QFUEL: Gullkalven eller det Sorte får

Holymoses25
QFUEL 26.12.2021 kl 14:26 249752

QFUEL har slitt lenge med dårlig ledelse, elendig kommunikasjon og underdimensjonert anlegg.

Magefølelsen sier at dem nå har snart fikset alt og vi får en POC innen 15 Jan.

Gikk all in og kanskje jævligt dumt, men oddsen på magefølelse pleier å vare bra..
Redigert 26.12.2021 kl 14:39 Du må logge inn for å svare
spurswild
04.02.2022 kl 19:37 2250

Volume skrev Hvorfor det?
Må virkelig si at jeg at jeg ikke forstår spørsmålet ditt....Den viktigste informasjonen finner du i årsregnskaper og q-rapporter. Antar du kan lese deg opp på mulige løsninger for hva de gjør og vurderer sannsynligheten i tillegg. Det har jeg ikke gjort, siden dette er billigere å produsere på andre metoder. Så da må jeg si til deg igjen. Hva lurer du på? Mener du økonomiske nøkkeltall og regnskaper ikke er ok informasjon til å vurdere selskaper?
YNWA250505
04.02.2022 kl 19:42 2245

Kjøpte jo mer på 21 og snittet mitt er ok pengene renner ut? Det rant jo akkurat inn 400 millioner pluss millioner fra BASF og mere vil det bli. At kursen kan dette lenger ned seff kan den det. Like stor sannsynlighet for at kursen dobler seg i løpet av neste uke, hvem vet. Jeg skal være raus å gi deg den at det helt klart er bedre å kjøpe på 21 enn 25. Ikke dum du
YNWA250505
04.02.2022 kl 19:46 2234

Men du fortsetter å følge aksjen døgnet rundt. Så du mener ledelsen er inkompetent? Med den CV og track record. Da er du passe selvgod
spurswild
04.02.2022 kl 19:47 2232

Antar du er 16 år... Vet du hva en emisjon faktisk er? BASF var ikke med i emisjonen. Det selskapet som vil tjene mest på at de lykkes. De var ikke villig til å ta mer risiko... Det forteller veldig mye. Så får jo du vurderer selskapet slik du vil. Den friheten har du.
rischioso
04.02.2022 kl 19:47 2233

Noterer meg at det eneste faktabaserte du nå la på bordet er at den daglige baissingen din ikke er faktabasert - ikke overraskende, men greit å ha fått det avklart ... ;)

Fortsatt fin kveld!
spurswild
04.02.2022 kl 19:50 2232

Mener du at årsregnskap ikke er faktabasert? Spesielt å mene dette. Nå har vi jo snakket om dette selskapet tidligere og da mener jeg ikke de siste ukene....
YNWA250505
04.02.2022 kl 19:50 2231

Ja 16 år og millionær med hele livet fremfor meg. At du skriver BASF ikke var med er korrekt så utrolig godt observert. Finner du frem svaret fra BASF ledelsen på hvorfor og legger ut hele svaret her skal du få en saft-is
spurswild
04.02.2022 kl 19:55 2220

Kjekt for deg, men det er jo åpenbart at du ikke har tjent de pengene selv.... Eller på aksjer. Så gi en ekstra god klem til din mor og far i kveld.... Det fortjener de!
Volume
04.02.2022 kl 20:00 2215

Hei. Dette er et oppstartselskap. De har da ingen relevante økonomiske resultater å slå i bordet med. Her dreier det seg om en visjon.
De tufter sin forretningsidé på å bidra til å løse et verdensomspennende problem med plastavfall. De har funnet frem til en metode og teknologi som kan bidra til dette. De tester ut teknologien i fullskala og har en forretningsplan som skisserer en stor utrulling av at større antall slike fabrikker. Hovedpoenget som du nå må ta stilling til er om de makter å gjennomføre sin plan om slik stor utbygging. Slikt er det ved oppstartselskaper.
gw60
04.02.2022 kl 20:07 2196

Veldig god beskrivelse!!
Men når tror man de vil levere overskudd?. Og vil det blie mange flere EMI på veien?
Får de til produksjonen vil kursen stige betraktlig, men hva vil videre vekst koste (EMI)?
spurswild
04.02.2022 kl 20:08 2184

Som sagt har de vært et selskap lenge. Du er håpløs! De er jo tross alt på børs.... Det andre betyr ikke det noe. Alt skal vurderes.... Så synd du ikke kan din matte, eller årsregnskap regler :) Du må få mene hva du vil, men selskapet skal faktisk informere markedet om vesentlig informasjon.... Så dette har ingenting med mulig teknologi eller ikke. Det er kun regnskapsloven og aksjeloven som virker....
YNWA250505
04.02.2022 kl 20:13 2175

Volum vi alle vet jo at Facebook, Apple, Amazon etc tjente penger fra første dag. Spinnwild ta deg ei bolle nå. Vi snakkes om noen måneder
spurswild
04.02.2022 kl 20:14 2149

