QEC-analyse,100-400%!
Her er analysen fra SPB1 sitt morgenmøte på fredag 7. Jan. hentet fra en annen tråd, der target er kr 4-10. Legg også spesielt merke til punkt 6 der QEC varsler produksjon opp fra 1350 BOA til 2000 BOA i år når nye brønner er i gang!😀🚀
……..
"This morning, Questerre CEO Mike Binnion provided an update at our morning meeting. The key highlights were: 1) Quebec Prime Minister has been clear on that there will some compensation if there is introduced a ban for oil and gas activities. 2) timeline for compensation is hard to predict, but reasonable to believe something will happen before upcoming election in October 2022. 3) Company have submitted application for carbon storage projects for clean tech projects in Quebec. 4) Expropriation legislation in Quebec requires fair value compensation vs. petroleum legislation indicates that historical costs should be compensated (i.e., compensation may range from CAD 175m to USD 2.4bn, according to company). 5) Government’s internal fair value estimate for the project is CAD 2-5bn. 6) Questerre’s current production of 1350 boe/d (roughly same as Q3 21) and new wells in H1 22 will bring production up to around 2000 boe/d. 7) The Green Leaf project (former Red Leaf) has potential for rare earth elements. Our scenario analysis suggest a fair value of the QEC share of NOK 4 to NOK 10/share, given various compensation scenarios."
……..
"This morning, Questerre CEO Mike Binnion provided an update at our morning meeting. The key highlights were: 1) Quebec Prime Minister has been clear on that there will some compensation if there is introduced a ban for oil and gas activities. 2) timeline for compensation is hard to predict, but reasonable to believe something will happen before upcoming election in October 2022. 3) Company have submitted application for carbon storage projects for clean tech projects in Quebec. 4) Expropriation legislation in Quebec requires fair value compensation vs. petroleum legislation indicates that historical costs should be compensated (i.e., compensation may range from CAD 175m to USD 2.4bn, according to company). 5) Government’s internal fair value estimate for the project is CAD 2-5bn. 6) Questerre’s current production of 1350 boe/d (roughly same as Q3 21) and new wells in H1 22 will bring production up to around 2000 boe/d. 7) The Green Leaf project (former Red Leaf) has potential for rare earth elements. Our scenario analysis suggest a fair value of the QEC share of NOK 4 to NOK 10/share, given various compensation scenarios."
Redigert 09.01.2022 kl 16:46
Du må logge inn for å svare
flott henta opp tuja :-)
Stabukk
18.01.2022 kl 13:36
9368
Interessant innspel, tuja. Kjøpte ein knøttliten lyttepost i går på 2,13 og kanskje litt meir når pensjonen er på konto. Kan QEC vera ein oppkjøpskandidat? Dersom lovverket i Canada er vinn-vinn for selskapet, kan kanskje ein større aktør komma på bana.
Teknisk analyse tar for seg enkeltaksjer og kan ikke forutse når hele markedet synker. 90% av aksjene på Oslo Børs er i rødt idag. De siste timers rally viser resultatet av de tekniske tegnene i går, og støtter opp om at dette hadde blitt en grønn dag hvis vi ikke hele markedet hadde falt. Hvis du tror teknisk analyse er en spåkule, så tar du feil, men hvis du ønsker å følge de samme tekniske tegn som alle ordentlige investorer og alle roboter/algoritmer, så hjelper teknisk analyse.
Carlsen73
18.01.2022 kl 13:26
9420
Enig!
Den lange sure tid har hærdet os.
Man vil altid ærgre sig, når man handler med aktier. Skulle man - mod forventning - have held med at købe på bund og sælge på top, så vil man såmænd ærgre sig over, at man ikke købte nogle flere.
Nu er vi begge danskere. Synes du kursen på norske kroner helt afspejler stigningen i olieprisen?
Den lange sure tid har hærdet os.
Man vil altid ærgre sig, når man handler med aktier. Skulle man - mod forventning - have held med at købe på bund og sælge på top, så vil man såmænd ærgre sig over, at man ikke købte nogle flere.
