QEC-analyse,100-400%!

Fjellbris
QEC 09.01.2022 kl 16:20 151911

Her er analysen fra SPB1 sitt morgenmøte på fredag 7. Jan. hentet fra en annen tråd, der target er kr 4-10. Legg også spesielt merke til punkt 6 der QEC varsler produksjon opp fra 1350 BOA til 2000 BOA i år når nye brønner er i gang!😀🚀
……..
"This morning, Questerre CEO Mike Binnion provided an update at our morning meeting. The key highlights were: 1) Quebec Prime Minister has been clear on that there will some compensation if there is introduced a ban for oil and gas activities. 2) timeline for compensation is hard to predict, but reasonable to believe something will happen before upcoming election in October 2022. 3) Company have submitted application for carbon storage projects for clean tech projects in Quebec. 4) Expropriation legislation in Quebec requires fair value compensation vs. petroleum legislation indicates that historical costs should be compensated (i.e., compensation may range from CAD 175m to USD 2.4bn, according to company). 5) Government’s internal fair value estimate for the project is CAD 2-5bn. 6) Questerre’s current production of 1350 boe/d (roughly same as Q3 21) and new wells in H1 22 will bring production up to around 2000 boe/d. 7) The Green Leaf project (former Red Leaf) has potential for rare earth elements. Our scenario analysis suggest a fair value of the QEC share of NOK 4 to NOK 10/share, given various compensation scenarios."
Redigert 09.01.2022 kl 16:46 Du må logge inn for å svare
morgendagen
07.02.2022 kl 10:00 3054

Litt synd, hadde de fokusert på produksjon, oppkjøp eller utvikling så hadde vel aksjen vært rundt 2.5kr-3kr.
Høy olje pris, god betaling for gass produksjonen, egentlig er det jo bare positivt for oljeselskapet.
Men er litt for mange her som tror på 1000x på et døgn, ting tar tid.
AlanS
07.02.2022 kl 09:56 3092

Don't waste your money, QEC will do it for you :-)
Slettet bruker
07.02.2022 kl 09:47 3143

Du vil bare ikke se det. Du er for preget av din egen aksjeposisjon.
Kontur
06.02.2022 kl 19:57 3623

Qec vil stige kraftig fremover. Verden trenger energi
Slettet bruker
06.02.2022 kl 19:01 3763

Det er ut fra det du skriver nå at jeg har vært så overrasket over dine detaljerte TA. Det er nyhetsbildet som overskygger alt annet i slike tider.
Slettet bruker
06.02.2022 kl 18:23 3893

Jeg har lært at det er bedre å ikke si noe når det ikke er noen tydelige tekniske signal, så jeg vet ikke. Det er en kamp rundt 2kr, og det kan bli viktig om den stabiliserer seg over eller under, for videre retning. Nå som det kommer nyheter så ofte, så blir også de tekniske signalene mindre viktig, siden nyhetene overstyrer kursen uansett. QEC er derfor en aksje jeg holder hovedsakelig pga min mening om mest sannsynlige utfall i Quebec, og ikke nødvendigvis pga den tekniske analysen. Stochastic signaliserer oversolgt og glidende gjennomsnitt er bra på alle områder. Adx og Macd er derimot ikke like positive, og viser at det er et negativt momentum i aksjen. Jeg personlig mener aksjen bør stige, mens den tekniske analysen er ganske nøytral.
speck
06.02.2022 kl 18:09 3940

Norsk er ikke mitt morsmål, men jeg klarer meg bare fint uten google oversetter. Uansett så er det ikke relevant. Du misforsto hele poenget mitt.
Slettet bruker
06.02.2022 kl 17:47 3966

Du har uttalt at du lever av teknisk analyse.
Hva er det siste på denne fronten ?
Slettet bruker
06.02.2022 kl 16:59 4082

Nei, han kommer med så mange dumme utsagn at jeg begynner å tro at han gjør det for å provosere. Han kan ikke oppriktig mene at interessen holder på å dø ut, når det komplette motsatte er faktum. Det har vært 2-3 QEC tråder i toppen på forumet i ukesvis. Det kommer daglig ut nye artikler om situasjonen i Canada, og det kommer børsmeldinger på løpende bånd. Volumet var også skyhøyt enkelte dager denne uken, og lovforslaget har nettopp blitt offentliggjort. En kombinasjon av politikk, økonomi og urbefolkning gjør dette til en av de mest interessante aksjene jeg noen gang har fulgt. Hvis jeg mot formodning skulle tape penger på denne investeringen, så har det vært så morsomt å følge aksjen og nyhetene rundt, at det nesten er verdt pengene bare i underholdningsverdi. Men jeg skal selvfølgelig tjene penger når de vinner i retten ;)
Slettet bruker
06.02.2022 kl 16:11 4205

Interessen er da på ingen måde ved at dø ud 🙄 Tværtimod, så har der vel sjældent været så mange artikler og udtalelser, som den seneste uge og især de sidste par dage, så ved ikke, hvor du har det fra.
6710
06.02.2022 kl 14:31 4391

Og med go grund holder FN på deres land.
Faktisk et lille plaster, når man tænker på hvem som er de indfødte her.
Mangler bare at FN endelig kan få lov til at være selvstændig og økonomisk uafhængig efter alle de år man har være i eksil i sit eget land.

