EL BILEIERE DYTTER REGNINGEN PÅ ANDRE

Slettet bruker
06.01.2022 kl 20:30 1478

Elbileierne sørger for høyere strømregninger

Elbileierne sørger for forlengede bompenger

Elbileierne sørger for at neste generasjoner må lide etter utgravinger og slavedrift for å skaffe metaller

Elbileierne gjør at fravær av inntekter ved kjøp av bil legges til andre deler av samfunnet for å få inn avgiftene

Noe mer vi må betale for disse snyltere? Vel gjenvinningsregnestykke er også noe...

Påtide å stanse denne skevfordelingen?! Snylting....
Redigert 06.01.2022 kl 20:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.01.2022 kl 20:50 1437

Var det ikkeno med gratis parkeringer osv?
Mokomon
06.01.2022 kl 20:53 1425

Nå er det vel sånn at de fleste produsenter har sagt de skal stoppe å produsere fossilbilen alt om noen få år. Da blir det også slutt på skeivfordeling, siden de alle fleste kjører elektrisk.

Norge har lang tradisjon for å bruke pisk, med toll, skatter og avgifter for å styre oss i den rettningen de vil at folk flest skal ta. For en ganske skyld, velger de å bruke gulerot, og tilby en skikkelig fantastisk deal, med momsfritak, gratis parkering, gratis bom, avgiftsfritak etc etc.

At så mange kan ha så mye imot en så bra tilbud er for meg helt utrolig. Heldigvis hoppet jeg på, og har spart store summer på å kjøre elektrisk i snart 8 år. Skulle tro at folk på et finansforum så verdien av dette

Slettet bruker
06.01.2022 kl 20:56 1415

Joda, men her er det snakkom at dere har en god deal på bekostning av andre i samfunnet. Dette kan ikke fortsette, bare se på strømregningen, den har du vel meninger om🙂
Slettet bruker
06.01.2022 kl 21:07 1383

Vel, siden jeg har sluttet å bruke Bastøfergen så vet jeg ikke nåværende priser, men sist var det 205kroner for fossil bil, og 25 for elbil. Prisen for fossil bil ble doblet over natten. Så ja, de er snyltere. Men såklart bra for miljøet å bytte bil hvert 3 år, og dra på handletur til Sverige .
Mokomon
06.01.2022 kl 21:11 1364

Hvor stor andel av energikrisen i Europa tror du elbilen står for? Kjører Tibber, og bilen min lades automatisk når et brukes minst strøm og dermed sparer jeg også penger der.

Tilbudet er åpent for alle, som støtte til varmepumpe og andre tiltak. Jeg priser deg om du bevist veldig den veien med mest skatt og avgifter for å bidra med midler til AS Norge, men selv må jeg innrømme at jeg ofte veldig økonomisk gunstige løsninger

Slettet bruker
06.01.2022 kl 21:12 1358

Hvor mye har verditapet på bilene dine vært siste 8år?
Mokomon
06.01.2022 kl 21:16 1328

Kjøpt ny for 230 000, verdi i dag er vel rundt 60k. Så det har ikke kostet meg spesielt mye. Legg på gratis parkering, årsavgift, gratis bom i flere år, drivstoff utgifter etc, så har dette vært helt fantastisk for økonomien her i huset. KIA Soul foresten, 7 års garanti og tipp topp service.
Slettet bruker
06.01.2022 kl 21:17 1325

Må si jeg helt ærlig ikke liker å spare penger ved å gi regningen til naboen, men skjønner om du gjør det. Dog skal ikke staten drive slik.. Det må endres.

Prøvde elbil, men passer ikke mitt behov. Samt jeg liker ikke hvordan barn må jobbe for at vi skal leve gundigere
Mokomon
06.01.2022 kl 21:25 1303

Naboen kjører også elbil, det er ganske vanlig at staten bruker skatt og avgifter for å påvirke valg og beslutninger. Gir du regningen til naboen dersom du sparer i BSU også? Samme ting

Barnearbeid er fryktelig, så bra du setter foten ned der. Sover du dårligere over å vite at fossil industrien tar ca 1 million liv årlig? Kilde: https://source.wustl.edu/2021/06/new-research-finds-1m-deaths-in-2017-attributable-to-fossil-fuel-combustion/
Slettet bruker
06.01.2022 kl 21:49 1260

Intensiver her og der i i-landet. Påtide å endre hvordan man utfører skattepolitikken. For min del så kan man fjerne endel som vi alle er enige om, bom, veiavg, ferger osv.

Men gulrot burde ikke ligge som nå, at man skal bort fra såkalte fossil iler tenker vel snart alle politikere.

Jeg er mer på gassiden for fremtiden, men vil aldri ha noe annet på Ferrari en enn bensin. Så satser på cotfangst og muligens at det blir forbedringer innen hybrid, så fall kan vi takke formel1 for slikt. Mitt poeng her er at det blir for dumt å kutte ut gass og olje for den ssksskyld og dermed tåpelig å gi deg såpass rabatt på bilholder, mens jeg blir med på dekke regninga.

Hovedproblemet medtanke på skadelig for miljøet er plast/gummi i havet. Men dette blir det kanskje mindre av jo mer vi flyr bilene rundt. Noe som nærmer seg raskt. Mangler bare trafikksystemet, ellers er alt på plass kan man vel si nå.

I disse vaksine dager så blir man bedt om å være solidarisk med samfunnets borgere, ta en for laget liksom. Med det i hodet så ser jeg vel for meg at Elbileierne må gå litt i seg selv og tenke solidaritet med tanke på all denne elektrifisering en og kostnadene de gir oss (eierne av kraftselskapene).

Men samme som at jeg velger å unngå sprøyte så kan jo du unngå å stanse lukrativ ordning, ser Buisness en i det.

Moral, etikk og solidaritet som burde vært med i fremtiden, da digitaliseringen skraper oss for denslags.

Slettet bruker
06.01.2022 kl 22:18 1215

Da har du en bil med svært begrenset rekkevidde, som er fint for noen,men ikke brukendes for andre. Elbiler er supert for lokalmiljø, og effektiv mtp energi. Mye mindre vedlikehold er jo ett enormt pluss. Men om han har en livsstil der man ikke kan ha en bil med kort rekkevidde, er det riktig å bli straffet for det?
Skal jeg som velger å kjøre en ti år gammel bil bli mer straffet for å vedlikeholde noe lengst mulig,kontra å forbruke å kjøpe nytt?

Skal ting bli rettferdig så må hele total forbruket per person måles opp. Flyreiser, forbruk privat båt,motorsag, prmog forbruk av grillkull osv.
Varmepumper er momspliktig,men ikke elbiler. Hvor er logikken?
PSI- Investor
06.01.2022 kl 23:04 1164

Moms er det jo på sykler/ elsykker også. Selv om slikt jo er det man skal satse all økning i transport på.
Privatbilisme skal jo bort på sikt, elbil er bare en mellomfase
kaliber
07.01.2022 kl 00:34 1107

Kjører Tesla og er kjempe fornøyd med den også selv om jeg foretrekker panamere 4s nå om vinteren!
Slettet bruker
07.01.2022 kl 02:33 1070

de gjør det samme som staten. dytter strømregninger over på vanlige folk.