På tide å ta plass i ZENA! 💪👌
The Tilapia project could be transformational
Analyse, 38 øre- nesten 3 gangen uten Tilapia og Nigeria.
Hvor høyt bør analysen være om man inkludere disse 2?`
Jeg tror virkelig vi er nær en mega oppgang nå!
Valuation: Based on a sum of the parts calculation our valuation for Zenith is £43.3 m or
3.1p/share (NOK 0.38). For the hydrocarbons assets we have applied a valuation quotient
of US$3/boe of 2P which reflects a substantial discount to the established Africa plays such
as Africa Oil which sell on EVs of US$5-7/boe. The power plant has been valued on the basis
of the purchase price plus a 25% uplift for current elevated profitability.
ZENA
Initiation of Analyst Coverage by Allenby Capital
Mon, 9th Aug 2021 12:08
Zenith Energy Ltd
09 August 2021
August 9, 2021
ZENITH ENERGY LTD.
("Zenith" or the "Company")
Zenith Energy Ltd. ("Zenith" or the "Company") (LSE: ZEN; OSE: ZENA), the listed international oil & gas production company focused on pursuing African development opportunities, is pleased to announce that Allenby Capital Limited ("Allenby"), the Company's Financial Adviser and Broker in connection with its listing on the London Stock Exchange, has initiated analyst coverage on Zenith (the "Initiation Note").
The Initiation Note can be accessed by way of the following link: http://www.allenbycapital.com/research/research-zen.html
Analyse, 38 øre- nesten 3 gangen uten Tilapia og Nigeria.
Hvor høyt bør analysen være om man inkludere disse 2?`
Jeg tror virkelig vi er nær en mega oppgang nå!
Valuation: Based on a sum of the parts calculation our valuation for Zenith is £43.3 m or
3.1p/share (NOK 0.38). For the hydrocarbons assets we have applied a valuation quotient
of US$3/boe of 2P which reflects a substantial discount to the established Africa plays such
as Africa Oil which sell on EVs of US$5-7/boe. The power plant has been valued on the basis
of the purchase price plus a 25% uplift for current elevated profitability.
ZENA
Mon, 9th Aug 2021 12:08
Zenith Energy Ltd
09 August 2021
August 9, 2021
ZENITH ENERGY LTD.
("Zenith" or the "Company")
Zenith Energy Ltd. ("Zenith" or the "Company") (LSE: ZEN; OSE: ZENA), the listed international oil & gas production company focused on pursuing African development opportunities, is pleased to announce that Allenby Capital Limited ("Allenby"), the Company's Financial Adviser and Broker in connection with its listing on the London Stock Exchange, has initiated analyst coverage on Zenith (the "Initiation Note").
The Initiation Note can be accessed by way of the following link: http://www.allenbycapital.com/research/research-zen.html
Redigert 06.01.2022 kl 18:22
Du må logge inn for å svare
YNWA250505
09.01.2022 kl 12:32
5253
Nigeria er jaggu ikke et lett land å drive business i. Forferdelige tilstander.
Anslagsvis 200 mennesker eller flere ble denne uken drept i landsbyer i delstaten Zamfara, nordvest i Nigeria. Det melder Reuters.
Al Jazeera skriver at lokale innbyggere som vendte tilbake til landsbyene lørdag for å organisere massebegravelser, fortalte nyhetsbyrået at dødstallene oversteg 200.
Drapene ble begått i kjølvannet av at militæret mandag gjennomførte angrep mot væpnede banditter. Her skal over 100 banditter blitt drept, inkludert to av deres ledere.
Svaret fra bandittgruppen var 300 væpnede menn som på motorsykler stormet i et titalls landsbyer i delstaten.
Anslagsvis 200 mennesker eller flere ble denne uken drept i landsbyer i delstaten Zamfara, nordvest i Nigeria. Det melder Reuters.
Al Jazeera skriver at lokale innbyggere som vendte tilbake til landsbyene lørdag for å organisere massebegravelser, fortalte nyhetsbyrået at dødstallene oversteg 200.
Drapene ble begått i kjølvannet av at militæret mandag gjennomførte angrep mot væpnede banditter. Her skal over 100 banditter blitt drept, inkludert to av deres ledere.
Svaret fra bandittgruppen var 300 væpnede menn som på motorsykler stormet i et titalls landsbyer i delstaten.
Gullit
09.01.2022 kl 16:00
5120
Nei, men det er jo land som sliter litt man kan prøve å gjøre en forskjell, om alle slutter å investere der blir det bare mer fortvilelse og vold.. enorme muligheter men kanskje for risikabelt, tenker AC har mer kunnskap enn oss der..
