🔥 Nye Funcom, 5TH skal utvikle spill i Metaverse🔥

Peter
5PG 07.01.2022 kl 16:07 8362

Endelig skjer det noe i dette dritt selskapet, Skybound har kjøpt en stor eiendel, de har byttet CEO, som kommer fra Skybound.

1) Skybound annonserer The Walking Dead inn I Sandbox
2) Skybound kjøper seg inn i 5TH
3) Innsidekjøp September
4) Notering i USA i Q1 2022
5) Børsmelding, de skal fokusere på andre plattformer en mobil
6) Børsmelding, to IPer bestemt, ‘Before Your Eyes’ og ‘The Walking Dead’.

Forstår dere, de skal utvikle spill i Metaverse, dette er kanskje det hotteste i hele verden akkurat nå.

Dette blir annonsert på Onsdag, dere kan gjøre deres egen DD men leser deg godt opp så ser dere. Kursen kommer til å gå til månen, og de RIP de som er short.


Legger til børsmeldinger og utdrag fra H1.

5PG and Skybound have identified the first two IPs from Skybound’s rich catalogue of content, that will be the initial focus of their publishing efforts, the IPs are the recently released PC ‘Before Your Eyes’ and the global hit, ‘The Walking Dead’.

5th Planet Games’ new publishing strategy will focus on proven, global, IP and will be less focused on developing and publishing games for mobile, instead focusing on the full range of gaming platforms, including PC and console platforms.









Redigert 07.01.2022 kl 16:09 Du må logge inn for å svare
TurnUp
07.01.2022 kl 16:11 6602

Satt akkurat og leste meg opp på caset etter at jeg har akkumulert en liten post i 5PG. Når du sier det på denne måten er det veldig innlysende at de kommer til å annonsere noe slik. Dette bør tiltrekke utenlandske aksjonærer og få kursen til å gå sky high! Selv om jeg hører overoptimistisk ut tror jeg denne kursen skal flere 100% opp i år fra dagens stusselige markedsverdi på under 130 millioner. STRONG BUY
TurnUp
07.01.2022 kl 16:16 6587

Øker på 1,25. Mandag og tirsdag blir det trøkk.
JahMason
07.01.2022 kl 21:34 6339

Ingen tvil om at ny CEO er svært positiv til fremtiden her. Markedet har allerede begynt å posisjonere seg inn mot Investor call på onsdag 12.jan.
Tenker også at det vil bli ganske bra trøkk mandag, tirsdag og ikke minst onsdag! Spørsmålet er hva Skybound kommer med?
Ingen tvil om at de har store planer, men snakker vi 3-5kr eller 10-15kr per aksje etter hvert?
Struts
07.01.2022 kl 21:58 6295

Hm, faktisk ganske interessant - takk! Det meste visste jeg jo, men det med "Metaverse" har ikke en gammel tøffel som meg peiling på, så da fikk jeg sjekket litt rundt det også.

Og så får vi se mht kursen - men riktig god helg i mellomtiden!
JahMason
07.01.2022 kl 22:18 6307

Bare bra hvis noen er short, vil i så fall bli en dyr lærepenge hvis selskapet innfrir på newsflowen. Potent aksje!

Norske investorer godt på vei inn, svenskene begynt smått inntoget, selskapet er jo dansk, danskene våkner snart? Så noteringen i US, med amerikanere. Potensielt mange som skal være med på reisen!
Mangler bare at noen tipser Reddit brukerne
iFree.no
07.01.2022 kl 23:09 6220

Dette er veldig morsomt, dette har vert et selskap som har store problemer med inntekter tidligere, det at de har klart å få med Skybound er utrolig. Så nå har de fått en stor aktør, det er ikke lett å lage spill i Metaverse og største problemet er ikke penger, men ressursers, det er nå mange tydelig tegn på at 5TH skal hjelpe dem med utviklingen av Metaverse i Sandbox, SANDBOX har en fully diluted cap på $14,733,213,288, og aktører som Snoop Dog, Adidas, BMW bygger på dette, vis man ser på Land området i SANDBOX, så utgjør The Walking Dead betydelig deler, de er kanskje en av de største land eierne der, så tror markedet ikke forstår hvor viktig og hvor stort dette er vis 5TH skal bli Metaverse Game Development Studio. Derfor tror jeg også de skal notere dette i USA fordi de forstår at 1mrdNOK i mcap ikke er et dritt for et selskap i Metaverse, Axie Infitinfty med norsk gründer utviklet et Play to Earn spill litt som hvordan SandBox blir, de er helt ærlig et jalla spill men generte $190.9 milioner på 30 dager. Så vis 5TH går inn i Metaverse som jeg faktisk er overbevist om nå, så skal kursen til nærmere 10-15 NOK i første omgang, også må vi se hva klarer å levere.
Redigert 07.01.2022 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
Andpaal71
08.01.2022 kl 09:27 6009

Er det bare jeg som synes denne går mye opp og så ofte rett ned igjen???
Winter is Here
08.01.2022 kl 09:37 5985

