QEC-analyse,100-400%!

Fjellbris
QEC 09.01.2022 kl 16:20 141031

Her er analysen fra SPB1 sitt morgenmøte på fredag 7. Jan. hentet fra en annen tråd, der target er kr 4-10. Legg også spesielt merke til punkt 6 der QEC varsler produksjon opp fra 1350 BOA til 2000 BOA i år når nye brønner er i gang!😀🚀
……..
"This morning, Questerre CEO Mike Binnion provided an update at our morning meeting. The key highlights were: 1) Quebec Prime Minister has been clear on that there will some compensation if there is introduced a ban for oil and gas activities. 2) timeline for compensation is hard to predict, but reasonable to believe something will happen before upcoming election in October 2022. 3) Company have submitted application for carbon storage projects for clean tech projects in Quebec. 4) Expropriation legislation in Quebec requires fair value compensation vs. petroleum legislation indicates that historical costs should be compensated (i.e., compensation may range from CAD 175m to USD 2.4bn, according to company). 5) Government’s internal fair value estimate for the project is CAD 2-5bn. 6) Questerre’s current production of 1350 boe/d (roughly same as Q3 21) and new wells in H1 22 will bring production up to around 2000 boe/d. 7) The Green Leaf project (former Red Leaf) has potential for rare earth elements. Our scenario analysis suggest a fair value of the QEC share of NOK 4 to NOK 10/share, given various compensation scenarios."
Redigert 09.01.2022 kl 16:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2022 kl 14:17 3706

Jeg har absolutt ingen tro på at du sitter med et syvsifferet antall aksjer med den holdningen du har til Qec, hvorfor i all verden sitte dersom du ikke har trua? Iflg SP1 så er estimatet nå 3kr så vi skal jo opp over 50% så hva er greia di? Dersom du tror siste ord i pilot er sagt så er du også flink til å spå fremtiden, men for all del lykke til med investeringen din tynnidioten!
Slettet bruker
07.02.2022 kl 14:28 3644

Jeg har har haft aktien siden 2017 og jeg ændrer ikke min strategi, fordi et mæglerhus ændrer fra 4 til 3 NOK.
Sælg nu og kom videre i dit liv, hvis du altså ejer aktier i QEC, hvilket man godt kan komme i tvivl om!!

Pilot kan komme anytime og så snakker vi slet ikke hverken 3 eller 4 NOK, min ven!!!!!
Redigert 07.02.2022 kl 14:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2022 kl 14:30 3595

Av og til blir jeg imponert av markedet og andre ganger er markedet fullstendig uten logikk. I mange måneder har regjeringen sagt at de vil gi en liten kompensasjon. Det har til og med blitt kjempet for ingen kompensasjon i det hele tatt. Hvis man da blir overrasket og selger når regjeringen kommer med sitt tilbud, SOM DE FORTALTE OM PÅ FORHÅND, da må man jo være passelig dum? Hele saken til QEC går jo ut på at dette er imot loven. De to viktigste nyhetene de siste månedene er når Utica Resources vant i retten mot regjeringen og samarbeidet med First Nations. Regjeringen har allerede tapt i retten, og det uten urbefolkningsloven og sosial aksept. Det står spesifikt i loven at DET ER TILLATT MED PILOT, i spesielle tilfeller. Mon tro om urbefolkningssituasjon er et spesielt tilfelle? Beklager til alle som har solgt nå, men hvis du selger på bakgrunn av et regjeringsforslag, så er du en dårlig aksjehandler, og burde finne noe annet å holde på med. Hadde du hatt litt kunnskap om saken, så hadde du visst dette på forhånd.

Ny artikkel med svar fra Binnon: https://www.lapresse.ca/actualites/politique/2022-02-07/fin-de-l-exploitation-des-hydrocarbures-au-quebec/une-gaziere-juge-passeiste-la-vision-du-gouvernement.php.

