REC Silicon: Skillet mellom selskapet og markedsverdi

Slettet bruker
RECSI 06.01.2022 kl 22:31 17250

DEL 1/2

Jeg får vel utdype mitt tidligere innlegg i dag, nå som jeg har litt bedre tid. Jeg forstår frustrasjonen til mange og skal jeg være helt ærlig er jeg frustrert over markedsverdien selv. Jeg trodde at vi skal være på 40-50kr for lengst, bare basert på fremtidige utsikter, men jeg har tatt grundig feil. Gjentatte ganger når det kommer til markedsverdien til REC faktisk. La oss dele dette inn i to biter:

REC Silicon som et selskap har et knallsterkt fundament. Her har vi et selskap som befinner seg midt i smørøyet, nemlig USA. Vi befinner oss i en historisk politisk situasjon hvor verden har bestemt seg for å satse på grønt. Dette betyr at det vil bli investert i å bygge fornybare verdikjeder. Dette åpner ganske mange dører for REC, ettersom selskapet produserer ingrediensene disse fremtidige grønne selskapene vil trenge. REC har sterke kort innenfor polysilicon markedet som vil være etterspurt i blant annet solar bransjen. På den andre siden har selskapet også ekstremt sterke kort innenfor silan markedet og all forskning viser på om at dette er fremtidens el-batterier. Da mener jeg ikke om 10-20 år, men faktisk i nærmeste fremtid. Her skiller REC seg ekstremt mye ut fra alle andre selskaper i hele USA.

Fornybart er fremtidens olje. Dette er neste steg på menneskelig evolusjon og hvordan vi utnytter denne planetens ressurser og energi på. Dette betyr også at det landet som har de største og mest effektive verdikjedene, som vil sitte med de største ressursene. Kineserne innså det for lengst og de er svært proaktive når det kommer til fornybart. Faktisk har vesten mye å lære av Kineserne. Demokrati er fantastisk, men byråkrati er forferdelig og ekstremt tidskrevende. Tid er noe verden ikke har akkurat nå. Vi skulle ha tatt disse stegene for lengst... Konsekvensene av hvordan vi har forurenset og ødelagt denne planeten på er nok noe våre barn og barnebarn kommer til å merke langt mer enn oss. Så det er ikke bare snakk om fremtidens olje, men også om overlevelse.

Det er ingen tvil om at el-biler og solar bransjen er her for å bli. Verden har allerede bestemt seg for en stund tilbake. Det er kun snakk om litt tid før dette blir formelt og at andre grønne selskaper kan begynne å investere tungt i USA. Vi ser at investeringene har begynt i andre land på verdensbasis. Med andre ord, er det kun snakk om litt tid og formaliteter før det vil være et stort marked REC kan selge til. Dette vil sikre gjenåpningen av anlegget REC eier i Moses Lake, som vil skape ekstremt mange arbeidsplasser for landet. Dette vil også føre til at selskapet vil få ganske høy omsetning og inntjening på anleggene i både ML og Butte. Butte holder fortet frem til da.

Jeg tror personlig at vi også kommer til å få ganske store utvidelser i begge fabrikkene, hvor vi allerede så at selskapet startet den formelle prosessen i Butte i 2021. Jeg tror også at ettersom markedet kommer til å vokse så stort de neste tiårene så vil det være behov for ytterligere fabrikker. Det er ingenting å legge skjul på, ML sin kapasitet er ingenting i forhold til behovet som vil være til stede. Det vil nok komme langt flere konkurrenter, men REC har et forsprang når det kommer til erfaring, patenter, eksisterende fabrikker, knowhow samtidig som de produserer fornybart, noe som er en kvalitets stempel i seg selv.

Min teori har alltid vært at jeg skal klare å predikere fremtiden lenge før markedet gjør det og jeg ser helt enormt med potensial i selskapet basert på fremtidige utsikter. Ikke bare vil gjenåpning av ML synliggjøre skjulte verdier, men forutsetningene for vekst de neste årene er noe REC aldri har operert med tidligere. Selskapet har nærmest alltid jobbet med utfordrende forutsetninger. Nå trenger ikke REC lenger å kjempe, kundene må derimot kjempe for dem, eller handle fra Kina, noe den vestlige sivilisasjonen ikke vil tillate.

Derimot må jeg også rette kritikk til selskapet og ledelsen. Jeg synes at selskapet har gjort en elendig jobb med å gjenvinne tilliten til markedet og med sin kommunikasjon. Er dette fordi de ikke kan si noe eller fordi de ikke har noe å si? Jeg lener meg mer mot at de holder alle kortene inntill brystet og sier kun det de er lovpålagt til å si. Dette synes jeg er en dårlig strategi, spesielt når selskapet har en historikk hvor ufattelige mange mennesker har brent seg og bærer personlig nag ovenfor alt som har med REC å gjøre. Jeg er helt sikker på om at REC er klare for å signere og nærmer seg sluttfasene, men her hindrer også mangel av politiske tiltak dem. Jeg skulle ønske at selskapet kommuniserte langt bedre både ovenfor aksjonærer og markedet. Sette litt press på politikere, sånn at det blir klart og tydelig hvor mange potensielle arbeidsplasser det er snakk om. Jeg håper at ting vil endres med inngangen til HS og jeg elsker hvordan de kommuniserer. Aggresive. Stå på vilje. Vi derimot, hadde tafatte Tore, som sovnet under hver eneste kvartalspresentasjon, men markedet likte tydeligvis ikke at han pensjonerte seg, selv om jeg personlig jublet. Markedet liker ikke usikkerhet.

