På tide å ta plass i ZENA! 💪👌

Slettet bruker
ZENA 05.01.2022 kl 22:02 53184

The Tilapia project could be transformational

Analyse, 38 øre- nesten 3 gangen uten Tilapia og Nigeria.

Hvor høyt bør analysen være om man inkludere disse 2?`

Jeg tror virkelig vi er nær en mega oppgang nå!

Valuation: Based on a sum of the parts calculation our valuation for Zenith is £43.3 m or
3.1p/share (NOK 0.38). For the hydrocarbons assets we have applied a valuation quotient
of US$3/boe of 2P which reflects a substantial discount to the established Africa plays such
as Africa Oil which sell on EVs of US$5-7/boe. The power plant has been valued on the basis
of the purchase price plus a 25% uplift for current elevated profitability.




ZENA

Initiation of Analyst Coverage by Allenby Capital
Mon, 9th Aug 2021 12:08


Zenith Energy Ltd
09 August 2021

August 9, 2021

ZENITH ENERGY LTD.

("Zenith" or the "Company")

Initiation of Analyst Coverage by Allenby Capital

Zenith Energy Ltd. ("Zenith" or the "Company") (LSE: ZEN; OSE: ZENA), the listed international oil & gas production company focused on pursuing African development opportunities, is pleased to announce that Allenby Capital Limited ("Allenby"), the Company's Financial Adviser and Broker in connection with its listing on the London Stock Exchange, has initiated analyst coverage on Zenith (the "Initiation Note").

The Initiation Note can be accessed by way of the following link: http://www.allenbycapital.com/research/research-zen.html
Redigert 06.01.2022 kl 18:22 Du må logge inn for å svare
Viking_I
18.01.2022 kl 10:33 3638

I have good control over information company is putting from last 2 years. I have some leads from it. Regarding yesterdays volume i know the reason behind it and it will not repeat again until any positive news. Yesterday I just someone's Robot trading capacity how much it can sell and buy by placing big, small orders and hidden orders (Exceptions 4 million sell order). Also I can guarantee there will be no new issue in near future.
Enjoy ride with highest oil price since last 7 years.
Redigert 18.01.2022 kl 10:39 Du må logge inn for å svare
Hektor
18.01.2022 kl 10:41 3613

So you know who sold 10 and 12 million shares yesterday?
Viking_I
18.01.2022 kl 10:55 3576

At least I know 18 million share trade by Robot, Itis not necessary all are sold, buying and selling combining gives 35 million figure.
Redigert 18.01.2022 kl 10:58 Du må logge inn for å svare
SørenE
18.01.2022 kl 10:58 3561

Hej Norge

Viking_1 -- ha ha nu kom den igen "skjulte ordre" og du kan garanterer bla bla

Bliv ved at skrive "nyheder i morgen" hver dag, så kal det nok passe en dag --- kender godt den om ulven, vi har fået ulve i Danmark, det er der nogle der har sagt hver dag i 20 år at NU får vi ulve -- og vips!!! så kom der ulve for 3-4 år siden.

Lidt synd du gemmer dig bag en vikinghjælm -- vikinger ser jeg op til.

Skift navn til "Ulv_i fåreklæder"-- det passer bedre til dig som vil narre folk hver dag

Dansken
Viking_I
18.01.2022 kl 11:01 3558

regarding hidden order I used it yesterday for trading for almost 10million shares buying and selling, how many of you noticed?
Slettet bruker
18.01.2022 kl 11:38 3473

https://finansavisen.no/nyheter/borsoppdatering/2022/01/18/7803953/oslo-bors-apner-opp

Når skal ZENA stige og være grønn over flere dager?
TheLondonOiler
18.01.2022 kl 11:54 3425

No activity on the london market I think everyone is waiting the big news from Tilapia or Tunisia update. At these levels anyone buying will make a hefty profit in my view.
Slettet bruker
18.01.2022 kl 12:01 3410

"The Bir Ben Tartar (BBT)


MGS mentioned this in December:
"The Bir Ben Tartar (BBT) Concession where ATOG are the operator and which currently produces at around 500 bopd average (subject to a PSC with ETAP) would be the obvious target for some of this Winance money. The asset has consistently produced over 500bopd but ATOG were always planning to complete a workover to increase production there by 50% as well as then following a infill drilling programme aimed at quadrupling production there. So in total if all had gone well the BBT concession could potentially be producing between 2,000-3,000 bopd."

