SCANA med ny kontrakt!
Dette blir bra!
Oslo Børs
SYMBOL
SCANA
Bergen, 23. desember 2021. Det vises til børsmelding 15. desember 2021 fra Scana
ASA (OSE: SCANA) ("Scana") om kjøp av alle aksjene i PSW Holding I AS, som er
morselskapet i PSW Group.
PSW Power & Automation som inngår i PSW Group, har i dag sikret nok en viktig
ordre for selskapet.
Havnekraft AS, eid av Haugaland Kraft og Karmsund Havn, har tildelt PSW Power &
Automation kontrakten på et høyspent landstrømanlegg på opptil 16 MVA iht. IEC
80005-1. Kontrakten inkluderer oppbygging av teknisk løsning og infrastruktur
som gjør det mulig med lavspenttilkobling på samme anlegg for andre typer skip
utenfor cruisesesongen. PSW designer, sammenstiller og tester det komplette
anlegget i sine fasiliteter på Ågotnes, før det fraktes til Haugesund for
installasjon og igangkjøring.
Havnekraft AS skal etablere et høyspent landstrøm system for cruise skip i
Haugesund. Anlegget vill i tillegg kunne brukes utenom cruise sesongen til andre
typer fartøy noe som gir en svært fleksibel løsning til havnen og besøkende
skip. Planlagt levering av anlegget er utgangen av 2022.
«Dette er en betydelig kontrakt for oss og bekrefter PSWs unike posisjon
innenfor det grønne skiftet. Vi er stolte over å være en bidragsyter til enda en
grønn havn i Norge,» sier daglig leder i PSW Power & Automation, Eirik Sørensen.
Kontraktssum er ca. 36 Mnok med levering i slutten av 2022.
https://live.euronext.com/en/node/8222226
Oslo Børs
SYMBOL
SCANA
Bergen, 23. desember 2021. Det vises til børsmelding 15. desember 2021 fra Scana
ASA (OSE: SCANA) ("Scana") om kjøp av alle aksjene i PSW Holding I AS, som er
morselskapet i PSW Group.
PSW Power & Automation som inngår i PSW Group, har i dag sikret nok en viktig
ordre for selskapet.
Havnekraft AS, eid av Haugaland Kraft og Karmsund Havn, har tildelt PSW Power &
Automation kontrakten på et høyspent landstrømanlegg på opptil 16 MVA iht. IEC
80005-1. Kontrakten inkluderer oppbygging av teknisk løsning og infrastruktur
som gjør det mulig med lavspenttilkobling på samme anlegg for andre typer skip
utenfor cruisesesongen. PSW designer, sammenstiller og tester det komplette
anlegget i sine fasiliteter på Ågotnes, før det fraktes til Haugesund for
installasjon og igangkjøring.
Havnekraft AS skal etablere et høyspent landstrøm system for cruise skip i
Haugesund. Anlegget vill i tillegg kunne brukes utenom cruise sesongen til andre
typer fartøy noe som gir en svært fleksibel løsning til havnen og besøkende
skip. Planlagt levering av anlegget er utgangen av 2022.
«Dette er en betydelig kontrakt for oss og bekrefter PSWs unike posisjon
innenfor det grønne skiftet. Vi er stolte over å være en bidragsyter til enda en
grønn havn i Norge,» sier daglig leder i PSW Power & Automation, Eirik Sørensen.
Kontraktssum er ca. 36 Mnok med levering i slutten av 2022.
https://live.euronext.com/en/node/8222226
murpy
16.12.2022 kl 07:54
4932
murpy
15.12.2022 kl 09:16
5158
Feil, konverteringen er på 1,10 pr aksje og ikke 1 som du sier. 1,- pr aksje er pålydende som er noe helt annet.
Gjelden blir også betydelig redusert. ikke rare gjelden Scana har nå.
Gjelden blir også betydelig redusert. ikke rare gjelden Scana har nå.
Perdenlure
15.12.2022 kl 08:58
4835
Først får vi ta for oss ekstraordiner gen forsamling på Mandag , hvor det da blir tilført 47 mill nye aksjer til 1 kr, verdien av Scana blir da 440 mil kr, (om 1 kr aksjen).