Ok. Synd du ønsker å få alle pengene til å forsvinne på kortest mulig tid. Tenker beste foreldrene din er fornøyd nå....Var nok det de tenkte. Ikke bruk det på utdanning og eiendom....
Volume
04.02.2022 kl 20:14 2143

Ja de har holdt på i noen år. Det tok 25 år fra jetmotorer ble oppfunnet til den ble monter i et fly.. slikt er det med oppfinnelser.
spurswild
04.02.2022 kl 20:18 2140

Det andre er jo at ingen av de selskapene tjente penger på første forsøk.... Les din historie...Amazon er dog en annen historie enn de to andre...
spurswild
04.02.2022 kl 20:22 2121

Svar heller på dine påstander.... Hvor lang tiden tar for å få teknologien viser vel at de bør ha en kontantstrøm som viser at de tjener penger? Eller? Så hva er poenget ditt? utvikling koster penger, men du må ha tilgang på penger for å fortsette. Tjener du ikke penger. Hvor skal de komme fra? og mener du da at andre kanskje ikke har bedre forutsetninger for å gjennomføre utviklingen? Siden de har kontantstrøm og muskler til å fortsette?
YNWA250505
04.02.2022 kl 20:24 2116

Hehehehe du er jo totalt tåkelagt. Ingen av de selskapene tjente penger fra første stund. Og at du forventer at Quantafuel med sin banebrytende nye teknologi skal gi pluss før de er i gang sier det meste om din forståelse. Slå opp Vekstselskap og kom tilbake med din definasjon. Fant du ikke svaret ledelsen i BASF ga på hvorfor de ikke deltok i emisjonen. Svaret passet vel ikke inn med baissingen din skal jeg finne den for deg?
Volume
04.02.2022 kl 20:25 2108

Hei. Dette er ikke sammenlignbart med Amazon. Amazon var kun en forretningsidé. Ingen teknisk oppfinnelse. Ikke sammenlignbart. Her må du skille snørr og barter.
spurswild
04.02.2022 kl 20:30 2100

Er dog ikke jeg som sier at de tjente penger fra første dag. Det var en av dine venner.... Likevel svarer du jo ikke andre spørsmål som du burde. Ikke la det gå ut over andre.... Vil gjerne spør deg: hvor kan du dokumentere at dette er banebrytende? Hadde det vært sannsynlig for at teknologien hadde fungert, hadde selvsagt den største eieren vært en del av emisjonen. De har størst kompetanse for dette, samt at beløpet de investerer er ubetydelig. Fortsatt har de en fortjeneste på investeringen. Tenk over det.... Kunnskap er ikke du er veldig opptatt av. Ser jeg... Synd. Du kun brukt arven bedre!
spurswild
04.02.2022 kl 20:35 2084

Mener du virkelig at Amazon ikke har noen tekniske oppfinnelser? Kjekt å vite.... Det er vel det selskapet som hadde mest tekniske oppfinnelser for å bruke internett..... Så du er virkelig kunnskapsfull :) La dine 2000 kr. gå til andre ting, så kan de som tror på deg heller bruke pengene på cafe....Mer verdi der....
Redigert 04.02.2022 kl 20:36 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
04.02.2022 kl 20:38 2086

Hva sa BASF ledelsen. Har du tregt for det? Tipper du ikke klarer å finne hele svaret deres. Få se hvor flink du er nå
Volume
04.02.2022 kl 20:44 2075

Først må den fullskalafabrikken de nå har fungere tilfredsstillende. Da sier de selv at den genererer et årlig overskudd på 80 mill NOK. I Tillegg får de 25 mill fra Kristiansund. Historien kunne slutte der og aksjonærene kunne delt dette overskuddene. Men - forretningsmodellen inkludere høyere ambisjoner enn dette. Meget høyere. Her skal det rulles ut flere fabrikker og man skal ta markedsandeler i stort tempo. Her er det mange «om beinet». Så hovedpoenget nå er å ha teknologien og sikring av råstoff. Parallelt Skivefabrikken har de nå greid å sikre råstofftilgangen i flere Europeiske land og i Emiratene. Skivefabrikken er i gang og nærmer seg PoC, men det viktige nå er tempoet i utrulling av nye fabrikker.
spurswild
04.02.2022 kl 20:44 2074

Hva de sier og hva de gjør er to forskjellige ting. Jeg stoler mest på handlinger. Hva du måte ønske av vurderinger velger du selvsagt selv. Likevel er det vel naturlig å tro at de må svare til eiere og andre aktører. Så hvis de hadde ment at denne investeringen hadde vært lønnsom. ville de ikke økt sin andel eller opprettholdt den? Som sagt, jeg har kun en master. Du er jo tross alt en arving.....
spurswild
04.02.2022 kl 20:51 2068

Du svarer jo på ingenting. Snakker kun svada. Så får de som følger deg eller mener du kommer med noe kunnskap vurdere dette... Du er jo evneveik.... Kommer du med beskyldninger, i det minste prøv å beskytte dine løgner...
rischioso
04.02.2022 kl 20:51 2093

RE - Det er kun regnskapsloven og aksjeloven som virker....