Klarer de å holde fristene og bringe inn inntektene denne gangen? Minner meg om entusiasmen som folk hadde til Vikings (forsinket og hadde soft launch ) og TinTin (publisert, men tok aldri helt av). Gaming bransjen er vanskelig av ulike årsaker, hold hodet kald, historiske data er ikke i favør av 5th. Det er mulig at Skybound vil gjøre endringer som vil endre 5th
Redigert 08.01.2022 kl 09:38 Du må logge inn for å svare
BIF78
08.01.2022 kl 09:42 6036

Det er korrekt at den ofte gør det. De seneste år har den været over 3 kr, men faldet tilbage igen. Der har været gode nyheder undervejs f.eks ift ændring af lånevilkår. Udfordringen er dog, at selskabet ikke rigtig har formået at tjene penge, men har modsat brugt en del penge. Dog er det med brug af penge også ændret det seneste år. Der er dog ikke kommet noget nyt i sidste eller denne uge, hvorfor det desværre er mest sandsynligt, at aktien vil falde tilbage under 1 kr igen. Dog kan man håbe på, at der kommer reelt og faktuelt nyt den 12. Ofte har IC dog efterfølgende presset kursen ned.

Jeg er ikke negativ til aktien, jeg forholder mig blot til, hvad der er kendt og hvad der tidligere er sket. Jeg har lidt aktier tilbage i selskabet, som jeg ikke har planer om at sælge, jeg vil tværtimod følge den tæt i næste uge og fortsætter faldet, så vil jeg nok købe lidt mere. Med samarbejdet med Skybound, så tror jeg selskabet har en spændende fremtid.
stimar
08.01.2022 kl 11:10 5937

Min tid som eier av aksjer i Funcom var turbulent, men med et heldig godt resultat. Gikk inn med en pott i 5PG i går pga engasjement med Skybound og et brukbart innsidekjøp for ikke så lenge siden.
Det som jeg leser videre her om planer for utvikling og Metaverse, så øker interessen min betraktelig.
JahMason
08.01.2022 kl 11:31 6396

Hvis man tror Skybound, notering i US og hype rundt Metaverse så skal vi over 3kr raskt!
Om den så får en pullback vil nok være naturlig, før selskapet (Skybound) må levere og komme med mer spennende utvikling. Da vil kursen potensielt fortsette videre slik vi har sett i Funcom, River tech osv. forøvrig uten direkte sammenligning.
Virker være god kommunikasjon ut til markedet og svært positiv er den også!
Allrounder
08.01.2022 kl 11:42 6363

Ser at veldige mange nye aksjonærer har hoppet seg på og håper disse ikke gjør som mange før dem har gjort; Selger i panikk med en gang kursen går noen prosenter ned. Dette har ødelagt mye for denne aksjen tidligere.
Struts
08.01.2022 kl 12:10 6315

Enig! Men vel så viktig kanskje at vi slipper "haussing" fra folk som plutselig dukker opp og fremstår med fasit uten forankring i virkelighet på hva aksjekurs skal ende på ved slutten av hver bidige børsdag (ingen av disse har vel hittil vist seg å være noe særlig i nærheten av fakta). Mange spåkoner, men foreløpig lite fundamentert med reelle/troverdige begrunnelser utover kaffegrut. Skjønt, hypoteser er det jo lov å ha - men på den annen side så er det vel ikke så voldsomt lenge å vente til onsdag 12.01.22 når presumptivt enkelte svar vil foreligge?

PS. Kanskje dustete (som vanlig fra min side) å forsøke og nå betrakte 5PG fra et edruelig standpunkt, når jeg samtidig ei fornekter at jeg har i mange tiår satt min elsk på øl, nærmere bestemt Aass Pilsner de siste par. Dette er ikke øl-reklame, selvfølgelig ei, men observerer dog fra dagens FA at Hansa Borg er kjøpt opp av danskene - nok et bryggeri er solgt ut av moralens forpaktere; Norge (Aass Bryggeri ett av få gjenværende på steinrøysens hender). Og da fikk jeg utløp for en liten digresjon. Men hva kursen (5PGs) måtte bli på mandag, onsdag eller første pinsedag i 2023 for den del, det har jeg absolutt INGEN kunnskap om! Men veldig imponert over de som tilsynelatende har det.
Redigert 09.01.2022 kl 12:03 Du må logge inn for å svare
JahMason
09.01.2022 kl 21:09 5753

Blir uansett spennende neste uke. Hva vil CEO Mark Stanger komme med på onsdag? Vil det komme melding før onsdag? Vil innhold i investor call (IC) gjøre at man laster videre opp og ser en ordentlig long kandidat. Bare å glede seg :)

Selv håper jeg å få kjøpt litt fler aksjer før kursen evt går igjen. Er ikke alle som rakk å kjøpe under 1kr…..
Redigert 09.01.2022 kl 21:10 Du må logge inn for å svare
SirJohnny
09.01.2022 kl 21:58 5645

Kombinasjon Skybound, 5th og Metaverse er en svært potent cocktail - investorene har bare ikke skjønt det enda.
Andpaal71
09.01.2022 kl 22:04 5620