Could that happend?
Viking_I
18.01.2022 kl 13:29 3297

currently I m interested in SLK remaining part and how much oil they will get to sell. it is around $USD5.5 million worth oil they produce from April 2020. Will Zenith cross $10 worth oil sell this month including SLK? if they touch in current oil price then it will be boom for zenith they can easily fund Tilapia II drilling and EBB- 3 and Nigeria drilling.
BMU
18.01.2022 kl 13:33 3277

Dette er mer realistisk etter min mening, småe selskap har ikke gode finansiering til å satse på store prosjekter (i tilfelle di feiler at di kan fortsette til di har vellykket ) .De tror Jeg er en av Gruner ågso hvor di respektive land nåler med kontrakter ågso. Di har set flere selskaper som har gått in og stagnert/ mislykket me jobben deres.Noen av dem har kjøpt Zena faktisk . På en måte tror Jeg at Zenith må bygge en vellykka og positiv historie før å bli aksepter på en mer seriøst måte.
Skalleknarp
18.01.2022 kl 16:12 3066

Tror oljeprisen er kommet for høyt til at noen vil inngå noen avtale. Det blir helt sikkert for dyrt for ZENA hvis man da ikke er smart og inngår noen slags "intensivavtaler" hvor motpart også vil tjene på økt olje/gass pris...
jantt
18.01.2022 kl 16:56 3010

ser ud til at man skulle have blevet i DNO. Der sker noget i forhold til Zena
MarketGunsling
18.01.2022 kl 17:07 2978

The area that has frustrated me most about Zenith over the last few months is the apparent lack of progress with Tilapia. Nobody seems to know how long it is going to take to come through and we all know that the delivery of this is going to be one of the key drivers of Zenith’s share price if/when it happens. However, the news from last week that the head of the SNPC is about to be replaced is a good sign for us IMO.

Since we first got the announcement that Zenith were the successful bidder for the Tilapia 2 license back in December 2020 we have seen the Minister for Hydrocarbons replaced, the Director General for Hydrocarbons replaced and now from the information coming out at the start of this year we are also going to see the replacement of Raoul Ominga, the head of the SNPC. This means that all of the major figures in Congolese oil production have now been replaced and, this could be, the removal of the final stumbling block for the acquisition of our license.

We know that the former minister of hydrocarbons Jean-Marc Thystère-Tchicaya and his Director General of Hydrocarbons, Teresaa Goma, were incredibly hostile to Zenith’s bid from Tilapia. There were unsubstantiated rumours at the time that this was because the pair of them would have benefitted financially if another company had acquired the license and while I have seen no proof that this is actually the case, their behaviour towards Zenith throughout the process indicates that it could well be true. Their departures from office must therefore have made life easier for Zenith and I also think that the removal of Raoul Ominga from the SNPC will also help the Zenith cause as (a) we should not forget that the SNPC are running current production from Tilapia until Zenith get granted the license and (b) the SNPC owe Zenith $5.7 million, which looks like it could be unlocked with this new move too.

