QEC-analyse,100-400%!
Her er analysen fra SPB1 sitt morgenmøte på fredag 7. Jan. hentet fra en annen tråd, der target er kr 4-10. Legg også spesielt merke til punkt 6 der QEC varsler produksjon opp fra 1350 BOA til 2000 BOA i år når nye brønner er i gang!😀🚀
……..
"This morning, Questerre CEO Mike Binnion provided an update at our morning meeting. The key highlights were: 1) Quebec Prime Minister has been clear on that there will some compensation if there is introduced a ban for oil and gas activities. 2) timeline for compensation is hard to predict, but reasonable to believe something will happen before upcoming election in October 2022. 3) Company have submitted application for carbon storage projects for clean tech projects in Quebec. 4) Expropriation legislation in Quebec requires fair value compensation vs. petroleum legislation indicates that historical costs should be compensated (i.e., compensation may range from CAD 175m to USD 2.4bn, according to company). 5) Government’s internal fair value estimate for the project is CAD 2-5bn. 6) Questerre’s current production of 1350 boe/d (roughly same as Q3 21) and new wells in H1 22 will bring production up to around 2000 boe/d. 7) The Green Leaf project (former Red Leaf) has potential for rare earth elements. Our scenario analysis suggest a fair value of the QEC share of NOK 4 to NOK 10/share, given various compensation scenarios."
……..
"This morning, Questerre CEO Mike Binnion provided an update at our morning meeting. The key highlights were: 1) Quebec Prime Minister has been clear on that there will some compensation if there is introduced a ban for oil and gas activities. 2) timeline for compensation is hard to predict, but reasonable to believe something will happen before upcoming election in October 2022. 3) Company have submitted application for carbon storage projects for clean tech projects in Quebec. 4) Expropriation legislation in Quebec requires fair value compensation vs. petroleum legislation indicates that historical costs should be compensated (i.e., compensation may range from CAD 175m to USD 2.4bn, according to company). 5) Government’s internal fair value estimate for the project is CAD 2-5bn. 6) Questerre’s current production of 1350 boe/d (roughly same as Q3 21) and new wells in H1 22 will bring production up to around 2000 boe/d. 7) The Green Leaf project (former Red Leaf) has potential for rare earth elements. Our scenario analysis suggest a fair value of the QEC share of NOK 4 to NOK 10/share, given various compensation scenarios."
Redigert 09.01.2022 kl 16:46
Du må logge inn for å svare
sheepman
03.02.2022 kl 10:08
3384
Jeg mener minister Julien kommenterte den dommen i går, og at den skulle ankes, så da er den nok ikke rettskraftig.
- Jeg har for øvrig ingen aksjer i qec, så jeg tar alt dette helt piano
Etter mine utregninger, så får qec muligens 0,50 nok pr aksje i erstatning etter at alt er mottatt og betalt osv. Her blir det nok heftig lobbyvirksomhet og antagelig også rettssaker.
- lykke til!
- Jeg har for øvrig ingen aksjer i qec, så jeg tar alt dette helt piano
Etter mine utregninger, så får qec muligens 0,50 nok pr aksje i erstatning etter at alt er mottatt og betalt osv. Her blir det nok heftig lobbyvirksomhet og antagelig også rettssaker.
- lykke til!
Nano Rekyl
03.02.2022 kl 09:51
3529
Det er helt riktig. Det ligger en dom som de kan vise til å som er rettskraftig.
Må jo være en gjeng som er så lavpanna som styrer Quebec uten sidestykke. De regnet med første gangen at ikke selskapene ville få sosial accept, men hva har Qec nå, jo sosial accept så det monner. De har t.o.m befolkningen på sin side til utvinning. Folk er lei av å seile lengre og lengre bakut fra levestandard og velferdsordninger. De ser muligheter til nye arbeidsplasser osv.