Så får Scana da også ca 50 mill mindre gjeld på denne måten:-) Etter det så tennes raketten (som flere liker å si her inne på forumet)
Så får Scana da også ca 50 mill mindre gjeld på denne måten:-) Etter det så tennes raketten (som flere liker å si her inne på forumet)
murpy
15.12.2022 kl 08:48
4844
Nå ligger kursen kursen ( MC ) 80 mill under det de ga for PSW. Resten her får dere helt gratis. Her kan jeg ikke skjønne annet en at dette blir en av nyttårs rakettene.
Offshore
PSW-løsninger
PSW-teknologi
Subseatec
Energi
PSW Power Automation
Trans Construction AS (ATC)
Maritim
Sjøsystemer
Skarpenord
Offshore
PSW-løsninger
PSW-teknologi
Subseatec
Energi
PSW Power Automation
Trans Construction AS (ATC)
Maritim
Sjøsystemer
Skarpenord
Werner
15.12.2022 kl 08:27
4814
Tenker det smeller i dag? Hvorfor skal det gjøre det ? Vet ikke hvor mange ganger jeg lest en sånn kommentar. Det er vel bare HÅPET som tilsier det .
Perdenlure
14.12.2022 kl 17:54
4942
Furuen skrev Ser jo ut som at det er mer som skal ut.
Det er alltid noe som skal ut (spesielt på denne tiden pg av fradrag/tap) :-)
Perdenlure
14.12.2022 kl 13:33
4956
Furuen skrev Da var vi under krona. Hva skjer?
Det er ingen dramatikk , så nå er det bare å kjenne sin besøkelsestid!! De 700K som har ligget lenge tilsalgs på 1.14 kr og etterhvert på 1,04 er nå kastet ut ! Det er grunnen til under krona:-)
murpy
14.12.2022 kl 11:58
4911
Her er rollene til den nye styrelederen. Er vel ikke verst han her. Han skal vel kjøpe litt aksjer tenker jeg, kanskje han tar posten på 1,07
Gc Rieber Fortuna AS - 0' NOK (2021)
12,5% God (2021)
STYREVERV
Rolle Bedrift Ansatte Sum driftsinntekter Lønnsomhet
Nestleder Gc Rieber Compact AS 46 129 626' NOK (2021)
4,2% Svak (2021)
Styremedlem 4h-Vest AS 1 10 495' NOK (2021)
9% Tilfredsst. (2021)
Styremedlem Gc Rieber Shipping ASA - 0' NOK (2021)
11,6% God (2021)
Styremedlem Gc Rieber Vivomega AS 78 460 975' NOK (2021)
19,7% Meget god (2021)
Styremedlem Selskabet Den Gode Hensigt 7 7 578' NOK (2021)
6,5% Tilfredsst. (2021)
Gc Rieber Fortuna AS - 0' NOK (2021)
12,5% God (2021)
STYREVERV
Rolle Bedrift Ansatte Sum driftsinntekter Lønnsomhet
Nestleder Gc Rieber Compact AS 46 129 626' NOK (2021)
4,2% Svak (2021)
Styremedlem 4h-Vest AS 1 10 495' NOK (2021)
9% Tilfredsst. (2021)
Styremedlem Gc Rieber Shipping ASA - 0' NOK (2021)
11,6% God (2021)
Styremedlem Gc Rieber Vivomega AS 78 460 975' NOK (2021)
19,7% Meget god (2021)
Styremedlem Selskabet Den Gode Hensigt 7 7 578' NOK (2021)
6,5% Tilfredsst. (2021)
murpy
13.12.2022 kl 12:34
5041
Nå er det kun folk som sitter med tap som selger for å få utgiftsført tapet. De kjøper seg også inn igjen. ( jeg er en av de )
Dovretro
13.12.2022 kl 12:16
5042
Furuen skrev Nå venter vi heftig på noen nye kontrakter!
Nei, nei, det må ikke skje. Denne går jo ned hver gang de melder kontrakter. Den er jo snart under 1,0
Dopey
09.12.2022 kl 22:20
5512
December 8, 2022, by Nadja Skopljak
Norwegian shipping company Solstad Offshore has won five-year contracts with Equinor UK for two of its platform supply vessels (PSVs), with one vessel set to be upgraded with a battery-hybrid system and shore power.
The contracts were signed for PSVs Normand Naley and Sea Frost and both will run for five years starting from January 2023, including options for further extensions.
Sea Frost, which has been on contract with Equinor since 2017, will be upgraded with a battery-hybrid system and shore power as part of the contract.