For å gjøre det klart og tydelig for alle; det å finne en kompetent toppleder er en prosess som tar flere måneder. Dette er ikke som å erstatte en ansatt på bunnlinjene som kan gjøres på en uke. Med mindre styret har en klar erstatter klar, så har det vært dårlig dialog mellom Tore Torvund og det tidligere styret i REC. Hvorfor ble det ikke planlagt bedre, når alle visste at TT skal pensjonere seg? Nok en gang, så gleder jeg meg til inngangen til HS blir formalisert og de inntar styremedlem posisjon i selskapet. Det kan hende at jeg er urettferdig og retter feil kritikk til selskapet. Det kan hende at alt har en naturlig forklaring og at mine ord er feil, men basert på informasjon tilgjengelig i dag vil jeg mene at mine punkter rundt kritikk står.

Med det sagt er det en grunn til at jeg fremdeles anbefaler REC til alle mine nærmeste, spesielt etter "meme stocks" nedturen som har ruinert så mange og hvor jeg selv hadde det litt moro med å tape litt, haha. Norske markedet er ingenting i forhold til hvor volatilt børsen i USA kan bli. Dessverre er det alt for mange nye aksjonærer i markedet etter covid-pandemien som jakter raske penger og jeg skal ikke kjefte på dem, fordi jeg har jo gjort det selv, men min erfaring har vist at det ikke finnes noen vei til raske penger. Noen kan selvfølgelig ha flaks, men de fleste brenner seg. Det krever alltid ordentlig forskning, flere titalls timer med å sette seg inn i kvartalsrapporter, markedet, konkurrenter, politikk, men i gjengjeld får man en trygghet, uavhengig av markedsverdi, ettersom en stoler på sin egen investering. Fundamentet til REC er så sterkt og de fremtidige prospektene så store at kritikken jeg ga selskapet bare blir kortsiktig støy i det store bildet.

På den andre siden har vi markedsverdien til REC. Markedsverdien er ekstremt volatilt. Jeg anbefaler ingen om å være investert i REC, hvis man kun har et kortsiktig tidshorisont. Dette kan være farlig, fordi selskapet svinger 20-30% opp eller ned annenhver måned. Selskapet har vært herjet av tradere i flere år og til og med hegde funds slik som Voleon har hoppet på båten. Det at hedgies, slik som Voleon shorter, ser jeg ikke på som problematisk, ettersom de må dekke aksjene i fremtiden, men det er med på å påvirke retningen til markedsverdien. Hvis man ser på det store bildet, så kan hedgies starte en short posisjon, presse prisen ned og deretter gjør tradere, usikre og uvitende aksjonærer og aksjonærer som er lei all ventingen og opp og ned turene resten og det blir nærmest en selvoppfyllende profeti. Det psykologiske aspektet i markedet, er hva jeg liker å kalle det. Noe av det viktigste som finnes. Markedet priser per aksje til hva andre er villige til å betale.

La oss være ærlige med hverandre, vi er i tidenes bull marked hvor det har blitt satt nye ATH nærmest månedlig, mens hvis du kjøpte deg inn som en REC aksjonær 04.01.2021 og holdt ut hele året, så fikk du kun usle 16% avkastning, som i mitt syn er ekstremt dårlig i forhold til hvor sterkt resten av markedet har vært og den kalkulerte risikoen investorer i REC tar. Har du vært en dyktig trader derimot? Da er det penger å tjene på både opp og nedsiden. Fordi det er slik markedsverdien har vært det siste året, opp ned og sidelengs.

Jeg skjønner ikke hvorfor tradere får så mye hat på Hegnar og hvorfor dette sub-forumet har blitt delt opp i to; tradere som misliker longs og longs som misliker tradere. Hittil er det dyktige tradere som leder over oss langsiktige aksjonærer. La tradere nyte det. Målet med børsen er å tjene penger og alle kan ha ulike planer om hvordan vi tjener disse pengene. Jeg vil fremdeles ikke anbefale den gjennomsnittelige nordmannen om å begynne å trade med REC, fordi det er så enkelt å brenne seg eller i værste tilfelle stå utenfor, når det er så mye spennende som foregår på verdensbasis, men hvis du føler for det og tror at du kan tjene penger på det så ønsker jeg deg bare lykke til.

