Nei til brus fra dispensere!

Klem
31.10.2018 kl 08:49 612

Hvorfor smaker brus fra dispensere,eller brusmaskiner, så mye verre enn brus på flasker eller bokser?
Hvordan kan Coca-Cola,Pepsi og de andre forsvare den dårlige kvaliteten som for ofte kommer ut av disse maskinene
ute på serveringsstedene?Er det andre næringer hvor kvalitetskravene er like tilfeldige som i brusbransjen?

Jeg ønsker ofte å bestille brus til et måltid,men jeg spør alltid om de har brus på flaske eller bokser.Det er
sjelden.Noen ganger tilbys jeg en gratis smaksprøve av brusen fra dispenseren,og kun unntaksvis er smaken god.

Jeg har skrevet til Coca-Cola og Pepsi,både i Norge og i USA,men får kun floskler og standardsvar tilbake.
Er de virkelig fornøyd med å selge sine produkter som varierer så sterkt i smak fra sted til sted?Konsistens er
svært viktig for markedsførere; vissheten om at kunden alltid kan firvente den samme gode kvaliteten på varen eller
tjenesten som kjøpes.
Det er billigere å distribuere tønnene med essens og så la serveringsstedet selv blande det ut med vann på dispenserne,
men da ofres kvaliteten!
Redigert 31.10.2018 kl 08:51 Du må logge inn for å svare
Dispute
31.10.2018 kl 13:38 600

Helt enig!

Slagordet tol Coca-Cola var lenge "The real thing!", men siden smaken
på brusen solgt i slike maskiner varierer så sterkt ble slagordet endret.

Selg bokser med brus og øk de svarte inntektene!
Slettet bruker
31.10.2018 kl 15:03 586

I USA smaker og lukter det klor av dispenser brus. Utrolig å bruke vann fra kranen til menneskeføde der hvor vannet de fleste steder er kloret m.m.

I Norge varierer vannkvalitet og smak og jeg er helt enig i at det påvirker smaken på cola merkbart. Men verst er at de sjelden får inn nok kullsyre; produktet har en helt annen og dårligere kvalitet enn originalen på flaske og boks.
Dispute
31.10.2018 kl 15:17 579

Utrolig at de ofrer kvaliteten og tilbyr så annenrangs smak på sin brus!
Hvor er kravet til kvalitet og stolthet når de står bak dette sølet på dispenserne?
Ikke overrasket over at man blir møtt med svada om man kontakter selskapene
som distribuerer disse brusene.