bør være oppe og gå i løpet av q2 hvor full prod er nærstående etter det med tilhørende gradvis økte inntekter kvartal for kvartal - mao, det er nå og fremover det for alvor blir spennende - PoC er bare en liten del i den store sammenhengen, MEN samtidig en svært viktig sådan .. ;)
Herman*
21.01.2022 kl 12:15 6080

Her må jeg gjenta meg selv. Ceo sa rett før jul (23.12 tror jeg) at POC kunne komme et par dager før eller etter nyttår. Hvis han ikke bløffet, kan ikke POC være to uker.
rischioso
21.01.2022 kl 13:11 5998

Ja, det er nettopp det som er utfordringen. Vi kjenner til at PoC kjøringen var godt i gang så kom utfordringen med plast materen som ble meldt rep den 12.01. Mao, vi kjenner ikke til hvor mye av den kjøringen som var i forkant av plastmater problematikken som de ser seg fornøyd med - altså hvilke parametere som eventuelt kan være tikket av og hvilke som gjenstod og av samme grunn famler vi litt i blinde, men det vi kjenner til at vi nå befinner oss rundt årsskiftet og i den tidssonen selskapet så for seg at PoC vil bli meldt derav timer, i helgen eller senest i neste uke om det ikke har dukket opp noe uforutsett, MEN om det uforutsette vil dra PoC ut i tid utover hva som sist er meldt så skal det meldes og siden det er stille fra selskapet så kan man jo ikke annet enn utgå fra at ting går som planlagt og sist meldt...
Volume
21.01.2022 kl 14:06 5985

Ja - det ble nevnt PoC rundt årsskifte. Det har ikke blitt meldt. Jeg har alltid syntes det var rart at man skulle så kort tid med drift for å definer PoC.
Det ville for investor være sikrere med lengre tid (flere måneder) og så angi % oppetid i den tidsperioden. Det som betyr noe er jo hva oppetiden er i snitt på et driftsår.
Det er dette som betyr noe for driftsresultatet. Ikke at man har kjørt full fres i noen dager, oppnår PoC, så går det noen dager så er det stopp igjen. Men PoC har man.
Redigert 21.01.2022 kl 14:17 Du må logge inn for å svare
rischioso
21.01.2022 kl 14:31 5924

For oss andre som har fulgt caset litt lengre enn knappe 2,5 uker (fra 03.01) vet at anlegget har blitt testkjørt rundt ett år on and off med tilhørende modifikasjoner som nå nylig suksessfullt ble ferdig. Mao, PoC kjøringen har i realiteten blitt kjørt veldig lenge, men etter den siste omfattende modifikasjonen så må ting kjøres på nytt for å inkludere det nye hvor den delen av anlegget som ikke er modifisert er blitt kjørt opp i mente - og det er majoriteten.

Greit for deg å vite som har trodd at det kun er snakk om PoC kjøring 1 uke eller 2 ... ;)
Redigert 21.01.2022 kl 14:35 Du må logge inn for å svare
Volume
21.01.2022 kl 14:35 5937

Da kan du som har fulgt caset lenge kanskje fortelle hva oppetider har vært siden oppstart av fabrikken i september 2020?
rischioso
21.01.2022 kl 14:38 5999

Man snakker jo ikke om oppetider i en utviklings - og testfase. Btw, kan ikke du skru ned volumet litt - det blir litt i høyeste laget når det som kommer ut ikke har passert kunnskapsfilteret ... ;)
hatitchi
21.01.2022 kl 16:48 5842

Når du tar sammenligningen med INSR så kan du jo legge til at markedsverdien av selskapet har økt fra hele 21.2 mill til 36 mill. Quantafuel er verdsatt til 4 240 mill med dagens sluttkurs...
Redigert 21.01.2022 kl 16:50 Du må logge inn for å svare
reee
21.01.2022 kl 16:52 5840

Det er så sykt ironisk å lese deg snakke om kunnskapsfilter. Mr buy high sell low.
Flere her som fikk med seg at du var sjefshausser fra 70-24, sjefsbaisser opp til 32 igjen, og så er du storhausser ned til 28 igjen. Tror du bare generelt er den slitsomme meneren som tar stor plass og gjør mye ut av deg uansett sammenheng.
rischioso
21.01.2022 kl 16:58 5830

Det er du som sammenligner selskapsverdien så fint om du kan stå for det selv - jeg refererte til oppgangen - det er noe helt annet, men heller ikke den tok du - ikke denne gangen heller .. ;)
rischioso
21.01.2022 kl 17:05 5818

Nå må du bestemme deg - sykt eller ironisk. Også fint om du for en gangs skyld kunne klare å dele noe du alene kan stå for - det blir liksom ikke ditt når du må dra inn og gjemme deg bak andre ...
Hammers
21.01.2022 kl 18:51 5660

I så fall det verste svineriet jeg har sett på lang tid!
Fytti........!
rischioso
21.01.2022 kl 18:51 5683

Ja, man skal ikke se bort i fra at PoC tikker inn i løpet av helgen alternativt tidlig neste uke ... ;)

God Helg!
rischioso
21.01.2022 kl 18:52 5739

Er det bånn gass så er det bånn gass ... ;)
Bulldog
21.01.2022 kl 19:20 5714

Er jo selvsagt ikke røyken fra Skive anlegget. Der kan du knapt få røyket ei lakseside.