Alt av frustrasjon vi ser på Hegnar forum er på grunn av markedsverdien. Ikke på grunn av fundamentet. Faktisk så mener jeg at markedsverdien overskygger fundamentet når det kommer til REC diskusjoner og noen ganger blander man mellom dem og viser misnøye til selskapet, på grunn av markedsverdien, selv når fundamentet er noe av det sterkeste jeg har kommet borti. Styret i REC bryr seg ikke om markedsverdien, de bryr seg kun om å skape fremtidige verdier. Fremtidige verdier vil uten tvil bli skapt, jeg og min partner har investert millioner på dette og HS har investert 1.5 milliarder på denne spekulasjonen, men helt til resten av markedet ikke ser hva vi ser og REC gjenvinner tilliten til markedet ved å enten kommunisere mye bedre - eller kommer med konkrete børsmeldinger som tvinger markedet til å revurdere prisingen på selskapet, så vil nok dette frustrasjons momentet fortsette og markedsverdien forbli volatilt.
Slettet bruker
06.01.2022 kl 22:31 10441

DEL 2/2

Derfor oppfordrer jeg alle mine venner og nye aksjonærer til å minne seg selv om hvorfor du investerte i selskapet. Var det på grunn av de sterke utsiktene, eller fordi du trodde at du kan tjene raske penger? Hvis det var på grunn av de sterke vekst utsiktene / skjulte verdiene og du mener at dette fremdeles gjelder, så bør du fortsette å akkumulere og kjøpe enda mer. Spesielt på røde dager. Spesielt når andre mister håp og rømmer. Hver gang noen selger, så er det noen andre som kjøper. One mans trash can be another mans treasure er et utsagn jeg har hørt tidligere og tror på personlig. Sist jeg gjorde et litt større kjøp i REC var det også mange røde dager og folk trodde at vi skal tilbake til 12-tallet. To dager senere kom en børsmelding av selskapet og noen dager senere hadde jeg tjent nærmere 50% (750.000kr i løpet av en uke). Jeg realiserte ikke gevinst. Hvorfor?

Fordi jeg er ferdig med min trader periode. Jeg har tapt nok ved å trade, eller sett selskaper jeg har hatt troen på fortsette å fly opp, fordi jeg forsøkte å tjene litt penger her og der. I ettertid hadde jeg selvfølgelig tjent mer på å trade, men ingen av oss kan se for oss fremtiden. For alt jeg vet kan REC være på 20-tallet allerede neste uke, eller at aksjeprisen faller under mitt siste store kjøp på 14.94kr. Vil jeg bli sur på REC på grunn av det? Absolutt ikke. REC bryr seg ikke om markedsverdien og jeg kan ikke klandre dem. Derimot vil jeg bruke anledningen til å gjøre et enda stort kjøp, for å akkumulere enda mer, ettersom jeg har tro på om at den virkelige avkastningen i selskapet vil komme i fremtiden og da vil dette få 20-50% oppgang til å se ut som peanøtter. Dette er min teori.

Jeg er ferdig med å løpe etter markedet og markedsverdi og stoler på meg selv og min egen dømmekraft. Fremfor å løpe etter markedet, så har jeg bestemt meg for at markedet rett og slett ikke vet bedre og at alle dager som har vært fylt med frustrasjon, mer enn blir gjort opp for når den virkelige avkastningen kommer. Dere som kjenner til meg vet hvor mye kjærlighet jeg har ovenfor Tesla. Jeg mener at selskapet vil bli verdens største selskap i fremtiden og få markedsverdien til Apple til å se lite ut, på grunn av de fremtidige prospektene og fundamentet til selskapet. Markedsverdien har hatt helt enormt med vekst siden 2020, når selskapet først begynte å vise til profitt. Flere tusen prosent avkastning og hvis man drev med opsjoner; penger til å total forandre livet til hele slekta og fremtidige generasjoner. Det som må legges til og noe jeg vil dele av egen erfaring er alle månedene og årene med frustrasjon aksjonærer hadde ovenfor selskapet. Kun på grunn av at de dømte selskapet basert på markedsverdi fremfor fundament. Det var mange som tjente gode penger ved å trade TSLA før aksjekursen eksploderte, men denne avkastningen er peanøtter i forhold til de som stod stille og akkumulerte.

For meg er RECSI min nye TSLA. Jeg elsker selskapet og fundamentet, men jeg forstår også frustrasjonen rundt markedsverdien. Husk å skille mellom disse to. Husk at vi ikke kan stole blindt på hva andre anonyme mennesker skriver på et forum, inkludert meg. Alle har en agenda. Min agenda er å tjene penger samtidig som jeg ønsker å opplyse andre mennesker. For meg er åpenhet og ærlighet viktig, fordi det er først når alle er ærlige med hverandre at vi virkelig kan lære fra hverandre.

Ikke gå glipp av Norges beste vekst-case kun fordi du tenker dag til dag, uke for uke eller måned for måned. Da er du ikke en investor. En investor må tenke langsiktig, fordi ingen kan predikere hvordan markedet vil være kortsiktig. En ting er sikkert, fundamentet vinner alltid til slutt og markedsverdien følger etter. RECSI er for meg en gylden mulighet og noe jeg har knallsterk tro på. Samtidig har jeg vokst som en investor og lært fra tidligere feil og deler mine egne tanker og meninger med dere andre.