YNWA250505
09.01.2022 kl 17:40
4996
Helt klart og uten tvil viktig og riktig å prøve å "hjelpe" Nigeria og andre ved å investere der. Men med slike tilstander og øverste ledere er d meget vanskelig og TTT. Håper på gode nyheter i løpet av januar. Tunisia bør utvikles maks
Risikofri investeringer finnes ikke ....
Men sammenlignet med Nigeria så er risikoen i Italia og Tunisia tilnærmet null.
Den nye regjeringen i Tunisia virker vellvillig ovenfor de som vil investere ...
Er vi heldig så blir det noe mere i Tunisia enn fagre ord fra en minister ....
Men skal Zenith bli noe annet enn en forvokst mygg så må de ha Kongo og Nigeria.
Men sammenlignet med Nigeria så er risikoen i Italia og Tunisia tilnærmet null.
Den nye regjeringen i Tunisia virker vellvillig ovenfor de som vil investere ...
Er vi heldig så blir det noe mere i Tunisia enn fagre ord fra en minister ....
Men skal Zenith bli noe annet enn en forvokst mygg så må de ha Kongo og Nigeria.
gravemaskinen
09.01.2022 kl 20:26
4802
Håper selskapet satser alt det remmer og tøyler kan tåle i Italia, Tunisia og Congo, og viser lederne i de respektive landene at de vil og får det til, så vil resten komme av seg selv, og med resten tenker jeg eksempel nigeria.. Men ikke nå
Om de ikke lander ferdig CONGO ASAP, synes jeg de skal gå videre med Nigeria.
Svaret før vi før helgen
Svaret før vi før helgen
Det tar minst 3 år før noe skjer i Zenith. Vi som kjørte Qec har god tid.
Skal man kjøre noe må man være sikker på at man ikke sitter fullastet og ikke kommer ut på pris man er fornøyd med.
Zena tas på 9 øre.
Skal man kjøre noe må man være sikker på at man ikke sitter fullastet og ikke kommer ut på pris man er fornøyd med.
Zena tas på 9 øre.
altinex..
10.01.2022 kl 08:29
4451
Dere som kjøper Qec..
kunne like godt kjøpt Seadrill. I fra Quebec regjeringen har Qec tapt hver gang.
kunne like godt kjøpt Seadrill. I fra Quebec regjeringen har Qec tapt hver gang.
Redigert 10.01.2022 kl 08:30
olje
10.01.2022 kl 08:49
4391
Bare la de holde på...de kommer løpende med halen mellom bena og skal handle Zena aksjer på samme tid når vi bikker 30 øre tenker jeg...kan bli morsomt det!
jantt
10.01.2022 kl 18:57
4074
Sker ikke meget i denne aktie. Tror folk er ved at være trætte af den ligesom mig
News før helgen! Tester nok 15-20 øre innen utgangen av Jan 2022.
Herman*
10.01.2022 kl 19:07
4096
Det høres ut som du har fått bekreftet at det kommer nyheter før helgen. Det er i så fall flott, du ville vel ikke bløffet om slikt? :-)
jantt
10.01.2022 kl 19:13
4093
Slettet brukerskrev News før helgen! Tester nok 15-20 øre innen utgangen av Jan 2022.
altid nyheder lige om hjørnet, men nej der kommer ingen og de nyheder der er kommet har ikke fået kursen til at stige
Billyjojimbob
10.01.2022 kl 20:25
4007
gravemaskinen skrev Kommer nyheter når vi minst aner
Alltid fint å være i fet pos før news,100% gain =22øre,musikk,spill opp👍
BMU
10.01.2022 kl 21:12
3917
Jeg frukter ikke at de vil like komme noen gode nyheter denne eller ukene etter i Januar. De Jeg frukter på om de kommer emisjoner like etter på. Da er vi ikke langt med kursen.
Redigert 10.01.2022 kl 21:13
Herman*
10.01.2022 kl 21:17
3897
Gullit skrev Får vel nyheter om Nigeria i løpet av uken…
Jeg vet ikke om og når det kommer nyheter, men de er på ingen måte forpliktet til å sende ut noe denne uka. Ellers har vel ikke den midlertidige forføyningen blitt løftet i Nigeria?
Noe garanti kan jeg ikke gi, men noen annet vil overraske meg.
Men de som er lei og trøtt får bare selge! Helt greit for meg!
Men de som er lei og trøtt får bare selge! Helt greit for meg!
