Er 2022 -> AXA året?
100% / 15kr+ romjulen 2022.
Klotind A/S Dugstad har øket i det senere: 193+30 Sum 2,23 mill aksjer
(Dugstad har også økt tidligere med 20,000 aksjer.)
Hvor settes så emisjonen, som virker uunngåelig? Den burde blitt unnagjort på høyere kurser, men det går gjerne ikke så raskt med Johnny og DNB ?
Jeg ville istedenfor ACR på 20 kr - ha kjøpt EQNR mars 2020 til 97 kr, og solgt sist uke for 260,- Slik blir det penger av. Ikke sitte her inkassopapirer hvor det er helt fritt frem for debitorer å velge morro fremfor gammel morro...........
Det er nok mange som skal få seg en reality check etterhvert om dette utvikler seg. Børsene er alt for dyre, og for mye priset inn. Dette kan vi takke negative renter for, og pengetrykking, annen stimuli.
Inflasjonen plager sentralbankene, rentene skal kraftig opp. Dårlig nytt for børsene. Også for AXA, som kjøper gjeld med lånte penger......!
AXA skal nok langt nedover etterhvert. Ser ingenting som kan løfte den aksjen.
Stocholm børsen ned 12% nå - OSE har mye å ta igjen, nedover.....!
Usa i pluss. Satse på en kraftig rekyl opp nå!
Er ikke det ironi så vet jeg ikke. Tragikomisk hele selskapet.
Hadde vært gøy å høre hva de selv har å si om saken, alle de småsparere som har tapt penge sine.
En gang skulle du kjøpe alle aksjene som ble lempet ut, for å holde en støtte. Det er titalls kroner over dagens kurs.
Problemet nå er at AXA sin ledelse har null tillit.
Det er skjeletter i skapet mange av oss har påpekt i åresvis.
Johnny er ikke rette mannen.
Endre var rette mannen, men en cowboy.
Goodwill er blåst opp i dagens situasjon, den må korrigeres.
Selskapet har i nesten ethvert kvartal sagt at "neste Q" blir alt så mye bedre. Kostnader, innkreving, ja alt - men gang på gang, så kommer skuffelsene.
Selskapet har null troverdighet lengre. Snart må emisjon nr tre komme, også den går til drift og rydde i gammel morro, fremfor å kjøpe billig gjeld.
Bunnen var 4,85 sist, jeg tror den skal testes. Ryker den, så er det på nytt inn i Dødsriket.
Her ville jeg ikke satt sparekronene mine. Kun short som gjelder her.
Eneste denne personen (Ingolv_Kvamme) har gjort hittil er å slenge dritt om AXA.
Vil anbefale alle å ignorere denne personen.
Du og jeg har en heftig historie bak oss med diskusjoner. Det var en fin tid det.
Jeg får svare deg bedre når jeg får tid.
Jeg viste deg en gang hvordan du fikk tilgang til Topp-50lister. Du kan gå inn å se hvem som har solgt fra justeringen ble meldt... Topp-50 er kun ubetydelige bevegelser, og volumet kommer fra 51 og ned. Så det er lett å tenke hvem som springer ut døren, for ingen har gevinster på dette nivået. Det er små aksjonærer som er lei og trist. Samt short. Positive er at short må dekkes inn.
Satse på vi får en innkalling til EGF. Det kan trigge en tilbakekalling av short-posisjoner. Det kan bli heftig 😉
Må heller være ærlige på at ACR ikke er blitt straffet uten grunn, men at det selvfølgelig gir gode muligheter fremover. Om bokførte assets nå gir ett riktig bilde av de faktiske verdier, og man via driften klarer å overbevise er jo oppsiden ekstrem. Jeg kjøpte litt til igår, men er det er jo ett flaxlodd.
seg på nye porteføljekjøp gjennom 2020. De leverte nå i Q4-2021
tidenes tall Resultatet gir kurs Sv.kr 673,- på P/E 18 ( Stor oppside )
De har bekreftet utbytte sies det på 13,50
Hele bransjen har over tid slite med ugunstig kjøp av portefølje, som
Har fått ringvirkninger som brudd på Lånevilkåra, nedgradering fra
finansintuisjoner, og en tid ble de også massiv shortet.