Mine venner, vær tålmodige. Ha is i magen og husk enda en gang hvorfor du investerte. Døm selskapet basert på fundament fremfor markedsverdi og stress nivået i livet ditt vil reduseres drastisk. Slutt å være avhengig av andre menneskers meninger og dann din egen mening ved å sette deg inn i selskapet og alt som påvirker selskapet på både makro og mikro nivå. Ikke unn andre mennesker tap eller smerte. Dette er ikke en konkurranse oss i mellom. Vær glade på hverandres vegne og husk at 99% kan ikke fortsette å kjempe mellom seg selv. Vi må stå sammen og få nok innflytelse til å endre hvordan 1% i verden opererer og hvor urettferdig livet egentlig er. Vær takknemlig over at du i det hele tatt er i en posisjon hvor du kan investere istedenfor å leve måned til måned. Vær glad for at du lærer deg om aksjemarkedet, fordi dette er en sterk verktøy til å akkumulere mye penger over lengre sikt. Vær glad for at du tørr å stole på deg selv og at du utvikler deg som en person. Ikke la papirpenger dra deg ned eller få deg til å synke deg ovenfor andre mennesker. Vår selvrespekt og verdighet er det eneste ingen kan ta fra oss. Du selv definerer hvem du er som person og hvordan du skal oppføre deg mot andre mennesker. La oss vise mer kjærlighet til hverandre, vi alle fortjener det.

Dette ble langt og jeg må beklage for at jeg går off topic mot slutten, men jeg måtte få dette ut og dele mine meninger og tanker med dere. Alt jeg har skrevet er kun personlige meninger og jeg kan ikke predikere fremtiden til REC eller noen andre selskaper, kun predikere hva jeg tror vil forekomme basert på informasjon tilgjengelig. Gjør opp dine egne meninger og ikke stol på mine ord alene, men viktigst av alt, vis mer forståelse ovenfor hverandre og respekter hverandre. Det er ikke oss små mot hverandre. Da gjør vi akkurat som systemet som de mektigste har satt i gang for flere hundre år siden ønsker. Men vi har noe vi aldri har hatt tidligere. Internett og muligheten til å kommunisere og lære fra hverandre og til og med mobilisere oss og forsøke å gjøre en endring på hvordan ting foregår på denne planeten. Det er mulig å tjene gode penger som enkelt individ, samtidig som vi utfordrer de som satte i gang hjulet som begrenser oss ved å heie på og støtte hverandre fremfor å hate hverandre.

Ønsker alle dere en fin kveld videre :)

- Uchi
Slettet bruker
06.01.2022 kl 22:36 10389

Til trådstarter:
Det er ingen grunn for deg å henge med hodet. Vi er mange som har tatt feil de siste 10-12 årene, så du er ikke alene.
Redigert 06.01.2022 kl 22:36 Du må logge inn for å svare
drapper12
06.01.2022 kl 22:57 10173

Ikke bare er du en flott bidragsyter men tankegangen din og personligheten kommer frem i alle dine innlegg. du har et godt hjerte <3
Slettet bruker
06.01.2022 kl 23:03 10119

Veldig bra Uchi! Du er en bauta.
Ta invest
06.01.2022 kl 23:14 10008

La inn en liten ordre , ble så motivert :-)
Null
06.01.2022 kl 23:15 9996

Vi har nok mye samme agenda Uchi
Jeg sitter med mine, trodde vi skulle gått inn i 22 med høyere verdi, men den gang ei.
Venter på tre ting nå
BBB det kan ta tid politikk i USA virker ikke til å være konkret videnskap når en person kan hindre så mye, men slik er der der over
Nytt styre og ny eier
Eieren betaler mer en mitt snitt 20 kr
Det skjer ikke noen på noen måte før det nye styret er på plass. så vi får vente
Når pengene er på konto og styret har pratet sammen, kommer det vi alle venter på besluttingen om oppstart, og så får vi se hva som kommer
Nesten så jeg skal sette en gul enke på at vi legger på oss mer enn 16% i 2022
Null
Tommyknocker
06.01.2022 kl 23:26 9911

Godt å høre at du ikke har mista troen, Uchi.
Jeg tok exit med gevinst i fjor. Alle svingninger, presseskriverier og fandens oldemor gikk utover humøret. Var lissom mere opptatt av Recsi enn kona og jobb!
Håper tålmodighet betaler seg for dere som sitter,det er så fortjent.
Slettet bruker
06.01.2022 kl 23:28 9891

Jeg skal fatte meg i korthet. Dette er meget mulig det beste innlegget jeg noen gang har lest på dette forumet, og andre. Takk uchi
Småplukker
06.01.2022 kl 23:31 9862