Nu er vi begge danskere. Synes du kursen på norske kroner helt afspejler stigningen i olieprisen?
Tak for deling, tuja 👍
Minimum 100% op herfra ved laveste værdiansættelse og ja meget højere, hvis tabt fortjeneste kommer oveni. Har selv købt flere aktier i dag til en discountpris på 1,95 NOK 👏
Minimum 100% op herfra ved laveste værdiansættelse og ja meget højere, hvis tabt fortjeneste kommer oveni. Har selv købt flere aktier i dag til en discountpris på 1,95 NOK 👏
Redigert 18.01.2022 kl 13:35
Du må virkelig ha tapt mye penger i dette selskapet for å bli en så bitter mann. Synes synd på deg både for pengetapet og på grunn av bitterheten.
tuja
18.01.2022 kl 13:13
8601
https://www.lawnow.org/expropriating-land/
Public Purpose and Fair Compensation
While the power of expropriation is generally held by the government, the power may be delegated to ministries, government agencies, railway or pipeline companies and public utility-type corporations. Expropriation legislation sets qualifying conditions for expropriations and the procedures that must be followed.
The government cannot take land as a punishment to the owner or on other political, unreasonable or capricious grounds. The land must be needed for a clear public purpose. Once that threshold has been met, much of the process turns to the determination of fair compensation for the landowner. The method to assess compensation varies across provinces but generally a “value to the owner” approach is applied in Prince Edward Island, Quebec and Saskatchewan. The “market value” approach is used in some form in the other provinces and territories. However, the two approaches will yield similar results, as the objective is to restore the owners to the same position as they were in before the expropriation.
Denne legger ballen død. Erstatning blir det om det blir nei til fossil energiutvinning. Snur de, blir det pilot. Så her er det vinn-vinn uansett på dagens kurs.
Public Purpose and Fair Compensation
While the power of expropriation is generally held by the government, the power may be delegated to ministries, government agencies, railway or pipeline companies and public utility-type corporations. Expropriation legislation sets qualifying conditions for expropriations and the procedures that must be followed.
The government cannot take land as a punishment to the owner or on other political, unreasonable or capricious grounds. The land must be needed for a clear public purpose. Once that threshold has been met, much of the process turns to the determination of fair compensation for the landowner. The method to assess compensation varies across provinces but generally a “value to the owner” approach is applied in Prince Edward Island, Quebec and Saskatchewan. The “market value” approach is used in some form in the other provinces and territories. However, the two approaches will yield similar results, as the objective is to restore the owners to the same position as they were in before the expropriation.
Denne legger ballen død. Erstatning blir det om det blir nei til fossil energiutvinning. Snur de, blir det pilot. Så her er det vinn-vinn uansett på dagens kurs.
Vestjyden
18.01.2022 kl 12:38
8695
Det er vist ved at være på de tider.
Trading potten er sat ind igen.
Trading potten er sat ind igen.
Vestjyden
18.01.2022 kl 12:05
8831
Carlsen
Du har så vidt jeg ved siddet i minus længe, det har jeg også prøvet.
Jeg solgte heller ikke til syv cifret gevinst.
Du sidder fortsat af en grund og det samme gør jeg. Vi vil begge have slutningen med ;)
Så hvis jeg må give dig et råd, så lad være med at ærgre dig og du ikke gjorde.
Det samme vil sp ske den dag su har solgt og ærgrer dig over det dagen efter, fordi den stiger 10 % yderligere.
Det er så svært at ramme top og bund, kræver ud over skills, en hel del held. Og for os dødelige er det nærmest umuligt, mm du har en algo til rådighed.
NB: Måske algoerne har fundet en bund nu ;)
God dag
Du sidder fortsat af en grund og det samme gør jeg. Vi vil begge have slutningen med ;)
Det samme vil sp ske den dag su har solgt og ærgrer dig over det dagen efter, fordi den stiger 10 % yderligere.
Det er så svært at ramme top og bund, kræver ud over skills, en hel del held. Og for os dødelige er det nærmest umuligt, mm du har en algo til rådighed.
