Sship får kontrakt med Carnival som er verdens største rederi.

bålfreak
SSHIP 31.10.2018 kl 12:23 1390

Den 28 juni skrev jeg et innlegg her på forumet hvor jeg pekte på Carnival som en mulig kunde for Scanship. Idag får vi beskjeden om kontraktinngåelse. Dette er meget stort og jeg tror ikke folk forstår hvor stort det egentlig er. Carnival er verdens klart største Cruiserederi. Dette er vanvittig bra og sannsynligheten for flere kontrakter med samme rederi er selvfølgelig svært god.

Kursen bør løfte seg langt forbi kr 6.- på denne nyheten. Scanship er børsens mest spennende selskap og befinner seg i absolutt riktig bransje med svært attraktive produkter og løsninger. Det er bare et tidsspørsmål før langt flere investorer og aksjesparere får øynene opp for selskapet.
bålfreak
31.10.2018 kl 12:43 1369

Jeg ser at det legges ut aksjer for salg idag på under kr 5,-. Det er jo det glade vanvidd, snakk om å gi bort pengene sine. De som har et langsiktig tidsperspektiv på investeringen i Scanship vil ha muligheten til å mangedoble pengene sine. Høsten 2019 er jeg ganske sikker på at vi er på tiern eller eventuelt høyere. På mandag får vi en oppdatering fra selskapet. Ordreboken vet vi er svulmende stor og større vil den bli fremover. Det er er bare et spørsmål hvor stort overskuddet blir. Jeg er ganske sikker på at selskapet blir kjøpt opp, men ikke enda........ Hovedeier vil nok holde igjen noen år til, men ser vi 3 til 5 år fram vil nok selskapet være solgt til en pris som langt overstiger hva vi idag kan forestille oss. Personlig tror jeg på en salgspris på minimum kr 25.-
bålfreak
01.11.2018 kl 09:24 1278

Hvorfor det legges ut forholdsvis store salgsposter kan man jo fundere over. Antageligvis noen som på død og liv vil realisere gevinst. Forstå det den som kan, men selvfølgelig er det opp til hver enkelt å avgjøre. Scanship er et vekstselskap i særklasse og en svært attraktiv langsiktig investering slik jeg ser det. Det er nok flere større selskaper som har Scanship på radaren og som kan tenke seg å kjøpe opp selskapet. Litt gøy er det jo å spekulere i hvem som kan ha interesse av å kjøpe seg opp i selskapet eller eventuelt by på hele. Ser ikke bort ifra at Røkkesystemet kan være interessert. Likeledes kan aktører innen fiskeoppdrett være interessert. Ser heller ikke bort fra at shippingselskaper med Fredriksen på eiersiden kan få øynene opp for Scanship. Nye og strengere regler for utslipp av spillvann fra verdens skipsflåte utgjør et fantastisk fremtidig marked for Scanship. Det faktum at de nå fikk napp hos Carnival er virkelig betydningsfullt. På sikt vil nok svært mange cruiserederier bli kunder av Scanship. Badin sier jo også i den siste meldingen at de jobber med flere cruiserederier.
bålfreak
02.11.2018 kl 14:04 1196

Er det noen på forumet her som har en formening om hva vi kan vente oss av resultater på mandag? Overskuddet bør øke i forhold til tidligere kvartaler jfr. Den solide Ordreboken . Guidingen fra selskapet vil også bli interessant. Carnival har engasjert Bellona til å hjelpe seg med å finne gode miljøvennlige løsninger. Det er tydelig at Bellona og Ledelsen i Scanship har vært i kontakt i hverandre i forkant av ordreinngåelsen med Carnival. Scanship har vært særdeles flinke til å knytte kontakter jfr. Kontrakten med Virgin og nå Bellona/ Carnival. Scanship har også helt tydelig gode relasjoner til Torsten Hagen og hans kontaktnett jfr, avtalene med Fincantieri. Det er imponerende hva Badin og hans kolleger har fått til. Avslutningsvis vil jeg appellere til de som nå legger ut salgsordre på under kr 5.- . Steng salgsordrene deres. Scanship vil vokse og aksjekursene vil gå nordover. De tålmodige vil bli rikelig belønnet.