Uchi: 👏🏻👏🏻👏🏻
mbcla
06.01.2022 kl 23:52 9709

Helt enig med Uchi hold på aksjene og ikke la dere påvirke av dag til dag trading. Det som foregår nå er såkalt " space trading" som vil si at proffe tradere manipulerer kursen opp og ned siden selskapet er i en fase hvor det nye styret ikke er kommet i gang og ny CEO ikke er på plass, dermed vil det ta litt tid før ting faller på plass og denne perioden utnyttes til å manipulere kursen. Så har dere tro på selskapet så ikke la dere lure til å selge selv om aksjene synker. For plutselig kan det skje ting som gjør at en blir stående igjen på perrongen.
Onmyway
06.01.2022 kl 23:56 9658

Takk for gode og lange innlegg 👏 Jeg støtter deg i din tro på REC, og i din framtoning, la oss snakke om selskapet - ikke rakke ned på hverandre. Stemningen på forumet er til tider svært sur. La oss hoppe over slike kommenterer og tie dem ihjel. Og heller heie på hverandre - og REC. Jeg har tro på at vi reiser oss som en Phoenix…
manman01
07.01.2022 kl 03:56 9400

Altid en fornøjelse at læse dine opslag Uchi, mange tak endnu en gang :)
Slettet bruker
07.01.2022 kl 04:08 9381

Haussing gir dessverre ikke kursoppgang , dette skrivet kunde ha vært kopiert for et år siden …synes kursen siste mndr har vært daff til tross for positive nyheter . Er ikke så sikker på snarlig stigning lenger , denne aksje lever sitt eget liv uten noen særlig påvirkning av positive nyheter , negative nyheter derimot …

Ledelsen har i tillegg opptrådd litt schizofrent med motstridene utalelser . Hva er saken med at Hanwha angir jumpstart av ML samtidig som TT går ut og nærmest pessimistisk uttaler seg og toner ned alt oppstart etc. Glad at TT ble kastet men nå trenger vi nyheter og avklaringer asap .
Redigert 07.01.2022 kl 04:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.01.2022 kl 06:29 9224

Jeg føler det er mye unødvendig haussing, så takk for at du nevner haussing.
Redigert 07.01.2022 kl 06:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.01.2022 kl 10:07 8629

Henge med hodet? Hvor får du dette fra? Leste du i det hele tatt innlegget mitt? Jeg forklarer bare min tankegang rundt både fundamentet og markedsverdien, som er to elementer som konstant blir blandete på Hegnar. Skjønner heller ikke hvorfor du kaller dette innlegget for haussing. Forklar gjerne med noen ord, så jeg kan forstå deg bedre.

Tayycen; haussing? Jeg forstår ikke. Synes dere virkelig at dette innlegget er ment som haussing? Jeg gir kritikk til selskapet for hvordan selskapet har blitt ledet og ønsker avklaring fortest mulig, men det forandrer ikke det store bildet som er knallpositiv for REC

Jeg er ganske lei av lav kvalitet på dette forumet, som jeg en gang stortrivdes med å bidra til. Men, istedenfor å prøve å endre dere, så kan jeg egentlig bare slette min bruker og bli ferdig med dette. Jeg kommer ikke til å bidra mer frem til folk oppfører seg som siviliserte, voksne mennesker og ikke dette tullet som foregår per dags dato med gretne sjeler som ønsker hverandre smerte og tap. Alle dere, voks opp og les innlegget en gang til, spesielt slutt delen. Dere vet selv hvem dere er.
Slettet bruker
07.01.2022 kl 10:17 8621

Du skriver sikkert fine inlegg Uchi, men at du går rundt og tror at du bidrar så fryktelig mye overrasker meg. Gå inn på MPCC-tråden, der finner du folk som bidrar. Så får vi i mellomtiden håpe at ting snur for oss i RECSI, det håper jeg virkelig.

I mellomtiden, ikke ta dette forumet så personlig.
Opportunist1
07.01.2022 kl 10:19 8613

Uchi - du får ikke endret måten enkelte mennesker tenker og agerer på. Noen er destruktive av natur og får næring av å ødelegge og se andre mislykkes. De vil aldri forstå eller kunne verdsette dine bidrag.

For min del, setter jeg stor pris på dine bidrag og jeg håper virkelig at du fortsetter å være en aktiv bidragsyter i forumet, og fortsetter å gi de av oss som er interessert og verdsetter det, innsikt og fine resonnementer. Jeg er sikker på at du har skapt mer i ditt liv enn 10 av disse destruktive sjelene til sammen. De skaper ingenting, de bare ødelegger og koser seg ved å se andre bli ødelagt. Ikke bry deg om dem. Du vet hva du står for. Det vet vi andre som forstår dine innlegg også.
Redigert 07.01.2022 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
Fholm
07.01.2022 kl 10:30 8500

Nå kommer jeg og ut av hula mi.. Er enig med at mange er overraskende positive, andre uber negative.. Det jeg stusser på er at man ikke gir rom for uenighet.
Rec går nedover akkurat nå, skandaløst i min optikk, men markedet bestemmer så sånn er det bare, å det virker som om det eneste som trigger markedet er meldinger..
Slettet bruker
07.01.2022 kl 10:32 8462

Enig i det du sier MM. Jeg er ferdig med dette forumet. Får dere kose dere med lavsmål diskusjoner. Takk til alle gode bidragsytere som jeg har hatt gleden av å bli kjent med. Ønsker alle masse lykke til videre. Min teori og stå punkt er det samme og jeg vil bli værende i REC, men jeg orker ikke å bruke mer tid på dette forumet, da det bidrar til ingenting positivt i livet mitt og nå skal jeg fokusere på meg selv fremfor andre.

