Jon André Løkke slutter

JML
05.01.2022 kl 18:05 1869

Se FA og E24
Skalleknarp
05.01.2022 kl 22:49 1701

Vel da er det slutt da. Nye koster overtar i NEL og Løkke vil prøve noe nytt. Da var den tråden over 🤠
Redigert 05.01.2022 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
omans
05.01.2022 kl 23:22 1624

Løkke tel.
Seriøs
06.01.2022 kl 11:39 1366

Ingen vil ha en umotivert leder til påske. Det andre er at Løkke ga seg på topp og der er lurt av han.
protagoras
06.01.2022 kl 11:51 1328

Opsjonsavtalen til Volldal blir bare mer gullkantet ettersom kursen fortsetter å falle.
Så hans motivasjon skulle det vel ikke være noen tvil om...
Sørøya
06.01.2022 kl 11:51 1325

Liten tiltro til Volldal. Løkke har gjort en fremragende jobb. NEL defineres tett med Løkke.
NEL nå større kontrakter uansett hvem som sitter i sjefstolen.
omans
06.01.2022 kl 11:54 1308

Kursen faller pga vekstselskaper rammes når det er rotasjon i posisjoneringer, så mange rømmer vekstselskaper og en ser energi stiger der cash flow er trygt fremover. Hvem som er leder i selskapet er ikke så relevant, det er styret som beslutter hvem som er best kvalifisert dersom en sittende fratrer, 6 år er ganske lenge i dette gamet, og påtroppende leder forlater også en annen jobb, så enkelte aksjonærer/synsere der kan tenke samme at lederen forlater skuta pga at selskapet ikke er liv laga, men dette er bare konspirering.
Redigert 06.01.2022 kl 11:58 Du må logge inn for å svare
protagoras
06.01.2022 kl 12:03 1279

Fra Carnegie: (!)

Nel er av selskapene som faller på Oslo Børs torsdag, og er i øyeblikket ned 8,1 prosent. I går meldte selskapet at administrerende direktør i selskapet siden 2015, Jon Andre Løkke, fratrer og erstattes med administrerende direktør i Q-Free Håkon Volldal med virkning fra utgangen av andre kvartal 2022.

Selv om vekstaksjer generelt er ned torsdag, mener analytiker i Carnegie, Eivind Garvik, at dagens nedgang i Nel er forsterket av Løkkes avgang.

–Vi var litt overrasket i går kveld ved annonsering, men synes at transisjonen er rasjonell, sier Garvik til TDN Direkt torsdag.

–Løkke har vært en svært populær direktør under hans tid i Nel. Han har klart å skape mye entusiasme blant selskapets aksjonærer, samt skapt aksjonærverdier, sier han videre.

Garvik er imidlertid ikke bekymret hva gjelder den nye direktøren Nel nå har hentet inn:

–Håkon har for eksempel lang erfaring som sjef for Tomras Collection Solution divisjon, som har vært en suksess, hvor han har styrt 1.700 ansatte med fire milliarder kroner i omsetning. Under hans tid som øverste sjef der økte inntekter og marginer med over 50 prosent. Så vi er ikke bekymret, er beskjeden fra Garvik.
Redigert 06.01.2022 kl 12:06 Du må logge inn for å svare
Seriøs
06.01.2022 kl 12:48 1223

Sikkert flink fyr Håkon men nå er det en stund til han tiltrer og det er nesten det verste med meldingen. Ugunstig å ha Løkke gående i gangene til påske og alle vet at har man sluttet så minsker din rolle til å ikke være på hugget. Når Håkon kommer inn har han mye å bevise på kort tid. Generelt er ikke NEL i en unik posisjon i markedet og derfor sikkert Løkke også gir seg på "topp"
protagoras
06.01.2022 kl 12:52 1211

Løkke skal etterhvert tlltre i styret, så han vil vel fortsatt være på hugget.
omans
06.01.2022 kl 13:20 1184

Sånn kort sikt kan det sikkert virke inn på kursen psykologisk, men det påvirker jo ikke selskapets virksomhet og ledelse/visjon.
For selskapet er det viktigste at det blir styrt riktig og optimalt, men for de som kjøper og selger aksjer blir de også styrt psykologisk/av følelser.
Redigert 06.01.2022 kl 13:21 Du må logge inn for å svare
Amore
06.01.2022 kl 13:27 1161