NB: Måske algoerne har fundet en bund nu ;)
God dag
Vestjyden
18.01.2022 kl 11:58
8863
Carlsen
God dag
God dag
Cph2500
18.01.2022 kl 11:53
8860
Ja det kan Mr Bininion godt forstå hvorfor den snart kommer under 1 kr.
Cph2500
18.01.2022 kl 11:51
8851
Ja så du gerne have at folk vente med at sælge indtil det hele kollapser sig sammen og vi er under 1 kr .
Det er da ikke særlig smart.
Det er da ikke særlig smart.
Fjellbris
18.01.2022 kl 11:49
8815
Børs58 - ja bare å sitte rolig og akkumulere det man kan under kr 2,-.
Der er da 100% opp til SPB 1 sitt worst case kursmål kr 4-10 ved lavest mulig erstatning😀
Dette med stigende oljepris samt QEC tjener penger. Gleder meg til Q4 pres samt avklaring erstatning, mest sansynlig i løpet av februar. Da vil kjøp her nede minst ha doblet seg. Får Jason rett, ja det tørr jeg ikke en gang tenke på😀🚀
Der er da 100% opp til SPB 1 sitt worst case kursmål kr 4-10 ved lavest mulig erstatning😀
Dette med stigende oljepris samt QEC tjener penger. Gleder meg til Q4 pres samt avklaring erstatning, mest sansynlig i løpet av februar. Da vil kjøp her nede minst ha doblet seg. Får Jason rett, ja det tørr jeg ikke en gang tenke på😀🚀
Merkelig at binna ikke går ut og sier han ikke forstår hvorfor den går nedover…..
Carlsen73
18.01.2022 kl 11:49
8758
Okay!
Det er mindre end en halv måned siden, du ivrigt fantaserede om tocifrede kurser (endda i NOK!).
Du har tydeligvis vanskeligt ved at skelne mellem kroner og øre.
Jeg tror simpelthen, du med sindsro kan se "Hvem vil være millionær?" uden at frygte, at nogen her fra forummet ringer og forstyrrer dig.
Det er mindre end en halv måned siden, du ivrigt fantaserede om tocifrede kurser (endda i NOK!).
Du har tydeligvis vanskeligt ved at skelne mellem kroner og øre.
Jeg tror simpelthen, du med sindsro kan se "Hvem vil være millionær?" uden at frygte, at nogen her fra forummet ringer og forstyrrer dig.
tror dessverre qec vil sige litt til i en liten periode, i hvertfall inntil noe melding er nært forestående....vi må ha i minne at det var svært mange som kjøpte på over 2,80 og 3kr så tror neppe de er interessert i å selge på disse nivåer, noen kan jo ha solgt i panikk når kursen falt, bare en hypotese fra min side men jeg velger å sitte long :-) men pytt pytt olja står snart i 88$ fatet noe som igjen gir mer klingende mynt i kassa til Qec :-)
Cph2500
18.01.2022 kl 11:37
8784
Jeg advaret jer jo man I kaldte mig for klovn og fjols....
Red din sidste penge inden det er forsent
Red din sidste penge inden det er forsent
Fjellbris
18.01.2022 kl 11:35
8732
CPH2500 11.31 og 11.32:
Hvorfor det? Vennligst begrunn dine kursmål eller hold deg borte/slutt å spam alle QEC tråder og innlegg!!
Hvorfor det? Vennligst begrunn dine kursmål eller hold deg borte/slutt å spam alle QEC tråder og innlegg!!
Redigert 18.01.2022 kl 11:36
Carlsen73
18.01.2022 kl 11:32
8765
Jeg håber, godt nok ikke, at du har ret. Skal den ned i 1,50 NOK, så sidder jeg i minus og kunne have fået lavere indgang, samtidig med at jeg ville være gået glip af en syvcifret gevinst (den var trods alt kortvarigt over 3 NOK).