Opportunist:

Du er en helt rå person. Det samme gjelder alle dere andre. Dere vet hvem dere er. Vi forstår hverandre.

Takk for min tid her og masse lykke til videre!
Marketwatch
07.01.2022 kl 10:33 8453

Uchi - keep up the good work! Et spørsmål fra min side til deg eller andre som eventuelt har vurdert dette:
Selv om jeg tror at en egen verdikjede for solar uansett blir bygget i USA, funderer jeg likevel litt på dette: Hvordan ser dagens melding fra Daqo om bygging av ny fabrikk til ca 11 milliarder n.kr ut, , i forhold Rec sin fabrikk i ML, da hensyntatt kostpris og produksjonskapasitet mv i
Slettet bruker
07.01.2022 kl 10:35 8407

Uchi; jeg har også satt stor pris på dine bidrag på dette forumet. Men vi må ta utgangspunkt i at mange her har sine egne agendaer og endrer personlighet over natten ift om de ønsker å kjøpe eller selge.
Tipper også at noen har stor glede av å kverulere her inne selv om de ikke eier en aksje 😅

Jeg eier relativt mange RECsi-aksjer, og leser stort sett alt som skrives her inne. Men den siste tiden så har jeg vurdert å logge meg av for å unngå unødig støy rundt mine investeringer. Jeg har større gleder her i livet enn å lese schizofrene innlegg fra enkelte forumsdeltakere. Jeg er trygg på min investering, og har tid til å vente på børsmelding og reprising av selskapet.
VanDiemen7
07.01.2022 kl 10:37 8377

Fantastisk innlegg. REC styres 100 % av tradere og makro nå, men hvis man ikke har lengre investeringshorisont enn ei uke kan man jo finne på noe annet å gjøre.

REC er bygd for fremtiden, jeg hadde vært mer bekymret hvis jeg var i et selskap som ikke var det.
Slettet bruker
07.01.2022 kl 10:45 8278

Det er visst blitt slik at det må skrives sammendrag daglig for å tro at man legger noe nytt i kurven. Det arbeidet Uchi legger ned er meget nøysommelig, bra og få servert for oss som er late og egentlig skriver mest korte direkte innlegg.

Vi er i en mellomfase, vi ble tatt på sengen av xfaktoren H. Før det så baserte maaange her inne suksess på en måte kun via BBB.

Vi som har sendt penger etter Røkke noen år, vi vet at den mannen aldri melder noe bare for å melde noe, dette forsterker begrepet tålmodighet. men satidig vet vi at xfaktorer kan komme, og dessverre kan Røkke som alle andre plutselig servere noe helt annet enn positivt. Dog tror ikke jeg det skjer her i RECSI, men vi må vente på Gamle Biden, vi må se ann hva som blir jobbet med i bakgrunn, for det er jo det som teller, jeg driter i om jeg får meldinger fra styret hver uke, jeg trenger noen få eldinger. Og de er av slik kaliber at de kan man ikke slenge ut annahver uke. Industribyggern er utrolig god på dette med politikk som berøre hans virke-

Uch kommer tilbake, håper jeg. Men som han sier, mange av oss her inne har for mye tid på hjemmekontoret og nivåene bli lave. Samtidig er det hovedsaklig traderne som lever i disse mellomfasene, vi andre har possisjnert oss for denne og kjøper ikke mer enda, før neste fase hvor min eneste frykt er at storeierne flytter profit ut av RECSI og inn i sine respektive verdikjeder. Noe jeg tar med ro, men ser at den kan komme, notering på Nasdaq vil som noen nevner tidligere gi oss mer trygghet enn lille landsbybørsen i Oslo.
Slettet bruker
07.01.2022 kl 10:47 8248

Dessverre mange på FA-forumet som ikke produserer annet i livet enn sin egen avføring.

Hev deg over de Uchi, ikke kast vekk tiden på tapere som enkelte nick her inne.


Slettet bruker
07.01.2022 kl 10:50 8206

Kunne ikke ha sagt det bedre selv Opportunist1!

Men jeg vil også si at jeg støtter helt det valg om at Uchi tar vare på seg og sine først og fremst.

I japan (tror jeg) har de et uttrykk som går noe sånt som "The nail that sticks out, gets the hammer".