Redigert 10.01.2022 kl 21:30
Herman*
10.01.2022 kl 21:47
3961
Hva er det du konkret forventer av nyheter denne uka? Hva tror du de eventuelt sier om Nigeria «prosjektet»?
Barneskirenn
10.01.2022 kl 22:47
3922
Hva med opsjonen som er har frist 15.jan? Burde det ikke komme en avklaring der (negativt eller positivt)?
BMU
10.01.2022 kl 23:07
3882
De trur Jeg hvis de komer noe positivt de er fra Tunisia.Når de gjelder Nigeria ADME har gjurt sit beste for å forsinke den. Congo er over to år vi venter på, hver dag å måned som går de er mindre og mindre sannsynlighet at de blir noe positivt utfall. Når en avtale går så langt da er de at selgeren venter på: bedre betingelser, mer penger, om noen andre gjer mer, eller noen vil ha noe....og de AC og zena kan ikke gjøre noe me de. De har gjort sitt beste på en riktig måte forenings mesi,og da er de bare å vente, man skall ikke vise desperasjon.
Jeg er ikke siker om noen av Zena eller selve AC har tid til å følge med hva som blir sakt i forumer i Norge og England, men en ting Jeg er sikkert at di i respektive land har egne folk som følger med bode på nyheter og forumer. Når vi skriver hele tiden snart kommer snart kommer (Talipia), dem vet om frostrerene aksjonarer som lager pres og stress på AC og Co.og i en stress situasjon er lett til å gjøre desperate handlinger ......Jeg er helt enig me AC: vi må bare vente å se. Hvis Jeg bare hadde mulighetene og styrken av google og facebook, Jeg vil ha slettet alle ord om Talipia Congo fra Maj 2021, so kanskje den fordømte signaturen vil ha kommet tidligere.
Jeg er ikke siker om noen av Zena eller selve AC har tid til å følge med hva som blir sakt i forumer i Norge og England, men en ting Jeg er sikkert at di i respektive land har egne folk som følger med bode på nyheter og forumer. Når vi skriver hele tiden snart kommer snart kommer (Talipia), dem vet om frostrerene aksjonarer som lager pres og stress på AC og Co.og i en stress situasjon er lett til å gjøre desperate handlinger ......Jeg er helt enig me AC: vi må bare vente å se. Hvis Jeg bare hadde mulighetene og styrken av google og facebook, Jeg vil ha slettet alle ord om Talipia Congo fra Maj 2021, so kanskje den fordømte signaturen vil ha kommet tidligere.
Gullit
11.01.2022 kl 07:00
3540
Absolutt spennende med Nigeria om Tilapia ryker her fra FA i dag:
Analytikere peker imidlertid også på stram forsyning fra OPEC+, som ikke holder tritt med etterspørselen og støtter prisene. Grunnen til det er at flere land ikke produserer det økte volumet som ble avtalt, blant annet Nigeria.
Analytikere peker imidlertid også på stram forsyning fra OPEC+, som ikke holder tritt med etterspørselen og støtter prisene. Grunnen til det er at flere land ikke produserer det økte volumet som ble avtalt, blant annet Nigeria.
AC should take IC within next two weeks and clarify on following
1) SLK remaining 22.5% (completion date given in half year report 31 Dec 2021)
2) EZZ drilling decision expected in Dec first week (As per Last IC)
3) New acquisition to be announced last month but not informed.
4) ROB-3 drilling to be start in Jan not got any info.
5) Expecting Nigeria within next 3 days or clarification,
6) Tilapia ?
1) SLK remaining 22.5% (completion date given in half year report 31 Dec 2021)
2) EZZ drilling decision expected in Dec first week (As per Last IC)
3) New acquisition to be announced last month but not informed.
4) ROB-3 drilling to be start in Jan not got any info.
5) Expecting Nigeria within next 3 days or clarification,
6) Tilapia ?
Barneskirenn
11.01.2022 kl 12:02
3454
Enig! 1 IC i kvartalet er ikke mye å forlange. Bør komme på banen nå.
Redigert 11.01.2022 kl 12:02
Gullit
11.01.2022 kl 12:02
3458
Vil nok få svar på mye av dette via børsmeldinger de kommende dager uker.. blir en gøy reise denne vinteren
Will get Nigeria info in next 3 days and next oil sell within this month so we will get some idea of cash balance also. I am expecting oil sell of about USD $7 to $8 million excluding SLK remaining 22.5%. Also with new meeting in Tunisia may come with new sizable field announcement.
https://twitter.com/CattaneoGenoa/status/1480536585212989447
https://twitter.com/CattaneoGenoa/status/1480536585212989447
Redigert 11.01.2022 kl 13:24
Merkelig stille, men de må da oppdatere innen helgen eller senest mandag.