Normand Naley already features a battery-hybrid system and shore power.
With these contract awards, Solstad Offshore has three PSVs installed with battery-hybrid systems and shore power operating
Som nevnt tidligere, så vil det etterhvert bli behov for MYE landstrøm løsninger rundt omkring. 👌
Norwegian shipping company Solstad Offshore has won five-year contracts with Equinor UK for two of its platform supply vessels (PSVs), with one vessel set to be upgraded with a battery-hybrid system and shore power.
The contracts were signed for PSVs Normand Naley and Sea Frost and both will run for five years starting from January 2023, including options for further extensions.
Sea Frost, which has been on contract with Equinor since 2017, will be upgraded with a battery-hybrid system and shore power as part of the contract.
Normand Naley already features a battery-hybrid system and shore power.
With these contract awards, Solstad Offshore has three PSVs installed with battery-hybrid systems and shore power operating
Som nevnt tidligere, så vil det etterhvert bli behov for MYE landstrøm løsninger rundt omkring. 👌
Dopey
08.12.2022 kl 23:07
5642
Ålesund baserte Havfisk AS har bygget om store deler av flåten sin slik at de kan bruke landstrøm når de ligger til Kai. Denne utviklingen vil vi se mye av fremover da det skal reduseres både støy og forurensning fra hav næringen. Lille Norge er tidlig ute, men vi vil se at landstrøm og batteriløsninger til kyst og havnæringen i Europa og verden forøvrig vil eksplodere fremover.
murpy
08.12.2022 kl 17:32
5749
Når du føler at det ser mørkt ut så kjøper du. ( psykologi ) Det er ingenting som har skjedd negativt med selskapet som skulle tilsi dagens kurs.
Kjøp på faktiske forhold. Målet til alle som trader er å psyke ut flest mulig mens de selv kjøper aksjene. ( husk noen kjøper de av en grunn)
Kjøp på faktiske forhold. Målet til alle som trader er å psyke ut flest mulig mens de selv kjøper aksjene. ( husk noen kjøper de av en grunn)
Dovretro
08.12.2022 kl 17:28
5747
Ja spiller ingen rolle, selger ikke allikevel om den så går i null. Da skal jeg ramme inn papiret og nyte min verste investering🥳🌧☔️
Werner
08.12.2022 kl 16:49
5781
Furuen skrev Og vi er nede i 1,07.
Ja den kryper vel snart under 1 også vel. Har vært mye optimisme her inne men nå synes jeg det ser veldig mørkt ut😡😡
Dr_Eval
08.12.2022 kl 08:24
6047
Scana er Equinor sin leverandør av forankring/skrogbraketter til flytende havvind. https://www.finansavisen.no/nyheter/finans/2022/12/07/7967418/equinor-vant-havvindlisens?internal_source=sistenytt
Dopey
07.12.2022 kl 18:19
6293
Tatt fra PSW sin LinkedIn side:
It is always exciting to have customers over for the first FAT. Last week we completed the FAT of a 230-690V 50-60Hz 400KVA/442kWh BQ battery solution, in a 10FT container, with one of our customers.
Great work by our engineers getting the battery product ready in all aspects, resulting in a successful FAT and a happy customer.
Another fourteen BQ containers are due for completion.
Den første av Zeppelin Rental sine mobile batteriløsninger står klar til overlevering.
It is always exciting to have customers over for the first FAT. Last week we completed the FAT of a 230-690V 50-60Hz 400KVA/442kWh BQ battery solution, in a 10FT container, with one of our customers.
Great work by our engineers getting the battery product ready in all aspects, resulting in a successful FAT and a happy customer.
Another fourteen BQ containers are due for completion.
Den første av Zeppelin Rental sine mobile batteriløsninger står klar til overlevering.
murpy
05.12.2022 kl 09:59
6629
Fjord1 starter testing av el-ferger over Tysfjorden
Fjord1 overtar driften av riksveifergene over Tysfjorden i Nordland fra i dag, og vil snart ha verdens lengste elektriske fergesamband.
BJØRN OLAV AMUNDSEN FERGER 1. DES. 2022 - 10:45
Facebook
Twitter
Planta støyskjerm – du hører bare summetonen
Annonsørinnhold fra Road Supply AS
Planta støyskjerm – du hører bare summetonen
Den nye fergekontrakten mellom Statens Vegvesen og Fjord1 omfatter både riksvei 827 mellom Drag og Kjøpsvik og E6 mellom Bognes og Skarberget. Her blir det hyppigere avganger alle dager og økt kapasitet på sommeren.