Den tid er nå beviselig forbi. Bransjen revitaliserer seg nå på nye
porteføljer til et bedre IRR. Dette er fremforhandlet gjennom en
restriktiv og lang prosess, som nå også tar innover seg porteføljenes beskaffenhet.
Axa er også en del av denne prosessen, der nye innkjøp har
vert knyttet opp mot samme restriktiv innkjøpspolitikk gjennom 2021
Her kan man ha mange meninger om når og hvor mye de har kjøpt,
da de tydeligvis ligger mer bakpå med innkjøp en andre.
Jeg tror det kan ha vært prissmart, å være avventende i et opphetet markedet.
Vi vil IGJEN SE at Axa dobler seg PÅ NYTT fra dagens nivå, for
gevinsten kommer som kjent fra bunnen og opp for de som er med.
Jeg sitter i flere aksjer hvor jeg har vektet meg inn fra et gitt nivå, der
endrede moment fra tid til annen krever en opp/ned vekting av aksjen.
Slik prøver jeg å optimalisere gevinsten, ut ifra gitte omstendigheter.
Slik også i Axa.
Overvekt av aksjer på Ose har mistet moment på samme måte som Axa,
men ofte på langt mer problematiske og uoversiktlige premisser.
Dermed det lett å møte utfordringer, i et format som er «hode i veggen».
Ja, jeg er optimist på egne vegne! Om jeg ikke kunne forsvare det, så ville
grunnlaget for mine avgjørelser falle som et korthus. Derfor lener jeg meg
ofte på ordtaket: «det er bedre å vite litt, en ingenting»
Lykke til med dit valg!
Valg av ny styreleder ja, men kommer det også vedtak om emisjon? kr 4,50/5- ?
ny styreleder i selskapet, Merete Haugli, som har vært
midlertidig styreleder, vil fortsette som ordinært styremedlem.
Den ekstraordinære generalforsamlingen vil være 21. februar.
Utvanning kommer nok dessverre) og da bør en være med. Håper også JF blir med videre og ikke selger seg ned...:/ om han gjør, da blir det mørkerøde dager
JF selger seg ikke ned, han skal jo ha denne omtrent gratis. Han har jobbet denne ned fra sin inngang da han kom hånd i hånd med Endre inn på 24,90 kr. Det tror jeg Hysa også husker godt, for han applauderte dette. Vi andre med Fredriksen erfaring skjønte at nå er det bare å selge, og sette shorten.
I dag har Fredriksen fått dette ned på 4-5 tallet, foreløpig 4,85 som laveste kurs. Han har nok satt noen krav, om å dumpe emisjonskurs til minimale nivåer, hvor han og indre sirkel får det meste, resten får smuler og en rep emi.
Dette skal av børs, det er jeg rimelig sikker på, og det til en kurs som gjør at mange vil angre på at de ikke solgte på 5-6 kr og ALDRI så seg tilbake i AXA speilen.
Kapteinen sender ut S.O.S signaler både på Shareville og HO nå. Stay tuned
en stor kapitalreserve som kan trekkes opp, før en er like utvannet.
Dette er ETTER Q3 der B2h har levert glitrende resultater, mens Axa
har skrive ned en stor ubalanse gjennom samme tidsrommet.
Likevel har vi samme Gjeldsgraden, utrulig spør du meg!!
Q3-21 Axa Gjeld 8,91 Milliard/ Pr dato Gjeldsgrad 2,08 MCup 1,6 Milliard
Q3-21 B2h Gjeld 10,47 Milliard/ Pr.dato Gjeldsgrad 2,08 MCup 3,9 Milliard
Like utrulig er det at Axa skal prises ca 10 krone under egenkapitalen
til skarve 1,6 Milliard mens Axa prises til 3,9 Milliard på samme balansen.