One thing that I have seen over the last year is that changes in Congo take a lot of time, but with the mass clear out of all the senior figures in the Congolese oil industry looking like it may soon be finally completed it could be a strong indication that the granting of the Tilapia license will follow on shortly. Here’s hoping anyway, as this will be the massive share price driver that the company needs.
Fakevenues
18.01.2022 kl 17:20 2937

-And according to the not so trustworthy channel AI,- may be in March
"Ominga is not certain to be reappointed when his current term expires in March. "

Meanwhile there is Tunisia where there should be a meeting in the Hydrocarbons Advisory Committee now in January.
SLK 22,5%, Ezzaouia renewal and hopefully some more assets there
Hope to see some success from that card game AC had there
Redigert 18.01.2022 kl 17:28 Du må logge inn for å svare
TheLondonOiler
18.01.2022 kl 17:24 2936

Yes unfortunately it is Africa, will take time, however when it comes through and we are signed and sealed the extra money will flood in here and we should get a double rise.
BMU
18.01.2022 kl 21:42 2692

Let's hope that all this change in Congo carbon industry is to the benefit of Zenith that the contract will be signed. Always hope is that some new ones are better for Zenith and I totally agree with everyone that Tilapia is game changer. But to sit and just wait for a long time, its like waiting in the card game on a card that may or may newer com, instead of working in the meantime with the opportunities that represent themselves. Maybe they are not as big or with big benefits, but in the long run they provide a foundation for the company and time to wait for something bigger and new possibeletys that represents it self, and in the men time the credibility of the company is strengthened in the respective countries.
Gullit
18.01.2022 kl 22:50 2606

Er Aqua med oss fortsatt? Forstår virkelig ikke kursutvikling her ved dagens oljepris. De fleste oljeaksjer går som bare det, men her er det mulig å handle på veldig lave nivåer fortsatt. Vi får håpe en større aktør gjør sitt inntog. Mulighetene er mange men det er synd det drar ut i tid..
Herman*
18.01.2022 kl 22:55 2600

Blir jo ikke noe bedre av at ledelsen har gått i dekning og virker utilgjengelig for de fleste aksjonærer.
Pessimist1
19.01.2022 kl 08:12 2400

Støtter meg til denne, at ledelsen går i "dekning" kan bety en av to ting, enten noe veldig ille eller noe veldig bra. Det er selvsagt betimelig at aksjekursen faller menst den for alle andre oljeaksjer går opp.
olje
19.01.2022 kl 08:14 2411

Jeg velger enn så lenge å se på det som ett meget godt tegn Herman, vi får se.
Slettet bruker
19.01.2022 kl 08:15 2432

Vi faller vel kun fordi noen er utålmodige og selger.

Får satse på at AC har flere news snarest. Blir skuffet hver dag jeg ikke ser news kl. 08:00.
Pessimist1
19.01.2022 kl 08:29 2398

Hvorfor hver enkelt selger er vel litt mer flerdimensjonalt enn utolmodighet alene. Litt av problemet nevner du vel her at man forventer news hver morgen klokken 08:00 det er etter alle praktiske formål helt umulig å få til news hver morgen klokken 08:00.

Hva vet vi egentlig?

Tilapia har tatt lang tid, det er 1 år siden vi fikk "tilslag" på Tilapia 2. Men enda er ingen konkret avtale på bordet. Hvorfor det? Det er ikke godt å si men det er min forståelse at det har vært endringer både på myndighetsiden og i SNPC, dette utsetter ting. Jeg vet ikke om 1 år for en avtale av denne størrelsen egentlig er spesielt treigt. Tror nok om man ser på andre selskaper med tilsvarende størrelse som Zenith i Congo vil finne ut at avtaler som dette ikke er rett frem å det tar den tiden det tar.

Oljeprisen har gått til rekordhøye nivåer, de fleste som sitter med felt i Tunisia og andre steder er ikke like villig til å selge billig slik de har gjort tidligere med utviklingen i oljeprisen. Det er derfor utenkelig at man vil få en dealflow med samme vilkår som tidligere avtaler nå i dagens oljeprismiljø. Man så eksempelvis med første del av SLK at man måtte betale mye mer enn det man i utgangspunktet skulle gjøre, dette er ene å alene fordi verdien til eierandelene i feltene øker. SLK del 2 er vel gått ut å man forhandler vel sikkert der vil jeg tro, men der også vil jeg tro problemet er at det blir dyrere enn først antatt.