Kontrakten løper fram til 2032, skriver Vegvesenet i en pressemelding.
Lengste grønne samband
Ifølge kontrakten skal alle de ordinære fergene over Tysfjorden driftes med elektrisitet. Nå starter testperioden mellom Drag og Kjøpsvik, som blir Norges – og verdens – lengste el-fergesamband.
– Norge ligger helt i front når det gjelder det grønne skiftet innen maritim transport. Det er ekstra gledelig at vi nå får grønne ferger også i nord, på et samband som bare for noen år siden ble vurdert som for langt, dyrt og komplisert for nullutslippsløsninger, sier divisjonsdirektør Bjørn Laksforsmo i Statens vegvesen i meldingen.
Nye fartøy
Fjord1 setter inn tre fartøy, som er ombygd for å være tilpasset el-fergedrift. MF Lote og MF Glutra er allerede på plass på E6 mellom Bognes og Skarberget. Fergekaiene er ikke tilpasset til el-drift ennå, på grunn av forsinkelser i framføringen av ny kraftlinje til Bognes. Fergekaiene skal være ferdig ombygd og klar for el-drift til høsten.
Dermed blir MF Fannefjord først ut med el-drift over Tysfjorden når fartøyet er ferdigstilt på nyåret. Med en overfart på 14,8 kilometer blir dette verdens lengste el-fergesamband.
I mellomtida vil reserveferga MF Sulafjord ta trafikken mellom Drag og Kjøpsvik.
Fantastisk utvikling
– Det er utrolig imponerende å se hvordan teknologien har utviklet seg de siste årene. Det er ikke mange år siden vi startet med å drifte en strekning på 4,8 kilometer kun på elektrisitet, mens vi nå skal drifte drifte verdens lengste elektriske samband! Utviklingen har vært fantastisk, sier regionleder i Fjord1, Jan Petter Thomsen.
– Vi har kommet langt i løpet av disse årene, samtidig som regularitet, driftssikkerhet og komfort på el-fergene er vært høy sammenlignet med tradisjonell forbrenningsteknologi, sier divisjonsdirektør Bjørn Laksforsmo.
Det var for øvrig Fjord1 sin ferge MF Glutra som startet energi-revolusjonen med flytende gass (LNG) i 2000,og som i nyombygd versjon gjør det mulig å reise med nullutslipp fra Svinesund til Kirkenes.
Fjord1 overtar driften av riksveifergene over Tysfjorden i Nordland fra i dag, og vil snart ha verdens lengste elektriske fergesamband.
BJØRN OLAV AMUNDSEN FERGER 1. DES. 2022 - 10:45
Planta støyskjerm – du hører bare summetonen
Annonsørinnhold fra Road Supply AS
Planta støyskjerm – du hører bare summetonen
Den nye fergekontrakten mellom Statens Vegvesen og Fjord1 omfatter både riksvei 827 mellom Drag og Kjøpsvik og E6 mellom Bognes og Skarberget. Her blir det hyppigere avganger alle dager og økt kapasitet på sommeren.
Kontrakten løper fram til 2032, skriver Vegvesenet i en pressemelding.
Lengste grønne samband
Ifølge kontrakten skal alle de ordinære fergene over Tysfjorden driftes med elektrisitet. Nå starter testperioden mellom Drag og Kjøpsvik, som blir Norges – og verdens – lengste el-fergesamband.
– Norge ligger helt i front når det gjelder det grønne skiftet innen maritim transport. Det er ekstra gledelig at vi nå får grønne ferger også i nord, på et samband som bare for noen år siden ble vurdert som for langt, dyrt og komplisert for nullutslippsløsninger, sier divisjonsdirektør Bjørn Laksforsmo i Statens vegvesen i meldingen.
Nye fartøy
Fjord1 setter inn tre fartøy, som er ombygd for å være tilpasset el-fergedrift. MF Lote og MF Glutra er allerede på plass på E6 mellom Bognes og Skarberget. Fergekaiene er ikke tilpasset til el-drift ennå, på grunn av forsinkelser i framføringen av ny kraftlinje til Bognes. Fergekaiene skal være ferdig ombygd og klar for el-drift til høsten.
