Noen med lokalkunnskap som vet om BERGEN har dokk-kapasitet til å ta inn fregatten?
Har de jobbet på denne tidligere?
Den blir uansett ikke liggende der den er nå.
Har de jobbet på denne tidligere?
Den blir uansett ikke liggende der den er nå.
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
Den enes død den andres brød osv...
Trist å lese om fregatten. Men som Bergen aksjonærer sier vi selvfølgelig velkommen.
Trist å lese om fregatten. Men som Bergen aksjonærer sier vi selvfølgelig velkommen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
transamen
08.11.2018 kl 11:03
2278
Blir kanskje Bergen som får oppdraget med fregatten når den går i dokk ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
Nei de har nok ikke troen.... hvor langt ned er billig....
Når qec kostet1,5kr skrev mange at det var dyrt..
Når Gig kostet 60 øre snakket ingen om dem..
B2H kostet 10kr hadde ikke mange interesse
Listen er lang... handler du på riktig tidspunkt, dvs lenge før andre opurturnister kommer løpende så kan du gjøre en god deal.
Bergen group har blitt et bet på hvordan sammenslåinga med fabricom blir seende ut. Og spør du meg så ser det meget bra ut. Ikke bare har de klart å øke sin egen kontraktsbank, men de får jammen 1 mrd til igjennom fabricom sine kontrakter samt tilgang til en haug nye kunder osv..
Du vil selvfølgelig bli vannet ut, men regnestykket ser lovende ut.
Nei her må det tålmodighet og langsiktighet til.
Jeg ligger minus 20% og sover veldig godt om natta.
Lykke til i Bergen
Når qec kostet1,5kr skrev mange at det var dyrt..
Når Gig kostet 60 øre snakket ingen om dem..
B2H kostet 10kr hadde ikke mange interesse
Listen er lang... handler du på riktig tidspunkt, dvs lenge før andre opurturnister kommer løpende så kan du gjøre en god deal.
Bergen group har blitt et bet på hvordan sammenslåinga med fabricom blir seende ut. Og spør du meg så ser det meget bra ut. Ikke bare har de klart å øke sin egen kontraktsbank, men de får jammen 1 mrd til igjennom fabricom sine kontrakter samt tilgang til en haug nye kunder osv..
Du vil selvfølgelig bli vannet ut, men regnestykket ser lovende ut.
Nei her må det tålmodighet og langsiktighet til.
Jeg ligger minus 20% og sover veldig godt om natta.
Lykke til i Bergen
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
transamen
02.11.2018 kl 12:55
2619
Ser ikke ut som ledelsen har troen , når var siste aksjekjøp fra den kanten ? kan vel ikke være så billig da ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
annette
02.11.2018 kl 12:11
2655
Er det utdelt egne noterte T retter. Eller er aksjene du eier en T rett ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
Flott tid og handle inn aksjer. lavt priset og lyse fremtidsutsikter.
Men fy for en tung gjørme vi stamper i...
Lysere tider i sikte får man tro.
Men fy for en tung gjørme vi stamper i...
Lysere tider i sikte får man tro.
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
keane
02.11.2018 kl 10:34
2731
Da har vi nok lagt en vanskelig tid bak oss - fremtiden ser LYS ut nå! Har fått tilbake troen på Bergen nå...dette blir bra fremover:-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
Ser de nevner fortsatt enkeltprosjekter som en faktor, virker klart at hendelsen i fjor fortsatt henger igjen for Bergen. Mange her forsøkte å underspille viktigheten av dette, men vi har fått bekreftet gang på gang hvor kritisk dette var. Er ikke rart aksjen stupte nærmere 50% på flekken den gangen.
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
Underskudd for Bergen Group
Bergen Groups driftsinntekter falt med i underkant av 10 millioner kroner, til 50,2 millioner kroner i tredje kvartal, sammenlignet med samme periode i fjor.
Driftsresultat før av- og nedskrivninger (EBITDA) falt til minus 8,47 millioner kroner, og resultat før skatt falt fra et overskudd på 808.000 kroner til minus 13,73 millioner kroner.
Selskapet påpeker at engangskostnader på 7 millioner kroner påvirker resultatet negativt. Dette omfatter kostnader knyttet til oppkjøp og vekst, tap på enkeltprosjekt, tap på kundefordring og restruktureringskostnader som inkluderer avviklingskostnader på personalsiden, skriver selskapet.
Etter skatt endte Bergen Group med et underskudd på 12,93 millioner kroner.
Ordreboken viser en netto økning på nærmer 40 prosent i forhold til samme tid i fjor, og er nå oppe i 190 millioner kroner, skriver selskapet
– Vi har i kvartalet tatt ikke-ubetydelige investeringskostnader som forventes å gi grunnlag for lønnsom drift og en sterkere plattform for fremtidig vekst. Disse kostnadene relaterer seg til både organisatoriske grep internt og kjøp av eksterne tjenester knyttet til gjennomføring av transaksjonen med Endùr Fabricom, påpeker konsernsjef Torgeir Nærø.
https://aksjelive.e24.no/article/zL2BE5
Bergen Groups driftsinntekter falt med i underkant av 10 millioner kroner, til 50,2 millioner kroner i tredje kvartal, sammenlignet med samme periode i fjor.