* Ok, ja men da gir det jo så absolutt mening - at innleggene dine ikke gir mening overhodet selv uten fakta ...;)
rischioso
04.02.2022 kl 20:55 2090

For deg oppfattes nok det som kunnskapsløshet og løgn - nettopp fordi det er fakta - toppet med påstanden om evneveik fra en som selv mener han kun presenterer fakta forteller jo sitt ...

En ting er mangelen på fakta, men det sammen med en argumentasjonsstruktur hvor logikken ikke sverger til syllogismer og en retorikk som ikke sverger til enthymemer så er det jo ikke rart at du ikke når frem - ei heller blir tatt på alvor ....

Men du skal ha for å prøve - det skal ingen ta i fra deg ... ;)
Redigert 04.02.2022 kl 21:08 Du må logge inn for å svare
spurswild
04.02.2022 kl 20:55 2152

Har hatt diskusjoner med deg tidligere. At du ikke forholder deg til fakta, bør de som mener dette er et bra case. Når de hører på deg.... Dette kan alle lett se selv i lovverket, samt i noter i årsregnskapet. Jeg har hele tiden visst ditt kunnskapsnivå, kjekt at andre kan lese om det nå også.... Før det blir slettet... :)
Volume
04.02.2022 kl 21:01 2156

Kanskje klosset formulert av meg. Jeg er for opptatt av gammeldagse industrielle problemstillinger. Jeg har heller ikke detaljekunskaper om Amazon utover at de selger mange ting og er en slags handleplattform. Men det jeg forsøkte å si er at slike selskaper som Q må gjennom mange trinn med prøving og feiling før de får frem et produkt de mener de kan ga videre med. Deretter går det med mye tid og ressurser til å finne noen som er villige til å finansiere en pilot. Går dette bra så må man finne noen som vil være med på å finansiere en fullskala-fabrikk. Da har det tatt flere år og mye penger.
spurswild
04.02.2022 kl 21:06 2160

Merkelig, siden du var så veldig påstående... De startet først å selge bøker på internett og utviklet seg fra der. Så å si at amazon produserte noe, blir veldig spesielt.... Så når du ønsker å angripe meg, helt greit, men da fortjener jeg at du har din kunnskap intakt. det har du ikke. Du har null troverdighet for alle andre enn de som måtte tro du er en gud...
Volume
04.02.2022 kl 21:07 2205

Hva er det jeg skal svare på? Hva mener du med at jeg er eivneveik? Hvilke beskyldninger mener du jeg kommer med? Hvilke løgner mener du jeg beskytter?
Nanoq
04.02.2022 kl 21:07 2202

Vi kan jo håpe på at det er noen potensielle partnere der ute som synes at produksjonen i Skive nå har nådd et så tilfredsstillende høyt og stabilt nivå så de synes det er attraktivt å komme inn som partner i Esbjerg m. fl. selv før PoC blir meldt.

Har ellers tillit til at PoC vil være på plass før Q1 er slutt. Dette skal jo nødig utvikle seg til en marathon-øvelse i tålmodighet.
spurswild
04.02.2022 kl 21:09 2192

Skal selvsagt ikke si du er evneveik, men det er jo for meg åpenbart at ærlighet og kunnskap ikke står høyt.... Hvis det gjør det, så kommer du med løgner. Så du får selv velge hvilken kategori du vil gå under....
Volume
04.02.2022 kl 21:12 2186

Hva mener du med å angripe deg?
Redigert 04.02.2022 kl 21:12 Du må logge inn for å svare
spurswild
04.02.2022 kl 21:14 2204

Hehe, virkelig??? :) Hva hadde vært status om personer her inne hadde hørt på meg, istedenfor deg og andre? :)
Volume
04.02.2022 kl 21:18 2195

Hva mener du at min ærlighet ikke står høyt? Dette må du svare på.
Kunnskap er hva jeg har ikke mer eller mindre. Sannsynligvis minimalt i dine øyne.
Volume
04.02.2022 kl 21:20 2194

Har ikke deltatt her så lenge, så jeg har ikke peiling. Hva tror du?
YNWA250505
04.02.2022 kl 21:20 2196

Hehehehe sitte å skryte på forumet at du har master hahahaha. Men har du fortsatt ikke funnet hva BASF ledelsen har meldt? Ikke master i å finne frem info i alle fall. Du vil altså ikke få frem alle aspekter men kun baissing. Få se om du finner kommentaren fra BASF nå da.
spurswild
04.02.2022 kl 21:22 2194

Virkelig? :) Er ferdig å prøve å si noe til deg, siden det er åpenbart at du mangler kunnskap, ellers hadde du ikke fortsatt å repetere deg selv.... Lykke til. Er sikkert mange som synes du er kunnskapsrik..... Lykke til! Dessverre tror jeg de fleste som kan sette seg inn i informasjon og historikken din, at de kanskje ikke kjøper når du sier det. .Det min følelse... Merkelig :)