Dermed blir MF Fannefjord først ut med el-drift over Tysfjorden når fartøyet er ferdigstilt på nyåret. Med en overfart på 14,8 kilometer blir dette verdens lengste el-fergesamband.
I mellomtida vil reserveferga MF Sulafjord ta trafikken mellom Drag og Kjøpsvik.
Fantastisk utvikling
– Det er utrolig imponerende å se hvordan teknologien har utviklet seg de siste årene. Det er ikke mange år siden vi startet med å drifte en strekning på 4,8 kilometer kun på elektrisitet, mens vi nå skal drifte drifte verdens lengste elektriske samband! Utviklingen har vært fantastisk, sier regionleder i Fjord1, Jan Petter Thomsen.
– Vi har kommet langt i løpet av disse årene, samtidig som regularitet, driftssikkerhet og komfort på el-fergene er vært høy sammenlignet med tradisjonell forbrenningsteknologi, sier divisjonsdirektør Bjørn Laksforsmo.
Det var for øvrig Fjord1 sin ferge MF Glutra som startet energi-revolusjonen med flytende gass (LNG) i 2000,og som i nyombygd versjon gjør det mulig å reise med nullutslipp fra Svinesund til Kirkenes.
Dopey
30.11.2022 kl 14:52
7169
Tipper de ble kjøpt til 1kr. Enten så sier vedkommende seg fornøyd med 14% avkastning ellers blir salgsposten fjernet og flyttet lenger nordover. 😅
PipedPiper
30.11.2022 kl 14:01
7115
Virker som alle kortsiktige er ute av Scana? Hva med hen som selger en liten post på 735000 aksjer til 1,14?
murpy
30.11.2022 kl 05:38
3437
Innen elektrifisering har Scana et gigant potensiale. Her bør folk få opp øynene.
Se på de siste kontraktene så skjønner man at det er noe på gang her.
Se på de siste kontraktene så skjønner man at det er noe på gang her.
Gitarhelt1
29.11.2022 kl 23:23
3416
More than 80 speakers are lined up from a wide range of categories, one of the speakers will be Anette Netteland Dybvik, Scana’s Head of IR and Investments.
She will introduce Scana to the audience and talk about the enormous market potential we experience from the electrification trend ⚡
Fearnley Securities – Annual Renewables & Clean Tech Conference
Wednesday, November 30, 2022. 08:00-18:00
Scana presentation at 16:40 CET
Location: Fearnely Securities offices, Dronning Eufemias gate 8, Oslo
She will introduce Scana to the audience and talk about the enormous market potential we experience from the electrification trend ⚡
Fearnley Securities – Annual Renewables & Clean Tech Conference
Wednesday, November 30, 2022. 08:00-18:00
Scana presentation at 16:40 CET
Location: Fearnely Securities offices, Dronning Eufemias gate 8, Oslo
murpy
29.11.2022 kl 11:56
3589
Nå virker det som at alle kortsiktige er ute av aksjen og kaster bort pengene sine på FLYR.
Blir snart liv i Scana.
Blir snart liv i Scana.
murpy
29.11.2022 kl 09:33
3712
Det er helt andre grunner til at han har fratrådt. Tror du virkelig Herkules hadde gått med på konvertering om det var snakk om uenigheter i styret ?
Tenk deg litt om nå og ikke lag noen voldsomme kospirasjons teorier.
Tenk deg litt om nå og ikke lag noen voldsomme kospirasjons teorier.
PipedPiper
29.11.2022 kl 09:30
3674
Kursen skjønner tydeligvis heller ikke at dette er BULL! Vi skal under krona før nyttår, langt under.
HebbeW
29.11.2022 kl 09:23
3677
Hvorfor har styremedlem fra Herkules fratrådt? Det pleier å være en statement når ikke styremedlemmer sitter frem til nyvalg på en ryddig måte. En i valgkomite har også fratrådt. Jeg syntes det lukter krangling med Herkules?
murpy
29.11.2022 kl 09:11
3603
Jøss, er det noe du ikke har fått med deg tro ?
Her er det flere som ikke skjønner at dette er helt BULL:!!!
Her er det flere som ikke skjønner at dette er helt BULL:!!!
Ja noen klarer å se positivt i alt..
Hvem skal ta kostnaden for Europa kontorer og investeringer fremover?
Hvem skal ta kostnaden for Europa kontorer og investeringer fremover?