Det står ikke så mye nytt. Det er hovedsakelig Binnion som sier at denne kampen er langt fra over. Regjeringen ligger syltynt an.
Mr Big
07.02.2022 kl 14:37 3755

Alle som har solgt kommer nok løpende etter.
Slettet bruker
07.02.2022 kl 14:39 3738

Spot on Iagi 👏👏 Mine QEC aktier bliver også i min portefølje og kommer vi længere ned, så skal der blot suppleres.
1013
07.02.2022 kl 14:42 3720

de er kommet med nye kursmål idag.
tynnidioten
07.02.2022 kl 15:47 3515

Tror dere at det er helt uten grunn at Sb1M nedgraderer ? Helt tilfeldig ? En feil ?

Markedet og Sb1M er tydeligvis samstemte.
Redigert 07.02.2022 kl 15:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.02.2022 kl 15:52 3477

Kan ikke du se å få solgt den million posten din nå tynnidioten, nå er du snart en av sjef baisserne her inne sammen med SP som ikke ser skogen for bare trær...viss du hadde hatt den beholdningen med aksjer i Qec som du påstår så hadde holdningen din vært det motsatte av hva den er nå, ha en fin kveld!
Slettet bruker
07.02.2022 kl 15:58 3461

"Markedet og Sb1M er tydeligvis samstemte" skriver du :-)
Så er valget vel klart for dig, ik? Du må sælge hurtigst muligt og komme videre i livet.
Slettet bruker
07.02.2022 kl 15:58 3469

Skulle gjerne hørt en forklaring bak både hvorfor de justererte opp og hvorfor de justerer ned. Hvis de nå justerer ned siden de har trodd at regjeringen skulle gi en stor kompensasjon, på tross av at de har sagt det motsatte, så er det noen som må revurdere jobben sin. Det er ingenting som har forandret seg negativt for QEC siden kursmålet på 4-10kr. Hvis man har kjøpt aksjer i QEC på bakgrunn av at man har trodd at regjeringen skal kaste penger etter oljeselskapene, uten en kamp, etter å ha gitt klart uttrykk for at de skulle gi liten kompensasjon... Jeg har ikke ord for hvor amatørmessig Sb1M fremstår nå, hvis de har trodd at regjeringen bare skulle dele ut milliarder av kroner.
tynnidioten
07.02.2022 kl 15:59 3483

Jeg stiller jo bare saklige spørsmål.
Er det ikke bedre å forsøke å svare saklig tilbake ?
tynnidioten
07.02.2022 kl 16:00 3463

De begrunnet jo den forrige analysen og hadde Binnion som morgengjest.
Kan ikke utelukke at de også har en forklaring på nedgraderingen.
speck
07.02.2022 kl 16:49 3284

Er det så vanskelig å forstå? Først trodde de skal få enorm kompensasjon, men så viste det seg at de får kun smuler. Ser du ikke forskjell på beløp som var forventet før og den som jobbes med nå? Dermed nedgradering.
Redigert 07.02.2022 kl 16:51 Du må logge inn for å svare
dotcom
07.02.2022 kl 16:54 3294

Ved den første analysen ble det vel lagt til grunn at QEC selv ga uttrykk for et absolutt minimum på 120 millioner eller noe deromkring, samt at de så for seg kompensasjon for verdier i bakken. Nå gikk regjeringen ut med 100 millioner på deling mellom alle selskapene, og det er litt forskjell.
I tillegg gir Binnion uttrykk for at dagens kompensasjon er helt uakseptabel og vil føre til rettsak. Myndighetenes kompensasjon vil ganske sikkert bli gitt med forbehold om at den godtas, så en rettsak vil nok føre til at ingenting blir utbetalt før retten har sagt sitt. Det kan med andre ord ta veldig langt tid før det blir noen utbetaling fra myndighetene.
Slettet bruker
07.02.2022 kl 17:01 3348

Ja, det er vanskelig å forstå hvorfor man skal tro at regjeringen skal gi en enorm kompensasjon, når regjeringen har sagt det motsatte hele tiden? Det er ingenting som "har vist" seg enda, så du må nok sette deg litt inn i saken.