Å ikke skjønne tall, blir som å spille etter noter som en ikke kan,
Det blir lett falskt og motbydelig å høre på !
Men jeg kan svare allikevel. B2H har levert stabilt overskudd i alle kvartaler siden Q1 2017 med unntak av ett, hvor det var store nedskrivinger. De ender opp med 1-2 kr i netto overskudd per aksje for 2021 ,mens Axactor ender opp med ca 1,65 kr i tap per aksje. Gjelden er lite relevant når det kommer en jevn strøm av kontanter inn til å betale avdrag og renter. Axactor har jo emisjon på emisjon i historien sin. Jeg tror ikke Axactor trenger emisjon lenger, da de har god balanse og EK dekning, samt muskler til å kjøpe opp aktuelle porteføljer. Begge vil øke overskuddet i årene som kommer fremover, og etter min mening er det røverkjøp på begge 2 på disse børskursene som er nå.
Tenketanken:
Siden 2019 har du levert 906 innlegg om AXA. I samme periode har AXA gått stikk motsatt vei på børsen, og tallmessig enn det du har skrevet om i snart 1000 innlegg.
Her er ett av dine tidlige innlegg, og alle ser jo hvordan dette har gått.
Kjøper Fredriksen seg opp, for å ta AXA av børs ?
tenketanken
14.05.2019 kl 10:14 524
Med ytterligere kjøp av 750.000 aksjer, så har Fredriksen igjen signalisert at hensikten kan være å ta AXA av børs.
Før han kan sette frem et tilbud må han først erverve 1/3 av aksjene totalt 51.657.038 aksjer. Han kommer da i det vi kaller tilbudsplikt.
Da må han sette frem et tilbud som aksjonærene aksepterer, eller igjen velge å selge seg ned under tilbudsplikt.
Teller vi nå sammen alle aksjene han eier sammen med 13 mil Warrants ,så har han nå 50.907.148 aksjer tilsvarende 32,85%.
Det betyr han trenger bare å kjøpe ytterlig 749.890 aksjer for å komme i tilbudsplikt på 33,33 % av aksjene tot 51.657.038 aksjer
CASE 1. SOM VIL PRESSE KURSEN OPP I KR 35-40
For å få 13 mil warrants lev.som 13 mil aksjer, må kursen den 24.okt.-19 minst være
kr 32,5 Her er mye penger i spill, alene er dette et STERKT CASE FOR KURSOPPGANG
CASE 2. SOM VIL PRESSE KURSEN OPP I KR 35-40
Fredriksen har frem mot dato 24.okt-19 måtte kjøpt tot. 38.657.038 aksjer.
Selv for han er det MEGET VIKTIG å få de kapitalisert opp, spesielt inn mot kjøp av AXA.
CASE 3. SOM VIL PRESSE KURSEN OPP I KR 35-40
Fredriksen må komme med et bud på selskapet, i intervallene 35-50 for å få nødvendig
aksept fra aksjonærene.(MANGE aksjonærer KJØPTE rundt + -Kr 28,-)
CASE 4. SOM VIL PRESSE KURSEN OPP I KR 35-40
Skulle Fredriksen ikke kjøpe flere aksjer inn mot dato og følgelig ikke kjøpe AXA av børs, så har han likevel den SAMME interessen
av å få levert Warrants den 24.0kt-19
Det handler fortsatt om vanvittig mye penger, som da blir utløst sammen med oppkapitalisert portefølje.
Alt dette veit markedet, derfor har vi allerede et underliggende kjøps press i aksjen.
På et gitt tidspunkt frem mot den 24 Okt.-19, starter en hard og brutal posisjonering
for en opp side på 70-100% fra dagens kurser.
Men ting forandrer seg. Er det så interessant å se bakover, leite i arkivet for å hevde seg?....neppe.