They are already late for Tunisian announcement it was due last month but its zenith, expecting news before weekend. COMITÉ CONSULTATIF DES HYDROCARBURES (CCH) Tunisia meeting not held until Dec end may be the reason behind remaining announcement SLK.
Hektor
12.01.2022 kl 10:23
4389
Slettet brukerskrev Merkelig stille, men de må da oppdatere innen helgen eller senest mandag.
Nå er det bare å kjøpe mer, en som selger på 0,1120. Jeg kjøpte litt til, snart 5 mill ZENA aksjer totalt nå 👍
Ja vi skulle tatt ut det opp til 12 øre. Ligger noen millioner aksjer tilsalgs. Har selv passert 5 millioner for lenge siden.
De må slutte å oppgi datoer som de ikke klare å holde.
Men nå har det være lite nyheter med innhold siste 1,5-2 måneder, samtidig som AC sier han sitter på innsideinfo og ikke kan kjøpe flere aksjer nå. Dette ønsker han, men satser på at news kommer raskere nå.
Men nå har det være lite nyheter med innhold siste 1,5-2 måneder, samtidig som AC sier han sitter på innsideinfo og ikke kan kjøpe flere aksjer nå. Dette ønsker han, men satser på at news kommer raskere nå.
Skalleknarp
12.01.2022 kl 10:36
4378
Har tatt plass for lenge siden - klar for oppgang som bare det, men ZENA er som å dra startmotoren på en bil som ikke starter. Når får man skiftet "plugger" slik at vi kan ta litt av...?
Redigert 12.01.2022 kl 10:37
Hektor
12.01.2022 kl 10:39
4376
LATO, dette vil ta av snart 💥 Spennende dager med oppside det lukter svidd av.
Mdg1
12.01.2022 kl 10:41
4365
Litt lei av maset om spennende dager. Det har dere sagt i over et halvt år nå. Forhold dere til realitetene. Det er å vente til noe evt skjer uten å mase hull i hodene på folk
Skalleknarp
12.01.2022 kl 10:56
4320
Knock - knock, oljeprisen ligger pt. og vaker opp mot $84 pr. fat. Hvis ikke dette gir noe startgass på ZENA kursen så er vi på target av det markedet er villig å betale og må bare stige ut igjen (MOtsatte av å ta plass) sette oss ned og vente på big news som kanskje kommer... Who knows.....???
gravemaskinen
12.01.2022 kl 12:10
4204
det sklir lenger og lenger nedover dette her, så lenge det er musestille fra selskapet...Nydelig trader objekt dette her...kjøpe under 11 øre og selge over 11 øre...Jaja, regner på vestlandet idag så da blir det vel billig strøm:)
Redigert 12.01.2022 kl 12:13
Pessimist1
12.01.2022 kl 12:18
4200
Jeg er investert i Zenith, jeg har stor troen på selskapet. Men jeg lurer på hvor mange ganger du å andre har kommet med akkurat samme kommentar som dette? Vi kan ikke vite når ting skjer, jeg tror det er direkte skadelig for aksjekursen å hele tiden nevne at det er noen "spennende dager" rett rundt hjørnet. Jeg mener det er mye bedre å si dette er et interessant case med mye potensiell oppside. Vi kan ikke vite når alt skjer, men vi har finansiering å vi vet ting skjer ila. 2022, vi vet ikke om hoveddelen av strategien utspiller seg i Q1 2022 eller senere, dette er ting vi ikke vet. Vi bør derfor etterstrebe å gi selskapet tid å ikke prøve å hause opp, tar den tiden det tar. Ting tar ofte 3 ganger så lang tid å blir 3 ganger så dyrt, det er regel nr.1
Tja, de må vel først begynne å selge olje 😂
Date for Nigeria is contractual so they will follow that date for update market will get answer in next 2 days.
Redigert 12.01.2022 kl 13:21
Skalleknarp
12.01.2022 kl 13:23
4222
Slettet brukerskrev Tja, de må vel først begynne å selge olje 😂
Selvsagt - men det er jo også en del av de fremtidige forventningenen - news.
Barneskirenn
12.01.2022 kl 13:26
4202
Im afraid we will not get an update, but they should. Cant brush it under the carpet like SLK.
CCH meeting not held after July so they are not updating remaining SKL part. For Nigeria they are binding to update market before 15th January.
Nano Rekyl skrev ¨Skjønner jo at ikke du henger med i tiden.....
Trenger ikke å henge med i tiden når det gjelder zenith. Her står tiden stille 😁