Det føler jeg treffer veldig godt her dessverre. Og er til stort tap for resten av oss dersom Uchihabrah ikke vender tilbake senere i år føler jeg.
manman01
07.01.2022 kl 10:59 8108

Nu ved jeg hvorfor det begyndte at regne. Det er en skam at se dig forlade os Uchi. Ønsker dig det bedste i fremtiden om vi ikke skrives ved en dag igen. Tusind tak for al den tid du har lagt i, indsatsen har virkelig været noget at se op til.
Amuinvest
07.01.2022 kl 11:03 8087

Er ikke ofte jeg kaster meg inn i diskusjoner på forumet men må si at jeg setter stor pris på dine kommentarer og dine innlegg. Velger man å investere i aksjer må man være viten om at dette går opp og ned. Men som du påpeker, REC er i en unik posisjon fremover. Vi lever i et fritt land og de som ikke har trua eller føler at dette er et riktig case, selg aksjene. Bruk da ikke dyrebar tid med SFO lignede kommentaret på Rec forumet. Sitter også i NOD og må vel si at der er det litt annen form i.h.t. fokus på det som er av interesse nemlig aksjen. Som du sier Uchi. spennende tid vi har fremfor oss nå og vil ønske alle aksjonærer lykke til......
Småplukker
07.01.2022 kl 11:05 8062

At vi har en innsiktsfull person som Uchi her inne har vært til verdifull innsikt, inspirasjon og glede for mange som meg her inne. At hovne personer som main Melvin slenger ut idioti som idag gjør meg forbanna. Uchi har betydd MYE for Rec-aksjonærer. DU Melvin derimot betyr bare nedrig galle uten fnugg av merverdi utover å booste ditt eget ego.
Drit i folk som Dolly, Melvin, Donald Duck og Nemis er min beskjed til deg Uchi, vi er mange som har satt STOR pris på deg både som innsiktfull Recer og som menneske. Håper virkelig du kommer tilbake.
Slettet bruker
07.01.2022 kl 11:05 8064

Kort innpå, da jeg ikke fant noe mat nyttig mer på dette forumet mer og er blitt fullstendig ødelagt .
Synd Uchi men fler av oss forlater nå forumet da det har blitt umulig å diskutere selve selskapet her når når det gjelder potensiale og det fundamentale alt blir kalt haussing med engang man prøver å fortelle om selskapet.
Vi vet hva vi har investert i og ordentlige investorer som oss kan ikke bruke tiden her til dette tullet.
Slettet bruker
07.01.2022 kl 11:16 7969

Det skal i denne sammenheng nevnes at du manman har servert utrolig utrolig mye som du har gravd frem. Takk til dere begge!
Slettet bruker
07.01.2022 kl 11:47 7751

Og alt dette tullet og frustrasjonene,- grunnet en kullmilliardær.
Slettet bruker
07.01.2022 kl 12:09 7583

Jeg har debatert på forumer i årevis, og det er ingen tvil om at motgang og negativitet bidrar til langt mer debatt og aktvitetet enn positivitet. Det er liksom litt begrenset hvor mye vi får ut av å klappe hverandre på ryggen i medgang over tid. Jeg forstår deg svært godt Uchi, og valgte også selv å logge av FA i hele romjula. Bortsett fra nyhetene til grabein og manman, så har det dessverre ikke vært stort å skrive hjem om siden nyttår. Den solide innsatsen på nyhetssankingsfronten gjør det verdt for meg å skumme forumene for nyheter, men stort mer gidder jeg som regel ikke.

Det er dessverre alt for lett for brukere som Donald Duck og andre å spy ut negative lavkvalitetsinnlegg. Donald kjører gjerne på med både to og tre lavkvalitetsinnlegg etter hverandre og avsporer med det enhver annen debatt. Påstandende ettergås selvsagt i sømmene, men man får aldri noe motsvar. Denne typen forumoppførsel ødelegger dessverre for brukere som leverer innlegg av kvalitet ettersom de rett og slett drukner i mengden av søppel. Det er ikke negaitivteten det i utgangspunktet er noe galt med. Brukere som Omac tilfører forumet mye når han maner til forsiktighet og mener kursen skal ned. Det som er synd er at han da opplever å få slengt personkarakteristikker etter seg... Sånt skapes det ikke gode debatter av.

Håper du velger å komme tilbake etterhvert, Uchi. Du virker som en skikkelig bra fyr.
Slettet bruker
07.01.2022 kl 12:37 7394

Mitt innlegg hvor jeg skrev haussing var skrevet på generell grunnlag og hvordan vi er hvor vi var i fjor , ser dette kan mistolkes , beklager for den !. Aksjen lever sitt eget liv uansett nyheter og macro .
Ja , jeg er og litt frustrert over REC og ledelsen .
Utsagn om at man skal ta stilling om oppstart av ML før ende 2021 som siden ikke følges opp etc gir inntrykk av at man håner aksjonærene . De bør være mer etterrettelige en de har vært til nå , de burde ha informert aksjonærene om fremdriften etc . Som det er nå er jo dette selskapet en gjettekonkurranse …
omac
07.01.2022 kl 12:42 7344

Dere må forstå dyret REC og ikke legge følelser i investeringen. REC er og blir volatil til det meldes noe som gjør at verdier kan regnes på. Akkurat nå er REC ett veddemål, og som med alle veddemål hopper folk fort inn og ut om de tror det skjer noe negativt eller positivt. Så lenge ingenting er meldt, går kursen ditt haren hopper. Jeg er inne fordi jeg tror veddemålet må gå inn, andre tolker meg som negativ fordi jeg anser det som sannsynlig at kursen kan falle stort så lenge det ikke er meldinger. Dere må alle vite hva dere investerer i, REC er ett beist som spiser de nervøse til frokost for tiden.