Tenker han ikke har noen mer tillit og dertil gode argumenter for å prate flere investorer inn i emisjoner- Han er nå inne i andre selskaper og skal forsøke seg der.
Seriøs
06.01.2022 kl 13:31 1145

Synes Løkke har virket umotivert siste året og mulig han ser at det ikke går den veien det burde og blir forbikjørt av andre som kommer på banen. Husk også at dette er langdrygt og tidkrevende da hydrogen har en lang vei å gå , selv fra dagens ståsted. Det kan også fort bli en realitet at man ser at hydrogen ikke er løsningen på glogal klima krise. Pr nå så er hydrogen innefektivt og dyrt og ikke selvbærende med tanke på kostnader. Staten kan ikke subsidiere hydrogen i all fremtd.
oppvigår
06.01.2022 kl 14:13 1091

Løkke møtte ikke veggen. Det er ingen katastrofe at Løkke slutter i Nel. Han søker større utfordringer, som President i H2Europe, som igjen vil tjene Nel. Det er ingen overraskelse at han går over i stillingen, som President i H2Europe. Dette har vært kjent siden juni. Viser til: https://www.h2-view.com/story/jon-andre-lokke-appointed-president-of-hydrogen-europe/
By Joanna Sampson
on Jun 24, 2021
Han vil også være styremedlem i Nel, så det skulle ikke være noen grunn til å henge med hodet. Dette burde bli sett på som en meget positiv utvikling for Nel og hydrogen sin utvikling.
Seriøs
06.01.2022 kl 14:24 1069

Ha ha. Løkke annonserte vel at han ville ha mer "fritid" om ikke ordrett men at han ville ha mindre travel hverdag.. Men helt ærlig så er det jo ikke positivt at Løkke går av og hvis noen har en formening om hvor lurt det er med tanke på sin karriære så vil jeg gjerne vite det? For min del ser jeg ikke noen fordel at Løkke går av annet enn at han er lei og det har jeg nevnt før og som jeg da skrev: Ikke overrasket om Løkke kaster inn hånkle snart. Håkon kan ikke erstatte Løkke og hans jobb til nå, for det må Løkke ha kred for. Han har faktisk blåst så mye luft i kursen at den måtte jo sprekke. Opticom lignende utvikling med luft. Ingen her kan komme å forsvare en "verdi" på 20 mrd.
oppvigår
06.01.2022 kl 14:41 1033

Ser at du evner ikke å se at Løkke vil ha større utfordringer, som President i H2Europe, og at med hans kapasitet i stillingen, så vil dette påvirke hydrogen sin utvikling på verdensbasis. Du vil nok innse dette etter hvert.
Seriøs
06.01.2022 kl 15:00 1001

Får håpe det for deres del men for min del er NEL kun trade vennlig fra dagens kurs pluss minus.Er jo den ideelle jojo aksen på OSE. Vi har nok bare sett begynnelsen på fallet nå. Hvis det hadde vært mulig så hadde det med fordel vært bedre om Løkke hadde gått på dagen og Håkon kom inn men det går ikke desverre for dere. Men det beste hadde jo vært å hatt en mottivert Løkke sittende i sjef stolen
omans
06.01.2022 kl 15:02 995

Flott at du har evnen til å tenke, men filosofiske betraktninger uten å sjekke fakta er sjelden noe folk lytter til.
omans
06.01.2022 kl 15:10 981

Har du ikke noe nytt å skrive, kun denne vinklingen og repetisjon?. Sjkønner ikke at noen gidder å diskutere med deg eller ha deg ublokkert, jeg diskuterer ikke så mye på Nel tråder, både fordi jeg ikke eier aksjer, eller er noe spesielt siste tider, men var nå dette med sjefsbyttet som er vanlig i konsern fra tid til annen. Så har ikke blokkert. Du mener den skal ned, javel, kjøpe på 8 kroner selv om selskapet er møkk. Folk got your point. Uten om det er det lite å bli klok på, tipper jeg.