Driftsresultat før av- og nedskrivninger (EBITDA) falt til minus 8,47 millioner kroner, og resultat før skatt falt fra et overskudd på 808.000 kroner til minus 13,73 millioner kroner.
Selskapet påpeker at engangskostnader på 7 millioner kroner påvirker resultatet negativt. Dette omfatter kostnader knyttet til oppkjøp og vekst, tap på enkeltprosjekt, tap på kundefordring og restruktureringskostnader som inkluderer avviklingskostnader på personalsiden, skriver selskapet.
Etter skatt endte Bergen Group med et underskudd på 12,93 millioner kroner.
Ordreboken viser en netto økning på nærmer 40 prosent i forhold til samme tid i fjor, og er nå oppe i 190 millioner kroner, skriver selskapet
– Vi har i kvartalet tatt ikke-ubetydelige investeringskostnader som forventes å gi grunnlag for lønnsom drift og en sterkere plattform for fremtidig vekst. Disse kostnadene relaterer seg til både organisatoriske grep internt og kjøp av eksterne tjenester knyttet til gjennomføring av transaksjonen med Endùr Fabricom, påpeker konsernsjef Torgeir Nærø.
https://aksjelive.e24.no/article/zL2BE5
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
okai?
01.11.2018 kl 16:31
2863
hvor rød blir tallene i morgen?
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
XpDeus
31.10.2018 kl 16:32
3010
Oslo Børs + 2,4 %
Bergen + 1,2 %
Omsatt for 125K
Forflåte til 20+ mill, blir ikke fest av slik...
Da får vi se hvor lenge det blir til neste melding, men dagens lykkeligste var nok personen som fikk litt over 1,5 på sitt salg i dag.
Bergen + 1,2 %
Omsatt for 125K
Forflåte til 20+ mill, blir ikke fest av slik...
Da får vi se hvor lenge det blir til neste melding, men dagens lykkeligste var nok personen som fikk litt over 1,5 på sitt salg i dag.
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
Forflåtene har vært meldt før.
Kun en ny leveranse meldt i dag
(100 mill : 5 flåter.)
Kun en ny leveranse meldt i dag
(100 mill : 5 flåter.)
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
stocken
31.10.2018 kl 16:21
3025
Rettelse:tar seg visst litt opp på slutten
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
stocken
31.10.2018 kl 16:19
3028
Må si jeg er ikke mye imponert over kursutviklingen i dag:Børsrally,melding om avtaler til 100 mill,aksjekurs i bånn og likevel knapt klarer å holde plussen?!
Liten omsetning javell men dette var trist!!
Liten omsetning javell men dette var trist!!
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
For ett år siden var kursen 2,24. Alle ventet da på forsvarskontrakten, som ikke kom. ( 07.06.17: kurs 3,64 ca). Omsetningen falt. Det gjorde også kursen.
Etter den tid er det blitt tilført kapital, og selskapet har fusjonert. Selskapet er nå i flere segmenter. Det blir vel feil å påstå at de nye eierne er kapitalsterke, men hvis det kommer en langsiktige kontrakt av en hvis størrelse - så bør dette kunne gå i greit.
Så langt har de større kontraktene uteblitt. Det ble visst heller ikke mye mer jobb for marinen.
Jeg aner ikke sysselsettingsgraden og økonomien i dagens prosjekter i de ulike selskaper. (Kanskje andre på HO gjør?)
Q4 blir defor viktig. Positiv guidingen blir avgjørende for interessen hos investors.
Interessen for handel i aksjen er 0,00. Men, denne er svært volatil, og får fort millioner i omsetning intradag straks en melding kommer. Foreløpig er det heller stille. Typisk vente-og-håpe aksje - da leverandørindustrien er i vekst igjen.
Egentlig et spennende case. Small caps er alltid risiko.
Disclaimer: Har aksjer
Etter den tid er det blitt tilført kapital, og selskapet har fusjonert. Selskapet er nå i flere segmenter. Det blir vel feil å påstå at de nye eierne er kapitalsterke, men hvis det kommer en langsiktige kontrakt av en hvis størrelse - så bør dette kunne gå i greit.
Så langt har de større kontraktene uteblitt. Det ble visst heller ikke mye mer jobb for marinen.
Jeg aner ikke sysselsettingsgraden og økonomien i dagens prosjekter i de ulike selskaper. (Kanskje andre på HO gjør?)
Q4 blir defor viktig. Positiv guidingen blir avgjørende for interessen hos investors.
Interessen for handel i aksjen er 0,00. Men, denne er svært volatil, og får fort millioner i omsetning intradag straks en melding kommer. Foreløpig er det heller stille. Typisk vente-og-håpe aksje - da leverandørindustrien er i vekst igjen.
Egentlig et spennende case. Small caps er alltid risiko.
Disclaimer: Har aksjer
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
keane skrev !00 mill kontrakt! Bergen er et kupp her...!!
100 mill til sammen med alle flåtene.... og Fabricom sin ordre reserve er langt fra priset inn...
Bare og handle.
Bare og handle.
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare
keane
31.10.2018 kl 08:55
3223
!00 mill kontrakt! Bergen er et kupp her...!!
Redigert 21.01.2021 kl 03:58
Du må logge inn for å svare