Det er et ønske som er umuligt at slukke og med go grund.

Frihed på alle punkter, er noget af det vigtigste et menneske m.fl kan opnå.
Det er hjerteblod og værd at kæmpe for, syntes jeg...
Slettet bruker
06.02.2022 kl 14:13 4456

At du kommer med google oversetter til norsk og påstår at aksjen skal ned til 1kr MENS saken er i retten er bare fullstendig tåpelig. Hvis de får 0kr i erstatning, så kan det være aksjen nærmer seg 1kr, men det scenarioet er ikke lenger mulig da de allerede har fått tilbud om erstatning. Så nei, det finnes ingen scenario der aksjekursen går ned til 1kr. Hvert fall ikke mens det enda er sannsynlighetsovervekt for at QEC får pilot eller 200 millioner dollar. Regjeringen har brutt 4-5 lover med sitt lovforslag, og de må forklare seg vedrørende alle. At de kommer unna med alle lovbruddene og at loven blir fastsatt uten bedre kompensasjon er tilsvarende 0.
Redigert 06.02.2022 kl 14:27 Du må logge inn for å svare
Vestjyden
06.02.2022 kl 14:04 4482

Er fortsat positiv, men har kun haft aktier siden 15 første gang.
Så jeg må bare være dum og uvidende.
Det er mit valg.
Har familie i Vancouver og de fortæller at urbefolkningen ikke altid er populærer, men de holder på deres tildelte ret til jorden og ressourcerne, måske derfor de ikke altid er populære.
Jensi
06.02.2022 kl 13:56 4496

Bare vent til FN står i gaderne i Quebec - det kan gå RIGTIG GALT for Legault og co.
6710
06.02.2022 kl 12:37 4712

Tak 🙂
Kan vi være enig om, at ingen lov er vedtaget eller prisen på erstatning m. fl...

Lige nu har vi KUN et udkast eller forslag som ikke er debatteret i forsamlingen, så kan vi sige loven og erstatninger er vedtaget og sat i kraft?

Kan med sige aftalen med FN er en fatamorgana uden muligheder for QEC og skud ned af politiker i Quebec?

Nej vel.
Quebec er ikke loost for QEC...
Slettet bruker
06.02.2022 kl 12:34 4687

Der traff du spikeren, speck;

‘Og når den euforien rundt mulig stor erstatning forsvinnet, følger vanligvis kursprisen samme retning.’

Det skal tilføyes at ikke mange er opptatt av kursutviklingen.
Redigert 06.02.2022 kl 12:35 Du må logge inn for å svare
Bombibitt
06.02.2022 kl 12:16 4753

Från 2018
Quebec to ban shale gas fracking

Vad sägs om Hydro-Shaering då?
speck
06.02.2022 kl 12:12 4784

Joda, qec har kakwa som er meget verdifull. Potensialet der er meget stort. Og ingen gjeld. Jeg prøver ikke å svartmale qec'en, at alt er bare negativt. Bare sier at for de fleste investorer er ikke annet enn quebec noe særlig interesant. Det har alltid vært hoved fokus på quebec. Og når den euforien rundt mulig stor erstatning forsvinnet, følget vanligvis kursprisen samme retning. Om du er villig å vente og bryr deg ikke så mye om kurspris, så "more power to you".
speck
06.02.2022 kl 12:04 4832

Hvordan klarte du å oppfatte at jeg er for lovløs samfunn?
njn-
06.02.2022 kl 11:55 4864

Det virker som du er for et lovløst samfunn.

Men heldig vis er de aller fleste for lov og orden.
6710
06.02.2022 kl 11:53 4862

Aftalen med FN er banebrydende for QEC.
Dette kan ikkeengang Legault lave om på.

Samt QEC har overskud langt over $26 mill pr kvartal fra sine felter i Alberta, med kommende produktion og de energipriser som er, tjener QEC betydelig mere.

MAN kan også sige, de som er negative kun fokusere på Quebec, se dog hele QEC.
Hvad vil ske om Alberta bliver omdrejningspunkt for aftale med EU fx Tyskland.