PoC nærmer seg nå eller senere. Richioso, var det tikk/takk eller tac/tikk som var nevnt i påvente av PoC?
vintage1
21.01.2022 kl 19:55 5668

Han jinxer det hver gang med tikktakkeriet sitt.
HP17
21.01.2022 kl 20:31 5611

Da er det bare å senke skuldrene her også kan en se frem til mandagen. Da kommer nok PoC akkurat som jeg har påpekt noen ganger. Neste uke blir episk og QFUEL blir neste ukes vinneraksje på børsen i Norge med 96% sannsynlighet. Får håpe at selv Hammers har tatt rådet og benyttet dagen til å laste opp.
Nå skal sparegrisen knuses og bankkontoen fylles ytterligere opp.
rydning
21.01.2022 kl 21:28 5562

Det har jeg ingen tro på.
Jeg har derimot stor tro på selskapet på lengre sikt, men jeg mener PoC delevis er innbakt i dagens kurs, og kan ikke fatte at kursen skal gå 40 kr, og ihverfall ikke etablere seg der.
Men det blir spennende å se, jeg har tatt feil tidligere;-)

HP17
21.01.2022 kl 21:43 5572

Tror du PoC er innbakt i dagens kurs og ikke kommer over kr 40?
Oi oi oi - da har du en positiv overraskelse i vente. Jeg er 98% sikker pø at kursen er over kr 40 samme dag eller maks dagen etter PoC er meldt. Tror kursen også raskt går opp over kr 50. Det er bare å se til hva som skjedde i BCS (som YNWA også kjenner til.
reee
21.01.2022 kl 21:53 5556

Gikk fort fra 96% til 98% sikkerhet her. Usikkerheten redusert med 33% på en times tid. Nå snakker vi bull her!
Nanoq
21.01.2022 kl 22:01 5571

Hvis/når det kommer meldinger om investeringsbesluttninger for nye store fabrikker fra UAE/ENOC/Dubai Holding, Esbjerg, UK/Sunderland, Holland/Vitol/BASF, Tyskland/BASF/Remondis og Italia/Corepla/Saipem,

så passerer vi snart emisjonskursen i 2020 på 70 kr. Og dette kan skje ganske fort etter at PoC er meldt.

Og ja, jeg er overbevist om at det vil skje mye positivt for Quantafuel i 2022.
rydning
21.01.2022 kl 22:36 5514

Jeg kjøpte aksjer i selskapet sommeren 2020, og for meg er dette en longcase investering der jeg tror på er industrieventyr med god inntjening på sikt.
Underveis vil det komme opp og nedturer, med forsinkelser, investeringsbeslutninger, myndighetsreguleringer, finansiering, renteendringer osv…
Jeg har som sagt stor tro på dette, men ingen tro på at kursen går bananas ved PoC melding, og iallefall ikke etablerer seg.
rydning
21.01.2022 kl 22:49 5557

Emisjonen som ble gjort den høsten kusen gikk til 70 tallet var meget fornuftig og bra timet. Det var en eufori blant sammenlignbare selskaper den gangen.
Vow, Nel, Nikola, Plug osv gikk skyhight på denne tiden, men samtlige selskaper har landet igjen.
Kursen vil nok passere 70 på er tidspunkt igjen, men jeg tror nok det vil gå drygere oppover denne gang
Nanoq
21.01.2022 kl 23:32 5498

Så har vi to hatt våre QFUEL-aksjer ca. like lenge,
mine første QFUEL-aksjer ble kjøpt ultimo juli 2020 i kurs 29.
I sept.-okt. i 2021 doblet jeg opp i kurs 24-25.

Og ja, selvfølgelig kommer det opp-og-nedturer, men en PoC-melding vil allikevel bety så mye positivt for selskapets vekstmuligheter framover, at det bør løfte aksjekursen betydelig, og at den deretter vil etablere seg på et klart høyere nivå enn i dag, trass i et aksjemarked.som ser svakt ut og som ser ser ut som om det skal lenger nedover de neste ukene/månedene.

Når en bilprodusent som Tesla har en børsverdi på ca. 1000 milliarder USD (= nesten 9000 milliarder NOK ) og har en P/E på ca. 300, når et norsk selskap som NEL med et årlig negativt driftsresultat på flere hundre millioner NOK har en markedsverdi på ca. 20 milliarder NOK, og når 1 stk. Bitcoin er prissatt til nesten 40.000 USD, så forteller det ihvertfall meg at en del av aksjemarkedet og finansmarkedet i dag er vanvittig høyt prissatt og at en prisjustering på finansmarkedet er på vei. Og at Quantafuel med et stort grønt vekstpotensial sammenlignet med disse tre er meget billig på nåværende kursnivå etter at PoC er utmeldt. Her er aksjekursen jo kollapset med ca. -65% det siste året.