Tja, men når skal folk skjønne da? Er vel ofte at allmuen kommer for seint inn…
SirJohnny
09.01.2022 kl 22:37 5550

Denne uken. En mcap på 160 millioner her blir alt for dumt og ingen hadde stusset om den var 5X høyere. Blir litt tenk på et tall, tror mange vil posisjonere seg mot Metaverse og US notering samt kommende nyhetsstrømmer fra selskapet. Har vært er vakuum på OSE etter selskaper i denne bransjen etter Funcom og 5PG er klar til å ta over tronen.Her tror jeg bare det er tidsspørsmål før lunta tar fyr - så tendenser i forrige uke når omsetningen tok seg opp.
Redigert 09.01.2022 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Struts
10.01.2022 kl 08:46 5110

Meget interessant - takk!
forvandler
10.01.2022 kl 08:50 5075

Schous?? Hvilket finurlig sammentreff for deg som er knyttet til Aass. Gir det habilitetsproblemer, eller helliger målet middelet? ;-)
SirJohnny
10.01.2022 kl 09:25 4982

Interessant med de forskjellige MilestoneWarrants som tilsvarer en median kurs på over 4kr, onsdag skal CEO legge frem planen på hvordan selskapet skal opp på det kursnivået. Slik traderne kan kjøre et selskap med en så lav mcap kan denne virkelig ta av de neste ukene. Metaverse er det nye store og her kan 5PG dumpe rett opp i dette.
Struts
10.01.2022 kl 09:47 4893

Hm, mulig jeg er helt på jordet (ikke uvanlig), men på siste aksjonærliste så er en av nykommerne U-Turn Ventures AS. Med daglig leder Lars Tore Brendeggen. Og så vidt jeg kan forstå er han av de som startet X-trainvestor-group. Men det er kanskje noe annet, eller?
OTE
10.01.2022 kl 10:41 4767

Tre av gutta fra Aksjesladder har gått inn. Erlend Henriksen skal ifølge seg selv nå være 12. største aksjonær.
Struts
10.01.2022 kl 10:45 4743

Javel? Vel, er vel ingen grunn til at de skulle lyve om noe slikt. Da begynner det å tegne seg et lite mønster av bakgrunnen for siste ukes (og dagens) oppgang. Takk for info!
Allrounder
10.01.2022 kl 11:17 4625

Syk omsetning på 2 timer. Denne aksjen er ikke til å kjenne igjen😍
SirJohnny
10.01.2022 kl 11:27 4573

Herlig, bryter vi 1,50kr er neste motstand 2kr.
Struts
10.01.2022 kl 11:35 4532

Apropos, ble aksjen omtalt i siste pod-cast fra Aksjesladder? Vurderer å abonnere på tjenesten, noe du ville anbefale?
SirJohnny
10.01.2022 kl 14:04 4298

Ble anbefalt der ja, ligger gratis ute om du søker på «aksjesladder podkast». Vet det er en analytiker som ser på selskapet, men avventer presentasjon på Onsdag, så her kan det komme dekning på selskapet.
infrarød
10.01.2022 kl 15:48 4145

hvem er det som selger til disse prisene her. Det må da garantert være bevisst. Altså folk har solgt nesten 12 mill aksjer til pris mellom 1.3 og 1.4kr. Har dem ikke troa på selskapet eller er det noe store som lurer ut de små. Fatter ikke
InnerTier
10.01.2022 kl 16:38 4062

Meget objektiv FA JahMason.

Ser ut for at "gjeddene som lurer i sivet" har 5thPG fokus.
Peter
10.01.2022 kl 17:09 3978

Kjøpte mer på open, synes den var sterk idag med tanke på resten av børsen, men 2 kroner blir historie vis utfallet er riktig på Onsdag, elsker at Skybound ikke har utviklingsteam, de kan ikke lage spillene, så at de kjøper seg inn 1mnd etter avtale med SandBox er ganske bra tegn. Vi for se utfallet Onsdag.
TurnUp
10.01.2022 kl 20:29 3703

Her ble det trøkk som tidligere antatt. Sitter med en god posisjon som jeg har lagt i skuffen. Jeg har tro på 2,5 kroner innen 2 uker. Markedet innser verdien av det nye initiativet snart.
Tobias
10.01.2022 kl 20:44 3646

Blir fart her, åpner over 1,50 i morgen.
Tobias
10.01.2022 kl 21:07 3568

Kommer også samme artikkel i morgendagens FA. Bra oppmerksomhet rundt selskapet nå.
OTE
10.01.2022 kl 22:37 3395

Yes sir. Pleier selv å høre på det ukentlig. Ikke enig i alt, men absolutt verdt å høre på syns jeg.
SirJohnny
10.01.2022 kl 23:19 3293

Blir rett opp i morgen! Trodde vi skulle over 1.50kr i dag, men må vente til i morgen. Med den lave mcap og at selskapet blir midt i smørøyet med Metaverse, UA-notering og et selskap med null gjeld blir dette veldig veldig bra!