Nei da da kommer regjeringen som kjenner på at det brenner om sosial accept som de regnet med at selskapene ikke ville få. Her må det gjøres noe og da trekker vi tilbake lisensen UTEN kompensasjon til selskapene, om det er hold i noe av det som har kommet om erstatning. Nå godkjenner EU naturgass som grønt, befolkningen vil ha arbeid og velferd, First Nation avtale med QEC. Det baller på seg for de folkevalgte som også HAR en tapt rettsak. Til slutt Alberta rasler med sabelen når det gjelder støtteordningene til Quebec.
Skulle ikke regjeringen komme med noe vettug blir det blod i gatene i Quebec........
Må jo være en gjeng som er så lavpanna som styrer Quebec uten sidestykke. De regnet med første gangen at ikke selskapene ville få sosial accept, men hva har Qec nå, jo sosial accept så det monner. De har t.o.m befolkningen på sin side til utvinning. Folk er lei av å seile lengre og lengre bakut fra levestandard og velferdsordninger. De ser muligheter til nye arbeidsplasser osv.
Nei da da kommer regjeringen som kjenner på at det brenner om sosial accept som de regnet med at selskapene ikke ville få. Her må det gjøres noe og da trekker vi tilbake lisensen UTEN kompensasjon til selskapene, om det er hold i noe av det som har kommet om erstatning. Nå godkjenner EU naturgass som grønt, befolkningen vil ha arbeid og velferd, First Nation avtale med QEC. Det baller på seg for de folkevalgte som også HAR en tapt rettsak. Til slutt Alberta rasler med sabelen når det gjelder støtteordningene til Quebec.
Skulle ikke regjeringen komme med noe vettug blir det blod i gatene i Quebec........
Prøv
03.02.2022 kl 09:46
3580
Her er det bare å vent oå Q rapporten som kommer snart. Da ser vi at de tjener bra med penger å. Oljeprisen blir å hode seg høy i lang tid:)
Det beste hadde vært om Quebec ga 1000 milliarder til QEC. Kanskje mer.
Vestjyden
03.02.2022 kl 09:42
3652
Måske fordi vi stadigvæk er nogen der sidder med 100 % i plus og ikke har så forfærdelig travlt med at sælge
Asroma87
3627
Investman skrev Bra blodtrykk nå da?
Ja har et gak på 1,52 kr efter dagens køb, så mit blodtryk har det fint tak.
Vestjyden
3624
Måske fordi vi stadigvæk er nogen der sidder med 100 % i plus og ikke har SP forfærdelig travlt med at sælge
Jeg er imponert over hvor positive dere er.
Hadde det ikke vært bedre med en opptur på 30 øre ?
F. eks. melding om pilot.
Hadde det ikke vært bedre med en opptur på 30 øre ?
F. eks. melding om pilot.
Vestjyden
03.02.2022 kl 09:38
3707
Det forlyder at regeringen netop har lanceret en ny hjemmeside der hedder rob.com
Her vil kunne læse om tyverierne de prøver at gennemføre.
Her vil kunne læse om tyverierne de prøver at gennemføre.
1013
03.02.2022 kl 09:36
3733
Det skal han jo sige, de får minimum 3 nkr. i erstatning husk at regeringen har tabt i retten.
oiler skrev Hvor langt kan en stein falle?
Til den treffer bakken, og forhåpentligvis har ikke bakken flyttet seg siden 18 januar. Foreløpig har den truffet bunnen på samme sted, og det er jo et godt tegn.
Nano Rekyl
03.02.2022 kl 09:33
3783
Jo det er helt enkelt svar på det og, det er i det steinen treffer jordoverflaten :)
nå er tradingen i gang, omsatt for 14mill på 30min så her blir det herjing framover!