Syntes QEC har mange mulighed udover Quebec.
Aftalen med FN har også mange muligheder, fx piloter og udvinding hos andre grupper under FN.

QEC i Quebec er bestemt ikke slut.
Politikker lever af folkevalgt som stemmer på dem og investeringsvenlige kapital, omdømme mv, hvad var det lige Folkeundersøgelse om gas-udvinding viste? Den viste 74 procent for.

Så hvem er mon glad her, QEC & Co eller de folkevalgte politikker, det er da Bull for QEC.

Tør politiker, sammen med valget, spørge Quebec, engang for alle, hvor de stå til spørgsmålet om klimavenlig gas-udvinding.

Med 74 procent for.
Politikers hovedargument for nedlukning af olie og gas, er at befolkningen ikke ønsker OLIE og gas udvinding, men den sidste undersøgelse, som KUN omhandler GAS -og klimavenlig GAS udvinding, den viser at næsten 75 procent af befolkninger ØNSKER DETTE og er for udvinding.

NÆSTEN 75 procent, dette kan politiker ikke overhøre, det går ikke så tæt på valgt...
Redigert 06.02.2022 kl 12:08 Du må logge inn for å svare
Carlsen73
06.02.2022 kl 11:43 4899

Der er forskel på at være på vagt (det er jeg - som ligeledes har er syvcifret antal aktier - bestemt også) og så ligefrem “at fodre” og understøtte baisserne her på forummet.
Redigert 06.02.2022 kl 11:43 Du må logge inn for å svare
Bombibitt
06.02.2022 kl 11:41 2695

Hydro-Shearing

Tycker det sista stycket är intressant

Furthermore, hydroshearing does not use chemically-based fracking fluids; only water is pumped into the well during hydroshearing, eliminating the problem of ground water contamination.

Creating artificial geothermal reservoirs for an EGS involves using hydraulic pressure to create a network of small, interconnected fractures in the rock that act as a radiator, transferring the heat in the rock to water circulating through the system. Hydraulic pressure is applied to “stimulate” existing cracks in the rock to slip, opening slightly and increasing rock permeability. The slip is caused by the tectonic forces that exist in the earth’s crust and are enabled by the lubrication from the water in the opened crack. This stimulation process is called hydroshearing. At first glance, it appears to be similar to hydraulic fracturing (aka fracking) used in the oil and gas industry, but there are key differences. AltaRock’s hydroshearing process uses moderate pressures to open very small cracks (1-2 mm) with the goal of creating a network of thousands of permeable cracks within a reservoir. These small cracks are more efficient at transferring heat into the circulating water. Fracking uses much higher pressures to initiate new tensile fractures. These propagate rapidly away from the well and result in wide cracks that require proppants to hold them open. Hydroshearing utilizes the rough surface texture of rock fractures to allow self-propping of open fractures. Furthermore, hydroshearing does not use chemically-based fracking fluids; only water is pumped into the well during hydroshearing, eliminating the problem of ground water contamination.

http://altarockenergy.com/technology/enhanced-geothermal-systems/
Redigert 06.02.2022 kl 11:46 Du må logge inn for å svare
søkeren
06.02.2022 kl 11:34 2708

Jeg har skrevet en del her om positivt ufall for Qec, (jeg har også skrevet negativt), men summen av mine skriverier er at Qec har større mulighet til å få noe av lisnsene i Quebec nå enn noen gang tidligere. Det være seg kompensasjon eller pilot. Jeg ser ikke med frykt på det tidsaspektet du skremmer med. Om saken skulle havne i rettssystemet tror jeg det vil bli enn mye større byrde for regeringen enn for Qec. (rettsprosseser tar fra 1 til 2 år i Quebec)
Forøvrig har jeg en aksjepost i Qec som jeg har hatt i mange år.
Redigert 06.02.2022 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
speck
06.02.2022 kl 11:19 2742

Uansett hvordan man snur og vrir på det, det er ikke noe positiv for qec. Ser ut som om det blir en lang krangling med myndigheten, muligens årevis i retten. Det liker dårlig investorer, tid er penger. Tror nok kursprisen kommer til å sige ned, muligens helt tilbake til 1 kr.
Husk også at Legault pariet er noe mer av de fornuftige i quebec og de var faktisk i favør av utvinning. Oposisjonen er mye verre og ekstreme. De får nok aldri godkjent større erstatning, eller erstatning i det hele tatt. Om det er lovlig/rettferdig eller ikke er en annen sak. Kan hende vinner qec'en til slutt i domstolen, men som sagt skal ta årevis.
De som er fortsatt positive her, sannsynligvis ikke har vært i denne aksjen lenge. De kjenner vel ikke quebec og hvem som styrer der.
Slettet bruker
06.02.2022 kl 10:54 2817