Cph2500
18.01.2022 kl 11:32
8763
Ja først 1,50 videre ned til 1 kr så under 1lkr og til sidst 45 øre
Cph2500
18.01.2022 kl 11:31
8743
Ja først 1,50 videre ned til 1 kr så under 1lkr og til sidst 45 øre
ibyx
18.01.2022 kl 11:26
8723
Hmm. Bekymringsfull utvikling. Det er fortsatt kraft til noen små øresprell opp som kl 10 idag. Men hovedtrenden er at den trykkes sakte og kontrollert ned. Det vil stoppe et sted selvsagt (nei, ikke 0,45), Men kanskje ned mot 1,50 før det stopper opp? Hvis da ikke nyheter når alle er "noen" og snur skuta!
Redigert 18.01.2022 kl 11:27
‘Svært positive tekniske signal på slutten av dagen som tyder på en grønn morgendag. Store kjøpsordre lagt inn på slutten av dagen.’
Trenger ingen kommentar.
Trenger ingen kommentar.
tuja
18.01.2022 kl 10:01
8993
Har man trua på minimumserstatning på 175mill cad, er dette som å plukke penger på gata. Den trades ned av aktører, som da gir gode akkumuleringsmuligheter. I dag får vi servert aksjer til en verdi av 4kr ++ til under 2kr pr aksje. Og den trades kun 25 øre over SP1M sitt fair value på eksisterende verdier på 1,75 kr pr aksje. Og olja er i tillegg i skikkelig bull-modus.
Carlsen73
18.01.2022 kl 09:50
9126
Nu må det her vanvidssalg da snart stoppe. Det er lige så ubegrundet (eller endda mere!) end kursopgangen, hvor selskabet "blev kaldt ind på tæppet i Toronto".
Upup
18.01.2022 kl 08:54
9341
Med fasit i hånd er vel dette enkel matematikk ja, men så enkelt er det da ikke å se en topp når du er på den. Med all beskjedenhet antar jeg at jeg har et langt lavere snitt enn 95% av skribentene her inne, disse er kjøpt long på ulike tidspunkt aksjekursen har vært gruset. Så hadde jeg tjent langt mer om jeg hadde evne til å selge meg ut på diverse bratte oppturer og kjøpt tilbake etterpå, men slike evner har ikke jeg.
Litt kjipt om Legault uttaler et eller annet som mer eller mindre bekrefter at tilbud om erstatning kommer i vinter/vår rett etter at man har solgt seg ut.
Litt kjipt om Legault uttaler et eller annet som mer eller mindre bekrefter at tilbud om erstatning kommer i vinter/vår rett etter at man har solgt seg ut.
Sikke dog en gang "tynn lort" at lukke ud........selvfølgelig kan man tænke langsigtet og i de fleste tilfælde, så vinder den langtsigtede investor og det sker også for dem, som holder ved QEC. Fair værdi mellem 4 og 10 NOK ved erstatning og uanede højder ved pilot eller udvinding.
Redigert 18.01.2022 kl 09:04
Man ønsker å sitte riktig i en aksje (ikke sitte fra 3 ned til 1) uansett utfall til slutt.
Det var i gamledager man tenkte langsiktig.
Det var i gamledager man tenkte langsiktig.
Upup
18.01.2022 kl 08:17
9552
For de som har tro på at intervallet for erstatning blir sånn noenlunde som beskrevet av Sp1 og selskapet selv så er kurssvingningene fram til avklaring kommer relativt uinteressant (så lenge kursen er godt under laveste anslag). Med mindre man ønsker å kjøpe mer, da er et kursfall glitrende. Ingen ved sine fulle fem selger for 2 kroner hvis man tror på disse anslagene, nå trigger jeg vel dansken til å komme med sin spådom om at alt går til h...
Carlsen73
18.01.2022 kl 08:13
9565
Men der jo også mange, der køber sig ind.
Der må fortsat være en del, der tror på aktien og videre opgang.
Der må fortsat være en del, der tror på aktien og videre opgang.
Det blir ofte motsatt av hva man tror. Var sikker på vi skulle opp i går etter fredagens litt positive avslutning.