Hva kan man da egentlig gjøre for å skape aksjonærverdier om det ikke er å få tak i nye felt? Da sitter man igjen med det at man i dagens oljeprisklima må utvikle det man allerede har. Vi har en god produksjon i Tunisia som er mulig å skalere opp. Hva er denne avhengig av? Jo den er avhengig av tillatelser til boring m.m. Hvem bestemmer over disse godkjennelsen? Vel det er Tunisiske myndigheter, det tar som vi alle er klar over når man ser hvor lang tid det tok å få godkjent SLK mye lengre tid enn forhandlinger med private selskaper. Derfor er ikke meldiger om nye avtaler like lett som tidligere.
Gullit
19.01.2022 kl 08:30 2398

Vi vet jo att det er utviklingsmuligheter i Tunisia. Så att ledelsen nå er stille tenker jeg kan tyde på att noe bra er på gang. Men forstår att mange skulle ønsket mer nytt enda raskere. Det går vel igjen i mange aksjer. Med dagens kurs er det ikke mye nedside igjen…
Viking_I
19.01.2022 kl 09:27 2246

Look like AC and management is in hibernation. No concrete information or update on money collected for proposed work in last two issue.
Tricky
19.01.2022 kl 09:37 2207

Tja, har ikke nået mot å vente. Med de eksisterende felter igang, så virker det til de er på vei til en resultat før skatt på minimum 100 MNOK når årsrapporten blir fremlagt 31/7-22. Det sett i lyset av en markedsverdi på 181-182 MNOK. Likviditen er helt ok med eksisterende aktivitet, Holder prisene som de er nå, vil de i første halvår ha en betydelig cash overskud av driften. Så er vel 3 trigger for kursen fremover. 1: Congo. 2: Nigeria. 3: 31/7-2022. Kan ikke se annet enn den kommer til å sprette opp på et eller annet tidspunkt.
Viking_I
19.01.2022 kl 09:39 2258

if they don't have anything to do at least they can buy back 100 million shares from that money.
Liverbirds
19.01.2022 kl 09:43 2234

Kursras
SørenE
19.01.2022 kl 09:45 2253

Hej Norge

Flot !!!! Viking_1 det var det Hermann skrev 22:35 gentager at du fisker news og kommentarer andre steder og skriver som det er dig der er ophav -- usmageligt
Du er gennemskuet.

Dansken
Slettet bruker
19.01.2022 kl 09:48 2256

Siste ukes olje produksjon fra SLK & EZZ er "stabil"
Ref http://www.etap.com.tn/fileadmin/prod_jour/Brut-100122.pdf

Er det noen som har oppdaterte tall fra ROB og El Bibane ?


Viking_I
19.01.2022 kl 09:53 2253

ROB - 100 bopd and EL BB-100 bopd + Gas
Allroad18
19.01.2022 kl 09:55 2245

Mener fremdeles at vi må få en aksjespleis, det er for enkelt å manipulere kursen på ører en på kroner. Ellers er det lite konkret fra ledelsen, det er bedre å være ærlige på hva som skjer og hvordan man ligger an med saker og ting. Kan ikke være så kurssensitivt det som foregår at man ikke kan få en ærlig oppdtatering av status? Hvem jobber med hva, hva er status så langt osv. Nyhetene som kommer gir kortsiktige løft på noen få ører for så å falle tilbake igjen. Den har en bunn på 0,10, men det begynner å bli farlig varmt for at den kommer under! 3,8 mill aksjer er foreløpig dagens volum frem og tilbake, med andre ord et mikroskopisk volum, men likevel nok til "store" svingninger av de totalt 1,7 mrd aksjene
Viking_I
19.01.2022 kl 09:56 2357

good joke, give some concrete info than passing tasteless comment/tricks like clown.
Gullhaugen
19.01.2022 kl 09:59 2403

Ja er dritlei dette gjentagende gnålet til Viking... Her inne skriver vi på Norsk også !
Viking_I
19.01.2022 kl 10:18 2332

Look like stop loss activated for someone and sold 2 million share. which took course to 0.09.
Liverbirds
19.01.2022 kl 10:20 2282

KURSRAS
Slettet bruker
19.01.2022 kl 10:28 2276

Funger ikke "blokker bruker" ?
SørenE
19.01.2022 kl 10:30 2308

Hej Norge

Engelsk er åbenbart ok ---- men find nogle bedre argumenter en vores sprog

Kan heller ikke se hvad Viking bidrager med udover gentagelser.