Skal man bare skrive positivt når man har "syvcifret antal aktier" ?
Min erfaring tilsier at man må alltid være på vakt når mørke skyer dukker opp.
Eller skal man grave hodet ned i sanden ?
Carlsen73
06.02.2022 kl 10:42 2863

Mange af dine indlæg bærer altså ikke just præg af, at du har et syvcifret antal aktier.
Slettet bruker
05.02.2022 kl 09:17 3640

Det ser ut til at interessen er i ferd med å dø ut her på forumet. Samme med pressedekningen i Quebec.
Hvordan vil det påvirke kursen ?
Redigert 06.02.2022 kl 09:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.02.2022 kl 08:31 4197

HP17, Den artikkelen er ikke ny og vedkommende forfatter er grønn så dette er bare hans mening om det.
HP17
05.02.2022 kl 08:22 4163

Utdrag fra et innlegg på en annen tråd. Er det grunn til bekymring?

« Og her er han igjen, og prøver mot alle odds å overbevise Quebecer om at det er en god idé å utnytte provinsens enorme naturgassressurser. Dessverre er sannsynligheten for suksess liten……. Det er fristende å anklage Quebecere for hykleri, ettersom deres personlige energivalg ofte ser ut til å motsi deres miljøposisjoner. Siden 1990 har utslippene fra veitransport økt med 60 prosent i Quebec, for eksempel. ….. Faktum er imidlertid at Quebec City allerede har bestemt seg, og jeg vil ikke satse en andel av Questerre – 32 cent når dette skrives – på sjansene for å få den avgjørelsen omgjort.»
krelish
05.02.2022 kl 07:57 4146

Du husker vel rallyet den 19 Mars 2018 enda bedre XP. Du kjøpte Qec for 9 kr var vel topp intradag pris det. Endte vel på rundt 6.8 den dagen.
sigj2
05.02.2022 kl 06:01 4231

Klarer vi 2.50 på mandag?
Var oppi 2.48 nkr i canada på fredda (0.36) 🤑
Slettet bruker
05.02.2022 kl 03:14 4298

Innlegget er slettet
I 2019 så gikk den fra over 3kr etter et rally uten hold, til under 1krone, gjør den det denne gangen også? Mønstret er veldig likt.
Redigert 05.02.2022 kl 03:15 Du må logge inn for å svare
njn-
04.02.2022 kl 22:52 4567

Hei AK78!
Dette er et utkast til en avtale, hvor regjeringen føler seg fram. De har jo ikke stor nok kunnskap om ny teknologi.
De må på skolebenken for å forstå hvilke nye framskritt industrien har utviklet.

Hvis de prøver å gjennomføre sin prosess, vil det være et politisk selvmord.
Nekter å tro at Quebecere er så dumme/enfoldige at de vil velge dem inn igjen.

Vi må bare smøre oss med tålmodighet.
Er helt overbevist på at Binnion ikke slipper dette. Som jeg har sakt før: Dette er hans store baby.

Dette går bra.

Slettet bruker
04.02.2022 kl 19:56 4818

Hvad er forskellen på dagen/ugen og så 1 til 4 uger? 🤷‍♂️ Det er bare min fornemmelse, men intet er 100 % i denne verden, så du må da selv være voksen til at vurdere, om du også har den samme fornemmelse. Dette er hverken en købs eller salgsanbefaling (så kan det vist ikke skæres mere ud i pap for “dentyndeidiot”) 😂
Redigert 04.02.2022 kl 19:56 Du må logge inn for å svare
Carlsen73
04.02.2022 kl 18:44 4963

Der er næppe nogen herinde, der har betvivlet, at vi skal se 1-tallet igen. Spørgsmålet er, hvilke cifre der skal stå bagved.
Slettet bruker
04.02.2022 kl 18:36 4838

Innlegget er slettet
‘at ramme dagen eller ugen er svær at spå om’

Det er jo nettopp det du har gjort; ‘1 til 4 uker’
Slettet bruker
04.02.2022 kl 18:12 4866

Vi bør gi XL kred for at han fikk rett i at vi fikk se 1-tallet igjen.
Børs går tross alt ut på å forstå kursbildet på kort og lang sikt.
Jeg er kortsiktig og har tabbet meg ut på å sitte nedover - kanskje påvirket av alt 3+ snakket.
Når det gjelder Sb1M, og meglerhus generelt, tar de selvfølgelig like mye feil som alle andre.
Deres levebrød er å lokke kunder til å kjøpe aksjer.
Redigert 04.02.2022 kl 18:13 Du må logge inn for å svare