Under 2kr i dag.....trenden er negativ og folk selger seg ut.
Det er ingen handel før auksjonen avsluttes ca kl 16.25.
DNB viser fortløpende status for hvor mye som vil bli ‘matchet’ i sluttauksjonen. Du vil se at tallet øker hele veien.
Det vises også hva sluttmatchen ligger an til å bli. I dette tilfellet lå det på 2.10 hele tiden.
Det ble omsatt 406000 aksjer i sluttmatchen i går.
Punktum finale.
DNB viser fortløpende status for hvor mye som vil bli ‘matchet’ i sluttauksjonen. Du vil se at tallet øker hele veien.
Det vises også hva sluttmatchen ligger an til å bli. I dette tilfellet lå det på 2.10 hele tiden.
Det ble omsatt 406000 aksjer i sluttmatchen i går.
Punktum finale.
VårDitto
18.01.2022 kl 01:20
9941
Slettet brukerskrev Jeg har også DNB sanntid og det du skriver stemmer ikke.
Jo!
Prøvde å lime inn en skjermdump. men det funker ikke.
Jeg bruker gammel løsning, og i skrivende stund er listen over transaksjonene fremdeles slik jeg beskrev.
Bare de fire siste transaksjonene før auksjonen var over 2 mill (fire transaksjoner a 405212 aksjer)
Prøvde å lime inn en skjermdump. men det funker ikke.
Jeg bruker gammel løsning, og i skrivende stund er listen over transaksjonene fremdeles slik jeg beskrev.
Bare de fire siste transaksjonene før auksjonen var over 2 mill (fire transaksjoner a 405212 aksjer)
2,23 det 😊
Fjellbris
17.01.2022 kl 21:10
10459
SP 17.41 - der du og mange andre bommer grovt nå er å se på historiske tall og trender. Glem det / historie og se fremover! Det meste nå er radikalt forandret vs tidligere.
Har skrevet det mange ganger tidligere, men gjentar at QEC nå har levert de siste kvartal i 2021 på lav produksjon, men positiv EBITDA, kostnader er under kontroll, selskapet er tilnærmet gjeldsfritt, produksjon skal nesten øke 50% i år vs LY (opp fra 1350 til 2000 Boa), og ikke minst vi venter på erstatning som blir minimum kostpris på 175 mill CAD. Pilot kan også bli et utfall og en vinn/vinn for regjeringen…
På fredag eller mandag neste uke anbefaler EU trolig gass som grønn energikilde noe som kan få Québec også til å tenke nytt. Når noen nå spår oljepris opp i USD 200, rekordhøye gass og strømpriser, og vi må inn i et grønt skifte tror jeg noen og enhvær må tenke nytt og omstille seg, også dersom man ønsker å vinne valg/sitte med regjeringsmakt i Québec.
Har skrevet det mange ganger tidligere, men gjentar at QEC nå har levert de siste kvartal i 2021 på lav produksjon, men positiv EBITDA, kostnader er under kontroll, selskapet er tilnærmet gjeldsfritt, produksjon skal nesten øke 50% i år vs LY (opp fra 1350 til 2000 Boa), og ikke minst vi venter på erstatning som blir minimum kostpris på 175 mill CAD. Pilot kan også bli et utfall og en vinn/vinn for regjeringen…
På fredag eller mandag neste uke anbefaler EU trolig gass som grønn energikilde noe som kan få Québec også til å tenke nytt. Når noen nå spår oljepris opp i USD 200, rekordhøye gass og strømpriser, og vi må inn i et grønt skifte tror jeg noen og enhvær må tenke nytt og omstille seg, også dersom man ønsker å vinne valg/sitte med regjeringsmakt i Québec.
Redigert 17.01.2022 kl 21:13
tuja
17.01.2022 kl 20:22
10600
Rolig i Toronto.
Questerre Energy Corporation (QEC.TO)
Toronto - Toronto Real Time Price. Currency in CAD
Add to watchlist
0.32000.0000 (0.00%)
Volume 34,014
Questerre Energy Corporation (QEC.TO)