sheepman
03.02.2022 kl 09:30
3807
minister Julien har lagt ut lovforslag, og på pressekonferansen etterp sa han at det blir maks 100 mill fordelt på alle lisensholdere + at noe av dette måtte brukes på gjennopprettelse av brønner. dette kan selvfølgelig forhandles opp + at det kan bli aktuelt med rettsak. dersom du har et dårlig hjerte så er ikke qec aksjen for deg. dette vil nok ta tid
tuja
03.02.2022 kl 09:28
3860
Spør dere selv hva verdien av dagens eksisterende produksjon/felt har for verdi(Sp1M har 1,7kr pr aksje), hva er verdien iht avtalen med First Nations(som myndighetene neppe kan stoppe pga lovverket), og hva som kommer i erstatning. For det blir ikke kun smuler som Quebec prøver på. Utica Resoures sim dom tilsier at myndighetene får en tøff kamp i rettsapparatet.
risksøker
3842
Er vist kommet et lovforslag til kompensasjon men jeg har ikke sett noe
Vestjyden
3851
SL raid, i den grad orkestreret.
Der er ingen officielle udmeldinger kun tabloidpressen der skriver. Snart er tossetimen overstået.
God dag
Der er ingen officielle udmeldinger kun tabloidpressen der skriver. Snart er tossetimen overstået.
God dag
Prewia
03.02.2022 kl 09:26
3893
Vad är orsaken till fallet i dag 15 procent är mycket
Carlsen73
03.02.2022 kl 09:25
3887
Hvem er det, der har så travlt med at smide kortene nu - og hvorfor?
Intet er børsmeldt.
Intet er børsmeldt.
ibyx
03.02.2022 kl 09:23
3931
Oi! Skjer her a? Min lille lyttekjøpspost på 2kroner gikk plutselig inn! Og nå er den allerede 6% i minus!
Redigert 03.02.2022 kl 09:24
18 januar var vi nede på tilsvarende nivåer, men spratt raskt rett opp igjen. Håper på en reprise av det scenarioet.
mofi1
03.02.2022 kl 09:19
4024
Et imponerende antall aksjer, jeg kan nok ikke konkurrere, men sees gjerne på kr. 30:-)
Ok
Jeg er imponert over din positive holdning - uansett utvikling.
Jeg er imponert over din positive holdning - uansett utvikling.
Redigert 03.02.2022 kl 09:24
Asroma87
03.02.2022 kl 09:14
2639
Jeg har købt mine sidste aktier idag i Questerre, nu beholdning på +1,5 mil stk.
Ses i kurs 30 kr. inden udgangen af 2022.
Place your bets….
Ses i kurs 30 kr. inden udgangen af 2022.
Place your bets….
Foreløpig fantastisk imponert over aksjen. Jeg var sikker på at en slik nyhet ville skremme flere, men det ser ut som at de fleste skjønner at det er i retten alt avgjøres. Håper ny bunn utvikles her, men må se utover dagen. Nedsiden i aksjen er nå veldig liten da kompensasjon er garantert. Oppsiden er fremdeles gigantisk. Jeg har kjøpt mer.
Redigert 03.02.2022 kl 09:19
Hva sier den tekniske analysen, Iagi ?
6710
03.02.2022 kl 08:41
2969
Rigtig.
Det har ikke noget på sig.
Questerre CEO Mike Binnion har ikke reageret så ikke værd at have fokus på.
Vi venter på konkrete info fra forsamlingen m.ml.
Det har ikke noget på sig.
Questerre CEO Mike Binnion har ikke reageret så ikke værd at have fokus på.
Vi venter på konkrete info fra forsamlingen m.ml.
Selvfølgelig er kursen attraktiv. Regering har nu anderkendt, at de rent faktisk VIL betale erstaning og derfor er det naturligt, at de melder ud i den lave ende af skalen, men deres bud er helt urealistisk og derfor er kursmålet fra SP1 mellem 4 og 10 NOK stadig meget aktuelt.
Ærligtalt
03.02.2022 kl 08:31
3061
Jeg skulle gjerne hatt en nedtur i dag, for kursen er attraktiv nå
Sitter jeg tungt nå? Ikke veldig- men sånn passe
Med andre ord ønsker også jeg kursen ned, med det er fordi jeg vil handle mer
Sitter jeg tungt nå? Ikke veldig- men sånn passe
Med andre ord ønsker også jeg kursen ned, med det er fordi jeg vil handle mer
uptrade
03.02.2022 kl 08:24
3127
100 eller 500 mill står ikke skrevet i stein.