Og ikke ta ting altfor alvorlig, det er tross alt bare penger.
Redigert 07.01.2022 kl 12:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.01.2022 kl 13:03 7189

Ønsker å komme Dolly en smule til forsvar. I motsetning til resten du lister opp, så har Dolly i utgangspunktet kun omtalt kursnedgang basert på TA istedenfor å påstå at det er noe feil med det fundamentale. Slik jeg ser det fortjener ikke Dolly å sammenlignes med disse. Det er jo nettopp dette Uchi også sier, at fundament og prising er forskjellige ting. Vi må ikke angripe de som mener at Rec skal ned pga kortsiktige tekniske indikatorer på samme måten som de som påstår det er noe fundamentalt feil med casen uten å kunne begrunne dette godt. Det er helt forskjellige ting.
Redigert 07.01.2022 kl 13:10 Du må logge inn for å svare
MorganKane
07.01.2022 kl 13:07 7149

Uchi,

Du må ikk bli sur. Hva forventer du? Det er bare å ta til etterretning at det er en del her med skjult agenda. De vil alltid prøve å snakke skit om de som faktisk er ærlige om sine intensjoner.

Uansett, enig med dette forholdet markedsverdi der og da vs. fundamental verdi. Og beviset mitt er som følger:
I ALLE emisjoner krever de som kjøper seg inn en kraftig rabatt. Og ALLE som selger vil vannes ut. Alltid!

Poenget til Uchi i denne saken er at denne rabatten gis iforhold til fundamental verdi. Ikke den markedsverdien som er der og da. Det at H betalte 33% mer enn den daværende markedsverdien 'beviser' Uchi sitt poeng. Det er den fundamentale verdien som gjelder og den vurderer både Røkke og H til å være betydelig høyere enn 20 kr/aksjen. De virkelig store gutta, og enkelte større aksjonærer (for eks. Morgan Stanley) skjønner dette. Det gjør nok i hvertfall enkelte her inne også som påstår det motsatte. Timingen er selvfølgelig umulig. Det eneste som er sikkert er at den vil komme pplutseli. Jeg føler meg definitivt tryggest å være inne.

Dette blir omtrent som omvendt pyramidespill. Der kjøper man kun fordi man håper/tror det er en annen idiot som kjøper på ennå høyere kurser. Hos REC er det nå omvendt. De som selger nå selger kun fordi de tror det er en større idiot som selger på ennå lavere kurser. Den enkelte av oss er ikke den største idioten her inne så det er jo mulig at vi fortsatt får kjøpt tilbake på ennå lavere kurser hvis vi selger akkurat nå, men plutselig står du igjen som den største idioten av dem alle. Og enten må se toget gå, eventuelt halse og løpe etter. Lykke til med det.
Redigert 07.01.2022 kl 13:08 Du må logge inn for å svare
Whats Poppin
07.01.2022 kl 14:48 6799

Trur fader i meg jeg takket uchi (med flere) for enorm innsatts på forumet her dagen før inngangen til HS, da dette gir meg muligheten til å komme ut på et kriminelt boligmarked. Uten sånne som Uchi på forumet hadde ihvertfal en ung småsparer som meg solgt meg ut for lengst. Uchi svarte meg med et hyggelig sitat.

Jeg har valgt å vektlegge Uchi sine meninger og vurdering, synsvinkler og tanker HØYT, i forhold ting mange andres, og på grunn av dette klarte jeg finanskravene og kjøpte meg min først leilighet. Jeg bidrar med ingenting på forum bortsett fra moralsk støtte. Synd at det skal bli sånn stemning på forum at man ikke blir satt pris på, men når overtakelsen min er i boks kan dere ihvertfal banne på at han her setter pris på Uchi, og alle dere andres innsats som dere legger inn i forum. Dere bygde mitt fundament.
Slettet bruker
07.01.2022 kl 17:32 6471

Det er alltid hjerteskjærende å bevitne at de mest selvoppofrende og kunnskapsrike profilene eliminerer seg selv, men nå gjenstår det bare å ønske denne rause og innsiktsfulle skikkelsen lykke til inn i uendeligheten. ... La oss håpe det er noen der som verdsetter hans svært omfattende og usedvanlig komplekse resonnementer.
Redigert 07.01.2022 kl 17:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.01.2022 kl 17:59 6321

Jeg følger nå med jeg også, selv om jeg ikke kommenterer så mye om dagen. Men mye går på repeat her nå, så da er det ikke så mye mer å si. Dette blir knall, tilslutt.
Synd at Uchi velger å ta seg en pause, det kom alltid kvalitetsinnlegg fra den kanten, så håper han returnerer når neste steg blir tatt.

Peace out✌️