Regjeringen jobber med akkurat det beløpet som var forventet, "en liten kompensasjon", og QEC jobber mot det samme beløp som før. Ingenting er endret.
Pam
07.02.2022 kl 17:03 3346

Går ikke an å glemme erstatningsspørsmålet, all opp og nedgang på kort sikt har jo basert seg på dette, ja urettferdig. Blir det satt en troverdig tidshorisont på dette da kan vi få en mer stabil kurs basert på troverdige argumenter fra begge parter. Nå kastes ballen bare fram og tilbake og kursen går bananas deretter, med negativ trend for selskapet. Avtalen med Council of the First Nation of the Abenakis of Wolinak er positiv og vil støtte opp om pilot, i beste fall snur regjeringen 180grader, men den har ikke hatt effekt så langt. Uansett utfall vil nok dette ta tid, basert på erfaringer med å kjempe mot politikere. Tenker det er lenge til siste ord er sagt...skal nok følge med her enn så lenge. Å kjempe mot den politiske strømmen har også historisk dårlige ods. Jeg spår ikke ut fra tankespinn og ønsker, jeg har begrunnet min synspunkt, ut ifra hva jeg vurderer. 90% av det som utales på forumet er jo bare piss eller drømmer. Har fulgt QEC siden 2015, skummet forumet her innimellom, av og til funnet interessante fakta og analyser, men viktig å vurdere og lete opp fakta selv. Har selv vært i -85% så har lært at svingningene i QEC stort sett er basert på forhåpninger som brister, dette er pr. dato ikke motbevist. Av alle som gidder å skrive noe her inne så er den som har flest treff i sine antagelser, etter min vurdering vell å merke, vært St XL - takk.
søkeren
07.02.2022 kl 17:06 3337

Det eneste som er endret er at flere "surrekopper" skriver på forumet!
tynnidioten
07.02.2022 kl 17:08 3324

"90% av det som utales på forumet er jo bare piss eller drømmer."
spot on (som dere liker å skrive)
"den som har flest treff i sine antagelser, etter min vurdering vell å merke, vært St XL - takk."
spot on det også
Slettet bruker
07.02.2022 kl 17:09 3378

Men regjeringen har hele tiden sagt at det ikke var aktuelt for dem med en så stor kompensasjon, så jeg kan ikke forstå at folk er så dumme at de blir overrasket over dette forslaget. Problemet til regjeringen er bare at det ikke er de som bestemmer dette. Utrolig dumt av dem å komme med et så dårlig tilbud, siden da det ingen sjanse for at det blir godtatt. Ser man på lovverket så er det fortsatt et minimum på 175 millioner dollar. Akkurat det kan jeg se en mulighet for at regjeringen kan vri seg unna, med å si at det ikke kan defineres som en ekspropriasjon. Det kan juridisk forsvares. Brudd på urbefolkningsloven derimot, der ser jeg ingen sjanse til at de slipper unna. Nå har jeg bare studert litt juss, så jeg er på ingen måte en ekspert, men QEC har en solid sak
tynnidioten
07.02.2022 kl 17:15 3366

Man bør stille et stort spørsmål ved Sb1M og deres første analyse som sender aksjen til himmels og etter noen få uker gjør helomvending.
Deres kunder som har fått analysene før markedet har tjent gode penger.
søkeren
07.02.2022 kl 17:19 3397

Er dette din første aksjeinvestering siden opptrer som en "eggesyk høne" på forumet?
tynnidioten
07.02.2022 kl 17:21 3456

Jeg har holdt på siden 1992.
22 år i OPC/Thin/ENSU.
Redigert 07.02.2022 kl 18:02 Du må logge inn for å svare
Pam
07.02.2022 kl 17:30 3434