Forslaget har ikke blitt børsmeldt engang 😄
Forslaget har ikke blitt børsmeldt engang 😄
Redigert 03.02.2022 kl 08:25
Casen er uændret.
4-10 NOK ved erstatning inkl. kompentasion
10-20 NOK ved pilot
4-10 NOK ved erstatning inkl. kompentasion
10-20 NOK ved pilot
SP den emailen fra deg til FA blir nok vektlagt i redaksjonen!!
ja og et er jo du glad for SP ikke sant? til tross for at du ikke er inne!! er det virkelig sånn at du ikke ønsker dine medmennesker skal få avkastning på sin investering i Qec?
Skal vi få en solid nedtur i dag ? Usikkerhet er det værste i aksjemarkedet.
sheepman
03.02.2022 kl 02:35
3770
Det står for øvrig ingen ting om beløp i den foreslåtte loven, dette er noe avisene skriver og er nok også tatt noe ut av kontekst. Den foreslåtte loven vil gi bra rom for å få tilstrekkelig kompensasjon, så jeg tenker at 500 mill fortsatt vil være utgangspunktet...
"Canada’s Federal Court expressly recognized that the Crown must consult with Indigenous groups that have negotiated economic benefit agreements with resource developers before the Crown takes any action to delay or deny such developments."
Har Quebec inngått en avtale med First Nations uten at noen vet om det, eller er de rett og slett ikke klar over lovverkene som gjelder? Jeg slutter ikke å bli sjokkert over hvor ubrukelig regjeringen i Quebec er.
Har Quebec inngått en avtale med First Nations uten at noen vet om det, eller er de rett og slett ikke klar over lovverkene som gjelder? Jeg slutter ikke å bli sjokkert over hvor ubrukelig regjeringen i Quebec er.
Genesis
03.02.2022 kl 01:55
3806
Lite intressant läsning om lagstiftning gällande ursprungsbefolkningens rättigheter: https://legalyearinreview.ca/look-before-you-leap-impact-of-recent-developments-in-indigenous-law/?gclid=Cj0KCQiA9OiPBhCOARIsAI0y71D39RfbD_hTmVeVF55Bgay51pvP05u-9VL05uSE-boOovzWWHXMWHIaAgP_EALw_wcB
Nano Rekyl
03.02.2022 kl 00:47
3884
Her er det jo franske aner inne i bilde og de er jo glad i revolusjon!😊 folket pusser nok støvet av og klargjør giljotinen......
Nano Rekyl
03.02.2022 kl 00:40
3891
Nå håper jeg at Alberta har baller til å stoppe overføringene til snylterne i Québec! De folkevalgte sender folk og fe langt tilbake i tid med dette tullet driver på med! Men det er jo ikke mye bedre han som styrer landet heller(Justin)!
Nei her er det på med boksehansker å gjøre seg klar for kamp som jeg ser det er i favør Qec😊!
Lurer på hva de går på de som styrer! Kan det være grønn syretripp fra tidlig grønn bølge som skylte inn for noen år tilbake?
Ha ellers en fin fin natt der ute!
Nei her er det på med boksehansker å gjøre seg klar for kamp som jeg ser det er i favør Qec😊!
Lurer på hva de går på de som styrer! Kan det være grønn syretripp fra tidlig grønn bølge som skylte inn for noen år tilbake?
Ha ellers en fin fin natt der ute!
Ærligtalt
03.02.2022 kl 00:21
3950
De har startet en shitstorm uansett...Da kommer dette til å få internasjonal oppmerksomhet mens det pågår... Blir en massakre!