Enig med Viking_1 -- mange forumklovne

Dansken
Gullhaugen
19.01.2022 kl 10:30 2341

Liverbirds skrev KURSRAS
Ja Zena er i en kraftig fallenede trend nå. Det er kun news som kan redde oss nå dessverre.....kan for se 0.08 .....
Redigert 19.01.2022 kl 10:31 Du må logge inn for å svare
Fakevenues
19.01.2022 kl 10:32 2332

"at man forventer news hver morgen klokken 08:00" er en oppdiktet sannhet.
Det som ventes på, er at lisenser skal godkjennes og omtalt arbeid skal starte, og det er slike news en går og venter på fordi at de har ikke kommet ennå.
-Tilapia har AC hevdet any-time siden des 2020 (og forsterket at any-time ville komme like etter valget i mars i fjor) og Countrymanager, som er en nær venn av president & sønn ble ansatt for 9 mnd siden uten at noe som helst har skjedd ennå.
-Rob-3 har han siden i juni i fjor sagt any-time ,- og den har vært fullfinansiert siden i november.
-Ennå har det heller ikke kommet news om Rigg, som var så godt som lastet om bord, det var bare detaljer om destinasjon som manglet før den ville bli sendt.
- LSK gikk ikke som planlagt med 22,5%+22,5% som han hadde sikret mens ingen turte å bevege seg ute gr C19,- den ene måtte reforhandles og ble dyrere, den andre parten har vel gått ut på dato uten at vi vet noe som helst.

Så det er tullprat at aksjonærene går og venter på ny-heter hver eneste dag, vi venter på avgjørelser og bekreftelser
Redigert 19.01.2022 kl 10:33 Du må logge inn for å svare
Pessimist1
19.01.2022 kl 10:49 2257

Med all respekt å melde, så er det ikke tullprat.

Snakker med mange Zenith aksjonærer som forventer news hver eneste dag. Ta en titt på forumet her gå tilbake i tid, Viking og endel andre sitter å sier imorgen klokken 08:00 omtrent hver dag. At det gjelder alle aksjonærer har jeg vel aldri sagt, det er gjeldene for en god del aksjonærer.

Om du har fulgt med en stund vet du hvor kritisk jeg har vært til Andrea sin tidsestimering på et kontinent hvor det åpenbart ikke fungerer. Jeg har mange ganger sagt jeg mener det er lite tillitsvekkende når selskapet utaler seg slik. Det er et faktum, bare gå tilbake å se på hva jeg har skrevet.

Jeg sier bare at erfaringen viser at regulatorisk arbeid i Afrika tar mye lengre tid en planlagt. Det er selvsagt at mange blir spørrende å venter på nyheter ifht. regulatoriske godkjennelser. Så jeg skjønner egentlig ikke hva du snakker om for vi er i stor grad helt enige.

Det jeg sier er at erfaringen tilsier at det regulatoriske arbeidet i Afrika tar vesentlige lengre tid enn planlagt å at dette kommer når det kommer. Det ubestridelige faktum er at selskapet nå har en prodkusjon på 530 fat + Italia. Dette genererer inntekter jeg mener forsvarer dagens aksjekurs å vel så det. Så sier jeg helt enkelt at man kan ikke ta selskapet serriøst på "anyday uttalelsene". Det forventer jeg egentlig at et observant øye som ditt eget forstår. Derfor mener jeg det er håpløst når det som diskuteres her inne til stadighet er "Tilapia til uka", "noe stort er på vei" osv. For det bidrar ikke til noe positivt å spekulere i ting vi ikke vet når kommer.