Er helt enig, er usikker på hvor store forskjeller det egentlig er på når de forskjellige "instanser " frigir info. Så i dag at det var ett par timer forsinkelse før dagens melding ploppet opp pa QEC sin plattform på Nordnett, jeg så den meldingen først på Aker BP sin plattform. At finansdirektør gir info til enkeltpersoner her på forumet, som beviselig er gjort da tallene som dukket opp på forumet er identiske med f. direktøren sin offentlige meld noen dager eller var det uker etterpå? Da mister QEC all troverdighet i mone øyne, og mest sansynlig ulovelig. Hvor F... er finanstilsynet???
dotcom
07.02.2022 kl 17:40 3402

Jeg er litt usikker på hvorfor mange synes å tro at urfolks rettigheter uten videre vil overstyre myndighetenes rett til å stoppe gass og oljeutvinning.
Så vidt jeg kan lese meg til har urfolksretten stort sett vært prøvd opp mot ting som fiske og jaktrett. Jeg ville vært litt forsiktig med å anta at dette er enkelt. Sannheten er vel heller det eventuelt vil bli første gang noe slikt blir prøvd for retten.
De som er interesserte bør nok lese seg opp litt. Eksempelvis her: https://indigenousfoundations.arts.ubc.ca/aboriginal_rights/
Slettet bruker
07.02.2022 kl 17:54 3342

Pam, du har fått med deg at myndighetene i Quebec tapte i retten mot Utica så jeg kan ikke se at Qec har noe dårligere odds!!
Slettet bruker
07.02.2022 kl 18:08 3261

glemte og nevne i samme åndedrag Pam, Qec har i tillegg fått ja tidligere fra myndighetene til pilot dersom de fikk sosial aksept og det har de pt med 72% og en annen ting som veier mer enn tungt, det er at urbefolkningen rår over sitt eget landskap så jeg kan som sagt ikke se at Qec har dårligere odds enn Utica, snarere tvert i mot!
Prewia
07.02.2022 kl 18:11 3417

Man kan ju 8bte skälla från företag, inte ens i canada, man måste väl i rättvisans o för deras egen trovärdighet betala vad värdet är på de tillgånga4 de konfiskerar
6710
07.02.2022 kl 18:19 3465

Da jeg i januar læste Sb1Ms anbefaling, skrev man
1.70 kr pr aktie som bund.
Nu er bunden 3 kr if dagens anbefaling fra Sb1M.

Andre som ser dette med, eller?
Redigert 07.02.2022 kl 18:22 Du må logge inn for å svare
sheepman
07.02.2022 kl 19:31 3328

øhhhh. Unnskyld meg, men dette tror du vel ikke på nå?
tynnidioten
07.02.2022 kl 19:44 3270

Jeg har store problemer med å se en bunn på 3 kroner når aksjen omsettes under 2 kroner.
1013
07.02.2022 kl 20:01 3220

det er vi mange der tror på,
Slettet bruker
07.02.2022 kl 21:41 2913

Selvfølgelig tror jeg på det, ellers skrev jeg det nok ikke.
Prewia
07.02.2022 kl 22:00 2820

10 procent ner nu i canada , ingen rolig dag i morgon tyvärr
tynnidioten
07.02.2022 kl 22:17 2755

Hva er det aller mest positive med dagens nedgradering, Elly?
Pam
07.02.2022 kl 22:35 2736

Takk for opplysningen, men jeg er klar over dette. Min vurdering er att endelig avgjørelse vill dra ut i tid, da finner jeg noen andre tog i mellomtiden. Ønsker heller ikke å risikere midler på uenighet med politikere og runde i rettsapparatet, pleier å være dårlig statistikk på dette. Hvor gode kort QEC sitter på er jeg på ingen måte sikker på, så jeg sier ikke at caset er dårlig. Jeg er ikke trofast mot QEC, det har jeg ingen grunn til, alle i dette gamet er ute etter fortjeneste... men å sitte i ro og se på røde % dag etter dag det har jeg gjort nokk. Skjønner også at toget plutselig kan gå, da blir denne pånytt potent, det er godt nok for meg, da er jeg tilbake ;-)