Sjekk denne på Stockhouse nå :
https://stockhouse.com/companies/bullboard/t.qec/questerre-energy-corporation?postid=34388286
Sjekk denne på Stockhouse nå :
https://stockhouse.com/companies/bullboard/t.qec/questerre-energy-corporation?postid=34388286
Redigert 03.02.2022 kl 00:24
Det er også godt tenkelig at dette er et taktisk spill av regjeringen. Men jeg tipper på at det uansett blir rettssak. Det er for store verdier og for lite betalingsvilje så regjeringen må kraftig opp i tilbud for å unngå rettssak.
sheepman
03.02.2022 kl 00:12
3983
Tror flere kan puste litt ut. De artiklene som er referert til ovenfor er nok noe unøyaktige og feilaktige. Dette er bare et lovforslag. 100 millioner er et forslag fra regjeringen. Minister Julien sier at dette er et utgangspunkt for forhandlinger og at han vil la selskapene komme for å argumentere for sine krav før de vil jobbe videre med lovforslaget.... deretter blir det jobbet med i kommitteen før det kommer et nytt foslag. Deretter blir det høringer og clause by clause consideration for så å bli vedtatt. Ikke noe som er overaskende med dette
Ærligtalt
02.02.2022 kl 23:47
4097
Huff vi får se :)
Meanwhile , in Quebec:
...PQ leader Paul St-Pierre Plamondon also hopes that this amount will be as small as possible, but stresses that Quebec must respect its international commitments...
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
https://themediaword.com/end-of-hydrocarbon-production-100-million-in-compensation-for-gas-companies/
Edit: "husk, dette blir avgjort i høyesterett i Canada, ikke en provinsiell rett i Quebec"
- godt poeng !
Meanwhile , in Quebec:
...PQ leader Paul St-Pierre Plamondon also hopes that this amount will be as small as possible, but stresses that Quebec must respect its international commitments...
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
https://themediaword.com/end-of-hydrocarbon-production-100-million-in-compensation-for-gas-companies/
Edit: "husk, dette blir avgjort i høyesterett i Canada, ikke en provinsiell rett i Quebec"
- godt poeng !
Redigert 02.02.2022 kl 23:49
Nei, det er der du tar feil. Hvis dette kommer for høyesterett i Canada så betyr det at hvis regjeringen i Quebec taper der så vil høyesterett beregne summen basert på verdier i bakken som om loven ikke fantes. Når uavhengige verdivurderinger gir en verdi på ca 1B USD for 5% og 3,24B USD for 17% av lisensområdet så kan totalsummen bli opptil 20 B USD som tilsvarer ca 400 kroner per aksje.
Jeg har lest igjennom lovene det her er snakk om og jeg er garantert aksjonær den dagen endelig dom faller!
Og husk, dette blir avgjort i høyesterett i Canada, ikke en provinsiell rett i Quebec.
Jeg har lest igjennom lovene det her er snakk om og jeg er garantert aksjonær den dagen endelig dom faller!
Og husk, dette blir avgjort i høyesterett i Canada, ikke en provinsiell rett i Quebec.
Ærligtalt
02.02.2022 kl 23:17
4221
Får de 1/4 så blir det 0,4,- pr. Qec aksje
Verdi uten erstatning på eksisterende produksjon er 2,- ++
Worst case før indianarane har sagt sitt: 2,40,-
Men det blir rettssak nå , QEC skal ha MYE mer
Utkant: skjerpings:)
Best case på sikt blir neppe mer enn et par-3 kroner aksjen... Men det er mer enn godt nok!
Verdi uten erstatning på eksisterende produksjon er 2,- ++
Worst case før indianarane har sagt sitt: 2,40,-
Men det blir rettssak nå , QEC skal ha MYE mer
Utkant: skjerpings:)
Best case på sikt blir neppe mer enn et par-3 kroner aksjen... Men det er mer enn godt nok!
Redigert 02.02.2022 kl 23:21
Dette er fantastisk. Jeg kan umulig se at regjeringen kan komme unna med en så dårlig kompensasjon. Her blir det garantert rettssak. Og da er det "fair value" som blir gjeldende, noe som gjør oppsiden til 400 kroner per aksje. Det var dette jeg håpet på. Quebec-regjeringen skyter seg selv i foten!